Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупки объявлена 30.09.2024 15:26. Дата последних изменений - 03.11.2024 00:00

«Капітальний ремонт (заміна 2-х ліфтів) в будівлі хірургічно-травматологічного корпусу Комунального некомерційного підприємства «Нововолинська центральна міська лікарня» за адресою: Волинська обл., м. Нововолинськ, пр. Перемоги, 7» -

Идентификатор закупки UA-2024-09-30-007659-a  
ID 89e12228b78e4addbd6806b9b873a3fd  
Идентификатор плана UA-P-2024-09-30-007520-a  
Общая ожидаемая стоимость закупки
4`569`525.00 Гривна
Вы еще не принимаете участие в обсуждении этой закупки
Вы еще не принимаете участие в этой закупке
Отметить публикацию
Добавить в избранное
Спрятать
Запланировать участие

Заказчик (Проводит закупку)

Наименование заказчика Комунальне некомерційне підприємство "Нововолинська центральна міська лікарня"  
Общая ожидаемая стоимость закупки 4`569`525.00 Гривна (с НДС)  
Общий размер обеспечения тендерных предложений 22`000.00 Гривна  
Процедура закупки Открытые торги с особенностями  
Метод оценки тендерных предложений участников Оценка тендерных предложений участников по наименьшей предложением  
Вид предмета закупки: Закупка работ  
Закупка объявлена
30.09.24
Период уточнений
до 13.10.24
Период обжалования
до 13.10.24
Прием предложений
до 16.10.24
Квалификация
с25.10.24
Предложения рассмотрены
с28.10.24
Закупка не состоялась
03.11.24
11.10.2024, 15:45. ID: UA-2024-09-30-007659-a.a1
Жалоба в АМКУ
Тип связанного элемента «Капітальний ремонт (заміна 2-х ліфтів) в будівлі хірургічно-травматологічного корпусу Комунального некомерційного підприємства «Нововолинська центральна міська лікарня» за адресою: Волинська обл., м. Нововолинськ, пр. Перемоги, 7»
Скарга щодо умов тендерної документації
Антимонопольний комітет України

Замовник: КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «НОВОВОЛИНСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА МІСЬКА ЛІКАРНЯ»
45400, Україна, Волинська обл., м. Нововолинськ,
проспект Перемоги, буд. 7
код ЄДРПОУ 01983016

Скаржник:

Товариство з обмеженою відповідальністю
СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ РЕМОНТНО – БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ «ВОЛИНЬЛІФТ»
43023, м. Луцьк, вул. Телевізійна, буд.8
код ЄДРПОУ 20128280

СКАРГА
на проведення закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2024-09-30-007659-a) «Код ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи» (Капітальний ремонт (заміна 2-х ліфтів) в будівлі хірургічно-травматологічного корпусу Комунального некомерційного підприємства «Нововолинська центральна міська лікарня» за адресою: Волинська обл., м. Нововолинськ, пр. Перемоги, 7)»

КНП "Нововолинська центральна міська лікарня" оголошено закупівлю у формі відритих торгів (ідентифікатор закупівлі UA-2024-09-30-007659-a) за предметом закупівлі «Код ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи» (Капітальний ремонт (заміна 2-х ліфтів) в будівлі хірургічно-травматологічного корпусу Комунального некомерційного підприємства «Нововолинська центральна міська лікарня» за адресою: Волинська обл., м. Нововолинськ, пр. Перемоги, 7)».
ТОВ «СПЕЦІАЛІЗОВАНЕ РЕМОНТНО – БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ «ВОЛИНЬЛІФТ» планує прийняти участь у вище згаданих відкритих торгах шляхом подачі своєї пропозиції через електронну систему закупівель.
Однак, тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи КНП "Нововолинська центральна міська лікарня" Тетяни Міщук, згідно Протоколу від 30 вересня 2024 року, (ідентифікатор закупівлі № UA-2024-09-30-007659-a) за предметом «Код ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи» (Капітальний ремонт (заміна 2-х ліфтів) в будівлі хірургічно-травматологічного корпусу Комунального некомерційного підприємства «Нововолинська центральна міська лікарня» за адресою: Волинська обл., м. Нововолинськ, пр. Перемоги, 7)» містить дискримінаційні вимоги, що порушують принципи здійснення публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону України “Про публічні закупівлі”, обмежують коло потенційних учасників та не дають можливості подати власну пропозицію.
1.Пункт 2 Додатку 2 до тендерної документації містить наступну вимогу:
“Відповідність кваліфікаційному критерію щодо наявності в учасника процедури закупівлі документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів (не менше 2-х) повинна бути підтверджена учасником за декларативним принципом, шляхом подання у складі тендерної пропозиції таких документів (інформації):
1) довідки про досвід виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів (не менше 2-х) складеної на фірмовому бланку учасника (за наявності), за такою формою: «

Дата документа
Номер закупівлі в ЕСЗ _________________________________
Довідка
про досвід виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів
(не менше 2-х)


№ з/п Найменування замовника, якому здійснювалося / здійснюється виконання
аналогічного замовлення

Предмет договору

Ціна договору

Рік
виконання
Контактна особа замовника, телефон

Виконаний/ виконується
1 2 3 4 5 6 7
Посада, ініціали, прізвище уповноваженої особи Підпис»

Примітка
Аналогічними за предметом закупівлі договорами у цих торгах вважаються договори підряду, предметом яких було/є виконання робіт з нового будівництва / капітального ремонту / реконструкції будівель / приміщень закладів охорони здоров’я із заміною ліфта / ліфтів, (що виконанні протягом останніх п’яти років або виконаються учасником на момент подання тендерної пропозиції) (не менше 2-х). ”
Саме у “Примітці” Замовник зазначив специфічну вимогу про те, що “аналогічним вважається договір підряду, предметом яких було/є виконання робіт з нового будівництва / капітального ремонту / реконструкції будівель / приміщень закладів охорони здоров’я із заміною ліфта / ліфтів”. Специфіка полягає у тому, що роботи виконані/виконуються саме у будівлі / приміщенні закладів охорони здоров’я. Хоча не зрозуміло як галузева приналежність до закладів охорони здоров’я впливає на виконання робіт, що є предметом закупівлі.
З цього приводу в електронній системі закупівель Замовнику було поставлено запитання:”А чому лише "будівель / приміщень закладів охорони здоров’я". Чому заміна ліфта на інших об'єктах не може бути аналогічним досвідом?
Ця вимога обмежує участь потенційних учасників взяти участь у цій закупівлі при наявності досвіду заміни ліфтів, але не в медичних закладах, а на інших об'єктах. А це дискримінація - надання переваги одним учасникам перед іншими, що суперечить принципам здійснення публічних закупівель.
Просимо виключити дискримінаційну вимогу та внести зміни в тендерну документацію”. Замовником було надано роз’яснення, що в Законі немає визначеного поняття дискримінації та в більшій частині надавалось обгрунтування поняття дискримінаційної вимоги виходячи з юридичної практики та практики суду (скриншот додаємо до Скарги). Тобто, Замовник не може надати належного підтвердження щодо необхідності встановлення специфічної вимоги, натомість досліджує та “обгрунтовує” юридичний аспект визначення поняття дискримінації.
Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів
Частиною 4 статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимога щодо підтвердження наявності аналогічного досвіду саме у будівлі / приміщенні закладів охорони здоров’я є дискримінаційною в розумінні Закону та такою, що обмежує конкуренцію серед учасників і обмежує право, зокрема й наше, прийняти участь у даній закупівлі. Адже за наявності досвіду виконання робіт з нового будівництва / капітального ремонту / реконструкції будівель / приміщень із заміною ліфта / ліфтів у Замовників, які не відносяться до закладу охорони здоров’я, потенційні учасники не можуть прийняти участь у даній закупівлі.
Встановивши таку вимогу, Замовник порушує чинне законодавство у сфері публічних закупівель та не дотримується принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, а саме: відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Також Замовник порушує право та охоронюваний законом інтерес потенційних учасників, зокрема і наш, взяти участь у даній закупівлі.
Аналогічної позиції дотримується орган оскарження в рішенні:
- № 9941-р/пк-пз від 26.09.2018р.
2.Пункт 3 Додатку 2 до тендерної документації містить наступну вимогу:
“Відповідність кваліфікаційному критерію щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід повинна бути підтверджена учасником за декларативним принципом, шляхом подання у складі тендерної пропозиції таких документів (інформації):
1)довідки про наявність кваліфікованих працівників для виконання робіт
Довідка повинна містити інформацію про: посаду/спеціальність, досвід роботи.
Обов’язкова наявність в учасника не менше 4-х монтажників електричних підйомників(ліфтів), Щонайменше двоє із згаданих працівників мають мати 6 кваліфікаційний розряд монтажника-електричних підйомників(ліфтів), що має бути підтверджено наданими у складі пропозиції документами. Також в учасника мають бути наявні не менше 2 інженерів-будівельників які мають повну вищу освіту за спеціальністю «промислове і цивільне будівництво», що підтверджується копією документів про освіту, а також не менше одного електрозварника, що атестований на виконання ручного дугового зварювання металоконструкцій вантажопідіймальних ліфтів та металевих конструкцій будівель, що підтверджується відповідним посвідченням
2) додатково учасники мають підтвердити акредитацію працівників, що будуть здійснювати монтаж ліфтів шляхом надання у складі пропозиції сертифікату акредитації виданого виробником ліфтів.
Примітки:
1. Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати наступні підтверджуючі документи:
- накази про прийняття працівників на роботу (цивільно-правові угоди);
- підтвердження акредитації працівників, що будуть здійснювати монтаж ліфтів шляхом надання у складі пропозиції сертифікату акредитації виданого виробником ліфтів.”

Вимога щодо “підтвердження акредитації працівників, що будуть здійснювати монтаж ліфтів шляхом надання у складі пропозиції сертифікату акредитації виданого виробником ліфтів” є специфічною та незрозумілою для потенційних учасників. Адже, якщо учасник документально підтвердить вимогу щодо наявності щонайменше двоє працівників, які мають 6 кваліфікаційний розряд монтажника-електричних підйомників(ліфтів), шляхом надання посвідчень про проходження відповідного навчання та перевірки знань, то чому учасники повинні ще додатково підтверджувати акредитацію цих працівників у виробника ліфтів. Згідного чинного законодавства України не передбачено, що акредитація працівників, що будуть здійснювати монтаж ліфтів повинна підтверджуватись виробником ліфтів. Це абсурд, тому що такі працівники проходять спеціальне навчання та після перевірки знань отримують відповідну професію. Важливо, що в електронній системі закупівель Замовнику поставлено запитання з цього приводу, проте жодного належного обгрунтування не надано. Замовник в супереч нормам законодавства свідомо ігнорує запитання потенційних учасників, які бажають прийняти участь в цій закупівлі, обмежуючи цим конкуренцію і право, зокрема й наше, прийняти участь у даній закупівлі.

Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів
Частиною 4 статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимога щодо підтвердження акредитації працівників, що будуть здійснювати монтаж ліфтів шляхом надання у складі пропозиції сертифікату акредитації виданого виробником ліфтів є дискримінаційною в розумінні Закону та такою, що обмежує конкуренцію серед учасників і обмежує право, зокрема й наше, прийняти участь у даній закупівлі. Адже за наявності працівників, які мають 6 кваліфікаційний розряд монтажника-електричних підйомників(ліфтів) потенційні учасники не можуть прийняти участь у даній закупівлі. Таким чином Замовник порушує право та охоронюваний законом інтерес потенційних учасників, зокрема і наш, взяти участь у даній закупівлі.
Окремо зазначаємо, що конкретні вимоги до спеціалізованих ліфтових організацій встановлені на законодавчому рівні в ДСТУ 8665:2016 Установки ліфтові Вимоги щодо спеціалізованих ліфтових організацій. В даному ДСТУ теж немає жодної згадки про сертифікати акредитації, їх форму чи склад, тому просимо виключити дану вимогу з тендерної документацї.

3.Додаток 4 до тендерної документації містить наступну вимогу:
“Учасник, при формуванні договірної ціни та розрахунків, має право замінити окремі ресурси та/або виключити їх, якщо така заміна та/або виключення не призведе до зміни проектних рішень, погіршення показників якості робіт та/або зменшення їх об’ємів, визначених Проектною документація «Капітальний ремонт (заміна 2-х ліфтів) в будівлі хірургічно-травматологічного корпусу Комунального некомерційного підприємства «Нововолинська центральна міська лікарня» за адресою: Волинська обл., м. Нововолинськ, пр. Перемоги, 7» (завантажена в ЕСЗ окремими файлами).”
Така вимога прямо порушує принципи здійснення публічних закупівель щодо добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівне ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі. Тому в електронній системі закупівель Замовнику було поставлено запитання щодо цієї вимоги. Замовником надано відповідь про те, що “при формуванні договірної ціни та розрахунків учасник виходить із кількостей, що передбачені для виконання всього обсягу робіт з дотриманням передбачених проектних рішень, вимог щодо якості робіт та їх об’ємів що містяться у тендерній документації, а також кількості матеріальних ресурсів, що визначена при проектуванні. Тому відхилення від передбачених проектантом рішень буде вважатися як невідповідність технічному завданню тендерної документації та призведе до відхилення пропозиції Учасника, з врахуванням позицій по подібних закупівлях”. Надавши таку відповідь на поставлене запитання Замовник сам суперечить вимогам власної Тендерної документації.
Окремо зазначаємо, що в попередній закупівлі (дана закупівля оголошується вдруге) https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-06-28-006478-a, при розгляді скарги в АМКУ (№ 13492-р/пк-пз від 08.08.2024) Замовник маніпулював цим пунктом і доказував що, цитуємо : “Наведене змінення обсягів Учасником не призводить до зміни проектних рішень, не погіршує якість виконуваних робіт та дозволяє виконати весь обсяг робіт, що передбачених тендерною документацією та додатками до неї”
Така маніпуляція твердженнями призводить до того, що учасники не мають чіткого розуміння вимог тендерної документації для формування тендерної пропозиції, що порушує право учасників прийняти участь в даній закупівлі з метою перемоги. Тому ця суперечлива, маніпулятивна вимога повинна бути вилучена з Тендерної документації.

4.Пункт 4 Додатку 4 до тендерної документації містить вимоги щодо підтвердження відповідності ліфта технічним вимогам Тендерної документації наступними документами:
“Копії сертифікатів виданих органом з сертифікації, акредитованим НААУ, що підтверджують відповідність учасника вимогам стандартів:
-ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», щодо виконання монтажу ліфтів, виконання кінцевої перевірки змонтованих ліфтів; ізоляційних та електромонтажних робіт;
-ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», щодо виконання монтажу ліфтів, виконання кінцевої перевірки змонтованих ліфтів; ізоляційних та електромонтажних робіт;
ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», щодо виконання монтажу ліфтів, виконання кінцевої перевірки змонтованих ліфтів; ізоляційних та електромонтажних робіт;”
Даний пункт містить багато суперечностей:
-яким чином сертифікати, що підтверджують відповідність учасника вимогам стандартів можуть підтвердити відповідність ліфта технічним вимогам Тендерної документації, коли ліфт може бути виготовлений зовсім іншим підприємством?
-чому Замовник не надав належного обгрунтування щодо необхідності підтверджувати відповідність учасника вимогам саме вказаних стандартів а не якихось інших? Чим Замовник керувався при цьому?
-чому на "систему управління якістю" встановлено надання сертифікату стандарту ДСТУ EN ISO (EN - європейський стандарт) , а на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці та на систему енергетичного менеджменту передбачено надання стандарту ДСТУ ISO (міжнародний стандарт) ? Чим зумовлений та з якою метою такий неоднозначний підхід до надання сертифікатів?
-сертифікати містять великий перелік робіт, тобто всі види вказаних у сертифікаті робіт повинен виконувати безпосередньо учасник, адже кінцеву/остаточну перевірку ліфтів здійснюють як правило органи з оцінки віповідності?
- пунктом 4.2 ДСТУ 8665:2016 Установки ліфтові Вимоги щодо спеціалізованих ліфтових організацій, вказано що “4.2 Роботи з технічного обслуговування та ремонту ліфтів можуть виконувати спеціалізовані організації, які одержали відповідні дозволи на виконання робіт підвищеної небезпеки і сертифіковані згідно з ДСТУ ISO 9001”. Без вказання видів робіт та без конкретизації EN.
-Частиною 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Жодним законодавством не передбачено для нас як спеціалізованої ліфтової організації наявність саме  ДСТУ EN ISO 9001:2018 (власне EN), ДСТУ ISO 45001:2019 та ДСТУ ISO 50001:2020.
При цьому Замовник жодним чином не обгрунтовує і нероз’яснює необхідність надання саме вищезазначених сертифікатів учасниками в межах даної закупівлі, тому просимо дану вимогу виключити з тендерної документації.

5.Пунктом 4.3. Додатку 6 вказано надати в складі своєї пропозиції розроблений згідно вимог ДБН А.3.1-5:2016 проект виконання робіт (ПВР) «Капітальний ремонт (заміна 2-х ліфтів) в будівлі хірургічно-травматологічного корпусу Комунального некомерційного підприємства «Нововолинська центральна міська лікарня» за адресою: Волинська обл., м. Нововолинськ, пр. Перемоги, 7» або технологічну (технологічні) карту (карти), якщо проектом організації будівництва (капітального ремонту) передбачається виконання робіт за технологічною (технологічними) картою (картами).
Примітка
У випадку неподання учасником процедури закупівлі проекту виконання робіт (ПВР) «Капітальний ремонт (заміна 2-х ліфтів) в будівлі хірургічно-травматологічного корпусу Комунального некомерційного підприємства «Нововолинська центральна міська лікарня» за адресою: Волинська обл., м. Нововолинськ, пр. Перемоги, 7» або технологічної (технологічних) карти (карт), якщо проектом організації будівництва передбачається виконання робіт за технологічною (технологічними) картою (картами), чи його /її / їх невідповідності вимогам ДБН А.3.1-5:2016 пропозиція учасника буде відхилена на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей (не відповідність вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону).

Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів

Згідно п.п.31, п.1, ст.1 Закону України про Публічні закупівлі вказано:
31)тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
Згідно п.1, Статті 23 Закону України про Публічні закупівлі вказано:
1.Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).

Тобто Тендерна документація та технічна специфікація повинна містити опис всіх необхідних характеристик робіт, які учасник зобов’язується виконати.
Посилання учасника розробляти окремий документи ПВР, не у відповідності до тендерної документації а у відповідності до ДБН А.3.1-5:2016 “Організація будівельного виробництва”, а також подальша перевірка Замовником документів пропозиції учасників теж не у відповідності до вимог тендерної документації а у відповідності до ДБН А.3.1-5:2016, суперечить Закону України “Про публічні закупівлі”.

Окремо зазначаємо, що Згідно ДБН А.3.1-5:2016, вказано:
5.3.5 ПВР розробляє будівельна організація на види та етапи робіт, які вона виконує. Для складних видів робіт ПВР може розроблятися із залученням проектних організацій (у тому числі у складі проектної документації) або науково-дослідних організацій відповідного напряму діяльності.
ПВР повинен бути узгоджений з ПОБ за основними показниками: межі будівельного майданчика, прийняті методи будівництва, принципові рішення з організації і послідовності робіт, вимоги щодо міцності, стійкості та надійності об'єкта будівництва, вимоги комплексної безпеки будівництва.

Тобто, ПВР розробляє будівельна організація на роботи, які вона виконує, а не учасник закупівлі, який тільки планує прийняти участь закупівлі. ( як свідчить практика ПВР становить значний об'єм (близько 120 сторінок) і його розробляє проектна організація, яка і виготовила проектно-кошторисну документацію). Мало того в Замовника є проектно-кошторисна документація, де чітко описані всі етапи робіт ,їхні об'єми та та їхню черговість.
Також, як Замовник буде перевіряти надані учасником ПВР на відповідність вимогам ДБН А.3.1-5:2016 (не на відповідність вимогам тендерної документації), та в якій мірі це можна застосувати для оцінювання повноти відповідності пропозиції учасника, адже в одній із відповідей Замовник вказав, цитуємо :
“Разом з тим замовник не володіє спеціальними знаннями у галузі проектування”
Тобто відповідно до умов тендерної документації учасники повинні надати в складі пропозиції ПВР у відповідності до окремого ДБН ( який навіть не є додатком до тендерної документації), однак Замовник не зможе оцінити ПВРи учасників на відповідність вимогам ДБН А.3.1-5:2016 “Організація будівельного виробництва”, оскільки не володіє спеціальними знаннями.
Виходячи із таких невідповідностей, нам тим більше не зрозуміла доцільність надання в складі пропозиції ПВР, а також це створює широкі можливості для маніпуляції при оцінці пропозицій учасників, тому дану вимогу потрібно виключити з тендерної документації.
Скріншот відповідей Замовника додаємо.

Така кількість необгрунтованих, неоднозначних, суперечливих та маніпулятивних вимог Замовника призводить до створення штучних перешкод для учасників прийняти участь в даній закупівлі. Це в свою чергу робить дану закупівлю малоефективною, не прозорою, не відкритою, не об’єктивною, дискримінаційною та упередженою, що зводить нанівець добросовісну конкуренцію серед учасників.
Вищезазначені факти підтверджують порушення чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Таким чином Замовник порушує право та охоронюваний законом інтерес потенційних учасників, зокрема і наш, взяти участь у даній закупівлі шляхом подання тендерної пропозиції, адже невиконання цих протиправних вимог є прямою підставою для відхилення пропозиції учасника.

На підставі вище викладеного, -
ПРОШУ:
1.Прийняти Скаргу до розгляду.
2.Прийняти рішення про встановлення порушення порядку проведення процедури закупівлі Замовником .
3.Зобов’язати Замовника внести зміни в Тендерну документацію.

Докази, що додаються:
1.Додаток 2 кваліфікаційні критерії на 4 арк.
2.Копія рішення № 9941-р/пк-пз від 26.09.2018р. на 11 арк.
3.Скриншоти з електронної системи закупівель на 2 арк.
4.Додаток 4 Технічне завдання на 6 арк.
5.ДСТУ 8665:2016 на 14 арк.
6.Копія рішення № 13492-р/пк-пз від 08.08.2024р. на 17 арк.




____Директор____


___Андрій ТКАЧУК__
?:tender complaints objections sequenceNumber: 1
Кваліфікаційний критерій - аналогічний досвід
Описание сущности пункта жалобы
1.Пункт 2 Додатку 2 до тендерної документації містить наступну вимогу: “Відповідність кваліфікаційному критерію щодо наявності в учасника процедури закупівлі документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів (не менше 2-х) повинна бути підтверджена учасником за декларативним принципом, шляхом подання у складі тендерної пропозиції таких документів (інформації): 1) довідки про досвід виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів (не менше 2-х) складеної на фірмовому бланку учасника (за наявності), за такою формою: « Дата документа Номер закупівлі в ЕСЗ _________________________________ Довідка про досвід виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів (не менше 2-х) № з/п Найменування замовника, якому здійснювалося / здійснюється виконання аналогічного замовлення Предмет договору Ціна договору Рік виконання Контактна особа замовника, телефон Виконаний/ виконується 1 2 3 4 5 6 7 Посада, ініціали, прізвище уповноваженої особи Підпис» Примітка Аналогічними за предметом закупівлі договорами у цих торгах вважаються договори підряду, предметом яких було/є виконання робіт з нового будівництва / капітального ремонту / реконструкції будівель / приміщень закладів охорони здоров’я із заміною ліфта / ліфтів, (що виконанні протягом останніх п’яти років або виконаються учасником на момент подання тендерної пропозиції) (не менше 2-х). ” Саме у “Примітці” Замовник зазначив специфічну вимогу про те, що “аналогічним вважається договір підряду, предметом яких було/є виконання робіт з нового будівництва / капітального ремонту / реконструкції будівель / приміщень закладів охорони здоров’я із заміною ліфта / ліфтів”. Специфіка полягає у тому, що роботи виконані/виконуються саме у будівлі / приміщенні закладів охорони здоров’я. Хоча не зрозуміло як галузева приналежність до закладів охорони здоров’я впливає на виконання робіт, що є предметом закупівлі. З цього приводу в електронній системі закупівель Замовнику було поставлено запитання:”А чому лише "будівель / приміщень закладів охорони здоров’я". Чому заміна ліфта на інших об'єктах не може бути аналогічним досвідом? Ця вимога обмежує участь потенційних учасників взяти участь у цій закупівлі при наявності досвіду заміни ліфтів, але не в медичних закладах, а на інших об'єктах. А це дискримінація - надання переваги одним учасникам перед іншими, що суперечить принципам здійснення публічних закупівель. Просимо виключити дискримінаційну вимогу та внести зміни в тендерну документацію”. Замовником було надано роз’яснення, що в Законі немає визначеного поняття дискримінації та в більшій частині надавалось обгрунтування поняття дискримінаційної вимоги виходячи з юридичної практики та практики суду (скриншот додаємо до Скарги). Тобто, Замовник не може надати належного підтвердження щодо необхідності встановлення специфічної вимоги, натомість досліджує та “обгрунтовує” юридичний аспект визначення поняття дискримінації. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів Частиною 4 статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимога щодо підтвердження наявності аналогічного досвіду саме у будівлі / приміщенні закладів охорони здоров’я є дискримінаційною в розумінні Закону та такою, що обмежує конкуренцію серед учасників і обмежує право, зокрема й наше, прийняти участь у даній закупівлі. Адже за наявності досвіду виконання робіт з нового будівництва / капітального ремонту / реконструкції будівель / приміщень із заміною ліфта / ліфтів у Замовників, які не відносяться до закладу охорони здоров’я, потенційні учасники не можуть прийняти участь у даній закупівлі. Встановивши таку вимогу, Замовник порушує чинне законодавство у сфері публічних закупівель та не дотримується принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, а саме: відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Також Замовник порушує право та охоронюваний законом інтерес потенційних учасників, зокрема і наш, взяти участь у даній закупівлі. Аналогічної позиції дотримується орган оскарження в рішенні: - № 9941-р/пк-пз від 26.09.2018р.
Классификация нарушения
Кваліфікаційні критерії учасників
?:tender complaint objection requested remedy Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати Замовника внести зміни в Тендерну документацію
?:tender complaints objections argument evidence Додаток 2 до тендерної документації
?:tender complaints objections argument evidence Рішення органу оскарження з аналогічного питання
?:tender complaints objections argument evidence Скриншот з електронної системи закупівель
?:tender complaints objections sequenceNumber: 2
Кваліфікаційний критерій - працівники
Описание сущности пункта жалобы
2.Пункт 3 Додатку 2 до тендерної документації містить наступну вимогу: “Відповідність кваліфікаційному критерію щодо наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід повинна бути підтверджена учасником за декларативним принципом, шляхом подання у складі тендерної пропозиції таких документів (інформації): 1)довідки про наявність кваліфікованих працівників для виконання робіт Довідка повинна містити інформацію про: посаду/спеціальність, досвід роботи. Обов’язкова наявність в учасника не менше 4-х монтажників електричних підйомників(ліфтів), Щонайменше двоє із згаданих працівників мають мати 6 кваліфікаційний розряд монтажника-електричних підйомників(ліфтів), що має бути підтверджено наданими у складі пропозиції документами. Також в учасника мають бути наявні не менше 2 інженерів-будівельників які мають повну вищу освіту за спеціальністю «промислове і цивільне будівництво», що підтверджується копією документів про освіту, а також не менше одного електрозварника, що атестований на виконання ручного дугового зварювання металоконструкцій вантажопідіймальних ліфтів та металевих конструкцій будівель, що підтверджується відповідним посвідченням 2) додатково учасники мають підтвердити акредитацію працівників, що будуть здійснювати монтаж ліфтів шляхом надання у складі пропозиції сертифікату акредитації виданого виробником ліфтів. Примітки: 1. Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати наступні підтверджуючі документи: - накази про прийняття працівників на роботу (цивільно-правові угоди); - підтвердження акредитації працівників, що будуть здійснювати монтаж ліфтів шляхом надання у складі пропозиції сертифікату акредитації виданого виробником ліфтів.” Вимога щодо “підтвердження акредитації працівників, що будуть здійснювати монтаж ліфтів шляхом надання у складі пропозиції сертифікату акредитації виданого виробником ліфтів” є специфічною та незрозумілою для потенційних учасників. Адже, якщо учасник документально підтвердить вимогу щодо наявності щонайменше двоє працівників, які мають 6 кваліфікаційний розряд монтажника-електричних підйомників(ліфтів), шляхом надання посвідчень про проходження відповідного навчання та перевірки знань, то чому учасники повинні ще додатково підтверджувати акредитацію цих працівників у виробника ліфтів. Згідного чинного законодавства України не передбачено, що акредитація працівників, що будуть здійснювати монтаж ліфтів повинна підтверджуватись виробником ліфтів. Це абсурд, тому що такі працівники проходять спеціальне навчання та після перевірки знань отримують відповідну професію. Важливо, що в електронній системі закупівель Замовнику поставлено запитання з цього приводу, проте жодного належного обгрунтування не надано. Замовник в супереч нормам законодавства свідомо ігнорує запитання потенційних учасників, які бажають прийняти участь в цій закупівлі, обмежуючи цим конкуренцію і право, зокрема й наше, прийняти участь у даній закупівлі. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів Частиною 4 статті 22 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимога щодо підтвердження акредитації працівників, що будуть здійснювати монтаж ліфтів шляхом надання у складі пропозиції сертифікату акредитації виданого виробником ліфтів є дискримінаційною в розумінні Закону та такою, що обмежує конкуренцію серед учасників і обмежує право, зокрема й наше, прийняти участь у даній закупівлі. Адже за наявності працівників, які мають 6 кваліфікаційний розряд монтажника-електричних підйомників(ліфтів) потенційні учасники не можуть прийняти участь у даній закупівлі. Таким чином Замовник порушує право та охоронюваний законом інтерес потенційних учасників, зокрема і наш, взяти участь у даній закупівлі. Окремо зазначаємо, що конкретні вимоги до спеціалізованих ліфтових організацій встановлені на законодавчому рівні в ДСТУ 8665:2016 Установки ліфтові Вимоги щодо спеціалізованих ліфтових організацій. В даному ДСТУ теж немає жодної згадки про сертифікати акредитації, їх форму чи склад, тому просимо виключити дану вимогу з тендерної документацї.
Классификация нарушения
Кваліфікаційні критерії учасників
?:tender complaint objection requested remedy Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати Замовника внести зміни в Тендерну документацію
?:tender complaints objections argument evidence Додаток 2 до тендерної документації
?:tender complaints objections argument evidence ДСТУ 8665
?:tender complaints objections sequenceNumber: 3
Договірна ціна та розрахунки
Описание сущности пункта жалобы
3.Додаток 4 до тендерної документації містить наступну вимогу: “Учасник, при формуванні договірної ціни та розрахунків, має право замінити окремі ресурси та/або виключити їх, якщо така заміна та/або виключення не призведе до зміни проектних рішень, погіршення показників якості робіт та/або зменшення їх об’ємів, визначених Проектною документація «Капітальний ремонт (заміна 2-х ліфтів) в будівлі хірургічно-травматологічного корпусу Комунального некомерційного підприємства «Нововолинська центральна міська лікарня» за адресою: Волинська обл., м. Нововолинськ, пр. Перемоги, 7» (завантажена в ЕСЗ окремими файлами).” Така вимога прямо порушує принципи здійснення публічних закупівель щодо добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівне ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі. Тому в електронній системі закупівель Замовнику було поставлено запитання щодо цієї вимоги. Замовником надано відповідь про те, що “при формуванні договірної ціни та розрахунків учасник виходить із кількостей, що передбачені для виконання всього обсягу робіт з дотриманням передбачених проектних рішень, вимог щодо якості робіт та їх об’ємів що містяться у тендерній документації, а також кількості матеріальних ресурсів, що визначена при проектуванні. Тому відхилення від передбачених проектантом рішень буде вважатися як невідповідність технічному завданню тендерної документації та призведе до відхилення пропозиції Учасника, з врахуванням позицій по подібних закупівлях”. Надавши таку відповідь на поставлене запитання Замовник сам суперечить вимогам власної Тендерної документації. Окремо зазначаємо, що в попередній закупівлі (дана закупівля оголошується вдруге) https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-06-28-006478-a, при розгляді скарги в АМКУ (№ 13492-р/пк-пз від 08.08.2024) Замовник маніпулював цим пунктом і доказував що, цитуємо : “Наведене змінення обсягів Учасником не призводить до зміни проектних рішень, не погіршує якість виконуваних робіт та дозволяє виконати весь обсяг робіт, що передбачених тендерною документацією та додатками до неї” Така маніпуляція твердженнями призводить до того, що учасники не мають чіткого розуміння вимог тендерної документації для формування тендерної пропозиції, що порушує право учасників прийняти участь в даній закупівлі з метою перемоги. Тому ця суперечлива, маніпулятивна вимога повинна бути вилучена з Тендерної документації.
Классификация нарушения
Технічна специфікація предмета закупівлі
?:tender complaint objection requested remedy Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати Замовника внести зміни в Тендерну документацію
?:tender complaints objections argument evidence Додаток 4 до тендерної документації
?:tender complaints objections argument evidence Рішення органу оскарження
?:tender complaints objections sequenceNumber: 4
Сертифікати
Описание сущности пункта жалобы
4.Пункт 4 Додатку 4 до тендерної документації містить вимоги щодо підтвердження відповідності ліфта технічним вимогам Тендерної документації наступними документами: “Копії сертифікатів виданих органом з сертифікації, акредитованим НААУ, що підтверджують відповідність учасника вимогам стандартів: -ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», щодо виконання монтажу ліфтів, виконання кінцевої перевірки змонтованих ліфтів; ізоляційних та електромонтажних робіт; -ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», щодо виконання монтажу ліфтів, виконання кінцевої перевірки змонтованих ліфтів; ізоляційних та електромонтажних робіт; ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», щодо виконання монтажу ліфтів, виконання кінцевої перевірки змонтованих ліфтів; ізоляційних та електромонтажних робіт;” Даний пункт містить багато суперечностей: -яким чином сертифікати, що підтверджують відповідність учасника вимогам стандартів можуть підтвердити відповідність ліфта технічним вимогам Тендерної документації, коли ліфт може бути виготовлений зовсім іншим підприємством? -чому Замовник не надав належного обгрунтування щодо необхідності підтверджувати відповідність учасника вимогам саме вказаних стандартів а не якихось інших? Чим Замовник керувався при цьому? -чому на "систему управління якістю" встановлено надання сертифікату стандарту ДСТУ EN ISO (EN - європейський стандарт) , а на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці та на систему енергетичного менеджменту передбачено надання стандарту ДСТУ ISO (міжнародний стандарт) ? Чим зумовлений та з якою метою такий неоднозначний підхід до надання сертифікатів? -сертифікати містять великий перелік робіт, тобто всі види вказаних у сертифікаті робіт повинен виконувати безпосередньо учасник, адже кінцеву/остаточну перевірку ліфтів здійснюють як правило органи з оцінки віповідності? - пунктом 4.2 ДСТУ 8665:2016 Установки ліфтові Вимоги щодо спеціалізованих ліфтових організацій, вказано що “4.2 Роботи з технічного обслуговування та ремонту ліфтів можуть виконувати спеціалізовані організації, які одержали відповідні дозволи на виконання робіт підвищеної небезпеки і сертифіковані згідно з ДСТУ ISO 9001”. Без вказання видів робіт та без конкретизації EN. -Частиною 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» вказано, що «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Жодним законодавством не передбачено для нас як спеціалізованої ліфтової організації наявність саме  ДСТУ EN ISO 9001:2018 (власне EN), ДСТУ ISO 45001:2019 та ДСТУ ISO 50001:2020. При цьому Замовник жодним чином не обгрунтовує і нероз’яснює необхідність надання саме вищезазначених сертифікатів учасниками в межах даної закупівлі, тому просимо дану вимогу виключити з тендерної документації.
Классификация нарушения
Технічна специфікація предмета закупівлі
?:tender complaint objection requested remedy Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати Замовника внести зміни в Тендерну документацію
?:tender complaints objections argument evidence Додаток 4 до тендерної документації
?:tender complaints objections argument evidence ДСТУ 8665
?:tender complaints objections sequenceNumber: 5
Проект виконання робіт
Описание сущности пункта жалобы
5.Пунктом 4.3. Додатку 6 вказано надати в складі своєї пропозиції розроблений згідно вимог ДБН А.3.1-5:2016 проект виконання робіт (ПВР) «Капітальний ремонт (заміна 2-х ліфтів) в будівлі хірургічно-травматологічного корпусу Комунального некомерційного підприємства «Нововолинська центральна міська лікарня» за адресою: Волинська обл., м. Нововолинськ, пр. Перемоги, 7» або технологічну (технологічні) карту (карти), якщо проектом організації будівництва (капітального ремонту) передбачається виконання робіт за технологічною (технологічними) картою (картами). Примітка У випадку неподання учасником процедури закупівлі проекту виконання робіт (ПВР) «Капітальний ремонт (заміна 2-х ліфтів) в будівлі хірургічно-травматологічного корпусу Комунального некомерційного підприємства «Нововолинська центральна міська лікарня» за адресою: Волинська обл., м. Нововолинськ, пр. Перемоги, 7» або технологічної (технологічних) карти (карт), якщо проектом організації будівництва передбачається виконання робіт за технологічною (технологічними) картою (картами), чи його /її / їх невідповідності вимогам ДБН А.3.1-5:2016 пропозиція учасника буде відхилена на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей (не відповідність вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону). Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів Згідно п.п.31, п.1, ст.1 Закону України про Публічні закупівлі вказано: 31)тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель; Згідно п.1, Статті 23 Закону України про Публічні закупівлі вказано: 1.Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Тобто Тендерна документація та технічна специфікація повинна містити опис всіх необхідних характеристик робіт, які учасник зобов’язується виконати. Посилання учасника розробляти окремий документи ПВР, не у відповідності до тендерної документації а у відповідності до ДБН А.3.1-5:2016 “Організація будівельного виробництва”, а також подальша перевірка Замовником документів пропозиції учасників теж не у відповідності до вимог тендерної документації а у відповідності до ДБН А.3.1-5:2016, суперечить Закону України “Про публічні закупівлі”. Окремо зазначаємо, що Згідно ДБН А.3.1-5:2016, вказано: 5.3.5 ПВР розробляє будівельна організація на види та етапи робіт, які вона виконує. Для складних видів робіт ПВР може розроблятися із залученням проектних організацій (у тому числі у складі проектної документації) або науково-дослідних організацій відповідного напряму діяльності. ПВР повинен бути узгоджений з ПОБ за основними показниками: межі будівельного майданчика, прийняті методи будівництва, принципові рішення з організації і послідовності робіт, вимоги щодо міцності, стійкості та надійності об'єкта будівництва, вимоги комплексної безпеки будівництва. Тобто, ПВР розробляє будівельна організація на роботи, які вона виконує, а не учасник закупівлі, який тільки планує прийняти участь закупівлі. ( як свідчить практика ПВР становить значний об'єм (близько 120 сторінок) і його розробляє проектна організація, яка і виготовила проектно-кошторисну документацію). Мало того в Замовника є проектно-кошторисна документація, де чітко описані всі етапи робіт ,їхні об'єми та та їхню черговість. Також, як Замовник буде перевіряти надані учасником ПВР на відповідність вимогам ДБН А.3.1-5:2016 (не на відповідність вимогам тендерної документації), та в якій мірі це можна застосувати для оцінювання повноти відповідності пропозиції учасника, адже в одній із відповідей Замовник вказав, цитуємо : “Разом з тим замовник не володіє спеціальними знаннями у галузі проектування” Тобто відповідно до умов тендерної документації учасники повинні надати в складі пропозиції ПВР у відповідності до окремого ДБН ( який навіть не є додатком до тендерної документації), однак Замовник не зможе оцінити ПВРи учасників на відповідність вимогам ДБН А.3.1-5:2016 “Організація будівельного виробництва”, оскільки не володіє спеціальними знаннями. Виходячи із таких невідповідностей, нам тим більше не зрозуміла доцільність надання в складі пропозиції ПВР, а також це створює широкі можливості для маніпуляції при оцінці пропозицій учасників, тому дану вимогу потрібно виключити з тендерної документації. Скріншот відповідей Замовника додаємо. Така кількість необгрунтованих, неоднозначних, суперечливих та маніпулятивних вимог Замовника призводить до створення штучних перешкод для учасників прийняти участь в даній закупівлі. Це в свою чергу робить дану закупівлю малоефективною, не прозорою, не відкритою, не об’єктивною, дискримінаційною та упередженою, що зводить нанівець добросовісну конкуренцію серед учасників. Вищезазначені факти підтверджують порушення чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Таким чином Замовник порушує право та охоронюваний законом інтерес потенційних учасників, зокрема і наш, взяти участь у даній закупівлі шляхом подання тендерної пропозиції, адже невиконання цих протиправних вимог є прямою підставою для відхилення пропозиції учасника.
Классификация нарушения
Технічна специфікація предмета закупівлі
?:tender complaint objection requested remedy Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1.Прийняти Скаргу до розгляду. 2.Прийняти рішення про встановлення порушення порядку проведення процедури закупівлі Замовником . 3.Зобов’язати Замовника внести зміни в Тендерну документацію.
?:tender complaints objections argument evidence Скриншоти з електронної системи закупівель
?:tender complaints objections argument evidence Додаток 4 до Тендерної документації
Дата рассмотрения жалобы22.10.2024, 10:00
Место рассмотрения жалобыАнтимонопольний комітет України
Не удовлетворена