Процедура закупівлі оголошена 12.02.2025 09:17. Дата останніх змін - 28.02.2025 17:23
Продукція для чищення (засоби для миття, прання та чищення) за кодом ДК 021:2015 -39830000-9 – Продукція для чищення) -
Ідентифікатор закупівлі | UA-2025-02-12-000886-a | |
ID | 22913e9861e24a5f9204e2a69fc17079 | |
Ідентифікатор плану | UA-P-2025-02-07-000088-a |
Загальна очікувана вартість закупівлі
264`90400 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь
Закупівельник (Проводить закупівлю)
Найменування замовника | КУ Мазниківський будинок-інтернат для громадян похилого віку та осіб з інвалідністю | |
Загальна очікувана вартість закупівлі | 264`904.00 Гривня (з ПДВ) | |
Загальний розмір забезпечення тендерних пропозиції | 7`947.12 Гривня | |
Процедура закупівлі | Відкриті торги з особливостями | |
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників | Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією | |
Вид предмету закупівлі: | Закупівля товарів |
Закупівля оголошена
12.02.25
Період уточнень
до 28.02.25
Період оскаржень
до 28.02.25
Подання пропозицій
до 03.03.25
Наявні запитання без відповіді (скарги без рішення)
з 16.02.25
Процедуру призупинено через скаргу
Аукціон
04.03.25
16.02.2025, 19:44. ID: UA-2025-02-12-000886-a.b1
Скарга до АМКУ
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРЕНЛАНДІЯ НВП"
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації.
Тендерною документацією у Додатку 1 та в Додатку 3 до ТД, прописано вимоги до предмета закупівлі та кваліфікаційні вимоги, сукупність яких, з урахуванням вимог до документального підтвердження, якого вимагає ТД, є дискримінаційною стосовно учасників, які пропонують «еквіваленти» до товарів зазначених у ТД виробників/ торговельних марок (ТМ).
За наявними в нашого Товариства даними зазначеній Замовником у ТД сукупності вимог за кожною позицією предмета закупівлі відповідає продукція лише одного виробника.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство.
За наявними в нашого Товариства даними зазначеній Замовником у ТД сукупності вимог за кожною позицією предмета закупівлі відповідає продукція лише одного виробника.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови ТД через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство.
Порядковий номер пункту скарги: 1
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації.
Опис суті пункту скарги
КУ Мазниківський будинок-інтернат для громадян похилого віку та осіб з інвалідністю (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості) оголосила про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення № UA-2025-02-12-000886-a в електронній системі закупівель.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що умови тендерної документації (далі по тексту – ТД) через значні порушення виключають з участі у закупівлі велику кількість потенційних учасників, зокрема й наше Товариство. Також у ТД виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
Разом з тим, ТД даної закупівлі практично ідентична (за виключенням номенклатури предмета закупівлі та однієї вимоги) тендерній документації до закупівлі № UA-2025-02-12-015433-a, навіть назви файлів однотипні:
- «ТД з додатками чистячі засоби Мазники 2025.doc» – у закупівлі № UA-2025-02-12-000886-a,
- «ТД з додатками чистячі засоби Зяньківці 2025.doc» – у закупівлі № UA-2025-02-12-015433-a,
отже з метою запобігання подальшому поширенню дискримінаційних вимог ТД по закупівлях для закладів з різних областей України, які піклуються про беззахисних громадян нашої держави, наводимо у даній Скарзі найбільш відверто дискримінаційні вимоги тендерних документацій зазначених закупівель.
1) Тендерною документацією у пунктах 10-11 Додатку 1 та в Додатку 3 до ТД, прописано вимоги до предмета закупівлі, сукупність яких, з урахуванням вимог до документального підтвердження, якого вимагає ТД, є дискримінаційною стосовно учасників, які пропонують «еквіваленти» до товарів зазначених у ТД виробників/ торговельних марок (ТМ).
За наявними в нашого Товариства даними зазначеній Замовником у ТД сукупності вимог за кожною позицією предмета закупівлі відповідає продукція лише одного виробника.
Таким чином, встановлюючи відповідні вимоги, Замовник, на нашу думку, має підтвердити наявність продукції, щонайменше, двох виробників з підтвердженням відповідності зазначеним вимогам саме документами, які вимагаються, зокрема, на еквіваленти:
№ з/п Назва товару Характеристика товару
1. Порошок пральний автомат універсал Пральний порошок фасовка не більше 4,05 кг, виробник Tide, або аналог.Порошок для використання в пральних машинах-автомат. Має бути ефективним проти різного спектру забруднень а саме: плями від кави, томатів, іржі, крові, видаляти неприємний запах. Не повинен пошкоджувати тканину. Не повинен викликати алергічної реакції. Не повинен утворювати накип і вапно в пральних машинах Для прання білизни білого кольору, при температурі від 30 ° С до 95 ° С Склад: 5-15% аніонні ПАР; <5% неіоногенні ПАР, полікарбоксилати, фосфонати, мило, ензими, запашник. Безпека: Без фосфатів.
В складі пропозиції подається етикетка товару, що планується до постачання.
2. Порошок пральний для ручного прання Фасовка від 0,300 гр. Має бути ефективним проти різного спектру забруднень а саме: плями від кави, томатів, іржі, крові, видаляти неприємний запах. Не повинен пошкоджувати тканину. Не повинен викликати алергічної реакції. Не повинен утворювати накип і вапно в пральних машинах Для прання білизни білого кольору, при температурі від 30 ° С до 95 ° С Склад: 5-15% аніонні ПАР; <5% неіоногенні ПАР, полікарбоксилати, фосфонати, мило, ензими, запашник. Безпека: Без фосфатів.
В складі пропозиції подається етикетка товару, що планується до постачання.
3. Універсальний порошок для чищення, від 500 г Призначення: для чищення твердих поверхонь від накипу, мильних плям, водяних розводів, бруду. Застосування: для різних поверхонь- раковин, ванн, унітазів, кухонних плиток тощо Об’єм / вага: не менше 500 g (г)* Економічність: готове до використання Форма випуску: порошок Упаковка (тара): полімерний/пластиковий флакон В складі пропозиції подається етикетка товару, що планується до постачання
4. Засіб для миття вікон та скла з розпилювачем, від 500 мл Призначення: для очищення/миття скла та склянних поверхонь: вікон, дзеркал, вітрин тощо Об’єм/вага: не менше 500ml (мл)* Форма випуску та консистенція: спрей з нашатирним спиртом в пластиковому флаконі з розпилювачем В складі пропозиції подається етикетка товару, що планується до постачання
5. Засіб універсальний для миття підлоги, від 1,1 л Призначення: для миття підлоги та стін Об’єм / вага: не менше 1,1(л)* Тип засобу: безфосфатний Форма випуску та консистенція: рідина в пластиковому флаконі В складі пропозиції подається етикетка товару, що планується до постачання
6. Засіб для миття унітазів з носиком від 500 мл Призначення: для чищення/миття/дезинфекції унітазів, ванн, раковин. Забруднення: для максимального видалення бруду, іржі, вапняного нальоту, мікробів, неприємних запахів. Форма випуску та консистенція: рідина в пластиковому флаконі Тара: унікальна форма горлечка (вигнута, S-подібна) проникає в важкодоступні місця. В складі пропозиції подається етикетка товару, що планується до постачання
7. Засіб для видалення жиру з розпилювачем, від 750 мл Сан Клин Майстер Клінер (розпилювач) або аналог Антимікробний жировидальний засіб для чищення. Знімає бруд, жирові і харчові нашарування, кіптява, сажу, а також ефективно для розчинення і видалення інших найстійкіших видів забруднень. Не має містити абразивів. Не має пошкоджувати поверхню, що очищається. Не менше 750 мл. Пляшка з розпилювачем В складі пропозиції подається етикетка товару, що планується до постачання
8. Засіб Білизна від 0,900 гр Мийний засіб з вмістом хлору, має дезінфекційні і відбілюючі властивості.
Упаковка – пластикова пляшка. В складі пропозиції подається етикетка товару, що планується до постачання
9. Засіб для миття унітазів Уплон , 1 л Призначення: для чищення/миття/дезинфекції унітазів, ванн, раковин. Забруднення: для максимального видалення бруду, іржі, вапняного нальоту, мікробів, неприємних запахів. Форма випуску та консистенція: рідина в пластиковому флаконі Тара: унікальна форма горлечка (вигнута, S-подібна) проникає в важкодоступні місця. В складі пропозиції подається етикетка товару, що планується до постачання
10 Засіб для чищення Domestos, від 1 л Універсальний засіб для чищення поверхонь. Гель, обсяг 1 л, виробник – Unilever, або еквівалент В складі пропозиції подається етикетка товару, що планується до постачання
11 Засіб для миття посуду від 0,500 мл Вид - Засіб для миття посуду
Клас – Безфосфатні
Тип - Ручна мийка
Призначення - Для миття посуду
Об'єм - 500 мл Склад - 5-15% аніонні ПАР, <5% неіоногенні ПАР, Ароматизувальні добавки, Консерванти, Гексилкоричний альдегід
12 Засіб для прочистки труб та каналізації від 0,900 гр Засіб Кріт, високоефективний засіб для усунення пробок та засмічень у каналізаційних, та стічних трубах, сифонах, кухонних раковин, та умивальників, ванн та унітазів. В складі пропозиції подається етикетка товару, що планується до постачання
13 Засіб-крем для чищення поверхонь від 0,500 гр Крем універсальний для чищення з відбілюючим ефектом.
Склад: <5%: аніонні ПАР, гіпохлорит натрію, неіоногенні ПАР, мило, віддушка, лимонен, бензізотіазолінон, гераніол.
Упаковка: пластик В складі пропозиції подається етикетка товару, що планується до постачання
14 Капсули для прання Вид прання Автоматичне
Призначення типу білизни Всі види білизни
Тип засобу Капсули
За кольором Універсальне
Призначення Виведення плям
• Відновлення кольору
• Захист кольору
15 Гель для видалення іржі та вапняного нальоту від 1,0 л Засіб для видалення іржі та вапняного нальоту
Вимоги пунктів 10 та 11 Додатку 1 до ТД до документального підтвердження:
10.
Учасник у складі пропозиції, на підтвердження інформації зазначеної в Додатку 3 тендерної документації, повинен надати:
1. Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати лист згоду, довільної форми, з усіма умовами тендерної документації.
2. Відповідну технічну специфікацію (по кожній товарній позиції), яка обов’язково має містити інформацію про повне найменування, місцезнаходження, та за наявності контактний номер телефону Виробника(ів), відповідність чинним державним стандартам.
3. Експертні висновки та/або декларації Виробника, та/або якісні посвідчення, та/або ін.. на відповідність продукції вимогам ТУ, ДСТУ, не більше річної давнини відносно дати розкриття пропозицій.
4. Договір та Протокол про проходження радіаційного контролю (вимірювання джерел іонізуючого випромінювання в салоні(кабіні), кузові(фургоні), та по поверхні автотранспортного засобу з позитивним висновком автотранспорту, яким буде здійснюватися постачання товарів за 2025 рік.
5. Довідку довільної форми щодо застосування під час транспортування, виробництва, тощо заходів із захисту довкілля, передбачених законодавством України.
6. Довідку щодо відсоткового терміну придатності на момент поставки.
7. Гарантійний лист про те, що протягом останніх трьох років при постачанні іншим замовникам Учасник не відмовлявся від підписання Договору(ів) за результатами аукціону, а також не мав договорів, розірваних з причини невиконання чи неповного виконання Учасником своїх договірних зобов’язань, або постачанні неякісної продукції, або недодержання графіку поставок, або з інших порушень, які змусили замовників припинити з Учасником договірні відносини. Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції, публічної інформації. У разі отримання факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє пропозицію такого Учасника.
8. Замовник залишає за собою право у будь-який час відбирати зразки поставленої продукції для проведення досліджень на відповідність наданим документам щодо якості та безпеки в спеціальних акредитованих на це лабораторіях. Відповідні дослідження щодо якості будуть проводитись за рахунок Постачальника (в складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист про проведення досліджень зразків продукції за рахунок постачальника). В разі встановлення невідповідності продукції заданим параметрам замовник залишає за собою право повернення продукції Постачальнику та у подальшому розірвання існуючого договору на постачання продукції.
9.У разі якщо учасник не є виробником товару надати в складі тендерної пропозиції договір співпраці, або інший документ з виробником товарів, які є предметом даної закупівлі з чітким дотриманням асортименту відповідно до специфікації закупівлі.
11.
Відповідність технічним вимогам
1. Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, додатково у складі тендерної пропозиції Учасник надає таблицю (відповідність запропонованого товару опису та основним вимогам до предмета закупівлі), складену в довільній формі , яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується Учасником. При цьому якість запропонованого еквівалента товару має відповідати якості, що заявлена в технічній специфікації Замовника. Таблиця повинна містити точну назву товару його марку, модель виробника, яка пропонується учасником. У випадку, якщо учасником буде зазначено назву товару, яка буде містити словосполучення «або еквівалент» пропозицію такого учасника буде відхилено як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації».
2. Учасник, в складі своєї тендерної пропозиції, надає копії чинних нормативно-технічних документів, які засвідчують відповідні якісні характеристики запропонованого товару, у вигляді висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи з додатками та/або паспортів якості, та/або сертифікатів якості/відповідності з додатками (для товару, який підлягає сертифікації), та/або декларацій виробника (посвідчення про якість), та/або інших відповідних документів передбачених законодавством для товарів даного виду. Документи про відповідність якості товару повинні бути чинними за строком дії на кінцеву дату подання пропозиції учасником, належним чином посвідченими копіями (крім тих документів, з яких вірність копії не засвідчується).
3. Технічну специфікацію на запропоновану продукцію відповідно до встановлених технічних вимог. У разі якщо продукція виготовляється в Україні обов’язково зазначається нормативний документ згідно якого виготовляється товар. Для продукції імпортного походження зазначається код УКТЗЕД. В технічній специфікації учасники повинні зазначити запропоноване найменування товару, технічні характеристики, виробника та країну походження.
4. Паспорт якості на всі позиції, виданий виробником в якому повинні бути зазначені:
- «показники норми» згідно з документом, за яким виготовлений товар
- показники, встановлені за результатами проведеного аналізу (допускається зазначення «відповідає»/«не відповідає»),
- найменування товару запропоновані учасником
-фасування
-дату виготовлення товару
- дата паспорту якості повинна бути не раніше 2024 року
В паспорті якості кожна складова технічних характеристик, що визначена у колонці «вимоги до технічних характеристик», що встановлена замовником в вимогах до предмету закупівлі, повинна бути підтверджена.
• Лист від виробника або від уповноваженого представника виробника (дилера) про гарантію постачання(виробництва) товару запропонованого учасником у повному обсязі у строки встановлені документацією (вказати кількість товару, найменування та строки постачання)
Сертифікат відповідності запропонованої продукції вимогам СОУ ОЕМ 08.002.12.065:2016, що розроблені у відповідності до стандарту ДСТУ ISO 14024:2002 або ДСТУ ISO 14024:2018. Даний сертифікат відповідності повинен бути виданий органом з оцінки відповідності акредитованим НААУ (у складі пропозиції надати атестат про акредитацію)
2. Учасник повинен підтвердити відповідність вимог замовника відносно запропонованих еквівалентів шляхом порівняння показників, що пройшли випробування та показників вимоги до яких відповідно встановлені в документації. Учасник повинен підтвердити відповідність показників якості запропонованого еквівалентного товару (згідно встановлених технічних вимог Додатку 1) протоколом(ами) випробувань, що видані акредитованою згідно чинного законодавства лабораторії або національним або міжнародним органом з оцінки відповідності, що мають відповідну компетентність відповідно до Законів «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» та «Про акредитацію органів з оцінки відповідності». В наданому протоколі кожна складова технічних вимог повинна бути підтверджена (показники якості відповідно до технічних вимог). В складі тендерної пропозиції необхідно надати копію свідоцтва або атестату про акредитацію лабораторії або відповідного органу з оцінки відповідності, які зробили випробування Товару з додатками у разі їх наявності. Свідоцтвом (додатками, у разі наявності) повинна бути передбачена галузь відповідних випробувань.
АБО
-на показники якості запропонованого еквівалентного товару (згідно встановлених технічних вимог Додатку 1 ) надати протоколи випробувань акредитованої згідно чинного законодавства лабораторії. Також Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати копію атестату про акредитацію лабораторії з додатками, яка зробила випробування продукції.
АБО
-підтвердити відповідність показників якості (згідно встановлених технічних вимог Додатку 1), що визначені в технічних вимогах по кожному найменуванню запропонованого еквівалентного товару будь-яким іншим відповідним документом (звітом, висновком санітарно-епідеміологічної експертизи, токсико-гігієнічний паспорт, протокол тощо) виданим органом з оцінки відповідності сертифікованим (акредитованим) за ДСТУ ISO/ IES 17025:2019 (ДСТУ ISO/ IES 17025:2017) (додатково у складі пропозиції атестат/свідоцтво акредитації (сертифікації, уповноваження, підтверджування вимірювальних можливостей) з підтвердженням відповідності сфери об’єктів випробуванням.
У разі відсутності в органу з оцінки відповідності атестату акредитації (сертифікації, уповноваження тощо), до документу, що підтверджує відповідність показників якості необхідно додати результати рівноправного до акредитації оцінювання органу з оцінки відповідності, які підтверджують його відповідність до усіх вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17065.
АБО
-підтвердити показники якості, що встановлені в технічних вимогах Додатку 1 сертифікатом відповідності, що виданий органом з оцінки відповідності згідно чинного законодавства.
АБО
-підтвердити показники якості, що встановлені в технічних вимогах Додатку 1 протоколом випробувань, виданим лабораторією ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ».
Копію сертифікатів ISO 9001, ISO 14001 та ISO 45001 виданих органом з оцінки відповідності виробникам запропонованого еквівалентного товару.
Лист виробника (або офіційного представника виробника/дилера/дистриб’ютора) про справжність документів якості, що надані в пропозиції учасника.
Нормативну документацію або витяг з нормативної документації згідно якої виготовляється еквівалентний товар на підтвердження встановлених замовником вимог до технічних характеристик. В наданій нормативній документації або витягу з нормативної документації кожна складова показників технічних характеристик, що встановлена замовником в вимогах до технічних характеристик повинна бути підтверджена. Витяг з нормативної документації повинен включати титульну сторінку, інформацію про технічні характеристики товару, розділи з правилами відбору, правилами приймання, правилами контролю, правила та умови зберігання, утилізацію після використання, пакування, маркування, настанови з експлуатації та використання.
Надати чітке фото запропонованого еквіваленту – пляшки/каністри зі зворотною та лицьовою етикетками з можливістю чіткого та розбірливого читання тексту маркування; Інформація на етикетці щодо складу засобу повинна відповідати технічним характеристикам встановленим в документації.
.На мийні засоби надати технічний опис інгредієнтів на запропонований еквівалентний товар відповідно до вимог Додатку 2 Технічного регламенту мийних засобів, затвердженого Постановою КМУ від 20.08.2008 № 717 для підтвердження показників якості; Технічний опис надається лише на товар, який попадає під дію технічного регламенту мийних засобів.
Надати Інструкцію (Методичні вказівки) виробника з використання засобу(ів), що повинна містити інформацію про склад еквівалентних засобу(ів), наявність або відсутність антибактеріальної дії, призначення засобу(ів), умови та температурний режим зберігання, застереження при використанні, умови транспортування, назву запропонованого(их) засобу(ів), виробника, норми витрат та складовими речовинами продукції по кожному найменуванню.
По кожному найменуванню запропонованого еквівалентного товару миючих та дезинфікуючих засобів та рідкого мила надати протокол випробувань акредитованої лабораторії на біологічний розклад катіонних, аніонних та неіоногенних ПАР та на вміст катіонних, аніонних та неіоногенних ПАР. Також Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати копію атестату про акредитацію лабораторії уповноваженим органом, протоколи, якої надані у складі пропозиції.
Разом з тим, ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників, і може запропонувати запитувані Замовником засоби (за складом, експлуатаційними властивостями, показниками якості та безпеки), але не зможе дотримати усієї сукупності вимог до документального підтвердження, яке вимагається, як й інші учасники, які не пропонуватимуть продукцію виробників, передбачених ТД.
Просимо зобов’язати Замовника надати підтвердження наявності на ринку продукції, щонайменше, двох виробників, яка
відповідає вимогам технічної специфікації Замовника, викладеної у Додатку 3 до ТД,
з урахуванням вимог до надання документального підтвердження відповідності, викладених у Додатку 1 до ТД.
2) Зокрема, дискримінаційність вимог Замовника полягає в тому, що у пункті 11 Додатку 1 до ТД встановлено вимоги до надання протоколів випробувань, які безпідставно спричиняють нерівність вимог до учасників, які пропонуватимуть продукцію зазначених у ТД виробників, та інших виробників (тобто, еквіваленти), оскільки зводяться до вимоги підтвердження технічних характеристик «еквівалентів» у дискримінаційний спосіб, зокрема: «По кожному найменуванню запропонованого еквівалентного товару миючих та дезинфікуючих засобів та рідкого мила надати протокол випробувань акредитованої лабораторії на біологічний розклад катіонних, аніонних та неіоногенних ПАР та на вміст катіонних, аніонних та неіоногенних ПАР. Також Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати копію атестату про акредитацію лабораторії уповноваженим органом, протоколи, якої надані у складі пропозиції», а також у інших вищенаведених формулюваннях.
Отже для еквівалентів вимагаються протоколи випробувань від акредитованих саме Національним агентством з акредитації України (НААУ) лабораторій (сфери акредитації яких оприлюднено на сайті НААУ за посиланням https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov ).
Вимога надання протоколів випробувань від лабораторій, акредитованих НААУ, повторюється у п. 11 Додатку 1 до ТД багаторазово – у різних формулюваннях, хоч і через «АБО».
Адже виключно акредитація НААУ:
- надає лабораторіям «відповідну компетентність відповідно до Законів … «Про акредитацію органів з оцінки відповідності»;
- дозволяє «надати копію свідоцтва або атестату про акредитацію лабораторії або відповідного органу з оцінки відповідності»;
- робить лабораторію «органом з оцінки відповідності сертифікованим (акредитованим) за ДСТУ ISO/ IES 17025:2019 (ДСТУ ISO/ IES 17025:2017) (додатково у складі пропозиції атестат/свідоцтво акредитації …»;
- дозволяє «додати результати рівноправного до акредитації оцінювання органу з оцінки відповідності, які підтверджують його відповідність до усіх вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17065»
тощо.
Також конкретна зазначена Замовником лабораторія ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ» також є акредитованою НААУ, а процес замовлення випробувань у ній є дуже тривалим.
Альтернативне, на думку Замовника (теж подане ним через «АБО»), формулювання не дає можливості учасникам його застосувати, зокрема, з тієї підстави, що зазначені у ньому документи (а саме – сертифікати відповідності) не підтверджують саме технічних вимог, встановлених Замовником, оскільки призначені зовсім для іншого, зокрема, неможливо
«АБО
-підтвердити показники якості, що встановлені в технічних вимогах Додатку 1 сертифікатом відповідності, що виданий органом з оцінки відповідності згідно чинного законодавства»,
оскільки сертифікат відповідності на мийні засоби видається на відповідність Технічному регламенту мийних засобів, затвердженому постановою КМУ від 20.08.2008 № 717, без конкретизації значень окремих показників – на доказ надаємо Сертифікат відповідності № UA.062.СВ.001/1-23 від 04.04.2023 на мийні засоби, які може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП».
Разом з тим, протоколи випробувань саме від акредитованої НААУ лабораторії не можуть бути надані ТОВ «Гренландія НВП», зокрема, у строк, відведений для надання тендерних пропозицій, а також з підстав відсутності окремих показників у сферах акредитації таких лабораторій.
В той же час, ТД унеможливлено надання підтвердження протоколами лабораторії, що отримала свідоцтво про відповідність вимогам ДСТУ ISO 10012:2005, які вже наявні та можуть бути надані ТОВ «Гренландія НВП».
Таким чином, Замовник, з незрозумілих підстав, звужує засоби надання підтвердження відповідності, дозволяючи надавати на еквіваленти підтвердження виключно від лабораторій, акредитованих НААУ, в той час як чинне законодавство України визначає й інші способи підтвердження відповідності, компетентності лабораторій.
Серед іншого, таке формулювання вимоги ТД дискримінує учасників, зокрема, ТОВ «Гренландія НВП», в яких вже наявні протоколи випробувань, видані лабораторією, сертифікованою за ДСТУ ISO 10012:2005, Свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (тобто державному стандарту України) та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань якої видані державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації (тобто, у спосіб, визначений законодавством).
Втім, частинами п’ятою та шостою статті 23 Закону не лише передбачено, що у разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам, але й що якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отже, відповідно до Закону, учасники мають право надавати, а на Замовника покладено обов’язок приймати не лише конкретні види документального підтвердження щодо характеристик товару, але й інші документи, якщо вони видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Лабораторія, сертифікована уповноваженим державним органом (державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації) за державним стандартом (ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюваннями. Вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання») саме й є органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена способом, визначеним законодавством.
Показники, щодо яких Замовником вимагається надання підтвердження протоколом випробувань. виданим лабораторією, акредитованою НААУ, зокрема, за ДСТУ ISO/ IES 17025 або ДСТУ EN ISO/IEC 17065, можуть бути підтверджені учасниками, зокрема, ТОВ «Гренландія НВП», відповідно до частини шостої статті 23 Закону, протоколами лабораторії, сертифікованої державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації за ДСТУ ISO 10012:2005, з наданням Свідоцтва про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 та Сфери об’єктів та процесів системи вимірювань, виданих державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації.
Просимо зобов’язати Замовника надати учасникам можливість підтвердження відповідності вимогам, що висуваються ТД, протоколами випробувань, виданими не лише лабораторіями, акредитованими НААУ, зокрема, за ДСТУ ISO/ IES 17025 або ДСТУ EN ISO/IEC 17065, але й лабораторією, сертифікованою за ДСТУ ISO 10012:2005, Свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (тобто державному стандарту України) та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань якої видані державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації (тобто, у спосіб, визначений законодавством).
3) Також дискримінаційність вимог Замовника полягає в тому, що у пункті 11 Додатку 1 до ТД встановлено вимогу:
«Сертифікат відповідності запропонованої продукції вимогам СОУ ОЕМ 08.002.12.065:2016, що розроблені у відповідності до стандарту ДСТУ ISO 14024:2002 або ДСТУ ISO 14024:2018. Даний сертифікат відповідності повинен бути виданий органом з оцінки відповідності акредитованим НААУ (у складі пропозиції надати атестат про акредитацію)».
Разом з тим, чинне законодавство не встановлює вимоги підтвердження відповідності екологічним вимогам саме сертифікатами відповідності певному Стандарту Організації України (СОУ), зокрема, СОУ ОЕМ 08.002.12.065:2016, який є власністю розробника (конкретної, але невідомої, організації України), а також ДСТУ ISO 14024, який стосується лише Екологічних марковань та декларацій.
Виробники та постачальники широко застосовують підтвердження відповідності більш широкому спектру саме екологічних вимог, тобто «еквівалентним вимогам» в розумінні частини шостої статті 23 Закону, шляхом отримання сертифікатів відповідності ДСТУ ISO 14001, який стосується систем екологічного управління загалом, а не лише марковань та декларацій:
Стандарт, документ щодо відповідності якому вимагається Замовником
(але не може бути ним наданий на продукцію зазначених в ТД та інших виробників)
Стандарт, сертифікат відповідності якому може запропонувати ТОВ «Гренландія НВП»
(а також й інші потенційні учасники, які можуть запропонувати еквіваленти)
СОУ ОЕМ 08.002.12.065:2016
ДСТУ ISO 14024 Екологічні марковання та декларації. Екологічне марковання типу I. Принципи та процедури
ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT)
Отже, серед іншого, формулювання зазначеної вимоги ТД дискримінує учасників, зокрема, ТОВ «Гренландія НВП», в яких вже наявні сертифікати відповідності ДСТУ ISO 14001 (тобто державному стандарту України) видані акредитованими на вказаний стандарт органами сертифікації (тобто, у спосіб, визначений законодавством), які підтверджують відповідність еквівалентним (екологічним) вимогам.
Втім, частинами п’ятою та шостою статті 23 Закону
не лише передбачено, що у разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам,
але й що якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отже, відповідно до Закону, учасники мають право надавати, а на Замовника покладено обов’язок приймати не лише конкретні сертифікати, але й інші сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним (в даному випадку – екологічним) вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена, зокрема, шляхом акредитації згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності».
Просимо зобов’язати Замовника надати учасникам можливість підтвердження еквівалентним (саме екологічним) вимогам
не лише виключно саме сертифікатами відповідності СОУ ОЕМ 08.002.12.065:2016, що розроблені у відповідності до стандарту ДСТУ ISO 14024:2002 або ДСТУ ISO 14024:2018,
але й сертифікатами відповідності ДСТУ ISO 14001, які видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації (згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності»).
4) П.п. 2 п. 11 Додатку 1 до ТД вимагається:
«Учасник, в складі своєї тендерної пропозиції, надає копії чинних нормативно-технічних документів, які засвідчують відповідні якісні характеристики запропонованого товару, у вигляді висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи з додатками та/або паспортів якості, та/або сертифікатів якості/відповідності з додатками (для товару, який підлягає сертифікації), та/або декларацій виробника (посвідчення про якість), та/або інших відповідних документів передбачених законодавством для товарів даного виду. Документи про відповідність якості товару повинні бути чинними за строком дії на кінцеву дату подання пропозиції учасником, належним чином посвідченими копіями (крім тих документів, з яких вірність копії не засвідчується)».
Разом з тим, вимагати надання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи (ДСЕЕ) Замовник не має права, оскільки після 01.10.2023 висновок ДСЕЕ неможливо отримати через зміни законодавства, отже його ні в який спосіб не можуть надати учасники, які не підготували такі висновки ДСЕЕ заздалегідь до оголошення процедури закупівлі – ще до 01.10.2023.
Адже з 01 жовтня 2023 року отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи, які видавала раніше виключно Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, більше не передбачене чинним законодавством (і відповідно не здійснюється єдиним уповноваженим на те державним органом), оскільки набули чинності зміни, внесені:
- на підставі Закону № 2573-IX від 06.09.2022, відповідно до якого втратив чинність Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», статтями 10–12 якого саме й передбачалося отримання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
- введеним, натомість, в дію з 01.10.2023 Законом України «Про систему громадського здоров’я» від 06.09.2022, яким не передбачене складання висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
У зв’язку з цими змінами законодавства Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів на дату оголошення даної закупівлі НЕ видає висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи, тому їх неможливо отримати під вищезазначені вимоги Замовника.
Тобто, взяти участь у даній закупівлі можуть тільки учасники, на пропоновану якими продукцію наявні раніше видані висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи із зазначенням певної інформації, які було видано в порядку, що передбачений вже нечинним законодавством України.
Виробники повсякчас змінюють, розширюють асортимент пропонованої ними продукції, на яку вже не отримуватимуть висновки ДСЕЕ. Вищезазначена вимога Замовника спричиняє неможливість участі у закупівлі із пропозицією такої продукції.
ТОВ «Гренландія НВП» є виробником та постачальником широкого асортименту засобів для миття, чищення, гігієни, дезінфекції тощо власного виробництва (зокрема, під ТМ «EXTREME WASH»), а також й інших вітчизняних виробників. У даній закупівлі можемо запропонувати, наприклад, продукцію власного виробництва.
Просимо зобов’язати Замовника узгодити зазначену вимогу тендерної документації із чинним законодавством.
5) П.п. 1 п. 11 Додатку 1 до ТД вимагається на еквівалентні товари надати таблицю відповідності із зазначенням, зокрема, моделі виробника, яка пропонується учасником:
«Таблиця повинна містити точну назву товару його марку, модель виробника, яка пропонується учасником».
Дана закупівля проводиться за кодом «ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення», що не передбачає пропозицію продажу моделей виробників, навіть якщо Замовник пояснить, що він мав на увазі.
Додатково зазначимо, що мийні засоби (тобто продукція для чищення) також, зазвичай, не мають моделей.
Просимо зобов’язати Замовника вилучити вимогу, яка не узгоджується із предметом закупівлі.
6) П.п. 4 п. 10 Додатку 1 до ТД вимагається:
«Учасник у складі пропозиції, на підтвердження інформації зазначеної в Додатку 3 тендерної документації, повинен надати:
…
4. Договір та Протокол про проходження радіаційного контролю (вимірювання джерел іонізуючого випромінювання в салоні(кабіні), кузові(фургоні), та по поверхні автотранспортного засобу з позитивним висновком автотранспорту, яким буде здійснюватися постачання товарів за 2025 рік».
Дана закупівля проводиться за кодом «ДК 021:2015:39830000-9: Продукція для чищення».
Вимоги щодо автотранспорту «на підтвердження інформації зазначеної в Додатку 3», в той час як Додаток 3 до ТД містить вимоги виключно щодо предмета закупівлі (мийних засобів), не узгоджуються із предметом закупівлі.
З яких підстав Замовник встановлює вимоги саме
- щодо радіаційного контролю (вимірювання джерел іонізуючого випромінювання);
- щодо автотранспорту
зрозуміти складно.
Разом з тим, ці підстави не лежать у площині законодавства, яке не встановлює вимог для подібних перевірок (радіаційного контролю) при постачанні мийних засобів.
В той же час, частиною третьою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Просимо зобов’язати Замовника виключити зазначену незаконну вимогу з ТД
7) П.п. 7 п. 10 Додатку 1 до ТД вимагається:
«7. Гарантійний лист про те, що протягом останніх трьох років при постачанні іншим замовникам Учасник не відмовлявся від підписання Договору(ів) за результатами аукціону, а також не мав договорів, розірваних з причини невиконання чи неповного виконання Учасником своїх договірних зобов’язань, або постачанні неякісної продукції, або недодержання графіку поставок, або з інших порушень, які змусили замовників припинити з Учасником договірні відносини. Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції, публічної інформації. У разі отримання факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє пропозицію такого Учасника».
Зазначена вимога не узгоджується із чинним законодавством.
Взаємовідносини учасника з іншими замовниками не мають жодного стосунку до даної закупівлі і не можуть спричиняти відхилення тендерної пропозиції Замовником.
Зокрема, частиною другою статті 17 Закону передбачено, що Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.
Підпунктом 2 пункту 45 Особливостей встановлено, що Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: … 2) учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Зазначений учасник процедури закупівлі може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відхилення тендерної пропозиції. Для цього учасник процедури закупівлі (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, тендерна пропозиція такого учасника не може бути відхилена.
Законом та Особливостями передбачено виключний перелік підстав відхилення тендерних пропозицій учасників.
Замовник не уповноважений встановлювати додаткові підстави на власний розсуд.
Просимо зобов’язати Замовника виключити зазначену вимогу, яка встановлює незаконну підставу відхилення тендерних пропозицій учасників, з ТД.
8) Пунктами 1 та 2 Додатку 1 до ТД встановлено необгрунтовано деталізовані кваліфікаційні критерії, які виходять далеко за межі потреби Замовника переконатися у надійності постачальника:
1.
Довідка в довільній формі за підписом уповноваженої посадової особи Учасника з інформацією про склад працівників, які будуть долучені до виконання умов Договору із зазначенням прізвища, ім’я по-батькові, посади, яку обіймає на підприємстві , загального стажу роботи.
1.1. Надати скан-копії оригіналів особових медичних книжок персоналу з вчасним проходженням медоглядів (за формою затвердженою Наказом Міністерства охорони Здоров’я України №150 від 21.02.2013, з обов’язковою відміткою про проходження медичного обстеження, що завірена печаткою медичного закладу).
1.2. Надати скан - копії оригіналів медичних довідок щодо придатності до керування транспортними засобами водіїв автотранспортних засобів, які виконують роботи з перевезення вантажів, що підтверджують своєчасний періодичний огляд. Відповідно до «Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів», затверджене Наказом МОЗ та МВС України № 65/80 від 31.01.2013р.
1.3. Надати документи про проходження навчань з охорони праці, відповідно до вимог чинного законодавства (посвідчення, витяг з протоколу), а також копії- трудові книжки (перша сторінка, сторінка з останнім записом про прийняття на роботу, та/або зареєстровані в Центрі зайнятості трудові договори (якщо, трудові договори укладені після 01.01.2015р., та /або трудові договори та повідомлення про прийняття працівників на роботу у відповідності до постанови КМУ № 413 від 17.06.2015 р., з відміткою про їх отримання територіальним органом Державної фіскальної служби, та/або копії наказів на прийняття на роботу, завірені відповідним чином, або інші документи які підтверджують трудові відносини між Учасником та працівниками. Якщо Учасник і роботодавець вказаних працівників є різними особами, пропозиція повинна містити документальне підтвердження господарських відносин Учасника та роботодавця.
Фізичні особи - підприємці, що проводять свою діяльність самостійно, надають довідку довільної форми щодо відсутності штатних/найманих працівників, а також копію своєї особистої медичної книжки з вчасним проходженням медогляду та документи про проходження навчань з охорони праці (посвідчення, витяг з протоколу).
2.
Наявність обладнання та матеріально-технічної бази:
Довідка в довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для виконання договору:
- наявність виробничих цехів ( для виробника) та складських приміщень для зберігання асортименту товару; у разі оренди - надати документи на право власності орендодавця. Договір оренди (найму) транспортного засобу оформляється Учасником відповідно ст..799 Цивільного Кодексу України.
- наявність спецавтотранспорту, призначеного для перевезення товарів.
Документи, підтверджуючі правові підстави щодо виробничих (за наявності) складських приміщень (договір купівлі- продажу або оренди, інші документи, що підтверджують право власності).Документи мають бути чинні на період не менше ніж до 31.12.2025р.
Свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів учасника, на яких буде здійснюватись постачання продукції завірені належним чином.
Примітка: в разі якщо Учасник використовує автомобілі, які йому не належать – надає договір про надання транспортних послуг (або договір оренди), в якому зазначений перелік автомобілів, які будуть використані Учасником для перевезення продукції, що є предметом закупівлі.
*До уваги Учасників: на територію інтернату допускаються лише ті автомобілі, які заявлені в довідці.
Зокрема, дискримінуючими щодо ТОВ «Гренландія НВП» є вимоги:
8.1) надати скан-копії оригіналів особових медичних книжок персоналу з вчасним проходженням медоглядів (за формою затвердженою Наказом Міністерства охорони Здоров’я України №150 від 21.02.2013, з обов’язковою відміткою про проходження медичного обстеження, що завірена печаткою медичного закладу), оскільки Наказ Міністерства охорони здоров’я України №150 від 21.02.2013 не поширюється на виробників та постачальників мийних засобів, яким є ТОВ «Гренландія НВП»;
8.2) надати скан-копії оригіналів медичних довідок щодо придатності до керування транспортними засобами водіїв автотранспортних засобів, які виконують роботи з перевезення вантажів, що підтверджують своєчасний періодичний огляд. Відповідно до «Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів», затверджене Наказом МОЗ та МВС України № 65/80 від 31.01.2013р,
а також
8.3) в разі якщо Учасник використовує автомобілі, які йому не належать – надає договір про надання транспортних послуг (або договір оренди), в якому зазначений перелік автомобілів, які будуть використані Учасником для перевезення продукції, що є предметом закупівлі.
*До уваги Учасників: на територію інтернату допускаються лише ті автомобілі, які заявлені в довідці.
оскільки сукупність цих вимог унеможливлює доставку із залученням перевізників (за договором про надання транспортних послуг), в той час, як саме такий спосіб доставки є економічно доцільним саме у даній закупівлі, проте укладений ТОВ «Гренландія НВП» договір про надання транспортних послуг (додаємо до цієї Скарги) не містить перелік автомобілів, які будуть використані Учасником для перевезення продукції, що є предметом закупівлі, такі автомобілі обираються вільно самим перевізником на підставі міркувань логістики та економічної доцільності на день поставки конкретної партії товару, отже конкретні автомобілі не можуть бути зазначені у заздалегідь укладеному договорі, так само, як заздалегідь не можуть бути відомі конкретні водії автотранспортних засобів та надані їхні медичні довідки, які Замовник взагалі не має жодних законних підстав перевіряти;
8.4) надати документи про проходження навчань з охорони праці, відповідно до вимог чинного законодавства (посвідчення, витяг з протоколу), оскільки Замовник не уповноважений перевіряти такі документи учасників згідно чинного законодавства.
8.5) надати трудові книжки (перша сторінка, сторінка з останнім записом про прийняття на роботу, та/або зареєстровані в Центрі зайнятості трудові договори (якщо, трудові договори укладені після 01.01.2015р., та /або трудові договори та повідомлення про прийняття працівників на роботу у відповідності до постанови КМУ № 413 від 17.06.2015 р., з відміткою про їх отримання територіальним органом Державної фіскальної служби, та/або копії наказів на прийняття на роботу, завірені відповідним чином, або інші документи які підтверджують трудові відносини між Учасником та працівниками, в той час як обсяг даної закупівлі дозволяє виконати її силами одного працівника, що й передбачено Замовником для ФОП, але унеможливлено для нашого Товариства, яке не є ФОП.
Вищенаведене свідчить про те, що через встановлення Замовником необгрунтованих вимог з метою звуження кола учасників, більшість з потенційних учасників не має можливості взяти участь у даній закупівлі.
Просимо зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до учасників згідно статті 16 Закону.
На доказ наявності порушених прав надаємо:
- сертифікат відповідності № UA.062.СВ.001/1-23 від 04.04.2023, виданий органом з сертифікації, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП» за окремими позиціями предмета закупівлі;
- протокол випробувань на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП» за окремими позиціями предмета закупівлі;
- сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14001, виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», на виготовлення продукції, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП»;
- текст Закону України «Про публічні закупівлі»;
- текст «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178;
- договір про надання транспортних послуг, укладений ТОВ «Гренландія НВП» з перевізником, – на підтвердження відсутності зазначення у ньому конкретних автомобілів та водіїв.
Просимо зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, які пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:
1. Зобов’язати Замовника надати підтвердження наявності на ринку продукції, щонайменше, двох виробників, яка
відповідає вимогам технічної специфікації Замовника, викладеної у Додатку 3 до ТД,
з урахуванням вимог до надання документального підтвердження відповідності, викладених у пунктах 10-11 Додатку 1 до ТД.
2. Надати учасникам можливість підтвердження відповідності вимогам, що висуваються у ТД, протоколами випробувань, виданими не лише лабораторіями, акредитованими НААУ, зокрема, за ДСТУ ISO/ IES 17025 або ДСТУ EN ISO/IEC 17065, але й лабораторією, сертифікованою за ДСТУ ISO 10012:2005, Свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (тобто державному стандарту України) та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань якої видані державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації (тобто, у спосіб, визначений законодавством).
3. Надати учасникам можливість підтвердження еквівалентним (саме екологічним) вимогам
не лише виключно саме сертифікатами відповідності СОУ ОЕМ 08.002.12.065:2016, що розроблені у відповідності до стандарту ДСТУ ISO 14024:2002 або ДСТУ ISO 14024:2018,
але й сертифікатами відповідності ДСТУ ISO 14001, які видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації (згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності») або іншим способом, визначеним законодавством.
4-8. Видалити у Додатку 1 до ТД неузгоджені із чинним законодавством вимоги щодо:
- надання висновку ДСЕЕ;
- зазначення у порівняльній таблиці на «еквіваленти» «моделі виробника, яка пропонується учасником»;
- надання Договору та Протоколу про проходження радіаційного контролю (вимірювання джерел іонізуючого випромінювання в салоні(кабіні), кузові(фургоні), та по поверхні автотранспортного засобу з позитивним висновком автотранспорту;
- кваліфікаційні вимоги пунктів 1 та 2 Додатку 1 до ТД щодо інформації про працівників учасників, яка не стосується даної закупівлі (щодо особових медичних книжок, проходження навчань з охорони праці, трудових книжок і т.п. працівників (щонайменше – двох), медичних довідок щодо придатності до керування транспортними засобами водіїв автотранспортних засобів, зазначення у договорі з перевізником конкретних автомобілів тощо) та яку Замовник не уповноважений перевіряти згідно чинного законодавства,
- а також підставу відхилення тендерних пропозицій учасників, що грунтується на взаємовідносинах з іншими замовниками, встановлену п.п. 7 п. 10 Додатку 1 до ТД,
оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.
ТОВ «Гренландія НВП» вважає, що встановленими вимогами тендерної документації здійснено порушення його прав та законних інтересів як потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, фактично, порушено норму частини четвертої статті 5, яка визначає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників
Відповідно до вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 11, 18, 22, 23, 24, Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 28, 30, 55-67 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, –
Класифікація порушення
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип вимоги
Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення
Просимо зобов’язати Замовника викласти обгрунтовані вимоги до предмета закупівлі у спосіб, що надасть можливість участі у закупівлі учасникам, які пропонуватимуть продукцію різних виробників, а саме:
1. Зобов’язати Замовника надати підтвердження наявності на ринку продукції, щонайменше, двох виробників, яка
відповідає вимогам технічної специфікації Замовника, викладеної у Додатку 3 до ТД,
з урахуванням вимог до надання документального підтвердження відповідності, викладених у пунктах 10-11 Додатку 1 до ТД.
2. Надати учасникам можливість підтвердження відповідності вимогам, що висуваються у ТД, протоколами випробувань, виданими не лише лабораторіями, акредитованими НААУ, зокрема, за ДСТУ ISO/ IES 17025 або ДСТУ EN ISO/IEC 17065, але й лабораторією, сертифікованою за ДСТУ ISO 10012:2005, Свідоцтво про відповідність системи вимірювань вимогам ДСТУ ISO 10012:2005 (тобто державному стандарту України) та сфера об’єктів та процесів системи вимірювань якої видані державним підприємством зі стандартизації, метрології та сертифікації (тобто, у спосіб, визначений законодавством).
3. Надати учасникам можливість підтвердження еквівалентним (саме екологічним) вимогам
не лише виключно саме сертифікатами відповідності СОУ ОЕМ 08.002.12.065:2016, що розроблені у відповідності до стандарту ДСТУ ISO 14024:2002 або ДСТУ ISO 14024:2018,
але й сертифікатами відповідності ДСТУ ISO 14001, які видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації (згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності») або іншим способом, визначеним законодавством.
4-8. Видалити у Додатку 1 до ТД неузгоджені із чинним законодавством вимоги щодо:
- надання висновку ДСЕЕ;
- зазначення у порівняльній таблиці на «еквіваленти» «моделі виробника, яка пропонується учасником»;
- надання Договору та Протоколу про проходження радіаційного контролю (вимірювання джерел іонізуючого випромінювання в салоні(кабіні), кузові(фургоні), та по поверхні автотранспортного засобу з позитивним висновком автотранспорту;
- кваліфікаційні вимоги пунктів 1 та 2 Додатку 1 до ТД щодо інформації про працівників учасників, яка не стосується даної закупівлі (щодо особових медичних книжок, проходження навчань з охорони праці, трудових книжок і т.п. працівників (щонайменше – двох), медичних довідок щодо придатності до керування транспортними засобами водіїв автотранспортних засобів, зазначення у договорі з перевізником конкретних автомобілів тощо) та яку Замовник не уповноважений перевіряти згідно чинного законодавства,
- а також підставу відхилення тендерних пропозицій учасників, що грунтується на взаємовідносинах з іншими замовниками, встановлену п.п. 7 п. 10 Додатку 1 до ТД,
оскільки за наявного формулювання зазначених вимог ТОВ «Гренландія НВП», як і переважна більшість інших потенційних учасників, позбавлене можливості взяти участь у даній закупівлі.
Доказ
Сертифікат відповідності № UA.062.СВ.001/1-23 від 04.04.2023, виданий органом з сертифікації, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП» за окремими позиціями предмета закупівлі (доказ за п. 1 та п. 2 цієї Скарги).
Доказ
Протокол випробувань на продукцію, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП» за окремими позиціями предмета закупівлі (доказ за п. 2 цієї Скарги).
Доказ
Сертифікат відповідності ДСТУ ISO 14001, виданий органом з оцінки відповідності, компетентність якого підтверджена шляхом акредитації згідно закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», на виготовлення продукції, яку може запропонувати у даній закупівлі ТОВ «Гренландія НВП» (доказ за п. 3 цієї Скарги).
Доказ
Текст Закону України «Про публічні закупівлі» (доказ за п. 4-8 цієї Скарги – наявний у відкритому доступі, зокрема, на порталі Верховної Ради України за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19).
Доказ
Текст «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (доказ за п. 4-8 цієї Скарги – наявний у відкритому доступі, зокрема, на порталі ВРУ за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text).
Доказ
Тендерна документація до даної закупівлі (доказ за п. 4-8 цієї Скарги – наявний у відкритому доступі, зокрема, на веб-порталі Уповноваженого органу за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-02-12-000886-a)
Доказ
Договір про надання транспортних послуг, укладений ТОВ «Гренландія НВП» з перевізником.
Дата розгляду скарги26.02.2025, 10:00
Місце розгляду скаргиАнтимонопольний комітет України
Задоволено Органом оскарження
28.02.2025 17:23