Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Announced: 26.12.2024 16:14. Last modified: 26.12.2024 16:14

Справа за позовом компанії «Modus Energy International B.V.» до держави Україна, 79110000-8, послуги з юридичного консультування та юридичного представництва, ДК 021:2015 - ?:tender subpage tender menu monitorings

Tender ID UA-2024-12-26-013070-a  
ID d00821c82a2a4a55a50ccc3c21f00ba8  
Expected price
281`200.00 Dollar
You are not a participant of the discussion of this procurement yet
You are not a participant of this procurement yet
Cancel publishing
Add to favorites
Hide
To plan participation

Procurement entity

Official name Міністерство юстиції України  
Expected price 281`200.00 Dollar (no VAT)  
Cause Legal services related to the protection of rights and interests, including for the purpose of protecting the national security and defense of Ukraine, during the settlement of disputes, consideration in foreign jurisdictions of cases involving a foreign subject and a subject of Ukraine  
Cause description Підпунктом 10 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель, визначено, що придбання замовниками послуг, вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли здійснюється закупівля юридичних послуг, пов’язаних із захистом прав та інтересів України під час врегулювання спорів, розгляду в закордонних юрисдикційних органах справ за участю іноземного суб’єкта та України. Згідно з пунктом 14 Особливостей здійснення публічних закупівель, запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Відповідно до пункту 17 Особливостей здійснення публічних закупівель, договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктом 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону та цих особливостей. Станом на сьогодні існує потреба у закупівлі додаткових юридичних послуг у справі за позовом компанії «Modus Energy International B.V.» до держави Україна на 2024 рік (далі – Справа), з огляду на наступне. Мін’юст є органом, відповідальним за здійснення захисту прав та інтересів України під час розгляду у закордонному юрисдикційному органі цих Справ, згідно із Порядком здійснення захисту прав та інтересів України під час урегулювання спорів, розгляду у закордонних юрисдикційних органах справ за участю іноземного суб’єкта та України і заяв, пов’язаних із відшкодуванням шкоди, завданої внаслідок міжнародного збройного конфлікту на території України, затвердженим Указом Президента України від 25.06.2002 № 581. Юридичним радником держави Україна у цій Справі є міжнародна юридична фірма «Allen Overy Shearman Sterling US LLP». Рішенням міжвідомчої робочої групи з питань, пов’язаних із забезпеченням належного захисту прав та інтересів України у справі за позовом компанії «Modus Energy International B.V.» до держави Україна від 09.05.2024, було визнано за доцільне залучення у 2024 році (а саме у період з 01.01.2024 по 31.12.2024) в межах наявного бюджетного фінансування юридичного радника для забезпечення належного представництва та захисту інтересів держави у цій Справі — міжнародної юридичної фірми «Allen Overy Shearman Sterling US LLP», як правонаступника міжнародної юридичної фірми «Allen & Overy LLP», в порядку застосування переговорної процедури або у порядку застосування Особливостей здійснення публічних закупівель, або у іншому порядку, що може бути у подальшому встановлений відповідним законодавством. Між Міністерством юстиції України та міжнародною юридичною фірмою «Allen Overy Shearman Sterling US LLP» (далі – юридичний радник) 31.07.2024 було укладено Договір № 12-335 про закупівлю юридичних послуг (далі – Договір) для забезпечення належного представництва та захисту інтересів держави у цій Справі у відповідності до вимог Особливостей здійснення публічних закупівель та Закону. У відповідності до пункту 3.1 Договору та Додатку № 1 до Договору «РОЗРАХУНОК ДОГОВІРНОЇ ЦІНИ (КОШТОРИС) щодо справи за позовом компанії «Modus Energy International B.V.» до держави Україна, 79110000-8, послуги з юридичного консультування та юридичного представництва, ДК 021:2015», який є невід’ємною частиною Договору, вартість Договору склала 1 499 270,00 дол. США без ПДВ, що в гривневому еквіваленті складає 63 119 267,00 грн без ПДВ . Юридичним радником в електронному листі від 23.10.2024 було повідомлено, що деякі особи зі складу його команди, які мали надавати послуги по цій Справі згідно із Договором, були звільнені із займаних посад, а деякі пішли у декретну відпустку (Michael Rodriguez, Hana Holcikova, Kiana Rostami і Lucia Hros). Однак, варто зазначити, що Ханною Холсіковою (Hana Holcikova) та Кіаною Ростамі (Kiana Rostami) було забезпечено надання юридичних послуг по Справі у лютому 2024 року згідно із Договором, та юридичним радником було виставлено рахунок від 15.08.2024 за № 6031016456, в якому включено вартість послуг вказаних осіб (рахунок оплачено). Відтак, виключити вказаних осіб із Договору не вбачалось за можливе. У зв’язку з цим, юридичний радник в електронному листі від 28.10.2024 запропонував внести зміни до Договору шляхом виключення із Договору таких осіб зі складу його команди: Michael Rodriguez, Lucia Hros, та на їх заміну, включення до Договору інших осіб: Zuzana Morhacova, Matej Janotka, Chandana Murali і Ife Kolade, для надання ними послуг по цій Справі згідно із Договором. Адвокатським бюро Сергія Гришка Queritius Ukraine, залученим юридичним радником по Договору у якості субпідрядника, 06.11.2024 було повідомлено Мін’юст про те, що юриста зі складу його команди, Богдана Прибору, 21.04.2024 було мобілізовано до Сил оборони України, юрист зі складу його команди, Анна Швецова, звільнилася із займаної посади 30.09.2024. Проте, вказаних юристів не вбачалось за можливе вилучити із Договору, у зв’язку із тим, що згідно із наданими субпідрядником рахунками на оплату послуг у період з січня по лютий 2024 року включно та у квітні 2024 року Богдан Прибора, та у період з січня по лютий 2024 року включно і у період з квітня по червень 2024 року включно Анна Швецова (оплата по вказаним рахунках була спрямована 04.11.2024), забезпечили надання послуг на підставі Договору (вартість їх послуг включена до загальної вартості цих рахунків). У зв’язку із вищевказаним, субпідрядник був змушений найняти двох нових працівників для заміщення вакантних посад. Такими працівниками субпідрядника є Владислав Петровський та Дар’я Шилова. Зокрема, Дар’я Шилова навчається в Цюрихському університеті, вільно володіє англійською, має глибокі знання в сфері інвестиційного арбітражу. Владислав Петровський є випускником Національного університету «Одеська юридична академія», має значні академічні здобутки та суттєвий практичний досвід в сфері правового регулювання енергетики. Залучення цих нових працівників субпідрядником до Справи, яка є предметом закупівлі, який визначений у пункті 1.2. Договору, дозволить субпідряднику зберегти на найвищому рівні надання ним послуг, не збільшуючи при цьому загальну вартість Договору, яка визначена у пункті 3.1. цього Договору. З врахуванням вищенаведеного, субпідрядник звернувся із проханням внести відповідні зміни до Договору, включивши до команди субпідрядника юристів Владислава Петровського та Дар’ю Шилову, з метою покращення якості предмета закупівлі визначеного у пункті 1.2. Договору, що не вплине на зміну вартості Договору, визначеного у пункті 3.1. Договору. Варто зазначити, що внесення таких змін до Договору, не вплинуло на зміну його вартості, а лише покращило якість послуг, що надаються. У зв’язку із вищезазначеним, 03.12.2024 було укладено Додаткову угоду № 1 до Договору з метою покращення якості предмета закупівлі, який визначений у пункті 1.2. Договору, на підставі пункту 11.2 Договору та підпункту 3 пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель з метою ефективного та раціонального використання бюджетних коштів. Варто зазначити, що юридичним радником у відповідь на запит Мін’юсту 04.12.2023 було надано цінову пропозицію вартості його послуг на 2024 рік по Справі у загальному розмірі 2 320 000,00 дол. США, з урахуванням затвердженого арбітражним трибуналом процесуального графіку розгляду Справи у 2024 році. Однак, у зв’язку із значним дефіцитом видатків за бюджетною програмою КПКВК 3601150 у 2024 році, послуги юридичного радника були закуплені частково. . Відповідно до вказаного процесуального графіку розгляду Справи у 2024-початку 2025 року Україні необхідно було здійснити такі дії: - 01.03.2024 подати відзив на позовну заяву (один з ключових документів у провадженні); - з 22.03.2024 по 26.06.2024 взяти участь в процедурі розкриття доказів у справі (яка передбачає 2 раунди обміну клопотаннями про розкриття документів та збір необхідних доказів, що витребовуються з України); - 31.01.2025 подати заперечення на відповідь на відзив, включаючи заперечення щодо юрисдикції та прийнятності позову (Rejoinder), які будуть фінальними письмовими запереченнями України по суті справи. Виходячи з наданих юридичним радником письмових роз’яснень, та з урахуванням фактично наданих на перевірку Мін’юсту рахунків, погодинних звітів за надані юридичні послуги у 2024 році в рамках Договору вбачається, що Договором не покриваються, зокрема, такі послуги: - підготовка юридичного висновку (меморандуму) щодо пропозиції Позивача про мирне врегулювання справи, яка надійшла 06.11.2024; участь у будь-яких обговореннях щодо мирного врегулювання, та підтримання комунікації з Позивачем та Міністерством юстиції протягом усього процесу; - доопрацювання незавершених розділів Заперечення на відповідь на відзив (Statement of Rejoinder) України (фактологічна частина та доопрацювання розділу по суті у світлі завершеної фактологічної частини) з урахуванням позиції Позивача, викладеної у на 200-сторінковій Відповіді на відзив (Statement of Reply), яка була отримана 27.09.2024, включаючи комунікацію з субпідрядниками (місцевими радником та експертом); - опрацювання та коментування другого звіту Quadrant Economics, з урахуванням позиції Позивача, викладеної на 200-сторінковій Відповіді на відзив (Statement of Reply), яка була отримана 27.09.2024, а також комунікація з Quadrant Economics та Міністерством юстиції щодо інформації, необхідної для написання звіту. Враховуючи вищезазначене, юридичним радником у листах від 07.11.2024 та від 29.11.2024 було повідомлено про необхідність забезпечення здійснення закупівлі додаткових юридичних послуг по Справі у 2024 році, які не покриваються Договором. В той же час, Департаментом було забезпечено перегляд використання до кінця 2024 бюджетного року видатків за бюджетною програмою КПКВК 3601150, та виявлено можливі до вивільнення видатки, які ним було запропоновано перерозподілити на закупівлю додаткових юридичних послуг по Справі, які не покриваються Договором, відтак згідно із Кошторисом по справам за бюджетною програмою КПКВК 3601150, видатки на таку мету передбачено. Враховуючи вищезазначене, та з огляду на специфіку Справи, її характер, складність та ризики, які постають перед державою Україна, є потреба у здійсненні Мін’юстом у 2024 році закупівлі додаткових послуг юридичного радника держави Україна для максимального та ефективного захисту її прав та інтересів в цій Справі, та недопущення прийняття закордонним юрисдикційним органом рішення проти неї, яким буде покладено на Україну зобов’язання щодо сплати, присуджених до стягнення сум на користь позивача. Варто зазначити, що відсутність уповноваженого представника (юридичного радника) унеможливлює належне представництво та захист прав та інтересів під час розгляду в закордонному юрисдикційному органі цієї Справи, що може призвести до: - винесення рішення не на користь України, в ході та в наслідок виконання якого можуть бути завдані збитки Державному бюджету, накладено арешт на майно держави за кордоном; - погіршення іміджу держави на міжнародній арені; - обмеження доступу держави до міжнародних фінансових інструментів запозичення. У 2024 році на ведення цієї Справи в межах граничної суми видатків, передбачених за бюджетною програмою КПКВК 3601150 на 2024 рік (зі змінами) (далі – КПКВК 3601150) передбачено видатки у загальному розмірі 78 527 025,00 гривень. Під час планування видатків використовувався такий прогнозований курс: 42,1 грн за 1 дол. США. Відповідно до пункту 4 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення захисту прав та інтересів України під час урегулювання спорів, розгляду у закордонних юрисдикційних органах справ за участю іноземного суб’єкта та України, під час здійснення заходів, пов’язаних із створенням та впровадженням міжнародних юридичних механізмів відшкодування шкоди, завданої внаслідок міжнародного збройного конфлікту на території України, а також забезпечення представництва України в Європейському суді з прав людини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2003 № 1198 (далі – Порядок), планування витрат, пов’язаних із захистом прав та інтересів України під час урегулювання спорів, розгляду у закордонних юрисдикційних органах справ за участю іноземного суб’єкта та України (далі – витрати), за рахунок коштів державного бюджету Мін’юст здійснює на підставі поданих юридичними радниками розрахунків витрат, на відповідний бюджетний період згідно з вимогами Бюджетного кодексу України. В частини першій статті 47 «Встановлення бюджетних асигнувань розпорядникам бюджетних коштів» Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456-VI зазначено, що відповідно до затвердженого розпису бюджету розпорядники бюджетних коштів одержують бюджетні асигнування, що є підставою для затвердження кошторисів. Згідно з частиною першою статті 48 «Взяття бюджетних зобов’язань» Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами. Варто зазначити, що наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» не застосовується до зазначеного предмета закупівлі, оскільки до розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі застосовується Порядок. Проте, як зазначено вище, пропозиція Мін’юсту щодо включення закупівлі апаратом Мін’юсту на 2024 рік до річного плану закупівель Мін’юсту на 2024 рік та очікувана вартість предмета закупівлі не повинні перевищувати бюджетних призначень за КПКВК 3601150. У зв’язку з вищенаведеним, очікувана вартість предмета закупівлі додаткових юридичних послуг по Справі визначена на підставі розрахунку, отриманого від юридичного радника та в межах кошторисних призначень за КПКВК 3601150, а саме по цій Справі юридичним радником надано цінову пропозицію вартості додаткових послуг, які не входять до вартості Договору від 31.07.2024 № 12-335, у загальному розмірі 281 200,00 дол. США без ПДВ, що в гривневому еквіваленті складає 11 838 520,00 грн без ПДВ. Відтак, загальна вартість послуг юридичного радника у 2024 році, необхідних для ефективного захисту прав та інтересів України у цій Справі, становить 74 957 787,00 грн (63 119 267,00 грн + 11 838 520,00 грн), що не перевищує бюджетних призначень за КПКВК 3601150, є достатньою для закупівлі в повному обсязі юридичних послуг по Справі на 2024 рік, та збільшенню не підлягатиме. Враховуючи вищевикладене, наразі очікувана вартість предмета закупівлі додаткових юридичних послуг в межах наявного фінансування по Справі становить 11 838 520,00 грн без ПДВ. Відтак, наразі існує наявна нагальна потреба у закупівлі додаткових юридичних послуг у 2024 році по справі за позовом компанії «Modus Energy International B.V.» до держави Україна, щоб не допустити відсутність кваліфікованого представництва інтересів держави Україна, та у підписанні договору з юридичною фірмою «Allen Overy Shearman Sterling US LLP» на суму 281 200,00 дол. США без ПДВ на строк, який поширюється на взаємовідносини сторін такого договору з 11.11.2024 по 31.12.2024, та зі строком надання юридичних послуг у період з 11.11.2024 по 15.12.2024 згідно зі статтею 631 Цивільного кодексу України та Особливостями здійснення публічних закупівель.  
Purchase procedure
Purchase without the use of an electronic system
 
Announced
26.12.24
Choice of contractor
Preparation of contract
Completed
26.12.24
There is no any monitoring for this procurement