Процедура закупівлі оголошена 18.01.2024 14:09. Дата останніх змін - 08.02.2024 11:32
Послуги з охорони приміщень, що здійснюються технічними засобами -
Ідентифікатор закупівлі | UA-2024-01-18-010101-a | |
ID | 363f0f2ae645413fbd439ff2728c43bd | |
Ідентифікатор плану | UA-P-2024-01-18-001327-a |
Загальна очікувана вартість закупівлі
150`000.00 Гривня
Ви ще не берете участь в обговоренні цієї закупівлі
Ви ще не берете участь у цій закупівлі
Відмітити оголошення
Додати у вибране
Приховати
Запланувати участь
Для Хмельницького обласного центру зайнятості та його структурних підрозділів
Закупівельник (Проводить закупівлю)
Найменування замовника | Хмельницький обласний центр зайнятості | |
Загальна очікувана вартість закупівлі | 150`000.00 Гривня (з ПДВ) | |
Загальний розмір забезпечення тендерних пропозиції | 4`500.00 Гривня | |
Процедура закупівлі | Відкриті торги з особливостями | |
Метод оцінки тендерних пропозицій учасників | Оцінка тендерних пропозицій учасників за найменшою пропозицією | |
Вид предмету закупівлі: | Закупівля послуг |
Закупівля оголошена
18.01.24
Період уточнень
до 23.01.24
Період оскаржень
до 23.01.24
Подання пропозицій
до 26.01.24
Аукціон
26.01.24
Кваліфікація переможця
з 26.01.24
Пропозиції розглянуті
з 01.02.24
Завершена
08.02.24
19.01.2024, 13:48. ID: UA-2024-01-18-010101-a.b1
Вимога (Скарга)
Щодо дискримінаційної вимоги
Шановний Замовнику!
Стосовно вимоги викладеної в Додатку 3 Тендерної документації п. 4 щодо наявності в учасника сертифікату відповідності пункту централізованого спостереження - (ПЦС) який повинен відповідати вимогам ДСТУ EN 50518:2019, "Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень": ДСТУ EN 50518-2019.
Зазначена сертифікація проводиться єдиним Державним центром сертифікації, а саме Державним центром сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони, регіональні управління якого (управління поліції охорони в областях та м. Києві є прямими конкурентами недержавних суб'єктів охоронної діяльності на ринку охоронних послуг). З урахуванням цього зрозуміло чому лише територіальні управління поліції охорони отримали зазнаний вище сертифікат.
Надання діючого сертифікату відповідності на послуги з централізованого спостереження за підохоронними об’єктами, що відповідають вимогам ДСТУ EN 50518-2019 "Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень", виданий органом з сертифікації державного центру сертифікації є дискримінаційна, тому що не має жодного відношення до вимог вказаного ДСТУ.
ДСТУ EN 50518-2019 "Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень", виданій органом з сертифікації державного центру сертифікації, оскільки регламентує сертифікацію приладів, а не послуг.
Звертаємо увагу на те, що а ні Закон України "Про охоронну діяльність"
від 22 березня 2012 року № 4616-VI зі змінами, а ні "Ліцензійні умови" не обмежують та не зобов’язують охоронне підприємство отримувати невідомі діючому законодавству сертифікати.
Таким чином потенційний учасник маючи всі необхідні ресурси, щодо надання охоронних послуг, але через встановлення даної вимоги, потенційний учасник не може взяти участь в закупівлі Замовника, бо не має сертифікату відповідності на ПЦС в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень (ЦСПТС) і послуги з централізованого спостереження за підохоронними об’єктами, що відповідають вимогам ДСТУ EN 50518-2019 "Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень", виданий органом з сертифікації державного центру сертифікації, що є дискримінацією по відношенню до потенційних учасників.
Замовник завідомо звужує коло учасників, що є порушенням принципів здійснення публічних закупівель, визначених ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі», зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників (п.1., ч.1. ст.5 Закону), відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель (п.3., ч.1. ст.5 Закону). Як приклад, до такого висновку пришла Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (рішення №113-р/пк-пз від 02.01.2024 по скарзі UA-2023-12-16-001796-a.c1, ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-16-001796-a), яка зобов’язала Замовника усунути невідповідності шляхом внесення змін до документації.
Враховуючи вищевикладене, потенційний учасник просить Замовника видалити вимогу про наявність сертифікату відповідності на ПЦС в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень (ЦСПТС) і послуги з централізованого спостереження за підохоронними об’єктами, що відповідають вимогам ДСТУ EN 50518-2019 "Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень", виданого органом з сертифікації державного центру сертифікації.
Стосовно вимоги викладеної в Додатку 3 Тендерної документації п. 4 щодо наявності в учасника сертифікату відповідності пункту централізованого спостереження - (ПЦС) який повинен відповідати вимогам ДСТУ EN 50518:2019, "Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень": ДСТУ EN 50518-2019.
Зазначена сертифікація проводиться єдиним Державним центром сертифікації, а саме Державним центром сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони, регіональні управління якого (управління поліції охорони в областях та м. Києві є прямими конкурентами недержавних суб'єктів охоронної діяльності на ринку охоронних послуг). З урахуванням цього зрозуміло чому лише територіальні управління поліції охорони отримали зазнаний вище сертифікат.
Надання діючого сертифікату відповідності на послуги з централізованого спостереження за підохоронними об’єктами, що відповідають вимогам ДСТУ EN 50518-2019 "Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень", виданий органом з сертифікації державного центру сертифікації є дискримінаційна, тому що не має жодного відношення до вимог вказаного ДСТУ.
ДСТУ EN 50518-2019 "Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень", виданій органом з сертифікації державного центру сертифікації, оскільки регламентує сертифікацію приладів, а не послуг.
Звертаємо увагу на те, що а ні Закон України "Про охоронну діяльність"
від 22 березня 2012 року № 4616-VI зі змінами, а ні "Ліцензійні умови" не обмежують та не зобов’язують охоронне підприємство отримувати невідомі діючому законодавству сертифікати.
Таким чином потенційний учасник маючи всі необхідні ресурси, щодо надання охоронних послуг, але через встановлення даної вимоги, потенційний учасник не може взяти участь в закупівлі Замовника, бо не має сертифікату відповідності на ПЦС в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень (ЦСПТС) і послуги з централізованого спостереження за підохоронними об’єктами, що відповідають вимогам ДСТУ EN 50518-2019 "Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень", виданий органом з сертифікації державного центру сертифікації, що є дискримінацією по відношенню до потенційних учасників.
Замовник завідомо звужує коло учасників, що є порушенням принципів здійснення публічних закупівель, визначених ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі», зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників (п.1., ч.1. ст.5 Закону), відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель (п.3., ч.1. ст.5 Закону). Як приклад, до такого висновку пришла Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (рішення №113-р/пк-пз від 02.01.2024 по скарзі UA-2023-12-16-001796-a.c1, ідентифікатор закупівлі UA-2023-12-16-001796-a), яка зобов’язала Замовника усунути невідповідності шляхом внесення змін до документації.
Враховуючи вищевикладене, потенційний учасник просить Замовника видалити вимогу про наявність сертифікату відповідності на ПЦС в якості центру спостереження та приймання тривожних сповіщень (ЦСПТС) і послуги з централізованого спостереження за підохоронними об’єктами, що відповідають вимогам ДСТУ EN 50518-2019 "Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень", виданого органом з сертифікації державного центру сертифікації.
Доброго дня.
Ваша вимога від 19.01.2024 року, щодо закупівлі послуг з охорони приміщень, що здійснюються технічними засобами, код ДК 021:2015: 79710000-4 «Охоронні послуги» (UA-2024-01-18-010101-a) розглянута.
Повідомляємо Вам, що Послуги, що закуповуються в рамках тендерної процедури передбачають отримання послуг, що надаються за допомогою систем тривожної сигналізації, систем охоронного призначення, що спостерігаються на пункті централізованого спостереження, який є основною складовою комплексу послуг технічної охорони, та спостерігає за станом систем передавання тривожних сповіщень на охоронних об’єктах.
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон № 922) у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби — плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною 4 статті 5 Закону № 922.
Згідно з частиною 5 статті 23 Закону № 922 замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Згідно з Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 № 124-VІІІ будь-якому постачальнику послуг надано право провести їх оцінку відповідності у формі сертифікації на відповідність заявленим вимогам. Оцінка відповідності - процес доведення того, що визначені вимоги, які стосуються продукції, процесу, послуги, системи, особи чи органу, були виконані.
Таким чином, сертифікат відповідності - це документ, що підтверджує виконання визначених вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Звертаємо Вашу увагу, що в тендерній документації замовник послуг просить надати сертифікат відповідності ДСТУ EN 50518:2019 не виданим конкретним органом по сертифікації і не Державним центром сертифікації на який Ви посилаєтеся у своїй вимозі, а отже даний сертифікат може бути виданий будь-яким спеціалізованим органом з оцінки відповідності, дана вимога в тендерній документації не носить дискримінаційний характер, тому що ринку видачі вищезазначеного сертифікату є організації, які надають дані послуги.
Також, згідно з позицією Постійнодіючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія), що викладена, зокрема, в рішеннях від 09.09.2020 № 16980-р/пк-пз, від 01.06.2020 № 10800-р/пк-пз, від 23.10.2019 № 15333-р/пк-пз та інших, не є дискримінацією встановлення умови надання учасниками у складі Пропозиції сертифікату відповідності.
Таким чином, можливість встановлення Замовником в документації умови надання учасниками у складі пропозиції сертифікатів відповідності чи сертифікатів якості передбачена нормами чинного законодавства та в свою чергу не є дискримінаційною і не заборонена іншими нормативно-правовими актами.
Ваша вимога від 19.01.2024 року, щодо закупівлі послуг з охорони приміщень, що здійснюються технічними засобами, код ДК 021:2015: 79710000-4 «Охоронні послуги» (UA-2024-01-18-010101-a) розглянута.
Повідомляємо Вам, що Послуги, що закуповуються в рамках тендерної процедури передбачають отримання послуг, що надаються за допомогою систем тривожної сигналізації, систем охоронного призначення, що спостерігаються на пункті централізованого спостереження, який є основною складовою комплексу послуг технічної охорони, та спостерігає за станом систем передавання тривожних сповіщень на охоронних об’єктах.
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон № 922) у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби — плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною 4 статті 5 Закону № 922.
Згідно з частиною 5 статті 23 Закону № 922 замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Згідно з Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 № 124-VІІІ будь-якому постачальнику послуг надано право провести їх оцінку відповідності у формі сертифікації на відповідність заявленим вимогам. Оцінка відповідності - процес доведення того, що визначені вимоги, які стосуються продукції, процесу, послуги, системи, особи чи органу, були виконані.
Таким чином, сертифікат відповідності - це документ, що підтверджує виконання визначених вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Звертаємо Вашу увагу, що в тендерній документації замовник послуг просить надати сертифікат відповідності ДСТУ EN 50518:2019 не виданим конкретним органом по сертифікації і не Державним центром сертифікації на який Ви посилаєтеся у своїй вимозі, а отже даний сертифікат може бути виданий будь-яким спеціалізованим органом з оцінки відповідності, дана вимога в тендерній документації не носить дискримінаційний характер, тому що ринку видачі вищезазначеного сертифікату є організації, які надають дані послуги.
Також, згідно з позицією Постійнодіючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Колегія), що викладена, зокрема, в рішеннях від 09.09.2020 № 16980-р/пк-пз, від 01.06.2020 № 10800-р/пк-пз, від 23.10.2019 № 15333-р/пк-пз та інших, не є дискримінацією встановлення умови надання учасниками у складі Пропозиції сертифікату відповідності.
Таким чином, можливість встановлення Замовником в документації умови надання учасниками у складі пропозиції сертифікатів відповідності чи сертифікатів якості передбачена нормами чинного законодавства та в свою чергу не є дискримінаційною і не заборонена іншими нормативно-правовими актами.
Відповідь замовника: 22.01.2024 16:41
Тип відповіді: Відхилено
Виконана замовником