Процедура закупівлі оголошена 18.03.2025 17:43. Дата останніх змін - 09.04.2025 01:00
Фізична охорона на об’єкті з реагуванням групи затримання (код за ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги) -
Ідентифікатор закупівлі | UA-2025-03-18-013920-a | |
ID | e702b321beea47a585995a5b0ba20f12 | |
Ідентифікатор плану | UA-P-2025-03-18-017176-a |
Загальна очікувана вартість закупівлі
495`00000 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь
Закупівельник (Проводить закупівлю)
Найменування замовника | Комунальне некомерційне підприємство "Чернігівський медичний центр сучасної онкології" Чернігівської обласної ради | |
Загальна очікувана вартість закупівлі | 495`000.00 Гривня (з ПДВ) | |
Процедура закупівлі | Відкриті торги з особливостями | |
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників | Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією | |
Вид предмету закупівлі: | Закупівля послуг |
Закупівля оголошена
18.03.25
Період уточнень
до 06.04.25
Період оскаржень
до 06.04.25
Подання пропозицій
до 09.04.25
Кваліфікація переможця
з 09.04.25
21.03.2025, 14:33. ID: UA-2025-03-18-013920-a.c1
Скарга до АМКУ
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримынацыйних умов.
щодо порушення законодавства та встановлення Замовником
дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі: Фізична охорона на об’єкті з реагуванням групи затримання (код за ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги) Комунальним некомерційним підприємством "Чернігівський медичний центр сучасної онкології" Чернігівської обласної ради
дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі: Фізична охорона на об’єкті з реагуванням групи затримання (код за ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги) Комунальним некомерційним підприємством "Чернігівський медичний центр сучасної онкології" Чернігівської обласної ради
Порядковий номер пункту скарги: 1
Відповідно до п.п.3.8 п.3 Додатку 1 до Тендерної документації
Опис суті пункту скарги
ПП "Реламакс" вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним:Замовником встановлена дискримінаційна вимога щодо надання сертифікатів ISO. Так, замовником закуповуються послуги охорони приміщень та заходи із захисту цих приміщень. Надання даних послуг регулюється Закон України «Про охоронну діяльність» та Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» від 18 листопада 2015 р. № 960, які не передбачають проходження сертифікації відповідно до ISO 18788:2017 «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 18788:2015, IDT)» та ДСТУ ISO 9001:2015 «Система управління якістю. Вимоги» (ISO 9001:2015, IDT)» або (ДСТУ ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT). Аналогічна позиція висвітлена АМКУ (рішення Колегії від № 64008-р/пк-пз від 10.06.2024 р.). Вимоги Документації не узгоджуються з ліцензійними умовами, у зв'язку з чим Замовник порушив вимоги діючого законодавства. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають прав встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» передбачається два види оцінки відповідності: обов’язкова та добровільна. Обов’язкове проведення оцінки відповідності вимогам технічних регламентів здійснюється у випадках передбачених у технічних регламентах.
Технічний регламент ДСТУ 4030-2001, ГСТУ 78.11.001-1998 не передбачає обов’язкової оцінки відповідності ПОСЛУГ.
Декрет КМУ № 46-93 втратив чинність від 01.01.2018, про що також є лист Мінекономрозвитку від 12.01.2018 р. № 3433-06/1382-07, де зазначено, що "З 01.01.2018 у зв'язку із втратою чинності Декрету державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.2018 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації. Отже, з 01.01.2018 органи із сертифікації при проведенні будь-яких видів робіт із сертифікації не можуть посилатися на рішення про їх призначення органами із сертифікації в державній системі сертифікації та використовувати у своїй діяльності бланки документів (крім бланків копій документів) державної системи сертифікації.
Згідно з ч.11 ст.26 Закону України «Про публічна закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Додатково наголошуємо, що сертифікація на відповідність положенням будь-яких стандартів, у тому числі державних стандартів України, може здійснюватися суб’єктами господарювання виключно на добровільних засадах, за наявності у них такої потреби.
Оскільки сертифікація є необов’язковою, то вважаємо, що кожен потенційний учасник вправі самостійно приймати рішення, щодо яких саме стандартів проводити ДОБРОВІЛЬНУ сертифікацію. Замовники не повинні втручатися в господарську діяльність підприємств.
На підставі вищевикладеного, просимо зобов’язати
Класифікація порушення
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип вимоги
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
На підставі вищевикладеного, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити дані дискримінаційні вимоги.
Порядковий номер пункту скарги: 2
Відповідно до п.п.3.9 п.3 Додатку 1 до Тендерної документації
Опис суті пункту скарги
ПП "РЕЛАМАКС" вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним:
На сьогоднішній день відсутні законодавчі підстави вимагати даний сертифікат. Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 № 28, затверджено Перелік продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні. Даний перелік містив таке обладнання як: Прилади охоронних теле(відео)систем, Пристрої охоронних теле(відео)систем. Вираз «пункт централізованого спостереження (ПЦС)» в даному переліку взагалі ніколи не був передбачений.
Також зазначаємо, що даний наказ втратив чинність від 16.03.2018, отже і не підлягає обов'язковій сертифікації відповідно пункт централізованого спостереження (ПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень і послуг з централізованого спостереження.
Додатково зазначаємо, що жодним акредитованим органом не видається СЕРТИФІКАТ ВІДПОВІДНОСТІ НА ПОСЛУГИ, оскільки СЕРТИФІКУВАТИСЯ МОЖЕ ЛИШЕ ПРОДУКЦІЯ.
Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» передбачається два види оцінки відповідності: обов’язкова та добровільна. Обов’язкове проведення оцінки відповідності вимогам технічних регламентів здійснюється у випадках передбачених у технічних регламентах.
Технічний регламент ДСТУ 4030-2001, ГСТУ 78.11.001-1998 не передбачає обов’язкової оцінки відповідності ПОСЛУГ.
ПП "РЕЛАМАКС" надає ПОСЛУГИ, а не ПРОДУКЦІЮ, оскільки предметом закупівлі є саме охоронні послуги, отже не може мати даного сертифікату.
Декрет КМУ № 46-93 втратив чинність від 01.01.2018, про що також є лист Мінекономрозвитку від 12.01.2018 р. № 3433-06/1382-07, де зазначено, що "З 01.01.2018 у зв'язку із втратою чинності Декрету державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.2018 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації. Отже, з 01.01.2018 органи із сертифікації при проведенні будь-яких видів робіт із сертифікації не можуть посилатися на рішення про їх призначення органами із сертифікації в державній системі сертифікації та використовувати у своїй діяльності бланки документів (крім бланків копій документів) державної системи сертифікації.
Згідно з ч.11 ст.26 Закону України «Про публічна закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником."
Додатково повідомляємо, що сертифікація на відповідність положенням будь-яких стандартів, у тому числі державних стандартів України, може здійснюватись суб’єктами господарювання виключно на добровільних засадах, за наявності у них такої потреби. Для розуміння ситуації слід зазначити, що послуги із добровільної сертифікації центрів спостереження на комерційних засадах пропонуються Державним центром сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони. Так, на сайті ДЦСЗОП ДПО зазначено, що в системі поліції охорони запроваджені переклади Національних стандартів України ДСТУ EN 50518-1:2014, ДСТУ EN 50518-2:2014, ДСТУ EN 50518-3:2014, затверджені Наказом Департаменту поліції охорони від 30.12.2015 №45. Державний центр сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони ПРОПОНУЄ державним та приватним організаціям провести сертифікацію, що викладені в стандартах серії ДСТУ EN 50518.».
ВКАЗАНИЙ ЗАМОВНИКОМ ДСТУ ЕN 50518-2019 РЕГЛАМЕНТУЄ СЕРТЕФІКАЦІЮ ПРИЛАДІВ, А НЕ ДІЯЛЬНІСТЬ ОХОРОННИХ ПІДПРИЄМСТВ.
Отримання Управлінням Поліції Охорони "Сертифіката Відповідності" - являється внутрішньо регламентованим документом та отриманий він від ДЕПАРТАМЕНТУ ПОЛІЦІЇ ОХОРОНИ. Тобто головний департамент сертифікує свої філії на місцях, а точніше не філії а обладнання яке вони мають право там використовувати.
Дану сертифікацію проводить лише Департамент поліції охорони що на нашу думку є пов’язаною особою із Управлінням поліції охорони. Замовником встановлено дану вимогу, з метою лобіювання інтересів завідомо відомого переможця, а саме: Управління поліції охорони, оскільки лише вони мають даний сертифікат.
Додатково повідомляємо, що пункт централізованого спостереження (ПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень і послуг з централізованого спостереження (ЦСПТС) і послуг з централізованого спостереження за підохороними об’єктами в жодному разі не можуть бути продукцією, оскільки:
Продукція – це (англ. production, output, produce, нім. Produktion f, Erzeugnisse n pl, Produkte n pl, Güter n pl) — матеріальний результат трудової діяльності або виробничих процесів, що має корисні властивості і призначений для використання споживачем.
Послуга – це (англ. service) — це дія, результат якої споживається в процесі її виконання. Послуги становлять собою діяльність індивіда на користь іншої особи. «Цілеспрямована діяльність, результати якої мають прояв у корисному ефекті».
Оскільки продукція та послуги це зовсім різні поняття, вважаємо, що даний сертифікат, який вимагає замовник, не може вважатися сертифікатом, який підверджує якість наданих послуг.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 № 960 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності" зазначено, зокрема:
"1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження охоронної діяльності (далі - ліцензія), а також організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов’язкові для виконання під час провадження охоронної діяльності.
ПП "РЕЛАМАКС" відповідно до наявної чинної ліцензії надає ПОСЛУГИ а не постачає ПРОДУКЦІЮ, оскільки предметом закупівлі є саме охоронні послуги, отже не може мати сертифікату на продукцію.
Тобто, суб’єкти охоронної діяльності можуть і повинні надавати охоронні послуги на підставі отриманої ними ліцензії, жодних інших документів (або обов'язку їх отримати) на законодавчому рівні для учасників не встановлено.
Проте, відповідно до умов даної тендерної документації, ми не можемо прийняти участь у даній закупівлі, бо Замовник обмежив коло учасників і вимагає надання саме сертифікат відповідності про наявність власного пункту централізованої охорони який відповідає вимогам ДСТУ EN 50518:2019 ( EN 50518:2019, IDT)
Щодо даного питання, є рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 4258-р/пк-пз, згідно з яким за результатами розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю "ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018" (код ЄДРПОУ: 43160866) від 10 березня 2025 № UA-2025-03-06-011775-a.b1 Комісія постановила зобов'язати СХІДНЕ МІЖРЕГІОНАЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ МІНІСТЕРСТВА ЮСТИЦІЇ (код ЄДРПОУ: 43316700) внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Послуги централізованого спостереження, реагування та обслуговування систем охоронної і тривожної сигналізації, встановлених на об`єктах Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції та його структурних підрозділів на 2025 рік у Чернігівській області", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-06-011775-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Класифікація порушення
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип вимоги
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
На підставі вищевикладеного, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити дані дискримінаційні вимоги.
Доказ
Постанова КМУ від 18.11.2015 року №960 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності»
Причина відхилення скаргиСкасована автором
Повернено як помилкове
21.03.2025, 15:00. ID: UA-2025-03-18-013920-a.b2
Скарга до АМКУ
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримынацыйних умов
щодо порушення законодавства та встановлення Замовником
дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі: Фізична охорона на об’єкті з реагуванням групи затримання (код за ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги) Комунальним некомерційним підприємством "Чернігівський медичний центр сучасної онкології" Чернігівської обласної ради
дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі: Фізична охорона на об’єкті з реагуванням групи затримання (код за ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги) Комунальним некомерційним підприємством "Чернігівський медичний центр сучасної онкології" Чернігівської обласної ради
Порядковий номер пункту скарги: 1
Відповідно до п.п.3.8 п.3 Додатку 1 до Тендерної документації
Опис суті пункту скарги
ПП "Реламакс" вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним:Замовником встановлена дискримінаційна вимога щодо надання сертифікатів ISO. Так, замовником закуповуються послуги охорони приміщень та заходи із захисту цих приміщень. Надання даних послуг регулюється Закон України «Про охоронну діяльність» та Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» від 18 листопада 2015 р. № 960, які не передбачають проходження сертифікації відповідно до ISO 18788:2017 «Система управління щодо процесів із забезпечення приватної безпеки та охорони. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 18788:2015, IDT)» та ДСТУ ISO 9001:2015 «Система управління якістю. Вимоги» (ISO 9001:2015, IDT)» або (ДСТУ ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT). Аналогічна позиція висвітлена АМКУ (рішення Колегії від № 64008-р/пк-пз від 10.06.2024 р.). Вимоги Документації не узгоджуються з ліцензійними умовами, у зв'язку з чим Замовник порушив вимоги діючого законодавства. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають прав встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» передбачається два види оцінки відповідності: обов’язкова та добровільна. Обов’язкове проведення оцінки відповідності вимогам технічних регламентів здійснюється у випадках передбачених у технічних регламентах.
Технічний регламент ДСТУ 4030-2001, ГСТУ 78.11.001-1998 не передбачає обов’язкової оцінки відповідності ПОСЛУГ.
Декрет КМУ № 46-93 втратив чинність від 01.01.2018, про що також є лист Мінекономрозвитку від 12.01.2018 р. № 3433-06/1382-07, де зазначено, що "З 01.01.2018 у зв'язку із втратою чинності Декрету державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.2018 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації. Отже, з 01.01.2018 органи із сертифікації при проведенні будь-яких видів робіт із сертифікації не можуть посилатися на рішення про їх призначення органами із сертифікації в державній системі сертифікації та використовувати у своїй діяльності бланки документів (крім бланків копій документів) державної системи сертифікації.
Згідно з ч.11 ст.26 Закону України «Про публічна закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Додатково наголошуємо, що сертифікація на відповідність положенням будь-яких стандартів, у тому числі державних стандартів України, може здійснюватися суб’єктами господарювання виключно на добровільних засадах, за наявності у них такої потреби.
Оскільки сертифікація є необов’язковою, то вважаємо, що кожен потенційний учасник вправі самостійно приймати рішення, щодо яких саме стандартів проводити ДОБРОВІЛЬНУ сертифікацію. Замовники не повинні втручатися в господарську діяльність підприємств
Класифікація порушення
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип вимоги
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
На підставі вищевикладеного, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити дані дискримінаційні вимоги.
Порядковий номер пункту скарги: 2
Відповідно до п.п.3.9 п.3 Додатку 1 до Тендерної документації
Опис суті пункту скарги
ПП "РЕЛАМАКС" вважає необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою пояснюється наступним:
На сьогоднішній день відсутні законодавчі підстави вимагати даний сертифікат. Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01.02.2005 № 28, затверджено Перелік продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні. Даний перелік містив таке обладнання як: Прилади охоронних теле(відео)систем, Пристрої охоронних теле(відео)систем. Вираз «пункт централізованого спостереження (ПЦС)» в даному переліку взагалі ніколи не був передбачений.
Також зазначаємо, що даний наказ втратив чинність від 16.03.2018, отже і не підлягає обов'язковій сертифікації відповідно пункт централізованого спостереження (ПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень і послуг з централізованого спостереження.
Додатково зазначаємо, що жодним акредитованим органом не видається СЕРТИФІКАТ ВІДПОВІДНОСТІ НА ПОСЛУГИ, оскільки СЕРТИФІКУВАТИСЯ МОЖЕ ЛИШЕ ПРОДУКЦІЯ.
Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» передбачається два види оцінки відповідності: обов’язкова та добровільна. Обов’язкове проведення оцінки відповідності вимогам технічних регламентів здійснюється у випадках передбачених у технічних регламентах.
Технічний регламент ДСТУ 4030-2001, ГСТУ 78.11.001-1998 не передбачає обов’язкової оцінки відповідності ПОСЛУГ.
ПП "РЕЛАМАКС" надає ПОСЛУГИ, а не ПРОДУКЦІЮ, оскільки предметом закупівлі є саме охоронні послуги, отже не може мати даного сертифікату.
Декрет КМУ № 46-93 втратив чинність від 01.01.2018, про що також є лист Мінекономрозвитку від 12.01.2018 р. № 3433-06/1382-07, де зазначено, що "З 01.01.2018 у зв'язку із втратою чинності Декрету державна система сертифікації припинила своє існування, а тому з 01.01.2018 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації. Отже, з 01.01.2018 органи із сертифікації при проведенні будь-яких видів робіт із сертифікації не можуть посилатися на рішення про їх призначення органами із сертифікації в державній системі сертифікації та використовувати у своїй діяльності бланки документів (крім бланків копій документів) державної системи сертифікації.
Згідно з ч.11 ст.26 Закону України «Про публічна закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником."
Додатково повідомляємо, що сертифікація на відповідність положенням будь-яких стандартів, у тому числі державних стандартів України, може здійснюватись суб’єктами господарювання виключно на добровільних засадах, за наявності у них такої потреби. Для розуміння ситуації слід зазначити, що послуги із добровільної сертифікації центрів спостереження на комерційних засадах пропонуються Державним центром сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони. Так, на сайті ДЦСЗОП ДПО зазначено, що в системі поліції охорони запроваджені переклади Національних стандартів України ДСТУ EN 50518-1:2014, ДСТУ EN 50518-2:2014, ДСТУ EN 50518-3:2014, затверджені Наказом Департаменту поліції охорони від 30.12.2015 №45. Державний центр сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони ПРОПОНУЄ державним та приватним організаціям провести сертифікацію, що викладені в стандартах серії ДСТУ EN 50518.».
ВКАЗАНИЙ ЗАМОВНИКОМ ДСТУ ЕN 50518-2019 РЕГЛАМЕНТУЄ СЕРТЕФІКАЦІЮ ПРИЛАДІВ, А НЕ ДІЯЛЬНІСТЬ ОХОРОННИХ ПІДПРИЄМСТВ.
Отримання Управлінням Поліції Охорони "Сертифіката Відповідності" - являється внутрішньо регламентованим документом та отриманий він від ДЕПАРТАМЕНТУ ПОЛІЦІЇ ОХОРОНИ. Тобто головний департамент сертифікує свої філії на місцях, а точніше не філії а обладнання яке вони мають право там використовувати.
Дану сертифікацію проводить лише Департамент поліції охорони що на нашу думку є пов’язаною особою із Управлінням поліції охорони. Замовником встановлено дану вимогу, з метою лобіювання інтересів завідомо відомого переможця, а саме: Управління поліції охорони, оскільки лише вони мають даний сертифікат.
Додатково повідомляємо, що пункт централізованого спостереження (ПЦС) в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень і послуг з централізованого спостереження (ЦСПТС) і послуг з централізованого спостереження за підохороними об’єктами в жодному разі не можуть бути продукцією, оскільки:
Продукція – це (англ. production, output, produce, нім. Produktion f, Erzeugnisse n pl, Produkte n pl, Güter n pl) — матеріальний результат трудової діяльності або виробничих процесів, що має корисні властивості і призначений для використання споживачем.
Послуга – це (англ. service) — це дія, результат якої споживається в процесі її виконання. Послуги становлять собою діяльність індивіда на користь іншої особи. «Цілеспрямована діяльність, результати якої мають прояв у корисному ефекті».
Оскільки продукція та послуги це зовсім різні поняття, вважаємо, що даний сертифікат, який вимагає замовник, не може вважатися сертифікатом, який підверджує якість наданих послуг.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 № 960 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності" зазначено, зокрема:
"1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження охоронної діяльності (далі - ліцензія), а також організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов’язкові для виконання під час провадження охоронної діяльності.
ПП "РЕЛАМАКС" відповідно до наявної чинної ліцензії надає ПОСЛУГИ а не постачає ПРОДУКЦІЮ, оскільки предметом закупівлі є саме охоронні послуги, отже не може мати сертифікату на продукцію.
Тобто, суб’єкти охоронної діяльності можуть і повинні надавати охоронні послуги на підставі отриманої ними ліцензії, жодних інших документів (або обов'язку їх отримати) на законодавчому рівні для учасників не встановлено.
Проте, відповідно до умов даної тендерної документації, ми не можемо прийняти участь у даній закупівлі, бо Замовник обмежив коло учасників і вимагає надання саме сертифікат відповідності про наявність власного пункту централізованої охорони який відповідає вимогам ДСТУ EN 50518:2019 ( EN 50518:2019, IDT)
Щодо даного питання, є рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 4258-р/пк-пз, згідно з яким за результатами розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю "ШЕРИФ-ПУЛЬТ 018" (код ЄДРПОУ: 43160866) від 10 березня 2025 № UA-2025-03-06-011775-a.b1 Комісія постановила зобов'язати СХІДНЕ МІЖРЕГІОНАЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ МІНІСТЕРСТВА ЮСТИЦІЇ (код ЄДРПОУ: 43316700) внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Послуги централізованого спостереження, реагування та обслуговування систем охоронної і тривожної сигналізації, встановлених на об`єктах Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції та його структурних підрозділів на 2025 рік у Чернігівській області", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-03-06-011775-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Класифікація порушення
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип вимоги
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
На підставі вищевикладеного, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити дані дискримінаційні вимоги.
Доказ
Постанова КМУ від 18.11.2015 року №960 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності».
Дата розгляду скарги01.04.2025, 10:00
Місце розгляду скаргиАнтимонопольний комітет України
Порушення усунено. До тендерної документації внесені зміни.
Дата виконання рішення замовником: 04.04.2025 18:34
Виконана замовником
05.04.2025, 09:12. ID: UA-2025-03-18-013920-a.c3
Скарга до АМКУ
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення Замовником Дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі: Фізична охорона на об’єкті з реагуванням групи затримання (код за ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги) (номер закупівлі UA-2025-03-18-013920-a).
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення Замовником Дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі: Фізична охорона на об’єкті з реагуванням групи затримання (код за ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги) (номер закупівлі UA-2025-03-18-013920-a)
Порядковий номер пункту скарги: 1
Відповідно до п.п.3.5 п.3 Додатку 1 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції»
Опис суті пункту скарги
Відповідно до п.п.3.5 п.3 Додатку 1 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» :
«3.5. Для оперативного реагування на можливі загрози терористичного характеру, ускладнення криміногенної обстановки, мати у м. Чернігів не менше 3-х власних цілодобових нарядів реагування, у складі не менше 2-х поліцейських, забезпечені вогнепальною зброєю, необхідним форменим одягом відповідної пори року, спеціальними засобами (мінімально: бронежилети 4 класу захисту, гумові кийки, газові балончики з аерозолями сльозоточивої та дратівної дії), які відповідають чинному законодавству
На підтвердження даної вимоги Учасником в складі тендерної пропозиції надається гарантійний лист.»
1.1 Щодо п 3.5, вимога щодо наявності у м. Чернігів не менше 3-х власних цілодобових нарядів реагування, у складі не менше 2-х поліцейських.
Відповідно наказу № 577 від 07.07.2017 Міністерства внутрішніх справ України
« Про організацію службової діяльності поліції охорони з питань забезпечення фізичної охорони об’єктів» розділ VII. Особливості несення служби нарядами реагування:
п. 1. Наряд реагування (НР) - мобільний наряд поліції охорони, який здійснює оперативне реагування на повідомлення про спрацювання технічних засобів охорони, що надходять з об’єктів усіх форм власності та приміщень з майном фізичних та юридичних осіб, підключених до пунктів централізованого спостереження поліції охорони, рухомих об’єктів, оснащених системами моніторингу.
Відповідно ст.17 Закон України від 02.07.2015 № 580-VIII Про Національну поліцію
п.1. Поліцейським є громадянин України, який склав Присягу поліцейського, проходить службу в поліції і якому присвоєно спеціальне звання поліції.
Замовник встановивши вимогу у тендерній документації щодо наявності в Учасника не менше 3-х власних цілодобових нарядів реагування, у складі не менше 2-х поліцейських порушив принципи ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Замовником встановлено дану вимогу, з метою лобіювання інтересів завідомо відомого переможця, а саме: Управління поліції охорони, оскільки «поліцейські» це працівники поліції і мати в групі швидкого реагування двох «поліцейських» може лише «Управління поліції охорони».
Замовник ставить умови, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, що обмежує право ПП "РЕЛАМАКС" на участь в цій закупівлі, а саме наперед визначають переможця закупівлі «Управління поліції охорони», що може свідчити про ЗМОВУ ТА АНТИКОНКУРЕНТНІ УЗГОДЖЕНІ ДІЇ між Замовником та Учасником.
Отже, відповідно до умов даної тендерної документації, а саме п.п.3.5 п.3 Додатку 1 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», ми не можемо прийняти участь у даній закупівлі, тому що Замовник обмежив коло учасників і вимагає саме «не менше 2-х поліцейських».
Дані обставини ставлять Скаржника у нерівне становище з іншим учасником, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників закупівлі.
Класифікація порушення
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип вимоги
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
На підставі вищевикладеного, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити дані дискримінаційні вимоги
Доказ
наказ № 577 від 07.07.2017 Міністерства внутрішніх справ України « Про організацію службової діяльності поліції охорони з питань забезпечення фізичної охорони об’єктів»
Доказ
Закон України № 580-VIII від 02.07.2015 Про Національну поліцію
Доказ
Додаток 1 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції»
Порядковий номер пункту скарги: 2
Щодо п. 3.5, вимога щодо наявності вогнепальної зброї.
Опис суті пункту скарги
Відповідно до наказу Міністерства Внутрішніх Справ №622 від 21.08.1998 Розділ 8. Види зброї, щодо якої здійснюється дозвільна система містить наступні визначення понять:
8.2. Вогнепальна зброя - зброя, яка призначена для ураження цілей снарядами, що одержують спрямований рух у стволі (за допомогою сили тиску газів, які утворюються в результаті згоряння метального заряду) та мають достатню кінетичну енергію для ураження цілі, що знаходиться на визначеній відстані.
Встановивши вимогу про наявність вогнепальної зброї Замовник свідомо обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та матимуть змогу бути переможцями, тому що вогнепальну зброю та дозвільні документи на неї відповідно до чинного законодавства можуть мати лише державні органи (поліція). Так, відповідно до чинного законодавства, а саме відповідно до Постанови КМУ від 11 лютого 2013 р. № 97 ”Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб'єктами охоронної діяльності» - суб'єкти охоронної діяльності можуть використовувати в своїй діяльності лише Пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони.
Звертаємо Вашу увагу на те, що даний перелік не є обов'язковим та зазначений у контексті «можуть використовувати», тобто застосування збpої це власне рішення кожного суб'єкта охоронної діяльності, а не зобов'язання, i Замовник не має ніякого юридичного права змушувати, міняти свою діяльність на його розсуд.
Статтею 47 Закону України «Про національну поліцію» винятково до поліцейських заходів примусу віднесено «застосування вогнепальної зброї». Тим часом, до «спеціальних засобів» поліцейського примусу цією ж статтею Закону віднесено « пристрої для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії».
Стаття 46 цього Закону України «Про національну поліцію» визначає - «застосування вогнепальної зброї є найбільш суворим заходом примусу», а «поліцейський уповноважений на зберігання, носіння вогнепальної зброї, а також на її застосування і використання лише за умови що він пройшов відповідну спеціальну підготовку».
Тому, вимогою про наявність вогнепальної зброї Замовник порушує норми чинного законодавства, прописуючи вимогу конкретно під одного учасника , а саме - поліції охорони. Bci інші учасники, окрім поліції, не зможуть виконати дану вимогу під час надання послуг з охорони, оскільки відповідно до Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності та Закону України ”Про охоронну діяльність”, суб'єкти господарювання, що здійснюютъ охоронну діяльність не можуть мати вогнепальну зброю. Тобто, учасники ну ніяк не можуть виконати вимогу Замовника (окрім поліції, звісно), не порушуючи чинне законодавство у сфері охоронної діяльності.
Додатково зауважуємо, що стаття 46 зазначає:
3. Порядок зберігання i носіння вогнепальної зброї, що знаходиться в розпорядженні поліцейського, перелік вогнепальної зброї та боєприпасів, що використовуються в діяльності поліції, та норми їх належності встановлюються міністром внутрішніх справ України.
4. Поліцейський уповноважений у виняткових випадках застосовувати вогнепальну зброю:
1) для відбиття нападу на поліцейського або членів його сім’ї, у випадку загрози їхньому життю чи здоров'ю;
2) для захисту oci6 нападу, що загрожує їхньому життю чи здоров'ю;
З) для звільнення заручників або oci6, яких незаконно позбавлено волі;
4) для відбиття нападу на об'єкти, що перебувають під охороною, конвої та нежитлові приміщення, а також звільнення таких об'єктів у разі їх захоплення;
5) для затримання особи, яку застали під час вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину і яка намагається втекли;
6) для затримання особи, яка чинить збройний опір, намагається втекти з-під варти, а також озброєної особи, яка погрожує застосуванням зброї та інших предметів, що загрожують життю і здоров’ю людей та/або поліцейського;
7) для зупинки транспортного засобу шляхом його пошкодження, якщо водій своїми діями створює загрозу життю чи здоров'ю людей та/або поліцейського;
8) для примусового припинення польоту безпілотного повітряного судна, якщо є обгрунтовані підстави вважати, що таке судно використовується для вчинення правопорушення або становить загрозу життю чи здоров'ю людей та/або поліцейського, шляхом пошкодження чи знищення безпілотного повітряного судна та/або складових частин безпілотної повітряної системи.
5. Поліцейський уповноважений застосовувати вогнепальну зброю тільки після попередження про необхідність припинення протиправних дій i намір використання заходу примусу, визначеного цією статтею.
7. Поліцейський уповноважений застосовувати вогнепальну зброю тільки з метою заподіяння особі такої шкоди, яка є необхідною i достатњою в такій обстановці, для негайного відвернення чи припинення збройного нападу.
8. Поліцейський уповноважений застосовувати вогнепальну зброю у paзi збройного нападу, якщо відвернення чи припинення відповідного нападу неможливо досягнути інщими засобами;
9. Поліцейському заборонено застосовувати вогнепальну зброю в місцях де може бути завдано шкоди іншим особам, а також у вогненебезпечних та вибухонебезпечних місцях, крім випадків необхідності відбиття нападу або крайньої необхідності.
Стаття 42 даного Закону України «Про національну поліцію» визначає «Поліцейські заходи примусу»
1. Поліція під час виконання повноважењ, визначених цим Законом, уповноважена застосовувати такі заходи примусу:
1) фізичний вплив (сила);
2) застосування спеціальних засобів:
3) застосування вогнепальної з6poї.
2. Фізичним впливом є застосування будь-якої фізичної сили, а також спеціальних прийомів боротьби з метою припинення протиправних дій правопорушників.
Таким чином, бачимо, що вогнепальна зброя використовується лише i виключно державними органами (поліцією).
Відповідно до чинного законодавства, а саме Постанови № 97 від 11 лютого 2013 року «Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здйснюється суб'єктами охоронної діяльності» до переліку спеціальних засобів входять:
ПЕРЕЛІК
спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності
Бронежилети
Захисні каски
Газові балончики з аерозолями сльозоточивої та дратівної дії
Газові пістолети і револьвери та патрони до них калібру 6, 8 і 9 міліметрів, заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії
Гумові кийки
Наручники пластикові (текстильні) одноразового використання
Електрошокові пристрої*
Пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та зазначені патрони*
Хіба є в цьому переліку вогнепальна зброя? Hi, не має, тобто діюче законодавство не обмежує та не зобов'язує мати учасників вогнепальну зброю для надання послуг охоронного призначення. А також, хочемо зауважити, що умови тендерної документації НЕ передбачають надання послуг з фізичної охорони об’єкта з використанням вогнепальної зброї.
Маємо сказати, що персонал груп швидкого реагування Скаржника забезпечений власними спеціальними засобами індивідуального захисту та самооборони, які відповідають чинному законодавству, а саме: бронежилетами, шоломами, гумовими кийками, газовими балончиками з аерозолями сльозоточивої і дратівливої дії, наручниками та спеціальними засобами травматичної з6poї (марки: Makarov) та (марки: Форт — 17Р). Для виконання своїх обов’язків працівники Груп Швидкого Реагування забезпечені ліхтариками, відеореєстратором, спеціальними засобами зв'язку (раліостанціями, мобільними телефонами, планшетами, системами GPS та інше.), мають сезонний формений одяг з фірмовими ознаками підприємства. Тобто Скаржник має всі потрібні ресурси та забезпечений yciм потрібним згідно чинного законодавства, однак, через встановлення даної вимоги, Скаржник не може взяти участь в закупівлі Замовника, бо не має вогнепальної з6poї, що є дискримінацією по відношенню до Скаржника та інших потенційних учасників. Такої ж думки дійшла КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ рішення №66ЗЗ-р/пк-пз від 24.05.2019 та від 24.05.2019. та рішення №113 -р/пк-пз від 02.01.2024 (ріщення надаються).
Відповідно до пункту 19 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності,
затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 № 960 у разі використання суб’єктом охоронної діяльності пункту централізованого спостереження він
забезпечує:
1. цілодобовий режим чергування операторів такого пункту;
2. наявність транспорту реагування;
3. ведення електронного журналу реєстрації подій (тривога, несправність, відсутність живлення тощо), що передбачає збереження запису про відповідну подію протягом не менш як 30 діб;
4. наявність резервної персональної електронної обчислюваної машини;
5. наявність джерела безперебійного резервного живлення.
Відповідно до частини першої статті 6 Закону України "Про охоронну діяльність" № 4616-VI (в редакції від 15.06.2022) охорона майна та фізичних осіб забезпечується персоналом охорони шляхом здійснення таких заходів, зокрема:
1) використання пунктів централізованого спостереження, технічних засобів охорони, транспорту реагування, службових собак;
2) контроль за станом майнової безпеки об'єкта охорони;
3) запобігання загрозам особистій безпеці фізичної особи, яка охороняється;
4) реагування в межах наданих законом повноважень на протиправні дії, пов'язані з
посяганням на об'єкт охорони
Отже, відповідно до умов даної тендерної документації, а саме п.п.3.5 п.3 Додатку 1 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», ми не можемо прийняти участь у даній закупівлі, тому що Замовник обмежив коло учасників і вимагає саме наявності вогнепальної зброї.
Дані обставини ставлять Скаржника у нерівне становище з іншим учасником, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників закупівлі.
Класифікація порушення
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип вимоги
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо Колегію зобов'язати Замовника видалити вимогу п. 3.5 Додатку № 1 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції щодо наявності (забезпечення) вогнепальною зброєю, та привести даний пункт у відповідність до Закону України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI 3i змінами та доповненнями та «Ліцензійним умовам».
Доказ
Постанова КМУ від 11 лютого 2013 р. № 97 ”Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здйснюється суб'єктами охоронної діяльності», з додатком.
Доказ
97 додаток
Доказ
Наказ Міністерства Внутрішніх Справ №622 від 21.08.1998
Доказ
Постанова Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 № 960 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності»
Доказ
. рішення №66ЗЗ-р/пк-пз від 24.05.2019 Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Доказ
рішення №113 -р/пк-пз від 02.01.2024 Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Порядковий номер пункту скарги: 3
Відповідно до п.п.3.6 п.3 Додатку 1 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції»
Опис суті пункту скарги
Відповідно до п.п.3.6 п.3 Додатку 1 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» :
«3.6. Учасник гарантує, що має не менше 3-х власних одиниць автотранспортних засобів, які відповідають вимогам ч.5 ст.6 Закону України «Про охорону діяльність», для використання у випадку залучення груп швидкого реагування.
На підтвердження відповідності вказаній вимозі Учасник в складі пропозиції надає копії технічних паспортів таких автотранспортних засобів.»
Дана вимога є дискримінаційною та обмежує коло учасників які зможуть взяти участь в закупівлі, з огляду на наступне:
Замовник встановивши вимогу в ТД про підтвердження 3-х власних одиниць автотранспортних засобів, які відповідають вимогам ч.5 ст.6 Закону України «Про охорону діяльність», порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст.5 та ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Закон України «Про охоронну діяльність» (надалі – Закон про охорону) від 22.03.2012 р. в ч. 1 ст. 6 передбачає ПРАВО, а не ОБОВ’ЯЗОК на здійснення наступних заходів з охорони:
1) ВИКОРИСТАННЯ пунктів централізованого спостереження, технічних засобів охорони, ТРАНСПОРТУ РЕАГУВАННЯ, службових собак;
2) контроль за станом майнової безпеки об'єкта охорони;
3) запобігання загрозам особистій безпеці фізичної особи, яка охороняється;
4) реагування в межах наданих законом повноважень на протиправні дії, пов'язані з посяганням на об'єкт охорони.
Використання транспорту реагування регламентується статтею 9 Закону про охорону, а саме:
Стаття 9. Права суб'єкта охоронної діяльності
1. Суб'єкт охоронної діяльності має ПРАВО:
1) для забезпечення охоронної діяльності придбавати, зберігати та використовувати в установленому законодавством порядку спеціальні засоби, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України;
2) для забезпечення радіозв'язку використовувати в установленому порядку радіочастоти;
3) використовувати в охоронній діяльності службових собак;
4) використовувати в охоронній діяльності технічні засоби охоронного призначення;
5) ВИКОРИСТОВУВАТИ ТРАНСПОРТ РЕАГУВАННЯ;
6) одержувати за своїм письмовим запитом від замовника послуг з охорони відомості та копії документів, необхідні для здійснення заходів охорони на об'єкті охорони;
7) за згодою замовника послуг з охорони (його представника) оглядати територію, будинки, приміщення, майно, що охороняються.
Скаржник має у власності одну власну одиницю транспорту реагування, але може залучити інші на праві користування шляхом заключення відповідного договору на реагування, або договору оренди транспортного засобу (субпідрядник/співвиконавець).
Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 18 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначається вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника / співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю — у разі закупівлі робіт або послуг.
Отже, в учасника є право залучити до надання послуг « Фізична охорона на об’єкті з реагуванням групи затримання (код за ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги)» субпідрядника чи залучити транспортні засоби шляхом заключення договору оренди транспортного засобу.
Аналогічна позиція висвітлена в Рішенні Колегії від 29.11.2023 р. № 19252-р/пк-пз (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2023-11-17-004259-a): «…За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази із інформацією про наявність цілодобової чергової частини саме в м. Кропивницькому та копію техпаспорта саме власного транспортного засобу / засобів, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.»
Та рішенні Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 29.05.2024 р. № 9439-р/пк-пз
Дані обставини ставить Скаржника у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які не мають власного транспорту реагування, а право залучення транспорту, Замовником не розглядаються, що суперечить п.28 постанови постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі».
Класифікація порушення
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип вимоги
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити дані дискримінаційні вимоги.
Доказ
Закон України «Про охоронну діяльність» від 22.03.2012 р
Доказ
рішення № 19252-р/пк-пз від 29.11.2023 Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Доказ
рішення № № 9439-р/пк-пз від 29.05.2024 Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Порядковий номер пункту скарги: 4
Відповідно до п.п.3.11 п.3 Додатку 1 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції»
Опис суті пункту скарги
Відповідно до п.п.3.11 п.3 Додатку 1 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» :
«3.11. Згідно Постанови КМУ від 21.11.2018 № 975 «Про затвердження категорій об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах» будівлі Комунального некомерційного підприємства «Чернігівський медичний центр сучасної онкології» Чернігівської обласної ради підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах, Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати довідку в довільній формі, що він має повноваження, технічні можливості, згідно із законодавством здійснювати охорону такого об’єкту.»
Постановою Кабінету Міністрів України від 21.11.2018 № 975 «Про затвердження категорій об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах» (далі — Постанова № 975) визначені категорії об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах, які визначені в даній Постанові.
До категорії об'єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах відносяться:
1. Об’єкти, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави.
2. Об’єкти, де розміщуються органи державної влади (за пропозиціями/зверненнями керівництва).
3. Об’єкти, де розміщуються органи місцевого самоврядування (за пропозиціями/зверненнями керівництва).
4. Склади та інші нерухомі об’єкти зберігання (використання, транспортування) речовин підвищеної небезпеки.
5. Особливо важливі об’єкти електроенергетики.
6. Сховища нафти і газу, магістральні, промислові нафто-, газо- та нафтопродуктопроводи, конденсатопроводи та особливо важливі об’єкти нафтогазової галузі.
7. Об’єкти державних підприємств, що забезпечують функціонування морських портів України.
8. Об’єкти і споруди централізованого питного водопостачання.
9. Території зон відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення та об’єкти, розташовані на них (за пропозиціями/зверненнями керівництва).
10. Музейні заклади, в яких зберігаються музейні предмети державної частини Музейного фонду України, внесені до Державного реєстру національного культурного надбання.
11. Об’єкти та архівні установи, де зберігаються документи Національного архівного фонду.
12. Об’єкти, на яких виготовляються бланки цінних паперів, бланки документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, бланки ідентифікаційних документів, банківські картки, бланки для оформлення результатів надання адміністративних послуг, марки акцизного податку, інші захищені документи, або провадиться інша поліграфічна діяльність.
13. Український центр оцінювання якості освіти, регіональні центри оцінювання якості освіти, їх об’єкти, а також пункти проведення зовнішнього незалежного оцінювання, пункти обробки та пункти перевірки.
14. Об’єкти державних підприємств, установ, організацій, заснованих органами державної влади, що забезпечують інформаційну діяльність у сфері телебачення і радіомовлення, за погодженням із Держкомтелерадіо.
15. Об’єкти структурних підрозділів психіатричних закладів з посиленим та суворим наглядом.
16. Об’єкти, на яких зберігається відомча зброя, здійснюється виробництво, ремонт, торгівля та зберігання вогнепальної зброї невійськового призначення, боєприпасів до них, холодної та охолощеної зброї, пневматичної зброї калібру понад 4,5 міліметра та швидкістю польоту кулі понад 100 метрів на секунду, основних частин зброї, спеціальних засобів (у тому числі пристроїв для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії), а також об’єкти, на яких здійснюється виготовлення, торгівля, зберігання піротехнічних засобів, вибухових матеріалів і речовин.
17. Об’єкти державної власності, на яких здійснюється видобуток, виробництво, перероблення, використання, зберігання, перевезення, реалізація дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння, їх відходів і брухту та в яких розміщуються органи державного контролю за такою діяльністю.
18. Об’єкти та приміщення, які використовуються у сфері обігу та зберігання наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.
19. Заклади освіти державної та комунальної форми власності. {Категорії об'єктів доповнено пунктом 19 згідно з Постановою КМ № 1364 від 22.12.2023}
20. Об’єкти критичної інфраструктури, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України. {Категорії об'єктів доповнено пунктом 20 згідно з Постановою КМ № 1405 від 10.12.2024}
Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 14.12.2022 №816 затверджено Порядок забезпечення охорони об'єктів органами поліції охорони на договірних засадах.
Відповідно до пункту п. 4. У разі віднесення об’єктів до об’єктів критичної інфраструктури в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, їх охорона здійснюється згідно із законодавством України.
Об’єкти, що охороняються відомчими (спеціальними, спеціалізованими, воєнізованими) підрозділами охорони або військовими формуваннями, які створені та діють згідно із законодавством, можуть за зверненнями замовника додатково охоронятися (посилюватися) органами поліції охорони на договірних засадах (крім підприємств, установ, організацій, які перебувають у сфері управління Держрезерву).
Відповідно до пункту 7 Порядку забезпечення охорони об'єктів органами поліції охорони на договірних засадах встановлено, що у разі проведення процедури публічної закупівлі надання послуг з охорони, забезпечення охорони об'єктів органами поліції охорони на договірних засадах здійснюється згідно із законодавством України.
Слід зазначити, що Постанова Кабінету Міністрів України від 21.11.2018 №975 не містить інформації, що зазначені в ній категорії об'єктів державної форми власності та сфери державного регулювання підлягають охороні саме виключно органами поліції охорони на договірних засадах.
Постанова № 975 не містять вимог, щодо здійснення охорони виключно органами поліції охорони, що аргументувалось на початку, такої ж позиції дотримується і колегія при розгляді низки скарг.
Щодо даного питання є сформована правова позиція, в тому числі рішення Верховного суду.
Судове рішення по справі №160/10531/24 від 01 липня 2024, зазначає, що порядок містить вичерпний перелік об`єктів, які можуть охоронятися органами Національної поліції України, а не обов`язково мають ними охоронятися. На користь такого висновку свідчить примітка до вказаного нормативно-правового акту, якою зазначено, що об`єкти, що охороняються відомчими (спеціальними, спеціалізованими, воєнізованими) підрозділами охорони або військовими формуваннями, які створені та діють відповідно до законодавства, за рішенням керівництва органу, підприємства, установи, організації, у віданні яких перебувають такі об`єкти, можуть охоронятися (посилюватися) органами поліції охорони на договірних засадах (крім підприємств, установ, організацій, які перебувають у сфері управління Держрезерву).
Зміст наведених положень свідчить про те, що положення Постанови Кабінету Міністрів України № 975 передбачають можливість охорони визначених категорій об`єктів, як поліцією охорони, так і відомчими (спеціальними, спеціалізованими, воєнізованими) підрозділами охорони або військовими формуваннями. Заборони на укладення договорів на охорону приміщень з іншими суб`єктами охоронної діяльності норми постанови Кабінету Міністрів України № 975 не містять.
Вказане узгоджується з позицією Верховного Суду у постанові від 25.10.2022 у справі №917/1321/21, у постанові від 17.11.2023 у справі №520/4385/21.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 р. № 937 затверджено перелік об`єктів державної та інших форм власності, охорона нерухомого майна (незалежно від цільового призначення) яких здійснюється виключно органами поліції охорони на договірних засадах.
Вказаний додаток не містить в своєму переліку заклади охорони здоров’я, державної та комунальної форми власності, та об’єктів критичної інфраструктури.
Отже, жодним з наведених нормативно-правових актів не визначено обов`язку позивача, у спірних правовідносинах, користуватися виключно послугами органів Національної поліції України для охорони об’єктів визначених у постанові КМУ №975.
Також рішення верховного суду по справі №917/1321/21 від 25.10.2022. ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ: 35. Водночас наведена постанова Кабінету Міністрів України № 975 не містить імперативного припису про укладення договору про охорону приміщень, в яких розміщуються органи місцевого самоврядування виключно з поліцією охорони. Крім того, згідно з приміткою до вказаних Категорій об`єкти, що охороняються відомчими (спеціальними, спеціалізованими, воєнізованими) підрозділами охорони або військовими формуваннями, які створені та діють відповідно до законодавства, за рішенням керівництва органу, підприємства, установи, організації, у віданні яких перебувають такі об`єкти, можуть охоронятися (посилюватися) органами поліції охорони на договірних засадах (крім підприємств, установ, організацій, які перебувають у сфері управління Держрезерву).
Водночас суб’єкти господарювання, які зверталися до Комітету, наголошують на положеннях законодавства про охоронну діяльність, зокрема Закону України «Про охоронну діяльність», відповідно до якого суб’єктом охоронної діяльності може бути суб’єкт господарювання будь-якої форми власності, і його пріоритетності перед нормами зазначеної постанови.
Комітет, звернувшись до судової практики, де у спірних відносинах застосовано положення цієї постанови, виявив, що позиція Верховного Суду зводиться до того, що постановою передбачено можливість (право), а не обов’язок охорони затверджених постановою категорій лише органами поліції охорони та не заборонено здійснювати їх охорону іншими суб’єктами охоронної діяльності.
До того ж тлумачення норм указаної постанови на користь охорони категорій об’єктів виключно органами поліції охорони та/або обов’язково з ними може свідчити про порушення ними законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних дій.
Також норми зазначеної постанови створюють підґрунтя для монополізації відповідних ринків органами поліції охорони, які за умови, наприклад, завищення цін на свої послуги як суб’єктів господарювання, можуть зловживати таким становищем.
Отже, встановивши в тендерній документації вимогу щодо п 3.11 Додатку 1 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» «3.11. Згідно Постанови КМУ від 21.11.2018 № 975 «Про затвердження категорій об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах» будівлі Комунального некомерційного підприємства «Чернігівський медичний центр сучасної онкології» Чернігівської обласної ради підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах, Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати довідку в довільній формі, що він має повноваження, технічні можливості, згідно із законодавством здійснювати охорону такого об’єкту.» Замовник ставить умови, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, що обмежує право ПП "РЕЛАМАКС" на участь в цій закупівлі, а саме наперед визначає переможця закупівлі, що може свідчити про ЗМОВУ ТА АНТИКОНКУРЕНТНІ УЗГОДЖЕНІ ДІЇ між Замовником та Учасником.
Замовником встановлено дану вимогу, з метою лобіювання інтересів завідомо відомого переможця, а саме: Управління поліції охорони, оскільки Постанова КМУ №975 від 21.11.2018 «Про затвердження категорій об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах» регулює роботу органів охорони поліції.
Проте, відповідно до умов даної тендерної документації, ми не можемо прийняти участь у даній закупівлі, бо Замовник обмежив коло учасників і вимагає надання саме довідки щодо наявності повноважень Учасників постанові №975 від. 21.11.2018, оскільки це право є тільки у ПОЛІЦІЇ ОХОРОНИ,
Дані обставини ставлять Скаржника у нерівне становище з іншим учасником, не забезпечує рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників закупівлі.
Класифікація порушення
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип вимоги
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити дані дискримінаційні вимоги
Доказ
Рішення верховного суду по справі №917/1321/21 від 25.10.2022 за посиланням: https://reyestr.court.gov.ua/Review/106976157
Доказ
Судове рішення по справі суде першої та апеляційної інстанції №160/10531/24 від 01 липня 2024 за посиланням: ( рішення суду першої істанції https://reyestr.court.gov.ua/Review/120262726 ) апеляції -ttps://reyestr.court.gov.ua/Review/122880605
Доказ
Постанова Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 р. № 937
Доказ
Наказ Міністерства внутрішніх справ України від 14.12.2022 №816
Причина відхилення скаргиСкарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Залишено без розгляду