Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупки объявлена 27.03.2025 15:50. Дата последних изменений - 08.05.2025 08:41

Бензин та Дизельне паливо (талони) -

Идентификатор закупки UA-2025-03-27-008113-a  
ID 884cafe506bc42deab6ab1dceb664b9a  
Общая ожидаемая стоимость закупки
8`941`65000 Гривна
Вы еще не принимаете участие в обсуждении этой закупки
Вы еще не принимаете участие в этой закупке
Отметить публикацию
Добавить в избранное
Спрятать
Запланировать участие

Заказчик (Проводит закупку)

Наименование заказчика Вінницяоблводоканал  
Общая ожидаемая стоимость закупки 8`941`650.00 Гривна (с НДС)  
Процедура закупки Открытые торги с особенностями  
Метод оценки тендерных предложений участников Оценка тендерных предложений участников по наименьшей предложением  
Закупка объявлена
27.03.25
Период уточнений
до 06.04.25
Период обжалования
до 06.04.25
Прием предложений
до 09.04.25
Аукцион
21.04.25
Квалификация
с21.04.25
Предложения рассмотрены
с24.04.25
Завершен
08.05.25
01.04.2025, 10:39
АЗС по всіх обласних центрах України
Общий вопрос о закупке
Просимо надати роз'яснення стосовно наявності АЗС по всіх обласних центрах України. Комунальне підприємство здійснює свою діяльність виключно в межах населеного пункту, де воно знаходиться. З якою метою комунальному підприємству потрібна наявність АЗС по всій Україні. Просимо внести зміни в тендерну документацію та виключити наявність АЗС по всій Україні.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован04.04.2025, 16:23)
Добрий день! Шановний Учаснику! Розглянувши Ваше звернення, інформуємо, що необхідність АЗС по всій Україні викликана досвідом попередніх закупівель та потребою в заправці транспортних засобів працівників Замовника, які перебувають у відряджені. Тендерна документація розроблена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», тому просимо подавати тендерні пропозиції відповідно до вимог Тендерної документації.
03.04.2025, 15:25
ЗВЕРНЕННЯ
Общий вопрос о закупке
На відповідність п. 54 Особливостей, звертаємось до Замовника з вимогою виключити дискримінаційні умови тендерної документації щодо наявності талонів ЗРАЗКА УЧАСНИКА.

Додаток 1 та Додаток 2 Тендерної документації визначає:
«4. Документи, які має надати учасник на підтвердження ПРАВА КОРИСТУВАННЯ АЗС:
3)У разі використання Учасником партнерських АЗС та організації здійснення відпуску пального шляхом надання талонів, що пропонуються Учасником, – надаються копії партнерських договорів, укладених між Учасником та власником або орендарем АЗС, з оригіналом листа від власника/орендаря про гарантування безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС, що зазначені у довідці, протягом 2025 року, ЗА ТАЛОНАМИ ЗРАЗКА УЧАСНИКА.»

Звертаємо увагу, що потенційний учасник НЕ Є ЕМІТЕНТОМ ТАЛОНІВ, тобто учасником не введено в облік в мережі АЗС талонів зразка САМЕ учасника.
Плануємо запропонувати здійснювати постачання палива за талонами, емітентом яких є партнерська мережа АЗС, та за якими здійснюється отримання палива в партнерській мережі АЗС.
Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює поняття Талону (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому. Позначеня на талоні наносить емітент таких талонів.
Наше підприємство планує запропонувати здійснювати відпуск за талонами, емітентом яких є партнерська мережа автозаправних станцій, яка має введений в обіг зразок талонів, емітентом яких є власник мережі автозаправних станцій.
Аналізуючи вищевикладену норму можна зробити висновок, що талон як засіб для отримання відповідної кількості пального, певної марки придбаний раніше за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу породжує певні правовідносини та встановлює зобов’язання між суб’єктами право, а саме продавцем талону та його покупцем. Так у продавця виникає обов’язок здійснити відпуск пального за пред’явленим на нього талоном. Слід зауважити, що такі правовідносини та чинне законодавство, як наслідок, надають Покупцю право здійснювати перепродаж Товару (палива за талонами), для отримання палива вже контрагенту Покупця, в даному випадку Замовника, в зв’язку з тим, що талон НЕ є засобом розрахунку та платіжним засобом, а є фактично засобом контролю відпуску раніше придбаного пального.

Оскільки тендерна документація містить дискримінаційні умови, та такі, що обмежують учасників в праві на участь, звертаємось до Замовника з вимогою усунення обмежуючих умов тендерної документації:
- щодо умови надання листа від власника АЗС, про здійснення відпуску пального ЗА ТАЛОНАМИ ЗРАЗКА САМЕ УЧАСНИКА .
Потенційний учасник має партнерський договір НЕ НА ОБСЛУГОВУВАННЯ ВЛАСНИХ ТАЛОНІВ, а договір купівлі-продажу нафтопродуктів шляхом постачання талонів.
У відповідності до ч. 1 ст. 627 Цивільного кодексу України, сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
З урахуванням норм Цивільного кодексу України, між Суб’єктом оскарження та його партнером (мережею АЗС) було укладено договір, який містить умови, що були визначені між сторонами на момент підписання. Такий договір складено у відповідності до ст.ст. 655-656 ЦКУ, зокрема згідно загальним положення договору купівлі-продажу Товару.
Встановлення Замовником умови щодо наявності партнерського договору саме на КОРИСТУВАННЯ АЗС, тим більше за талонами зразка САМЕ учасника (емітовані учасником) – створює обмеження у можливості взяти участь у закупівлі учасникам, які здійснюють постачання Товару (через партнерську мережу АЗС) на підставі укладених договорів купівлі-продажу Товару, при цьому за талонами, емітовані партнером – власником мережі АЗС, а не учасником.
Для того, щоб бути учасником ринку продажу пального, законодавством не передбачено обов'язку бути при цьому власником/орендарем/корисутвачем автозаправних станцій, або емітентом талонів. Відповідне твердження має законодавче обґрунтування в частині права юридичної особи здійснювати продаж Товару, яке належить власникові Товару, закріплене в ст. 658 Цивільного кодексу України.
Отже, право користування об'єктами автозаправних станцій партнерських АЗС - не є обов'язком Суб'єкта оскарження для здійснення права перепродажу Товару (палива за талонами), а отже - такі вимоги Замовника щодо "права користування АЗС " - не мають законодавчого підґрунтя та суперечать вимогам діючих нормативно-правових актів, а також встановлюють дискримінаційні умови для Суб'єкта господарювання, які порушують його права на здійснення господарської діяльності згідно зареєстрованих видів економічної діяльності з оптової торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами.
Такі умови тендерної документації не створюють конкурентного середовища та є такими, що порушують принципи, закріплені в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Звертаємо увагу, що практика розгляду скарг Антимонопольним комітетом України за аналогічною дискримінаційною умовою є позитивною, що свідчить про наявність порушень з боку Замовника при складанні тендерної документації.
За таких умов, орган оскарження приймає рішення про зобов’язання Замовника усунити невідповідності шляхом внесення змін до тендерної документації.

ЗВЕРТАЄМОСЬ до Замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, а саме виключити вимогу щодо:
- Наявності листа від власника АЗС, про здійснення відпуску пального ЗА ТАЛОНАМИ ЗРАЗКА САМЕ УЧАСНИКА , в частині ТАЛОНІВ зразка САМЕ учасника.
- Наявність партнерських договорів на підтвердження права користування учасником АЗС.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован04.04.2025, 16:38)
Добрий день! Шановний Учаснику! Розглянувши Ваше звернення, інформуємо, що обмеження прав Учасників закупівлі використовувати партнерські АЗС призведе до зменшення кола потенційних учасників закупівлі, що в свою чергу зменшить конкуренцію. Вимога про можливість використовувати партнерські АЗС не містить дискримінаційних умов, тому просимо подавати тендерні пропозиції відповідно до вимог Тендерної документації.
Що стосується вимоги про відпуск пального за талонами зразка Учасника, то до тендерної документації внесено зміни.
03.04.2025, 15:26
ЗВЕРНЕННЯ
Общий вопрос о закупке
1. Питання
На відповідність п. 54 Особливостей, звертаємось до Замовника з вимогою виключити дискримінаційні умови тендерної документації щодо наявності:
- не менше 5 АЗС учасника на адміністративній території м. Вінниці (наше підприємство може запропонувати 3 АЗС у м. Вінниці);
- в радіусі 8 км від адреси Замовника наявність 3-х АЗС учасника (наше підприємство може запропонувати 1-ну АЗС на відстані 8 км та ще 2 (дві) АЗС на відстані більше ніж 8 км).
- АЗС у кожному обласному центрі (наше підприємство не може запропонувати АЗС саме в кожному обласному центрі України, але може запронувати АЗС у 90 % обласних центрів України).
Додаток 1 та Додаток 2 тендерної документації визначають наступні умови:
«2. На адміністративній території м.Вінниці має бути розташовано не менше 5-ти АЗС Учасника про що Учасник має надати Довідку на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) в довільній формі за підписом керівника або уповноваженої особи учасника із зазначенням адрес АЗС. До довідки обов'язково мають додаватись документи які підтверджують право користування учасника АЗС, що зазначені в довідці.
3. Для забезпечення економії та недопущення нераціональних затрат паливно-мастильних матеріалів в радіусі до 8 кілометрів від фактичної адреси замовника (м. Вінниця, вул. Київська, 173) (відстань вимірюється по автомобільних дорогах загального призначення) має розташовуватись не менше 3-х (трьох) АЗС учасника на яких можлива заправка з використанням талонів про що Учасник має надати Довідку на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) в довільній формі за підписом керівника або уповноваженої особи учасника із зазначенням адрес АЗС. До довідки обов'язково мають додаватись документи які підтверджують право користування учасника АЗС, що зазначені в довідці.
5. Учасник має надати Гарантійний лист на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) в довільній формі за підписом керівника або уповноваженої особи учасника з переліком усіх АЗС Учасника (із зазначенням адреса АЗС) , які мають бути розташовані на території всієї України (в кожному обласному центрі, винятком можуть слугувати тимчасово окуповані території) з можливістю здійснення заправки автомобілів цілодобово у відповідності до кількості та номенклатури пального необхідного Покупцю.»


Частиною першою статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.

Наше підприємство планує запропонувати мережу АЗС, яка розташована по всій території України, та велику сітку розташування по м. Вінниця та Вінницькій області, АЛЕ ОСКІЛЬКИ Замовник встановив таких виокремлений перелік розташування АЗС – Скаржник не має можливості взяти участь у процедурі закупівлію
При цьому, за найшвидшою схемою проїзда, найближча АЗС, яку плануємо запропонувати, знаходиться на відстані НЕ БІЛЬШЕ 8 км, АЛЕ у кількості 1 (однієї) АЗС.
ТАК САМО, як і загальна кількість АЗС у місті Вінниця скаладає 3 (три) АЗС, чого є цілком достатньо для здійснення заправки пальним.
АЛЕ Замовник встановлює наявність САМЕ 5 АЗС у місті Вінниця, чим обмежує більшість учасників та встановлює вимоги, які зможе виконати ЛИШЕ ОДИН ПОСТАЧАЛЬНИК (Особливо, з урахуванням вимоги наявності АЗС у кожному обласному центрі України).
ЗВЕРТАЄМОСЬ до Замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, а саме виключити вимогу щодо:
- Наявності САМЕ 5 АЗС у місті Вінниця;
- Наявності в радіусі до 8 кілометрів від фактичної адреси замовника (м. Вінниця, вул. Київська, 173) (відстань вимірюється по автомобільних дорогах загального призначення) має розташовуватись не менше 3-х (трьох) АЗС учасника на яких можлива заправка.
- Наявності АЗС САМЕ у кожному обласному центрі України.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован04.04.2025, 16:42)
Добрий день! Шановний Учаснику! Розглянувши Ваше звернення, інформуємо, з метою скорочення експлуатаційних витрат, економії паливно-мастильних матеріалів, робочого часу, можливості заправки транспортних засобів працівників, які перебувають у відряджені, а також враховуючи досвід минулих закупівель, коли під час воєнного стану були обмеження електропостачання, відсутність мережі інтернет, що приводило до великих черг та неможливості вчасно та в необхідній кількості заправити транспортні засоби підприємства критичної інфраструктури, які обслуговують і ліквідують аварійні витоки на мережах водопостачання та водовідведення, що в свою чергу може призвести до погіршення стабільного водопостачання та водовідведення мешканців м. Вінниця.
Враховуючи вищевикладене, вимога щодо наявності АЗС та їх кількості не містить жодних дискримінаційних вимог і покликана забезпечити належну роботу Замовника в умовах воєнного стану.
03.04.2025, 15:26
ЗВЕРНЕННЯ
Общий вопрос о закупке
На відповідність п. 54 Особливостей, звертаємось до Замовника з вимогою виключити дискримінаційні умови тендерної документації щодо підтвердження наявності складу Учасника у м. Вінниця.

Додаток 2 Тендерної документації визначає:
«16. Місце поставки талонів: м. Вінниця, вул. Київська, 173, СКЛАД Учасника або на вимогу Покупця на іншу адресу в межах м. Вінниця .»

За практикою Антимонопольного комітету України, вимога в частині наявності у учасника складу у м. Вінниця, в який учасник повинен поставити талони – є дискримінаційною умовою, та такою, що обмежує більшість учасників ринку постачання палива у можливості взяти участь у процедурі закупівлі.
Така вимога тендерної документації є обмежувальною, оскільки якщо потенційний учасник є підприємством, яке не має складу САМЕ у місті Вінниця – такий учасник не зможе взяти участь у процедурі закупівлі.
Наявність жорстких обмежень в частині наявності матеріально-технічної бази учасника (склад у місті Вінниця), хоч і може розглядатись як умова, що відповідає нормам ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», але з урахуванням інших дискримінаційних вимог тендерної документації – встановлює неконкурентні умови для учасників ринку постачання палива.
Зокрема, при вивчені тендерної документації, потенційний учасник виявив наступні дискримінаційні умови (за практикою рішень АМКУ):
- Талони зразка саме учасника (учасник повинен бути емітентом талонів);
- САМЕ 5 АЗС у місті Вінниця;
- в радіусі до 8 кілометрів від фактичної адреси замовника (м. Вінниця, вул. Київська, 173) (відстань вимірюється по автомобільних дорогах загального призначення) наявність НЕ МЕНШЕ 3-х (трьох) АЗС учасника;
- АЗС САМЕ у кожному обласному центрі України.
- Склад учасника у місті Вінниця;
- WEB додаток та доступ Замовника до «Особистого кабінету»;

Проаналізувавши вищезазначені умови, а також з урахуванням обмеженості місцезнаходження АЗС в ПЕВНІЙ кількості та на ПЕВНІЙ відстані, а також вимоги до технологій системи керування та розподілу пального між талонами за допомогою WEB додатку, - виконати такі умови тендерної документації зможе ЛИШЕ ОДНА МЕРЕЖА АЗС, що не створює конкурентного середовища для учасників ринку.

Такі умови тендерної документації порушують принципи, закріплені в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», зокрема недискримінація учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Звертаємо увагу, що практика розгляду скарг Антимонопольним комітетом України за аналогічною дискримінаційною умовою є позитивною, що свідчить про наявність порушень з боку Замовника при складанні тендерної документації.
За таких умов, орган оскарження приймає рішення про зобов’язання Замовника усунити невідповідності шляхом внесення змін до тендерної документації.

Ответ заказчика (ответ зарегистрирован04.04.2025, 16:44)
Добрий день! Шановний Учаснику! Розглянувши Ваше звернення, інформуємо, що до п. 16 Додатку 2 Тендерної документації внесені зміни.
03.04.2025, 15:26
ЗВЕРНЕННЯ
Общий вопрос о закупке
На відповідність п. 54 Особливостей, звертаємось до Замовника з вимогою виключити дискримінаційні умови тендерної документації щодо наявності WEB додатку з доступом Замовника до «Особистого кабінету» у випадку постачання палива за талонами.


Додаток 1 та Додатку 2 Тендерної документації визначає:
«12. Учасник має надати Довідку на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) в довільній формі за підписом керівника або уповноваженої особи учасника про наявність онлайн системи керування та розподілу пального між талонами за допомогою WEB додатку. Замовник повинен мати доступ до «Особистого кабінету» в якому буде здійснюватися контроль та розподіл пального. В довідці має бути вказане посилання на місце розташування WEB ресурсу в мережі інтернет та мають додаватися відповідні скриншоти з підтвердженням функціоналу.»

Такі вимоги Замовника не узгоджується з чинними вимогами Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155, яка встановлює поняття талону, а саме:
Талону (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
При цьому, така інструкція НЕ МІСТИТЬ ЖОДНИХ ПОЛОЖЕНЬ, які передбачають наявність WEB додатку з доступом Замовника до «Особистого кабінету» у випадку здійснення відпуску палива у формі за талонами.

Закупівля оголошена Замовником за предметом: «Код ДК 021:2015 “09130000-9 “Нафта та дистиляти” (Бензин та Дизельне паливо (талони))»
Замовник визначає наявність окремих технологій для здійснення відпуску палива за ТАЛОНАМИ, які НЕ УЗГОДЖУЮТЬСЯ з чинними нормами законодавства, не закріплені в жодному нормативно-правовому акті та є такими, що визначені Замовником на свій власний розсуд.
Інструкція про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155, Постанова від 20 грудня 1997 р. N 1442 про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, - жоден з відповідних нормативно-правових актів не містить вимог в частині запровадження в мережі АЗС для здійснення відпуску за талонами – наявність WEB додатку з доступом Замовника до «Особистого кабінету».
Такі ДОДАТКОВІ технології (програмне забезпечення WEB додатку з доступом Замовника до «Особистого кабінету») – вважається дискримінаційною умовою тендерної документації та такою, що обмежує учасників.

Такі умови тендерної документації порушують принципи, закріплені в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», зокрема недискримінація учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Звертаємо увагу, що практика розгляду скарг Антимонопольним комітетом України за аналогічною дискримінаційною умовою є позитивною, що свідчить про наявність порушень з боку Замовника при складанні тендерної документації.
За таких умов, орган оскарження приймає рішення про зобов’язання Замовника усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації шляхом внесення змін до неї.
Також звертаємось до Замовника за роз’ясненням, яким нормативно-правовим актом Замовник обґрунтовує наявність відповідної вимоги тендерної документації, а також, на підставі якого внутрішнього розпорядження та інструкції, водії Замовника мають службову необхідність заправки автотранспорту ВИКЛЮЧНО з застосуванням WEB додатку та Замовника до «Особистого кабінету» в якому буде здійснюватися контроль та розподіл пального, а також яке програмне забезпечення дозволяє здійснювати розподіл пального МІЖ ТАЛОНАМИ (з урахуванням визначення поняття «талон» згідно Інструкції).
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован04.04.2025, 16:45)
Добрий день! Шановний Учаснику! Розглянувши Ваше звернення, інформуємо, що до Тендерної документації внесені зміни.
03.04.2025, 15:26
ЗВЕРНЕННЯ
Общий вопрос о закупке
На відповідність п. 54 Особливостей, звертаємось до Замовника з вимогою виключити дискримінаційні умови тендерної документації щодо наявності у сертифікатах відповідності на паливо з обов'язковим зазначенням показники палив.

Додаток 1 та Додатку 2 Тендерної документації визначає:
«3. На підтвердження відповідності ДСТУ Учасник має надати оригінал або копію сертифіката відповідності на кожний вид палива, копії вказаних документів мають бути завірені печаткою та посвідчені підписом Учасника (крім осіб, що здійснюють діяльність без печатки згідно чинного законодавства) (у наданих документах обов'язково мають зазначатися показники палива: ДП –Л/З- Євро 5 – В0 (літо/зима), та вказуватися, що товар відповідає ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови»; Бензин А95 – Євро 5 – Е0, та вказуватися, що товар відповідає ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови);»

Такі вимоги Замовника не узгоджується з чинними вимогами Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив затвердженого Постановою № 927 від 01.08.2013 року, яка передбачає наступні вимоги:
9. Документ про якість (паспорт якості) палива повинен містити:
дату видачі і номер документа;
назву, марку (категорію) - для суднових та котельних палив; позначення палива - для автомобільного бензину та дизельного палива;
назву та адресу підприємства - виробника;
назву та адресу розповсюджувача (за наявності);
дату виготовлення палива;
дату відбирання проби та дату проведення випробування;
нормативні значення та фактичні результати випробувань, які підтверджують відповідність марки палива вимогам цього Технічного регламенту;
відомості щодо декларації про відповідність;
посилання на нормативні документи на методи випробування згідно з нормативним документом на паливо;
номер партії (резервуара);
дані про вид та кількість добавок (присадок);
підпис начальника відділу технічного контролювання або керівника лабораторії, яка виконує функції відділу, або уповноваженої особи, завірений печаткою;
гарантійний строк зберігання.


Тобто, нормативні значення та фактичні результати випробувань, які підтверджують відповідність марки палива вимогам цього Технічного регламенту, - містить ПАСПОРТ ЯКОСТІ.
Згідно Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155, Постанова від 20 грудня 1997 р. N 1442 Сертифікат відповідності - документ, який підтверджує, що продукція, системи якості, системи управління якістю, системи управління довкіллям, персонал відповідають установленим вимогам конкретного стандарту чи іншого нормативного документа, визначеного законодавством.
ОТЖЕ, сертифікат відповідності на паливо містить ВИКЛЮЧНО підтвердження відповідності стандартам (зокрема Технічному регламенту та/або ДСТУ 7688:2015 та/або ДСТУ 7687:2015), а отже НЕ МІСТЯТЬ ПОКАЗНИКІВ ПАЛИВА, які можуть бути зазначені в протоколі випробувань та в паспортах якості.
Таким чином, Замовник встановлює дискримінаційні умови щодо наявності САМЕ у сертифікатах відповідності ПОКАЗНИКІВ ПАЛИВА.

Такі умови тендерної документації порушують принципи, закріплені в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», зокрема недискримінація учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Звертаємось до Замовника за роз’ясненням, яким нормативно-правовим актом Замовник обґрунтовує наявність вимоги тендерної документації в частині наявності САМЕ у сертифікаті відповідності ПОКАЗНИКІВ ПАЛИВА.
ЗВЕРТАЄМОСЬ до Замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, а саме виключити вимогу щодо:
- наявності САМЕ у сертифікаті відповідності ПОКАЗНИКІВ ПАЛИВА.


Ответ заказчика (ответ зарегистрирован04.04.2025, 16:46)
Відповідно до пп. 5 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», у тендерній документації може зазначатися, крім іншого, інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Відповідно до ч. 3 ст 22 вказаного Закону, Тендерна документація може містити інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
На підставі вищевикладеного, Тендерну документацію на закупівлю «Бензину та Дизельного палива (талони)» (ДК 021:2015: 09130000-9 «Нафта і дистиляти») складено відповідно до вимог законодавства про публічні закупівлі, вона не містить жодних дискримінаційних умов, тому просимо подавати тендерні пропозиції відповідно до вимог Тендерної документації.