Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупівлі оголошена 11.03.2025 15:07. Дата останніх змін - 05.05.2025 11:25

Код ДК 021:2015 - 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги у сфері управління небезпечними відходами) -

Ідентифікатор закупівлі UA-2025-03-11-010020-a  
ID 77d36fb6e2b3455788d91514d760fc1c  
Ідентифікатор плану UA-P-2025-03-11-007341-a  
Загальна очікувана вартість закупівлі
395`00000 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь

Закупівельник (Проводить закупівлю)

Найменування замовника Комунальне підприємство "Обласний перинатальний центр" Рівненської обласної ради  
Загальна очікувана вартість закупівлі 395`000.00 Гривня (з ПДВ)  
Процедура закупівлі Відкриті торги з особливостями  
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією  
Метод обрання процедури закупівлі ?:tender procurementMethodRationale eco_criteria  
Вид предмету закупівлі: Закупівля послуг  
Закупівля оголошена
11.03.25
Період уточнень
до 17.04.25
Період оскаржень
до 17.04.25
Подання пропозицій
до 20.04.25
Кваліфікація переможця
з 20.04.25
Пропозиції розглянуті
з 23.04.25
Завершена
05.05.25
14.03.2025, 16:06. ID: UA-2025-03-11-010020-a.b1
Скарга до АМКУ
ТОВ "Товариство з обмеженою відповідальністю "Еко Захист-Україна""
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги: 1
П.1.4 Виписка з балансу, що підтверджує наявність власної сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу) та наявність обладнання для переробки люмінесцентних ламп, а також: 1. Копія технічного паспорту 2. Копії договорів, що підтверджують право власності на піч та обладнання для люмінесцентних ламп з усіма невід’ємними додатками та актами-приймання передачі
Опис суті пункту скарги
Відповідно до ПКМУ від 05 грудня 2023 року № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» Документи, що подаються для отримання, переоформлення, анулювання ліцензії, зупинення або відновлення дії ліцензії, про розширення або звуження виду господарської діяльності з управління небезпечними відходами пп.3 п.6 До заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи такі документи: наявність матеріально-технічної бази, необхідної для провадження господарської діяльності, за формою згідно з додатком 4 разом із копіями документів (зокрема технічними паспортами), засвідченими підписом керівника суб’єкта господарювання, що дають можливість їх ідентифікувати, а також копіями документів, що підтверджують право власності або оренди на зазначені засоби, засвідченими підписом керівника суб’єкта господарювання, із зазначенням інвентарних номерів; Дискримінацією є такого ж те, що саме Учасник повинен мати на балансі (а отже у власності) вказане обладнання, а не його субпідрядник/співвиконавець. Це виключає можливість Учасника підтвердити відповідність даній вимозі у випадку наявності такого орендованого обладнання чи у випадку наявності такого обладнання у субпідрядника\співвиконавця. Це прямо суперечить принципам здійснення публічних закупівель та чинному законодавству України. Тобто матеріально-технічна база може бути як власності так і в оренді. Замовник своєю вимогою, щодо наявність власної сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу) обмежує коло осіб для участі в закупівлі.
Класифікація порушення
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип вимоги Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "Обласний перинатальний центр" Рівненської обласної ради (надалі -Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом Код ДК 021:2015 - 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги у сфері управління небезпечними відходами) UA-2025-03-11-010020-a внести зміни до тендерної документації відповідно до вимог, викладених у мотивувальній частині скарги.
Доказ тендерна документація Замовника
Доказ Додаток 1 до тендерної документації Замовника
Доказ Постанова КМУ від 05 грудня 2023 року № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами»
Порядковий номер пункту скарги: 2
Копія атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» (ст. 55 Закону України «Про охорону навколишнього середовища»)
Опис суті пункту скарги
Вимоги ЗУ «Про управління відходами», а також ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища» (додаються як доказ) не містять вимог щодо наявності у суб’єктів господарювання атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення. Чинне законодавство взагалі не визначає такого терміну як «стабільність процесу видалення». За таких обставин замовник не обґрунтував в встановлення даної дискримінаційної вимоги та вимагання в Учасників надати саме копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»). За таких обставин участь у процедурі закупівлі зможуть взяти учасники які мають виключно атестат виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку) , забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища»). В той час як предметом закупівлі не передбачається вилучення з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку). Разом з тим, чинне законодавство, зокрема ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (додаються як докази), не вимагає наявності в суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері управління небезпечними відходами обов’язкових умов наявності атестату виробництва. Скаржник має як доказ та надає на розгляд Комісії Наказ з додатком про видачу ТОВ «Еко Захист-Україна»» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, який виданий і за відсутності атестату виробництва, що додатково підтверджує незаконність такої вимоги Замовника. Крім цього, атестація виробництва взагалі не є обов’язковою, оскільки Порядок проведення атестації виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції, затверджений Наказом Держстандарту України 25.09.2000 N 571, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17 січня 2001 р. за N 33/5224 втратив чинність. Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації. Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Класифікація порушення
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип вимоги Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "Обласний перинатальний центр" Рівненської обласної ради (надалі -Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом Код ДК 021:2015 - 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги у сфері управління небезпечними відходами) UA-2025-03-11-010020-a внести зміни до тендерної документації відповідно до вимог, викладених у мотивувальній частині скарги.
Доказ тендерна документація Замовника
Доказ Додаток 1 до тендерної документації Замовника
Доказ Закон України «Про управління з відходами»
Доказ Закон України «Про охорону навколишнього середовища»
Доказ постанова Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278
Порядковий номер пункту скарги: 3
учасник має надати копію висновку з оцінки впливу на довкілля із кодами відходів згідно Національного переліку відходів, або копію висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме містить: коди відходів згідно Національного переліку відходів, операції з управління відходами та інше)
Опис суті пункту скарги
Висновок з оцінки впливу на довкілля видається одноразово , Закон України «Про управління відходами» був прийнятий 10.06.2022 р. та набрав чинності через 12 місяців з дня його опублікування. Національний перелік відходів прийнятий постановою Кабінетом Міністрів України №1102 від 20.10.2023 року. Що стосується вимоги щодо Висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме містить: коди відходів згідно Національного переліку відходів, операції з управління відходами та інше). Ми надаємо Висновок державної екологічної експертизи матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (довкілля) № 7-03/12-20737/10-17 від 24.11.2017 р. на ознайомлення. Слід зазначити, що коли Учасником отримувався Висновок державної екологічної експертизи, Національний перелік відходів та Закон України «Про управління відходами» НЕ ДІЯЛИ, тому коди згідно нацпереліку не могли бути зазначені в екологічний експертизі яка була зроблена Учасником 2017 року. Також відповідно до частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля. Даний Закон вступив в силу 23.05.2017 року. Тобто до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». З огляду на норму частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» видана Скаржнику еколого-експертна оцінка є чинною. Таким чином, Замовник повинен був передбачити у вимогах тендерної документації можливість надання замість Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України також висновків державної екологічної експертизи, одержаних до введення в дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». Крім цього, суб’єкти господарювання, які надають послуги з управління (поводження) небезпечними відходами не повинні мати Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданого Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». Такий обов’язок не встановлений також жодними нормами законодавства, зокрема Законом України «Про управління відходами», Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278 (які надаються в якості доказів). Зокрема, у п.1 Ліцензійний умов встановлено, що ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності. Відповідно до п.6 Ліцензійних умов до заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи документи дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6. Додаток 6 до Ліцензійних умов передбачено, що Висновок з оцінки впливу на довкілля надається у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля». Тобто законодавством визначено, що під час проходження процедури ліцензійної перевірки на отримання/розширення ліцензії органу ліцензування Ліцензіат надає Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля». Відповідно до п.4 Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 р. № 325 (додаються в якості доказів) провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія).» Відповідно до ч.3 ст. 27 Закону України «Про управління відходами» суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Тобто, діючими нормативними документами, які регламентують діяльність у сфері управління медичними відходами не передбачено надання документу з назвою «Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»». Нормативні документи, на які посилається Замовник в тендерній документації і які регламентують здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, передбачають наявність лише дозволу та ліцензії на управління небезпечними відходами. Разом з цим у Скаржника наявний Наказ з додатком про видачу ТОВ «ЕКО Захист-Україна» ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (додається як доказ). Видачею ліцензії Скаржнику орган ліцензування також підтвердив, що наявність еколого-експертної оцінки аналітичного опрацювання матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище від 13.12.2012 року і відсутність Висновку з оцінки впливу на довкілля, виданого Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» повністю відповідає ліцензійним умовам провадження діяльності у сфері управління небезпечними відходами. Враховуючи наведене, участь у закупівлі, в супереч вимогам діючого законодавства, зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть Висновок з оцінки впливу на довкілля, виданий Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, який обов’язково має включати в себе відходи, згідно предмету закупівлі відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами». копію висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме містить: коди відходів згідно Національного переліку відходів, операції з управління відходами та інше). Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників. Аналогічні висновки зокрема містяться в рішенні АМКУ № 13271-р/пк-пз від 05.08.2024
Класифікація порушення
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип вимоги Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "Обласний перинатальний центр" Рівненської обласної ради (надалі -Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом Код ДК 021:2015 - 90520000-8 – Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги у сфері управління небезпечними відходами) UA-2025-03-11-010020-a внести зміни до тендерної документації відповідно до вимог, викладених у мотивувальній частині скарги.
Тип вимоги Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "Обласний перинатальний центр" Рівненської обласної ради внести зміни до тендерної документації, та додати до тендерної документації вимогу у наступній редакції «Надати у складі пропозиції Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.»
Доказ тендерна документація Замовника
Доказ Додаток 1 до тендерної документації Замовника
Доказ Закон України «Про управління відходами»
Доказ Національний класифікатор відходів
Доказ Висновок з оцінки впливу на довкілля виданий Скаржнику
Доказ Закон України «Про оцінку впливу на довкілля»
Доказ Постанова КМУ від 05.12.2023 року № 1278 Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами
Доказ Наказ про видачу ліцензії Скаржнику
Доказ Додаток до Наказу про видачу ліцензії Скаржнику
Доказ Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів виданий Скаржнику
Доказ Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 р. № 325
Дата розгляду скарги26.03.2025, 10:00
Місце розгляду скаргиАнтимонопольний комітет України
На виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 4730-р/пк-пз від 26.03.2025, за результатом розгляду скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко Захист-Україна" (код ЄДРПОУ: 38074325) від 14.03.2025 № UA-2025-03-11-010020-a.b1, Замовником внесено зміни до тендерної документації, виклавши у новій редакції, з метою усунення порушень, зазначених у рішенні.
Дата виконання рішення замовником: 15.04.2025 14:24
Виконана замовником