Процедура закупівлі оголошена 18.03.2025 15:42. Дата останніх змін - 14.04.2025 15:32
Бензин А-95 та Дизельне паливо Євро5 (талони) -
Ідентифікатор закупівлі | UA-2025-03-18-011394-a | |
ID | 18565a07cc5a4964bdd52b4f2035cf18 | |
Ідентифікатор плану | UA-P-2025-03-18-012927-a |
Загальна очікувана вартість закупівлі
3`000`00000 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь
відповідний код – 09132000-3, 09134200-9. Замовник підтверджує, що є суб’єктом, на якого поширюється дія Постанови Кабінету Міністрів України № 178 від 02 березня 2022 року «Про деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану» (надалі - Постанова) та підтверджує, що постачання товарів за цим Договором необхідне Покупцю з метою виконання ним відповідних мобілізаційних завдань в умовах воєнного стану, а також те, що до припинення чи скасування воєнного стану операції з постачання товарів для заправки (дозаправки) або забезпечення транспорту Покупця нафтопродуктами у рамках виконання умов цього Договору обкладаються податком на додану вартість за нульовою ставкою.
Закупівельник (Проводить закупівлю)
Найменування замовника | Головне управління Національної поліції в Рівненській області | |
Загальна очікувана вартість закупівлі | 3`000`000.00 Гривня (без ПДВ) | |
Процедура закупівлі | Відкриті торги з особливостями | |
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників | Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією | |
Вид предмету закупівлі: | Закупівля товарів |
Закупівля оголошена
18.03.25
Період уточнень
до 11.04.25
Період оскаржень
до 11.04.25
Подання пропозицій
до 14.04.25
Кваліфікація переможця
з 14.04.25
20.03.2025, 16:34. ID: UA-2025-03-18-011394-a.c1
Скарга до АМКУ
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ"
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-03-18-011394-a, затвердженій Рішенням уповноваженої особи замовника (Головного управління Національної поліції в Рівненській області), (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними.
В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Порядковий номер пункту скарги: 1
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-03-18-011394-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними.
Опис суті пункту скарги
Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-03-18-011394-a, оголошеній Головним управлінням Національної поліції в Рівненській області (далі – Замовник). Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-03-18-011394-a містить умови, згідно з якими:
1. Встановлено вимоги до документів якості товару, які обмежують конкуренцію.
2. Встановлено вимоги до якості товару, які неможливо виконати.
3. Встановлено вимоги до партнерських договорів.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зазначити наступне.
1. Щодо вимог до документів якості товару.
Відповідно до умов Додатку № 2 до Тендерної документації, «Якість товару повинна відповідати діючим в Україні Держстандартам та ТУ підприємства виробника і підтверджуватись відповідними документами».
Зі змісту зазначеної умови вбачається, що Замовник вимагає, щоб якість товару відповідала не лише діючим в Україні Держстандартам, а одночасно і ТУ (технічним умовам) підприємства виробника, що має бути підтверджено відповідними документами.
Однак, відповідно до вимог пункту 4.1. Стандарту організації України «Технічні умови України. Настанови щодо типової побудови, викладення, оформлення, позначення, прийняття та надання чинності» (СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016), затвердженого Наказом Державного підприємства «Всеукраїнський державний науково-виробничий центр стандартизації, метрології, сертифікації і захисту прав споживачів» (ДП «Укрметртестстандарт») від 13.01.2016 № 003, технічні умови — нормативний документ, що встановлює технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, та визначає процедури, за допомогою яких може бути встановлено, чи дотримані такі вимоги.
При цьому, згідно з вимогами пункту 4.3. СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016, технічні умови розробляються:
- якщо їх розроблення передбачено законодавством або вони необхідні для забезпечення виконання вимог законодавства;
- за відсутності національних та (або) міждержавних стандартів на розроблювану продукцію або за необхідності конкретизації їхніх вимог;
- за необхідності доповнення та (або) посилення вимог чинних національних та (або) міждержавних стандартів на цю продукцію.
Вимоги до бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент), а також розробленими з метою забезпечення впровадження та застосування Технічного регламенту ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні євро. Технічні умови», ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне євро. Технічні умови».
Законодавство, в т.ч., зазначені Технічний регламент та ДСТУ, не передбачають та не встановлюють необхідності розроблення технічних умов підприємства виробника на бензин та дизельне паливо, які є предметом закупівлі.
Зазначені Технічний регламент та ДСТУ формують національні стандарти на бензин та дизельне паливо, які є предметом закупівлі, та встановлюють чіткі та обов’язкові вимоги до них.
Враховуючи наведене, а також згідно з вимогами СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016, потреба у розробленні технічних умов підприємства виробника бензину та дизельного палива, які є предметом закупівлі, відсутня.
Під час участі у закупівлі UA-2025-03-18-011394-a, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір запропонувати бензин та дизельне паливо виробництва АТ «УКРТАТНАФТА». Якість зазначених товарів підтверджена відповідними документами якості, передбаченими Технічним регламентом (паспортами якості та деклараціями про відповідність). Крім того, зазначені товари пройшли процедуру оцінки відповідності вимогам Технічного регламенту та отримали сертифікати відповідності, передбачені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності».
Разом з цим, підприємство виробник зазначеного бензину та дизельного палива (АТ «УКРТАТНАФТА») не здійснювало розроблення технічних умов на зазначені товари, оскільки відповідно до вимог чинного законодавства, не зобов’язане робити це.
Таким чином, у складі тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не можуть бути надані документи, які підтверджують відповідність якості запропонованого товару саме ТУ підприємства виробника.
За таких умов, тендерна пропозиція, подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником як така, що відповідає умовам Тендерної документації.
2. Щодо вимог до якості товару.
Відповідно до умов Додатку № 2 до Тендерної документації, «Дизельне паливо повинно відповідати ДСТУ 7688:2015 “Паливо дизельне Євро.” […]».
Аналогічна умова міститься у пункті 13 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку 4 до Тендерної документації.
З цього приводу слід зауважити, що вказаного Замовником ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро» - не існує. Отже, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не зможе надати документи, які підтверджують відповідність запропонованого дизельного палива зазначеному ДСТУ.
Натомість, наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 28.05.2015 № 45 «Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, національних стандартів України, скасування нормативних документів України та міждержавних стандартів в Україні» затверджено інший ДСТУ, який встановлює вимоги до дизельного палива, яке є предметом закупівлі, а саме: ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови».
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має передбачені законодавством документи, які підтверджують відповідність якості дизельного палива вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови».
Однак, за таких умов, тендерна пропозиція, подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником як така, що відповідає умовам Тендерної документації.
3. Щодо вимог до партнерських договорів.
Відповідно до умов пункту 10 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку 4 до Тендерної документації, «Якщо Учасник пропонує партнерські АЗС то надати скановану копію партнерського договору/договорів. Копії документів мають бути складені відповідно правил діловодства. Партнерський договір/договори за своїм змістом МАЄ ПЕРЕДБАЧАТИ ОТОВАРЮВАННЯ ТАЛОНІВ УЧАСНИКА В НЕЗАЛЕЖНОСТІ ВІД СТАНУ ВЗАЄМОРОЗРАХУНКІВ СТОРІН ПАРТНЕРСЬКОГО ДОГОВОРУ/ДОГОВОРІВ, ПРОТЯГОМ НЕ МЕНШЕ 3 МІСЯЦІВ ВІД ДАТИ ВИДАЧІ ТАЛОНІВ НА ПАЛЬНЕ ПАРТНЕРОМ-УЧАСНИКОМ ТОРГІВ».
Зі змісту зазначеної умови вбачається, що тендерні пропозиції, подані учасниками, які пропонуватимуть партнерські АЗС, та відповідні партнерські договори яких НЕ передбачатимуть «отоварювання талонів учасника в незалежності від стану взаєморозрахунків сторін партнерського договору/договорів, протягом не менше 3 місяців від дати видачі талонів на пальне партнером-учасником торгів», будуть відхилені Замовником як такі, що не відповідають умовам Тендерної документації.
З цього приводу слід зауважити, що встановлення Замовником такої умови є протиправним. Так, відповідно до вимог статті 42 Конституції України, кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом.
Статтею 43 Господарського Кодексу України встановлено, що підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом.
Згідно з положеннями статті 3 Цивільного Кодексу України, до загальних засад цивільного законодавства належить, зокрема, свобода підприємницької діяльності, яка не заборонена законом.
Статтею 6 Господарського Кодексу України встановлена заборона незаконного втручання органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у господарські відносини.
Згідно з вимогами частини 4 статті 179 Господарського Кодексу України, при укладенні господарських договорів СТОРОНИ можуть визначати зміст договору на основі вільного волевиявлення, коли СТОРОНИ мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству.
Під час участі у закупівлі UA-2025-03-18-011394-a, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір запропонувати, зокрема, партнерські АЗС «UKRNAFTA». Використання таких АЗС здійснюється на підставі Договору від 31.10.2024 № 24/02/4635-МТР, укладеного з ПАТ «УКРНАФТА».
Відповідно до умов пункту 1.3. зазначеного Договору, «Бланк-дозволу (талон) – паперовий бланки, який є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, містять обов’язкові реквізити та мають визначені ступені захисту, вказані в Додатку №2, що посвідчують право ПОКУПЦЯ та/або пред’явника бланку-дозволу на одержання певної кількості та певної марки товару на АЗС […]».
Згідно з умовами пункту 4.1.1. зазначеного Договору, Постачальник зобов’язаний «Поставляти Товари через АЗС по факту пред’явлення ПОКУПЦЕМ (фактичним держателем) бланків-дозволу в разі виконання ПОКУПЦЕМ зобов’язань, визначених даним Договором».
Відповідно до пункту 11.1. зазначеного Договору, «Договір набуває чинності з 01 лютого 2025 року та діє до 31 грудня 2025 року включно, а в частині розрахунків – до повного виконання».
Зазначений Договір складений з урахуванням вимог чинного законодавства та регулює відносини ПАТ «УКРНАФТА» (як постачальника) з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (як покупця). Дія зазначеного Договору не поширюється на господарські відносини, які виникають між ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та третіми особами (замовниками), які регулюються іншими договорами, які укладаються між ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та такими третіми особами.
Разом з цим, зазначений Договір не містить умов, які передбачають «отоварювання талонів учасника в незалежності від стану взаєморозрахунків сторін партнерського договору/договорів, протягом не менше 3 місяців від дати видачі талонів на пальне партнером-учасником торгів».
Звертаємо увагу, що Замовник НЕ Є СТОРОНОЮ партнерського договору від 31.10.2024 № 24/02/4635-МТР, укладеного між ПАТ «УКРНАФТА» та ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ». Відтак, з урахуванням наведених вище положень Цивільного та Господарського кодексів України, Замовник не має права впливати на зміст та умови такого Договору.
Відносини щодо постачання палива, які виникатимуть між ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та Замовником (в т.ч., щодо ціни та строку постачання товарів, прав, обов’язків та відповідальності сторін), будуть регулюватися відповідними договором, який буде укладено за результатами здійснення закупівлі UA-2025-03-18-011394-a.
При цьому, Закон України «Про публічні закупівлі», як і Цивільний та Господарський кодекси України, не дає Замовнику повноважень встановлювати умови, на яких учасник процедури закупівлі (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ») має здійснювати відносини з третіми особами.
Однак, за таких умов, тендерна пропозиція, подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником як така, що відповідає умовам Тендерної документації.
Отже, зазначені умови тендерної документації суперечать принципам здійснення закупівель, встановленим частиною 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Частина 4 Закону забороняє замовнику встановлювати будь-які дискримінаційні вимоги до учасників. Такі вимоги є безпідставними та протиправними.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-03-18-011394-a.
2. Додаток 2 до тендерної документації.
3. Додаток 4 до тендерної документації.
4. Документи якості на бензин автомобільний А-95.
5. Документи якості на дизельне паливо.
6. Договір з ПАТ «УКРНАФТА».
Класифікація порушення
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип вимоги
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати замовника внести зміни до Тендерної документації щодо закупівлі UA-2025-03-18-011394-a, а саме, усунути зазначені вище умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними.
Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення умов Тендерної документації, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, а також створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», наведених вище.
Доказ
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-03-18-011394-a.
Доказ
Додаток 2 до тендерної документації.
Доказ
Додаток 4 до тендерної документації.
Доказ
Документи якості на бензин автомобільний А-95.
Доказ
Назва доказу: Документи якості на дизельне паливо.
Доказ
Договір з ПАТ «УКРНАФТА».
Дата розгляду скарги31.03.2025, 10:00
Місце розгляду скаргиАнтимонопольний комітет України
Рішення виконано.
Внесені зміни в документи та такі зміни опубліковані з описом змін:
Додаток 2 до тендерної документації (технічні вимоги до предмета закупівлі) зі змінами – на 2 арк. в 1 прим.;
Оголошення зі змінами – на 2 арк. в 1 прим.;
Тендерна документація зі змінами - на 22 арк. в 1 прим.
Внесені зміни в документи та такі зміни опубліковані з описом змін:
Додаток 2 до тендерної документації (технічні вимоги до предмета закупівлі) зі змінами – на 2 арк. в 1 прим.;
Оголошення зі змінами – на 2 арк. в 1 прим.;
Тендерна документація зі змінами - на 22 арк. в 1 прим.
Дата виконання рішення замовником: 09.04.2025 09:47
Виконана замовником