Процедура закупки объявлена 23.09.2024 16:10. Дата последних изменений - 21.11.2024 17:35
Послуги з проведення ринкових досліджень (Проведення незалежної оцінки та тесту на наявність економічного знецінення активів (основних засобів) з метою формування фінансової звітності, складеної у відповідності до Міжнародних стандартів фінансової звітності) -
Идентификатор закупки | UA-2024-09-23-012214-a | |
ID | 42ea80316ef346e78ea4d99081c87524 |
Общая ожидаемая стоимость закупки
5`510`982.00 Гривна
Вы еще не принимаете участие в обсуждении этой закупки
Вы еще не принимаете участие в этой закупке
Отметить публикацию
Добавить в избранное
Спрятать
Запланировать участие
Закупівля здійснюється відповідно до https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2024-09-20-015389-a, згідно з технічними вимогами і якісними характеристиками предмета закупівлі. Джерело фінансування: власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства). Мова, якою повинні готуватися тендерні пропозиції, – українська. Документи, які не готуються учасником та представлені у складі тендерної пропозиції, можуть бути надані як українською, так і російською мовами. Критерій оцінки – ціна 100%. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій зазначені в оголошенні про початок торгів та в Додатку 6.1 до тендерної документації.
Заказчик (Проводит закупку)
Наименование заказчика | ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОПЕРАТОР ГАЗОТРАНСПОРТНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ" | |
Общая ожидаемая стоимость закупки | 5`510`982.00 Гривна (без НДС) | |
Общий размер обеспечения тендерных предложений | 165`000.00 Гривна | |
Процедура закупки | Открытые торги с особенностями | |
Метод оценки тендерных предложений участников | Оценка тендерных предложений участников по наименьшей предложением |
Закупка объявлена
23.09.24
Период уточнений
до 01.11.24
Период обжалования
до 01.11.24
Прием предложений
до 04.11.24
На данный момент прием предложений завершен. Статус будет обновлен после ближайшей синхронизации (ориентировочно - 5 минут)
Аукцион
22.11.24
25.09.2024, 09:59
виявлено дискримінаційні вимоги
Общий вопрос о закупке
Шановний замовнику!
Вивчивши тендерну документацію було виявлено дискримінаційні вимоги що звужують суттєво коло потенційних учасників.
Предметом даної закупівлі є : "Послуги з проведення ринкових досліджень (Проведення незалежної оцінки та тесту на наявність економічного знецінення активів (основних засобів) з метою формування фінансової звітності, складеної у відповідності до Міжнародних стандартів фінансової звітності)".
Замовником виставлена вимога згідно Додатку 2 п. 2.2. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), а саме :
2.1. Оригінал та/або електронна копія та/або сканована копія довідки (за формою наведеної в Додатку 2.2 даного додатку) про виконання аналогічних договорів* (не менше 3 (трьох)) з незалежної оцінки активів (основних засобів) протягом 2016-2023 р.
Послуги за такими Договорами повинні бути надані для суб’єктів господарювання які працюють в сегменті видобутку, транспортування, переробки та продажу нафти, нафтопродуктів або газу в тому числі для суб’єкта господарювання (в інтересах) або об’єктом якого є господарське товариство, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі або господарське товариство, 50 і більше відсотків акцій (часток) якого належать господарському товариству, частка держави в якому становить 100 відсотків, що працює в сегменті видобутку, транспортування, переробки та продажу нафти, нафтопродуктів або газу , та звіт незалежного аудитора щодо фінансової звітності, в якої відображені результати оцінки за договором, не повинен містити думку з застереженням, або будь-яких інших суттєвих питань щодо вартості результатів оцінки активів (основних засобів) та результатів оцінки.
Виникає ПИТАННЯ:
Чому саме Замовник наголошує що аналогічні договори з надання послуг повинні бути надані для суб’єктів господарювання які працюють в сегменті видобутку, транспортування, переробки та продажу нафти, нафтопродуктів або газу – це дискримінація, що призводить до звуження кола потенційних учасників, які мають великий досвід з надання послуг за предметом закупівлі.
Розповсюдженими помилками замовників є обмеження надання підтвердження досвіду учасником документами за певний період часу або з певними типами установ (наприклад, розпорядниками бюджетних коштів). Такі вимоги суттєво обмежують коло учасником. Їх встановлення зменшує ефективність закупівлі та несе ризик затягування термінів проведення закупівель за рахунок оскарження.
При встановленні кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» Замовники мусять дотримуватися наступних правил:
• Вимагати підтвердження досвіду на виконання аналогічних послуг (поставки товарів), зазначаючи як аналогічний досвід тип послуг/вид товарів за предметом закупівлі;
• Не звужувати період набуття аналогічного досвіду;
• Не вимагати досвід з конкретним замовником/типом замовників.
Вимога висувається Замовником щодо аналогічних договорів (наданих послуг) за предметом закупівлі, а не за сегментом діяльності суб’єктів господарювання яким були надані послуги.
Вимагаємо забезпечити рівні умови для всіх учасників та усунути дискримінаційну вимогу щодо досвіду роботи виключно в нафтогазовому секторі. Таке рішення сприятиме підвищенню прозорості процедури закупівель та розширенню кола потенційних учасників.
Вивчивши тендерну документацію було виявлено дискримінаційні вимоги що звужують суттєво коло потенційних учасників.
Предметом даної закупівлі є : "Послуги з проведення ринкових досліджень (Проведення незалежної оцінки та тесту на наявність економічного знецінення активів (основних засобів) з метою формування фінансової звітності, складеної у відповідності до Міжнародних стандартів фінансової звітності)".
Замовником виставлена вимога згідно Додатку 2 п. 2.2. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), а саме :
2.1. Оригінал та/або електронна копія та/або сканована копія довідки (за формою наведеної в Додатку 2.2 даного додатку) про виконання аналогічних договорів* (не менше 3 (трьох)) з незалежної оцінки активів (основних засобів) протягом 2016-2023 р.
Послуги за такими Договорами повинні бути надані для суб’єктів господарювання які працюють в сегменті видобутку, транспортування, переробки та продажу нафти, нафтопродуктів або газу в тому числі для суб’єкта господарювання (в інтересах) або об’єктом якого є господарське товариство, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі або господарське товариство, 50 і більше відсотків акцій (часток) якого належать господарському товариству, частка держави в якому становить 100 відсотків, що працює в сегменті видобутку, транспортування, переробки та продажу нафти, нафтопродуктів або газу , та звіт незалежного аудитора щодо фінансової звітності, в якої відображені результати оцінки за договором, не повинен містити думку з застереженням, або будь-яких інших суттєвих питань щодо вартості результатів оцінки активів (основних засобів) та результатів оцінки.
Виникає ПИТАННЯ:
Чому саме Замовник наголошує що аналогічні договори з надання послуг повинні бути надані для суб’єктів господарювання які працюють в сегменті видобутку, транспортування, переробки та продажу нафти, нафтопродуктів або газу – це дискримінація, що призводить до звуження кола потенційних учасників, які мають великий досвід з надання послуг за предметом закупівлі.
Розповсюдженими помилками замовників є обмеження надання підтвердження досвіду учасником документами за певний період часу або з певними типами установ (наприклад, розпорядниками бюджетних коштів). Такі вимоги суттєво обмежують коло учасником. Їх встановлення зменшує ефективність закупівлі та несе ризик затягування термінів проведення закупівель за рахунок оскарження.
При встановленні кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» Замовники мусять дотримуватися наступних правил:
• Вимагати підтвердження досвіду на виконання аналогічних послуг (поставки товарів), зазначаючи як аналогічний досвід тип послуг/вид товарів за предметом закупівлі;
• Не звужувати період набуття аналогічного досвіду;
• Не вимагати досвід з конкретним замовником/типом замовників.
Вимога висувається Замовником щодо аналогічних договорів (наданих послуг) за предметом закупівлі, а не за сегментом діяльності суб’єктів господарювання яким були надані послуги.
Вимагаємо забезпечити рівні умови для всіх учасників та усунути дискримінаційну вимогу щодо досвіду роботи виключно в нафтогазовому секторі. Таке рішення сприятиме підвищенню прозорості процедури закупівель та розширенню кола потенційних учасників.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован27.09.2024, 16:59)
Шановний учаснику!
Дякуємо за ваше звернення та зауваження щодо вимог тендерної документації. Хочемо зазначити, що встановлення вимоги стосовно наявності досвіду в оцінці активів у нафтогазовому секторі не є дискримінаційною і не спрямоване на звуження кола потенційних учасників.
Предметом даної закупівлі є проведення незалежної оцінки активів (основних засобів) із метою формування фінансової звітності, складеної відповідно до Міжнародних стандартів фінансової звітності (МСФЗ). Основні засоби нашого підприємства включають наступні групи активів:
1. Машини та обладнання (компресорні станції, газорозподільчі станції, транспортні засоби, інше обладнання);
2. Споруди (газопроводи, лінії електропередач та лінії зв'язку, інші споруди);
3. Будівлі (будинки операторних, адміністративні будівлі, допоміжні будівлі).
При цьому в структурі активів за балансовою вартістю споруди, машини та обладнання займають понад 90% вартості. З огляду на специфіку цих активів, оцінювач має мати досвід оцінки таких складних і специфічних об'єктів, як компресорні станції, газорозподільчі станції, газопроводи тощо.
Встановлені вимоги спрямовані на те, щоб залучити до участі в тендері фахівців, які мають відповідний досвід роботи з активами, характерними для нашої галузі. Оцінка активів, таких як газорозподільчі мережі, компресорні станції та інше спеціалізоване обладнання, вимагає спеціальних знань і досвіду, які можуть бути набуті під час роботи з аналогічними активами в нафтогазовому секторі.
Також необхідно враховувати, що з метою адаптації до вимог законодавства ЄС, з урахуванням практики тарифоутворення країн Європейського Союзу та на виконання вимог Закону України «Про ринок природного газу», Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, запроваджено стимулююче тарифоутворення у сфері транспортування природного газу.
Відповідно на оцінку вартості активів ГТС безпосередньо впливає механізм формування тарифів на послуги транспортування природного газу від точки (точок) входу до точки (точок) виходу та параметри регулювання, що мають довгостроковий період дії для цілей стимулюючого регулювання та забезпечення отримання необхідного доходу та прибутку на регуляторну базу активів та дотримання регуляторної бази активів та регуляторної норми доходу. Зокрема на вартість активів ГТС впливають такі специфічні фактори:
- розмір регуляторної бази активів, що створена на момент переходу та бази активів, що створена після переходу на стимулююче тарифоутворення;
- дохідність на регуляторну базу активів, встановлену НКРЕКП у порівняння до WACC;
- період вивільнення регуляторної бази активів (термінальної вартості);
- коригування необхідного доходу включене до тарифів на послуги з транспортування природного газу;
- тощо.
Запропонований критерій дозволяє врахувати цей специфічний досвід та обрати оцінювача, який зможе якісно та вчасно здійснити пооб'єктну оцінку зазначених активів. Для нас важливо, щоб оцінювач не тільки мав загальний досвід у галузі оцінки активів, але й був добре знайомий із нюансами роботи саме з такими об'єктами.
Встановлені вимоги не порушують принципів публічних закупівель, зокрема принципів відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Ми не обмежуємо доступ до тендеру компаній, які мають відповідний досвід, а лише вимагаємо підтвердження здатності виконати специфічні завдання, які потребують спеціалізованих знань та досвіду в оцінці активів нашої галузі.
Вимоги до підтвердження досвіду оцінки активів у нафтогазовому секторі допомагають нам мінімізувати ризики отримання неякісної оцінки та забезпечити дотримання строків, визначених у тендері. Це, своєю чергою, гарантує формування достовірної фінансової звітності та точне відображення вартості активів у звітних документах.
Таким чином, вимога щодо досвіду в оцінці активів суб'єктів господарювання, що працюють у сегменті видобутку, транспортування, переробки та продажу нафти, нафтопродуктів або газу, є обґрунтованою і необхідною для забезпечення належної якості оцінки специфічних активів нашого підприємства.
Дякуємо за ваше звернення та зауваження щодо вимог тендерної документації. Хочемо зазначити, що встановлення вимоги стосовно наявності досвіду в оцінці активів у нафтогазовому секторі не є дискримінаційною і не спрямоване на звуження кола потенційних учасників.
Предметом даної закупівлі є проведення незалежної оцінки активів (основних засобів) із метою формування фінансової звітності, складеної відповідно до Міжнародних стандартів фінансової звітності (МСФЗ). Основні засоби нашого підприємства включають наступні групи активів:
1. Машини та обладнання (компресорні станції, газорозподільчі станції, транспортні засоби, інше обладнання);
2. Споруди (газопроводи, лінії електропередач та лінії зв'язку, інші споруди);
3. Будівлі (будинки операторних, адміністративні будівлі, допоміжні будівлі).
При цьому в структурі активів за балансовою вартістю споруди, машини та обладнання займають понад 90% вартості. З огляду на специфіку цих активів, оцінювач має мати досвід оцінки таких складних і специфічних об'єктів, як компресорні станції, газорозподільчі станції, газопроводи тощо.
Встановлені вимоги спрямовані на те, щоб залучити до участі в тендері фахівців, які мають відповідний досвід роботи з активами, характерними для нашої галузі. Оцінка активів, таких як газорозподільчі мережі, компресорні станції та інше спеціалізоване обладнання, вимагає спеціальних знань і досвіду, які можуть бути набуті під час роботи з аналогічними активами в нафтогазовому секторі.
Також необхідно враховувати, що з метою адаптації до вимог законодавства ЄС, з урахуванням практики тарифоутворення країн Європейського Союзу та на виконання вимог Закону України «Про ринок природного газу», Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, запроваджено стимулююче тарифоутворення у сфері транспортування природного газу.
Відповідно на оцінку вартості активів ГТС безпосередньо впливає механізм формування тарифів на послуги транспортування природного газу від точки (точок) входу до точки (точок) виходу та параметри регулювання, що мають довгостроковий період дії для цілей стимулюючого регулювання та забезпечення отримання необхідного доходу та прибутку на регуляторну базу активів та дотримання регуляторної бази активів та регуляторної норми доходу. Зокрема на вартість активів ГТС впливають такі специфічні фактори:
- розмір регуляторної бази активів, що створена на момент переходу та бази активів, що створена після переходу на стимулююче тарифоутворення;
- дохідність на регуляторну базу активів, встановлену НКРЕКП у порівняння до WACC;
- період вивільнення регуляторної бази активів (термінальної вартості);
- коригування необхідного доходу включене до тарифів на послуги з транспортування природного газу;
- тощо.
Запропонований критерій дозволяє врахувати цей специфічний досвід та обрати оцінювача, який зможе якісно та вчасно здійснити пооб'єктну оцінку зазначених активів. Для нас важливо, щоб оцінювач не тільки мав загальний досвід у галузі оцінки активів, але й був добре знайомий із нюансами роботи саме з такими об'єктами.
Встановлені вимоги не порушують принципів публічних закупівель, зокрема принципів відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Ми не обмежуємо доступ до тендеру компаній, які мають відповідний досвід, а лише вимагаємо підтвердження здатності виконати специфічні завдання, які потребують спеціалізованих знань та досвіду в оцінці активів нашої галузі.
Вимоги до підтвердження досвіду оцінки активів у нафтогазовому секторі допомагають нам мінімізувати ризики отримання неякісної оцінки та забезпечити дотримання строків, визначених у тендері. Це, своєю чергою, гарантує формування достовірної фінансової звітності та точне відображення вартості активів у звітних документах.
Таким чином, вимога щодо досвіду в оцінці активів суб'єктів господарювання, що працюють у сегменті видобутку, транспортування, переробки та продажу нафти, нафтопродуктів або газу, є обґрунтованою і необхідною для забезпечення належної якості оцінки специфічних активів нашого підприємства.
25.09.2024, 13:30
дискримінаційні вимоги до учасників
Общий вопрос о закупке
Замовником виставлена вимога в п. 2.1. Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
2.1.1. Оригінал та/або електронна копія та/або сканована копія довідки (за формою наведеної в Додатку 2.1 даного додатку), щодо наявності у учасника фахівців відповідної кваліфікації для надання зазначених послуг, а саме мінімальні вимоги:
- не менше 3 (трьох) оцінювачів, які мають чинні свідоцтва оцінювачів майна, виданих Фондом державного майна України, відповідно до спеціалізації напряму 1.1. "Оцінка нерухомих речей (нерухомого майна, нерухомості), у тому числі земельних ділянок, та майнових прав на них", 1.2. "Оцінка машин і обладнання", 1.3 "Оцінка колісних транспортних засобів" та 2.1. "Оцінка цілісних майнових комплексів, паїв, цінних паперів, майнових прав та нематеріальних активів (крім прав на об’єкти інтелектуальної власності)", чинні на кінцеву дату подання пропозицій, але наявність у кожного оцінювача всіх спеціалізацій, що вимагаються, не є обов’язковою.
А також не менше 2 (двох) осіб, які успішно пройшли міжнародні курси оцінювачів American Society of Appraisers або International Institute of Business Valuation.
- не менше 5 (п’яти) спеціалістів з бухгалтерського обліку та аудиту, що повинні мати принаймні один документ, що засвідчує проходження повної програми сертифікації, виданий однією з організацій, що є членом Міжнародної федерації бухгалтерів (IFAC), а саме Асоціацією присяжних сертифікованих бухгалтерів (ACCA), та/або Американським інститутом сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA), та/або Інститутом присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW).
Вважаємо за необхідне зазначити, що вимоги до кваліфікації оцінювача суттєво звужені, так як тендерною документацію передбачають наявність сертифікату виключно однієї з двох міжнародних організацій: American Society of Appraisers або International Institute of Business Valuation.
Дана вимога дискримінаційна, суперечить принципам добросовісної конкуренції та створює перешкоди для участі в тендері кваліфікованих фахівців, які мають сертифікати інших авторитетних міжнародних організацій.
З практики участі в закупівлях Замовники з даними вимогами до учасників, щоб не створювати дискримінаційні вимоги пишуть дану вимогу в такому вигляді:
«наявність в учасника не менше 2 (двох) спеціалістів що успішно пройшли міжнародно визнаний навчальний курс з оцінки майна та мають сертифікат міжнародного зразка (RICS або TEGOVA або WRV або ASA або iiBV);»
Вимагаємо внести зміни до тендерної Документації та усунути дискримінаційні вимоги до учасників.
У разі невиконання вимоги щодо внесення змін та усунення дискримінаційних вимог, ми будемо змушені звернутися з офіційною скаргою до Антимонопольного комітету України.
2.1.1. Оригінал та/або електронна копія та/або сканована копія довідки (за формою наведеної в Додатку 2.1 даного додатку), щодо наявності у учасника фахівців відповідної кваліфікації для надання зазначених послуг, а саме мінімальні вимоги:
- не менше 3 (трьох) оцінювачів, які мають чинні свідоцтва оцінювачів майна, виданих Фондом державного майна України, відповідно до спеціалізації напряму 1.1. "Оцінка нерухомих речей (нерухомого майна, нерухомості), у тому числі земельних ділянок, та майнових прав на них", 1.2. "Оцінка машин і обладнання", 1.3 "Оцінка колісних транспортних засобів" та 2.1. "Оцінка цілісних майнових комплексів, паїв, цінних паперів, майнових прав та нематеріальних активів (крім прав на об’єкти інтелектуальної власності)", чинні на кінцеву дату подання пропозицій, але наявність у кожного оцінювача всіх спеціалізацій, що вимагаються, не є обов’язковою.
А також не менше 2 (двох) осіб, які успішно пройшли міжнародні курси оцінювачів American Society of Appraisers або International Institute of Business Valuation.
- не менше 5 (п’яти) спеціалістів з бухгалтерського обліку та аудиту, що повинні мати принаймні один документ, що засвідчує проходження повної програми сертифікації, виданий однією з організацій, що є членом Міжнародної федерації бухгалтерів (IFAC), а саме Асоціацією присяжних сертифікованих бухгалтерів (ACCA), та/або Американським інститутом сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA), та/або Інститутом присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW).
Вважаємо за необхідне зазначити, що вимоги до кваліфікації оцінювача суттєво звужені, так як тендерною документацію передбачають наявність сертифікату виключно однієї з двох міжнародних організацій: American Society of Appraisers або International Institute of Business Valuation.
Дана вимога дискримінаційна, суперечить принципам добросовісної конкуренції та створює перешкоди для участі в тендері кваліфікованих фахівців, які мають сертифікати інших авторитетних міжнародних організацій.
З практики участі в закупівлях Замовники з даними вимогами до учасників, щоб не створювати дискримінаційні вимоги пишуть дану вимогу в такому вигляді:
«наявність в учасника не менше 2 (двох) спеціалістів що успішно пройшли міжнародно визнаний навчальний курс з оцінки майна та мають сертифікат міжнародного зразка (RICS або TEGOVA або WRV або ASA або iiBV);»
Вимагаємо внести зміни до тендерної Документації та усунути дискримінаційні вимоги до учасників.
У разі невиконання вимоги щодо внесення змін та усунення дискримінаційних вимог, ми будемо змушені звернутися з офіційною скаргою до Антимонопольного комітету України.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован27.09.2024, 16:59)
Шановний учаснику!
Дякуємо за ваше звернення та зауваження щодо вимог тендерної документації. Ми розуміємо вашу стурбованість і надаємо роз'яснення з цього приводу.
Ми не вважаємо вимогу щодо наявності у учасників фахівців із сертифікацією від American Society of Appraisers (ASA) або International Institute of Business Valuation (iiBV) дискримінаційною. Вимоги тендерної документації були сформовані з огляду на специфіку нашого підприємства, масштаб активів та вимоги до якості послуг, що надаються, а також із врахуванням найкращих міжнародних практик у сфері оцінки активів.
Як стратегічний суб'єкт господарювання, що становить суспільний інтерес, наші активи включають машини та обладнання (компресорні станції, газорозподільчі станції, транспортні засоби, інше обладнання), споруди (газопроводи, лінії електропередач та лінії зв'язку, інші споруди), будівлі та інші активи. Основна частина активів за балансовою вартістю складають споруди, машини та обладнання, які становлять понад 90% від загальної вартості активів.
Для оцінки таких специфічних активів, як компресорні станції, газорозподільчі станції, газопроводи тощо, необхідно залучати спеціалістів, які мають високий рівень міжнародної кваліфікації. ASA та iiBV є авторитетними організаціями, які забезпечують навчання та сертифікацію фахівців із поглибленим досвідом оцінки активів промислового характеру, що критично важливо для нашої галузі.
Враховуючи специфіку активів, наш тендер вимагає підтвердження високого рівня професійних знань і досвіду саме в оцінці складних активів, якими є обладнання і споруди, що використовуються в нафтогазовій промисловості. Сертифікація ASA та iiBV забезпечує цей рівень знань, що дозволяє гарантувати відповідність результатів оцінки вимогам Міжнародних стандартів фінансової звітності (МСФЗ).
Отже, вимога щодо сертифікації фахівців від ASA або iiBV не є дискримінаційною, а спрямована на забезпечення найвищої якості виконання робіт у контексті специфічних потреб нашого підприємства. Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі повинні здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції та недискримінації учасників.
Дякуємо за ваше звернення та зауваження щодо вимог тендерної документації. Ми розуміємо вашу стурбованість і надаємо роз'яснення з цього приводу.
Ми не вважаємо вимогу щодо наявності у учасників фахівців із сертифікацією від American Society of Appraisers (ASA) або International Institute of Business Valuation (iiBV) дискримінаційною. Вимоги тендерної документації були сформовані з огляду на специфіку нашого підприємства, масштаб активів та вимоги до якості послуг, що надаються, а також із врахуванням найкращих міжнародних практик у сфері оцінки активів.
Як стратегічний суб'єкт господарювання, що становить суспільний інтерес, наші активи включають машини та обладнання (компресорні станції, газорозподільчі станції, транспортні засоби, інше обладнання), споруди (газопроводи, лінії електропередач та лінії зв'язку, інші споруди), будівлі та інші активи. Основна частина активів за балансовою вартістю складають споруди, машини та обладнання, які становлять понад 90% від загальної вартості активів.
Для оцінки таких специфічних активів, як компресорні станції, газорозподільчі станції, газопроводи тощо, необхідно залучати спеціалістів, які мають високий рівень міжнародної кваліфікації. ASA та iiBV є авторитетними організаціями, які забезпечують навчання та сертифікацію фахівців із поглибленим досвідом оцінки активів промислового характеру, що критично важливо для нашої галузі.
Враховуючи специфіку активів, наш тендер вимагає підтвердження високого рівня професійних знань і досвіду саме в оцінці складних активів, якими є обладнання і споруди, що використовуються в нафтогазовій промисловості. Сертифікація ASA та iiBV забезпечує цей рівень знань, що дозволяє гарантувати відповідність результатів оцінки вимогам Міжнародних стандартів фінансової звітності (МСФЗ).
Отже, вимога щодо сертифікації фахівців від ASA або iiBV не є дискримінаційною, а спрямована на забезпечення найвищої якості виконання робіт у контексті специфічних потреб нашого підприємства. Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі повинні здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції та недискримінації учасників.
25.09.2024, 15:20
дискримінаційні вимоги до учасників
Общий вопрос о закупке
Звертаємося до Вас з оскарженням вимоги щодо наявності не менше 5 (п’яти) спеціалістів, що мають принаймні один документ, що засвідчує проходження повної програми сертифікації, виданий однією з організацій, що є членом Міжнародної федерації бухгалтерів (IFAC), а саме Асоціацією присяжних сертифікованих бухгалтерів (ACCA), та/або Американським інститутом сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA), та/або Інститутом присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW) у тендерній документації на послуги з проведення ринкових досліджень (Проведення незалежної оцінки та тесту на наявність економічного знецінення активів (основних засобів) з метою формування фінансової звітності, складеної у відповідності до Міжнародних стандартів фінансової звітності).
Вважаємо, що така вимога є недоречною та не відповідає предмету закупівлі з наступних причин:
1. Невідповідність предмету закупівлі: Послуги з проведення ринкових досліджень та оцінки активів є спеціалізованими послугами, які вимагають знань у сфері оцінки. Наявність сертифікатів ACCA, AICPA або ICAEW, які свідчать про знання в області бухгалтерського обліку та аудиту, не є прямою вимогою для надання даних послуг зазначених в Додатку 1 до тендерної документації.
2. Обмеження конкуренції: Вимога щодо наявності таких сертифікатів суттєво звужує коло потенційних учасників закупівлі, обмежуючи конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
3. Непропорційність вимог: Вимога щодо наявності 5 спеціалістів з такими сертифікатами є надмірною для виконання зазначених робіт, оскільки для проведення оцінки активів достатньо фахівців з відповідною кваліфікацією в області оцінки.
4. Відсутність прямого зв’язку з якістю послуг: Наявність сертифікатів не є гарантією високої якості виконання робіт. Важливішими є практичні навички, досвід роботи та знання специфіки галузі.
Наголошуємо розглянути наше зауваження та внести зніни до Тендерної документації шляхом:
1. виключення вимоги щодо наявності сертифікатів ACCA, AICPA або ICAEW або
2. Замінити цю вимогу на більш загальну вимогу щодо наявності 1 (одного) спеціаліста що має принаймні один документ, що засвідчує проходження повної програми сертифікації, виданий однією з організацій, що є членом Міжнародної федерації бухгалтерів (IFAC), а саме Асоціацією присяжних сертифікованих бухгалтерів (ACCA), та/або Американським інститутом сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA), та/або Інститутом присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW)
Вважаємо, що запропоновані альтернативи дозволять забезпечити прозорість та конкуренцію в тендері, а також потенційні учасники зможуть прийняти участь в даній закупівлі, які мають досвід з оцінки згідно предмета закупівлі.
Наявність сертифікатів ACCA, AICPA або ICAEW є додатковим плюсом для оціночної компанії, але вона не є обов'язковою умовою для проведення якісної оцінки. Багато досвідчених оцінювачів мають високу кваліфікацію і без таких сертифікатів.
Основна діяльність оціночних компаній полягає у визначенні вартості майна, бізнесу та інших активів. Хоча знання бухгалтерського обліку є важливими для проведення оцінки, наявність сертифікатів міжнародних організацій, таких як ACCA, AICPA або ICAEW, не є прямою вимогою для виконання цих робіт.
В Україні діє система сертифікації фахівців з оцінки, яка передбачає наявність відповідної освіти та досвіду роботи. Наявність сертифіката українського зразка підтверджує достатній рівень знань та кваліфікації для проведення оціночної діяльності.
Вимагаємо детального розгляду нашого звернення та внесення відповідних змін до тендерної документації з метою усунення дискримінаційних вимог. У протилежному випадку ми будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України.
Вважаємо, що така вимога є недоречною та не відповідає предмету закупівлі з наступних причин:
1. Невідповідність предмету закупівлі: Послуги з проведення ринкових досліджень та оцінки активів є спеціалізованими послугами, які вимагають знань у сфері оцінки. Наявність сертифікатів ACCA, AICPA або ICAEW, які свідчать про знання в області бухгалтерського обліку та аудиту, не є прямою вимогою для надання даних послуг зазначених в Додатку 1 до тендерної документації.
2. Обмеження конкуренції: Вимога щодо наявності таких сертифікатів суттєво звужує коло потенційних учасників закупівлі, обмежуючи конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
3. Непропорційність вимог: Вимога щодо наявності 5 спеціалістів з такими сертифікатами є надмірною для виконання зазначених робіт, оскільки для проведення оцінки активів достатньо фахівців з відповідною кваліфікацією в області оцінки.
4. Відсутність прямого зв’язку з якістю послуг: Наявність сертифікатів не є гарантією високої якості виконання робіт. Важливішими є практичні навички, досвід роботи та знання специфіки галузі.
Наголошуємо розглянути наше зауваження та внести зніни до Тендерної документації шляхом:
1. виключення вимоги щодо наявності сертифікатів ACCA, AICPA або ICAEW або
2. Замінити цю вимогу на більш загальну вимогу щодо наявності 1 (одного) спеціаліста що має принаймні один документ, що засвідчує проходження повної програми сертифікації, виданий однією з організацій, що є членом Міжнародної федерації бухгалтерів (IFAC), а саме Асоціацією присяжних сертифікованих бухгалтерів (ACCA), та/або Американським інститутом сертифікованих громадських бухгалтерів (AICPA), та/або Інститутом присяжних бухгалтерів Англії і Уельсу (ICAEW)
Вважаємо, що запропоновані альтернативи дозволять забезпечити прозорість та конкуренцію в тендері, а також потенційні учасники зможуть прийняти участь в даній закупівлі, які мають досвід з оцінки згідно предмета закупівлі.
Наявність сертифікатів ACCA, AICPA або ICAEW є додатковим плюсом для оціночної компанії, але вона не є обов'язковою умовою для проведення якісної оцінки. Багато досвідчених оцінювачів мають високу кваліфікацію і без таких сертифікатів.
Основна діяльність оціночних компаній полягає у визначенні вартості майна, бізнесу та інших активів. Хоча знання бухгалтерського обліку є важливими для проведення оцінки, наявність сертифікатів міжнародних організацій, таких як ACCA, AICPA або ICAEW, не є прямою вимогою для виконання цих робіт.
В Україні діє система сертифікації фахівців з оцінки, яка передбачає наявність відповідної освіти та досвіду роботи. Наявність сертифіката українського зразка підтверджує достатній рівень знань та кваліфікації для проведення оціночної діяльності.
Вимагаємо детального розгляду нашого звернення та внесення відповідних змін до тендерної документації з метою усунення дискримінаційних вимог. У протилежному випадку ми будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України.
Ответ заказчика (ответ зарегистрирован27.09.2024, 16:59)
Шановний учаснику!
Дякуємо за ваше звернення та зауваження щодо кваліфікаційних вимог тендерної документації. Ми розуміємо ваші застереження та надаємо обґрунтоване пояснення щодо встановлених вимог.
Вимога щодо наявності не менше 5 аудиторів із сертифікаціями ACCA, AICPA або ICAEW є обґрунтованою з огляду на специфіку нашого підприємства, яке є великим суб’єктом господарювання, що становить суспільний інтерес. Ми маємо значні обсяги активів і складну фінансову звітність, що потребує високого рівня професійної компетентності аудиторів. Окрім проведення оцінки активів, результати мають бути відображені у фінансовій звітності згідно з Міжнародними стандартами фінансової звітності (МСФЗ), що вимагає залучення спеціалістів, які мають глибоке розуміння фінансових стандартів та процесу інтеграції результатів переоцінки у звітність. Тому встановлена вимога спрямована на забезпечення найвищої якості послуг.
Масштаб нашого підприємства включає активи, такі як компресорні станції, газопроводи та інше спеціалізоване обладнання, які потребують по-інвентарного підходу до оцінки. Це означає, що залучені спеціалісти повинні мати досвід у проведенні оцінки таких активів, а також кваліфікацію для аналізу впливу результатів оцінки на фінансову звітність. Наявність не менше 5 кваліфікованих аудиторів із сертифікаціями ACCA, AICPA або ICAEW забезпечує необхідний рівень компетентності для виконання цих складних завдань.
Однією з ключових причин встановлення такої вимоги є також відповідність стислим термінам надання послуг. Процедури аудиту й оцінки мають бути проведені в чітко визначені строки, і для цього потрібна команда кваліфікованих спеціалістів, яка зможе одночасно працювати над різними аспектами завдання. Це особливо важливо, враховуючи масштаб наших активів та складність робіт.
Вимога щодо наявності 5 фахівців із міжнародною сертифікацією не є обмеженням конкуренції, а відповідає масштабам та потребам нашого підприємства, яке здійснює діяльність на міжнародному рівні. Це допомагає залучити компанію, здатну забезпечити якісне виконання робіт і оперативне надання результатів, відповідно до наших вимог.
Отже, вимога щодо наявності не менше 5 аудиторів із сертифікаціями ACCA, AICPA або ICAEW обґрунтована необхідністю гарантувати якість, точність, своєчасність і відповідність аудиторських послуг потребам великого підприємства, яке становить суспільний інтерес. Це також дозволяє мінімізувати ризики та забезпечити належне відображення результатів оцінки в фінансовій звітності підприємства згідно з МСФЗ.
Дякуємо за ваше звернення та зауваження щодо кваліфікаційних вимог тендерної документації. Ми розуміємо ваші застереження та надаємо обґрунтоване пояснення щодо встановлених вимог.
Вимога щодо наявності не менше 5 аудиторів із сертифікаціями ACCA, AICPA або ICAEW є обґрунтованою з огляду на специфіку нашого підприємства, яке є великим суб’єктом господарювання, що становить суспільний інтерес. Ми маємо значні обсяги активів і складну фінансову звітність, що потребує високого рівня професійної компетентності аудиторів. Окрім проведення оцінки активів, результати мають бути відображені у фінансовій звітності згідно з Міжнародними стандартами фінансової звітності (МСФЗ), що вимагає залучення спеціалістів, які мають глибоке розуміння фінансових стандартів та процесу інтеграції результатів переоцінки у звітність. Тому встановлена вимога спрямована на забезпечення найвищої якості послуг.
Масштаб нашого підприємства включає активи, такі як компресорні станції, газопроводи та інше спеціалізоване обладнання, які потребують по-інвентарного підходу до оцінки. Це означає, що залучені спеціалісти повинні мати досвід у проведенні оцінки таких активів, а також кваліфікацію для аналізу впливу результатів оцінки на фінансову звітність. Наявність не менше 5 кваліфікованих аудиторів із сертифікаціями ACCA, AICPA або ICAEW забезпечує необхідний рівень компетентності для виконання цих складних завдань.
Однією з ключових причин встановлення такої вимоги є також відповідність стислим термінам надання послуг. Процедури аудиту й оцінки мають бути проведені в чітко визначені строки, і для цього потрібна команда кваліфікованих спеціалістів, яка зможе одночасно працювати над різними аспектами завдання. Це особливо важливо, враховуючи масштаб наших активів та складність робіт.
Вимога щодо наявності 5 фахівців із міжнародною сертифікацією не є обмеженням конкуренції, а відповідає масштабам та потребам нашого підприємства, яке здійснює діяльність на міжнародному рівні. Це допомагає залучити компанію, здатну забезпечити якісне виконання робіт і оперативне надання результатів, відповідно до наших вимог.
Отже, вимога щодо наявності не менше 5 аудиторів із сертифікаціями ACCA, AICPA або ICAEW обґрунтована необхідністю гарантувати якість, точність, своєчасність і відповідність аудиторських послуг потребам великого підприємства, яке становить суспільний інтерес. Це також дозволяє мінімізувати ризики та забезпечити належне відображення результатів оцінки в фінансовій звітності підприємства згідно з МСФЗ.