Процедура закупівлі оголошена 21.12.2024 12:12. Дата останніх змін - 27.12.2024 15:01
Бензин А-92 (талони / скретч-карти), Дизельне паливо -
Ідентифікатор закупівлі | UA-2024-12-21-000853-a | |
ID | 6f6b08e625cc41dfba43d66537a4f334 | |
Ідентифікатор плану | UA-P-2024-12-21-000697-a |
Загальна очікувана вартість закупівлі
510`000.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь
Закупівельник (Проводить закупівлю)
Найменування замовника | МІСЦЕВА ПОЖЕЖНА ОХОРОНА БОРИСПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ | |
Загальна очікувана вартість закупівлі | 510`000.00 Гривня (з ПДВ) | |
Процедура закупівлі | Відкриті торги з особливостями | |
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників | Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією | |
Вид предмету закупівлі: | Закупівля товарів |
Закупівля оголошена
21.12.24
Період уточнень
до 26.12.24
Період оскаржень
до 26.12.24
Подання пропозицій
до 29.12.24
Залишилось 2 дні. Поспішайте взяти учаcть! Поспішайте взяти участь!
Наявні запитання без відповіді (скарги без рішення)
з 25.12.24
Процедуру призупинено через скаргу
Аукціон
очікується
25.12.2024, 15:39. ID: UA-2024-12-21-000853-a.c1
Скарга до АМКУ
ТОВ "ТД "ІФС"
Скарга на умови тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги: 1
1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників партнерських договорів щодо користування АЗС та наявності АЗС у праві власності або оренді учасника та наявності у учасника талонів зразка учасника, а також партнерський договір який містить перелік АЗС.
Опис суті пункту скарги
1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:
1.1. В Додатку 1 до тендерної документації, Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників партнерських договорів щодо користування АЗС та наявності АЗС у праві власності або оренді учасника та наявності у учасника талонів зразка учасника, а також партнерський договір який містить перелік АЗС :
«Довідку, щодо АЗС учасника, розташованих на території Бориспільської ОТГ Київської області, на яких буде здійснюватись заправка автотранспорту замовника (найбільш наближених до розташування Замовника), із зазначенням адрес АЗС та форм власності АЗС: власна(-і) або орендована(-і) АЗС).:
Адреса АЗС
(область, місто/село, вулиця) Найменування АЗС Найменування пального, яке реалізується на АЗС Примітка (власна, орендована, партнерський договір*)
* якщо АЗС перебувають не у власності Учасника (оренда/суборенда) надаються копії договорів, укладених між Учасником та власником/орендарем АЗС, з оригіналом листа від власника або орендаря АЗС, щодо гарантії безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС протягом 2025 року за талонами зразка Учасника. Лист-гарантія повинен містити назву та місцезнаходження кожної АЗС та зразок копії талонів, за якими буде здійснюватися відпуск палива Замовнику.
* у разі наявності партнерських договорів щодо користування АЗС та організації здійснення відпуску пального, шляхом надання талонів, що пропонуються Учасником – надаються копії партнерських договорів, укладених між Учасником та власником або орендарем АЗС, з оригіналом листа від власника/орендаря/управителя про гарантування безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС, що зазначені у довідці відповідно до цього пункту протягом 2025 року за талонами зразка Учасника. Лист-гарантія повинен містити назву та місцезнаходження кожної АЗС та зразок копії талонів, за якими буде здійснюватися відпуск палива Замовнику. Копії партнерських договорів щодо користування АЗС, повинні бути завірені партнерами Учасника та містити перелік АЗС на яких буде здійснюватися відпуск палива з єдиним зразком талону Учасника, наданим в складі своєю пропозиції.»
Дискримінаційна вимога в частині надання учасниками партнерських договорів щодо користування АЗС та наявності АЗС у праві власності учасника
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
При цьому, Замовником визначені вимога в частині наявності АЗС у праві влсності Учасника:
«. Довідку, щодо АЗС учасника, розташованих на території Бориспільської ОТГ Київської області, на яких буде здійснюватись заправка автотранспорту замовника (найбільш наближених до розташування Замовника), із зазначенням адрес АЗС та форм власності АЗС: власна(-і) або орендована(-і) АЗС).:»
А також встановлена вимога: «у разі наявності партнерських договорів щодо користування АЗС» та «Копії партнерських договорів щодо користування АЗС».
Замовник встановив обмежувальні умови в частині наявності у учасників обмеженого переліку документального підтвердження наявності у учасника можливості здійснення відпуску Товару на АЗС:
- власні/орендовані АЗС Учасника (11.Довідку, щодо АЗС учасника, розташованих на території Бориспільської ОТГ Київської області, на яких буде здійснюватись заправка автотранспорту замовника (найбільш наближених до розташування Замовника), із зазначенням адрес АЗС та форм власності АЗС: власна(-і) або орендована(-і) АЗС).:);
АБО
- Партнерський договір на право САМЕ користування АЗС.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності/оренді/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві користуванні.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів та власниками АЗС, але такі договори не можуть підтверджувати право користування, оскільки предметом є – купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не право користування матеріально-технічною базою АЗС, що є правомочністю власника на рівні з володінням і розпорядженням.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у праві власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності/оренді, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Також, звертаємо увагу на той факт, що Скаржник не власник/користувач/орендар мережі БРСМ-нафта, а отже вимога щодо можливого надання патнерського договору, але при цьому такий договір повинен передбачати користування АЗС – є дискримінаційною вимогою по відношенню до Скаржника, оскільки умовами укладеного договору партнерства з мережею БРСМ-нафта є купівля-продаж ПММ у вигляді талонів на паливо, а не користування АЗС.
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
В сукупності вищеперелічені вимоги до учасників свідчать про наявність матеріально-технічної бази учасника, а саме наявність АЗС у праві власності або користуванні, що суперечить п. 29 Особливостей в частинні заборони застосування вимог положення п. 1 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Дискримінаційна вимога в частині здійснення відпуску за талонами зразка учасника
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність талонів зразка Учасника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Дискримінаційна вимога в частині наявності переліку АЗС у партнерському договорі
Вимагаючи від учасників наявність партнерських договорів з переліком АЗС - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників".
Стаття 627 Цивільного кодексу України передбачає, що сторони є вільними в укладені договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього вищезазначеного кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Укладені між нами та партнерами Договори поставки містять умови, що були визначені сторонами під час його укладання та вони в повній мірі відповідають умовам чинного законодавства України та вимогам документації Замовника, а отже мати перелік АЗС у Партнерському договорі – є дискримінаційною умовою Замовника.
Варто звернути увагу на той факт, що умова партнерського договору укладеного між Скаржником та його Партнером, не передбачено визначений перелік АЗС у Договорі, при цьому договір містить посилання на сайт з переліком АЗС зазначеної мережі: www.brsm-nafta.com .
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Класифікація порушення
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип вимоги
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника МІСЦЕВА ПОЖЕЖНА ОХОРОНА БОРИСПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Бензин А-92 (талони / скретч - карти), Дизельне паливо - ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-21-000853-a, зокрема:
1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо наявності у учасників партнерських договорів щодо користування АЗС та наявності АЗС у праві власності або оренді учасника та наявності у учасника талонів зразка учасника, а також партнерський договір який містить перелік АЗС.
Доказ
Партнерський договір
Доказ
Зразки талонів
Доказ
Сайт мережі АЗС БРСМ-нафта з зображенням та зазначенням адрес, які може запропонувати Скаржник: https://brsm-nafta.com/map
Порядковий номер пункту скарги: 2
2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо надання інформації про методи/схеми співпраці Учасника з виробником товару.
Опис суті пункту скарги
1.2. В п. 10 Додатку 1 до тендерної документації, Замовником встановлено вимогу щодо надання інформації про методи/схеми співпраці Учасника з виробником товару :
«10. Довідку в довільній формі, яка повинна містити інформацію про виробника товару, країну походження, методи/схеми співпраці Учасника з виробником товару та екологічні показники.»
Замовник встановив обмежувальні умови в частині наявності у учасників методів та схем співпраці Учасника САМЕ з виробником Товару.
Згідно п. 4.1. Розділу І тендерної документації встановлена назва Товару: «Бензин А-92 (талони / скретч - карти), Дизельне паливо».
Вимога щодо надання у складі Пропозиції інформації про методи та схеми співпраці Учасника з виробником Товару (Бензину А-92 та Дизельного палива), – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь у відповідній процедурі закупівлі.
Скаржник пропонує Замовнику Товар (бензин та дизельне палива) виробником якого є ПАТ «УКРТАТНАФТА», код ЄДРПОУ 00152307, що підтверджується документами якості, які Скаржник надає у додатках до Скарги.
Скаржник не співпрацює з виробником бензину та дизельного палива (яким є ПАТ «УКРТАТНАФТА»), а має партнерські відносини з мережею АЗС БРСМ-нафта, а отже не може надати інформацію про методи/схеми співпраці Скаржника з ПАТ «УКРТАТНАФТА».
Класифікація порушення
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип вимоги
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника МІСЦЕВА ПОЖЕЖНА ОХОРОНА БОРИСПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Бензин А-92 (талони / скретч - карти), Дизельне паливо - ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-21-000853-a, зокрема:
2. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо надання інформації про методи/схеми співпраці Учасника з виробником товару.
Доказ
Партнерський договір з мережею АЗС (НЕ виробником Товару)
Доказ
Зразки талонів
Доказ
Документи якості із зазначенням виробника Товару
Доказ
Документи якості із зазначенням виробника Товару
Порядковий номер пункту скарги: 3
3. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо надання документального підтвердження наявності права в Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг) (ліцензійний договір).
Опис суті пункту скарги
1.3. В Додатку № 1 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, щодо надання документального підтвердження наявності права в Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг) (ліцензійний договір):
«9. Документальне підтвердження наявності права в Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг) (ліцензійний договір), які мають місце на документах, що є засобом отримання нафтопродуктів (талони).»
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документального підтвердження наявності права в Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг) (ліцензійний договір)– є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Вимагаючи надання у складі пропозиції документального підтвердження наявності права в Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг) (ліцензійний договір) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників", а також ст. 22 Закону та п. 29 Особливостей, в частині встанвлення вимог до даного виду товару, які не перебачені національним стандартом.
Відповідне право власності або використання торгової марки визначене Цивільним кодексом України, документально підтверджується Ліцензійним договором.
Ліцензійний договір – це договір, за яким одна сторона (ліцензіар) надає другій стороні (ліцензіату) дозвіл на використання об'єкта права інтелектуальної власності (ліцензію) на умовах, визначених за взаємною згодою сторін з урахуванням вимог законодавства (ч. 1 ст. 1109 ЦК України).
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності (торгової марки, яка зображена на АЗС та талоні на отримання палива на АЗС), проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права використання торгових марок.
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ТД «ІФС», відсутність права на використання торгових марок, зазначених на талонах не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник не використовує торгові марки, які нанесені на талони, оскільки Скаржник не емітує та не виготовляє талони на пальне.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих партнером Скаржника, у мережі АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Класифікація порушення
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип вимоги
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника МІСЦЕВА ПОЖЕЖНА ОХОРОНА БОРИСПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Бензин А-92 (талони / скретч - карти), Дизельне паливо - ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-21-000853-a, зокрема:
3. Вилучити із тендерної документації вимогу, щодо надання документального підтвердження наявності права в Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності (знаків для товарів і послуг) (ліцензійний договір).
Доказ
Партнерський договір
Доказ
Зразки талонів
Порядковий номер пункту скарги: 4
4. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо строку дії талонів на пальне, який повинен складати не менше 12 місяців (з можливістю пролонгації) від дати їх отримання Замовником (Термін дії талонів має бути не менше 1 (одного) року).
Опис суті пункту скарги
2. Про суперечливі умови тендерної документації:
2.1. В Додатку № 3 до ТД та Проєкті договору згідно Додатку № 4 до ТД:: Замовником встановлено вимогу щодо строку дії талонів на пальне, який повинен складати не менше 12 місяців (з можливістю пролонгації) від дати їх отримання Замовником (Термін дії талонів має бути не менше 1 (одного) року):
«2. Паливо відпускається на підставі пред’явлення талонів/ паливних карток (смарт- та скретч карток) на власних або орендованих АЗС учасника-переможця торгів або на АЗС партнерів учасника-переможця та повинні бути чинні (дійсні) на території Бориспільської ОТГ Київської області, протягом терміну дії, зазначеному у видатковій накладній. Термін дії талонів має бути не менше 1 (одного) року. У разі зміни зовнішньої форми талонів протягом терміну їх дії або наявності залишку невикористаних талонів на дату закінчення терміну їх дії Постачальник здійснює обмін цих талонів без додаткової оплати Замовником на інші з відповідним номіналом та строком дії не менше тих, що підлягають обміну до повного використання талонів).»
«4. Талони повинні бути номіналом 10, 20 літрів, мати термін дії не менше 12 місяців з моменту їх отримання та з обов’язково передбаченою можливістю гарантованого продовження їх терміну дії ще на 6 місяців. На підтвердження спроможності виконання даної умови учасник зобов'язаний в складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист. »
Проєкт договору згідно Додатку № 4 до ТД: «5.1.2. З моменту переходу права власності та до моменту фактичної виборки Товару з АЗС за талонами, Товар знаходиться на зберіганні в Продавця до повного погашення талонів. Зобов'язання Продавця щодо повернення Товару вважаються виконаними у повному обсязі з моменту отоварення талонів на АЗС Продавця (тобто кількість палива і його марка, вказані в талоні, видана Замовнику). Термін дії талонів один рік з дата їх отримання та пролонгацією терміну дії на шість місяців. »
Замовник визначає термін дії талонів який повинен складати не менше 12 місяців (з можливістю пролонгації) від дати їх отримання Замовником (Термін дії талонів має бути не менше 1 (одного) року), - що є дискримінаційним та обмежувальним по відношенню до Скаржника, оскільки містить обмеження, які не визначені національним стандартом.
З огляду на норми абз. 2 п. 29 Особливостей - у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії, - замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Згідно Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 року за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно розділу І Інструкції, - ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно Інструкції, Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
Тобто, незрозуміло яким саме стандартом Замовник визначає обов’язковість умови у випадку здійснення відпуску за талонами, строк дії таких талонів на пальне, та чим обґрунтовує та документально підтверджує законодавча можливість визначати термін таких талонів ВИКЛЮЧНО не менше 12 місяців (з можливістю пролонгації) від дати їх отримання Замовником (Термін дії талонів має бути не менше 1 (одного) року).
Талони, емітовані мережею БРСМ-нафта, мають строк дії 6 місяців, при цьому такі талони повністю відповідають вимогам Інструкції та АЗС відповідної мережі здійснюють свою діяльність у відповідності до норм законодавства. Також, зазначена мережа АЗС здійснює рівноцінний обмін талонів, у випадку не здійснення отоварення за ними паливом, на такий самий строк дії, що підтверджується Партнерським договором, який Скаржник надає у Додатку № 1 до ТД.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів, який повинен не менше 12 місяців (з можливістю пролонгації) від дати їх отримання Замовником (Термін дії талонів має бути не менше 1 (одного) року), Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
Скаржник може запропонувати Замовнику талони мережі БРСМ-нафта з терміном дії 6 місяців, та можливістю обміну таких талонів у випадку закінчення їх терміну дії до повного використання, чим так само може виконати вимоги п. 1.1. та п. 5.1.1., 5.1.2. Проєкту Договору (згідно Додатку № 4 до ТД):
«1.1.Продавець зобов'язується поставити та передати у власність Замовникові Товар зазначений в Специфікації, що є невід’ємною частиною Договору, а Замовник - прийняти і оплатити Товар (далі-Товар).»
«5.1.1. Строк (термін) поставки (передачі) Товару: з моменту укладання Договору до 31 грудня 2025 року.»
«5.1.2. З моменту переходу права власності та до моменту фактичної виборки Товару з АЗС за талонами, Товар знаходиться на зберіганні в Продавця до повного погашення талонів. Зобов'язання Продавця щодо повернення Товару вважаються виконаними у повному обсязі з моменту отоварення талонів на АЗС Продавця (тобто кількість палива і його марка, вказані в талоні, видана Замовнику). КРІМ умови: Термін дії талонів один рік з дата їх отримання та пролонгацією терміну дії на шість місяців. »
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. Зазначена мережа АЗС має впроваджений талон для відпуску палива, який має термін дії 6 місяців, з можливістю подальшого обміну у випадку закінчення строку дії, що свідчить про наявність дискримінаційної вимоги встановленої в тендерній документації в частині строку дії талонів: не менше 12 місяців (з можливістю пролонгації) від дати їх отримання Замовником (Термін дії талонів має бути не менше 1 (одного) року).
Класифікація порушення
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип вимоги
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника МІСЦЕВА ПОЖЕЖНА ОХОРОНА БОРИСПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Бензин А-92 (талони / скретч - карти), Дизельне паливо - ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-21-000853-a, зокрема:
4. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо строку дії талонів на пальне, який повинен складати не менше 12 місяців (з можливістю пролонгації) від дати їх отримання Замовником (Термін дії талонів має бути не менше 1 (одного) року).
Доказ
Зразки талонів емітовані мережею АЗС БРСМ-нафта, строк дії яких 6 місяців, з подальшим обміном на такий самий строк
Порядковий номер пункту скарги: 5
5. Вилучити із тендерної документації назву предмету закупівлі з зазначенням ТИПУ саме Бензин А-92 (та встановити назву «Бензини автомобільні» у кількості згідно тендерної документації, на виконання вимог національного стандарту ДСТУ 7687:2015 БЕНЗИНИ АВТОМОБІЛЬНІ ЄВРО. Технічні умови).
Опис суті пункту скарги
2.2. В тендерній документації та електронних полях Замовником встановлено назву предмету закупівлі з зазначенням ТИПУ саме Бензин А-92:
Розділ І ТД: «4.1 назва предмета закупівлі: Бензин А-92 (талони / скретч - карти), Дизельне паливо»
«4.4 місце, кількість, обсяг поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) Місце поставки товарів:
АЗС переможця в межах Бориспільського ОТГ Київської обл
Кількість поставки товарів:
Бензин А-92 – 7000 л.,
Дизельне паливо – 1000 л.»
В формі тендерної пропозиції згідно Додатку № 2 до ТД: «надаємо свою тендерну пропозицію щодо участі у закупівлі: Бензин А-92 (в талонах / скретч-картах) та Дизельне паливо, (ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти), згідно з умовами тендерної документації та іншими вимогами Замовника.»
«
№ п/п Найменування Од. виміру К-ть Ціна без ПДВ, грн Ціна з ПДВ*, грн Сума без ПДВ, грн Сума з ПДВ*, грн
1 Бензин А-92 (талони / скретч-карти) літр 7000
2 Дизельне паливо літр 1000
Вартість без ПДВ, грн
ПДВ*, грн
Загальна вартість з ПДВ*, грн
* Заповнює платник ПДВ
»
В Додатку № 3 до ТД: «
Найменування Вимоги шодо якості та безпеки Один. виміру Кількість
Бензин А-92
(талони / скретч-карти) Бензин повинен відповідати якості, сезонності та діючим державним стандартам, технічним умовам та чинному законодавству щодо показників якості, безпеки такого виду товару.
літри 7000
»
Вимога щодо постачання Товару типу: «Бензину А-92», - є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Наразі на ринку України існує дефіцит Товару Бензин А-92, оскільки європейські нафто-переробні заводи не виробляють паливо з показником октанового числа 92, а вітчизняний виробник Товару Бензин А-92 ПАТ «УКРТАТНАФТА» у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України виробляє відповідний тип Товару (Бензин А-92) у обмеженій кількості, НЕ достатній для його безперешкодної наявності на ринку палива в Україні.
Щодо недотримання принципу добросовісної конкуренції серед учасників та недискримінація учасників:
Такий тип Товару – Бензин А-92 наявний для реалізації на виключній мережі АЗС, що свідчить про наявність обмеження для Скаржника, а отже такий, що суперечить ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та нівелює принцип конкуренції та змагальності сторін у відповідній процедурі закупівлі.
Отже, Замовником встановлено назву Товару: Бензин А-92.
Також, у п. 3 Додатку № 3 до ТД, Замовник визначає обов’язкове місцезнаходження АЗС учасників: «3. АЗС учасника-переможця торгів або на АЗС партнерів учасника-переможця повинні знаходитись в межах Бориспільської ОТГ Київської області.»
В сукупності такі вимоги тендерної документації є такими, що суперечать ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме принципу добросовісної конкуренції серед учасників та недискримінація учасників та рівне ставлення до них, оскільки Замовник визначивши тип Товару САМЕ Бензину А-92, надає можливість взяти участь у процедурі закупівлі ОДНІЙ мережі АЗС, на якій такий тип товару наявний.
Для аналізу ситуації, яка склалась на ринку палива в Україні, зокрема наявності Бензину А-92 на АЗС в межах Бориспільської ОТГ, вважаємо за необхідне ознайомитись з наступною інформацією:
Назва та адреса АЗС в межах Бориспільської ОТГ Київської області Наявність Бензину А-92 станом на дату подання відповідної Скарги
АЗС BVS, вулиця Горбатюка, 1, Бориспіль, Київська область, 08301 відсутній
АЗС WOG, а/д Київ-Харків 34км + 700м., праворуч м, Бориспіль, Київська область, 08300 відсутній
АЗС "LPGAS", вулиця Київський шлях, 2/15, Бориспіль, Київська область, 08301 відсутній
КЛО, вулиця Київський шлях, 2Б, Бориспіль, Київська область, 08301 відсутній
БРСМ Нафта, вулиця Київський Шлях, 2/7, місто Бориспіль, Київська область, 08301 відсутній
OKKO, вулиця Степана Бандери, 1, Бориспіль, Київська область, 08300 відсутній
All Energo, вулиця Володимира Момота, Бориспіль, Київська область, 08301 відсутній
АЗК Coral, вулиця Глибоцька, 113г, Бориспіль, Київська область, 08300 відсутній
AMIC Energy, вулиця Лугова, 1, Бориспіль, Київська область, 08300 відсутній
Ukrnafta, вулиця Київський шлях, 212, Бориспіль, Київська область, 08300 НАЯВНИЙ
Тож виникає питання до Замовника, встановивши таку вимогу щодо типу Товару: Бензину САМЕ А-92 (з октановим числом 92 одиниці), - чи має Замовник документальне підтвердження обмеження здійснення функціонування двигуна автомобільного транспорту ВИКЛЮЧНО на бензині А-92 (такі дані зазначаються у Паспорті транспортного засобу).
Паспорт транспортного засобу (далі - ПТЗ)— документ, який містить відомості про основні технічні характеристики транспортного засобу, ідентифікаційні дані основних агрегатів, відомості про власника, постановлення на облік та зняття з обліку. У ПТЗ, як правило, зазначаються ідентифікаційний номер (VIN), марка, модель, найменування та категорія транспортного засобу, рік виготовлення, модель і номер двигуна, номери шасі і кузова, колір кузова, потужність і робочий об'єм та тип двигуна, дозволена максимальна маса, маса без навантаження, а також відомості про виробника, країна вивезення та митні обмеження.
ч. 4 ст. 23 ЗУ «Про публійчні закупівлі», Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Щодо фізико-хімічних показників Бензину А-92:
Згідно національних стандартів Бензин автомобільний повинен відповідати стандарту ДСТУ 7687:2015 «БЕНЗИНИ АВТОМОБІЛЬНІ ЄВРО. Технічні умови» та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 року № 927.
Відповідно до Технічного регламенту (Додаток 1) встановлені вимоги щодо позначення автомобільного бензину:
1. Позначення автомобільних бензинів включає назву і марку бензину та містить такі групи знаків, розташовані у визначеній послідовності через дефіс:
перша група - літера А, позначення бензину для автомобільних двигунів з примусовим/іскровим запалюванням;
друга група - цифрове позначення октанового числа автомобільного бензину (80, 92, 95, 98) за дослідним методом;
третя група - символи екологічного класу: Євро3, Євро4, Євро5;
четверта група - символ визначення вмісту біоетанолу: Е0, Е5, Е7, Е10.
Приклад позначення автомобільного бензину з октановим числом 95 екологічного класу Євро4 з вмістом біоетанолу до 7 відсотків: бензин автомобільний А-95-Євро4-Е7.
3. Позначення палива може включати торгову марку (товарний знак).
Приклад позначення автомобільного бензину торгової марки “ХХХ” з октановим числом 95 екологічного класу Євро4 з вмістом біоетанолу до 10 відсотків: бензин автомобільний ХХХ А-95-Євро4-Е10.
Також, автомобільні бензини повинні відповідати вимогам, наведеним у додатку 2 до цього Технічного регламенту.
Згідно Додатку № 2 до Технічного регламенту встановлені вимоги щодо характеристик автомобільного бензину:
Назва показника Одиниця
виміру Значення норм за екологічним класом
Євро3 Євро4 Євро5
Вміст сірки міліграмів на один кілограм не більше 150 не більше 50 не більше 10
Об’ємна частка бензолу відсотків не більше 1 не більше 1 не більше 1
Концентрація свинцю міліграмів на один куб. дециметр не більше 5 не більше 5 не більше 5
Масова частка кисню:
для бензинів Е0, Е5, Е7 відсотків не більше 2,7 не більше 2,7 не більше 2,7
для бензинів Е10 не більше 3,7 не більше 3,7 не більше 3,7
Об’ємна частка вуглеводнів: -“-
ароматичних не більше 42 не більше 35 не більше 35
олефінових не більше 18 не більше 18 не більше 18
Детонаційна стійкість:
октанове число за дослідним методом: одиниць
для бензинів марки А-80 не менше 80 не менше 80
для бензинів марки А-92 не менше 92 не менше 92 не менше 92
для бензинів марки А-95 не менше 95 не менше 95 не менше 95
для бензинів марки А-98 не менше 98 не менше 98 не менше 98
октанове число за моторним методом: -“-
для бензинів марки А-80 не менше 76 не менше 76
для бензинів марки А-92 не менше 82,5 не менше 82,5 не менше 82,5
для бензинів марки А-95 не менше 85 не менше 85 не менше 85
для бензинів марки А-98 не менше 88 не менше 88 не менше 88
Тиск насиченої пари: кілопаскалів
у літній період в межах 45-80 в межах 45-80 в межах 45-80
у зимовий період в межах 60-100 в межах 60-100 в межах 60-100
у перехідний період в межах 50-90 в межах 50-90 в межах 50-90
Об’ємна частка біоетанолу:
для бензинів Е0 відсотків 0 0 0
для бензинів Е5 не більше 5 не більше 5 не більше 5
для бензинів Е7 понад 5 та не більше 7 понад 5 та не більше 7 понад 5 та не більше 7
для бензинів Е10 понад 7 та не більше 10 понад 7 та не більше 10 понад 7 та не більше 10
__________
Примітка.
1. Для бензинів Е0, Е5 і Е7 додатково дозволяється використання інших, крім біоетанолу, кисневмісних добавок (метанолу - до 3 відсотків об’ємних, ізопропілового спирту - до 10 відсотків об’ємних, ізобутилового спирту - до 10 відсотків об’ємних, третбутилового спирту - до 7 відсотків об’ємних, етерів - до 15 відсотків об’ємних, інших органічних кисневмісних сполук з температурою кінця кипіння не вище ніж 210 °С - до 10 відсотків об’ємних) за умови, що масова частка кисню не перевищуватиме 2,7 відсотка.
2. Для бензинів Е10 додатково дозволяється використання інших, крім біоетанолу, кисневмісних добавок (метанолу - до 3 відсотків об’ємних, ізопропілового спирту - до 12 відсотків об’ємних, ізобутилового спирту - до 15 відсотків об’ємних, третбутилового спирту - до 15 відсотків об’ємних, етерів - до 22 відсотків об’ємних, інших органічних кисневмісних сполук з температурою кінця кипіння не вище ніж 210 °С - до 15 відсотків об’ємних) за умови, що масова частка кисню не перевищуватиме 3,7 відсотка.
3. Об’ємна частка біоетанолу визначається в разі його додавання до автомобільного бензину.
{Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 967 від 23.09.2020}
Тобто, до Бензинів автомобільних встанволено показник октанового числа октанове число за дослідним методом для Бензину А-92:
- для Євро3 - не менше 92;
- для Євро4 - не менше 92;
- для Євро5 - не менше 92.
Октанове число - показник детонаційної стійкості бензину, що визначається шляхом порівняння характеристик горіння випробовуваного бензину та еталонних сумішей ізооктану з н-гептаном, виражений в одиницях еталонної шкали.
Отже, октанове число бензину – це показник його стійкості до детонації. Чим вище октанове число, тим довше бензин не запалюється при стисненні, тим сильніше можна його стиснути.
Тобто, вплив октанового числа в сукупності можна визначити наступним чином: якщо октанове число нижче розрахункового, то витрата збільшиться, якщо ж вище – то не знизиться як мінімум. Якщо двигун розрахований під тип Бензину А-95-й бензин, то при роботі на Бензині А 92 – му його витрата збільшиться. Якщо ж заправити Бензин 95 -й у двигун розрахований Бензин 92 -й, то не буде ніяких переваг або змінення в роботі двигуна в гіршу сторону для його стискання.
Відповідно до п. 4 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Замовник визначає обмежувальну вимогу в частині визначення певного типу Товару «Бензин А-92» у закупівлі за предметом : «Бензин А-92 (талони / скретч - карти), Дизельне паливо» - ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти.
Замовником оголошено процедуру закупівлі, предметом якої є Товар – Бензини автомобільні та інші види палива, які не стосуються відповідного пункту Скарги.
З огляду на норми п. 29 Особливостей - у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимога в частині постачання Бензину А-92 з показником октанового числа для автомобільного бензину САМЕ 92 за дослідним методом – суперечить національним стандартам до Бензинів автомобільних.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Зазначена мережа АЗС БРСМ-нафта не закуповує та не відпускає Бензин автомобільний А-92 (з показником октанового числа А-92).
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автотранспорту Бензином А-95 (з показником октанового числа 95).
З огляду вищезазначеного, та факту того, що національним стандартом до Бензинів автомобліьних (Технічного регламенту) показник октанового числа за дослідним методом у повинен визначатись:
октанове число за дослідним методом: одиниць
для бензинів марки А-80 не менше 80 не менше 80
для бензинів марки А-92 не менше 92 не менше 92 не менше 92
для бензинів марки А-95 не менше 95 не менше 95 не менше 95
для бензинів марки А-98 не менше 98 не менше 98 не менше 98
На виконання Технічної специфікації тендерної документації для задоволення потреби у закупівлі Замовником Бензину А-92 (з показником октанового числа за дослідним методом: не менше 92) у кількості 7 000 л., Скаржник планує запропонувати поставити Бензин А-95 (з показником октанового числа за дослідним методом: не менше 95), що підтверджується наступними документами якості, які відповідають вимогам затверджених національних стандартів (Технічного регламенту та ДСТУ 7687:2015 до Бензинів автомобільних):
- Паспорт якості до Бензину автомобільного А-95 (з показником октанового числа за дослідним методом: 95,3).
- Сертифікат відповідності Бензину автомобільного А-95.
Всупереч статті 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» - Замовником встановлено посилання вимогами Технічної специфікації до типу Товару – Бензину автомобільного ВИКЛЮЧНО з показником октанового числа за дослідним методом – «92».
Скаржник може запропонувати постачання Бензину А-95, який відповідає ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 року № 927, при цьому такий Бензин А-95 не містить показника октанового числа САМЕ «92», а має показник «не менше 92» – «95,2», а отже більше ніж встановлено Замовником та на відповідність умовам Технічного регламенту.
Звертаємо увагу, що визначивши Тип Товару САМЕ Бензин А-92 (з показником октанового числа 92 одиниці), з урахуванням вимоги щодо місцезнаходження АЗС («3. АЗС учасника-переможця торгів або на АЗС партнерів учасника-переможця повинні знаходитись в межах Бориспільської ОТГ Київської області.»), в сукупності не дотримано принципу ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме принципу добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, оскільки надає можливість взяти участь у процедурі закупівлі ОДНІЙ мережі АЗС, на якій такий тип товару наявний.
Класифікація порушення
Інші умови тендерної документації
Тип вимоги
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника МІСЦЕВА ПОЖЕЖНА ОХОРОНА БОРИСПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі за предметом Бензин А-92 (талони / скретч - карти), Дизельне паливо - ДК 021:2015 09130000-9 Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-12-21-000853-a, зокрема:
5. Вилучити із тендерної документації назву предмету закупівлі з зазначенням ТИПУ саме Бензин А-92 (та встановити назву «Бензини автомобільні» у кількості згідно тендерної документації, на виконання вимог національного стандарту ДСТУ 7687:2015 БЕНЗИНИ АВТОМОБІЛЬНІ ЄВРО. Технічні умови).
Доказ
ДСТУ 7687:2015
Доказ
Технічний регламент до Бензинів автомобільних
Доказ
Документи відповідності Бензину А-95 вимогам національного стандарту до Бензинів автомобільних
Дата розгляду скарги03.01.2025, 10:00
Місце розгляду скаргиАнтимонопольний комітет України
Прийнято до розгляду Органом оскарження
27.12.2024 15:01