Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупівлі оголошена 17.05.2024 13:58. Дата останніх змін - 03.07.2024 09:39

Бензин та дизельне паливо - 09130000-9 - Нафта і дистиляти за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника -

Ідентифікатор закупівлі UA-2024-05-17-007305-a  
ID a6f2b9afe1fb4d5eb7691e712038c2a1  
Ідентифікатор плану UA-P-2024-05-16-010731-a  
Загальна очікувана вартість закупівлі
2`760`000.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь

Закупівельник (Проводить закупівлю)

Найменування замовника КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ  
Загальна очікувана вартість закупівлі 2`760`000.00 Гривня (з ПДВ)  
Загальний розмір забезпечення тендерних пропозиції 82`800.00 Гривня  
Процедура закупівлі Відкриті торги з особливостями  
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією  
Вид предмету закупівлі: Закупівля товарів  
Закупівля оголошена
17.05.24
Період уточнень
до 22.06.24
Період оскаржень
до 22.06.24
Подання пропозицій
до 25.06.24
Кваліфікація переможця
з 26.06.24
Пропозиції розглянуті
з 27.06.24
Завершена
03.07.24
22.05.2024, 16:58. ID: UA-2024-05-17-007305-a.b1
Скарга до АМКУ
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ"
Незаконні та дискримінаційні умови тендерної документації
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2024-05-17-007305-a, затвердженій уповноваженою особою Замовника 17.05.2024 (далі – Тендерна документація), встановлено низку умов, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, та які є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «Укрнафта-Постач»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «Укрнафта-Постач» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.

В наслідок таких дій замовника, ТОВ «Укрнафта-Постач» незаконно позбавлене можливості перемогти у Процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «Укрнафта-Постач», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами Процедури закупівлі.
Порядковий номер пункту скарги: 1
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-05-17-007305-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, та які є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
Опис суті пункту скарги
1. Щодо підтвердження можливості постачання пально-мастильних матеріалів автотранспортними засобами Учасника НАЛИВОМ. У Додатку 4 «Технічні вимоги до предмету закупівлі» до Тендерної документації зазначено, що «Відпуск Товару з мережі АЗС Продавця здійснюється за довірчими документами - талонами/скретч-картами на отримання Товару в асортименті та кількості вказаними в талонах/скретч-картах. Талони/скретч-карти повинні бути номіналом 10 та 20 літрів. Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати зразки талонів (скретч-карток), номіналом 10 та 20 л, за якими буде надаватися товар на АЗС учасника». Також, згідно з вимогами Додатку 4 до Тендерної документації, учасники мають надати в складі тендерної пропозиції: - «окремий лист з переліком, адресами і режимом роботи мережевих АЗС та/або АЗС, які не входять до складу мережевих, на яких буде здійснюватися заправка автотранспорту Замовника»; - копію діючої ліцензії на роздрібну торгівлю пальним на кожну АЗС через які буде здійснюватися заправка (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин). Відповідно до умов пункту 3 «Строки та порядок поставки товару» Проекту договору, наведеного у додатку 6 до Тендерної документації: - «Поставка товару за цим договором здійснюється на умовах EXW – на автозаправних станціях Постачальника та/або партнерів в Україні […]» (підпункт 3.1. Проекту договору); - «Покупець на автозаправних станціях Постачальника, вказаних у додатку до цього договору, обмінює паперові картки (талони) Постачальника на товар у асортименті та кількості, що зазначені на картці (талоні)» (підпункт 3.2. Проекту договору); - «Право власності на товар переходить від Постачальника до Покупця з дати підписання обома сторонами видаткових накладних на товар. Підписання видаткових накладних підтверджує отримання Покупцем паперових карток (талонів) та перехід права власності на товар від Постачальника до Покупця, однак не підтверджує факту отримання товару» (підпункт 3.3. Проекту договору); - «Належною, повною передачею товару згідно з цим Договором є фактичний обмін між Покупцем та Постачальником всіх поставлених за цим Договором паперових карток (талонів) на товар» (підпункт 3.4. Проекту договору); - «Постачальник разом з видатковою накладними на товар передає Покупцеві, протягом 5 робочих днів з дати підписання Договору, паперові картки Постачальника. Картки (талони) є власністю Постачальника […]» (підпункт 3.5. Проекту договору). Зазначені положення Тендерної документації та Проекту договору вказують на те, що Замовник здійснює закупівлю пального у талонах (скретч-картках), які згодом будуть отоварюватися через АЗС, які пропонує учасник. Разом з цим, Додаток 4 до Тендерної документації місить умови, згідно з якими: - «Учасник в складі тендерної пропозиції надає інформацію у довільній формі щодо можливості постачання пально-мастильних матеріалів автотранспортними засобами Учасника наливом за окремими заявками Замовника (наявність бензовозів) за адресами Замовника відповідно до дислокації об’єктів»; - «Учасник має надати довідку довільної форми про наявність в нього (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин) автотранспортних засобів для можливості забезпечення доставки пально-мастильних матеріалів на паливні склади Замовника (в разі потреби) із підтвердженням копіями свідоцтв про реєстрацію цих одиниць транспорту (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин у вигляді листа від власників/орендодавців/суборендодавців/партнерів з переліком таких автотранспортних засобів або додаткових угод до договорів оренди/суборенди/партнерських взаємовідносин з переліком таких автотранспортних засобів)». При цьому, Тендерна документація, НЕ МІСТИТЬ будь-яких інших вимог щодо постачання палива не через АЗС, а наливом (бензовозами). Проект договору, наведений у додатку 6 до Тендерної документації, також НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ постачання палива наливом (бензовозами). Таким чином, вимоги Тендерної документації щодо можливості в учасника постачання пально-мастильних матеріалів автотранспортними засобами Учасника наливом за окремими заявками Замовника (наявність бензовозів), а також вимоги щодо документального підтвердження такої можливості, НЕ СТОСУЮТЬСЯ ДАНОЇ ЗАКУПІВЛІ, яка передбачає постачання палива у талонах (скретч-картках) з наступним їх отоварюванням через АЗС. Отже, такі вимоги є надмірними та такими, що обмежують конкуренцію у даній закупівлі. Адже, за таких умов, взяти участь та перемогти у закупівлі зможуть лише ті учасники, які здійснюють постачання палива не лише через АЗС, а і наливом (бензовозами). ТОВ «Укрнафта-Постач» здійснює реалізацію палива за талонами через мережі АЗС, відповідно до умов договорів, укладених з партнерами, зокрема, договором від 29.02.2024 № 13/748-МТР, укладеним з ПАТ «Укрнафта». Зазначений договір не передбачає реалізації ТОВ «Укрнафта-Постач» палива наливом (бензовозами). За таких умов, тендерну пропозицію, подану ТОВ «Укрнафта-Постач», буде відхилено. 2. Щодо підтвердження учасниками наявності додаткового обладнання та матеріально-технічної бази. Відповідно до умов Додатку 4 «Технічні вимоги до предмету закупівлі» до Тендерної документації, «Учасники в складі тендерної пропозиції надають лист у довільній формі про наявність на кожній із запропонованих ним АЗС генераторів або інших резервних засобів живлення із наданням підтверджуючих документів про їх наявність (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин у вигляді листа від власників/орендодавців/суборендодавців/партнерів з переліком таких засобів або додаткових угод до договорів оренди/суборенди/партнерських взаємовідносин з переліком таких засобів)». З цього приводу слід зазначити, що відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Нагадаємо, що пункт 1 частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачає установлення такого кваліфікаційного критерію, як «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій». Замовник, встановивши вимогу щодо наявності на кожній із запропонованих учасником АЗС генераторів або інших резервних засобів живлення із наданням підтверджуючих документів про їх наявність, фактично застосував положення пункту 1 частини другої статті 16 Закону, а саме - наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, порушив вимоги Особливостей в цій частині. Враховуючи викладене, наведені вище положення Тендерної документації суперечать вимогам чинного законодавства в цій частині, а саме, вимогам пункту 29 Особливостей. Крім того, обов’язковість наявності на кожній АЗС генераторів або інших резервних засобів живлення, НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА чинним законодавством, зокрема, Правилами роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442. ТОВ «Укрнафта-Постач» має можливість здійснити реалізацію палива через мережі АЗС, відповідно до умов договорів, укладених з партнерами, зокрема, згідно з договором від 29.02.2024 № 13/748-МТР, укладеним з ПАТ «Укрнафта». Однак, у разі ненадання ТОВ «Укрнафта-Постач» інформації про наявність на кожній із запропонованих АЗС генераторів або інших резервних засобів живлення із наданням підтверджуючих документів про їх наявність, тендерну пропозицію, подану ТОВ «Укрнафта-Постач», буде відхилено. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону, замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Згідно з частиною 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Перелік доказів: 1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-05-17-007305-a, затверджена уповноваженою особою Замовника 17.05.2024. 2. Додаток 4 до Тендерної документації. 3. Додаток 6 до Тендерної документації. 4. Договір від 29.02.2024 № 13/748-МТР, укладений з ПАТ «Укрнафта»
Найменування замовника, рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: Комунальне підприємство «Централізована закупівельна організація» Дніпровської міської ради. Найменування, місцезнаходження суб’єкта оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрнафта-Постач»; 04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-05-17-007305-a містить умови, згідно з якими: 1. Учасники мають підтвердити можливість постачання пально-мастильних матеріалів автотранспортними засобами Учасника НАЛИВОМ за окремими заявками Замовника (НАЯВНІСТЬ БЕНЗОВОЗІВ), тоді як закупівля палива здійснюється у талонах (скретч-картках). 2. Учасники мають підтвердити наявність додаткового обладнання та матеріально-технічної бази. Зазначені умови не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
Класифікація порушення
Інші умови тендерної документації
Тип вимоги Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов’язати замовника внести зміни до тендерної документації щодо закупівлі UA-2024-05-17-007305-a, затвердженій уповноваженою особою Замовника 17.05.2024, а саме, усунути зазначені вище незаконні та дискримінаційні умови. Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення незаконних та дискримінаційних умов тендерної документації та створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «Укрнафта-Постач», наведених вище.
Доказ Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-05-17-007305-a, затверджена уповноваженою особою Замовника 17.05.2024.
Зазначений доказ підтверджує, що тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-05-17-007305-a містить вимоги та вимагає надання документів, які зазначені у Додатку 4 до тендерної документації.
Доказ Додаток 4 до Тендерної документації
Зазначений доказ підтверджує, що Додаток 4 до Тендерної документації містить оскаржувані вимоги, а також те, що у даній процедурі, закупівля палива здійснюється у талонах (скретч-картках), які згодом будуть отоварюватися через АЗС, які пропонує учасник.
Доказ Додаток 6 до Тендерної документації
Зазначений доказ підтверджує, що Проект договору передбачає закупівлю палива у талонах, які будуть отоварюватися через АЗС, а також те, що за результатами цієї закупівлі, замовник не планує закуповувати паливо наливом (бензовозами).
Доказ Договір від 29.02.2024 № 13/748-МТР, укладений з ПАТ «Укрнафта»
Зазначений доказ підтверджує, що ТОВ «Укрнафта-Постач» має договірні відносини з ПАТ «Укрнафта», відповідно до яких ТОВ «Укрнафта-Постач» має можливість здійснювати реалізацію палива за талонами через мережу АЗС «UKRNAFTA», та які не передбачають реалізації ТОВ «Укрнафта-Постач» палива наливом (бензовозами).
Дата розгляду скарги03.06.2024, 10:00
Місце розгляду скаргиАнтимонопольний комітет України
КП «ЦЗО» ДМР на виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №9649-р/пк-пз від 03.06.2024 внесено зміни в тендерну документацію
Дата виконання рішення замовником: 18.06.2024 10:15
Виконана замовником