Процедура закупівлі оголошена 31.03.2025 15:45. Дата останніх змін - 24.04.2025 15:19
ДК 021:2015:44810000-1: Фарби (Лазур для дерева тікове дерево 2,3л ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 бежева 2,8 кг ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 біла глянсова 2,8кг ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 бірюзова 2,8 кг ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 блакитна 2,8 кг ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 вишнева 2,8 кг ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 горіхова 2,8 кг ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 жовта 2,8 кг ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 зелена 2,8 кг ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 помаранчева 2,8 кг ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 світло-зелена 2,8 кг ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 світло-сіра 2,8 кг ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 синя 2,8 кг ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 сіра 2,8 кг ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 фіолетова 2,8 кг ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 червона 2,8 кг ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 червоно-коричнева 2,8 кг ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115П чорна ТМ "Farbex" 2,8 кг ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-266 жовто-коричнева 2,8 кг ДК 021:2015: 44812100-6; Фарба гумова Універсальна біла 12 кг ДК 021:2015: 44812200-7; Фарба гумова Універсальна графіт 12 кг ДК 021:2015: 44812200-7; Фарба гумова Універсальна жовта 12 кг ДК 021:2015: 44812200-7; Фарба гумова Універсальна сіра 12 кг ДК 021:2015: 44812200-7; Фарба інтер’єрна для стель та стін білосніжна , біла матова 14,0 кг ДК 021:2015: 44812200-7; Фарба фасадна високоякісна біла матова 14,0 кг ДК 021:2015: 44812200-7) -
Ідентифікатор закупівлі | UA-2025-03-31-008997-a | |
ID | d67015d6b7a2464aad64962c85ba3405 |
Загальна очікувана вартість закупівлі
815`46000 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - українська мова. Допускається подання документів у складі тендерної пропозиції іншою ніж українська мова з обов’язковим наданням перекладу таких документів на українську мову. Переклад документів повинен бути завірений, організацією, яка здійснювала переклад. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Відповідальність за достовірність перекладу несе учасник. Дана вимога не відноситься до власних назв та/або загальноприйнятих визначень, термінів, малюнків, креслень тощо. Примітки: Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "Тендерна документація" та «Додатків до тендерної документації», що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону; застосовані критерії оцінки - ціна (питома вага критерію «Ціна» - 100%).
Закупівельник (Проводить закупівлю)
Найменування замовника | Лугинська селищна рада | |
Загальна очікувана вартість закупівлі | 815`460.00 Гривня (з ПДВ) | |
Процедура закупівлі | Відкриті торги з особливостями | |
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників | Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією |
Закупівля оголошена
31.03.25
Період уточнень
до 05.04.25
Період оскаржень
до 05.04.25
Подання пропозицій
до 08.04.25
Аукціон
08.04.25
Кваліфікація переможця
з 08.04.25
Пропозиції розглянуті
з 14.04.25
Завершена
24.04.25
02.04.2025, 16:38
проєкт
Загальне запитання щодо оголошення
Пунктом 2.1. зазначено, що Постачальник повинен поставити Замовнику Товар, якість якого відповідає вимогами, нормам, правилами та стандартам якості, що встановлені до нього, та є загальнообов’язковими на території України. Кожна партія Товару повинна супроводжуватись документами, що підтверджують його кількість (видаткова накладна, товарно-транспортна накладна тощо) та якість Товару (сертифікат якості Товару, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи або іншій подібний документ, що підтверджує відповідність Товару вимогам, встановленим до нього загальнообов’язковими на території України стандартами, нормами і правилами, оформлений відповідно до вимог законодавства України).
Предметом закупівлі є лакофарбові матеріали, що виготовляються відповідно до ТУ виробників. Відповідно, виробники після виготовлення фарби перевіряють та підтверджують відповідність продукції вимогам ТУ, за результатами чого вони (після лабораторних досліджень) видають відповідні документи, що, як правило, містять. серед іншого, фізико-хімічні (якісні) показники за нормою (ТУ) та фактичні показники конкретної партії, що має бути в межах норми, визначеної ТУ.
При цьому, назва таких документів у виробників різна: паспорт якості або сертифікат якості або посвідчення якості або інший аналогічний документ. Виробник, що посвідчує якість продукції документом, наприклад "сертифікат якості", як правило, не може видати документ з назвою, до прикладу, "паспорт якості", хоча за змістом це ідентичні документи; як і видати одночасно декілька ідентичних документів з різними назвами. Враховуючи вище викладене, прошу внести зміни у пункт договору та викласти у наступній редакції:
2.1. Постачальник повинен поставити Замовнику Товар, якість якого відповідає вимогами, нормам, правилами та стандартам якості, що встановлені до нього, та є загальнообов’язковими на території України. Кожна партія Товару повинна супроводжуватись документами, що підтверджують його кількість (видаткова накладна, товарно-транспортна накладна тощо) та якість Товару (паспорт якості Товару, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи або іншій подібний документ, що підтверджує відповідність Товару вимогам, встановленим до нього загальнообов’язковими на території України стандартами, нормами і правилами, оформлений відповідно до вимог законодавства України).
Предметом закупівлі є лакофарбові матеріали, що виготовляються відповідно до ТУ виробників. Відповідно, виробники після виготовлення фарби перевіряють та підтверджують відповідність продукції вимогам ТУ, за результатами чого вони (після лабораторних досліджень) видають відповідні документи, що, як правило, містять. серед іншого, фізико-хімічні (якісні) показники за нормою (ТУ) та фактичні показники конкретної партії, що має бути в межах норми, визначеної ТУ.
При цьому, назва таких документів у виробників різна: паспорт якості або сертифікат якості або посвідчення якості або інший аналогічний документ. Виробник, що посвідчує якість продукції документом, наприклад "сертифікат якості", як правило, не може видати документ з назвою, до прикладу, "паспорт якості", хоча за змістом це ідентичні документи; як і видати одночасно декілька ідентичних документів з різними назвами. Враховуючи вище викладене, прошу внести зміни у пункт договору та викласти у наступній редакції:
2.1. Постачальник повинен поставити Замовнику Товар, якість якого відповідає вимогами, нормам, правилами та стандартам якості, що встановлені до нього, та є загальнообов’язковими на території України. Кожна партія Товару повинна супроводжуватись документами, що підтверджують його кількість (видаткова накладна, товарно-транспортна накладна тощо) та якість Товару (паспорт якості Товару, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи або іншій подібний документ, що підтверджує відповідність Товару вимогам, встановленим до нього загальнообов’язковими на території України стандартами, нормами і правилами, оформлений відповідно до вимог законодавства України).
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 04.04.2025, 17:09)
Шановний учасник, дякуємо за Ваше звернення. Замовник повідомляє, що Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 встановлює порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі – закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі – замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Відповідно до вимог п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цієї Постанови та інформаційних листів МЕРІТУ, та своєчасно розміщена у відповідності до вимог пункту 24 Особливостей. Отже, невід’ємною частиною тендерної документації є додаток №2. Положення додатку №2 до тендерної документації встановлюють вимогу до учасника: з метою підтвердження якості запропонованого Учасником товару. Положення додатку №3 до тендерної документації «Проєкт договору» передбачають, що Постачальник повинен поставити Замовнику Товар, якість якого відповідає вимогами, нормам, правилами та стандартам якості, що встановлені до нього, та є загальнообов’язковими на території України. Кожна партія Товару повинна супроводжуватись документами, що підтверджують його кількість (видаткова накладна, товарно-транспортна накладна тощо) та якість Товару (сертифікат якості Товару, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи або іншій подібний документ, що підтверджує відповідність Товару вимогам, встановленим до нього загальнообов’язковими на території України стандартами, нормами і правилами, оформлений відповідно до вимог законодавства України). Враховуючи викладене, Учасником не доведено та документально не підтверджено необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтверджено неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не доведено, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси учасника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
02.04.2025, 16:44
проєкт
Загальне запитання щодо оголошення
Пунктом 7.2.зазначено,що У випадку порушення Постачальником терміну поставки, передбаченого п. 5.1 цього Договору, Постачальник сплачує Замовнику пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ від суми непоставленого товару за кожний день прострочення. А за прострочення понад 30 днів додатково стягується штраф у розмірі 20% від вартості непоставленого Товару. Ст.231 Господарського кодексу вказано, що у разі якщо порушено господарське зобов'язання, в якому хоча б одна сторона є суб'єктом господарювання, що належить до державного сектора економіки, або порушення пов'язане з виконанням державного контракту, або виконання зобов'язання фінансується за рахунок Державного бюджету України чи за рахунок державного кредиту, штрафні санкції застосовуються, у таких розмірах:
за порушення строків виконання зобов'язання стягується пеня у розмірі 0,1 відсотка вартості товарів (робіт, послуг), з яких допущено прострочення виконання за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної вартості. Лугинська селищна рада здійснює оплату за рахунок бюджетних коштів. Прошу внести зміни у пункт договору та викласти у наступній редакції:
У випадку порушення Постачальником терміну поставки, передбаченого п. 5.1 цього Договору, Постачальник сплачує Замовнику пеню у розмірі 0.1% від суми непоставленого товару за кожний день прострочення. А за прострочення понад 30 днів додатково стягується штраф у розмірі 7% від вартості непоставленого Товару.
за порушення строків виконання зобов'язання стягується пеня у розмірі 0,1 відсотка вартості товарів (робіт, послуг), з яких допущено прострочення виконання за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної вартості. Лугинська селищна рада здійснює оплату за рахунок бюджетних коштів. Прошу внести зміни у пункт договору та викласти у наступній редакції:
У випадку порушення Постачальником терміну поставки, передбаченого п. 5.1 цього Договору, Постачальник сплачує Замовнику пеню у розмірі 0.1% від суми непоставленого товару за кожний день прострочення. А за прострочення понад 30 днів додатково стягується штраф у розмірі 7% від вартості непоставленого Товару.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 04.04.2025, 17:10)
Шановний учасник, дякуємо за Ваше звернення. Замовник повідомляє, що Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 встановлює порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі – закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі – замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Відповідно до вимог п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цієї Постанови та інформаційних листів МЕРІТУ, та своєчасно розміщена у відповідності до вимог пункту 24 Особливостей. Під час підготовки тендерної документації Замовником враховано норми статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Отже, невід’ємною частиною тендерної документації є додаток №3. Варто звернути увагу на те, що договір за результатами проведення відкритих торгів з особливостями укладається між Сторонами в період дії обставини непереборної сили (військова агресія Російської Федерації проти України стала підставою введення правового воєнного стану в Україні відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні"). У рішенні Конституційного Суду України N 7-рп/2013 від 11.07.2013 зазначено, що за своєю правовою природою штрафні санкції виконують стимулюючу функцію, спонукаючи боржника до належного виконання своїх зобов'язань під загрозою застосування до нього цього виду відповідальності, та стягується в разі порушення такого зобов'язання. Встановлені Замовником в проекті договору пеня та штраф є інструментом, який забезпечує виконання договірних зобов'язань та спрямований на запобігання невиконанню або недобросовісному виконанню зобов'язань постачальником, може знижувати ризик порушення договору та сприяти добросовісному виконанню зобов'язань.
Такий вид забезпечення виконання зобов'язання як пеня та її розмір встановлено частиною третьою статті 549 ЦК України, а право визначити у договорі розмір та порядок
нарахування штрафу надано сторонам частиною четвертою статті 231 ГК України. При цьому, чинне законодавство не встановлює для учасників господарських відносин обмежень передбачати в договорі можливість одночасного стягнення пені та штрафу, що узгоджується зі свободою договору, передбаченою статтею 627 ЦК України, тобто коли сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Велика Палата Верховного Суду у пункті 8.3 постанови від 01.06.2021 у справі №910/12876/19 зробила правовий висновок, що одночасне стягнення з учасника господарських відносин, який порушив господарське зобов'язання за договором, штрафу та пені не суперечить статті 61 Конституції України, оскільки згідно зі статтею 549 ЦК України пеня та штраф є формами неустойки, а відповідно до статті 230 ГК України - видами штрафних санкцій, тобто не є окремими та самостійними видами юридичної відповідальності. У межах одного виду відповідальності може застосовуватися різний набір санкцій. Згідно з ч. 2 ст. 218 ГК України учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. У разі якщо інше не передбачено законом або договором, суб'єкт господарювання за порушення господарського зобов'язання несе господарсько-правову відповідальність, якщо не доведе, що належне виконання зобов'язання виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто надзвичайних і невідворотних обставин за даних умов здійснення господарської діяльності. Не вважаються такими обставинами, зокрема, порушення зобов'язань контрагентами правопорушника, відсутність на ринку потрібних для виконання зобов'язання товарів, відсутність у боржника необхідних коштів. У разі здійснення підприємницької діяльності особа, зокрема Скаржник має усвідомлювати, що така господарська діяльність здійснюється нею на власний ризик, особа має здійснювати власний комерційний розрахунок щодо наслідків здійснення відповідних дій, самостійно розраховувати ризики настання несприятливих наслідків в результаті тих чи інших її дій та самостійно приймати рішення про вчинення (чи утримання від) таких дій. Потенційний учасник закупівлі має усвідомлювати асортимент та кількість товару, який підлягає поставці, строки та кінцеву дату поставки товару, тому повинен розумно оцінити ці обставини з урахуванням виду своєї діяльності та можливості виконання зобов'язання. При необхідності учасник має вжити заходів для завчасної закупівлі товару, який є предметом договору про закупівлю товару. Отже, Замовник не порушив будь-яких прав потенційних учасників та не встановило жодних дискримінаційних вимог у тендерній документації, а також дотримується усіх принципів здійснення закупівель зазначених у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Учасник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси Учасника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Такий вид забезпечення виконання зобов'язання як пеня та її розмір встановлено частиною третьою статті 549 ЦК України, а право визначити у договорі розмір та порядок
нарахування штрафу надано сторонам частиною четвертою статті 231 ГК України. При цьому, чинне законодавство не встановлює для учасників господарських відносин обмежень передбачати в договорі можливість одночасного стягнення пені та штрафу, що узгоджується зі свободою договору, передбаченою статтею 627 ЦК України, тобто коли сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Велика Палата Верховного Суду у пункті 8.3 постанови від 01.06.2021 у справі №910/12876/19 зробила правовий висновок, що одночасне стягнення з учасника господарських відносин, який порушив господарське зобов'язання за договором, штрафу та пені не суперечить статті 61 Конституції України, оскільки згідно зі статтею 549 ЦК України пеня та штраф є формами неустойки, а відповідно до статті 230 ГК України - видами штрафних санкцій, тобто не є окремими та самостійними видами юридичної відповідальності. У межах одного виду відповідальності може застосовуватися різний набір санкцій. Згідно з ч. 2 ст. 218 ГК України учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. У разі якщо інше не передбачено законом або договором, суб'єкт господарювання за порушення господарського зобов'язання несе господарсько-правову відповідальність, якщо не доведе, що належне виконання зобов'язання виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто надзвичайних і невідворотних обставин за даних умов здійснення господарської діяльності. Не вважаються такими обставинами, зокрема, порушення зобов'язань контрагентами правопорушника, відсутність на ринку потрібних для виконання зобов'язання товарів, відсутність у боржника необхідних коштів. У разі здійснення підприємницької діяльності особа, зокрема Скаржник має усвідомлювати, що така господарська діяльність здійснюється нею на власний ризик, особа має здійснювати власний комерційний розрахунок щодо наслідків здійснення відповідних дій, самостійно розраховувати ризики настання несприятливих наслідків в результаті тих чи інших її дій та самостійно приймати рішення про вчинення (чи утримання від) таких дій. Потенційний учасник закупівлі має усвідомлювати асортимент та кількість товару, який підлягає поставці, строки та кінцеву дату поставки товару, тому повинен розумно оцінити ці обставини з урахуванням виду своєї діяльності та можливості виконання зобов'язання. При необхідності учасник має вжити заходів для завчасної закупівлі товару, який є предметом договору про закупівлю товару. Отже, Замовник не порушив будь-яких прав потенційних учасників та не встановило жодних дискримінаційних вимог у тендерній документації, а також дотримується усіх принципів здійснення закупівель зазначених у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Учасник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси Учасника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
02.04.2025, 16:49
проєкт
Загальне запитання щодо оголошення
Пунктом 8.3. зазначено, що Доказом виникнення обставин непереборної сили та строку їх дії є відповідні документи, які видаються Торгово-промисловою палатою. ТПП не є єдиним уповноваженим органом, що може підтверджувати настання обставин форс-мажору.
Відповідно до ч.1. ст.14-1 ЗУ «Про торгово-промислові палати в Україні» Торгово-промислова палата України та уповноважені нею регіональні торгово-промислові палати засвідчують форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) та видають сертифікат про такі обставини. Отже, Закон визначає не лише право ТПП видавати подібні документи. При цьому, жоден нормативно-правовий акт України не встановлює, що документи ТПП (регіональних ТПП) є єдиними та виключними документами, що можуть засвідчувати такі обставини, такі обставини можуть засвідчуватися будь-якими доказами. Аналогічна правова позиція наведена у Постанові Верховного Суду у складі колегій судів Касаційного господарського суду від 21 липня 2021 року, справа N 912/3323/20.
Враховуючи вище викладене, прошу внести зміни у пункт 8.3. та викласти у наступній редакції:
Доказом виникнення обставин непереборної сили та строку їх дії є відповідні документи, які видаються Торгово-промисловою палатою або іншим компетентним органом.
Відповідно до ч.1. ст.14-1 ЗУ «Про торгово-промислові палати в Україні» Торгово-промислова палата України та уповноважені нею регіональні торгово-промислові палати засвідчують форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) та видають сертифікат про такі обставини. Отже, Закон визначає не лише право ТПП видавати подібні документи. При цьому, жоден нормативно-правовий акт України не встановлює, що документи ТПП (регіональних ТПП) є єдиними та виключними документами, що можуть засвідчувати такі обставини, такі обставини можуть засвідчуватися будь-якими доказами. Аналогічна правова позиція наведена у Постанові Верховного Суду у складі колегій судів Касаційного господарського суду від 21 липня 2021 року, справа N 912/3323/20.
Враховуючи вище викладене, прошу внести зміни у пункт 8.3. та викласти у наступній редакції:
Доказом виникнення обставин непереборної сили та строку їх дії є відповідні документи, які видаються Торгово-промисловою палатою або іншим компетентним органом.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 04.04.2025, 17:11)
Шановний учасник, дякуємо за Ваше звернення. Замовник повідомляє, що Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 встановлює порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі – закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі – замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Відповідно до вимог п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цієї Постанови та інформаційних листів МЕРІТУ, та своєчасно розміщена у відповідності до вимог пункту 24 Особливостей. Під час підготовки тендерної документації Замовником враховано норми статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Отже, невід’ємною частиною тендерної документації є додаток №3. Варто звернути увагу на те, що договір за результатами проведення відкритих торгів з особливостями укладається між Сторонами в період дії обставини непереборної сили (військова агресія Російської Федерації проти України стала підставою введення правового воєнного стану в Україні відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні"). Юридичне закріплення форс-мажору, або обставин непереборної сили (саме таке формулювання вживається в законодавстві), міститься, зокрема, у ЦК та ГК України. Відповідно до ст. 617 ЦК України особа, яка порушила зобов’язання, звільняється від відповідальності за це, якщо вона доведе, що це порушення сталося внаслідок випадку або непереборної сили. Не вважається випадком, зокрема, недодержання своїх обов’язків контрагентом боржника, відсутність на ринку товарів, потрібних для виконання зобов’язання, відсутність у боржника необхідних коштів. Детальніше поняття форс-мажору розкривається у ч. 2 ст. 218 ГК України, відповідно до якої у разі якщо інше не передбачено законом або договором, суб’єкт господарювання за порушення господарського зобов’язання несе господарсько-правову відповідальність, якщо не доведе, що належне виконання зобов’язання виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто надзвичайних і невідворотних обставин за даних умов здійснення господарської діяльності. Проте форс-мажор не звільняє вас від виконання самого зобов’язання (наприклад, оплати товару чи послуг). Як зазначено у рішенні Господарського суду Кіровоградської області від 08.07.2022 у справі № 912/391/22: «Отже, форс-мажор не є автоматичною підставою для звільнення від виконання зобов’язань. Стороною договору має бути підтверджено не лише факт настання таких обставин, а саме їхня здатність впливати на реальну можливість виконання зобов’язання.». Так, якщо ви порушили зобов’язання до 24.02.2022 (дата введення воєнного стану) та хочете уникнути відповідальності за таке порушення, посилання на наявність воєнного стану як форс-мажору суд не буде вважати належним, що неодноразово продемонстровано судовою практикою. На підтвердження настання форс-мажорних обставин у Торгово-промисловій палаті України (ТПП України) видається сертифікат (у певних договорах, законодавчих і нормативних актах згадується також як висновок, довідка, підтвердження) про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) – документ встановленої ТПП України форми, виданий ТПП України або регіональною торгово-промисловою палатою згідно з чинним законодавством, умовами договору (контракту, угоди тощо) та затвердженим Регламентом. Крім того, у постанові Верховного Суду від 25.01.2022 у справі № 904/3886/21 визначено, що «… належним підтвердженням існування форс-мажорних обставин (доказом існування обставин непереборної сили, які звільняють сторону від відповідальності за невиконання умов договору) є відповідний сертифікат».Сертифікат, який видається ТПП України або регіональною ТПП за особистою заявою сторони, засвідчує не лише наявність форс-мажорної обставини, а і її вплив на конкретне зобов’язання, що унеможливлює його виконання у термін, передбачений відповідним договором, контрактом, угодою. Однієї лише наявності форс-мажору, листа ТПП чи сертифіката недостатньо. Невиконання зобов’язання має бути спричинене форс-мажором, а до суду повинно бути подано якомога більше доказів на користь цього твердження. Тут важливо згадати про висновок Верховного Суду, на який обов’язково посилаються господарські суди. У постанові від 30.11.2021 у справі № 913/785/17 Верховний Суд зазначає: «Форс-мажорні обставини не мають преюдиційного характеру, і при їх виникненні сторона, яка посилається на них як на підставу неможливості виконання зобов’язання, повинна довести наявність таких обставин не тільки самих по собі, але й те, що ці обставини були форс-мажорними саме для цього конкретного випадку виконання господарського зобов’язання.». Неодноразово суди при розгляді справ (наприклад, рішення від 29.06.2022 у справі № 912/507/22) зазначали наступне: «… воєнний стан на території України не означає, що відповідач не може здійснювати підприємницьку діяльність та набувати кошти. Більше того, держава на даний час заохочує розвиток підприємницької діяльності з метою позитивного впливу на економіку країни (зменшення податків, митних платежів тощо). Відповідач не надав доказів того, що всі працівники (чи їх частина), керівник підприємства, інші посадові особи мобілізовані та перебувають у складі Збройних Сил України, тимчасово не виконують професійні обов’язки у зв’язку з воєнними діями, все, або частина складу рухомого майна підприємства задіяні під час тих чи інших заходів, що б перешкоджало суб’єкту господарювання здійснювати підприємницьку діяльність під час введеного воєнного стану. Враховуючи викладене, Учасником не доведено та документально не підтверджено необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтверджено неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не доведено, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси учасника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
02.04.2025, 16:50
проєкт
Загальне запитання щодо оголошення
В Україні триває військовий стан, кожного дня країна зазнає небезпечних ракетних та шахедних атак, що забирає життя. Під час виконання умов договору, Сторони можуть зіткнутись із реальною небезпекою, що завадить виконати свої зобов’язання належним чином. Пропонуємо додати у договір пункт, що визначає обставини та порядок дій сторін на випадок виникнення небезпечних обставин пов’язаних із військовою агресією.
Пропонуємо викласти у наступній редакцій:
Сторони погоджуються, що військова агресія рф проти України та (або) її наслідки, а саме: ведення бойових дій за місцезнаходженням Сторін, на шляху слідування товару, сировини при інших обставинах: ракетні, артилерійські, інші обстріли; тощо вважається обставиною непереборної сили (форс-мажором) для цілей виконання цього Договору якщо вони: не залежать від волі Сторін та безпосередньо впливають на можливість Сторони виконувати зобов'язання за Договором; настали після укладання цього Договору; підтверджені відповідними доказами.
Пропонуємо викласти у наступній редакцій:
Сторони погоджуються, що військова агресія рф проти України та (або) її наслідки, а саме: ведення бойових дій за місцезнаходженням Сторін, на шляху слідування товару, сировини при інших обставинах: ракетні, артилерійські, інші обстріли; тощо вважається обставиною непереборної сили (форс-мажором) для цілей виконання цього Договору якщо вони: не залежать від волі Сторін та безпосередньо впливають на можливість Сторони виконувати зобов'язання за Договором; настали після укладання цього Договору; підтверджені відповідними доказами.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 04.04.2025, 17:11)
Шановний учасник, дякуємо за Ваше звернення. Замовник повідомляє, що Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 встановлює порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі – закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі – замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Відповідно до вимог п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цієї Постанови та інформаційних листів МЕРІТУ, та своєчасно розміщена у відповідності до вимог пункту 24 Особливостей. Під час підготовки тендерної документації Замовником враховано норми статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Отже, невід’ємною частиною тендерної документації є додаток №3. Варто звернути увагу на те, що договір за результатами проведення відкритих торгів з особливостями укладається між Сторонами в період дії обставини непереборної сили (військова агресія Російської Федерації проти України стала підставою введення правового воєнного стану в Україні відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні"). Враховуючи викладене, Учасником не доведено та документально не підтверджено необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтверджено неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не доведено, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси учасника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
04.04.2025, 16:19
з приводу строку придатності гумової фарби
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовнику, внесіть, будь ласка, зміни до ТД щодо строку придатності гумової фарби - не менше 24 місяці. Цим Ви збільшите коло потенційниїх учасників, адже на ринку лакофарбової продукції гумова фарба майже всіх виробників має саме 24 місяці а не 36. Крім цього, фарба з терміном 24 місяці, яку ми хочемо запропонувати має ідентичні показники щодо якості.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 07.04.2025, 10:43)
Шановний учасник, дякуємо за Ваше звернення. Замовник повідомляє, що Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 встановлює порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі – закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі – замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Відповідно до вимог п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цієї Постанови та інформаційних листів МЕРІТУ, та своєчасно розміщена у відповідності до вимог пункту 24 Особливостей. Отже, невід’ємною частиною тендерної документації є додаток №2. Положення додатку №2 до тендерної документації встановлюють вимогу до учасника: з метою підтвердження якості запропонованого Учасником товару.
ДСТУ ISO 4618:2014 "Фарби та лаки. Терміни та визначення понять" строк придатності - час протягом якого лакофарбовий матеріал залишається в придатному стані під час зберігання за нормальних умов в оригінальній герметичній тарі. Наведене, у свою чергу, міститься у ст. 677 ЦК України, де визначено, що строк придатності товару визначається періодом часу, який обчислюється з дня його виготовлення і протягом якого товар є придатним для використання, або терміном (датою), до настання якого товар є придатним для використання.
Замовником, керуючись чинним законодавством, встановлено необхідний йому строк придатності товару. Тобто, розміщений Додаток № 2 до тендерної документації не суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VІІІ від 25.12.2015 року (зі змінами), Постанові Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 та включає в себе технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі, технічну специфікацію та жодним чином не спрямовані на те, що з боку учасників унеможливлюють виконання умов тендерної документації, не порушують права та законні інтереси учасників, пов’язані з участю у даній процедурі закупівлі та не перешкоджають учасникам взяти участь у відкритих торгах й подати свою тендерну пропозицію.
ДСТУ ISO 4618:2014 "Фарби та лаки. Терміни та визначення понять" строк придатності - час протягом якого лакофарбовий матеріал залишається в придатному стані під час зберігання за нормальних умов в оригінальній герметичній тарі. Наведене, у свою чергу, міститься у ст. 677 ЦК України, де визначено, що строк придатності товару визначається періодом часу, який обчислюється з дня його виготовлення і протягом якого товар є придатним для використання, або терміном (датою), до настання якого товар є придатним для використання.
Замовником, керуючись чинним законодавством, встановлено необхідний йому строк придатності товару. Тобто, розміщений Додаток № 2 до тендерної документації не суперечить Закону України «Про публічні закупівлі» №922-VІІІ від 25.12.2015 року (зі змінами), Постанові Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 та включає в себе технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі, технічну специфікацію та жодним чином не спрямовані на те, що з боку учасників унеможливлюють виконання умов тендерної документації, не порушують права та законні інтереси учасників, пов’язані з участю у даній процедурі закупівлі та не перешкоджають учасникам взяти участь у відкритих торгах й подати свою тендерну пропозицію.