Процедура закупки объявлена 12.11.2024 11:50. Дата последних изменений - 14.11.2024 19:37
«Нове будівництво (створення) місцевої автоматизованої системи централізованого оповіщення на території Ізмаїльської міської територіальної громади Ізмаїльського району Одеської області» -
Идентификатор закупки | UA-2024-11-12-005773-a | |
ID | d5eed38a931b439d8227813bad77cd1e |
Общая ожидаемая стоимость закупки
8`411`044.00 Гривна
Вы еще не принимаете участие в обсуждении этой закупки
Вы еще не принимаете участие в этой закупке
Отметить публикацию
Добавить в избранное
Спрятать
Запланировать участие
Заказчик (Проводит закупку)
Наименование заказчика | Управління капітального будівництва Ізмаїльської міської ради Ізмаїльського району Одеської області | |
Общая ожидаемая стоимость закупки | 8`411`044.00 Гривна (с НДС) | |
Процедура закупки | Открытые торги с особенностями | |
Метод оценки тендерных предложений участников | Оценка тендерных предложений участников по наименьшей предложением |
Закупка объявлена
12.11.24
Период уточнений
до 24.11.24
Период обжалования
до 24.11.24
Прием предложений
до 27.11.24
Осталось12 дней Спешите принять участие!
Аукцион
28.11.24
14.11.2024, 14:58
Погодження та повторна експертиза при наяності еквівалентного обладнання
Общий вопрос о закупке
Шановний Замовнику та чиновники, які його представляють!
Майже три роки повномасштабної війни, змінюються люди, обставини, але дещо залишається незмінним – спроби деяких замовників вимагати від учасників завідома неможливих до виконання умов, які призводять до неможливості економії коштів під час проведення закупівлі. З якою метою це робиться у час війни, коли кожна гривня має заощаджуватися і передаватися на потреби ЗСУ – це питання залишається відкритим. Але звісно всі здогадуються, яка відповідь приховується під ним. Зрозумійте вже, будь ласка, що часи змінилися і будь-які маніпуляції та спроби проведення тендерів для «своїх» не пройдуть. Будь-які такі дії є очевидними для всіх, залишаються назавжди в Інтернеті та на Прозоро і безумовно стають об’єктом розслідувань та підставою для порушення кримінальних справ щодо розтрати бюджетних коштів.
Додатком 2 до тендерної документації передбачено, що у разі, якщо Учасник пропонує «еквівалент» обладнання, то він повинен обов’язково погодити його з Замовником та з розробником існуючого проєкту, пройти за власний рахунок повторну експертизу нової проєктно-кошторисної документації.
При цьому пропозиція учасника, який пропонує еквівалентне устаткування, повинна містити скан-копію експертного звіту (висновку) нової проектно-кошторисної документації та/або посилання на відкриті державні реєстри, де такий звіт (висновок) розміщений.
Ця вимога є дискримінаційною, обмежує конкуренцію і значно звужує коло потенційних учасників.
Право на пропозицію еквіваленту безпосередньо та безумовно передбачено чинним законодавством України. При цьому можливості щодо встановлення додаткових умов, окрім підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам запроєктованого обладнання або наявності кращих характеристик, законодавством жодним чином не передбачено. Тому Ваші дії є протизаконними та такими що порушують Закон України «Про публічні закупівлі», антимонопольне законодавство, законодавством щодо захисту конкуренції.
По-перше, Еквівалент — продукт або товар, який є рівнозначний, рівноцінний іншому продукту або товару за своїми характеристиками; еквіваленти можуть бути взаємозамінними при досягненні того ж самого або кращого результату. Заміна обладнання на еквівалентне не впливає на конструктивні, технічні та технологічні рішення проєкту і не є коригуванням проєкту. Подання в тендерній пропозиції «еквівалента» говорить про те, що учасник пропонує щось рівноцінне, заміну іншим товаром, аналогічним за технічними, функціональними та якісними характеристиками, що спроможне виконати проєктні рішення, і коригувати проєктну документацію в результаті такої заміни не потрібно, це свідчить про відповідність тендерної пропозиції проєктним рішенням та тендерній документації.
По-друге, вимога замовників про необхідність коригування проєкту та повторну експертизу відкоригованої проєктно-кошторисної документації вже неодноразово розглядалась Комісією АМКУ і за результатами розгляду така вимога визнавалась дискримінаційною.
Зокрема в рішенні Комісії № 9309-р/пк-пз від 28.05.2024 по закупівлі № UA-2024-05-06-007067-a Комісія дійшла висновку, що Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у документації зазначеної вимоги. За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які у разу запропонування еквівалентного обладнання погодять його з розробником проєкта та пройдуть за свій рахунок повторну експертизу до момента укладання договору про закупівлю, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
По-третє, вимога містить умову щодо погодження відкоригованої документації з розробником існуючого проєкту. Така вимога щодо погодження з будь-якою третьою стороною, а саме комерційною організацією, з якою учасник, що пропонує еквівалент, не має жодних стосунків і яка жодним чином не зобов’язана вступати з учасником у стосунки, реагувати на їх запити та щось їм погоджувати, є дискримінаційною та її виконання не залежить від спроможностей або волі учасників. Вказана вимога залежить лише від волі сторонньої комерційної структури – реагувати чи не реагувати на запити учасників, яким чином і в які строки тощо, що жодним чином не передбачено чинним законодавством України.
Згідно з п. 6.1 Настанови щодо організації проведення експертизи проектної документації на будівництво ДСТУ 8907:2019 строки проведення експертизи проектної документації на будівництво становлять: - для об’єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками становить не більше ніж 30 календарних днів.
Тобто навіть якби ця вимога не була дискримінаційної та необґрунтованою, яким чином, на Вашу думку, учасник за 14 днів, які у нього є на підготовку та подання пропозиції, може розробити нову проєктно-кошторисну документацію, погодити її із Замовником і розробником існуючого проєкту, та провести експертизу, яка займає 30 днів???
У зв’язку з викладеним, наполегливо просимо видалити вказану вимогу з тендерної документації, про що внести зміни до тендерної документації.
Майже три роки повномасштабної війни, змінюються люди, обставини, але дещо залишається незмінним – спроби деяких замовників вимагати від учасників завідома неможливих до виконання умов, які призводять до неможливості економії коштів під час проведення закупівлі. З якою метою це робиться у час війни, коли кожна гривня має заощаджуватися і передаватися на потреби ЗСУ – це питання залишається відкритим. Але звісно всі здогадуються, яка відповідь приховується під ним. Зрозумійте вже, будь ласка, що часи змінилися і будь-які маніпуляції та спроби проведення тендерів для «своїх» не пройдуть. Будь-які такі дії є очевидними для всіх, залишаються назавжди в Інтернеті та на Прозоро і безумовно стають об’єктом розслідувань та підставою для порушення кримінальних справ щодо розтрати бюджетних коштів.
Додатком 2 до тендерної документації передбачено, що у разі, якщо Учасник пропонує «еквівалент» обладнання, то він повинен обов’язково погодити його з Замовником та з розробником існуючого проєкту, пройти за власний рахунок повторну експертизу нової проєктно-кошторисної документації.
При цьому пропозиція учасника, який пропонує еквівалентне устаткування, повинна містити скан-копію експертного звіту (висновку) нової проектно-кошторисної документації та/або посилання на відкриті державні реєстри, де такий звіт (висновок) розміщений.
Ця вимога є дискримінаційною, обмежує конкуренцію і значно звужує коло потенційних учасників.
Право на пропозицію еквіваленту безпосередньо та безумовно передбачено чинним законодавством України. При цьому можливості щодо встановлення додаткових умов, окрім підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам запроєктованого обладнання або наявності кращих характеристик, законодавством жодним чином не передбачено. Тому Ваші дії є протизаконними та такими що порушують Закон України «Про публічні закупівлі», антимонопольне законодавство, законодавством щодо захисту конкуренції.
По-перше, Еквівалент — продукт або товар, який є рівнозначний, рівноцінний іншому продукту або товару за своїми характеристиками; еквіваленти можуть бути взаємозамінними при досягненні того ж самого або кращого результату. Заміна обладнання на еквівалентне не впливає на конструктивні, технічні та технологічні рішення проєкту і не є коригуванням проєкту. Подання в тендерній пропозиції «еквівалента» говорить про те, що учасник пропонує щось рівноцінне, заміну іншим товаром, аналогічним за технічними, функціональними та якісними характеристиками, що спроможне виконати проєктні рішення, і коригувати проєктну документацію в результаті такої заміни не потрібно, це свідчить про відповідність тендерної пропозиції проєктним рішенням та тендерній документації.
По-друге, вимога замовників про необхідність коригування проєкту та повторну експертизу відкоригованої проєктно-кошторисної документації вже неодноразово розглядалась Комісією АМКУ і за результатами розгляду така вимога визнавалась дискримінаційною.
Зокрема в рішенні Комісії № 9309-р/пк-пз від 28.05.2024 по закупівлі № UA-2024-05-06-007067-a Комісія дійшла висновку, що Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у документації зазначеної вимоги. За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які у разу запропонування еквівалентного обладнання погодять його з розробником проєкта та пройдуть за свій рахунок повторну експертизу до момента укладання договору про закупівлю, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
По-третє, вимога містить умову щодо погодження відкоригованої документації з розробником існуючого проєкту. Така вимога щодо погодження з будь-якою третьою стороною, а саме комерційною організацією, з якою учасник, що пропонує еквівалент, не має жодних стосунків і яка жодним чином не зобов’язана вступати з учасником у стосунки, реагувати на їх запити та щось їм погоджувати, є дискримінаційною та її виконання не залежить від спроможностей або волі учасників. Вказана вимога залежить лише від волі сторонньої комерційної структури – реагувати чи не реагувати на запити учасників, яким чином і в які строки тощо, що жодним чином не передбачено чинним законодавством України.
Згідно з п. 6.1 Настанови щодо організації проведення експертизи проектної документації на будівництво ДСТУ 8907:2019 строки проведення експертизи проектної документації на будівництво становлять: - для об’єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками становить не більше ніж 30 календарних днів.
Тобто навіть якби ця вимога не була дискримінаційної та необґрунтованою, яким чином, на Вашу думку, учасник за 14 днів, які у нього є на підготовку та подання пропозиції, може розробити нову проєктно-кошторисну документацію, погодити її із Замовником і розробником існуючого проєкту, та провести експертизу, яка займає 30 днів???
У зв’язку з викладеним, наполегливо просимо видалити вказану вимогу з тендерної документації, про що внести зміни до тендерної документації.
14.11.2024, 19:37
Щодо протоколів випробувань
Общий вопрос о закупке
Шановний Замовнику! Додатком 2 до тендерної документації вимагається надання копій сертифікатів щодо підтвердження відповідності та протоколів сертифікаційних випробувань, які зазначені в сертифікатах щодо підтвердження відповідності.
Відповідно до ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Таким чином законодавством не передбачено можливості для замовника зазначити в якості вимоги надання одночасно і протоколів випробувань, і декларацій і сертифікатів. Навпаки законом чітко передбачений обов’язок замовника зазначити які протоколи випробувань, які декларації або які сертифікати можуть бути надані учасниками для підтвердження відповідності. Надання такого вибору учаснику прямо передбачено Законом «Про публічні закупівлі» і це цілком зрозуміло, адже протоколи випробувань, які видаються акредитованим органом або випробувальною лабораторією, є підставою для видачі сертифікату відповідності (сертифікату експертизи/перевірки типу та/або декларації відповідності). Тобто наявність сертифікату підтверджує наявність інших документів, що йому передують. В той же час протоколи випробувань, як правило, залишаються на зберіганні у випробувальної лабораторії та містять багато конфіденційної інформації, яка не підлягає оприлюдненню або може бути оприлюднена лише частково з дозволу випробувальної організації та/або можуть містити конфіденційну інформацію, наприклад що становить комерційну таємницю або захищені від розповсюдження та оприлюднення відомості, які є інтелектуальною власністю авторів розробок, патентотримачів тощо. Крім цього згідно зі ст. 1 ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності. Таким чином законодавством України чітко визначено, що на підтвердження факту відповідності продукції надається будь-який з документів: або протоколи випробувань або декларації або сертифікати. Таким чином Замовником встановлено вимогу, яка грубо суперечить чинному законодавству України, порушує права потенційних учасників та не може бути виконана усіма бажаючими прийняти участь у закупівлі, що необґрунтовано значно обмежує коло учасників та конкуренцію і може призвести до розтрати бюджетних коштів. Зважаючи на вказане вище, просимо внести зміни до тендерної документації, зокрема в Додаток 2 та видалити вимогу про надання копій протоколів сертифікаційних випробувань, які зазначені в сертифікатах щодо підтвердження відповідності.
З метою участі у закупівлі та підготовки пропозиції, яка буде нижчою ніж очікувана вартість та дозволить Вам зекономити бюджетні кошти просимо внести вищезазначені зміни до тендерної документації.
Відповідно до ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Таким чином законодавством не передбачено можливості для замовника зазначити в якості вимоги надання одночасно і протоколів випробувань, і декларацій і сертифікатів. Навпаки законом чітко передбачений обов’язок замовника зазначити які протоколи випробувань, які декларації або які сертифікати можуть бути надані учасниками для підтвердження відповідності. Надання такого вибору учаснику прямо передбачено Законом «Про публічні закупівлі» і це цілком зрозуміло, адже протоколи випробувань, які видаються акредитованим органом або випробувальною лабораторією, є підставою для видачі сертифікату відповідності (сертифікату експертизи/перевірки типу та/або декларації відповідності). Тобто наявність сертифікату підтверджує наявність інших документів, що йому передують. В той же час протоколи випробувань, як правило, залишаються на зберіганні у випробувальної лабораторії та містять багато конфіденційної інформації, яка не підлягає оприлюдненню або може бути оприлюднена лише частково з дозволу випробувальної організації та/або можуть містити конфіденційну інформацію, наприклад що становить комерційну таємницю або захищені від розповсюдження та оприлюднення відомості, які є інтелектуальною власністю авторів розробок, патентотримачів тощо. Крім цього згідно зі ст. 1 ЗУ «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності. Таким чином законодавством України чітко визначено, що на підтвердження факту відповідності продукції надається будь-який з документів: або протоколи випробувань або декларації або сертифікати. Таким чином Замовником встановлено вимогу, яка грубо суперечить чинному законодавству України, порушує права потенційних учасників та не може бути виконана усіма бажаючими прийняти участь у закупівлі, що необґрунтовано значно обмежує коло учасників та конкуренцію і може призвести до розтрати бюджетних коштів. Зважаючи на вказане вище, просимо внести зміни до тендерної документації, зокрема в Додаток 2 та видалити вимогу про надання копій протоколів сертифікаційних випробувань, які зазначені в сертифікатах щодо підтвердження відповідності.
З метою участі у закупівлі та підготовки пропозиції, яка буде нижчою ніж очікувана вартість та дозволить Вам зекономити бюджетні кошти просимо внести вищезазначені зміни до тендерної документації.