Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупівлі оголошена 27.06.2024 10:12. Дата останніх змін - 13.09.2024 00:00

Виготовлення проєктно-кошторисної документації на обʼєкт: “Нове будівництво протирадіаційного укриття Шарівського ліцею Валківської міської ради Богодухівського району Харківської області за адресою: 63030, Україна, Харківська область, Богодухівський район, село Шарівка, вул. Центральна, буд.10” -

Ідентифікатор закупівлі UA-2024-06-27-001874-a  
ID 8a26d67ee37245d59558e13bd2dbfaff  
Ідентифікатор плану UA-P-2024-06-27-001480-a  
Загальна очікувана вартість закупівлі
2`600`000.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь

Закупівельник (Проводить закупівлю)

Найменування замовника ВІДДІЛ ОСВІТИ ВАЛКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ  
Загальна очікувана вартість закупівлі 2`600`000.00 Гривня (з ПДВ)  
Процедура закупівлі Відкриті торги з особливостями  
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією  
Вид предмету закупівлі: Закупівля робіт  
Закупівля оголошена
27.06.24
Період уточнень
до 01.08.24
Період оскаржень
до 01.08.24
Подання пропозицій
до 04.08.24
Аукціон
05.08.24
Кваліфікація переможця
з 05.08.24
Торги відмінено
13.09.24
08.07.2024, 18:51. ID: UA-2024-06-27-001874-a.a1
Скарга до АМКУ
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЛІДСТАР ТРЕЙД"
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльності замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати:
Замовником торгів – Відділом освіти Валківської міської ради (далі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі по тексту – Особливості), 27 червня 2024 року в електронній системі закупівель оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) за предметом: Виготовлення проєктно-кошторисної документації на обʼєкт: “Нове будівництво протирадіаційного укриття Шарівського ліцею Валківської міської ради Богодухівського району Харківської області за адресою: 63030, Україна, Харківська область, Богодухівський район, село Шарівка, вул. Центральна, буд.10” код ДК 021:2015 71320000-7 — Послуги з інженерного проектування, ідентифікатор закупівлі UA-2024-06-27-001874-a (далі - закупівля UA-2024-06-27-001874-a).
Разом з оголошенням про проведення відкритих торгів (з особливостями) Замовник оприлюднив тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 27 червня 2024 р. № 83 (далі – ТД).
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛІДСТАР ТРЕЙД» (надалі – ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД», Скаржник), основним видом діяльності якого є розробка проектно-кошторисної документації, має намір взяти участь у вищезазначеній закупівлі UA-2024-06-27-001874-a, а тому уважно ознайомилося з ТД.
Скаржник вважає умови відкритих торгів (з особливостями) на закупівлю UA-2024-06-27-001874-a, викладені в ТД, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначеним у статті 5 Закону, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 1 пункту 59 Особливостей (не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій), звертається до Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) зі скаргою.
Скаржник як потенційний учасник відкритих торгів за Особливостями переконаний в тому, що вимоги, поставлені Замовником до потенційних учасників, в тому числі Скаржника, є дискримінаційними та такими, що порушують права Скаржника, зокрема на рівну конкуренцію, з огляду на таке.
Фактичні обставини
Відповідно до пункту 2 розділу 1 Додатку 1 до ТД для підтвердження досвіду виконання Учасником аналогічного (них) за предметом закупівлі договору(ів) Замовником визначені вимоги до аналогічного(их) договору(ів) стосовно обмеження дати укладення такого(их) договору (ів), а також відповідності договору(ів) до нових ДБН В.2.2-5:2023«Захисні споруди цивільного захисту» а саме:
«*Аналогічним договором вважається договір з виготовлення (або розроблення) проєктно-кошторисної документації на будівництво захисної споруди цивільного захисту з отриманням позитивного експертного звіту.
** Виконаним вважаються роботи з проєктування, які прийняті і відповідно підписані замовником та які пройшли експертизу. Аналогічні договори повинні бути укладені не раніше листопада 2023 року відповідно до нових ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту».» (Доказ 1).

Скаржник зазначає, що має досвід виконання договору з виготовлення (або розроблення) проєктно-кошторисної документації на будівництво захисної споруди цивільного захисту відповідно ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту» з отриманням позитивного експертного звіту і має можливість виконати розроблення проєктної документації по предмету закупівлі: Виготовлення проєктно-кошторисної документації на обʼєкт: “Нове будівництво протирадіаційного укриття Шарівського ліцею Валківської міської ради Богодухівського району Харківської області за адресою: 63030, Україна, Харківська область, Богодухівський район, село Шарівка, вул. Центральна, буд.10” код ДК 021:2015 71320000-7 — Послуги з інженерного проектування, але не має можливості прийняти участь в даній закупівлі, оскільки Замовником, порушуючи норми статей 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (Доказ 2) та абзацу першого пункту 28 Особливостей Закону (Доказ 3), внесені до ТД дискримінаційні вимоги щодо:
- обмеження строку укладання аналогічного договору - не раніше листопада 2023 року,
- необхідності відповідності аналогічного договору новим ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту».
Такі вимоги ТД призводять до позбавлення Скаржника, як потенційного учасника, можливості належним чином підготувати свою тендерну пропозицію, взяти участь у закупівлі UA-2024-06-27-001874-a та добросовісно і вільно конкурувати з іншими учасниками цієї закупівлі.

Так у Скаржника наявний виконаний договір № 113 про надання послуг від 13.10.2023 р. (додається – Докази 4-6) щодо розробки проектно-кошторисної документації (далі – ПКД): “Реконструкція підвальних приміщень адмінбудинку для використання під захисну споруду подвійного призначення за адресою: 03150, м. Київ, вул. Антоновича, 174” згідно з кодом ДК 021:2015 -“71320000-7 Послуги з інженерного проектування” (далі – Договір № 113), а також позитивний експертний звіт №1380/е/23 щодо вищезазначеної розробленої ПКД (Доказ 7), який видано 26.12.2023 р. експертною організацією ДП «НДІпроектреконструкція» відповідно ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту» (далі - ДБН В.2.2-5:2023), про що свідчить посилання на ДБН В.2.2-5:2023 на сторінці 10 позитивного експертного звіту (стор. 10 Доказ 7).
Необхідно зазначити, що розділом 3 діючого ДБН А.2.2-3:2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво", який розміщено на Порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва за посиланням https://e-construction.gov.ua/laws_detail/3192355188719486804?doc_type=2, визначено види будівництва, а саме: нове будівництво, реконструкція та капітальний ремонт (Доказ 8).
Також пунктами 6 та 15 Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 р. № 560 (Доказ 9), визначено, що метою проведення експертизи проектів будівництва (далі - експертиза) є визначення та перевірка якості проектних рішень шляхом виявлення відхилень від вимог до міцності, надійності та довговічності будинків і споруд, їх експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, зокрема щодо додержання нормативів з питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, допустимого відсотка забудови земельної ділянки, гранично допустимої висоти будівництва та щільності населення, санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, охорони праці, екології, пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки, енергозбереження, кошторисної частини проекту будівництва. Експертиза є завершальним етапом розроблення проектів будівництва.
Експертна організація за результатами проведеної експертизи подає її замовникові експертний звіт, складений відповідно до настанов щодо організації проведення експертизи проектної документації на будівництво об’єктів (ДСТУ 8907):
позитивний - про відповідність проекту будівництва вимогам містобудівного законодавства України, будівельних норм, нормативних документів, містобудівній документації, містобудівним умовам і обмеженням (зокрема щодо відповідності містобудівних умов і обмежень містобудівній документації на місцевому рівні, дотримання вимог щодо допустимого відсотка забудови земельної ділянки, гранично допустимої висоти будівництва та щільності населення), технічним умовам та іншим вихідним даним на проектування, законодавству про охорону культурної спадщини, правильність визначення техніко-економічних (технічних) показників, дотримання вимог до міцності, надійності та довговічності будинків і споруд, їх експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, зокрема щодо додержання нормативів з питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, охорони праці, екології, пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки, енергозбереження, кошторисної частини проекту будівництва.
Своєю чергою відповідно до пункту 4.2 ДСТУ 8907:2019 «Настанова щодо організації проведення експертизи проектної документації на будівництво» мета проведення експертизи проектної документації на будівництво – визначення якості проектних рішень через виявлення відхилень від вимог законодавства України у сфері будівництва, будівельних норм і правил та нормативних документів, зокрема, за такими напрямками як міцність, надійність, техногенна та радіаційна безпека (Доказ 10).
Зауважимо, що новий ДБН В.2.2-5:2023 було оприлюднено на сайті Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва 04 серпня 2023 року на за посиланням https://e-construction.gov.ua/opublikovano-proekt-dbn-v22-52023-zahisni-sporudi-civilnogo-zahistu (Доказ 11)
Отже, на момент проведення експертизи та видачі експертного звіту щодо розробки ПКД на виконання договору № 113 – 26 грудня 2023 року, старий ДБН В.2.2-5-97 «Будинки і споруди. Захисні споруди» вже не діяв, разом з тим, з 01 листопада 2023 року відповідно до пункту 2 наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 10.08.2024 № 702 «Про затвердження ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту» (Доказ 12), набрав чинності новий ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту», який як зазначено вище, був оприлюднений 04.08.2023 р. і доступний для ознайомлення і планування використання для розробки ПКД після 01.11.2023 р.

Таким чином, враховуючи вищенаведені норми діючого законодавства, виданий експертною організацією 26 грудня 2023 року позитивний експертний звіт підтверджує, що ПКД, розроблена на виконання договору № 113 від 13.10.2023 р., відповідає вимогам містобудівного законодавства України, будівельних норм, нормативних документів, які були діючими станом на 26 грудня 2023 року, зокрема, і відповідність ДБН В.2.2-5:2023, про що свідчить посилання на ДБН В.2.2-5:2023 на сторінці 10 позитивного експертного звіту (Доказ 7).

Своєю чергою, документи стосовно підтвердження виконання вищезазначеного договору № 113, зокрема, Акт 1 від 21.12.2023 р. прийому-передавання ПКД в рамках договору № 113 від 13.10.2023 р. (Доказ 5), позитивний експертний звіт № 1380/е/23 датований 26.12.2023 р. і містить посилання на нові ДБН В.2.2-5:2023 (Доказ 7), а також Акт № 415 від 27.12.2023 р. приймання-передачі наданих послуг (Доказ 6) свідчать, що незалежно від того, що договір на розробку ПКД щодо захисної споруди було укладено у жовтні 2023 року, коли новий ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту» ще не набрав чинності, але вже з 04 серпня 2023 року був оприлюднений і доступний для планування врахування його в подальшій роботі над проектами, більшість обумовленого договором № 113 терміну розробки ПКД припадала на період після 01 листопада 2023 року, тобто вже після надрання чинності ДБН В.2.2-5:2023, а тому розробка ПКД і направлення її на експертизу відбувалася вже з урахуванням набрання чинності ДБН В.2.2-5:2023, і відповідно позитивний експертний звіт отримано вже відповідно нових ДБН В.2.2-5:2023, про що свідчить посилання на ДБН В.2.2-5:2023 на сторінці 10 позитивного експертного звіту (стор. 10 Доказ 5).
Враховуючи вищезазначене, маючи на меті прийняти участь у процедурі закупівлі UA-2024-06-27-001874-a та належний відповідний досвід розробки ПКД відповідно нових ДБН В.2.2-5:2023, Скаржник позбавлений такого права через наявність дискримінаційних вимог до аналогічного договору.
Висновок із наведеного вище:
Встановленням обмежень у пункті 2 розділу 1 Додатку 1 до ТД щодо терміну укладання аналогічного договору - не раніше листопада 2023 року та вимаганням відповідності до нових ДБН В.2.2-5:2023 саме аналогічного договору замість відповідності до нових ДБН В.2.2-5:2023 розробленої на виконання цього аналогічного договору ПКД, що підтверджується позитивним експертним звітом, Замовник СВІДОМО та НАВМИСНО обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та на рівних засадах конкурувати в цій закупівлі за визнання переможцем торгів.
За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають Аналогічні договори, які повинні бути укладені не раніше листопада 2023 року відповідно до нових ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту», що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших учасників.

Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:
У ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД» наявні підстави для подання скарги, у зв’язку з необґрунтованим та безпідставним встановленням у ТД дискримінаційних вимог, що обмежують коло учасників процедури закупівлі.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей, а частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Натомість, пункт 2 розділу 1 Додатку 1 до ТД містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства, необґрунтовано та безпідставно обмежують коло учасників процедури закупівлі UA-2024-06-27-001874-a, що призводить до обмеження конкуренції.
Скаржник, який має досвід у сфері проектування захисних споруд відповідно до нових ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту» - має виконаний договір № 113 від 13.10.2023 р. та позитивний експертний звіт, який містить посилання на нові ДБН В.2.2-5:2023 щодо розробки ПКД на виконання цього договору, і в змозі виконати виготовлення проєктно-кошторисної документації на обʼєкт: “Нове будівництво протирадіаційного укриття Шарівського ліцею Валківської міської ради Богодухівського району Харківської області за адресою: 63030, Україна, Харківська область, Богодухівський район, село Шарівка, вул. Центральна, буд.10”, натомість не має можливості взяти участь в даній закупівлі, оскільки Замовником до пункту 2 розділу 1 Додатку 1 до ТД внесені дискримінаційні вимоги щодо обмеження строку укладання аналогічного договору і абсурдне вимагання відповідності саме аналогічного договору новим ДБН В.2.2-5:2023, замість відповідності новим ДБН В.2.2-5:2023 розробленої на його виконання ПКД, яка отримала позитивний експертний звіт – «Аналогічні договори повинні бути укладені не раніше листопада 2023 року відповідно до нових ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту».
Такі вимоги ТД призводять до того, що Скаржник, як потенційний учасник, позбавлений можливості належним чином підготувати свою тендерну пропозицію, взяти участь у закупівлі UA-2024-06-27-001874-a та добросовісно і вільно конкурувати з іншими учасниками цієї закупівлі.
Вищезазначена ситуація є наслідком того, що під час розробки і затвердження ТД Замовником торгів було допущено порушення Закону, зокрема, частини 4 статті 5, частини 4 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей, що не може забезпечити добросовісну конкуренцію серед учасників та призвело до дискримінації по відношенню до Скаржника, оскільки при існуючих умовах ТД, визначених у пункті 2 розділу 1 Додатку 1до ТД, тендерна пропозиція Скаржника буде відхилена Замовником, зокрема через невідповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей або через неможливість виправити виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Незаконні дії Замовника, зловживання правами Замовника, а саме включення до ТД дискримінаційних вимог, які містяться у пункті 2 розділу 1 Додатку 1 до ТД і необґрунтована відмова на звернення Скаржника та інших потенційних учасників закупівлі до Замовника через електронну систему закупівель щодо внесення відповідних змін до ТД стосовно виключення вищезазначених дискримінаційних вимог, призвели до порушення прав та законних інтересів Скаржника на взяття участі у закупівлі UA-2024-06-27-001874-a на принципах добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій, недискримінацію учасників, як це гарантовано нормами, передбаченими статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», що визначають принципи здійснення закупівель та пунктом 3 Особливостей, який зобов’язує замовників здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводити закупівлі з урахуванням цих Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
Порядок оскарження процедур закупівлі визначений пунктами 55 – 67 Особливостей та ст. 18 Закону.
Окремо слід зазначити, що частково документальне підтвердження (докази), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, міститься у електронній системі закупівель за посиланням – https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-06-27-001874-a та додаються до цієї скарги разом з іншими доказами, на які посилається Скаржник, згідно Додатків:
Доказ 1. Тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи від 27 червня 2024 р. № 83;
Доказ 2. Закон України «Про публічні закупівлі» за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text;
Доказ 3. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text;
Доказ 4. Договір № 113 про надання послуг від 13.10.2023 р. (сканкопія з оригіналу);
Доказ 5. Акт 1 від 21.12.2023 р. прийому-передавання ПКД в рамках договору № 113 від 13.10.2023 р.;
Доказ 6. Акт № 415 від 27.12.2023 р. приймання-передачі наданих послуг;
Доказ 7. Позитивний експертний звіт щодо розробленої проектно-кошторисної документації на виконання договору № 113;
Доказ 8. ДБН А.2.2-3:2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво", який розміщено на Порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва за посиланням:
https://e-construction.gov.ua/laws_detail/3192355188719486804?doc_type=2;
Доказ 9. Постанова Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 р. № 560 «Про затвердження Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України»;
Доказ 10. ДСТУ 8907:2019 «Настанова щодо організації проведення експертизи проектної документації на будівництво»;
Доказ 11. ДБН В.2.2-5:2023, який оприлюднено на сайті Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва 04 серпня 2023 року на за посиланням https://e-construction.gov.ua/opublikovano-proekt-dbn-v22-52023-zahisni-sporudi-civilnogo-zahistu;
Доказ 12. Наказ Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 10.08.2024 № 702 «Про затвердження ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту».

Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування:
Зважаючи на вищевикладене, включенням до ТД необґрунтованих та дискримінаційних вимог, які містяться у пункті 2 розділу 1 Додатку 1 до ТД, Замовник зловживає своїми правами та порушує порядок проведення торгів, передбачений законодавством у сфері публічних закупівель, зокрема, частину 4 статті 5, частину 4 статті 22 Закону, положення статті 5 Закону та пункт 28 Особливостей.
Незаконні дії Замовника призводять до дискримінації Скаржника ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД», внаслідок чого порушуються його права на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінацію як учасника під час взяття участі у закупівлі UA-2024-06-27-001874-a на принципах добросовісної конкуренції серед учасників, на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій, недискримінацію учасників та неупереджене визначення переможця закупівлі.
Права та законні інтереси ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД» можуть бути захищені шляхом скасування незаконного рішення Замовника стосовно розробки та затвердження ТД, яка містить пункт 2 розділу 1 Додатку 1 до ТД в існуючій редакції, з огляду на те, що незалежно від того, що договір на розробку ПКД щодо захисної споруди укладено раніше 01 листопада 2023 року, коли новий ДБН В.2.2-5:2023 ще не набрав чинності, якщо розроблення ПКД відбувається у терміни, які охоплюють період вже після 01 листопада 2023 року, а також позитивний експертний звіт отримано після 01 листопада 2023 року, тобто після набрання чинності ДБН В.2.2-5:2023, то з урахуванням вимог діючого законодавства, яке регулює проведення експертизи, зокрема, згідно постанови Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 р. № 560 «Про затвердження Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» та ДСТУ 8907:2019 «Настанова щодо організації проведення експертизи проектної документації на будівництво», виконавець такого договору, хоч і укладеного до 01.11.2023 р., має досвід використання ДБН В.2.2-5:2023 при розробці ПКД, який потрібен для Виконавця робіт по предмету закупівлі UA-2024-06-27-001874-a. Натомість, Замовником вимагається, щоб аналогічні договори повинні бути укладені відповідно до нових ДБН В.2.2-5:2023 (а не ПКД розроблена у відповідності новим ДБН В.2.2-5:2023, що підтверджується отриманням позитивного експертного звіту відповідно ДБН В.2.2-5:2023), а строк укладання договору - не раніше листопада 2023 року.
Скаржник вважає, що умови пункту 2 розділу 1 Додатку 1 до ТД мають бути змінені з метою усунення зазначених вище дискримінаційних вимог та узгодження вимог Замовника з приписами Особливостей та Закону, шляхом виключення з пункту 2 розділу 1 Додатку 1 до ТД положення «Аналогічні договори повинні бути укладені не раніше листопада 2023 року відповідно до нових ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту», в той же час визначення аналогічного договору викласти у новій редакції - *Аналогічним договором вважається договір з виготовлення (або розроблення) проєктно-кошторисної документації на будівництво (нове будівництво, реконструкція та капітальний ремонт) захисної споруди цивільного захисту з отриманням позитивного експертного звіту відповідно ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту».
Враховуючи вищевикладене, керуючись пунктами 3, 28 та 56 Особливостей, а також статтями 5, 16, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі»

ПРОСИМО:

1. Прийняти скаргу ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД» до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень під час проведення процедури закупівлі за предметом: Виготовлення проєктно-кошторисної документації на обʼєкт: “Нове будівництво протирадіаційного укриття Шарівського ліцею Валківської міської ради Богодухівського району Харківської області за адресою: 63030, Україна, Харківська область, Богодухівський район, село Шарівка, вул. Центральна, буд.10” код ДК 021:2015 71320000-7 — Послуги з інженерного проектування, ідентифікатор закупівлі UA-2024-06-27-001874-a.
3. Зобов’язати Замовника - Відділ освіти Валківської міської ради привести тендерну документацію на закупівлю UA-2024-06-27-001874-a у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних вимог, які містяться у пункті 2 розділу 1 Додатку 1 до Тендерної документації, а саме виключити положення «Аналогічні договори повинні бути укладені не раніше листопада 2023 року відповідно до нових ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту», в той же час визначення аналогічного договору викласти у новій редакції - *Аналогічним договором вважається договір з виготовлення (або розроблення) проєктно-кошторисної документації на будівництво (нове будівництво, реконструкція та капітальний ремонт) захисної споруди цивільного захисту з отриманням позитивного експертного звіту відповідно ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту».

Директор Олена БУНІШ
Порядковий номер пункту скарги: 1
Зобов’язати Замовника - Відділ освіти Валківської міської ради привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом усунення в ній дискримінаційних вимог
Опис суті пункту скарги
Відповідно до пункту 2 розділу 1 Додатку 1 до ТД для підтвердження досвіду виконання Учасником аналогічного (них) за предметом закупівлі договору(ів) Замовником визначені вимоги до аналогічного(их) договору(ів) стосовно обмеження дати укладення такого(их) договору (ів), а також відповідності договору(ів) до нових ДБН В.2.2-5:2023«Захисні споруди цивільного захисту» а саме: «*Аналогічним договором вважається договір з виготовлення (або розроблення) проєктно-кошторисної документації на будівництво захисної споруди цивільного захисту з отриманням позитивного експертного звіту. ** Виконаним вважаються роботи з проєктування, які прийняті і відповідно підписані замовником та які пройшли експертизу. Аналогічні договори повинні бути укладені не раніше листопада 2023 року відповідно до нових ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту».» (Доказ 1). Скаржник зазначає, що має досвід виконання договору з виготовлення (або розроблення) проєктно-кошторисної документації на будівництво захисної споруди цивільного захисту відповідно ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту» з отриманням позитивного експертного звіту і має можливість виконати розроблення проєктної документації по предмету закупівлі: Виготовлення проєктно-кошторисної документації на обʼєкт: “Нове будівництво протирадіаційного укриття Шарівського ліцею Валківської міської ради Богодухівського району Харківської області за адресою: 63030, Україна, Харківська область, Богодухівський район, село Шарівка, вул. Центральна, буд.10” код ДК 021:2015 71320000-7 — Послуги з інженерного проектування, але не має можливості прийняти участь в даній закупівлі, оскільки Замовником, порушуючи норми статей 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (Доказ 2) та абзацу першого пункту 28 Особливостей Закону (Доказ 3), внесені до ТД дискримінаційні вимоги щодо: - обмеження строку укладання аналогічного договору - не раніше листопада 2023 року, - необхідності відповідності аналогічного договору новим ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту». Такі вимоги ТД призводять до позбавлення Скаржника, як потенційного учасника, можливості належним чином підготувати свою тендерну пропозицію, взяти участь у закупівлі UA-2024-06-27-001874-a та добросовісно і вільно конкурувати з іншими учасниками цієї закупівлі. Так у Скаржника наявний виконаний договір № 113 про надання послуг від 13.10.2023 р. (додається – Докази 4-6) щодо розробки проектно-кошторисної документації (далі – ПКД): “Реконструкція підвальних приміщень адмінбудинку для використання під захисну споруду подвійного призначення за адресою: 03150, м. Київ, вул. Антоновича, 174” згідно з кодом ДК 021:2015 -“71320000-7 Послуги з інженерного проектування” (далі – Договір № 113), а також позитивний експертний звіт №1380/е/23 щодо вищезазначеної розробленої ПКД (Доказ 7), який видано 26.12.2023 р. експертною організацією ДП «НДІпроектреконструкція» відповідно ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту» (далі - ДБН В.2.2-5:2023), про що свідчить посилання на ДБН В.2.2-5:2023 на сторінці 10 позитивного експертного звіту (стор. 10 Доказ 7). Необхідно зазначити, що розділом 3 діючого ДБН А.2.2-3:2014 "Склад та зміст проектної документації на будівництво", який розміщено на Порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва за посиланням https://e-construction.gov.ua/laws_detail/3192355188719486804?doc_type=2, визначено види будівництва, а саме: нове будівництво, реконструкція та капітальний ремонт (Доказ 8). Також пунктами 6 та 15 Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 р. № 560 (Доказ 9), визначено, що метою проведення експертизи проектів будівництва (далі - експертиза) є визначення та перевірка якості проектних рішень шляхом виявлення відхилень від вимог до міцності, надійності та довговічності будинків і споруд, їх експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, зокрема щодо додержання нормативів з питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, допустимого відсотка забудови земельної ділянки, гранично допустимої висоти будівництва та щільності населення, санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, охорони праці, екології, пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки, енергозбереження, кошторисної частини проекту будівництва. Експертиза є завершальним етапом розроблення проектів будівництва. Експертна організація за результатами проведеної експертизи подає її замовникові експертний звіт, складений відповідно до настанов щодо організації проведення експертизи проектної документації на будівництво об’єктів (ДСТУ 8907): позитивний - про відповідність проекту будівництва вимогам містобудівного законодавства України, будівельних норм, нормативних документів, містобудівній документації, містобудівним умовам і обмеженням (зокрема щодо відповідності містобудівних умов і обмежень містобудівній документації на місцевому рівні, дотримання вимог щодо допустимого відсотка забудови земельної ділянки, гранично допустимої висоти будівництва та щільності населення), технічним умовам та іншим вихідним даним на проектування, законодавству про охорону культурної спадщини, правильність визначення техніко-економічних (технічних) показників, дотримання вимог до міцності, надійності та довговічності будинків і споруд, їх експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, зокрема щодо додержання нормативів з питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, охорони праці, екології, пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки, енергозбереження, кошторисної частини проекту будівництва. Своєю чергою відповідно до пункту 4.2 ДСТУ 8907:2019 «Настанова щодо організації проведення експертизи проектної документації на будівництво» мета проведення експертизи проектної документації на будівництво – визначення якості проектних рішень через виявлення відхилень від вимог законодавства України у сфері будівництва, будівельних норм і правил та нормативних документів, зокрема, за такими напрямками як міцність, надійність, техногенна та радіаційна безпека (Доказ 10). Зауважимо, що новий ДБН В.2.2-5:2023 було оприлюднено на сайті Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва 04 серпня 2023 року на за посиланням https://e-construction.gov.ua/opublikovano-proekt-dbn-v22-52023-zahisni-sporudi-civilnogo-zahistu (Доказ 11) Отже, на момент проведення експертизи та видачі експертного звіту щодо розробки ПКД на виконання договору № 113 – 26 грудня 2023 року, старий ДБН В.2.2-5-97 «Будинки і споруди. Захисні споруди» вже не діяв, разом з тим, з 01 листопада 2023 року відповідно до пункту 2 наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 10.08.2024 № 702 «Про затвердження ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту» (Доказ 12), набрав чинності новий ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту», який як зазначено вище, був оприлюднений 04.08.2023 р. і доступний для ознайомлення і планування використання для розробки ПКД після 01.11.2023 р. Таким чином, враховуючи вищенаведені норми діючого законодавства, виданий експертною організацією 26 грудня 2023 року позитивний експертний звіт підтверджує, що ПКД, розроблена на виконання договору № 113 від 13.10.2023 р., відповідає вимогам містобудівного законодавства України, будівельних норм, нормативних документів, які були діючими станом на 26 грудня 2023 року, зокрема, і відповідність ДБН В.2.2-5:2023, про що свідчить посилання на ДБН В.2.2-5:2023 на сторінці 10 позитивного експертного звіту (Доказ 7). Своєю чергою, документи стосовно підтвердження виконання вищезазначеного договору № 113, зокрема, Акт 1 від 21.12.2023 р. прийому-передавання ПКД в рамках договору № 113 від 13.10.2023 р. (Доказ 5), позитивний експертний звіт № 1380/е/23 датований 26.12.2023 р. і містить посилання на нові ДБН В.2.2-5:2023 (Доказ 7), а також Акт № 415 від 27.12.2023 р. приймання-передачі наданих послуг (Доказ 6) свідчать, що незалежно від того, що договір на розробку ПКД щодо захисної споруди було укладено у жовтні 2023 року, коли новий ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту» ще не набрав чинності, але вже з 04 серпня 2023 року був оприлюднений і доступний для планування врахування його в подальшій роботі над проектами, більшість обумовленого договором № 113 терміну розробки ПКД припадала на період після 01 листопада 2023 року, тобто вже після надрання чинності ДБН В.2.2-5:2023, а тому розробка ПКД і направлення її на експертизу відбувалася вже з урахуванням набрання чинності ДБН В.2.2-5:2023, і відповідно позитивний експертний звіт отримано вже відповідно нових ДБН В.2.2-5:2023, про що свідчить посилання на ДБН В.2.2-5:2023 на сторінці 10 позитивного експертного звіту (стор. 10 Доказ 5). Враховуючи вищезазначене, маючи на меті прийняти участь у процедурі закупівлі UA-2024-06-27-001874-a та належний відповідний досвід розробки ПКД відповідно нових ДБН В.2.2-5:2023, Скаржник позбавлений такого права через наявність дискримінаційних вимог до аналогічного договору. Висновок із наведеного вище: Встановленням обмежень у пункті 2 розділу 1 Додатку 1 до ТД щодо терміну укладання аналогічного договору - не раніше листопада 2023 року та вимаганням відповідності до нових ДБН В.2.2-5:2023 саме аналогічного договору замість відповідності до нових ДБН В.2.2-5:2023 розробленої на виконання цього аналогічного договору ПКД, що підтверджується позитивним експертним звітом, Замовник СВІДОМО та НАВМИСНО обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та на рівних засадах конкурувати в цій закупівлі за визнання переможцем торгів. За таких умов взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають Аналогічні договори, які повинні бути укладені не раніше листопада 2023 року відповідно до нових ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту», що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших учасників.
Класифікація порушення
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип вимоги Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти скаргу ТОВ «ЛІДСТАР ТРЕЙД» до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень під час проведення процедури закупівлі за предметом: Виготовлення проєктно-кошторисної документації на обʼєкт: “Нове будівництво протирадіаційного укриття Шарівського ліцею Валківської міської ради Богодухівського району Харківської області за адресою: 63030, Україна, Харківська область, Богодухівський район, село Шарівка, вул. Центральна, буд.10” код ДК 021:2015 71320000-7 — Послуги з інженерного проектування, ідентифікатор закупівлі UA-2024-06-27-001874-a. 3. Зобов’язати Замовника - Відділ освіти Валківської міської ради привести тендерну документацію на закупівлю UA-2024-06-27-001874-a у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних вимог, які містяться у пункті 2 розділу 1 Додатку 1 до Тендерної документації, а саме виключити положення «Аналогічні договори повинні бути укладені не раніше листопада 2023 року відповідно до нових ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту», в той же час визначення аналогічного договору викласти у новій редакції - *Аналогічним договором вважається договір з виготовлення (або розроблення) проєктно-кошторисної документації на будівництво (нове будівництво, реконструкція та капітальний ремонт) захисної споруди цивільного захисту з отриманням позитивного експертного звіту відповідно ДБН В.2.2-5:2023 «Захисні споруди цивільного захисту».
Доказ Тендерна документація
Доказ Аналогічний Договір № 113 про надання послуг від 13.10.2023 р.
Доказ Позитивний експертний звіт щодо розробленої проектно-кошторисної документації на виконання договору № 113
Дата розгляду скарги17.07.2024, 10:00
Місце розгляду скаргиАнтимонопольний комітет України
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 12329-р/пк-пз від 17.07.2024 р. ВІДДІЛОМ ОСВІТИ ВАЛКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ виконано, виявлені порушення усунуто.
Дата виконання рішення замовником: 30.07.2024 14:04
Виконана замовником