Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупівлі оголошена 28.03.2024 19:57. Дата останніх змін - 23.04.2024 13:46

Послуги з надання харчування пацієнткам пологових будинків -

Ідентифікатор закупівлі UA-2024-03-28-010451-a  
ID 403e11e554204a57a52d92c809d76bf2  
Ідентифікатор плану UA-P-2024-03-28-013400-a  
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь

Закупівельник (Проводить закупівлю)

Найменування замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПОЛОГОВИЙ БУДИНОК №2" ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ  
Загальна очікувана вартість закупівлі 1`103`000.00 Гривня (без ПДВ)  
Процедура закупівлі Відкриті торги з особливостями  
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією  
Вид предмету закупівлі: Закупівля послуг  
Закупівля оголошена
28.03.24
Період уточнень
до 02.04.24
Період оскаржень
до 02.04.24
Подання пропозицій
до 05.04.24
Наявні запитання без відповіді (скарги без рішення)
з 01.04.24
Процедуру призупинено через скаргу
Аукціон
26.04.24
01.04.2024, 15:55. ID: UA-2024-03-28-010451-a.a1
Скарга до АМКУ
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАЧНО ТА КОРИСНО"
Щодо усунення дискримінаційних вимог
Скаржник вважає, що положення документації не відповідають вимогам законодавства, у тому числі Закону «Про публічні закупівлі», порушують права та інтереси потенційних учасників закупівлі, у тому числі права та інтереси Скаржника, а також створюють дискримінаційні умови та обмежують конкуренцію.
Порядковий номер пункту скарги: 1
Умови тендерної документації є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі.
Опис суті пункту скарги
Скаржник вважає таку вимогу дискримінаційною та такою, що порушує його охоронювані Законом права та інтереси з наступних підстав. Скаржник наголошує, що відповідно до умов Документації предметом закупівлі є Послуги з надання харчування пацієнткам пологових будинків, при цьому на надавача послуг покладається обов’язок приготувати страви, передбачені меню, доставити готові страви з центральної кухні Замовнику та передати їх Замовнику у порядку, передбаченому договором. В той же час видача готових страв пацієнтам є обов’язком Замовника, що підтверджується умовами технічного завдання: 5. Готові страви доставляються з центральної кухні та роздаються пацієнтам (після перевірки відповідальною особою Замовника) двома способами: А) шляхом видачі готових страв персоналом Замовника кожній пацієнтці особисто, згідно затвердженого графіку прийому їжі в закладі охорони здоров’я (їжа видається буфетниками та призначеним персоналом пацієнткам в буфеті – роздавальні відділення у відповідності до замовлення за обліковим складом; при цьому робиться запис у роздавальній відомості на відпуск харчування пацієнткам за обліковим складом). Б) шляхом використання вендингового (их) апарату(ів) або іншого апарату, пристосованого для зберігання, розігріву та видачі готових страв, в пластиковому посуді Учасника (який йому повертається), що мінімізує ризик опіків під час обігу (представник Учасника закупівлі доставляє готові страви до медичного закладу, розвантажує їх в приміщення, де розташований(і) вендинговий(і) апарат(и) або інший апарат, пристосований для зберігання, розігріву та видачі готових страв, та, під наглядом представника Замовника, відповідального за організацію харчування, завантажує необхідну кількість порцій для певного виду прийому їжі до вендингового(их) апарату(ів) або іншого апарату, пристосованого для зберігання, розігріву та видачі готових страв, відповідно до замовлення Замовника; видача готових страв до пацієнток медичного закладу також відбувається в присутності представника Замовника, відповідального за організацію харчування, в необхідний для пацієнтки час) . Аналогічні умови містяться і у підпункті 5.5 «Форми договору про закупівлю» (додаток 3 до Документації). Як вбачається із вищенаведеного, в обох випадках видача готових страв здійснюється або особисто представником Замовника, або в присутності представника Замовника, але в будь-якому випадку вона не здійснюється представником надавача послуг та не є його обов’язком. Таким чином, видача готових страв хворим надавачем послуг не входить до предмету закупівлі та, відповідно, не узгоджується з його положеннями. Так само не входить до обов’язків надавача послуг, відповідно до умов Документації, розігрів готових страв та їх зберігання. За таких умов Замовник повинен самостійно забезпечити наявність обладнання, яке на його думку необхідне для досягнення мети та результату лікувального харчування, що визначене законодавством про охорону здоров’я, та правом, гарантованим статтею 49 Конституції України, на ефективне для всіх громадян медичне обслуговування. При цьому Замовник зобов’язаний дотримуватись вимог чинного законодавства та отримувати таке обладнання відповідно до окремо укладених правочинів, які передбачають його купівлю, оренду тощо, а не вимагати його наявність у учасника процедури закупівлі. Всупереч цьому Замовник у Документації (форма проекту договору про закупівлю) встановлює вимогу наступного змісту: «5.6. ВИКОНАВЕЦЬ для видачі готових страв встановлює вендинговий апарат або інший апарат, пристосований для зберігання, розігріву та видачі готових страв, у кількості ________ одиниць на території медичного закладу на період надання послуг у спеціально пристосованих місцях, визначених Замовником.» Крім того у технічному завданні (додаток 2 до Документації) зазначено наступне: У складі тендерної пропозиції учасник повинен надати документ, який підтверджує можливість використання вендингового апарату або іншого апарату, пристосованого для зберігання, розігріву та видачі готових страв на території України (експертний висновок тощо). Учасник має надати у складі тендерної пропозиції на підтвердження здатності (функціональної відповідності) вендингового апарату або іншого апарату, пристосованого для зберігання, розігріву та видачі готових страв, виконувати функції щодо належного зберігання, розігріву та видачі готових страв пацієнткам згідно наведеного вище опису наступні документи: технічний опис, або інструкцію, або паспорт, або інший документ, що підтверджує здатність (функціональну відповідність опису) такого апарату(ів). Отже вищезазначене чітко свідчить, що вендинговий апарат або інший апарат, пристосований для зберігання, розігріву та видачі готових страв, необхідні Замовнику саме для видачі, зберігання та розігріву готових страв, що не входить до обов’язків надавача послуг відповідно до умов Документації, та, відповідно, до предмету закупівлі. Аналогічне питання стало предметом розгляду колегії АМКУ ще в 5 скаргах: ID: UA-2023-03-28-010943-a.b1, ID: UA-2023-03-28-010943-a.a2, ID: UA-2023-03-28-010943-a.b3, ID: UA-2023-07-18-007267-a.c1, ID: UA-2023-07-21-007092-a.b1, за результатами розгляду яких було встановлено: Таким чином, наведені положення Документації щодо наявності вендингового апарату або іншого апарату, пристосованого для зберігання, розігріву та видачі готових страв та встановлення його на території медичного закладу, не узгоджуються з предметом закупівлі. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть підтвердити наявність вендингового апарату або іншого апарату, пристосованого для зберігання, розігріву та видачі готових страв та встановити його на території медичного закладу, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. За таких умов прийняти участь у закупівлі можуть лише ті учасники, які мають такі апарати, що є дискримінацією по відношенню до Скаржника. Враховуючи, що такі дії Замовника порушують принципи публічних закупівель, зокрема принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Документації в цій частині.
Відповідно до Додатку 1 до Документації на підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази учасник у складі своєї пропозиції повинен надати «документальне підтвердження наявності вендингового(их) апарату(ів) або іншого(их) апарату(ів), пристосованого(их) для зберігання, розігріву та видачі готових страв (не менше однієї одиниці), які здатні зберігати їжу в охолодженому стані відповідно до вимог технічних умов, нагрівати їжу до належної температури вживання та видавати її (надати відповідний сканований документ (копія або оригінал) договору купівлі-продажу, оренди, суборенди, балансову довідку тощо). Якщо в учасника наявні вендинговий(і) апарат(и) або іншого(их) апарату(ів), пристосованого(их) для зберігання, розігріву та видачі готових страв, якими він користується на підставі договору оренди/ суборенди / користування тощо, строк дії таких договорів має бути не менше ніж строк дії договору про надання кейтерингових послуг. Крім того, учасник надає лист від власника /орендодавця вендингових апаратів про можливість використання їх учасником протягом дії договору про надання кейтерингових послуг». Крім того Додатком 2 до тендерної документації встановлено: 5. Готові страви доставляються з центральної кухні та роздаються пацієнтам (після перевірки відповідальною особою Замовника) двома способами: А) шляхом видачі готових страв персоналом Замовника кожній пацієнтці особисто, згідно затвердженого графіку прийому їжі в закладі охорони здоров’я (їжа видається буфетниками та призначеним персоналом пацієнткам в буфеті – роздавальні відділення у відповідності до замовлення за обліковим складом; при цьому робиться запис у роздавальній відомості на відпуск харчування пацієнткам за обліковим складом). Б) шляхом використання вендингового (их) апарату(ів) або іншого апарату, пристосованого для зберігання, розігріву та видачі готових страв, в пластиковому посуді Учасника (який йому повертається), що мінімізує ризик опіків під час обігу (представник Учасника закупівлі доставляє готові страви до медичного закладу, розвантажує їх в приміщення, де розташований(і) вендинговий(і) апарат(и) або інший апарат, пристосований для зберігання, розігріву та видачі готових страв, та, під наглядом представника Замовника, відповідального за організацію харчування, завантажує необхідну кількість порцій для певного виду прийому їжі до вендингового(их) апарату(ів) або іншого апарату, пристосованого для зберігання, розігріву та видачі готових страв, відповідно до замовлення Замовника; видача готових страв до пацієнток медичного закладу також відбувається в присутності представника Замовника, відповідального за організацію харчування, в необхідний для пацієнтки час) . Обов’язкова наявність вендингово(их) апарату(ів) або іншого апарату, пристосованого для зберігання та видачі готових страв, при наданні кейтерингових послуг обумовлена рядом підстав: по-перше: на виконання Указу Президента України №64/2022 від 24.02.2022 року «Про ведення воєнного стану в Україні» (зі змінами), на виконання наказу МОЗ України №374 від 24.02.2022 р. «Про затвердження Тимчасових заходів у закладах охорони здоров’я з метою забезпечення їх готовності для надання медичної допомоги постраждалим внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України», задля забезпечення безпеки та належного лікувально-охоронного режиму пацієнток КНП «ПБ №2» ОМР на період дії воєнного стану, пов’язаного з агресією Російської Федерації проти України, проведення ефективної евакуації і укриття персоналу і пацієнтів під час сигналу «Повітряна тривога!». Під час повітряної тривоги персонал і пацієнтки КНП «ПБ №2» ОМР повинні спуститися та залишатися в укритті увесь період тривоги. Тобто, існує необхідність зберігання та видачі готових страв у таких випадках, коли відсутня технічна можливість це робити в буфеті-роздавальні відділення. Отже, в приміщенні укриття повинно бути встановлено вендинговий(і) апарат(и) або інший(і) апарат(и), пристосований(і) для зберігання, розігріву та видачі готових страв; по-друге, частина пацієнток не мають можливості отримати готові страви безпосередньо в буфеті у зв’язку з проведенням під час відпуску харчування згідно встановленого Замовником графіку лікувальних процедур та/або лабораторних досліджень, зокрема: УЗД, лабораторні аналізи крові тощо, які здебільшого проводяться натщесерце. Невикористання спеціального апарату, пристосованого для зберігання та видачі готових страв пацієнткам, які не мають можливості отримати готові страви безпосередньо в буфеті у зв’язку з проведенням під час відпуску харчування згідно встановленого Замовником графіку лікувальних процедур та/або лабораторних досліджень, та/або наявності підстав, пов'язаних з повномасштабною війною та постійним ризиком ракетних атак і обстрілів медичного закладу не забезпечує мети та результату лікувального харчування, що визначене законодавством про охорону здоров’я й не надає особі права, гарантованого статтею 49 Конституції України на ефективне для всіх громадян медичне обслуговування. Зважаючи на важливу роль лікувального харчування у комплексній терапії пацієнтки, дуже важливо, щоб в умовах триваючої вiйськової агресiї його якість відповідала вимогам чинного законодавства України. Держава гарантує пацієнткам медичне обслуговування належної якості. Закон України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» від 19.10.2017 № 2168-VIII визначає основні принципи програми медичних гарантій, один із яких – зберігати й відновлювати здоров’я населення завдяки медичним послугам, складовою яких в обов'язковому порядку є лікувальне харчування. Вимога Замовника про видачу готових страв пацієнткам шляхом використання вендингового(их) апарату(ів) або іншого апарату, пристосованого для зберігання, розігріву та видачі готових страв, обґрунтовується необхідністю забезпечення права пацієнтки на належну якість лікувального харчування, що гарантоване державою. Вендинговий(і) апарат(и) або інший апарат, пристосований для зберігання, розігріву та видачі готових страв, повинні зберігати смакові якості страв, а також безпечність харчових продуктів до вживання із обов’язковим дотриманням запрограмованого температурного режиму, а саме: повинні забезпечувати дотримання автоматичних режимів зберігання певних страв при температурі від 0 до +4°С та, у разі необхідності, їх розігріву до 65 +-2°С; гарантувати безпеку працівників медичного закладу, виконувати циклічну безперебійну роботу при видачі готових страв. Кількість пацієнток, які отримуватимуть послугу шляхом використання вендингового(их) апарату(ів) або іншого апарату, пристосованого для зберігання, розігріву та видачі готових страв, в середньому становить не менш ніж 21 особа на всі прийоми їжі на добу. Кількість місць зберігання у вендинговому(их) апараті(ах) або іншому апараті, пристосованому для зберігання, розігріву та видачі готових страв, для контейнерів з відповідною стравою повинно бути розраховано з урахуванням відповідної кількості прийомів їжі, зокрема всіх перших та других страв, салатів, закусок тощо на добу (надалі – опис). Замовником не ставиться до вендингового апарату або іншого апарату, пристосованого для зберігання, розігріву та видачі готових страв, конкретних технічних вимог, а вимагається здатність (функціональна відповідність опису) вендингового апарату або іншого апарату, пристосованого для зберігання, розігріву та видачі готових страв, виконувати функції щодо належного зберігання, розігріву та видачі готових страв пацієнткам згідно наведеного вище опису. Учасник встановлює вендинговий апарат або інший апарат, пристосований для зберігання, розігріву та видачі готових страв, за місцем надання послуг у спеціально пристосованих місцях, визначених Замовником. У складі тендерної пропозиції учасник повинен надати документ, який підтверджує можливість використання вендингового апарату або іншого апарату, пристосованого для зберігання, розігріву та видачі готових страв на території України (експертний висновок тощо).» Згідно з проектом договору (Додаток 3): 5.5. Готові страви доставляються з центральної кухні та роздаються пацієнткам (після перевірки відповідальною особою Замовника) двома способами: А) шляхом видачі готових страв персоналом Замовника кожній пацієнтці особисто, згідно затвердженого графіку прийому їжі в закладі охорони здоров’я (їжа видається буфетниками та призначеним персоналом пацієнткам в буфеті – роздавальні відділення у відповідності до замовлення за обліковим складом; при цьому робиться запис у роздавальній відомості на відпуск харчування пацієнткам за обліковим складом). Б) Для окремої категорії пацієнтів, готові страві доставляються з центральної кухні та роздаються таким пацієнткам шляхом використання вендингових апаратів або іншого апарату, пристосованого для зберігання, розігріву та видачі готових страв, в посуді ВИКОНАВЦЯ (який йому повертається) на умовах, передбачених діючим законодавством. (представник ВИКОНАВЦЯ закупівлі доставляє готові страви до медичного закладу, розвантажує їх в приміщення, де розташований вендинговий апарат, або інший апарат, пристосований для зберігання, розігріву та видачі готових страв, та, під наглядом представника Замовника, відповідального за організацію харчування, завантажує необхідну кількість порцій для певного виду прийому їжі до вендингового апарату або іншого апарату, пристосованого для зберігання, розігріву та видачі готових страв, відповідно до замовлення Замовника; видача готових страв до пацієнток медичного закладу також відбувається в присутності представника Замовника, відповідального за організацію харчування, в необхідний для пацієнтки час) . 5.6. ВИКОНАВЕЦЬ для видачі готових страв встановлює вендинговий апарат або інший апарат, пристосований для зберігання, розігріву та видачі готових страв, у кількості ________ одиниць на території медичного закладу на період надання послуг у спеціально пристосованих місцях, визначених Замовником.»
Класифікація порушення
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип вимоги Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації.
Доказ Тендерна документація 2024
Тендерна документація Замовника, яка містить оскаржувані умови документації
Доказ рішення від 01.05.2023 №5674
Рішення колегії АМКУ щодо аналогічного питання
Доказ рішення від 29.05.2023 №7479
Рішення колегії АМКУ щодо аналогічного питання
Доказ рішення від 03.07.2023 № 9739
Рішення колегії АМКУ щодо аналогічного питання
Доказ рішення від 07.08.2023 № 12187
Рішення колегії АМКУ щодо аналогічного питання
Доказ рішення від 09.08.2023 № 12406
Рішення колегії АМКУ щодо аналогічного питання
Дата розгляду скарги10.04.2024, 10:00
Місце розгляду скаргиАнтимонопольний комітет України
Задоволено Органом оскарження
23.04.2024 13:40