Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупки объявлена 19.09.2024 16:02. Дата последних изменений - 27.09.2024 13:32

Розроблення містобудівної документації: "Генеральний план села Новосілки Фастівського району Київської області" -

Идентификатор закупки UA-2024-09-19-012233-a  
ID 595ceb822eb24ea588d7ebe7686ba801  
Идентификатор плана UA-P-2024-09-19-015583-a  
Вы еще не принимаете участие в обсуждении этой закупки
Вы еще не принимаете участие в этой закупке
Отметить публикацию
Добавить в избранное
Спрятать
Запланировать участие

Заказчик (Проводит закупку)

Наименование заказчика ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ БОЯРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ  
Общая ожидаемая стоимость закупки 1`876`000.00 Гривна (с НДС)  
Процедура закупки Открытые торги с особенностями  
Метод оценки тендерных предложений участников Оценка тендерных предложений участников по наименьшей предложением  
Вид предмета закупки: Закупка услуг  
Закупка объявлена
19.09.24
Период уточнений
до 26.09.24
Период обжалования
до 26.09.24
Прием предложений
до 29.09.24
Осталось1 день Спешите принять участие!
Имеются вопросы без ответа (жалобы без решения)
с23.09.24
Процедура приостановлена из-за жалобы
Аукцион
30.09.24
23.09.2024, 17:04. ID: UA-2024-09-19-012233-a.c1
Жалоба в АМКУ
КОНСОРЦІУМ "ТГА АЛЬЯНС"
Скарга, що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2024-09-19-012233-a,
стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником в Тендерній документації дискримінаційних вимог до потенційних Учасників
?:tender complaints objections sequenceNumber: 1
№1. Щодо встановлення дискримінаційних умов для участі у процедурі закупівлі об’єднань учасників.
Описание сущности пункта жалобы
Ознайомившись з умовами тендерної документації, Скаржник встановив наявність дискримінаційних, необґрунтованих та надлишкових вимог, які порушують права потенційних учасників, зокрема Скаржника на участь у закупівлі, а саме: Відповідно пункту 5.3 розділу V Тендерної документації: «Якщо тендерну пропозицію подає об’єднання учасників, до неї воно обов’язково має включити документ(-ти) про створення такого об’єднання: рішення про утворення об’єднання, статут та\або установчий договір та або засновницький договір, копію рішення АМКУ про погодження установчих документів та статуту об’єднання учасників.» Відповідно учасник надає копію рішення АМКУ про погодження установчих документів та статуту об’єднання учасників». Згідно із ст. 121 Господарського кодексу України Рішення про утворення об'єднання підприємств (установчий договір) та статут об'єднання погоджуються з Антимонопольним комітетом України в порядку, встановленому законодавством. При цьому, відповідно до роз'яснення Антимонопольного комітету України, опублікованого 22 липня 2020 року на офіційному веб-сайтіАМКУ (https://amcu.gov.ua/news/do-uvagi-subyektiv-gospodaryuvannya-potencijnih-zasnovnikiv-konsorciumiv-z-metoyu-uchasti-v-publichnih-zakupivlyah), конкурентним законодавством не передбачена така функція Комітету, як порядок погодження установчих документів учасників господарських об’єднань. Відповідно до ст. 29 Закону України «Про захист економічної конкуренції» законодавства про захист економічної конкуренції АМКУ може надавати: – дозвіл на створення суб’єктів господарювання (вказана дія може кваліфікуватися як здійснення концентрації чи узгоджених дій); – попередні висновки щодо необхідності чи відсутності необхідності отримання такого дозволу. Наголошуємо, що інших процедур попереднього погодження будь-яких дій учасників/потенційних учасників господарських об’єднань конкурентним законодавством не передбачено. Отже, у разі необхідності суб'єкти господарювання можуть звернутись до АМКУ в рамках вказаних процедур. Слід зазначити, що отримання вказаних документів є умовою створення об’єднань виключно у випадку кваліфікації створення суб’єкту господарювання як здійснення концентрації чи узгоджених дій і не може вимагатися Замовником щодо всіх об’єднань учасників. Таким чином, оскільки АМКУ у сфері здійснення контролю за узгодженими діями, концентрацією не уповноважений погоджувати рішення про утворення об'єднання підприємств (установчий договір) та статут об'єднання, зазначена вимога Замовника являється незаконною. Крім того, оскільки Замовник не є суб'єктом, компетентним визначати чи є створення об'єднання учасників здійсненням концентрації чи узгоджених дій, то будь-які його вимоги, що стосуються надання документів від АМКУ є незаконними. Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Звертаємо увагу на те, що до компетенції АМКУ не належить погодження рішення про утворення об'єднання підприємств (установчий договір) та статуту об'єднання. Також зауважимо, що Закон України «Про публічні закупівлі» не містить обмежень щодо участі об’єднань учасників у публічних закупівлях. На підтвердження проведеної належним чином реєстрації юридичної особи – об’єднання учасника надаємо копії наших установчих документів (Додаток №1 до Скарги): 1) Протокол №1 Загальних зборів Засновників Консорціуму «ТГА АЛЬЯНС» від 29.03.2021 року; 2) Статут Консорціуму «ТГА АЛЬЯНС», затверджений Протоколом №1 Загальних зборів Засновників Консорціуму «ТГА АЛЬЯНС» від 29.03.2021 року 3) Наказ №1-к «Про вступ на посаду директора» від 29.03.2021 року; 4) Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Відповідно до Закону «Про публічні закупівлі» учасник процедури закупівлі - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Для цілей цього Закону до об’єднання учасників належать: - окрема юридична особа, створена шляхом об’єднання юридичних осіб - резидентів; - окрема юридична особа, створена шляхом об’єднання юридичних осіб (резидентів та нерезидентів); - об’єднання юридичних осіб - нерезидентів із створенням або без створення окремої юридичної особи. Таким чином, Закон «Про публічні закупівлі» прямо передбачає можливість участі в процедурах закупівлі об’єднань учасників. Враховуючи вищенаведене вимога замовника є непоґрунтованою та такою, що не відповідає чинному законодавству України. Для захисту прав та законних інтересів нашого підприємства, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації: виключити вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції рішення АМКУ про погодження установчих документів. Частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону № 922-VIII передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII.
Классификация нарушения
Інші умови тендерної документації
?:tender complaint objection requested remedy Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Для захисту прав та законних інтересів нашого підприємства, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації: виключити вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції рішення АМКУ про погодження установчих документів.
?:tender complaints objections argument evidence Додаток №1 – Установчі документи КОНСОРЦІУМУ «ТГА АЛЬЯНС»;
?:tender complaints objections sequenceNumber: 2
№2. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність обладнання та матеріально-технічної бази
Описание сущности пункта жалобы
Скаржником, з метою прийняття участі у Закупівлі, здійснено детальне ознайомлення із Додатком №1 до Тендерної документації, за результатами чого виявлено наявність дискримінаційних вимог в частині встановлення Замовником кваліфікаційних критеріїв, зокрема в частині вимог щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме: Відповідно до пункту 1 Додатку №1 до Тендерної документації Замовник вимагає від Учасника: «Для участі в процедурі закупівлі, для виконання робіт/послуг Учасник повинен мати в користуванні: 3) сканер картографічний планшетний - не менше 1 одиниці;» 1.1 Скаржник вважає Замовника вимогу щодо необхідності такого обладнання, як «сканер картографічний планшетний - не менше 1 одиниці;». дискримінаційною, необґрунтованою та надлишковою з огляду на наступне. Скаржнику не зрозуміло необхідність встановлення вимог до сканера, зокрема, що наявності саме: сканер картографічний планшетний - не менше 1 одиниці;» чим порушується принцип недискримінації учасників закупівлі, зокрема Скаржника, який через встановлення дискримінаційних та необгрунтованих вимог не може прийняти участь у закупівлі. Встановлення завищених вимог до сканера не обгрунтовується Замовником ні положеннями нормативно-правових актів, ні змістом Технічного завдання щодо надання послуг, що складають Предмет закупівлі. Скаржнику не зрозуміло чому Послуги, які складають Предмет оскаржуваної закупівлі має бути надано саме з-за допомогою «сканер картографічний планшетний - не менше 1 одиниці;», адже жодним діючим нормативно-правовим актом або змістом Технічного завдання не обгрунтована необхідність використання саме вищевказаного обладнання на відміну від безпілотних повітряних суден. Так, повідомляємо, що у Скаржника наявний Сканер, а саме: Широкоформатний сканер (А0) Canon imagePROGRAF TM-340 MFP Lm36 (підтвердні документи додаємо – Додаток №2 до Скарги). Також, зауважимо, що Скаржник є професійним оператором землевпорядних та геодезичних послуг, послуг у сфері розроблення містобудівної документації, та відповідно має значну кількість власного або орендованого обладнання для надання послуг у цих сферах, зокрема, але не виключно: 1) Широкоформатний кольоровий принтер (плоттер) HP DesignJet T520; 2) 14 комп’ютерів-моноблоків ТМ «Lenovo»; 3) Тахеометр електронний Leica TS06 power 5` № 1333063; 4) Тахеометр електронний TRC 803 ultra № 853709; 5) Приймач GPS GRS -1 (L1-L2) зав. № 596-02093; 6) Приймач GPS GRS HiPer SR зав. № 1209-15875; 7) Комплект програми Геодезична Інформаційна Система 6. Ліцензоване програмне забезпечення «GIS-6», що передбачає створення обмінного файлу «.xml». 8) Ліцензоване програмне забезпечення Delta/Digitals; 9) Кольоровий принтер та сканер Samsung Xpress M2070; 10) Кольоровий принтер та сканер Epson Work Force WF-7610 (2 шт); 11) Кольоровий принтер та сканер Epson Work Force WF-7620 (2 шт); 12) Безпілотний літальний апарат літакового типу FLIRT Cetus з автоматичною системою керування та аксесуарами, камера SONY та бортовий приймач GNSS (БПЛА) (2 шт) (підтвердні документи додаємо – Додаток №3 до Скарги). Повідомляємо, що наявного у Скаржника обладнання більше ніж достатньо для надання послуг за предметом закупівлі, однак внаслідок завищений вимог до Сканера, зокрема наявність таких характеристик як: «картографічний планшетний», Скаржник позбавлений можливості взяти участь у процедурі закупівлі. Обсяг послуг за закупівлею складає Розроблення містобудівної документації «Генеральний план села Новосілки Фастівського району Київської області», тому Скаржнику не зрозуміло доцільність та обґрунтованість вимоги Замовника щодо залучення потенційними учасниками до надання послуг саме сканера картографічного планшетного. Зауважимо, що виконання вказаного обсягу послуг регулюється профільними нормативно-правовими актами, які передбачають вимоги до матеріально-технічного забезпечення виконавців послуг, зокрема Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про архітектурну діяльність», Законом України «Про землеустрій», Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», Земельним Кодексом України, Закону України «Про землеустрій», Закону України «Про Державний земельний кадастр», Постанови Кабінету Міністрів України від 01.09.2021 №926, Постанови Кабінету Міністрів України від 17 листопада 2004 р. № 1553 «Про затвердження Положення про Державний фонд документації із землеустрою та оцінки земель», ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні», Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт» №65 від 11.02.2014 року та ін. Так, відповідно до Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт» №65 від 11.02.2014 року, в Розділі II «Вимоги до технічного забезпечення виконавців робіт» регламентовано наступне: «2.1. Виконавець робіт повинен мати на праві власності чи інших законних підставах такі засоби обчислювальної та інформаційної техніки, технічні засоби, необхідні для виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт: • супутникові геодезичні ГНСС-приймачі, високоточні і точні електронні тахеометри, теодоліти та нівеліри, гравіметри, комп’ютери та відповідне ліцензоване програмне забезпечення для виконання робіт зі створення Державної геодезичної мережі, геодезичних мереж згущення, геодезичних мереж спеціального призначення, інженерно-геодезичних вишукувань; • цифрові аерокамери, аерофотоапарати, прилади для обробки аерофільмів та друку фотографій, сканери високої роздільної здатності, аналітичні та цифрові фотограмметричні прилади, точні та технічної точності тахеометри (електронні), теодоліти та нівеліри, комп’ютери та відповідне ліцензоване програмне забезпечення для виконання аерофототопографічних робіт, топографічних зйомок, кадастрових зйомок, топографічних робіт для забезпечення основи різних кадастрів; • сканери високої роздільної здатності, обладнання для підготовки карт до видання, комп’ютери та спеціалізоване ліцензоване програмне забезпечення (геоінформаційні системи, система управління банком даних тощо) для виконання робіт зі створення (укладання, поновлення, підготовка до видання) карт (планів) у графічному, цифровому та електронному видах, робіт зі створення та ведення геоінформаційних систем, баз та банків даних. 2.2. Геодезичні інструменти та обладнання, комп’ютерна, обчислювальна, інформаційна техніка і програмне забезпечення, які застосовуються для виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт, повинні забезпечувати необхідну точність вимірювань, автоматизацію процесів обробки даних, отримання геодезичних, топографічних і картографічних матеріалів та даних у паперовому та електронному вигляді». Як вбачається чітким переліком зазначених вимог щодо технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт, наявність у суб’єктів топографо-геодезичних і картографічних робіт трасопошукової системи – відсутня, а отже, не передбачена законодавством України та не є обов’язковою чи необхідною умовою надання послуг що передбачені Технічним завданням оскаржуваної закупівлі. Більш того, Завданням на розроблення проекту ГЕНЕРАЛЬНОГО ПЛАНУ СЕЛА НОВОСІЛКИ ФАСТІВСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ, не передбачено обсягу послуг до залучення якого необхідно використання саме сканера картографічного планшетного. Скаржнику не зрозуміло чому обсяг послуг що складає Предмет закупівлі неможливо надати з-за допомогою наявного у нього обладнання.
Классификация нарушения
Кваліфікаційні критерії учасників
?:tender complaint objection requested remedy Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
З огляду на вищезазначене, просимо Комісію зобов’язати Замовника внести зміни шляхом виключення дискримінаційних вимог до учасника щодо наявності матеріально-технічної бази та викладення оскаржуваної вимоги у наступній редакції - сканер - не менше 1 одиниці.
?:tender complaints objections argument evidence Додаток №2 – Документ що підтверджує наявність в Учасника сканера;
?:tender complaints objections argument evidence Додаток №3 – Документ що підтверджує наявність в Учасника матеріально-технічної бази
?:tender complaints objections sequenceNumber: 3
№3. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Описание сущности пункта жалобы
Скаржником, з метою прийняття участі у Закупівлі, здійснено детальне ознайомлення із Додатком №1 до Тендерної документації, за результатами чого виявлено наявність дискримінаційних вимог в частині встановлення Замовником кваліфікаційних критеріїв, зокрема в частині вимог щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме: Відповідно до пункту 2 Додатку №1 до Тендерної документації Замовник вимагає: «1. сертифікованих архітекторів - не менше 5 осіб, які мають відповідну освіту, що підтверджується дипломом про освіту, та мають сертифікат за видом робіт/послуг «Розроблення містобудівної документації», у т.ч. не менше 2-ох із загальним стажем робіт за фахом не менше 15 років;… 3. сертифікований інженер-проектувальник, які мають сертифікат за видом робіт/послуг «Інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природнього середовища» – не менше 1 особи. 4. інженер-проектувальник, який має сертифікат за видом робіт/послуг «Інженерно-будівельне проектування доріг» – не менше 1-го працівника.» Скаржник не погоджується з вимогою Замовника про необхідність залучення потенційними Виконавцями: 1. «1. сертифікованих архітекторів - не менше 5 осіб, які мають відповідну освіту, що підтверджується дипломом про освіту, та мають сертифікат за видом робіт/послуг «Розроблення містобудівної документації», у т.ч. не менше 2-ох із загальним стажем робіт за фахом не менше 15 років;» оскільки встановлення такої кількості сертифікованих архітекторів, а також встановлення додаткових вимог щодо наявності у них стажу не відповідає чинному законодавству, є надлишковим та дискримінаційним щодо Скаржника. 2. «3. сертифікований інженер-проектувальник, які мають сертифікат за видом робіт/послуг «Інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природнього середовища» – не менше 1 особи.» оскільки необхідності залучення вказаного сертифікованого працівника не передбачено відповідним чинним законодавством, є надлишковим та дискримінаційним щодо Скаржника. 3. «4. інженер-проектувальник, який має сертифікат за видом робіт/послуг «Інженерно-будівельне проектування доріг» – не менше 1-го працівника» оскільки необхідності залучення вказаного сертифікованого працівника не передбачено відповідним чинним законодавством, є надлишковим та дискримінаційним щодо Скаржника. Вказане обґрунтовуємо наступним. Предметом оскаржуваної закупівлі є «Розроблення містобудівної документації «Розроблення містобудівної документації «Генеральний план села Новосілки Фастівського району Київської області» (ДК 021:2015: 71410000-5 — Послуги у сфері містобудування)». Порядок надання вищевказаних послуг регулюються відповідним профільним законодавством, перш за все: Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про архітектурну діяльність», Законом України «Про землеустрій» та Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність». Відповідно до ч.1 ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» - «Генеральний план населеного пункту є одночасно видом містобудівної документації на місцевому рівні та документацією із землеустрою і призначений для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.». Відповідно до абз. 2 ч. 3 ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної документації» - «Розробником генерального плану населеного пункту може бути суб’єкт господарювання, який має право здійснювати розроблення містобудівної документації відповідно до Закону України "Про архітектурну діяльність" та документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".». Відповідно до статті 7 Закону України «Про архітектурну діяльність»: Проект об'єкта архітектури розробляється під керівництвом або з обов'язковою участю головного архітектора проекту та/або головного інженера проекту, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат». Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 «Деякі питання професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури» (далі – Постанова): «кваліфікаційний сертифікат - документ, що підтверджує відповідність виконавця кваліфікаційним характеристикам професій працівників або відповідним професійним стандартам та його спроможність виконувати окремі роботи (надавати послуги), пов’язані із створенням об’єктів архітектури, що зазначені в такому документі і належать до видів робіт (послуг), перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554». Переліком видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, виконавці яких проходять професійну атестацію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. №554 (далі – Перелік), серед напрямів професійної кваліфікації, передбачено зокрема, розроблення містобудівної документації. Так, з урахуванням предмету закупівлі відповідно до якого здійснюється розроблення містобудівної документації – Генеральний план села Новосілки Фастівського району Київської області, у потенційного Виконавця за основним місцем роботи має бути працевлаштований сертифікований архітектор із сертифікатом за напрямом «розроблення містобудівної документації», що в повній мірі відповідає вимогам чинного законодавства України. Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій» «Розробниками документації із землеустрою є: -юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою; -фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою -Розробником комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території є суб’єкт господарювання, що відповідає критеріям, визначеним частиною другою цієї статті, та відповідно до закону може розробляти містобудівну документацію». Таким чином, нормами чинного законодавства встановлено, що надання ВСІХ послуг, передбачених обсягом закупівлі, суб’єкти господарювання повинні мати у власному штаті працівників: архітектора проекту із чинним кваліфікаційним сертифікатом за напрямом «розроблення містобудівної документації» та сертифікованого інженера-землевпорядника, встановлення будь-яких інших вимог Замовником не відповідає чинним положенням законодавства та є необґрунтованим. Зауважимо, що жодний з вказаних нормативно-правових актів не встановлює вимог щодо кількості та стажу наявних у виконавців сертифікованих архітекторів та взагалі будь-яких вимог щодо необхідності залучення до надання послуг сертифікованого інженера-проектувальника, які мають сертифікат за видом робіт/послуг «Інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природнього середовища», а також інженер-проектувальник, який має сертифікат за видом робіт/послуг «Інженерно-будівельне проектування доріг» – не менше 1-го працівника. тому встановлення таких вимог у Тендерній документації Замовником є необґрунтованим та дискримінаційним. КОНСОРЦІУМ «ТГА АЛЬЯНС» має у складі працівників сертифікованого архітектора із чинним кваліфікаційним сертифікатам за напрямом «розроблення містобудівної документації», три сертифікованих інженера-землевпорядника та два сертифікованих інженера-геодезиста, що є повною мірою достатнім для розроблення містобудівної документації, у тому числі для надання послуг за предметом закупівлі. Так, на розгляд Колегії надаємо (Додаток №4 до Скарги): 1) кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов'язаних зі створенням об'єктів архітектури за напрямом «розроблення містобудівної документації» Чернєй Тетяни Сергіївни, головний архітектор проекту; 2) кваліфікаційний сертифікат та свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника Завального Сергія Вікторовича: 3) кваліфікаційний сертифікат та свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника Дзеблюк Марини Степанівни; 4) кваліфікаційний сертифікат та свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника Показанець Катерини Геннадіївни; 5) Кваліфікаційний сертифікат сертифікованого інженера-геодезиста Русєвої Валерії Володимирівни; 6) Кваліфікаційний сертифікат сертифікованого інженера-геодезиста Самкова Валерія Ігоровича. Через встановлені Замовником дискримінаційні вимоги прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають: сертифікованих архітекторів - не менше 5 осіб, які мають відповідну освіту, що підтверджується дипломом про освіту, та мають сертифікат за видом робіт/послуг «Розроблення містобудівної документації», у т.ч. не менше 2-ох із загальним стажем робіт за фахом не менше 15 років», що не дає змогу Скаржнику прийняти участь у Закупівлі та порушує його законні права та інтереси, а також чинне законодавство у сфері містобудування та землевпорядкування, норми якого наведені у даному пункті Скарги. Таким чином, Вищенаведені вимоги про наявності сертифікованих архітекторів - не менше 5 осіб, які мають відповідну освіту, що підтверджується дипломом про освіту, та мають сертифікат за видом робіт/послуг «Розроблення містобудівної документації», у т.ч. не менше 2-ох із загальним стажем робіт за фахом не менше 15 років; сертифікованого інженера-проектувальника, які мають сертифікат за видом робіт/послуг «Інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природнього середовища» – не менше 1 особи та інженера-проектувальника, який має сертифікат за видом робіт/послуг «Інженерно-будівельне проектування доріг» – не менше 1-го працівника» є надмірними та необґрунтованими, з огляду на наступне: 1) Скаржник перебуває у трудових відносинах з сертифікованим архітектором із чинним кваліфікаційним сертифікатам за напрямом «розроблення містобудівної документації», трьома сертифікованими інженерами-землевпорядниками та двома сертифікованими інженерами-геодезистами. Наявність зазначених працівників є більш ніж достатнім для повного та якісного надання послуг за обсягом закупівлі. 2) Наявність вимоги про необхідність залучення не менше 5-ти сертифікованих архітекторів у т.ч. не менше 2-ох із загальним стажем робіт за фахом не менше 15 років не відповідає нормам чинного законодавства, наведеним вище. 3) Чинне законодавство не містить обов’язкових вимог про наявність у розробника містобудівної документації сертифікованого інженера-проектувальника, які мають сертифікат за видом робіт/послуг «Інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природнього середовища» – не менше 1 особи та інженера-проектувальника, який має сертифікат за видом робіт/послуг «Інженерно-будівельне проектування доріг» – не менше 1-го працівника 4) Встановлення Замовником у Тендерній документації вище перелічених вимог суперечить нормам чинного законодавства, та не дає змогу нашому підприємству прийняти участь у закупівлі. Зважаючи на вищевказане, встановлення вимог щодо залучення до надання послуг оскаржуваних працівників, що визначені у Тендерні документації Замовником є надлишковим, необґрунтованим, жодним чином не впливає на потенційне дотримання чи недотримання Виконавцем власних зобов’язань щодо розроблення містобудівної документації та договору в цілому.
Классификация нарушения
Кваліфікаційні критерії учасників
?:tender complaint objection requested remedy Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
На підставі викладеного вище просимо Комісію розглянути питання щодо внесення змін до пункту 2 Додатку №1 до Тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних вимог щодо кількості сертифікованих архітекторів – не менше 5-ти осіб та вимоги щодо наявності у них стажу робіт за фахом не менше 15, а також щодо необхідності залучення сертифікованого інженера-проектувальника, які мають сертифікат за видом робіт/послуг «Інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природнього середовища» – не менше 1 особи та інженера-проектувальника, який має сертифікат за видом робіт/послуг «Інженерно-будівельне проектування доріг».
?:tender complaints objections argument evidence Додаток №4 – Документи, що підтверджують наявність необхідних працівників;
?:tender complaints objections sequenceNumber: 4
№4. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)
Описание сущности пункта жалобы
За результатами ознайомлення Скаржника із умовами Тендерної документації, нами було виявлено встановлення Замовником дискримінаційних вимог в частині надання підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів. Так, відповідно до пункту 3 Додатку №1 до Тендерної документації Замовником вимагається: «На підтвердження виконання аналогічних договорів* учасник надає копії аналогічних договорів, предметом яких є розробка містобудівної документації на місцевому рівні (не менше 5-ти) з усіма додатками та додатковими угодами до них, в тому числі завдання на проектування, копії документів, що підтверджують їх виконання в повному обсязі (акти виконаних робіт/послуг) та оригінал відгуку від замовника, про виконання учасником аналогічного договору. Відгук повинен містити: інформацію про назву предмету закупівлі (договору), номер договору, інформацію про виконання договору з інформацією про добросовісне виконання виконавцем своїх обов’язків..» Скаржник вважає дану вимогу завищеною, дискримінаційною, та необґрунтованою з огляду на наступне: Предметом оскаржуваної закупівлі є «Розроблення містобудівної документації «Генеральний план села Новосілки Фастівського району Київської області» (ДК 021:2015: 71410000-5 — Послуги у сфері містобудування)». Таким чином, фактично обсяг послуг згідно Завданням на розроблення проекту ГЕНЕРАЛЬНОГО ПЛАНУ СЕЛА НОВОСІЛКИ ФАСТІВСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ складаються послуги у сфері містобудування. Порядок надання вищевказаних послуг регулюються відповідним профільним законодавством, перш за все: Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про архітектурну діяльність», Законом України «Про землеустрій» та Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність». Скаржнику не зрозуміло встановлення завищеної вимоги щодо завищеної кількості виконаних аналогічних за предметом закупівлі договорів – не менше 5-ти. Зокрема, Скаржник має успішний досвід виконання договорів, аналогічних предмету Закупівлі, зокрема: 1) Договір № КОД/19/03-1 на надання послуг з розроблення генерального плану населеного пункту від 06.11.2019 року про надання Послуг з розроблення генерального плану та плану зонування території вказаного в пункті 1.1а нижче населеного пункту (с. Лабушне) (код за ДК 021-2015:71410000-5 – Послуги у сфері містобудування)(включаючи розроблення розділу інженерно технічних заходів цивільного захисту) (Додаток №5). 2) Договір № КОД/20/03-1 на надання послуг з розроблення генерального плану населеного пункту від 06.04.2020 року про надання Послуг з розроблення генерального плану та плану зонування території вказаного в пункті 1.1а нижче населеного пункту(с. Лабушне) (код за ДК 021-2015:71410000-5 – Послуги у сфері містобудування) з повним розробленням всієї документації у відповідному геоінформаційному програмному забезпечення (ArcGis або аналог), яке підтримує можливість створення та редагування ГІС-даних та збереження результатів робіт у відповідних файлах – базах даних (включаючи розроблення розділу інженерно технічних заходів цивільного захисту) (Додаток №6). При цьому, тривалий та успішний досвід надання Скаржником послуг у сфері містобудування дозволяє з впевненістю гарантувати виконання предмету закупівлі відповідної якості та у визначені договором строки. Однак, внаслідок встановлення Замовником завищеної вимоги щодо кількості виконаних договорів, Скаржник позбавлений права взяти участь у даній процедурі закупівлі. Встановлення вказаних вимог є безпідставним, оскільки жодним чином не гарантує належне виконання Виконавцем предмету закупівлі. Вищезазначені вимоги Тендерної документації, визначені Замовником в частині встановлення вимоги про надання договорів, є дискримінаційними та необґрунтованими, що призводить до умисного обмеження кола учасників даної закупівлі, які можуть (могли б) прийняти участь у закупівлі відповідно до предмету. Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель», а саме: принцип добросовісної конкуренції між учасниками, принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, а також принципів недискримінації учасників. Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Законом не встановлено вимог щодо кількості виконання таких аналогічних договорів. Таким чином, Замовником встановлено значну кількість очевидно завищених вимог в частині аналогічного досвіду до потенційних учасників закупівлі. Встановлення вказаних дискримінаційних вимог не дають можливості Скаржнику прийняти участь у закупівлі, не зважаючи на той факт, що Скаржник є професійним оператором ринку послу у сфері топографо-геодезичного знімання та має аналогічний предмету закупівлі досвід. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація неповинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII.
Классификация нарушения
Кваліфікаційні критерії учасників
?:tender complaint objection requested remedy Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо розглянути колегію питання щодо зобов’язання Замовника виключення з п. 3 Додатку № 1 до Тендерної документації дискримінаційних вимог щодо кількості виконаних аналогічних договорів, зокрема, зменшення кількості виконаних аналогічних договорів до двох.
?:tender complaints objections argument evidence Додаток №5 – Договір № КОД/19/03-1 на надання послуг з розроблення генерального плану населеного пункту від 06.11.2019 року про надання Послуг з розроблення генерального плану та плану зонування території вказаного в пункті 1.1а нижче населеного пункту (с. Лабушне) (код за ДК 021-2015:71410000-5 – Послуги у сфері містобудування)(включаючи розроблення розділу інженерно технічних заходів цивільного
?:tender complaints objections argument evidence Додаток №6 – Договір № КОД/20/03-1 на надання послуг з розроблення генерального плану населеного пункту від 06.04.2020 року про надання Послуг з розроблення генерального плану та плану зонування території вказаного в пункті 1.1а нижче населеного пункту(с. Лабушне) (код за ДК 021-2015:71410000-5 – Послуги у сфері містобудування) з повним розробленням всієї документації у відповідному геоінформаційн
Дата рассмотрения жалобы03.10.2024, 10:00
Место рассмотрения жалобыАнтимонопольний комітет України
Принято к рассмотрению Органом Обжалования
25.09.2024 15:34