Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупівлі оголошена 21.03.2025 16:11. Дата останніх змін - 23.04.2025 00:00

Проект капітального ремонту хірургічного корпусу КНП КОР «Київський обласний онкологічний диспансер» за адресою: вул. Багговутівська, 1, м. Київ -

Ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-21-011691-a  
ID 9eb7a926484c40f3bfa1dfe74e68eb42  
Загальна очікувана вартість закупівлі
225`212`39380 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь

Закупівельник (Проводить закупівлю)

Найменування замовника Департамент регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації  
Загальна очікувана вартість закупівлі 225`212`393.80 Гривня (з ПДВ)  
Загальний розмір забезпечення тендерних пропозиції 1`126`000.00 Гривня  
Процедура закупівлі Відкриті торги з особливостями  
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією  
Закупівля оголошена
21.03.25
Період уточнень
до 20.04.25
Період оскаржень
до 20.04.25
Подання пропозицій
до 23.04.25
Кваліфікація переможця
з 23.04.25
24.03.2025, 08:55
Предмет закупівлі
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовник! А чому предмет закупівлі проектні роботи? Предмет закупівлі не співпадає з тех.завданням
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 26.03.2025, 19:34)
Доброго дня! Предмет закупівлі зазначено у відповідності до назви об'єкта, який зазначено в позитивному експертному звіті.
24.03.2025, 10:25
Скасування дискримінаційної вимоги
Загальне запитання щодо оголошення
Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Замовником вимагається надання аналогічних договорів з додаванням підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів.
Учасник вважає, що вимога про надання підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів є дискримінаційною та порушує права потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на те, що жоден з договорів не покладає на Учасника прийняття участі в оформленні документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, так само як і не покладає обов’язків на замовників по аналогічним договорам про прийняття цих об’єктів в експлуатацію та надання Учаснику відповідних документів. Варто наголосити на тому, що прийняття в експлуатацію об’єкту завжди залежить від діяльності самого замовника, а не від підрядника, який повністю виконав роботи (Постанова КМУ від 13 квітня 2011 № 461). Так, відповідно до Постанови КМУ від 13 квітня 2011 № 461 саме замовник оформляє і подає до відповідного уповноваженого органу документи для отримання сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів або ж сам замовник оформлює та подає один примірник декларації про готовність об’єкта до експлуатації. Таким чином, навіть коли роботи за договором виконані, прийняті та оплачені замовником, а об’єкт не здається в експлуатацію з незалежних від підрядника причин. Тобто, можна стверджувати прийняття об’єкта в експлуатацію не залежить від підрядника, а залежить від волі третіх сторін, а саме замовника, так само як і надання замовником цих документів Учаснику.
Підрядники жодним чином не можуть впливати на замовника в частині вчиненні замовником конкретних дій щодо прийняття об’єкта в експлуатації. А отже, виконання вищенаведеної дискримінаційної вимоги Замовника про надання учасниками підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, залежить напряму від волі третіх сторін на дії та вчинки яких потенційні учасники процедури закупівлі не вправі вплинути.
Про належне виконання умов договору може свідчити листи-відгуки від Замовників, що є цілком достатньо для того, щоб Замовник мав можливість переконатися, що аналогічні роботи виконувалися якісно, ефективно та в належні терміни. Також, на підтвердження наявні акти КБ-2в та КБ-3, в яких міститься перелік робіт, які виконувалися за аналогічними договорами.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Звертаємо Вашу увагу, що у своїх Рішеннях №20283-р/пк-пз від 19.12.2024 року по закупівлі №UA-2024-11-26-013754-a та №2218-р/пк-пз від 13.02.2025 року по закупівлі №UA-2025-01-20-016236-а Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг по порушення законодавства у сфері публічних закупівель, розглянувши скаргу на аналогічну вимогу про надання Учасником документів про введення обʼєктів в експлуатацію, зазначила, що дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Даними рішенням Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг по порушення законодавства у сфері публічних закупівель зобовʼязала Замовників скасувати дискримінаційну вимогу.
У звʼязку з чим вимагаємо внести зміни до тендерної документації шляхом видалення вимоги про надання учасником актів введення в експлуатацію до аналогічних договорів.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 27.03.2025, 09:16)
Доброго дня!
Замовником буде розглянута можливість внесення змін до тендерної документації в цій частині.
29.03.2025, 14:41
Скасування дискримінаційної вимоги
Загальне запитання щодо оголошення
Учасник надав вище свої зауваження стосовно наявності дискримінаційної вимоги, а саме надання Учасником аналогічного договору разом з актом введення обʼєкта в експлуатацію. Замовник в свою чергу не надав чіткої відповіді на наявне зауваження.
Відповідно до п. 1 Порядок надання розʼяснень щодо тендерної документації Родулу ІІ Порядку внесення змін та надання розʼяснень до тендерної документації фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі — звернення). Усі звернення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дня їх оприлюднення надати відповідь на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель.
Замовник не надав розʼяснень, не визначив чи внесе він зміни з урахуванням позиції Учасника та Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель чи ні. У звʼязку з чим повторно вимагаємо розглянути вимогу та надати чітку відповідь:

Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Замовником вимагається надання аналогічних договорів з додаванням підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів.
Учасник вважає, що вимога про надання підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів є дискримінаційною та порушує права потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на те, що жоден з договорів не покладає на Учасника прийняття участі в оформленні документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, так само як і не покладає обов’язків на замовників по аналогічним договорам про прийняття цих об’єктів в експлуатацію та надання Учаснику відповідних документів. Варто наголосити на тому, що прийняття в експлуатацію об’єкту завжди залежить від діяльності самого замовника, а не від підрядника, який повністю виконав роботи (Постанова КМУ від 13 квітня 2011 № 461). Так, відповідно до Постанови КМУ від 13 квітня 2011 № 461 саме замовник оформляє і подає до відповідного уповноваженого органу документи для отримання сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів або ж сам замовник оформлює та подає один примірник декларації про готовність об’єкта до експлуатації. Таким чином, навіть коли роботи за договором виконані, прийняті та оплачені замовником, а об’єкт не здається в експлуатацію з незалежних від підрядника причин. Тобто, можна стверджувати прийняття об’єкта в експлуатацію не залежить від підрядника, а залежить від волі третіх сторін, а саме замовника, так само як і надання замовником цих документів Учаснику.
Підрядники жодним чином не можуть впливати на замовника в частині вчиненні замовником конкретних дій щодо прийняття об’єкта в експлуатації. А отже, виконання вищенаведеної дискримінаційної вимоги Замовника про надання учасниками підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, залежить напряму від волі третіх сторін на дії та вчинки яких потенційні учасники процедури закупівлі не вправі вплинути.
Про належне виконання умов договору може свідчити листи-відгуки від Замовників, що є цілком достатньо для того, щоб Замовник мав можливість переконатися, що аналогічні роботи виконувалися якісно, ефективно та в належні терміни. Також, на підтвердження наявні акти КБ-2в та КБ-3, в яких міститься перелік робіт, які виконувалися за аналогічними договорами.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Звертаємо Вашу увагу, що у своїх Рішеннях №20283-р/пк-пз від 19.12.2024 року по закупівлі №UA-2024-11-26-013754-a та №2218-р/пк-пз від 13.02.2025 року по закупівлі №UA-2025-01-20-016236-а Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг по порушення законодавства у сфері публічних закупівель, розглянувши скаргу на аналогічну вимогу про надання Учасником документів про введення обʼєктів в експлуатацію, зазначила, що дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Даними рішенням Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг по порушення законодавства у сфері публічних закупівель зобовʼязала Замовників скасувати дискримінаційну вимогу.
У звʼязку з чим вимагаємо внести зміни до тендерної документації шляхом видалення вимоги про надання учасником актів введення в експлуатацію до аналогічних договорів.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 31.03.2025, 16:17)
Доброго дня!

В тендерну документацію буде внесено зміни.
02.04.2025, 10:35
Інформація щодо залучення субпідрядника
Загальне запитання щодо оголошення
Вітаю! Чи може учасник заявити в тендерній пропозиції субпідрядника в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівілю, який знаходиться в зведених відомостях АМКУ? Кваліфікаційні критерії Учасник підтверджує власними спроможностями.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 04.04.2025, 16:27)
Доброго дня!
Учасник може заявити в тендерній пропозиції субпідрядника в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівілю з урахуванням вимог тендерної документації та норм чинного законодавства.
02.04.2025, 13:26
Надання розʼяснень
Загальне запитання щодо оголошення
Відповідно до п. 1.10. Додатку 8 тендерної документації Учасник має надати письмове підтвердження згідно вимог пункту 4.10. Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції».
Пунктом 4.10. Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» передбачено якщо вимога в тендерній документації встановлена декілька разів, учасник/переможець може подати необхідний документ або інформацію один раз. Учасник звертається з проханням надати розʼяснення яке саме підтвердження він має надати згідно з даним пунктом.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 04.04.2025, 16:26)
Доброго дня!
В тендерну документацію внесено зміни.
02.04.2025, 14:11
Внесення змін д тендерної документації
Загальне запитання щодо оголошення
Відповідно до п. 7 Забезпечення виконання договору про закупівлю Розділу VI Результати торгів та укладення договору про закупівлю тендерної документації Замовник вимагає від учасника-переможця внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору.
Вид забезпечення виконання договору -- банківська гарантія
Розмір забезпечення має складати 5% від вартості договору.
Банківська гарантія повинна діяти протягом всього строку дії договору про закупівлю та ще один календарний місяць після дати завершення дії договору. Порушення зазначеного строку дії банківської гарантії слід вважати гарантійним випадком відповідно до чинної банківської гарантії. Дія банківської гарантії має бути продовжена у разі продовження терміну дії договору.
Банківська гарантія має відповідати нормам статті 200 Господарського кодексу України, статті 560 Цивільного кодексу України, вимогам постанови Правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах».
До банківської гарантії додаються копії банківських документів; документ, що підтверджує повноваження особи, яка підписала гарантію (витяг із Статуту, довіреність, тощо), завірені банком.
Банк, яким видана гарантія, за офіційними даними НБУ повинен бути платоспроможним та не знаходитись в стадії ліквідації.
Текст банківської гарантії повинен містити:
- безвідкличне зобов’язання банку-гаранта сплатити протягом п’яти робочих днів з дати отримання першої письмової вимоги замовника повну суму, визначену у вимозі, у межах суми гарантії за умови, що в тексті вимоги буде посилання на порушення переможцем процедури закупівлі будь-яких зобов’язань, передбачених договором про

закупівлю, без необхідності додаткового обґрунтування та надання додаткових документів;
- положення про те, що всі платежі за гарантією повинні бути здійснені банком- гарантом на користь замовника незалежно від будь-яких заперечень переможця процедури закупівлі або будь-якої третьої особи;
- положення про те, що гарантія є чинною з дати її видачі банком-гарантом.
Текст банківської гарантії НЕ повинен містити:
- посилання на умови договору про закупівлю щодо надання гарантії (правочину, укладеного між банком-гарантом та переможцем процедури закупівлі);
- умови про зменшення відповідальності банку-гаранта в будь-якому випадку (крім випадку прострочення подання вимоги та зменшення зобов’язань на всі суми, сплачені банком-гарантом за гарантією);
- умови, що ускладнюють процедуру виплати грошових коштів за гарантією (додаткового підтвердження повноважень підписанта вимоги, отримання будь-яких підтверджень щодо правомірності вимоги тощо);
- обмеження відповідальності банку-гаранта сумою, на яку видано гарантію, у разі порушення банком-гарантом своїх обов’язків за гарантією;
- умови відкликання гарантії банком-гарантом.
Банківська гарантія сформульована іншим чином, або яка містить відкладні умови набуття нею чинності, вважається такою, що не відповідає вимогам тендерної документації, а Переможець, який надав таку гарантію, вважається таким що не надав гарантію виконання договору.
У разі якщо Переможець є нерезидентом, він може надати забезпечення виконання договору про закупівлю у національній валюті країни Замовника — гривні на суму 5% від вартості договору в еквіваленті, що перерахована на дату оформлення банківської гарантії за офіційним курсом Національного банку України.

Банківська гарантія, надана банком-нерезидентом, має бути оформлена відповідно до уніфікованих правил, які регулюють використання відповідного інструмента та офіційно видані Міжнародною Торгівельною Палатою. Банківська гарантія, надана банком- нерезидентом, повинна бути авізована через авізуючий банк, що є резидентом України. Учасник у складі тендерної пропозиції подає документ, що підтверджує авізування банківської гарантії, наданої банком-нерезидентом, проведене авізуючим банком- резидентом в електронній формі, з обов’язковим накладанням КЕП авізуючого банку.
Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю:
1) після виконання переможцем процедури закупівлі договору про закупівлю;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених статтею 21 Особливостей;
4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин.
Усі витрати пов’язані з наданням забезпечення виконання договору про закупівлю здійснюються за рахунок коштів Переможця.
Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору (у разі якщо вони не повертаються), підлягають перерахуванню до відповідного бюджету на рахунок, який буде наданий Переможцю під час укладення договору.

Надання банківської гарантії у розмірі 5% від вартості робіт також обумовлено Розділом 15-1 Проекту Договору про закупівлю, що міститься в Додатку №2 до тендерної документації.

Учасник зазначає, що відповідно до умов тендерної документації кошторисна документація, відповідно до якої надається Тендерна пропозиція до даної закупівлі має розроблятися з урахуванням Настанови з визначення вартості будівництва (надалі – Настанова).
Відповідно до п. 1.1. Настанови ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво).
Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором.
Пунктом 1.2. Настанови передбачено, що прибуток – кошти, призначені для розвитку будівельного виробництва та матеріального стимулювання працівників підрядних організацій.
Відповідно до п. 4.8. Настанови розмір прибутку залежить від класу наслідків (відповідальності) об’єктів, що входять до складу комплексу (будови), складності виконання будівельних робіт, строків будівництва, умов його фінансування, кон’юнктури ринку трудових ресурсів та будівельних організацій, спроможних виконати будівельні роботи на об’єкті будівництва тощо. Базою для обчислення прибутку є загальна кошторисна трудомісткість.
Згідно з п. 5.30 Настанови у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховується економічно обґрунтований прибуток, який планується отримати від виконання робіт на об’єкті будівництва, який не може перевищувати 15% від суми прямих і загальновиробничих витрат.
На розмір прибутку впливає значна кількість факторів, у тому числі такі:
1) вид будівництва;
2) технічна та технологічна складність об’єкта будівництва, складність виконання
будівельних робіт;
3) тривалість будівництва;
4) спосіб фінансування об’єкта будівництва;
5) кон’юнктура ринку трудових ресурсів та будівельних організацій, спроможних
виконати роботи по об’єкту будівництва в даному регіоні тощо.

Отже, відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, відповідно до якої учасник має розробляти свою тендерну пропозицію та кошторис, прибуток підрядної організації вираховується лише з вартості робіт, без урахування вартості матеріалів, устаткування та обладнання та не може перевищувати 15% від загальновиробничих та прямих витрат.
В свою чергу, Замовник зобовʼязує Учасника надати забезпечення виконання договору про закупівлю у вигляді банківської гарантії у розмірі 5% від вартості договору, що на момент оголошення закупівлі складає не менше 11 260 619,70 грн. (одинадцять мільйонів двісті шістдесят тисяч шістсот девʼятнадцять гривень 70 копійок). Прибуток Учасника відповідно до умов тендерної документації та чинного законодавства України не буде відповідати затратам покладеним на банківську гарантію у якості забезпечення виконання договору і є не співрозмірним.
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Цивільного Кодексу України Цивільним законодавством регулюються особисті немайнові та майнові відносини (цивільні відносини), засновані на юридичній рівності, вільному волевиявленні, майновій самостійності їх учасників.
Згідно зі ст. 2 Цивільного кодексу України Учасниками цивільних відносин є фізичні особи та юридичні особи. Учасниками цивільних відносин є: держава Україна, Автономна Республіка Крим, територіальні громади, іноземні держави та інші суб'єкти публічного права.
Згідно з ст. 3 Цивільного Кодексу України загальними засадами цивільного законодавства є:
1) неприпустимість свавільного втручання у сферу особистого життя людини;
2) неприпустимість позбавлення права власності, крім випадків, встановлених Конституцією України та законом;
3) свобода договору;
4) свобода підприємницької діяльності, яка не заборонена законом;
5) судовий захист цивільного права та інтересу;
6) справедливість, добросовісність та розумність.
Відповідно до ч. 1 ст. 626 Цивільного Кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Згідно з ч. 1 ст. 627 Цивільного Кодексу України відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Вимога Замовника про надання забезпечення виконання договору у вигляді банківської гарантії у розмірі 5% від вартості договору не є справедливою, добросовісною та розумною по відношенню до Учасників публічної закупівлі.
У звʼязку з чим звертаємось до Замовника з проханням прибрати дану вимогу з умов тендерної документації або зменшити відсотковий розмір банківської гарантії до 0,5%.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 04.04.2025, 16:31)
Доброго дня!
Відповідно до Статті 27 Закону України «Про публічні закупівлі»
1. Замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
2. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю:
1) після виконання переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі договору про закупівлю;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі/спрощеної закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених статтею 43 цього Закону;
4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин.
3. Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю не може перевищувати 5 відсотків вартості договору про закупівлю.
4. Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених цим Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких замовників.

З урахуванням вищенаведеного, Замовником встановлено розмір забезпечення виконання договору 5 відсотків вартості договору про закупівлю, що не порушує вимоги чинного законодавства.
03.04.2025, 12:47
Внесення змін до тендерної документації
Загальне запитання щодо оголошення
Відповідно до п. 7 Забезпечення виконання договору про закупівлю Розділу VI Результати торгів та укладення договору про закупівлю тендерної документації Замовник вимагає від учасника-переможця внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору.
Вид забезпечення виконання договору -- банківська гарантія
Розмір забезпечення має складати 5% від вартості договору.
Банківська гарантія повинна діяти протягом всього строку дії договору про закупівлю та ще один календарний місяць після дати завершення дії договору. Порушення зазначеного строку дії банківської гарантії слід вважати гарантійним випадком відповідно до чинної банківської гарантії. Дія банківської гарантії має бути продовжена у разі продовження терміну дії договору.
Надання банківської гарантії у розмірі 5% від вартості робіт також обумовлено Розділом 15-1 Проекту Договору про закупівлю, що міститься в Додатку №2 до тендерної документації.
До того ж Замовник у п. 12.3. Проекту Договору вимагає від Учасника у випадку отримання попередньої оплати по майбутньому Договору надання Замовнику безвідкличної банківської гарантії повернення попередньої оплати (авансу) на суму, еквівалентну сумі попередньої оплати (авансу), з терміном дії до повного зарахування попередньої оплати (авансу) згідно актів приймання виконаних будівельних робіт або повернення Підрядником суми попередньої оплати (авансу) згідно з пунктом 12.4 Договору, але не менше 4 (чотирьох) календарних місяців (у тому числі 30 (тридцять) днів для реалізації Замовником права отримання коштів цієї гарантії). Умови гарантії можуть передбачати пропорційне зменшення суми гарантії на суми прийнятих робіт згідно актів приймання виконаних будівельних робіт.
Учасник вважає, що дана вимога є недоцільною, не розумною та дискримінаційною, оскільки Учасник і так має надати безвідкличну банківську гарантію на весь Договір, яка у випадку прострочення закриття авансового платежу може бути отримана Замовником і зменшена на відповідну суму грошових коштів.
В тому числі п. 12.4. Проекту Договору передбачено, що у разі невиконання зобовʼязань та незакриття авансового платежу у строк визначений умовами Договору, Підрядник зобовʼязаний повернути суму невикористаного авансового платежу на банківські реквізити, що будуть зазначені Замовником, тож контрагент і так зобовʼязаний у випадку невиконання зобовʼязання сплатити дані грошові кошти.
Замовник, в свою чергу, вимагає на виконання одного договору дві банківські гарантії в процесі виконання робіт, що створює додаткове фінансове навантаження на майбутнього контрагента. Попередня оплата необхідна пілряднику задля прискорення виконання робіт, закупки матеріалів та дотримання вимог договору, а в дану випадку контрагент має заплатити грошові кошти задля отримання банківської гарантії на авансовий платіж задля отримання фінансування виконання будівельно-монтажних робіт. Дана вимога призведе до затримок виконання, фінансування та додаткового навантаження на підрядника, що в свою чергу повпливає на строки виконання робіт.
Звертаємось до Вас з проханням прибрати недоцільну вимогу п. 12.3. з проекту договору, що міститься в Додатку №2 до тендерної документації.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 04.04.2025, 16:32)
Доброго дня!
У тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей передбачені певні додаткові (обов'язкові умови), встановлення яких передбачено Фінансовою угодою (далі – Фінансова Угода) між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації Програми з відновлення України (далі – ПВУ, ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX) , та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель.

Окрім того, ця вимога, зокрема, гарантує Замовнику фінансову спроможність Підрядника у використанні коштів авансового платежу, а у разі невиконання Підрядником договірних зобов’язань протягом зазначеного строку гарантує повернення попередньої оплати за банківською гарантією.
03.04.2025, 16:11
Зміни до тендерної документації
Загальне запитання щодо оголошення
Підтримуємо звернення попереднього Учасника з приводу надання банківської гарантії у розмірі 5% від вартості договору. Даний розмір банківської гарантії є дискримінаційним та обмежує коло учасників, які мали б змогу прийняти участь у закупівлі, проте не вважають за доцільне фінансувати банківську гарантію, що є більшою за розмір прибутку по даному контракту.
У Замовника існує законодавча можливість визначати рівень банківської гарантії, тож вважаємо за необхідне зменшити фінансове навантаження на підрядні організації, чим самим залучивши більшу кількість пропозиції по даній закупівлі.
Також підтримуємо вимогу видалення п. 12.3 Проекту договору, оскільки це дійсно є задвоєнням банківських гарантій та недоцільним, враховуючи те, що підрядник в будь-якому випадку зобовʼязаний повернути невикористаний аванс Замовнику, що передбачено як договором, так і чинним законодавством України.
Прохання внести зміни до тендерної документації
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 04.04.2025, 16:32)
Доброго дня!
Відповідно до Статті 27 Закону України «Про публічні закупівлі»
1. Замовник має право вимагати від переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору, якщо внесення такого забезпечення передбачено тендерною документацією або в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі.
2. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю:
1) після виконання переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі договору про закупівлю;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі/спрощеної закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених статтею 43 цього Закону;
4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин.
3. Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю не може перевищувати 5 відсотків вартості договору про закупівлю.
4. Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених цим Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету, а в разі здійснення закупівлі замовниками не за бюджетні кошти - перераховуються на рахунок таких замовників.

З урахуванням вищенаведеного, Замовником встановлено розмір забезпечення виконання договору 5 відсотків вартості договору про закупівлю, що не порушує вимоги чинного законодавства.

У тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей передбачені певні додаткові (обов'язкові умови), встановлення яких передбачено Фінансовою угодою (далі – Фінансова Угода) між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації Програми з відновлення України (далі – ПВУ, ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX) , та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель.

Окрім того, ця вимога, зокрема, гарантує Замовнику фінансову спроможність Підрядника у використанні коштів авансового платежу, а у разі невиконання Підрядником договірних зобов’язань протягом зазначеного строку гарантує повернення попередньої оплати за банківською гарантією.
17.04.2025, 20:14
Розʼяснення до тендерної пропозиції
Загальне запитання щодо оголошення
Просимо надати розʼяснення чи Замовник надає право Учаснику закупівлі приймати коєфіцієнт=1,2 на умови виконання будівельних робіт та коєфіцієнт=1,2 на умови урахування впливу на виконання монтажних робіт.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 18.04.2025, 13:17)
Доброго дня!

Кошторис пройшов експертизу без цих коефіцієнтів.