Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупівлі оголошена 18.03.2025 15:39. Дата останніх змін - 14.04.2025 13:23

Встановлення системи захисту від прямих попадань блискавки будівлі Котляревського закладу дошкільної освіти «Барвінок» Шевченківської сільської ради Миколаївської області за адресою: Миколаївська обл., Миколаївський р-н, с. Котляреве, вул. Першотравнева, 78 (код ДК 021:2015 45310000-3 – Електромонтажні роботи) -

Ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-18-011268-a  
ID 6422fd1d388d4a45a2f2a5e23efe70eb  
Ідентифікатор плану UA-P-2025-03-18-012664-a  
Загальна очікувана вартість закупівлі
378`09400 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь

Закупівельник (Проводить закупівлю)

Найменування замовника Відділ освіти, молоді та спорту Шевченківської сільської ради  
Загальна очікувана вартість закупівлі 378`094.00 Гривня (з ПДВ)  
Процедура закупівлі Відкриті торги з особливостями  
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією  
Вид предмету закупівлі: Закупівля послуг  
Закупівля оголошена
18.03.25
Період уточнень
до 26.03.25
Період оскаржень
до 26.03.25
Подання пропозицій
до 29.03.25
Аукціон
07.04.25
Кваліфікація переможця
з 07.04.25
21.03.2025, 16:53. ID: UA-2025-03-18-011268-a.a1
Скарга до АМКУ
ТОВ "ПБВ-ЕЛЕКТРО"
Скарга, що стосується тендерної документації, а саме встановлення дискримінаційних вимог замовником в тендерній документації
Порядковий номер пункту скарги: 1
Скаржник вважає дискримінаційними та такими, що порушують чинне законодавство України вимоги пункту 8 Додатку № 3 та пункту 8 Додатку № 5 до Тендерної документації
Опис суті пункту скарги
Відділом освіти, молоді та спорту Шевченківської сільської ради (далі — Замовник) 18.03.2025 відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), оголошено відкриті торги у порядку, визначеному Особливостями №UA-2025-03-18-011268-a на закупівлю послуг за предметом Встановлення системи захисту від прямих попадань блискавки будівлі Котляревського закладу дошкільної освіти «Барвінок» Шевченківської сільської ради Миколаївської області за адресою: Миколаївська обл., Миколаївський р-н, с. Котляреве, вул. Першотравнева, 78 за кодом ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи (далі – Закупівля). Тендерна документація на Закупівлю затверджена протоколом уповноваженої особи від 18.03.2025 року № 18/03/1 (далі - Тендерна документація). Відповідно до вимог пункту 8 Додатку № 3 та пункту 8 Додатку № 5 до Тендерної документації якість наданих послуг повинна відповідати вимогам державних стандартів, що діють на території України, а саме: ● ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); ● ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT); ● ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT); ● ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT); ● ДСТУ ISO 16732-1:2018 (ISO 16732-1:2012, IDT); ● ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT); ● ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT); ● ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT); ● ДСТУ 8965:2019; ● ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT); ● ДСТУ EN ISO 22301:2021 (EN ISO 22301:2019, IDT; ISO 22301:2019, IDT); ● ДСТУ EN ISO/IEC 27001:2023 (EN ISO/IEC 27001:2017, IDT; ISO/IEC 27001:2013 including Cor 1:2014 and Cor 2:2015, IDT). На підтвердження відповідності предмета закупівлі встановленим Замовником вимогам, для виконання усіх вимог до предмету закупівлі, учасник має надати відповідні копії/оригінали сертифікатів (або інших аналогічних документів), виданих учаснику або субпідряднику органом/-ами сертифікації, що мають на те відповідні повноваження, а також відповідні документи, що підтверджують дійсність наданих сертифікатів (звіт про (сертифікаційний/періодичний) аудит тощо). У разі, якщо учасником не надано документів на підтвердження вищезазначених вимог до предмета закупівлі або надано документи, що не відповідають вищезазначеним вимогам, пропозиція такого учасника відхиляється на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Скаржник вважає вимоги щодо надання копій/оригіналів сертифікатів (або інших аналогічних документів), що підтверджують якість наданих послуг вимогам державних стандартів ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT); ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT); ДСТУ 8965:2019; ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT); ДСТУ EN ISO 22301:2021 (EN ISO 22301:2019, IDT; ISO 22301:2019, IDT); ДСТУ EN ISO/IEC 27001:2023 (EN ISO/IEC 27001:2017, IDT; ISO/IEC 27001:2013 including Cor 1:2014 and Cor 2:2015, IDT) дискримінаційними, не передбаченими чинним законодавством та такими, що не стосуються предмета Закупівлі. Встановлюючи вимоги, які не є обов'язковими щодо предмета Закупівлі, не передбачені як обов'язкові жодним нормативним актом Замовник штучно обмежує коло потенційних учасників. Абзацом першим пункту 3 Особливостей передбачено, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей. Згідно з абзацом першим пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників Відповідно до абзацу першого пункту 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тобто, якщо Замовник і встановлює інші вимоги, крім тих, що є обов'язковою згідно частини 2 статті 22 Закону з урахуванням Особливостей, тоді такі вимоги мають бути передбачені законодавством та відповідно поширюватися на предмета закупівлі. Статтею 23 Закону України «Про стандартизацію» визначено, що національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Замовником здійснюється Закупівля послуг із встановлення системи захисту від прямих попадань блискавки будівлі. Національним стандартом, що регламентує правила облаштування системи блискавкозахисту є ДСТУ EN 62305-1:2012 Захист від блискавки. Частина 1. Загальні принципи (EN 62305-1:2011, IDT), ДСТУ IEC 62305-2:2012 Захист від блискавки. Частина 2. Керування ризиками (IEC 62305-2:2010, IDT), ДСТУ EN 62305-3:2021 Блискавкозахист. Частина 3. Фізичні пошкодження будівель (споруд) та небезпека для життя (EN 62305-3:2011, IDТ; ІЕС 62305-3:2010, MOD), ДСТУ EN 62305-4:2012 Захист від блискавки. Частина 4. Електричні та електронні системи, розташовані в будинках і спорудах (EN 62305-4:2011, IDT) (далі - Стандарти щодо блискавкозахисту) В свою чергу, жоден із зазначених стандартів не містить вимог щодо отримання суб’єктами господарювання сертифікатів (або інших аналогічних документів) щодо відповідності вимогам ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT); ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT); ДСТУ 8965:2019; ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT); ДСТУ EN ISO 22301:2021 (EN ISO 22301:2019, IDT; ISO 22301:2019, IDT); ДСТУ EN ISO/IEC 27001:2023 (EN ISO/IEC 27001:2017, IDT; ISO/IEC 27001:2013 including Cor 1:2014 and Cor 2:2015, IDT). Крім того, кожен із зазначених в даному абзаці стандартів, які вимагаються Замовником в пунктах 8 Додатків №3 та №5 до Тендерної документації відповідно, підтверджують виконання вимог, які не стосуються предмета закупівлі. Щодо дискримінаційності вимоги підвердити відповідність якості послуг Закупівлі вимогам ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT). Основна ціль ДСТУ ISO 28000:2008 Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги (ISO 28000:2007, IDT) — підвищити безпеку ланцюгів постачання. Цей стандарт є стандартом щодо управління найвищого рівня, який дає змогу організації розробити загальну систему управління безпекою ланцюга постачання. Він вимагає від організації оцінювати се­редовище безпеки, у якому вона функціонує, і визначати, чи запроваджено відповідні заходи без­пеки, і чи існують вже інші нормативні вимоги, яких дотримується організація. Відповідно до пункту 3.9. розділу 3 ДСТУ ISO 28000:2008 ланцюг постачання - пов'язана сукупність ресурсів і процесів, яка починається з придбання сировини, і далі це реалізують постачанням продукції чи послуг кінцевому користувачеві різними способами транспортування. Натомість Замовник здійснює закупівлю послуг із встановлення системи захисту від прямих попадань блискавки. Отже, ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) не стосується та не пов'язаний із предметом Закупівлі, не може підтвердити якість послуг Закупівлі, а також не передбачений як обов'язковий Стандартами щодо блискавкозахисту. Позиція Скаржника в цій частині підтверджується позицією Органу оскарження, що викладена у рішенні №6943 -р/пк-пз від 18.04.2024. Щодо дискримінаційності вимоги підвердити відповідність якості послуг Закупівлі вимогам ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) Сферою застосування ДСТУ ISO 50001:2020 Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання (ISO 50001:2018, IDT) є розроблення, упровадження, підтримання в робочому стані та поліпшення системи енергетичного менеджменту. Очікуваним результатом є поліпшення енергетичної результативності, тобто рівня енерговитрат. Мета стандарту ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) полягає в наданні можливості організації створити системи і процеси, необхідні для постійного поліпшення енергетичної результативності, охоплюючи енергетичну ефективність, використання енергії та споживання енергії. Система енергетичного менеджменту: відповідно до ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT), система енергетичного менеджменту — це набір взаємопов'язаних або взаємодіючих елементів для встановлення енергетичної політики та стратегічних енергетичних цілей, а також процесів і процедур для досягнення цих стратегічних цілей. Разом з цим, предмет закупівлі є встановлення системи захисту від прямих попадань блискавки будівлі та не передбачає поліпшення рівня енерговитрат. Сфера стандарту жодним чином не пов’язана з предметом Закупівлі, та не може підтвердити якість послуг Закупівлі. Отже, ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) не стосується та не пов'язаний із предметом Закупівлі, а також не передбачений як обов'язковий Стандартами щодо блискавкозахисту. Позиція Скаржника в цій частині підтверджується позицією Органу оскарження, що викладена у рішеннх № 10750-р/пк-пз від 20.06.2024, № 6861-р/пк-пз від 17.04.2024, №6943 -р/пк-пз від 18.04.2024. Щодо дискримінаційності вимоги підвердити відповідність якості послуг Закупівлі вимогам ДСТУ 8965:2019 ДСТУ 8965:2019 Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення установлює загальні вимоги до системи управління пожежною безпекою об’єктів захисту різної призначеності. При цьому Замовник не здійснює закупівлю систем протипожежного захисту чи їх встановлення, так як це є іншим предметом закупівлі та регулюється іншим нормативнми документами. Варто зауважити, що в Додатку 3 до Тендерної документації Замовник визначає, що блискавкозахисна система є частиною заходів, щодо забезпечення пожежної безпеки будівель, запобігання від можливих ушкоджень будівель при впливі плазми каналу розряду блискавки та електробезпеки робочого персоналу. Свою чергою, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 № 852 “Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення”: 1. Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія). Слід зазначити, що ліцензійними умовами для виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень не передбачено наявності в суб'єкта господарювання сертифіката ДСТУ 8965:2019 "Система управління пожежною безпекою об’єкта захисту. Загальні положення". Отже, вимога щодо надання сертифікату чи аналогічного йому документу щодо підтвердження відповідності якості послуг вимогам ДСТУ 8965:2019 є дискримінаційною та такою, що не передбачена чинним законодавством для предмета закупівлі,в том числі не передбачена Стандартами щодо блискавкозахисту. Щодо дискримінаційності вимоги підвердити відповідність якості послуг Закупівлі вимогам ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT) ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування (CEN/TS 54-14:2018, IDT) містить настанови щодо застосування автоматичних систем пожежної сигналізації та оповіщування всередині будівель і зовні них. Цей стандарт поширюється на побудову, проєктування, монтування, пусконалагоджування, експлуатування та технічне обслуговування систем. Цей стандарт поширюється на системи, призначені для захисту життя та/або майна. Він поширюється на системи, до складу яких входить пожежний приймально-контрольний прилад і принаймні один ручний або автоматичний пожежний сповіщувач. У разі пожежі ці системи можуть бути здатні видавати сигнали для ініціювання пуску іншого обладнання (наприклад, стаціонарних систем пожежогасіння), а також інших заходів щодо безпеки та дій (наприклад, вимикання технологічного обладнання або дистанційного передавання сигналів тривоги). Цей стандарт не встановлює вимог як щодо іншого інженерного обладнання, так і на лінії зв'язку з ним. Цей стандарт не встановлює вимог щодо систем, які поєднують в собі функції оповіщування про пожежу з іншими функціями, не пов’язаними з пожежею. Відповідно до обсягу наданих послуг, які наведені в Додатку №3 до Тендерної документації, Замовником не здійснюється закупівля автоматичних систем пожежної сигналізації та оповіщування всередині будівель і зовні них. Отже, вимога щодо надання сертифікату чи аналогічного йому документу щодо підтвердження відповідності якості послуг вимогам ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT) є дискримінаційною, такою, що не стосується предмета Закупівлі, такою, що не передбачена чинним законодавством для предмета закупівлі, в тому числі Стандартами щодо блискавкозахисту. Щодо дискримінаційності вимоги підвердити відповідності якість послуг вимогам ДСТУ EN ISO 22301:2021 (EN ISO 22301:2019, IDT; ISO 22301:2019, IDT); ДСТУ EN ISO 22301:2021 Безпека та стабільність. Системи управління неперервністю бізнесу. Вимоги (EN ISO 22301:2019, IDT; ISO 22301:2019, IDT) установлює структуру та вимоги для запроваджування та підтримування системи управління неперервністю бізнесу (далі – СУНБ), яка допомагає розвивати неперервність бізнесу відповідно до важливості та типу впливу, який організація може чи не може сприйняти після припинення впливу непередбачених змін. Призначеністю СУНБ є навчання, надання та підтримування засобів контролю та можливостей для управління загальною здатністю організації продовжувати функціювати протягом впливу непередбачених змін Предмет Закупівлі ніяким чином не пов’язаний з управлінням неперервністю бізнесу. Крім того, ДСТУ EN ISO 22301:2021 (EN ISO 22301:2019, IDT; ISO 22301:2019, IDT) не поширюється та не може підтвердити якість послуг із встановлення системи захисту від прямих попадань блискавки. Отже, вимога щодо надання сертифікату чи аналогічного йому документу щодо підтвердження відповідності якості послуг вимогам ДСТУ EN ISO 22301:2021 (EN ISO 22301:2019, IDT; ISO 22301:2019, IDT) є дискримінаційною, такою, що не стосується предмета закупівлі та не передбачена чинним законодавством для предмета Закупівлі, в тому числі не передбачена Стандартами щодо блискавкозахисту. Щодо дискримінаційності вимоги підвердити відповідності якість послуг вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 27001:2023 (EN ISO/IEC 27001:2017, IDT; ISO/IEC 27001:2013 including Cor 1:2014 and Cor 2:2015, IDT) ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 Інформаційна безпека, кібербезпека та захист конфіденційності. Системи керування інформаційною безпекою. Вимоги (ISO/IEC 27001:2022, IDT) - це стандарт, який встановлює вимоги до створення, впровадження, підтримки та вдосконалення системи менеджменту інформаційної безпеки в контексті організації. Стандарт може бути використаний внутрішніми та зовнішніми сторонами для оцінки спроможності організації відповідати вимогам організації щодо безпеки інформації. Замовник здійснює закупівлю послуг із встановлення системи захисту від прямих попадань блискавки, що не пов'язано із системою менеджменту інформаційної безпеки в контексті організації. Отже, вимога щодо надання сертифікату чи аналогічного йому документу щодо підтвердження відповідності якості послуг вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 27001:2023 (EN ISO/IEC 27001:2017, IDT; ISO/IEC 27001:2013 including Cor 1:2014 and Cor 2:2015, IDT) є дискримінаційною, такою, що не стосується предмета закупівлі та не передбачена чинним законодавством для предмета Закупівлі, в тому числі не передбачена Стандартами щодо блискавкозахисту. За таких умов дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації вимоги щодо надання копії/оригінали сертифікатів (або інших аналогічних документів), що підтверджують якість наданих послуг вимогам державних стандартів ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT); ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT); ДСТУ 8965:2019; ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT); ДСТУ EN ISO 22301:2021 (EN ISO 22301:2019, IDT; ISO 22301:2019, IDT); ДСТУ EN ISO/IEC 27001:2023 (EN ISO/IEC 27001:2017, IDT; ISO/IEC 27001:2013 including Cor 1:2014 and Cor 2:2015, IDT) порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону, абзацу першого пункту 3 статті 22 Закону, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Скаржник просить внести зміни до пункту 8 Додатку № 3 та пункту 8 Додатку № 5 до Тендерної документації та виключити вимогу щодо надання копії/оригінали сертифікатів (або інших аналогічних документів), що підтверджують якість наданих послуг вимогам державних стандартів ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT); ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT); ДСТУ 8965:2019; ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT); ДСТУ EN ISO 22301:2021 (EN ISO 22301:2019, IDT; ISO 22301:2019, IDT); ДСТУ EN ISO/IEC 27001:2023 (EN ISO/IEC 27001:2017, IDT; ISO/IEC 27001:2013 including Cor 1:2014 and Cor 2:2015, IDT), виданих учаснику або субпідряднику органом/-ами сертифікації, що мають на те відповідні повноваження, а також відповідні документи, що підтверджують дійсність наданих сертифікатів (звіт про (сертифікаційний/періодичний) аудит тощо).
Класифікація порушення
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип вимоги Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Враховуючи викладене, вимоги встановлені замовником в тендерній документації порушують права Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель. Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити нижчезазначені дії. Керуючись пунктами 56, 59 Особливостей та статтями 5, 18 Закону, ПРОШУ 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
Доказ Додаток 3
Доказ Додаток 5
Доказ Тендерна документація
Доказ Рішення від 17.04.2024 № 6861
Доказ рішення від 18.04.2024 № 6943
Доказ рішення від 20.06.2024 № 10750
Дата розгляду скарги01.04.2025, 10:00
Місце розгляду скаргиАнтимонопольний комітет України
Причина відхилення скаргиЗамовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Розгляд зупинено
04.04.2025 16:35