Процедура закупівлі оголошена 24.03.2025 17:16. Дата останніх змін - 21.04.2025 14:26
Страхування працівників транспортного підприємства від нещасних випадків на транспорті -
Ідентифікатор закупівлі | UA-2025-03-24-013418-a | |
ID | 7d360a0cf1ad4a9d9f7a5ae16c0d14e1 | |
Ідентифікатор плану | UA-P-2025-03-24-016074-a |
Загальна очікувана вартість закупівлі
130`37520 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь
Закупівельник (Проводить закупівлю)
Найменування замовника | КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ОДЕСМІСЬКЕЛЕКТРОТРАНС" | |
Загальна очікувана вартість закупівлі | 130`375.20 Гривня (без ПДВ) | |
Загальний розмір забезпечення тендерних пропозиції | 3`911.00 Гривня | |
Процедура закупівлі | Відкриті торги з особливостями | |
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників | Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією | |
Вид предмету закупівлі: | Закупівля послуг |
Закупівля оголошена
24.03.25
Період уточнень
до 12.04.25
Період оскаржень
до 12.04.25
Подання пропозицій
до 15.04.25
Аукціон
16.04.25
Кваліфікація переможця
з 16.04.25
Пропозиції розглянуті
з 21.04.25
28.03.2025, 13:29. ID: UA-2025-03-24-013418-a.a1
Скарга до АМКУ
ПрАТ СК "ІНТЕРЕКСПРЕС"
СКАРГА
в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022р. № 1178 (далі – Особливості) щодо дискримінаційних умов тендерної документації
в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022р. № 1178 (далі – Особливості) щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги: 1
Щодо наявності відокремленого підрозділу/або уповноваженого представника в місті Одеса із зазначенням номера телефону та адреси (у разі відокремленого підрозділу – також код ЄДРПОУ).
Опис суті пункту скарги
ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «СТРАХОВА КОМПАНІЯ «ІНТЕРЕКСПРЕС» (далі – ПрАТ СК «ІНТЕРЕКСПРЕС»/Товариство або Скаржник) має намір взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі, у зв’язку з чим було вивчено Тендерну документацію Замовника.
Проте виявилося, що Тендерна документація (надалі – ТД) Замовника містить дискримінаційні умови та умови, які не відповідають чинному законодавству, що обмежують конкуренцію, порушують законодавство і права та законні інтереси Скаржника та створюють неможливість Скаржнику взяти участь у процедурі закупівлі.
Зазначимо, що з рішень Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, випливає, що дискримінаційними визнаються зокрема «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у тендерній документації жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність).
У додатку № 3 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються УЧАСНИКОМ процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» пункт 13 передбачає необхідність подання Учасником довідки у довільній формі з інформацією про наявність відокремленого підрозділу/або уповноваженого представника в м. Одеса із зазначенням номера телефону та адреси (у разі відокремленого підрозділу – також код ЄДРПОУ).
Щодо наявності відокремленого підрозділу/або уповноваженого представника в місті Одеса із зазначенням номера телефону та адреси (у разі відокремленого підрозділу – також код ЄДРПОУ).
Зазначаємо, що дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників – страхових компаній, які не мають відокремлених підрозділів (офісів через які страховик здійснює страхову діяльність) та/або уповноважених представників у м. Одеса, але можуть надавати страхові послуги з страхування працівників транспортного підприємства від нещасних випадків на транспорті на підставі укладених Товариством Договорів доручення з компаніями, які за дорученням Товариства як страховика від його імені і за винагороду здійснюють частину його діяльності, зокрема, але не обмежуючись, отриманням документів від застрахованих осіб, надання їм консультацій, врегулювання страхової події тощо. Отже, дана вимога Замовника є дискримінаційною і по відношенню до Скаржника.
Оскільки, повідомляємо, що Скаржник забезпечує застрахованих осіб цілодобовим виконанням асистанських послуг (24 години 7 днів на тиждень) через свого Повіреного – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНШУРІЯ ОПЕРЕЙШНЗ УКРАЇНА», з яким ПрАТ СК «ІНТЕРЕКСПРЕС» 23 серпня 2024 року укладено Договір доручення № 18-08/А і який, станом на дату написання скарги, є діючим (далі – Договір).
Відповідно до пункту 2.1. Договору, Товариство через свого Повіреного (ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНШУРІЯ ОПЕРЕЙШНЗ УКРАЇНА») забезпечує організацію надання застрахованим особам страхових послуг по укладеним договорам страхування, в тому числі, але не виключно – прийом та реєстрацію звернень застрахованих осіб, збір та реєстрацію оперативної інформації про страхові випадки, виклик та прибуття відповідних служб на місце випадку, що може надалі трактуватись як страховий, інформування застрахованих осіб про Довірителя, мережу Підрядників/Партнерів, задіяних при врегулюванні страхових випадків, консультація щодо надання первинної медичної допомоги по телефону, тощо на всій території України (за виключенням території, на якій ведуться бойові дії та тимчасово окупованої території України (п.2.3 Договору), в тому числі і в місті Одеса.
Тобто, Повірений відповідно до Договору здійснює дії по обслуговуванню договорів страхування та врегулюванню випадків, що мають ознаки страхових, передбачені Додатком № 1 до Договору.
Крім того, зазначаємо, що діюче законодавство у сфері страхування, зокрема Закон України «Про фінансові послуги та фінансові компанії» (зі змінами та доповненнями), Закон України «Про страхування» (зі змінами та доповненнями), діючі нормативно-правові акти Національного банку України, як регулятора небанківських фінансових установ, тобто страхових компаній, якою являється Скаржник не зобов’язує Товариство відкривати відокремлені підрозділи (офіси через які Товариство як страхова компанія здійснює страхову діяльність) та/або призначати уповноваженого представника (взагалі чинним законодавством у сфері страхування вказане не передбачено) для здійснення страхової діяльності в тих чи інших регіонах і передбачає можливість Товариства надавати страхові послуги в інший спосіб на підставі укладених останнім договорів доручення, що жодним чином не впливає на якість надання ним послуг.
До того ж, Замовник не надав жодних обґрунтувань щодо вимоги про наявність в учасника відокремленого підрозділу/або уповноваженого представника в місті Одеса.
Скаржник вважає, що вищенаведені оскаржувані вимоги є дискримінаційними, такими, що штучно суттєво обмежують коло учасників закупівлі та не відповідають діючому законодавству, чим порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників процедури закупівлі та мають бути видалені Замовником.
Додатково зазначаємо, що Товариство всі діючі вимоги як чинного законодавства, так і нормативно-правові акти НБУ, як регулятора небанківських фінансових установ виконує протягом всієї своєї діяльності вчасно належно та без будь-яких зауважень зі сторони Національного Банку України.
Крім того, зазначаємо, що Скаржник має змогу вчасно, якісно та в повному обсязі надати Замовнику послуги, що є предметом закупівлі, оскільки є фінансово надійною (стійкою) страховою компанією відповідно до Вимог до рейтингів фінансової надійності (стійкості) страховиків та перестраховиків - нерезидентів та порядку їх підтвердження, затверджених Розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг від 11.07.2013 р. № 2262.
ПрАТ СК «ІнтерЕкспрес» 02 червня 2022 року присвоєно кредитний рейтинг (рейтинг фінансової стійкості) за національною рейтинговою шкалою: uaAA (Високий рівень стійкості), який підтверджується Свідоцтвом № SR-02-08/2024 від 02.06.2024р., виданим Рейтинговим агентством «Стандарт-Рейтинг», яке, станом на дату написання скарги, є дійсним.
Відповідно до частини 3 ст. 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Зазначивши у Тендерній документації надмірні вимоги до учасників, Замовник порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації учасників під час проведення процедури закупівлі, що суперечить Закону.
В пункті 4 частини першої статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються за здійснюються за такими принципами: в тому числі, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Водночас частиною четвертою статті 22 Закону визначено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вважаємо, що дії Замовника щодо встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують норми, передбачені статтею 5 та статтею 22 Закону, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі з дотриманням принципу недискримінації.
Обґрунтуванням наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника з приводу рішення, дії чи бездіяльності Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель є все, зазначене вище.
Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищенні шляхом зобов’язання Замовника внести зміни до Тендерної документації з метою усунення порушень Закону, що створить підстави для відновлення порушених прав та законних інтересів Скаржника, зокрема його право на участь у процедурі закупівлі з дотримання принципу недискримінації та отримання вигоди, пов’язаної з перемогою у процедурі закупівлі.
Відповідно до п. 56 Особливостей «Скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації».
Враховуючи вищевикладені обставини та доводи, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктом 56 Особливостей,
Класифікація порушення
Інші умови тендерної документації
Тип вимоги
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ОДЕСМІСЬКЕЛЕКТРОТРАНС" внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме – усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації зазначені у тексті цієї скарги.
Доказ
Договір доручення № 18-08/А
Доказ
Свідоцтво № SR-02-08/2024 від 02.06.2024р.
Дата розгляду скарги07.04.2025, 10:00
Місце розгляду скаргиАнтимонопольний комітет України
На виконання рішення Постійно діючої комісії Антимонопольного комітету України від 07.04.2025 № 5416-р/пк/пз Замовником внесено зміни до тендерної документації та у перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (Додаток №3 до документації).
Дата виконання рішення замовником: 10.04.2025 15:20
Виконана замовником