Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Announced: 07.04.2025 13:44. Last modified: 30.04.2025 13:21

Визначення якості дорожньо-будівельних матеріалів, інструментальний контроль технологічних параметрів влаштування асфальтобетонних шарів, визначення експлуатаційних характеристик, визначення якості асфальтобетонної суміші, науковий супровід технологічних процесів при виконанні поточних та середніх ремонтів на об’єктах КП ШЕУ Голосіївського району (ДК 021:2015 код 73110000-6 Дослідницькі послуги) -

Tender ID UA-2025-04-07-007059-a  
ID 7d8c514d0f2e44deb0cb8f55c595b4f5  
The total budget for procurement
264`74000 Hryvnia
You are not a participant of the discussion of this procurement yet
You are not a participant of this procurement yet
Cancel publishing
Add to favorites
Hide
To plan participation

Procurement entity

Official name Municipal Enterprise "Road Maintenance Administration for Repair and Upkeep of Motor Roads and Constructions on them of Holosiivskyi District" of Kyiv  
The total budget for procurement 264`740.00 Hryvnia (VAT included)  
Purchase procedure ?:tender method open_aboveThreshold  
Method of evaluation of tender offers of participants Evaluation of bids of bidders on the lowest bid  
Announced
07.04.25
Clarification
till 12.04.25
Complaint period
till 12.04.25
Bid apply
till 15.04.25
Auction
16.04.25
Qualification
from 16.04.25
Offers considered
from 21.04.25
Completed
30.04.25
09.04.2025, 12:45
Надання інформації
A question concerning purchase subject
Шановний Замовнику!
Формою № 2 додатка 2 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» (далі — Форма № 2) передбачено: «Визначення коефіцієнту ущільнення, щільності ґрунту земляного полотна та шарів дорожнього одягу, визначення модуля пружності на поверхні земляного полотна та шарів дорожнього одягу». З приведеного тексту незрозуміло, з яких матеріалів влаштовано шари дорожнього одягу, яка кількість шарів дорожнього одягу, яку кількість вимірювань потрібно виконати та, відповідно, згідно з якими методами потрібно виконувати випробування та на відповідність яким національним стандартам. Імовірно у Формі № 2 мова йде про два об’єкти, а не про два визначення. Використовуючи різні методи випробування можна отримати різні результати. Також застосовний метод випробування впливає на витрати часу на проведення випробування.
У зв’язку з цим просимо надати інформацію щодо:
- кількості визначень коефіцієнта ущільнення ґрунту;
- кількості визначень щільності ґрунту;
- кількості шарів дорожнього одягу, матеріалу, з якого буде влаштовано ці шари дорожнього одягу, та кількості визначень;
- кількості визначень модуля пружності земляного полотна та шарів дорожнього одягу;
- національних стандартів, які потрібно використати для виконання відповідних випробувань,
та внести відповідні зміни у Форму № 2.
Customer answer (Reply registered11.04.2025, 14:27)
Шановний Учаснику!
Основним показником забезпечення споживчих властивостей автомобільної дороги та штучних споруд на ній є міцність.
Міцність дорожньої конструкції характеризують деформаційні характеристики.
Деформаційні характеристики дорожньої конструкції (загальний модуль пружності, загальний модуль деформації тощо) визначають згідно ДСТУ Б В.2.3-42:2016 «Методи визначення деформаційних характеристик земляного полотна та дорожнього одягу».
Цей стандарт установлює перелік показників, які використовують для оцінки деформаційних властивостей дорожніх конструкцій, вимоги до методів і засобів їх визначення під час операційного та приймального контролю, а також під час оцінки транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг.
При оцінці транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг визначають загальний модуль пружності дорожньої конструкції. Його використовують для визначення коефіцієнта міцності, значення якого потрібне для оцінки відповідності міцності дорожньої конструкції вимогам руху і призначення ремонтних заходів.
Дорожній одяг повинен мати необхідний запас міцності, щоб протягом нормативного терміну служби витримувати вплив багаторазових повторюваних навантажень від автомобілів і кліматичних факторів, показник пружності дорожнього одягу повинен бути не меншим проектного для відповідного типу дорожнього покриття та характеру руху транспортних засобів.
Конструкція земляного полотна складається з таких елементів: - робочого шару - верхньої частини земляного полотна, що розташована під дорожнім одягом у межах глибини активної зони, але не менше ніж 1,5 м від поверхні покриття проїзної частини; - тіла насипу (з укісними частинами); - основи насипу - природного ґрунтового масиву, що розташований нижче насипного ґрунту або нижче робочого шару; - основи виїмки - ґрунтового масиву, розташованого нижче робочого шару; - укісних частин виїмки; - споруд для відведення поверхневої води; ДБН В.2.3-4:2015 23 - споруд для пониження або відведення підземних (ґрунтових) вод; - геотехнічних споруд і конструкцій, призначених для захисту земляного полотна від небезпечних геологічних процесів.
Методи і послідовність роботи. Якість матеріалів визначається в залежності від їх фізико-механічних і фізико-хімічних властивостей. До перших відносяться міцність, пружність, розрив при розтягуванні. До других - вологість, щільність, термічні показники.
Послідовність робіт, що проводяться випробувальною лабораторією:
- складання програми випробувань;
- відбір необхідних зразків;
- проведення необхідних досліджень і випробувань;
- аналіз результатів;
- складання звітів і протоколів.
Програма проведення лабораторних випробувань обов'язково буде містити інформацію про об'єкт і мету дослідження, терміни, методи, місце проведення супровідних лабораторних робіт та відповідальні особи.
Згідно з якими методами потрібно виконувати випробування належить до компетенції Виконавця
09.04.2025, 14:11
надання інформації
A question concerning purchase subject
Формою № 2 додатка 2 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції»
(далі — Форма № 2) передбачено: «Визначення фізико-механічних показників якості асфальтобетону».
В Україні чинні ряд національних стандартів, які встановлюють вимоги до асфальтобетону, зокрема:
- ДСТУ Б В.2.7-119:2011 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Технічні умови»;
- ДСТУ 8959:2019 «Асфальтобетонні суміші та асфальтобетон дорожні на основі бітумів, модифікованих полімерами. Технічні умови»;
- ДСТУ 9281:2024 «Бітумомінеральні суміші. Національні вимоги до асфальтобетонних сумішей згідно з ДСТУ EN 13108-1»;
- ДСТУ 9290-5:2024 «Суміші асфальтобетонні та асфальтобетон. Технічні умови. Частина 5. Щебенево-мастикові суміші».
У цих національних стандартах встановлені вимоги до показників різних фізико-механічних властивостей асфальтобетонів.
У зв’язку з цим просимо надати інформацію щодо:
- національних стандартів на відповідність яким потрібно виконати випробування з визначення показників фізико-механічних властивостей асфальтобетону;
- переліку фізико-механічних властивостей, які потрібно визначити під час надання послуг,
та внести відповідні зміни у Форму № 2.
Customer answer (Reply registered11.04.2025, 14:28)
Шановний учаснику!
Асфальтобето́н — будівельний матеріал з ущільненої суміші щебеню, піску, мінерального порошку з бітумом, який у гарячому вигляді використовується у дорожньому будівництві як покривний шар. Він може бути велико-, середньо-, дрібнозернистим та піщаним (розмір зерен відповідно, 40-25-15-5 мм). В залежності від навантажень і кліматичних умов до асфальтобетону є певні вимоги щодо щільності, міцності, зсувостійкості та водостійкості.
Згідно вимог нормативної документації існує велика кількість показників, що вимірюються для асфальтобетону. Ці випробування слід обирати зважаючи на вид асфальтобетону та на поставленні завдання дослідження. Для контролю якості асфальтобетону з конструктивних шарів дорожнього
одягу відбирають проби у вигляді циліндричних кернів або вирубок прямокутної форми.
Методику виконання лабораторних досліджень наведено в ДСТУ Б.В.2.7-319.
Цей стандарт поширюється на асфальтобетонні суміші та асфальтобетон, асфальтобетонні суміші на основі дорожніх бітумів, модифікованих полімерами, та асфальтобетон на основі БМП, щебенево-мастикові асфальтобетонні суміші та щебенево-мастиковий асфальтобетон на цих в'яжучих, литі асфальтобетонні суміші та литий асфальтобетон, що використовують для влаштування верхніх та нижніх шарів покриття автомобільних доріг загального користування, аеродромів, мостів, вулиць і доріг міст та інших населених пунктів, відомчих (технологічних) автомобільних доріг та автомобільних доріг на приватних територіях та встановлює методи їх випробувань.
Методи випробувань використовуються при: проектуванні складів асфальтобетонних сумішей (далі - сумішей); контролі якості сумішей, виготовлених у виробничих умовах; контролі якості укладання та ущільнення сумішей; контролі якості асфальтобетонів, відібраних з дорожніх шарів у вигляді вирубок чи кернів шляхом випробування спеціально підготовлених або виготовлених з них зразків.
09.04.2025, 14:31
Внесення зміну форму 2
A question concerning purchase subject
Шановний Замовнику!
Формою № 2 додатка 2 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції»
(далі — Форма № 2) передбачено: «Визначення коефіцієнта ущільнення асфальтобетону лабораторним методом».
Відповідно до пункту 3.2.2 ДСТУ 9214:2023 «Автомобільні дороги. Терміни та визначення понять» під асфальтобетоном розуміють монолітний матеріал, утворений після остигання до температури навколишнього середовища ущільненої асфальтобетонної суміші. Відповідно асфальтобетон не піддають ущільненню і для нього не можна визначити коефіцієнт ущільнення.
Пунктом 20.8.10 ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво» зі Змінами № 1 та № 2 встановлені вимоги до коефіцієнта ущільнення асфальтобетонної суміші у шарах дорожнього одягу. Відповідний метод випробування встановлено ДСТУ Б В.2.7-319:2016 «Суміші асфальтобетонні і асфальтобетон дорожній та аеродромний. Методи випробувань».
У зв’язку з цим просимо внести відповідні зміни у Форму № 2.
Customer answer (Reply registered11.04.2025, 14:29)
Асфальтобетон — будівельний матеріал з ущільненої суміші щебню, піску, мінерального порошку з бітумом, який у гарячому вигляді використовується у дорожньому будівництві як покривний шар. Він може бути велико-, середньо-, дрібнозернистим та піщаним (розмір зерен відповідно, 40-25-15-5 мм). Залежно від навантажень і кліматичних умов до асфальтобетону є певні вимоги щодо щільності, міцності, зсувостійкості та водостійкості.
Перед змішуванням складники висушують і нагрівають до температури 100—160°С.
Асфальтобетон поділяють на:
Гарячий (до складу входить бітум)- виготовляють за температури не нижче 120°С;
Теплий — з малов'язким бітумом і температурою ущільнення 40-80°С;
Холодний — з рідким бітумом, ущільнений за температури повітря не нижче 10°С.
Використовують асфальтобетон здебільшого у вигляді гарячої і холодної сумішей для покриття доріг, в гідротехнічному будівництві тощо.
Для укладання шарів асфальтобетонного дорожнього покриття використовують асфальтоукладачі, які забезпечують розподіл і попереднє ущільнення асфальтобетонної суміші і зазвичай працюють сумісно з вантажівкою, що поставляє суміш, а нормативне ущільнення асфальтобетону здійснюють переважно самохідними катками.
Як свідчить тлумачення українського словника: АСФАЛЬТОБЕТОН, - Будівельний матеріал, суміш бітуму із заповнювачами; застосовують головним чином у дорожньому будівництві.
09.04.2025, 14:32
Внесення змін у формі 2
A question concerning purchase subject
Шановний Замовнику!
Розділом «Умови надання послуг» додатка 2 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» передбачено: «Виконавець повинен здійснювати випробування дорожньо-будівельних матеріалів під час поточного, середнього ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг».
Відповідно до пункту 4.1 тендерної документації предметом закупівлі є надання послуг під час поточних та середніх ремонтів на об’єктах КП ШЕУ Голосіївського району, а не експлуатаційного утримання.
У зв’язку з цим просимо внести відповідні зміни у Форму № 2.
Customer answer (Reply registered11.04.2025, 14:30)
Шановний Учаснику!
Відповідно до пункту 4.1 тендерної документації вказана назва предмета закупівлі: Визначення якості дорожньо-будівельних матеріалів, інструментальний контроль технологічних параметрів влаштування асфальтобетонних шарів, визначення експлуатаційних характеристик, визначення якості асфальтобетонної суміші, науковий супровід технологічних процесів при виконанні поточних та середніх ремонтів на об’єктах КП ШЕУ Голосіївського району (ДК 021:2015 код 73110000-6 Дослідницькі послуги) за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника.
Розділом «Умови надання послуг» додатка 2 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» передбачено: «Виконавець повинен здійснювати випробування дорожньо-будівельних матеріалів під час поточного, середнього ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг».
Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби — плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Згідно з частиною 3 цієї ж статті тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Так, частиною 1 статті 23 Закону визначено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Експлуатаційне утримання автомобільних доріг це величезний комплекс робіт з догляду за дорожньою інфраструктурою та передбачено, що основними обов’язками органів місцевого самоврядування у частині управління функціонування і розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів, зокрема, є: забезпечення безперервних, безпечних, економічних та зручних умов руху транспортних засобів і пішоходів вулицями і дорогами міст та інших населених пунктів; організація будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів за встановленими для них будівельними нормами, державними стандартами та нормами.
09.04.2025, 14:46
Атестація
A question concerning purchase subject
Шановний Замовнику!
Розділом «Умови надання послуг» додатка 2 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» передбачено: «Лабораторія повинна бути атестована на підставі Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність", відповідати критеріям атестації вимірювальних лабораторій відповідно до вимог Правил уповноваження та атестації в державній метрологічній системі – підтверджується шляхом надання у складі пропозиції СВІДОЦТВА ПРО АТЕСТАЦІЮ.».
Очевидно мова йде про Правила уповноваження та атестації в державній метрологічній системі, затверджені наказом Держспоживстандарту України від 29.03.2005 № 71 (далі — Правила).
Відповідно до підрозділу 1.1 Правил вони встановлюють вимоги щодо організації та порядку здійснення уповноваження і атестації у державній метрологічній системі на проведення метрологічних робіт (далі - уповноваження/атестація) та оформлення їх результатів.
Відповідно до підрозділу 1.2 Правил уповноваження (атестацію) проводять з метою визначення і офіційного підтвердження готовності заявників до проведення метрологічних робіт.
Відповідно до пункту 4.1 тендерної документації предметом закупівлі є визначення якості дорожньо-будівельних матеріалів, інструментальний контроль технологічних параметрів влаштування асфальтобетонних шарів, визначення експлуатаційних характеристик, визначення якості асфальтобетонної суміші, науковий супровід технологічних процесів при виконанні поточних та середніх ремонтів на об’єктах КП ШЕУ Голосіївського району, а не надання послуг з метрологічних робіт (діяльності).
Також зазначаємо, що Правила не чинні з 01.01.2016, тому жодну лабораторію не може бути атестовано відповідно до цих Правил.
Відповідно до пункту 3.11.8 ДСТУ ISO 9000:2015 (ISO 9000:2015, IDT) «Системи управління якістю. Основні положення та словник термінів» визначання відповідності вимогам щодо конкретного передбаченого використання чи застосування є випробуванням / тестуванням. Отже для надання послуг за предметом закупівлі потрібно залучити випробувальну, а не вимірювальну лабораторію.
Загальні вимоги до компетентності випробувальних лабораторій встановлені
ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT) «Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій».
У зв’язку з вищенаведеним, потрібно замінити текст «відповідати критеріям атестації вимірювальних лабораторій відповідно до вимог Правил уповноваження та атестації в державній метрологічній системі – підтверджується шляхом надання у складі пропозиції СВІДОЦТВА ПРО АТЕСТАЦІЮ» на «відповідати критеріям акредитації випробувальних лабораторій відповідно до ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT) “Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій” – потрібно підтвердити наданням у складі пропозиції АТЕСТАТА ПРО АКРЕДИТАЦІЮ».
Customer answer (Reply registered11.04.2025, 14:30)
Шановний Учаснику!

Вимірювальна лабораторія – підприємство, установа, організація або їх окремий підрозділ, що здійснює вимірювання фізичних величин, визначення хімічного складу, фізико-хімічних, фізико-механічних та інших властивостей та показників речовин, матеріалів та продукції, за винятком вимірювань, пов’язаних з оцінкою відповідності продукції , процесів, послуг, з документальним оформленням їх результатів

Атестація вимірювальних лабораторій здійснюється з метою документального посвідчення компетентності та права лабораторій проводити вимірювання.
Заявник - лабораторія або суб'єкт господарювання, до складу якого вона входить, який подав заяву на проведення галузевої атестації.
Випробувальне обладнання – це засіб випробувань, що є технічним пристроєм для відтворення умов випробувань. Під час перевірки визначаються точнісні характеристики випробувального обладнання з метою оцінки їхньої відповідності вимогам нормативних документів на випробування конкретної продукції або застосування за призначенням з метою встановлення придатності цього обладнання до експлуатації. Нормовані характеристики випробувального обладнання визначаються нормативно-технічною документацією, в якій описана здатність обладнання функціонувати в заданих діапазонах, відтворюючи та отримуючи режими, що встановлюються при випробуваннях, протягом заданого тимчасового інтервалу з певною точністю і стабільністю.
Атестація випробувального обладнання виконується метрологічними центрами, територіальними органами та метрологічними службами підприємств та організацій, уповноваженими на проведення атестації випробувального обладнання. Після проведення атестації випробувального обладнання видається свідоцтво про атестацію із зазначенням сфери об’єктів та процесів системи вимірювань, на які поширюється свідоцтво про відповідність системи вимірювань.
09.04.2025, 14:48
Зміна тексту щодо атестації лабораторії
A question concerning purchase subject
Шановний Замовнику!
Розділом «Умови надання послуг» додатка 2 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» передбачено: «Лабораторія повинна бути атестована на підставі Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність", відповідати критеріям атестації вимірювальних лабораторій відповідно до вимог Правил уповноваження та атестації в державній метрологічній системі – підтверджується шляхом надання у складі пропозиції СВІДОЦТВА ПРО АТЕСТАЦІЮ.».
Закон України «Про метрологію та метрологічну діяльність» (далі — Закон) регулює відносини, що виникають в процесі провадження метрологічної діяльності.
Відповідно до переліку 12) частини першої статті 1 Закону під метрологічною діяльністю розуміють діяльність, пов’язану із забезпеченням єдності вимірювань.
Відповідно до переліку 5) частини першої статті 1 Закону під єдністю вимірювань розуміють стан вимірювань, за якого їх результати виражаються в одиницях вимірювання, визначених цим Законом, а характеристики похибок або невизначеності вимірювань відомі з певною ймовірністю і не виходять за встановлені границі.
Відповідно до пункту 4.1 тендерної документації предметом закупівлі є визначення якості дорожньо-будівельних матеріалів, інструментальний контроль технологічних параметрів влаштування асфальтобетонних шарів, визначення експлуатаційних характеристик, визначення якості асфальтобетонної суміші, науковий супровід технологічних процесів при виконанні поточних та середніх ремонтів на об’єктах КП ШЕУ Голосіївського району, а не надання послуг з метрологічних діяльності.
Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»
(далі — Закону) процес доведення того, що задані вимоги, які стосуються продукції, процесу, послуги, системи, особи чи органу, були виконані, є оцінка відповідності.
Відповідно до Закону визначення однієї чи кількох характеристик об’єкта оцінки відповідності згідно з процедурою є випробуванням, а органом з оцінки відповідності, який проводить випробування, є випробувальна лабораторія.
Відповідно до частини третьої статті 33 Закону відповідність органу з оцінки відповідності критеріям, установленим стандартами з переліку національних стандартів, відповідність яким надає презумпцію відповідності органів з оцінки відповідності спеціальним вимогам до призначених органів і визнаних незалежних організацій, може бути доведена виключно шляхом акредитації такого органу національним органом України з акредитації, а в разі якщо національний орган України з акредитації не здійснює акредитацію щодо відповідних видів діяльності з оцінки відповідності, - національним органом з акредитації іншої держави, який є членом міжнародної або регіональної організації з акредитації.
Загальні вимоги до компетентності випробувальних лабораторій встановлені
ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT) «Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій». Це, зокрема, зазначено на офіційному вебсайті Національного агентства з акредитації України (https://naau.org.ua/2-struktura-natsionalnoi-sistemi-akreditatsii).
У зв’язку з вищенаведеним, потрібно замінити текст «Лабораторія повинна бути атестована на підставі Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність", відповідати критеріям атестації вимірювальних лабораторій відповідно до вимог Правил уповноваження та атестації в державній метрологічній системі – підтверджується шляхом надання у складі пропозиції СВІДОЦТВА ПРО АТЕСТАЦІЮ» на «Лабораторія повинна бути акредитована на підставі Закону України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності", відповідати критеріям акредитації випробувальних лабораторій відповідно до
ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT) “Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій” – потрібно підтвердити наданням у складі пропозиції АТЕСТАТА ПРО АКРЕДИТАЦІЮ».
Customer answer (Reply registered11.04.2025, 14:31)
Шановний Учаснику!

Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі з огляду на специфіку предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Для лабораторій основним чинником щодо підтвердження технічної компетентності можуть стати вимоги замовника. Замовником може стати будь-яка організація (установа, підприємство), яка використовує результати вимірювань (випробувань). Вимоги замовника можуть бути різними.
Якщо замовник вимагає проведення акредитації лабораторії, слід надати атестат про акредитацію.
Якщо замовникам буде достатньо іншого виду підтвердження технічної компетентності, а саме свідоцтво про атестацію, слід надати саме таке свідоцтво.
Визнані у такий спосіб вимірювальні можливості будуть документальним засвідченням того, що вимірювальні підрозділи незалежні від замовників, що використовують результати вимірювань, мають дієву систему керування вимірюваннями, технічно компетентні та здатні отримувати достовірні результати вимірювань, характеристики похибок або невизначеність яких відомі.

Законом України «Про метрологію та метрологічну діяльність, проведення атестації вимірювальних лабораторій у державній метрологічній системі не передбачено. Згідно з Законом, до сфери законодавчо регульованої метрології не належить оцінка відповідності продукції, процесів, послуг. За відсутності певних вимог законів, повинно бути «Бажання провести акредитацію лабораторії». У цьому випадку основним чинником прийняття рішення щодо акредитації лабораторії є економічний чинник.
Акредитація — процедура, у ході якої національний орган з акредитації документально засвідчує компетентність юридичної особи чи органу з оцінки відповідності.
Діяльність випробувальних лабораторій, що оцінюють відповідність продукції, підпадає під сферу дії Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності».
Згідно з Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», за наявності технічного регламенту на продукцію випробувальні лабораторії, які проводять оцінку відповідності вимогам технічного регламенту, підлягають акредитації. За відсутності технічних регламентів проводиться добровільна оцінка відповідності продукції. Для проведення добровільної оцінки відповідності продукції акредитація випробувальних лабораторій не є обов’язковою.
До сфери законодавчо регульованої метрології належать такі види діяльності: забезпечення захисту життя та охорони здоров’я громадян; контроль якості та безпечності харчових продуктів і лікарських засобів; контроль стану навколишнього природного середовища; контроль безпеки умов праці; контроль безпеки дорожнього руху та технічного стану транспортних засобів; топографо-геодезичні, картографічні та гідрометеорологічні роботи, роботи із землеустрою; торговельно-комерційні операції та розрахунки між покупцем (споживачем) і продавцем (постачальником, вербником, виконавцем), у т.ч. під час надання транспортних, побутових, комунальних, телекомунікаційних послуг, послуг поштового зв’язку, постачання та/або споживання енергетичних і матеріальних ресурсів (електричної і теплової енергії, газу, води, нафтопродуктів тощо); обчислення сум податків і зборів, податковий та митний контроль; роботи, пов’язані з визначенням параметрів будівель, споруд і території забудови; роботи із забезпечення технічного захисту інформації згідно із законодавством; роботи з використання апаратури глобальних супутникових навігаційних систем; роботи, що виконуються за дорученням органів досудового розслідування, органів прокуратури та судів; реєстрація національних і міжнародних спортивних рекордів
Атестáція: Сукупність дій щодо визначення кваліфікації кандидата і встановлення допуску до виконання конкретного виду робіт. Сукупність дій, що включають перевірку теоретичних, технологічних і практичних знань та навичок фахівця щодо конкретного методу контролю, складання протоколу за результатами перевірки і оформлення кваліфікаційного посвідчення. Визначення технічних характеристик, споживчих якостей товарів споживання та продукції виробничого призначення.
При визначенні необхідності та виборі виду підтвердження технічної компетентності лабораторій підприємствам слід керуватися такими основними чинниками: по-перше — закон, по-друге — вимоги замовника, по-третє — економічна доцільність.

Стаття 5 Закону № 922 регламентує принципи (правила), за якими повинні відбуватися публічні закупівлі.
Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.