Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупівлі оголошена 27.03.2025 12:33. Дата останніх змін - 09.04.2025 16:29

ДК 021:2015: 85140000-2 – Послуги у сфері охорони здоров’я різні (CPV) (Лот№1 - Лабораторні дослідження; Лот№2 - Лабораторні дослідження) -

Ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-27-005519-a  
ID 5bc8fa162b71474f92ee70e2d6d03d6b  
Ідентифікатор плану UA-P-2025-03-26-006443-a  
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь

Закупівельник (Проводить закупівлю)

Найменування замовника Комунальне некомерційне підприємство "Львівське територіальне медичне об'єднання "Клінічна лікарня планового лікування, реабілітації та паліативної допомоги"  
Загальна очікувана вартість закупівлі 2`734`319.00 Гривня (з ПДВ)  
Процедура закупівлі Відкриті торги з особливостями  
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією  
Вид предмету закупівлі: Закупівля послуг  
Закупівля оголошена
27.03.25
Період уточнень
до 02.04.25
Період оскаржень
до 02.04.25
Подання пропозицій
до 05.04.25
Наявні запитання без відповіді (скарги без рішення)
з 31.03.25
Процедуру призупинено через скаргу
Аукціон
07.04.25
31.03.2025, 18:24. ID: UA-2025-03-27-005519-a.c1
Скарга до АМКУ
ТОВ "МЛ ДІЛА"
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги: 1
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Опис суті пункту скарги
1. Згідно пункту 5 розділу «Вимоги до Учасників торгів по Лоту№1 та спосіб їх підтвердження» вимог, що стосуються Лоту 1, Додатку 2 до Тендерної документації учасник повинен надати підтвердження компетентності відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» (на підтвердження надати копію сертифікату, виданого уповноваженим органом сертифікації). В Україні ж діє 2 ДСТУ: - ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», що прийнятий як національний стандарт, гармонізований з європейськими та міжнародними стандартами, методом підтвердження згідно Наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний цент проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 30.11.2015 № 454; - ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», що прийнятий як національний стандарт, гармонізований з європейськими та міжнародними стандартами, згідно Наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний цент проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 № 203. Тобто ці стандарти гармонізовані з міжнародного стандарту ISO 9001:2015, IDT. Скаржник ж має сертифікат № UA231145, виданий органом сертифікації Bureau Veritas Certification Holding SAS – UK Branch 02.11.2024, (далі – Сертифікат UA231145), яким підтверджується, що система Управління Скаржника перевірена та відповідає вимогам стандартів на систему управління ISO 9001:2015. Тобто Скаржник має можливість підтвердити компетентність саме ISO 9001:2015 за Сертифікатом UA231145. Водночас у Скаржник нема сертифікату саме ДСТУ ISO 9001:2015. Тим самим вимога пункту 5 розділу «Вимоги до Учасників торгів по Лоту№1 та спосіб їх підтвердження» вимог, що стосуються Лоту 1, Додатку 2 до Тендерної документації є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, в тому числі обмежує участь Скаржника в Процедурі закупівлі, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, які зможуть підтвердити компетентність відповідно до вимог ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги». Схожа позиція викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 10.08.2023 № 12519-р/пк-пз (далі – Рішення 12519) Крім того чинним законодавством України, зокрема законодавством у сфері публічних закупівель, не визначено, що подібне підтвердження повинно здійснюватися саме згідно національних ДСТУ, чи навіть що обмежено підтвердження згідно міжнародних стандартів. Варто також зазначити про також дискримінаційний підхід визначення умов закупівлі, адже відповідно до абзацу 9 розділу «Вимоги до Учасників торгів по Лоту№2 та спосіб їх підтвердження» вимог, що стосуються Лоту 2, Додатку 2 до Тендерної документації якість послуг повинна відповідати чинним на території України ДСТУ або ТУ. На підтвердження цього учасник має надати: Копію дійсного сертифікату за стандартом ISO 9001:2015. В цій вимозі Замовник витребовує сертифікат саме за стандартом ISO 9001:2015, в той час коли в оскаржуваній вимозі щодо Лоту 1 вимагається відповідність саме ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги». Такий підхід Замовника у визначенні умов закупівлі є незрозумілим та підозрілим.
Класифікація порушення
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип вимоги Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме пункт 5 розділу «Вимоги до Учасників торгів по Лоту№1 та спосіб їх підтвердження» вимог, що стосуються Лоту 1, Додатку 2 до Тендерної документації після слів та цифр «ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги»» доповнити словами та цифрами «та/або ISO 9001:2015».
Доказ Сертифікат UA231145
Доказ Рішення 12519
Порядковий номер пункту скарги: 2
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Опис суті пункту скарги
2. Згідно пункту 8 розділу «Вимоги до Учасників торгів по Лоту№1 та спосіб їх підтвердження» вимог, що стосуються Лоту 1, Додатку 2 до Тендерної документації в складі пропозиції надати копію програми перевірки професійного рівня Українського референс-центру з клінічної лабораторної діагностики та метрології (на підтвердження надати копію сертифікату(-ів), виданих за 2023 рік). Лабораторія Скаржника у 2024 році брала участь у раунді 1-КМ Програми перевірки професійного рівня (МПР) «Мієлограма» під кодом 413, про що засвідчує Провайдер перевірки професійного рівня – Український Референс-центр з клінічної лабораторної діагностики та метрології НДСЛ «Охматдит» МОЗ України за сертифікат учасника раунду 1-КМ програми перевірки професійного рівня (МПР) «Мієлограма» від 10.01.2025 № КМ-21/24 (далі – Сертифікат КМ-21/24). Тобто має сертифікат виданий у 2025 році, що стосується участі у раунді 1-КМ Програми перевірки професійного рівня (МПР) «Мієлограма» в 2024 році. Проте Скаржник немає такого сертифікату, виданого саме за 2023 рік. Тим самим вимога пункту 8 розділу «Вимоги до Учасників торгів по Лоту№1 та спосіб їх підтвердження» вимог, що стосуються Лоту 1, Додатку 2 до Тендерної документації є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, в тому числі обмежує участь Скаржника в Процедурі закупівлі, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, які на виконання згаданої оскаржуваної вимоги зможуть надати копію сертифікату(-ів), виданих за 2023 рік. Крім того зміст пункту 8 розділу «Вимоги до Учасників торгів по Лоту№1 та спосіб їх підтвердження» вимог, що стосуються Лоту 1, Додатку 2 до Тендерної документації не узгоджується між собою, адже в одній частині вимоги вимагається копія програми, в іншій, та що виділена душками, що надається копія сертифікату.
Класифікація порушення
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип вимоги Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме пункт 8 розділу «Вимоги до Учасників торгів по Лоту№1 та спосіб їх підтвердження» вимог, що стосуються Лоту 1, Додатку 2 до Тендерної документації викласти у наступній редакції «В складі пропозиції надати копію чинного сертифікату учасника раунду перевірки професійного рівня (МПР) «Мієлограма», яким засвідчується, що лабораторія учасника брала участь у раунді Програми перевірки професійного рівня (МПР) «Мієлограма»»
Доказ Сертифікат КМ-21/24
Порядковий номер пункту скарги: 3
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Опис суті пункту скарги
3. Згідно пункту 11 розділу «Вимоги до Учасників торгів по Лоту№1 та спосіб їх підтвердження» вимог, що стосуються Лоту 1, Додатку 2 до Тендерної документації учасник повинен мати договір на послуги перевезення та забезпечення знешкодження медичних відходів. На підтвердження надається копія договору. Між Скаржником та Товариством з обмеженою відповідальністю «Український центр поводження з відходами» (далі – Виконавець) укладено договір про надання послуг від 06.01.2025 № 06-01-25НЗ (далі – Договір 06-01-25НЗ). За предметом Договору 06-01-25НЗ Виконавець бере на себе зобов’язання надати послуги з управління небезпечними відходами: комплекс заходів із збирання, перевезення, оброблення (відновлення, у тому числі сортування, та видалення) відходів, включаючи нагляд за такими операціями та подальший догляд за об’єктами видалення відходів, що є небезпечними. Відповідно до пункту 3.1. Договору 06-01-25НЗ у редакції додаткової угоди від 31.01.2025 № 1 до Договору 06-01-25НЗ (далі – Угода) вартість Послуг на кожну окрему партію відходів розраховується відповідно до Заявки на надання послуг (Додаток № 1 до Договору 06-01-25НЗ) та Графіку вивозу відходів (Додаток 4 до Договору 06-01-25НЗ) на підставі тарифу відповідно до Протоколів узгодження договірної ціни до Договору 06-01-25НЗ (Додатки № 2 і № 3 до Договору 06-01-25НЗ), які є невід’ємною частиною Договору 06-01-25НЗ. Також за пунктом 2 Угоди Договір 06-01-25НЗ доповнено двома новими додатками, зокрема Додатком 3 до Договору 06-01-25НЗ. Так Додатками № 2 і № 3 до Договору 06-01-25НЗ визначено коди та назви відходів за Національним переліком відходів, зокрема: 18 01 01 Гострі інструменти (крім зазначених за кодом 18 01 03) 18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров’ю та консервовану кров (крім зазначених за кодом 18 01 03) 18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції 18 01 06* Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини 18 02 08 Лікарські препарати інші, ніж зазначені за кодом 18 02 07 18 02 01 Гострі інструменти (крім зазначених за кодом 18 02 02) 18 02 02* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції 18 02 05* Хімічні речовини, що складаються або містять небезпечні речовини Постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2023 № 1102 затверджено порядок класифікації відходів (далі – Порядок) та Національний перелік відходів (далі – Перелік). За пунктом 7 Порядку код відходів складається з шести цифр: 1) перші дві цифри визначають групу відходів (XX 00 00); 2) другі дві цифри визначають підгрупу відходів (XX XХ 00); 3) останні дві цифри визначають вид відходів у межах підгрупи (XX ХX XX). Переліком визначено наступні підгрупи відходів: 18 01 – відходи, пов’язані з доглядом за новонародженими, діагностикою, лікуванням чи профілактикою захворювань у людей; 18 02 – відходи, пов’язані з дослідженнями, діагностикою, лікуванням чи профілактикою захворювань, включаючи тварин. Тим самим Договір 06-01-25НЗ визначає збирання, перевезення, оброблення (відновлення, у тому числі сортування, та видалення) відходів за цими підгрупами. Тобто наведені підгрупи та відповідно види відходів за Договором 06-01-25НЗ стосуються саме відходів, що виникають за результатом надання послуг за предметом Процедури закупівлі. На здійснення операції з оброблення таких відходів Виконавцю надано дозвіл від 13.10.2024 № 6502/24 (далі – Дозвіл 6502/24). Згідно пункту 4 частини 2 статті 17 Закону України «Про управління відходами» від 20.06.2022 № 2320-IX (далі – Закон 2320) суб’єкти господарювання у сфері управління відходами зобов’язані класифікувати свої відходи відповідно до Переліку та Порядку. Тобто в Договорі 06-01-25НЗ Виконавець навів класифікацію своїх відходів відповідно до Переліку та Порядку. Варто також зазначити, що Перелік не містить окремої групи чи підгрупи «Медичні відходи». Тим самим і Виконавець не міг та не зможе у своєму договорі класифікувати відходи як медичні відходи. Крім того відповідно до абзаців 2-4 частини 1 статті 44 Закону 2320 До господарської діяльності з управління небезпечними відходами належить: 1) комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів; 2) збирання та зберігання небезпечних відходів для подальшого їх експорту з метою їх оброблення або видалення. Пунктом 38 частини 1 статті 1 Закону 2320 передбачено, що управління відходами - комплекс заходів із збирання, перевезення, оброблення (відновлення, у тому числі сортування, та видалення) відходів, включаючи нагляд за такими операціями та подальший догляд за об’єктами видалення відходів. Тобто виходячи зі змісту наведених норм управління відходами та господарська діяльність суб’єктів господарювання з управління небезпечними відходами не передбачає забезпечення знешкодження відходів. Тим самим вимога пункту 11 розділу «Вимоги до Учасників торгів по Лоту№1 та спосіб їх підтвердження» вимог, що стосуються Лоту 1, Додатку 2 до Тендерної документації не узгоджується з вимогами Закону 2320 та Переліку. Відповідно вимога пункту 11 розділу «Вимоги до Учасників торгів по Лоту№1 та спосіб їх підтвердження» вимог, що стосуються Лоту 1, Додатку 2 до Тендерної документації є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, в тому числі обмежує участь Скаржника в Процедурі закупівлі, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, які на виконання згаданої оскаржуваної вимоги зможуть надати договір саме послуги на перевезення та забезпечення знешкодження саме медичних відходів.
Класифікація порушення
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип вимоги Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме пункт 11 розділу «Вимоги до Учасників торгів по Лоту№1 та спосіб їх підтвердження» вимог, що стосуються Лоту 1, Додатку 2 до Тендерної документації викласти у наступній редакції «Учасник повинен мати договір на послуги з управління небезпечними відходами: комплекс заходів із збирання, перевезення, оброблення (відновлення, у тому числі сортування, та видалення) відходів, зокрема відходи, що відповідають підгрупам 18 01 та 18 02 Національного переліку відходів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2023 № 1102. На підтвердження надається копія договору.».
Доказ Договір 06-01-25НЗ
Порядковий номер пункту скарги: 4
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Опис суті пункту скарги
4. Згідно абзаців 12 і 13 розділу «Вимоги до Учасників торгів по Лоту№2 та спосіб їх підтвердження» вимог, що стосуються Лоту 2, Додатку 2 до Тендерної документації надати гарантійний лист про те що: Діагностика гострих лейкозів (цитоморфологічне дослідження, імунофенотип), Діагностика лімфопроліферативних захворювань (цитоморфологічне дослідження, імунофенотип) та Визначення мінімальної резидуальної хвороби (встановлення цитоморфологічної ремісії, проточна цитометрія за наявністю первинного фенотипу) буде виконуватися за допомогою Проточного цитофлуориметра Becton Dickinson FACSCanto II або аналогічного приладу що має ідентичні або кращі технічні характеристики. На підтвердження інформації про те, що відповідне обладнання наявне у Учасника та знаходиться у нього на законних підставах Учасник обов’язково повинен надати копії документів на право користування даним обладнанням. У разі використання учасником аналогічного приладу, у підтвердження надати порівняльну таблицю з усіма характеристиками зазначеними у технічному паспорті Проточного цитофлуориметра Becton Dickinson FACSCanto II та технічний паспорт на аналогічний прилад з усією інформацією, що зазначена у наданій порівняльній таблиці. Скаржник виконує діагностику гострих лейкозів (цитоморфологічне дослідження, імунофенотип), Діагностика лімфопроліферативних захворювань (цитоморфологічне дослідження, імунофенотип) та Визначення мінімальної резидуальної хвороби (встановлення цитоморфологічної ремісії, проточна цитометрія за наявністю первинного фенотипу) за допомогою Проточного цитофлуориметра Becton Dickinson FACSLyric, що є аналогом Проточного цитофлуориметра Becton Dickinson FACSCanto II, навіть з кращими технічним характеристиками, що видно з наступної порівняльної таблиці. Характеристика Показник Проточного цитофлуориметра Becton Dickinson FACSLyric Показник Проточного цитофлуориметра Becton Dickinson FACSCanto II Виробник BD Biosciences BD Biosciences IVD-сертифікація Є (CE IVD, Європа) Є (CE IVD, Європа) Кількість лазерів 2 або 3 (залежно від конфігурації) 2 або 3 Тип лазерів 488 нм (синій), 640 нм (червоний), 405 нм (фіолетовий) 488 нм (синій), 633 нм (червоний), 405 нм (фіолетовий) Кількість параметрів аналізу До 12 флуоресцентних параметрів До 10 флуоресцентних параметрів Кількість детекторів До 14 До 12 Оптична конфігурація Гептагональна детекторна система Дихроїчні дзеркала і фільтри Продуктивність (кількість подій/с) До 35 000 подій/с До 20 000 подій/с Обробка зразків Ручна або автоматична (BD FACS Universal Loader) Ручна або автоматична (High Throughput Sampler) Програмне забезпечення BD FACSuite™ BD FACSDiva™ Автоматизація калібрування Автоматичне калібрування через BD FACSuite™ Автоматичне калібрування через BD FACSDiva™ Автоматичне налаштування PMT Так Ні ( частково вручну) Формати проб Пробірки (12×75 мм) і мікропланшети Пробірки (12×75 мм) і мікропланшети Чутливість Висока Висока Інтеграція з ЛІС BD FACSLink™ для підключення до ЛІС BD FACSLink™ для підключення до ЛІС Автоматизація Є можливість підключення автоматичного завантаження пробірок Є можливість підключення автоматичного завантаження пробірок Придатність для діагностики ПНГ Так Так Ці ж показники висвітлені за наступними посиланнями на веб-сайт виробника – компанії BD Biosciences: https://www.bdbiosciences.com/en-us/products/instruments/flow-cytometers/clinical-cell-analyzers/facslyric https://www.bdbiosciences.com/en-se/products/instruments/flow-cytometers/clinical-cell-analyzers/facscanto Також в Скаржника наявна технічна специфікація проточного цитофлуориметра Becton Dickinson FACSLyric, що підтверджує технічні характеристики приладу Скаржника, які Скаржник зможе відобразити в порівняльній таблиці, що також вимагається за абзацом 13 розділу «Вимоги до Учасників торгів по Лоту№2 та спосіб їх підтвердження» вимог, що стосуються Лоту 2, Додатку 2 до Тендерної документації. Проте Скаржник немає саме технічного паспорту на прилад - проточний цитофлуориметр Becton Dickinson FACSLyric. Товариство з обмеженою відповідальністю «Біомедичні технології», що є офіційним дистриб’ютором компанії BD Biosciences на території України, листом від 28.03.2025 № 25/03/04 (далі – Лист 25/03/04) повідомив, що компанія BD Biosciences при постачанні всіх типів проточних цитометрів не надається технічний паспорт. З приладами постачається інструкція користувача. Частиною інструкції користувача є технічна специфікація на прилад. Тим самим вимоги абзаців 12 і 13 розділу «Вимоги до Учасників торгів по Лоту№2 та спосіб їх підтвердження» вимог, що стосуються Лоту 2, Додатку 2 до Тендерної документації є такими, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, в тому числі обмежує участь Скаржника в Процедурі закупівлі, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, які мають саме Проточний цитофлуориметр Becton Dickinson FACSCanto II, або учасники, які мають аналог Проточного цитофлуориметра Becton Dickinson FACSCanto II з негіршими характеристиками та поряд з цим нададуть саме технічний паспорт на аналогічний прилад з усією інформацією про його технічні характеристики, які такий учасник зазначить в порівняльній таблиці. Варто також наголосити, що за предметом Процедури закупівлі здійснюється закупівля послуг, а не товару. Частиною цих послуг є виконання певного дослідження (діагностики, аналізу, тощо), кінцем результатом якого є конкретний результат. Незрозумілою є вимога конкретизації здійснення діагностики саме на конкретному приладі (в цій частині саме на Проточному цитофлуориметрі Becton Dickinson FACSCanto II) без обґрунтування, тим більше із визначенням характеристик такого приладу. Крім того оскаржувана вимога не містить визначення, що в розумінні замовника є приладом з кращими технічними характеристиками. Тобто оскаржувана вимога має умисний дискримінаційний характер з метою відсіювання небажаних учасників.
Класифікація порушення
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип вимоги Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме абзацах 12 і 13 розділу «Вимоги до Учасників торгів по Лоту№2 та спосіб їх підтвердження» вимог, що стосуються Лоту 2, Додатку 2 до Тендерної документації: - після слів «технічний паспорт» доповнити словами «та/або технічну специфікацію»; - слова «що має ідентичні або кращі технічні характеристики» виключити.
Доказ Технічна специфікація FACSCanto II
Доказ Технічна специфікація FACSLyric
Доказ Лист 25/03/04
Порядковий номер пункту скарги: 5
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Опис суті пункту скарги
5. Згідно абзаців 14 і 15 розділу «Вимоги до Учасників торгів по Лоту№2 та спосіб їх підтвердження» вимог, що стосуються Лоту 2, Додатку 2 до Тендерної документації надати гарантійний лист про те що: Трепан-біопсія кісткового мозку (включаючи необхідні гістохімічні забарвлення на вибір патолога) та Діагностична ІГХ 3 категорії складності (визначення органного походження метастазів карцином невизначеного походження (в будь-який орган), пухлини легень, нирок, наднирників, печінки, підшлункової залози, утворення очеревини та середостіння, визначення гістологічного типу недиференційованих злоякісних пухлин, лімфо- та мієлопроліферативної патології (лімфаденопатії, лімфоми Ходжкіна та неходжкінські, лімфоми шкіри, плазмоклітинні пухлини, мастоцитози, гістіоцітози, мієлопроліферативні захворювання), пухлини кісток, м’яких тканин (саркоми, гастороінтестінальні стромальні пухлини), філоїдна пухлина грудної залози) буде виконуватися за допомогою стейнера BenchМark Ultra IHC/ISH System або аналогічного приладу що має ідентичні або кращі технічні характеристики. На підтвердження інформації про те, що відповідне обладнання наявне у Учасника та знаходиться у нього на законних підставах Учасник обов’язково повинен надати копії документів на право користування даним обладнанням. У разі використання учасником аналогічного приладу, у підтвердження надати порівняльну таблицю з усіма характеристиками зазначеними у технічному паспорті стейнера BenchМark Ultra IHC/ISH System та технічний паспорт на аналогічний прилад з усією інформацією, що зазначена у наданій порівняльній таблиці. Скаржник виконує трепан-біопсія кісткового мозку (включаючи необхідні гістохімічні забарвлення на вибір патолога) та Діагностична ІГХ 3 категорії складності (визначення органного походження метастазів карцином невизначеного походження (в будь-який орган), пухлини легень, нирок, наднирників, печінки, підшлункової залози, утворення очеревини та середостіння, визначення гістологічного типу недиференційованих злоякісних пухлин, лімфо- та мієлопроліферативної патології (лімфаденопатії, лімфоми Ходжкіна та неходжкінські, лімфоми шкіри, плазмоклітинні пухлини, мастоцитози, гістіоцітози, мієлопроліферативні захворювання), пухлини кісток, м’яких тканин (саркоми, гастороінтестінальні стромальні пухлини), філоїдна пухлина грудної залози) за допомогою системи BOND-MAX (Leica Biosystems), що є аналогом стейнера BenchМark Ultra IHC/ISH System, що видно з наступної порівняльної таблиці. Характеристика BenchMark ULTRA IHC/ISH System BOND-MAX (Leica Biosystems) Автоматизація Повна: включає випікання, депарафінізацію, кондиціонування, фарбування (IHC, ISH, SISH, імунофлуоресценція, мультипараметричне IHC фарбування), контрфарбування та титрування. Повна: депарафінізація, демаскування антигенів (високотемпературне та ферментативне), інкубація з антитілами/зондами, фарбування IHC, ISН), контрфарбування гематоксиліном, in situ гібридизація (CISH, FISH). Кількість слайдів До 30 слайдів з незалежною обробкою та контролем температури для кожної позиції. Одночасна обробка до 30 слайдів. Число контейнерів реагентів 35 36 Розміри слайдів 25 x 75 мм або 26 x 76 мм, позитивно заряджені. Об'єм контейнерів для реагентів Можливість заміни без переривання процесу. 7 мл та 30 мл; великі контейнери на 1 л та 2 л. Об'єм контейнерів для відходів Два контейнери по 20 л, заміна без переривання процесу. Внутрішній контейнер для небезпечних відходів – 2 л; зовнішній контейнер для стандартних відходів – 9 л. Модульність Можливість керування від 1 до 8 приладів з однієї комп'ютерної системи. Незалежне завантаження 3 планшетів по 10 слайдів, що дозволяє одночасно та незалежно виконувати різні протоколи. Технології - Liquid Cover Slip (рідке покривне скло): створює реакційну камеру з повним покриттям слайду, зменшує випаровування, дозволяє проводити тривалі інкубації при високих температурах. - Air Vortex Mixing (повітряне змішування): забезпечує рівномірний розподіл реагентів по всій поверхні слайду, покращуючи якість фарбування. - Thermo Flex (термопластини): кожен слот має індивідуальний нагрівальний елемент, що забезпечує рівномірний контроль температури. - Готові до використання реагенти: не потребують додаткової підготовки, що спрощує робочий процес. - Covertile: запатентована система, що забезпечує індивідуальне, точне та рівномірне дозування та розподіл реагентів, запобігає випаровуванню та мінімізує утворення відходів. Датчик рівня рідини: Вимірює об’єм реагенту перед кожною дозуванням, щоб забезпечити розподіл реагенту на кожне предметне скло. Ці ж показники висвітлені за наступними посиланнями на веб-сайт виробника: https://www.leicabiosystems.com/ihc-ish/ihc-ish-instruments/bond-max-fully-automated-ihc-and-ish/ https://diagnostics.roche.com/global/en/products/instruments/benchmark-ultra-ins-2099.html#productSpecs Також у Скаржника наявний посібник користувача системи BOND-MAX (Leica Biosystems), що підтверджує технічні характеристики приладу Скаржника, які Скаржник зможе відобразити в порівняльній таблиці, що також вимагається за абзацом 15 розділу «Вимоги до Учасників торгів по Лоту№2 та спосіб їх підтвердження» вимог, що стосуються Лоту 2, Додатку 2 до Тендерної документації. Проте Скаржник немає саме технічного паспорту на прилад - система BOND-MAX (Leica Biosystems). Товариство з обмеженою відповідальністю «АЛТ Україна ЛТД» (далі – Дисриб’ютор 2) що є офіційним дистриб’ютором компанії Leica Biosystems, листом від 28.03.2025 (далі – Лист від 28.03.2025) повідомив, що компанія Leica Biosystems при поставці своїх приладів не надає технічний паспорт. З приладами постачається інструкція користувача. Частиною інструкції користувача є технічна специфікація. Крім того у Скаржник не має та не може отримати технічний паспорт на прилад стейнера BenchМark Ultra IHC/ISH System для складення порівняльної таблиці, що вимагається згідно абзацу 15 розділу «Вимоги до Учасників торгів по Лоту№2 та спосіб їх підтвердження» вимог, що стосуються Лоту 2, Додатку 2 до Тендерної документації. Відповідно Скаржник не зможе скласти та надати порівняльну таблицю з усіма характеристиками зазначеними саме у технічному паспорті стейнера BenchМark Ultra IHC/ISH System. Тим самим вимоги абзаців 14 і 15 розділу «Вимоги до Учасників торгів по Лоту№2 та спосіб їх підтвердження» вимог, що стосуються Лоту 2, Додатку 2 до Тендерної документації є такими, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, в тому числі обмежує участь Скаржника в Процедурі закупівлі, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, які мають саме стейнер BenchМark Ultra IHC/ISH System, або учасники, які мають аналог стейнера BenchМark Ultra IHC/ISH System з негіршими характеристиками, поряд з цим нададуть саме технічний паспорт на аналогічний прилад з усією інформацією про його технічні характеристики, які такий учасник зазначить в порівняльній таблиці, а також нададуть порівняльну таблицю з усіма характеристиками зазначеними саме у технічному паспорті стейнера BenchМark Ultra IHC/ISH System. Варто також наголосити, що за предметом Процедури закупівлі здійснюється закупівля послуг, а не товару. Частиною цих послуг є виконання певного дослідження (діагностики, аналізу, тощо), кінцем результатом якого є конкретний результат. Незрозумілою є вимога конкретизації здійснення діагностики саме на конкретному приладі (в цій частині саме на стейнері BenchМark Ultra IHC/ISH System) без обґрунтування, тим більше із визначенням характеристик такого приладу. Крім того оскаржувана вимога не містить визначення, що в розумінні замовника є приладом з кращими технічними характеристиками. Тобто оскаржувана вимога має умисний дискримінаційний характер з метою відсіювання небажаних учасників.
Класифікація порушення
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип вимоги Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме в абзацах 14 і 15 розділу «Вимоги до Учасників торгів по Лоту№2 та спосіб їх підтвердження» вимог, що стосуються Лоту 2, Додатку 2 до Тендерної документації: - Після слів «порівняльну таблицю з усіма характеристиками» слова «зазначеними у технічному паспорті стейнера BenchМark Ultra IHC/ISH System» виключити»; - після слів «технічний паспорт» доповнити словами «та/або посібник користувача»; - слова «що має ідентичні або кращі технічні характеристики» виключити.
Доказ Посібник користувача системи BOND
Доказ Інструкція з експлуатації BenchMark ULTRA
Доказ Лист від 28.03.2025
Порядковий номер пункту скарги: 6
6. Відповідно до пункту 6.3. розділу 6 Тендерної документації проєкт договору подається в окремому файлі та наведений у Додатку №4 до даної тендерної документації. Згідно пункту 4.2. Проєкту договору Додатку 4 до Тендерної документації у разі затримки бюджетного фінансування або коштів НСЗУ розрахунок за товари здійснюватиметься на протязі 5 банківських днів з дати отримання Замовником бюджетного
Опис суті пункту скарги
6. Відповідно до пункту 6.3. розділу 6 Тендерної документації проєкт договору подається в окремому файлі та наведений у Додатку №4 до даної тендерної документації. Згідно пункту 4.2. Проєкту договору Додатку 4 до Тендерної документації у разі затримки бюджетного фінансування або коштів НСЗУ розрахунок за товари здійснюватиметься на протязі 5 банківських днів з дати отримання Замовником бюджетного призначення або коштів НСЗУ на фінансування закупівлі на свій реєстраційний рахунок. Статтями 251 та 252 Цивільного кодексу України передбачено, що строком є певний період у часі, зі спливом якого пов'язана дія чи подія, яка має юридичне значення. Строк та термін можуть бути визначені актами цивільного законодавства, правочином або рішенням суду. Строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами. Строки визначені днями також можна розділити за типом на календарні та робочі дні. Пунктом 2 Постанови Правління Національного банку України «Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України» від 16.09.2021 № 93 (далі – Постанова 93) встановлено, що банки України, Державна казначейська служба України, Національний депозитарій України з 01 квітня 2023 року виконують міжбанківські платіжні операції через СЕП-4.0, у якій забезпечено можливість цілодобового режиму роботи 24/7 без зупинення роботи СЕП із виконання міжбанківських платіжних операцій. Умовно Постановою 93 було скасовано визначення строків у банківських днях. Тим самим умова пункту 3.4. Проєкту договору Додатку 5 до Тендерної документації в частині визначення строку у банківських днях не узгоджуються з вимогами чинного законодавства України.
Класифікація порушення
Умови проекту договору
Тип вимоги Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що не узгоджуються з вимогами чинного законодавства України, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме в умові пункту 4.2. Проєкту договору Додатку 4 до Тендерної документації змінити визначення строків у банківських днях. Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від 27.12.2023 № 20995-р/пк-пз (далі – Рішення 20995).
Доказ Рішення 20995_1
Порядковий номер пункту скарги: 7
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Опис суті пункту скарги
7. Відповідно до підпунктів 2 і 7 пункту 11.3. Проєкту договору Додатку 5 до Тендерної документації Істотними умовами даного Договору є: предмет Договору, ціна, строк дії. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами у повному обсязі, крім випадків: 2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку «на добу наперед», що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни. Наведені умови проєкту договору визначено з редакції випадків можливості внесення змін до істотних умов договору за підпунктами 2 і 7 пункту 19 Особливостей. Своєю чергою, як вже зазначено вище, предметом Процедури закупівлі є послуги, а не товар, в тому числі не товар – електрична енергія. Тим самим наведені умови підпунктів 2 і 7 пункту 11.3. Проєкту договору Додатку 5 до Тендерної документації не можуть бути застосовані до закупівлі послуг за предметом Процедури закупівлі. Тобто наведені умови підпунктів 2 і 7 пункту 11.3. Проєкту договору Додатку 5 до Тендерної документації не узгоджуються з видом предмету Процедури закупівлі. Наявність такої неузгодженості призведе до неможливості виконання сторонами договору належним чином.
Класифікація порушення
Умови проекту договору
Тип вимоги Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що не узгоджуються із предметом закупівлі, Замовник повинен внести зміни до Тендерної документації шляхом внесення змін до підпункту 7 пункту 11.3. Проєкту договору Додатку 4 до Тендерної документації, а саме виключення слів «середньозважених цін на електроенергію на ринку «на добу наперед», а також виключення підпункту 2 пункту 11.3. Проєкту договору Додатку 5 до Тендерної документації. Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від 02.09.2024 № 14674-р/пк-пз (далі – Рішення 14674).
Доказ Рішення 14674
Порядковий номер пункту скарги: 8
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Опис суті пункту скарги
8. Відповідно до підпункту 1 пункту 3.6. розділу 3 Тендерної документації визначені Замовником згідно з статтею 16 Закону 922 кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Розділі 1 Додатку №1 до цієї тендерної документації. За пунктом 1 розділу 1 Додатку 1 до Тендерної документації учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Так за останнім абзацом пункту 1 розділу 1 Додатку 1 до Тендерної документації Додатково і виключно по Лоту №1: Наявність лабораторії у м. Львів за спеціальностями: клінічна лабораторна діагностика та бактеріологія (на підтвердження надати Витяг відомостей з Ліцензійного реєстру МОЗ з медичної практики). Скаржник діє на підставі ліцензії Міністерства охорони здоров’я України серії АД № 071280, що видана 14.12.2012, (далі – Ліцензія) на здійснення господарської діяльності з медичної практики. Скаржник має лабораторію за спеціальністю клінічна лабораторна діагностика у місті Львів. Проте Лабораторія за спеціальністю бактеріологія знаходиться лише у місті Києві. Наведені відомості відображені у витягу відомостей з Ліцензійного реєстру МОЗ з медичної практики (далі – Витяг). Відповідно до пункту 9 розділу «Вимоги до Учасників торгів по Лоту № 1 та спосіб їх підтвердження» вимог, що стосуються Лоту 1, Додатку 2 до Тендерної документації транспортування біоматеріалу від Замовника до Виконавця повинно забезпечуватися за рахунок Учасника із дотриманням температурного режиму, використовуючи реєстратор температури (на підтвердження надати копії документів, що підтверджують відповідність встановленим вимогам та перевірку точності реєстратора температури: свідоцтво про повірку засобу вимірювальної техніки та сертифікат калібрування). Оголошенням про проведення Процедури закупівлі та таблицею переліку досліджень по Лоту № 1 Додатку 2 до Тендерної документації визначено наступне дослідження з наступними вимогами: Код дослідження Назва дослідження Одиниця виміру Термін виконання Кількість J1009 Мікробіологічна експрес-діагностика виділень з зіву Послуга 7дн 3 Таке дослідження виконується в лабораторії за спеціальністю бактеріологія. Водночас відповідно до пункту 11 розділу «Вимоги до Учасників торгів по Лоту № 1 та спосіб їх підтвердження» вимог, що стосуються Лоту 1, Додатку 2 до Тендерної документації доставка біологічно матеріалу пацієнта до лабораторії повинна бути здійснена впродовж однієї години з моменту проведення відбору (на підтвердження надати гарантійний лист). Незрозумілими та необґрунтованими є вимоги за останнім абзацом пункту 1 розділу 1 Додатку 1 та пунктом 11 розділу «Вимоги до Учасників торгів по Лоту № 1 та спосіб їх підтвердження» вимог, що стосуються Лоту 1, Додатку 2 до Тендерної документації. Враховуючи термін виконання наведеного дослідження за 7 календарних днів, а також виконання умови транспортування біоматеріалу від Замовника до Виконавця (учасника), яке буде забезпечуватися за рахунок Учасника із дотриманням температурного режиму, Скаржник має можливість виконати таке дослідження не порушуючи термін його виконання та умови транспортування в місті Києві. Таким чином вимоги останнього абзацу пункту 1 розділу 1 Додатку 1 та пункту 11 розділу «Вимоги до Учасників торгів по Лоту № 1 та спосіб їх підтвердження» вимог, що стосуються Лоту 1, Додатку 2 до Тендерної документації в частині наявності лабораторії саме у м. Львів за спеціальністю бактеріологія, а також здійснення доставки біологічно матеріалу пацієнта до лабораторії впродовж однієї години з моменту проведення відбору є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, в тому числі обмежує участь Скаржника в Процедурі закупівлі, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, які мають лабораторії саме у м. Львів за спеціальністю бактеріологія та які можуть здійснити доставку біологічно матеріалу пацієнта до лабораторії впродовж однієї години з моменту проведення відбору.
Класифікація порушення
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип вимоги Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме: - В останньому абзаці пункту 1 розділу 1 Додатку 1 до Тендерної документації слова «та бактеріологія» виключити; - Пункт 11 розділу «Вимоги до Учасників торгів по Лоту № 1 та спосіб їх підтвердження» вимог, що стосуються Лоту 1, Додатку 2 до Тендерної документації виключити в повному обсязі.
Доказ Ліцензія_1
Доказ Витяг відомостей з реєстру МОЗ від 30.07.2024
Дата розгляду скарги10.04.2025, 10:00
Місце розгляду скаргиАнтимонопольний комітет України
Прийнято до розгляду Органом оскарження
02.04.2025 16:47