Процедура закупівлі оголошена 27.03.2025 16:37. Дата останніх змін - 14.04.2025 13:36
Контейнери для великогабаритних та ремонтних відходів (ДК 021:2015-44610000-9 Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску) -
Ідентифікатор закупівлі | UA-2025-03-27-010048-a | |
ID | 808fe2ec29384f53bf5a4c8224c1bdd1 | |
Ідентифікатор плану | UA-P-2025-03-27-010711-a |
Загальна очікувана вартість закупівлі
480`00000 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь
Закупівельник (Проводить закупівлю)
Найменування замовника | ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ БОРИСПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ | |
Загальна очікувана вартість закупівлі | 480`000.00 Гривня (з ПДВ) | |
Процедура закупівлі | Відкриті торги з особливостями | |
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників | Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією | |
Вид предмету закупівлі: | Закупівля товарів |
Закупівля оголошена
27.03.25
Період уточнень
до 01.04.25
Період оскаржень
до 01.04.25
Подання пропозицій
до 04.04.25
Наявні запитання без відповіді (скарги без рішення)
з 31.03.25
Процедуру призупинено через скаргу
Аукціон
17.04.25
31.03.2025, 17:11. ID: UA-2025-03-27-010048-a.a1
Скарга до АМКУ
ТОВ "ВИРОБНИЧЕ ОБ’ЄДНАННЯ "РЕЛАЙН"
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги: 1
Порушення Додатку № 1
Опис суті пункту скарги
Хочемо наголосити на тому, що замовник установив дискримінаційну вимогу по відношенню до нас, а саме щодо наявності:
«Відповідність контейнерів вимогам ДСТУ 8476:2015 - діючим сертифікатом відповідності, зареєстрованим у встановленому порядку ТУ виробника (перша сторінка), паспортом виробу, сертифікатом на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018, сертифікат на систему якості зварювальних робіт ДСТУ EN ISO 3834-2:2022…»(цитата).
Вимога тендерної документації щодо надання сертифіката на систему якості зварювальних робіт ДСТУ EN ISO 3834-2:2022 є необґрунтованою та такою, що суперечить реальним потребам закупівлі та законодавству України у сфері публічних закупівель.
Відповідно до технічного завдання, закуповується готовий товар – контейнери для збору великогабаритних та ремонтних відходів (ДСТУ 8476:2015) (сертифікат відповідності UA.PN.191.1118-24 надається як підтвердження того що ми маємо якісну продукцію яка пройшла сертифікації та підтверджує відповідність). Стандарт ДСТУ EN ISO 3834-2:2022 призначений саме для підтвердження якості процесів зварювання при наданні послуг, а не для сертифікації товарів, що вже виготовлені. Згідно ISO 3834-2 (додається до скарги), який відповідає ДСТУ EN ISO 3834-2:2022, сертифікації підлягають саме процеси зварювання, персонал, обладнання та технологічні процедури (розділи 5.2, 5.3, 6, 7 ISO 3834-2).
Наша компанія підтверджує відповідність якості продукції сертифікатом на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 (сертифікат № UA.MQ.240726.02-24, діючий до 09.09.2027) та системою екологічного управління ISO 14001:2015 (сертифікат № UA.CRT.00240-23, діючий до 17.07.2026) (додаються до скарги). Вказані сертифікати охоплюють виробництво контейнерів та гарантують контроль якості продукції, включаючи процеси зварювання.
Додатково зазначаємо, що вимога надання сертифіката ДСТУ EN ISO 3834-2:2022 для готових виробів штучно звужує коло потенційних учасників закупівлі, що є прямим порушенням принципу недискримінації, встановленого статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Наполягаємо, що встановлення необґрунтованих вимог до учасників несе ризики для держави та громадян у вигляді зниження конкуренції, що може призвести до закупівлі товару за завищеними цінами та сумнівної якості через штучно обмежену кількість учасників.
Просимо вилучити необґрунтовану вимогу щодо надання сертифіката ДСТУ EN ISO 3834-2:2022 із тендерної документації як таку, що суперечить законодавству та реальним технічним потребам закупівлі.
Хочемо наголосити на тому, що замовник установив дискримінаційну вимогу по відношенню до нас, а саме щодо наявності:
«…сертифікат на систему управління безпекою ланцюга постачання ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT)»(цитата).
Вимога тендерної документації щодо надання сертифіката на систему управління безпекою ланцюга постачання ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) є необґрунтованою та такою, що суперечить суті закупівлі та законодавству України. Згідно технічного завдання, предметом закупівлі є контейнери для збору великогабаритних та ремонтних відходів (ДСТУ 8476:2015), що не має жодного відношення до сфери застосування стандарту ISO 28000, який призначений для забезпечення безпеки саме ланцюга постачання та мінімізації ризиків, пов’язаних із транспортуванням та логістикою, зокрема міжнародних перевезень.
У нашому конкретному випадку (закупівля контейнерів для великогабаритних та ремонтних відходів, які не мають підвищених ризиків, характерних саме для ланцюга постачання) така вимога має бути розцінена як зайва та необґрунтована, так як товар буде постачатись без складних логістичних маршрутів або специфічних загроз безпеці.
Які складнощі в логістичному маршруті вбачає Замовник торгів? Чи які саме загрози безпеці товару вбачає Замовник торгів під час доставки вантажу?
Наші склади знаходяться за адресою Дніпропетровська область, Томаківський район, сільрада Новокиївська, база управління механізованого будівництва УМБ Nº3, транспортування буде здійснюватись власним транспортом ТОВ «ВО «РЕЛАЙН», тобто не залученими транспортними засобами, що вже мінімізує будь які ризики (докази додаються до скарги).
Відстань між сільрадою Новокиївська, що в Томаківському районі Дніпропетровської області, та містом Бориспіль становить приблизно 500 кілометрів. У середньому, така поїздка займає близько 6-7 годин це є типовою, простим та безпечним процесом, що не передбачає використання спеціалізованих технологій, обладнання чи підвищених заходів безпеки, окрім стандартних для вантажних автомобільних перевезень.
Згідно з технічним завданням, ці контейнери виготовлені з міцних металевих конструкцій (лист металу Ст 3ПС/СП товщиною від 3,0 до 4,0 мм з додатковими ребрами жорсткості та посиленнями), що гарантує їхню безпеку та збереження цілісності під час перевезення стандартними автомобільними платформами без спеціалізованого обладнання або додаткових заходів безпеки.
Наша компанія постачає продукцію в межах України, без участі в міжнародних логістичних ланцюгах та без ризиків, притаманних міжнародному транспортуванню вантажів. Встановлення такої вимоги не відповідає реальним потребам закупівлі та порушує принципи недискримінації і пропорційності, визначені статтями 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Така вимога призведе до необґрунтованого обмеження конкуренції, що, як наслідок, створює ризик закупівлі товару за завищеною ціною, завдаючи прямих збитків державі та негативно впливаючи на економічні інтереси громадян.
Таким чином, сертифікація відповідно до ДСТУ ISO 28000:2008, призначена для контролю безпеки складних логістичних операцій із підвищеними ризиками, є надлишковою та не відповідає реальним потребам цієї конкретної закупівлі.
Наполягаємо на виключенні цієї необґрунтованої вимоги з тендерної документації як такої, що не відповідає суті предмету закупівлі та принципам публічних закупівель України.
Хочемо наголосити на тому, що замовник установив дискримінаційну вимогу по відношенню до нас, а саме щодо наявності:
«Задля повної відповідності запропонованого товару предмету закупівлі, учасник повинен надати, в складі тендерної пропозиції, акт огляду контрольних замірів технічного обладнання на базі транспортних засобів. Огляд повинен бути здійснений в період уточнень умов закупівлі. Пропозиції учасників, які не були присутні на базі транспортних засобів в період уточнень, відхиляються»(цитата).
Вимога тендерної документації щодо надання акту огляду контрольних замірів технічного обладнання на базі транспортних засобів у період уточнення умов закупівлі є необґрунтованою, дискримінаційною та суперечить Закону України «Про публічні закупівлі».
Технічне завдання, викладене у тендерній документації, детально та чітко визначає всі необхідні характеристики контейнерів для великогабаритних та ремонтних відходів відповідно до ДСТУ 8476:2015, що повністю достатньо для підготовки пропозиції учасниками.
Зокрема, у технічному завданні Замовником детально вказано, що контейнери повинні бути:
- відкритого типу з крюковою системою завантаження (чотири крюкових підйомника),
- з об’ємом 7,0 м3 (7000 літрів)
- вантажопідйомністю не менш 4 т (4000 кг).
Матеріал контейнерів чітко визначений – лист металу Ст 3ПС/СП, товщиною днища не менше 4,0 мм, товщиною стінок не менше 3,0 мм, з посиленням бокових поверхонь куточком не менше 100х100 мм.
Також Замовник встановив вимоги щодо посилення корпусу контейнера металевими накладками, з'єднання деталей методом суцільного зварного шва, наявності зливних пристроїв для видалення вологи та дезінфікуючих розчинів, а також вимоги до фарбування конструкції із захисними властивостями від корозії і механічних пошкоджень (колір – помаранчевий). Крім того, визначено, що контейнер має бути оброблений від травмонебезпечних гострих кромок та виступів, а деталі з металевих профілів повинні бути відрихтовані.
Здійснення додаткового контрольного огляду замірів не має практичної доцільності, оскільки всі перелічені параметри вже однозначно визначені в технічному завданні.
Встановлення обмеженого періоду для проведення огляду під час уточнень суттєво звужує можливості для Нас як для учасника та створює нерівні умови, порушуючи принципи відкритості, прозорості та недискримінації.
Як докази порушених прав, надаємо технічне завдання яке об’єктивно визначає технічні характеристики предмету закупівлі, а не заміри під час виїзду до Замовника торгів, також надаємо оголошення про проведення закупівлі так як саме воно визначає термін періоду уточнення.
В той же час хочемо наголосити, що Закон України «Про публічні закупівлі» чи Особливості 1178 не дає Замовникам право контактувати з учасниками закупівлі до проведеного аукціону та отримання документів які б визначали можливість допуску учасників до закупівель.
Така вимога фактично надає Замовнику необмежене право суб’єктивного допуску або недопуску учасників до аукціону через підписання чи непідписання акту огляду, що є прямим порушенням частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Подібні вимоги вже були визнані дискримінаційними численними рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ (наприклад, рішення №20243-р/пк-пз від 30.10.2020 року, №19212-р/пк-пз від 13.10.2020 року та №4998-р/пк-пз від 18.04.2023 року).
Звертаємо увагу, що така дискримінаційна практика може призвести до негативних наслідків для держави та громадян через обмеження конкуренції, завищення ціни закупівлі та потенційні корупційні ризики. Просимо вилучити вищевказану вимогу з тендерної документації та забезпечити рівні можливості участі для всіх зацікавлених суб’єктів господарювання відповідно до чинного законодавства.
Класифікація порушення
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип вимоги
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти цю Скаргу до розгляду.
2. Виключити вимогу зазначену в обґрунтуванні пункті 1 цієї Скарги та яка зазначена в розділі 4 Додатку № 1 до тендерної документації;
3. Виключити вимогу зазначену в обґрунтуванні пункті 2 цієї Скарги та яка зазначена в розділі 4 Додатку № 1 до тендерної документації;
4. Виключити вимогу зазначену в обґрунтуванні пункті 3 цієї Скарги та яка зазначена в розділі 4 Додатку № 1 до тендерної документації.
Доказ
Додаток до Тендерної документації. Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Доказ
Сертифікат відповідності UA.PN.191.1118-24
Доказ
Сертифікат ISO 9001 на систему управління якістю
Доказ
Сертифікат ISO 14001 на систему екологічного управління
Доказ
Оголошення про проведення закупівлі
Доказ
EN ISO 3834-2
Доказ
Договір оренди матеріально технічної бази
Доказ
Свідоцтво про реєстрацію ТЗ
Дата розгляду скарги09.04.2025, 10:00
Місце розгляду скаргиАнтимонопольний комітет України
Задоволено Органом оскарження
14.04.2025 13:36