Процедура закупівлі оголошена 14.11.2024 19:43. Дата останніх змін - 20.11.2024 11:00
ДК 021:2015: 15890000-3 - Продукти харчування та сушені продукти різні (Продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2025 рік) -
Ідентифікатор закупівлі | UA-2024-11-14-017487-a | |
ID | 4f99c4ec3c5d42d48df6fae13ca029bb |
Загальна очікувана вартість закупівлі
10`042`704`000.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь
Ідентифікатор номенклатурної позиції: N-03-10-01-001-0001
Закупівельник (Проводить закупівлю)
Найменування замовника | Державне підприємство Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» | |
Загальна очікувана вартість закупівлі | 10`042`704`000.00 Гривня (з ПДВ) | |
Загальний розмір забезпечення тендерних пропозиції | 100`427`040.00 Гривня | |
Процедура закупівлі | Спрощені закупівлі | |
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників | Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією |
Закупівля оголошена
14.11.24
Період уточнень
до 20.11.24
Подання пропозицій
до 27.11.24
Залишилось 6 днів Поспішайте взяти участь!
Аукціон
27.11.24
18.11.2024, 13:52
Наявність складських приміщень
Загальне запитання щодо оголошення
Доброго дня, шановний Замовнику!
Відповідно до п. 1.2. Додатку № 4 до оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі, учасники повинні надати:
1.2. Для підтвердження інформації щодо складських приміщень, зазначених у довідці, учаснику необхідно надати у складі пропозиції:
- документальне підтвердження права користування або права власності на відповідну матеріально-технічну базу:
• завірену копію балансової відомості або інвентаризаційної відомості, або скановані копії свідоцтва про право власності, або витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, або договір купівлі-продажу, або договір оренди, або договір суборенди. Договори повинні бути дійсними впродовж 2025 року.
Зазначені документи повинні містити інформацію про площу приміщення.
Чи достатньо на підтвердження інформації щодо наявності складських приміщень буде надати Договір про надання складських послуг?
Відповідно до п. 1.2. Додатку № 4 до оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі, учасники повинні надати:
1.2. Для підтвердження інформації щодо складських приміщень, зазначених у довідці, учаснику необхідно надати у складі пропозиції:
- документальне підтвердження права користування або права власності на відповідну матеріально-технічну базу:
• завірену копію балансової відомості або інвентаризаційної відомості, або скановані копії свідоцтва про право власності, або витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, або договір купівлі-продажу, або договір оренди, або договір суборенди. Договори повинні бути дійсними впродовж 2025 року.
Зазначені документи повинні містити інформацію про площу приміщення.
Чи достатньо на підтвердження інформації щодо наявності складських приміщень буде надати Договір про надання складських послуг?
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 19.11.2024, 21:36)
Шановний Учаснику,
Дякуємо за Ваше звернення та увагу до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Відповідно до вашого звернення внесено зміни.
Дякуємо за Ваше звернення та увагу до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Відповідно до вашого звернення внесено зміни.
18.11.2024, 13:52
Державна реєстрація потужностей
Загальне запитання щодо оголошення
Доброго дня, шановний Замовнику!
Відповідно до п. 1.2.1. Додатку № 4 до оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі, учасники повинні надати:
«1.2.1 У разі, якщо зазначена учасником матеріально-технічна база належать постачальнику/виробнику/тощо, який буде залучений учасником до виконання умов договору у складі пропозиції надаються:
- документи, визначені в пункті 1.2 даного додатку, що підтверджують наявність матеріально-технічної бази у відповідного суб’єкта господарювання;
- гарантійний лист від суб’єкта господарювання, який буде залучений учасником до виконання умов договору, яким підтверджується його згода на використання зазначених складських приміщень, у разі визначення учасника переможцем закупівлі.
Крім того, учасник у складі пропозиції має надати документи, що підтверджують наявність державної реєстрації потужності(ей) складу(-ів), зазначених у довідці та/або експлуатаційний дозвіл(-и) (для складів, на яких буде зберігатись продукція тваринного походження) на склад(-и), зазначені у довідці.»
Чи можна надати документи, що підтверджують наявність державної реєстрації потужності(ей) складу(-ів) та/або експлуатаційний дозвіл(-и) (для складів, на яких буде зберігатись продукція тваринного походження), видані на ім`я надавача складських послуг/орендодавця відповідно до З.У. «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», з якими у Учасника укладені відповідні договори, та які надаються у складі пропозиції на підтвердження наявності складських приміщень?
Відповідно до п. 1.2.1. Додатку № 4 до оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі, учасники повинні надати:
«1.2.1 У разі, якщо зазначена учасником матеріально-технічна база належать постачальнику/виробнику/тощо, який буде залучений учасником до виконання умов договору у складі пропозиції надаються:
- документи, визначені в пункті 1.2 даного додатку, що підтверджують наявність матеріально-технічної бази у відповідного суб’єкта господарювання;
- гарантійний лист від суб’єкта господарювання, який буде залучений учасником до виконання умов договору, яким підтверджується його згода на використання зазначених складських приміщень, у разі визначення учасника переможцем закупівлі.
Крім того, учасник у складі пропозиції має надати документи, що підтверджують наявність державної реєстрації потужності(ей) складу(-ів), зазначених у довідці та/або експлуатаційний дозвіл(-и) (для складів, на яких буде зберігатись продукція тваринного походження) на склад(-и), зазначені у довідці.»
Чи можна надати документи, що підтверджують наявність державної реєстрації потужності(ей) складу(-ів) та/або експлуатаційний дозвіл(-и) (для складів, на яких буде зберігатись продукція тваринного походження), видані на ім`я надавача складських послуг/орендодавця відповідно до З.У. «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», з якими у Учасника укладені відповідні договори, та які надаються у складі пропозиції на підтвердження наявності складських приміщень?
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 19.11.2024, 21:37)
Шановний Учаснику,
Дякуємо за Ваше звернення та увагу до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Документи, що підтверджують наявність державної реєстрації потужності(ей) складу(-ів) та/або експлуатаційний дозвіл(-и) (для складів, на яких буде зберігатись продукція тваринного походження) на склад(-и), зазначені у довідці, мають бути видані на оператора ринку, який буде здійснювати діяльність із зберігання харчових продуктів.
Враховуючи, що це підтвердження наявності матеріально-технічної бази в Учасника (потенційно майбутнього Постачальника) - передбачається, що саме Постачальник буде здійснювати цю діяльність. Тому відповідна вимога стосується Учасника.
Дякуємо за Ваше звернення та увагу до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Документи, що підтверджують наявність державної реєстрації потужності(ей) складу(-ів) та/або експлуатаційний дозвіл(-и) (для складів, на яких буде зберігатись продукція тваринного походження) на склад(-и), зазначені у довідці, мають бути видані на оператора ринку, який буде здійснювати діяльність із зберігання харчових продуктів.
Враховуючи, що це підтвердження наявності матеріально-технічної бази в Учасника (потенційно майбутнього Постачальника) - передбачається, що саме Постачальник буде здійснювати цю діяльність. Тому відповідна вимога стосується Учасника.
19.11.2024, 10:42
Надати інформацію
Загальне запитання щодо оголошення
Шановний Замовник!
Учасникам необхідно надати в складі пропозиції
Довідка за наведеною нижче формою про наявність транспортних засобів, необхідних для здійснення поставки продуктів харчування, а саме:
• для товарів, які не потребують особливого температурного режиму транспортування: не менше ніж 17 окремих транспортних засобів загальною вантажопідйомністю не менше 340 т;
• для товарів, що потребують особливого температурного режиму зберігання (+2 ….+6оС): не менше ніж 22 окремих транспортних засобів, обладнаних рефрижераторами* загальною вантажопідйомністю не менше 440 т;
• для товарів, що потребують особливого температурного режиму зберігання (-15….-18 оС): не менше ніж 6 окремих транспортних засобів обладнаних рефрижератором*, загальною вантажопідйомністю не менше 120 т.
Таким чином, виникає питання, згідно свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, яким чином рахувати вантажопідйомність авто: брати за основу повну масу авто?
Учасникам необхідно надати в складі пропозиції
Довідка за наведеною нижче формою про наявність транспортних засобів, необхідних для здійснення поставки продуктів харчування, а саме:
• для товарів, які не потребують особливого температурного режиму транспортування: не менше ніж 17 окремих транспортних засобів загальною вантажопідйомністю не менше 340 т;
• для товарів, що потребують особливого температурного режиму зберігання (+2 ….+6оС): не менше ніж 22 окремих транспортних засобів, обладнаних рефрижераторами* загальною вантажопідйомністю не менше 440 т;
• для товарів, що потребують особливого температурного режиму зберігання (-15….-18 оС): не менше ніж 6 окремих транспортних засобів обладнаних рефрижератором*, загальною вантажопідйомністю не менше 120 т.
Таким чином, виникає питання, згідно свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, яким чином рахувати вантажопідйомність авто: брати за основу повну масу авто?
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 19.11.2024, 21:38)
Шановний Учаснику,
Дякуємо за Ваше звернення та увагу до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Вантажопідйомність згідно зі свідотством про реєстрацію транспортного засобу рахується, як різниця між повною масою транспортного засобу та масою без наватаження
Дякуємо за Ваше звернення та увагу до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Вантажопідйомність згідно зі свідотством про реєстрацію транспортного засобу рахується, як різниця між повною масою транспортного засобу та масою без наватаження
19.11.2024, 15:32
Щодо проєкту державного контракту
Загальне запитання щодо оголошення
Добрий день! Додаток №5.1. до договору має назву - «про надання послуг», просимо уточнити предмет договору товар чи послуга
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 19.11.2024, 21:39)
Шановний Учаснику,
Дякуємо за Ваше звернення та увагу до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Відповідно до вашого звернення внесено зміни.
Дякуємо за Ваше звернення та увагу до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Відповідно до вашого звернення внесено зміни.
19.11.2024, 15:39
Щодо Додатку 14
Загальне запитання щодо оголошення
Про невідповідність ринковим цінам: В додатку граничні ціни визначено, що товстолоб і сайда заморожені коштують 100 грн за кг, що не відповідає дійсним цінам на ринку, у зв`язку з чим необхідно установити в зазначеному додатку реальну ціну на рибу.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 19.11.2024, 21:39)
Шановний учаснику,
Граничні ціни сформовані відповідно до актуальних ринкових цін
Граничні ціни сформовані відповідно до актуальних ринкових цін
19.11.2024, 16:14
Щодо тендерної документації
Загальне запитання щодо оголошення
Звертаємось з проханням пояснити, що на виконання вимог учасник має надати рішення про реєстрацію або експлуатаційний дозвіл, чи можна ретушувати також номер зазначений в цих документах.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 19.11.2024, 21:40)
Шановний Учаснику,
Інформуємо, що Замовником передбачено можливість заретушовавати інформацію щодо назв вулиць та номерів будинків/приміщень.
Інформуємо, що Замовником передбачено можливість заретушовавати інформацію щодо назв вулиць та номерів будинків/приміщень.
19.11.2024, 16:30
тендерна документація
Загальне запитання щодо оголошення
Необхідно уточнити, чому в додатку каталог граничні зазначено постачання продуктів харчування на 2024 рік, а саме зазначено Лот 7: ДК 021:2015: 15890000-3 - Продукти харчування та сушені продукти різні (Продукти харчування (комплект продуктів харчування за Каталогом продуктів) для особового складу (годування штатних тварин) військових частин (установ) та військових навчальних закладів Збройних Сил України в стаціонарних та польових умовах на 2024 рік)
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 19.11.2024, 21:43)
Дане заповнення є прикладом заповнення даного поля. Лот та предмет закупівлі мають бути вказані відповідно до фактичного лоту та назви предмету закупівлі, по якому Переможець надаватиме розцінений каталог
19.11.2024, 17:33
Питання щодо гарантійного листа.
Загальне запитання щодо оголошення
Гарантійний лист пункт 10 просимо написати посилання на перелік, про який згадується в цьому пункті
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 19.11.2024, 21:43)
https://cip.gov.ua/ua/news/zasobi-tzi-yaki-mayut-ekspertnii-visnovok-pro-vidpovidnist-do-vimog-tekhnichnogo-zakhistu-informaciyi
19.11.2024, 17:35
щодо проєкту державного контракту (договору)
Загальне запитання щодо оголошення
Просимо розтлумачити права та обов`язки Отримувача (договір), і хто несе відповідальність за його дії або бездіяльність, яка зі сторін договору несе відповідальність
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 19.11.2024, 21:44)
Порядок замовлення і документального оформлення приймання комплектів продуктів для особового складу Збройних Сил і штатних тварин визначається Міноборони з урахуванням особливостей, встановлених умовами договорів про їх закупівлю, визначених Наказом МОУ № 440 від 17.08.2017
19.11.2024, 18:16
Щодо додатків
Загальне запитання щодо оголошення
В додатку 1 пункт 4 вимагається надання листа-гарантії відповідно до додатку 5, а також така вимога є у додатку 7 пункт 1, але вже сканкопія цього листа-гарантії, уточніть чи треба надавати у складі пропозиції два ризи один і той же лист-гарантію.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 19.11.2024, 21:45)
Шановний Учаснику,
Дякуємо за Ваше звернення та увагу до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Достатньо одного разу
Дякуємо за Ваше звернення та увагу до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Достатньо одного разу
19.11.2024, 18:18
Щодо додатків
Загальне запитання щодо оголошення
В додатку 7 пункт 2 визначено, що анкета згідно додатку № 7, але анкета наведена в додатку № 6, просимо уточнити що мається на увазі
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 19.11.2024, 21:46)
Шановний Учаснику,
Дякуємо за Ваше звернення та увагу до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Відповідно до вашого звернення внесено зміни.
Дякуємо за Ваше звернення та увагу до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Відповідно до вашого звернення внесено зміни.
19.11.2024, 18:33
Щодо проєкту договору
Загальне запитання щодо оголошення
В проєкті договору вказано, що замовлення, яка буде надаватися Постачальнику може містити окрім даних щодо асортименту, кількості, місця і терміну постачання, ще невідомі дані. Для можливості формування пропозиції зазначте, що це за дані можуть бути, так як фраза «зокрема але не виключно» є складовою ризиків для Постачальника, а також вжита в суперечність Наказу №285 від 03.05.2024, так як в заявці визначено чітко тільки відомі дані.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 19.11.2024, 21:48)
Шановний Учаснику,
Такими даними можуть бути, зокрема, контактні особи у ВЧ, номер контактної особи у ВЧ, максимальні габарити транспорту.
Такими даними можуть бути, зокрема, контактні особи у ВЧ, номер контактної особи у ВЧ, максимальні габарити транспорту.
19.11.2024, 18:43
Щодо проєкту договору
Загальне запитання щодо оголошення
Пунктом 5.11. передбачено що Отримувач складає акт про порушення в ІКС Замовника, роз`ясніть будь ласка як фактично це має відбуватися: а) після прийняття продуктів Отримувачем?; б) без прийняття продуктів? в) в присутності представника постачальника на робочій станції Отримувача? А також просимо уточнити, чи Акт про порушення буде складатися відповідно до наказу
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 20.11.2024, 10:23)
Шановний Учаснику!
Є 3 види порушень - по кількості, вчасності, якості.
Акт порушення по якості складається по факту виявлення неякісного товару під час приймання або його обігу, незалежно від присутності представника Постачальника;
Акт порушення по кількості/вчасності складається за підсумками виконання замовлення незалежно від присутності представника Постачальника.
Є 3 види порушень - по кількості, вчасності, якості.
Акт порушення по якості складається по факту виявлення неякісного товару під час приймання або його обігу, незалежно від присутності представника Постачальника;
Акт порушення по кількості/вчасності складається за підсумками виконання замовлення незалежно від присутності представника Постачальника.
19.11.2024, 18:46
щодо умов виконання договору
Загальне запитання щодо оголошення
Просимо надати інформацію, необхідну для виконання умов договору.
Пунктом 10.13. проєкту договору передбачено виконання постачальником Кодексу доброчесної взаємодії постачальника та ДП ДОТ, напишіть посилання де можна ознайомитися з таким Кодексом
Пунктом 10.13. проєкту договору передбачено виконання постачальником Кодексу доброчесної взаємодії постачальника та ДП ДОТ, напишіть посилання де можна ознайомитися з таким Кодексом
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 20.11.2024, 10:28)
Доброго дня, шановний Учаснику. У відповідь на Ваше запитання повідомляємо, що наказом Міністерства оборони України від 30.10.2024 № 725/нм обрано членів наглядової ради державного підприємства Міністерства оборони України "Державний оператор тилу". Згідно з пунктом 3.2 Положення про наглядову раду ДП "ДОТ", затвердженого наказом Міністерства оборони України від 06.02.2024 № 87, до виключної компетенції наглядової ради належить, зокрема, затвердження правил ділової етики. Таким чином, Кодекс доброчесної взаємодії постачальника та ДП "ДОТ" стане обов'язковим до виконання сторонами державного контракту (договору) після його затвердження наглядовою радою ДП "ДОТ" та буде доведений до відома постачальників шляхом оприлюднення на офіційному веб-сайті ДП "ДОТ".
19.11.2024, 18:55
Щодо проєкту договору
Загальне запитання щодо оголошення
Відповідно до додатку 1 пункт 4 визначено, що оплата здійснюється протягом 10 банківських днів від підписання Акту приймання Сторонами та Отримувачем з посиланням на пункт 5.10. Але в пункті 5.10 відсутні зобов`язання Сторони-Замовника підписувати Акт приймання Товару в ІКС Замовника. Крім того незрозумілим є скільки часу відводиться Замовнику на підписання Акту приймання товару. Просимо надати відповідь.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 20.11.2024, 10:29)
Шановний Учаснику! Підписання Актів приймання в ІКС Замовника здійснюється до 1 тижня.
19.11.2024, 19:04
щодо умов договору
Загальне запитання щодо оголошення
Просимо пояснити чи вірно ми розуміємо пункт 7 додатку 1, а саме що зобов`язання постачальника виникають з 01.01.2025 року щодо здійснення поставок продуктів харчування, а зобов`язання Замовника, в тому числі з оплати, не мають на даний час точної інформації коли виникають, і чи будуть повідомлені постачальники про затвердження асигнувань у плані використання. А також у разу не затвердження таких асигнувань можете надати інформацію щодо подальших дій
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 20.11.2024, 10:35)
Шановний Учаснику! У відповідь на Ваше запитання, повідомляємо - відповідно до пункту 7 Додатку 1 Договір набирає чинності з 01.01.2025, а в частині виникнення зобов'язань з придбання (замовлення) Товару, його оплати, а також виникнення бюджетних зобов'язань - з дати встановлення ЗАМОВНИКУ, в установленому порядку, відповідних бюджетних асигнувань у плані використання бюджетних коштів з урахуванням статей 23 і 48 Бюджетного кодексу України, та діє до 31 грудня 2025 року, а в частині виконання Сторонами своїх зобов’язань за цим Договором, у тому числі в частині нарахування та сплати штрафних санкцій та поставки Товару – до повного виконання. З урахуванням зазначеного пункту, зобов'язання між Сторонами - ЗАМОВНИКОМ та ПОСТАЧАЛЬНИКОМ виникають з 01.01.2025.
19.11.2024, 19:18
умови договору
Загальне запитання щодо оголошення
Додаток 2.1. містить у видатковій накладній графу «торгова назва», просимо привести приклад
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 19.11.2024, 21:57)
Торгова назва товару — це найменування, яке використовується для позначення товару або групи товарів у процесі їх просування на ринок. Це ім’я або марка, яка допомагає відрізнити продукт від інших товарів, що можуть бути схожі за своїми характеристиками. Торгова назва може бути зареєстрована як товарний знак або бренд, що надає товару певну ідентичність і популярність серед споживачів.
Зазвичай торгова назва є частиною маркетингової стратегії компанії, і вона може бути як описовою, так і вигаданою. Наприклад, "Coca-Cola" є торговою назвою для напою, або "Nike" — для спортивного одягу та взуття.
Важливо, що торгова назва не обов’язково повинна відповідати складу або технічним характеристикам товару, вона має на меті швидше сприяти впізнаваності та формуванню довіри до бренду.
Зазвичай торгова назва є частиною маркетингової стратегії компанії, і вона може бути як описовою, так і вигаданою. Наприклад, "Coca-Cola" є торговою назвою для напою, або "Nike" — для спортивного одягу та взуття.
Важливо, що торгова назва не обов’язково повинна відповідати складу або технічним характеристикам товару, вона має на меті швидше сприяти впізнаваності та формуванню довіри до бренду.
19.11.2024, 20:18
Проект договору
Загальне запитання щодо оголошення
Пунктом 7.2. проекту Договору фактично передбачений: штраф 101,4% за непоставлений Товар. Якщо раніше штраф за непоставку Товару взагалі складав 8% (0,1% * 10 днів + 7 % за прострочення 10 днів), в 2025 році штраф складе 101,4 % (0,1% * 14 днів + 100% за прострочення 14 днів).
Таким чином, вказаний пункт проекту договору порушує ч. 2 ст. 231 Господарського кодексу України (за порушення строків виконання зобов'язання стягується пеня у розмірі 0,1 відсотка вартості товарів (робіт, послуг), з яких допущено прострочення виконання за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної вартості.)
Крім вищезазначеного штрафу, Замовник у п. 7.3. проекту Договору встановив додатковий штраф в 30 % за непоставлення продуктів, які були раніше непоставлені, за що Постачальник мав сплатити штраф 101,4 % і які знов замовлені Отримувачами.
Тобто, якщо Отримувачем буде сформовано нове замовлення на поставку недопоставлених Товарів, Постачальник у разі їх непоставки повинен буде сплатити ще додатково 30 % штрафу. Таким чином штраф за непоставку продуктів складе 131,4 % вартості продуктів.
Просимо Замовника привести розмір штрафу за несвоєчасну поставку Товару до законодавчо встановленого, а саме: «за порушення строків виконання зобов'язання стягується пеня у розмірі 0,1 відсотка вартості товарів (робіт, послуг), з яких допущено прострочення виконання за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної вартості».
Таким чином, вказаний пункт проекту договору порушує ч. 2 ст. 231 Господарського кодексу України (за порушення строків виконання зобов'язання стягується пеня у розмірі 0,1 відсотка вартості товарів (робіт, послуг), з яких допущено прострочення виконання за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної вартості.)
Крім вищезазначеного штрафу, Замовник у п. 7.3. проекту Договору встановив додатковий штраф в 30 % за непоставлення продуктів, які були раніше непоставлені, за що Постачальник мав сплатити штраф 101,4 % і які знов замовлені Отримувачами.
Тобто, якщо Отримувачем буде сформовано нове замовлення на поставку недопоставлених Товарів, Постачальник у разі їх непоставки повинен буде сплатити ще додатково 30 % штрафу. Таким чином штраф за непоставку продуктів складе 131,4 % вартості продуктів.
Просимо Замовника привести розмір штрафу за несвоєчасну поставку Товару до законодавчо встановленого, а саме: «за порушення строків виконання зобов'язання стягується пеня у розмірі 0,1 відсотка вартості товарів (робіт, послуг), з яких допущено прострочення виконання за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної вартості».
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 20.11.2024, 10:56)
Добрий день, шановний Учаснику. У відповідь на Ваше запитання повідомляємо. Щодо застосування наведених положень статті 231 ГК України звертаємось до правової позиції, викладеної у пункті 6.13 постанови Великої Палати Верховного Суду від 10.12.2019 у справі № 904/4156/18 та у постанові Верховного Суду від 02.11.2022 у справі № 910/14591/21: господарсько-правова відповідальність за порушення договірних зобов`язань поділяється на встановлену законом і договірну. Необхідною умовою застосування такої відповідальності є визначення у законі чи у договорі управненої та зобов'язаної сторони, виду правопорушення, за вчинення якого застосовується відповідальність, штрафні санкції і конкретний їх розмір. У зв`язку із викладеним, розмір неустойки у зобов'язальних правовідносинах, право вимоги щодо якої набуде кредитор, обумовлений умовами для її застосування: - характером неустойки (договірний або встановлений законом); - підставами для її застосування (зазначення в договорі або в законі обставин, за яких її буде застосовано); - складом неустойки (пеня, штраф), відповідно, розміром кожної із цих складових; - умовами сплати неустойки внаслідок порушення зобов`язання, зокрема, у разі заподіяння збитків. Отже, у правовідносинах, хоча і подібних між собою (тотожних) або навіть за участі одних і тих самих сторін, за відмінності, зокрема, в умовах договору, хоча б одного із наведених чинників, якими обумовлюється застосування неустойки за порушення зобов'язання, різниця у розмірі неустойки в кожних конкретних правовідносинах закладається вже на етапі формулювання умов виконання зобов'язання та виникнення зобов'язання. Згідно з частиною першою статті 233 ГК України у разі, якщо належні до сплати штрафні санкції надмірно великі порівняно зі збитками кредитора, суд має право зменшити розмір санкцій. При цьому повинно бути взято до уваги: ступінь виконання зобов'язання боржником; майновий стан сторін, які беруть участь у зобов'язанні; не лише майнові, але й інші інтереси сторін, що заслуговують на увагу. З огляду на те, що постачання продуктів харчування у межах даної закупівлі здійснюється для забезпечення потреб Збройних Сил України, розмір неустойки вважаємо обґрунтованим та доцільним.
19.11.2024, 20:28
Проект договору
Загальне запитання щодо оголошення
Підпунктом 7.3.2. проекту Договору встановлено штраф за недопуск до Аудиту, який збільшено Замовником в 5 разів (0,5 % від суми Договору, замість 0,1 %). Зважаючи на ціну оголошених Лотів розмір штрафу може коливатись від 2 014 740,00 грн до 7 749 000,00 грн.
Разом з тим, незважаючи на значний штраф за недопуск до Аудиту, п.п 6.4.1. передбачено, що про намір провести перевірку об’єкту ЗАМОВНИК інформує ПОСТАЧАЛЬНИКА не менше ніж за 24 (двадцять чотири) години!!!! до запланованої дати, засобами електронної пошти у порядку, визначеному цим Договором.
Вважаємо, що Замовником необґрунтовано покладена на Постачальника відповідальність зі сплати значного штрафу за відмову у наданні доступу, або будь-якому іншому перешкоджанню в проведенні аудиту складських або виробничих потужностей суб’єктів господарювання, які виготовляють та/або постачають Товар за цим Договором на замовлення Постачальника. Адже, договір є двостороннім, у сторін виникають права і обов’язки з огляду на спільні взаємовідносини і незрозуміло покладення відповідальності (у достатньо великому розмірі) на Постачальника за дії третіх осіб. Крім цього термін попередження 24 години в умовах воєнних дій, періодичного відключення електроенергії не дає Постачальнику можливості своєчасно підготуватись до проведення аудиту.
Враховуючі викладене, просимо привести положення п.п. 7.3.2. проекту Договору, а саме розмір штрафу до розумного та обґрунтованого рівня, а також виключити відповідальність Постачальника за дії суб’єктів господарювання (третіх осіб), які виготовляють та/або постачають Товар за цим Договором на замовлення Постачальника.
Разом з тим, незважаючи на значний штраф за недопуск до Аудиту, п.п 6.4.1. передбачено, що про намір провести перевірку об’єкту ЗАМОВНИК інформує ПОСТАЧАЛЬНИКА не менше ніж за 24 (двадцять чотири) години!!!! до запланованої дати, засобами електронної пошти у порядку, визначеному цим Договором.
Вважаємо, що Замовником необґрунтовано покладена на Постачальника відповідальність зі сплати значного штрафу за відмову у наданні доступу, або будь-якому іншому перешкоджанню в проведенні аудиту складських або виробничих потужностей суб’єктів господарювання, які виготовляють та/або постачають Товар за цим Договором на замовлення Постачальника. Адже, договір є двостороннім, у сторін виникають права і обов’язки з огляду на спільні взаємовідносини і незрозуміло покладення відповідальності (у достатньо великому розмірі) на Постачальника за дії третіх осіб. Крім цього термін попередження 24 години в умовах воєнних дій, періодичного відключення електроенергії не дає Постачальнику можливості своєчасно підготуватись до проведення аудиту.
Враховуючі викладене, просимо привести положення п.п. 7.3.2. проекту Договору, а саме розмір штрафу до розумного та обґрунтованого рівня, а також виключити відповідальність Постачальника за дії суб’єктів господарювання (третіх осіб), які виготовляють та/або постачають Товар за цим Договором на замовлення Постачальника.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 20.11.2024, 10:39)
Шановний Учаснику! Для проведення Аудиту Замовником застосовуються базові вимоги чинного законодавства України до операторів, які поводяться з харчовими продуктами. Дані вимоги мають дотримуватись операторами постійно, відповідно ніякої додаткової підготовки, у разі дотримання оператором чинного законодавства, не потрібно.
19.11.2024, 20:30
Проект договору
Загальне запитання щодо оголошення
Пунктом 7.4. проекту Договору встановлений штраф за кожен встановлений та зафіксований випадок виявлення Товару, який є невідповідним (неякісним/небезпечним), у розмірі 100 (ста) відсотків вартості такого Товару. У разі виявлення Товару, який є фальсифікованим штраф за кожен виявлений та зафіксований випадок у розмірі 40 (сорока) мінімальних заробітних плат (320 000,00 грн на теперішній час). У разі порушення умов транспортування Товару, - штраф за кожен встановлений та зафіксований випадок у розмірі 100 (ста) відсотків вартості Товару
Разом з тим, зазначені положення прямо порушують ч. 2 ст. 231 Господарського кодексу України (за порушення умов зобов'язання щодо якості (комплектності) товарів (робіт, послуг) стягується штраф у розмірі двадцяти відсотків вартості неякісних (некомплектних) товарів (робіт, послуг).
Враховуючі викладене, просимо привести розмір штрафу за несвоєчасну поставку Товару до законодавчо встановленого, а саме: «за порушення умов зобов'язання щодо якості (комплектності) товарів (робіт, послуг) стягується штраф у розмірі двадцяти відсотків вартості неякісних (некомплектних) товарів (робіт, послуг».
Разом з тим, зазначені положення прямо порушують ч. 2 ст. 231 Господарського кодексу України (за порушення умов зобов'язання щодо якості (комплектності) товарів (робіт, послуг) стягується штраф у розмірі двадцяти відсотків вартості неякісних (некомплектних) товарів (робіт, послуг).
Враховуючі викладене, просимо привести розмір штрафу за несвоєчасну поставку Товару до законодавчо встановленого, а саме: «за порушення умов зобов'язання щодо якості (комплектності) товарів (робіт, послуг) стягується штраф у розмірі двадцяти відсотків вартості неякісних (некомплектних) товарів (робіт, послуг».
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 20.11.2024, 10:40)
Шановний Учаснику! Основною метою укладеного Договору є безперебійне задоволення нагальних потреб функціонування держави, забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів країни. Сторони є вільними в укладенні договору та визначенні умов договору з урахуванням вимог ЦКУ, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості (ст. 627 ЦКУ). ГКУ та ЦКУ встановлений принцип обов’язковості виконання зобов’язань (договорів). Він полягає у тому, що суб’єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов’язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов’язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу (ст. 193 ГКУ).
19.11.2024, 20:32
Проект договору
Загальне запитання щодо оголошення
Пунктом 7.4.2. проекту Договору встановлено, що у разі виявлення підробки документів та/або копій, які видаються Установою безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини, що підпорядковані Управлінню безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Міністерства оборони України та/або акредитованих лабораторій, які містять недостовірну/неправдиву інформацію, з ПОСТАЧАЛЬНИКА стягується штраф у розмірі 40 (сорок) мінімальних заробітних плат (320 000,00 грн).
Разом з тим, за підробку документів передбачена кримінальна відповідальність (ст. 358 ККУ) для конкретної фізичної особи, в діях якої правоохоронними органами може бути встановлений склад злочину. Встановлення відповідальності юридичної особи за підробку документів є необгрунтованим, при чому порядок встановлення факту підробки документів Постачальником проектом Договору не встановлений.
Враховуючі викладене, для недопущення зловживань Замовником, просимо видалити зазначений пункт з проекту Договору.
Разом з тим, за підробку документів передбачена кримінальна відповідальність (ст. 358 ККУ) для конкретної фізичної особи, в діях якої правоохоронними органами може бути встановлений склад злочину. Встановлення відповідальності юридичної особи за підробку документів є необгрунтованим, при чому порядок встановлення факту підробки документів Постачальником проектом Договору не встановлений.
Враховуючі викладене, для недопущення зловживань Замовником, просимо видалити зазначений пункт з проекту Договору.
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 20.11.2024, 10:56)
Добрий день, шановний Учаснику. У відповідь на Ваше запитання повідомляємо. Передбачена Кримінальним кодексом України відповідальність не виключає можливості застосування до постачальника договірної відповідальності у разі виявлення підробки документів. Підтвердженням факту підробки документів постачальником може бути повідомлення З огляду на те, що постачання продуктів харчування у межах даної закупівлі здійснюєьться для забезпечення потреб Збройних Сил України, розмір неустойки вважаємо обгрунтованим та доцільним.
19.11.2024, 20:38
Проект договору
Загальне запитання щодо оголошення
Пунктами 7.8.-.7.10 проекту Договору встановлено, що ЗАМОВНИКОМ ПОСТАЧАЛЬНИКУ не сплачуються штрафні санкції (штраф, пеня), не відшкодовуються збитки, а також витрати на професійну правничу допомогу (у випадку вирішення спорів у судовому порядку); Сторони встановили розмір процентів річних за порушення грошового зобов’язання ЗАМОВНИКОМ у розмірі 0 (нуль) відсотків річних відповідно до статті 625 Цивільного кодексу України; Сторони прийшли до взаємної згоди, що ПОСТАЧАЛЬНИК не вимагатиме сплати суми боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції.
У порівнянні зі значними штрафами, що покладаються Замовником на Постачальника, у проекті Договору взагалі відсутня будь-яка відповідальності з боку Замовника, що є проявом дискримінаційності та порушенням принципу рівності сторін Договору, засад справедливості, добросовісності та розумності, регламетованих пунктом 6 частини першої статті 3 ЦК України.
Враховуючи зазначене, просимо Замовника внести відповідні зміни у проект Договрую
У порівнянні зі значними штрафами, що покладаються Замовником на Постачальника, у проекті Договору взагалі відсутня будь-яка відповідальності з боку Замовника, що є проявом дискримінаційності та порушенням принципу рівності сторін Договору, засад справедливості, добросовісності та розумності, регламетованих пунктом 6 частини першої статті 3 ЦК України.
Враховуючи зазначене, просимо Замовника внести відповідні зміни у проект Договрую
Відповідь замовника (Відповідь зареєстровано 20.11.2024, 10:58)
Добрий день, шановний Учаснику. У відповідь на Ваше запитання повідомляємо. Основною метою укладеного Договору є безперебійне задоволення нагальних потреб функціонування держави, забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів країни. Підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку. Сторони є вільними в укладенні договору та визначенні умов договору з урахуванням вимог ЦКУ, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості (ст. 627 ЦКУ). ГКУ та ЦКУ встановлений принцип обов’язковості виконання зобов’язань (договорів). Він полягає у тому, що суб’єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов’язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов’язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу (ст. 193 ГКУ).