Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупки объявлена 23.08.2024 11:45. Дата последних изменений - 18.09.2024 11:00

Капітальний ремонт (аварійно-відновлювальні роботи) -

Идентификатор закупки UA-2024-08-23-003698-a  
ID 3ef37571041e4dee8c7c35cdb675fcfd  
Идентификатор плана UA-P-2024-08-23-004499-a  
Общая ожидаемая стоимость закупки
18`362`925.00 Гривна
Вы еще не принимаете участие в обсуждении этой закупки
Вы еще не принимаете участие в этой закупке
Отметить публикацию
Добавить в избранное
Спрятать
Запланировать участие

Заказчик (Проводит закупку)

Наименование заказчика Національний університет "Одеська політехніка"  
Общая ожидаемая стоимость закупки 18`362`925.00 Гривна (с НДС)  
Общий размер обеспечения тендерных предложений 91`814.63 Гривна  
Процедура закупки Открытые торги с особенностями  
Метод оценки тендерных предложений участников Оценка тендерных предложений участников по наименьшей предложением  
Вид предмета закупки: Закупка работ  
Закупка объявлена
23.08.24
Период уточнений
до 12.09.24
Период обжалования
до 12.09.24
Прием предложений
до 15.09.24
Аукцион
23.09.24
03.09.2024, 21:07. ID: UA-2024-08-23-003698-a.c1
Жалоба в АМКУ
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БУДІВЕЛЬНА ПЕРСПЕКТИВА"
Оскарження вимог тендерної документації
?:tender complaints objections sequenceNumber: 1
Вимога щодо субпідрядних організацій
Описание сущности пункта жалобы
1. Відповідно до п. 7.1. розділу 3 тендерної документації: У разі якщо учасник процедури закупівлі має намір залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників (для виконання окремих видів робіт чи в інших випадках, передбачених Законом або Особливостями) в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, учасник надає інформацію щодо кожного суб’єкта господарювання, якого планує залучати, за наступною формою: Залучення субпідрядників при виконанні робіт (наданні послуг) Повне найменування суб’єкта господарювання, код ЄДРПОУ, місцезнаходження, прізвище, ім’я та по батькові керівника, телефон Види робіт, які передбачається доручити для виконання Орієнтовна вартість робіт у % до ціни тендерної пропозиції учасника З інформацією про субпідрядників, у разі їх залучення, обов’язково додаються: оригінал гарантійного листа або листа-згоди на виконання видів робіт, які передбачається виконати йому як субпідряднику (даний лист повинен містити назву даної процедури закупівлі та перелік робіт, які йому буде доручено виконати учасником процедури); копія діючої ліцензії/діючого дозволу (у передбачених законодавством випадках) (надається у випадку якщо роботи, які будуть виконуватись залученою організацією, передбачають отримання такої ліцензії та/або дозволу). Окрім того, у складі тендерної пропозиції має міститися лист в довільній формі від субпідрядника, адресований замовнику, з інформацією про наявність необхідного обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для виконання робіт; лист в довільній формі від субпідрядника, адресований замовнику, з інформацією наявність працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід та які можуть бути залучені до виконання робіт. Примітка: якщо субпідрядник в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю не залучаються, то учасник процедури закупівлі повинен надати довідку (складену учасником в довільній формі) про те, що субпідрядники для виконання робіт, в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, не залучаються. Відповідно до ч.3 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі- Закон): Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. Відповідно до ч. 7 ст. 17 Закону: У разі якщо учасник процедури закупівлі має намір залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 цього Закону, замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав, визначених у частині першій цієї статті. Відповідно до п. 18 ч. 2 ст. 22 Закону: У тендерній документації зазначаються такі відомості: вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг. Відповідно до п.46 Постанови №1178 від 12.10.2022 року (надалі- Постанова): У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених цим пунктом. Закон та постанова передбачає надання лише інформації про найменування та місцезнаходження субпідрядника щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. Вимога про оригіналу гарантійного листа або листа-згоди на виконання видів робіт, які передбачається виконати йому як субпідряднику (даний лист повинен містити назву даної процедури закупівлі та перелік робіт, які йому буде доручено виконати учасником процедури); листа в довільній формі від субпідрядника, адресованого замовнику, з інформацією про наявність необхідного обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для виконання робіт; листа в довільній формі від субпідрядника, адресований замовнику, з інформацією наявність працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід та які можуть бути залучені до виконання робіт не узгоджується із нормами чинного законодавства у цій частині. На підтвердження надаємо копію Закону та Постанови. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Классификация нарушения
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
?:tender complaint objection requested remedy Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації та привести її у відповідність до чинних норм
?:tender complaints objections argument evidence Закон України "Про публічні закупівлі"
?:tender complaints objections argument evidence Постанова КМУ від 12.10.2022 р. № 1178
?:tender complaints objections sequenceNumber: 2
Щодо сертифіката інженера-проектувальника
Описание сущности пункта жалобы
2. Відповідно до п. 2 додатку 6 до тендерної документації: Відповідність поданої пропозиції за цим критерієм підтверджується наданням у складі пропозиції належним чином оформленої довідки та скан-копіями підтвердних документів. Учасник повинен надати довідку за підписом уповноваженої особи Учасника, яка завірена печаткою (у разі використання) з інформацію про наявність працівників (інженерно – технічних – таблиця 1 та робочих професій – таблиця 2), у тому числі таких, що будуть залучатися на договірних підставах тощо, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт відповідно до предмету закупівлі. Довідка (таблиця 1) має містити відомості щодо наявності інженерно – технічних працівників, а саме: - інженера - проєктувальника (надати скановану копію діючого кваліфікаційного сертифікату інженера - проєктувальника, що виконав кошторисну документацію включену до складу пропозиції учасника, дія сертифіката має бути чинна до закінчення строку виконання робіт); - виконроба та/або начальника дільниці (на підтвердження кваліфікації надаються: копія диплому (будівельна спеціальність); протокол або витяг з нього або посвідчення з перевірки знань з питань пожежної безпеки, з питань охорони праці); Скаржник планує залучати інженера-проектувальника Приблуденко Вікторія Юріївна, яка має діючий кваліфікаційний сертифікату інженера – проєктувальника, проте вказаний сертифікат дійсний до 26.12.2024 року, що є швидшою датою, ніж дата закінчення строку виконання робіт. Вказаний інженер кошторисник продовжить дію свого сертифікату до дати закінчення строку виконання робіт. Вимога про чинність вказаного сертифікату до закінчення строку виконання робіт розрахована на учасників торгів, в яких наявний інженер- кошторисник, в якого строк дії сертифіката чинний до закінчення строку виконання робіт, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. Доказ: сертифікат інженера-проектувальника Приблуденко Вікторія Юріївна
Классификация нарушения
Кваліфікаційні критерії учасників
?:tender complaint objection requested remedy Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації
?:tender complaints objections argument evidence Кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника
?:tender complaints objections sequenceNumber: 3
Щодо аналогічного договору та листа-відгуку
Описание сущности пункта жалобы
3. Відповідно до п. 3 додатку 6 до тендерної документації: Довідка в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника, завірена печаткою (у разі використання), з інформацією про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору. Наприклад, № з/п Назва, адреса та код ЄДРПОУ замовника, якому здійснювалось виконання робіт Предмет договору, дата його укладення та завершення Початок та завершення робіт (рік, місяць) Вартість договору, грн. ПІБ, посада, номер телефону контактної особи замовника 1 2 … Відповідний досвід роботи: не менше 1-го виконаного аналогічного договору з проведення капітального ремонту, який співпадає з предметом закупівлі (у тому числі договорів субпідряду) протягом 2022-2023 років та поточного року). Аналогічний договір має бути повністю виконаний. Відповідність поданої пропозиції за цим критерієм підтверджується наданням у складі пропозиції належним чином оформленої довідки та скан-копіями підтвердних документів, зокрема: - Скан-копією аналогічного договору з додатковими угодами (за наявності) та актів виконаних робіт на всю суму договору станом на час завершення виконання робіт (Форма КБ-2в або Форма КБ-3 або підготовлені самостійно та підписані замовником робіт форми актів приймання-передачі виконаних підрядних робіт у будівництві. - Скан-копією листів-відгуків від контрагентів, зазначених в довідці про виконання аналогічних договорів, адресованих замовнику даної закупівлі, з датою видачі відгуку не раніше оголошення про проведення процедури закупівлі в системі prozorro.gov.ua, також містити назву закупівлі та номер оголошення, предмета закупівлі із зазначенням інформації про належне виконання договору із зазначенням інформації про належне виконання договору, з додаванням підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва. 1) за вказаним вище договором скаржник отримав відгук № 811/02-13 від 30.05.2024 року (додаємо до скарги). Вказаний відгук не адресований замовнику торгів та він виданий раніше оголошення про проведення процедури закупівлі. Вимоги про адресування відгуку замовнику торгів та про вказівку дату видачі відгука, яка має бути не раніше оголошення про проведення процедури закупівлі в системі prozorro.gov.ua розраховані на учасників торгів, які вже мають відгук з вказаною інформацією, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника. 2) За результатами виконання вище вказаного договору № 3712023 від 04 грудня 2023 року не складалися документи про прийняття в експлуатацію закінчення об’єкту будівництва. Умови чинного законодавства не потребують складення документів про прийняття в експлуатацію об’єкту будівництва за даним типом договорів. Вказаний договір був виконаний, на підтвердження надаємо акти виконання робіт (кб-2 та кб-3). Вимога про обов’язкове надання документів про прийняття в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва розрахована на учасників торгів, в яких наявні вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника. Скаржник взмозі виконати якісно та належно договір про закупівлю, проте через наявність дискримінаційних вимог позбавлений можливості взяти участь у закупівлі. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. Доказ: аналогічний договір № 3712023 від 04 грудня 2023 року
Классификация нарушения
Кваліфікаційні критерії учасників
?:tender complaint objection requested remedy Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити дискримінаційні вимоги
?:tender complaints objections argument evidence аналогічний договір № 3712023 від 04 грудня 2023 року
?:tender complaints objections sequenceNumber: 4
Щодо Указу Президента України від 16.09.2015 №549/2015
Описание сущности пункта жалобы
4. Відповідно до п. 5 Розділу І. Загальні положення Замовник встановлює обмеження для участі Учасників: Враховуючи вимоги Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 №1644-VII, Указу Президента України від 16.09.2015 №549/2015 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 02.09.2015 р. «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», Розпорядження Кабінету Міністрів України «Про пропозиції щодо застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів» від 11.09.2014 №829-р, рішення РНБО від 28.04.2017 (із змінами) «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», затвердженого Указом Президента України від 15.05.2017 № 133/2017 та рішення РНБО від 14.05.2020 «Про застосування, скасування і внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (cанкцій)», затвердженого Указом Президента України від 14.05.2020 № 184/2020) та інших чинних нормативно-правових актів тендерна пропозиція Учасника буде вважатися такою, що не відповідає умовам тендерної документації та буде відхиленою, якщо: - цей Учасник є юридичною особою – резидентом Російської Федерації державної форми власності та/або юридичною особою, частка статутного капіталу якого перебуває у власності Російської Федерації; - цей Учасник здійснює продаж товарів, робіт та послуг походженням з Російської Федерації, крім випадків, коли заміщення таких предметів закупівлі іншими неможливе, що підтверджено Міністерством економічного розвитку і торгівлі. Замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у громадян Російської Федерації / Республіки Білорусь / Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах); юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації / Республіки Білорусь / Ісламської Республіки Іран; юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація / Республіка Білорусь / Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації / Республіки Білорусь / Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації / Республіки Білорусь / Ісламської Республіки Іран, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів; Скаржник вважає встановлені обмеження незаконними. Відповідно до Указу Президента України від 15.05.2017 р. № 133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)"» було визнано таким, що втратив чинність Указ Президента України від 16 вересня 2015 року № 549 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 вересня 2015 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)". Скаржник здійснює свою господарську діяльність у повній відповідності до чинних норм законодавства України. Проте посилання в тендерній документації на нормативно-правовий акт, який втратив чинність, може призвести неправильного трактування Замовником окремих дій Учасників і, в результаті, до можливого незаконного відхилення пропозиції Скаржника, що порушує права Скаржника. Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та привести її у відповідність до чинних норм. Доказ: Указ Президента України від 15.05.2017 р. № 133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)"».
Классификация нарушения
Інші умови тендерної документації
?:tender complaint objection requested remedy Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та привести її у відповідність до чинних норм.
?:tender complaints objections argument evidence Указ Президента України від 15.05.2017 р. № 133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)"»
?:tender complaints objections sequenceNumber: 5
Щодо кваліфікованого електронного підпису
Описание сущности пункта жалобы
5. Відповідно до п. 1 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації вимагається: Відповідно до частини 3 статті 12 Закону створення та подання учасником документів тендерної пропозиції повинно бути здійснено з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», а також Закону України «Про електронні довірчі послуги» та шляхом накладення на неї кваліфікованого електронного підпису (КЕП) службовою (посадовою) особою (або представником учасника процедури закупівлі), яку уповноважено учасником на підписання тендерної пропозиції. Електронна печатка Учасника не вважається КЕП уповноваженої особи. Файл накладеного КЕП повинен бути придатний для перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням – http://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки КЕП повинні відображатися ПІБ особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа). У випадку невиконання вимоги щодо накладання КЕП уповноваженої особи, що відповідає вимогам чинного законодавства, відсутності при перевірці інформації про ПІБ особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції; посади, назви підприємства учасника (у разі, якщо учасник юридична особа), або у випадку не накладення учасником КЕП відповідно до умов цієї документації або незахищенним особистим ключем або неможливості перевірки валідності накладеного КЕП або у разі накладання електронної печатки замість КЕП уповноваженої особи, пропозиція учасника підлягає відхиленню як така, що не відповідає встановленим абзацом першим частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Скаржник вважає встановлену вимогу дискримінаційною. Звертаємо увагу, що відповідно до п. 64 Закону України № 2801-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення укладення угоди між Україною та Європейським Союзом про взаємне визнання кваліфікованих електронних довірчих послуг та імплементації законодавства Європейського Союзу у сфері електронної ідентифікації» найменування Закону України «Про електронні довірчі послуги» було змінено на «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» Відповідно до ст. 6 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис. Для підтвердження достовірності походження та цілісності електронного документа може використовуватися електронна печатка. Відповідно до ст. 7 «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги". Відповідно до ст. 12 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» перевірка цілісності електронного документа проводиться шляхом підтвердження удосконаленого або кваліфікованого електронного підпису чи печатки, а в разі накладання на електронний документ електронного підпису чи печатки іншого виду - із застосуванням інших засобів і методів захисту інформації з дотриманням вимог законодавства у сфері захисту інформації. Відповідно до п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до ч. 5 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги". Скаржник має в наявності Удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, що дає йому законне право і можливість створювати електронні документи, в тому числі і при формуванні тендерної пропозиції. При цьому Скаржник наразі не має в наявності Кваліфікованого електронного підпису, оскільки на даний момент Скаржник його переоформлює. Разом з тим через встановлену в тендерній документації вимогу Скаржник не може прийняти участь у даній закупівлі, що порушує його права. Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та доповнити встановлену вимогу можливістю використання Удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису. Доказ: Закон України «Про електронні документи та електронний документообіг», Закон України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги», удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
Классификация нарушения
Інші умови тендерної документації
?:tender complaint objection requested remedy Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та доповнити встановлену вимогу можливістю використання Удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
?:tender complaints objections argument evidence Закон України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги»
?:tender complaints objections argument evidence Закон України «Про електронні документи та електронний документообіг»
?:tender complaints objections argument evidence Скарга, підписана удосконаленим електронним підписом, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису
?:tender complaints objections sequenceNumber: 6
Щодо ліцензії
Описание сущности пункта жалобы
6. Відповідно до п. 4.6. Додатку № 6 до тендерної документації вимагається надати: 4.6. Скан-копію документа, підтверджуючий електрону реєстрацію декларації на право провадження будівельної діяльності СС3 (клас наслідків (відповідальності) об'єкта будівництва в Єдиної державної електронної системі у сфері будівництва, або скан-копію ліцензії, в якій термін не закінчився. Скаржник вважає дану вимогу незаконною та дискримінаційною. Відповідно до Постанови КМУ від 18 березня 2022 р. № 314 установлено, що 1) у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2. Відповідно до Додатку 2 до Постанови КМУ від 18.03.2022 р. № 314 виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками здійснюється на підставі дозволу на виконання будівельних робіт. Скаржник має в наявності Декларацію № 041513/23 про провадження господарської діяльності (дозвільний документ – ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з значними (СС3) наслідками, яка отримана згідно Постанови КМУ від 18.03.2022 р. № 314), а також планує виконувати роботи на підставі дозволу на виконання будівельних робіт, який буде оформлено у разі визначення Скаржника генпідрядником. Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та доповнити встановлену вимогу можливістю надання документів згідно Постанови КМУ від 18.03.2022 р. № 314. Доказ: Постанова КМУ від 18.03.2022 р. № 314, Декларація № 041513/23 про провадження господарської діяльності.
Классификация нарушения
Інші умови тендерної документації
?:tender complaint objection requested remedy Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та доповнити встановлену вимогу щодо ліцензії можливістю надання документів згідно Постанови КМУ від 18.03.2022 р. № 314.
?:tender complaints objections argument evidence Постанова КМУ від 18.03.2022 р. № 314
?:tender complaints objections argument evidence Декларація № 041513/23 про провадження господарської діяльності
?:tender complaints objections sequenceNumber: 7
Щодо відсутності переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції
Описание сущности пункта жалобы
7. Відповідно до оголошення про проведення закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу закупівля здійснюється за процедурою відкриті торги з особливостями. Відповідно до Постанови КМУ № 782 від 05.07.2024 було внесено зміни до Особливостей, зокрема в п. 28, а саме: тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Разом з тим всупереч вимогам Особливостей (зі змінами) в тендерній документації відсутній чітко визначений перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Якщо розглядати в якості такого переліку Додаток № 6 до тендерної документації, то: - по-перше, він містить найменування «КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ відповідно до статті 16 Закону та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим кваліфікаційним критеріям і вимогам», яке не дає можливості ідентифікувати даний додаток як чітко визначений перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, - по-друге, даний додаток не містить значної кількості документів, які вимагаються іншими частинами тендерної документації (наприклад, вимогу щодо згоди в довільній формі з умовами надання та повернення забезпечення виконання договору про закупівлю, яка зазначена в п. 6 Розділу VI тендерної документації) або містить вимоги, які не узгоджуються з вимогами інших частин тендерної документації (наприклад, в п. 7 Розділу ІІІ тендерної документації вимоги до субпідрядника містять необхідність надати: оригінал гарантійного листа або листа-згоди на виконання видів робіт, які передбачається виконати йому як субпідряднику (даний лист повинен містити назву даної процедури закупівлі та перелік робіт, які йому буде доручено виконати учасником процедури); копія діючої ліцензії/діючого дозволу (у передбачених законодавством випадках) (надається у випадку якщо роботи, які будуть виконуватись залученою організацією, передбачають отримання такої ліцензії та/або дозволу), при цьому вимога надати гарантійний лист чи ліцензію субпідрядної організації не міститься в Додатку № 6 до тендерної документації. Відсутність чітко визначеного документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції не узгоджується із нормами чинного законодавства в цій частині, вводить в оману Скаржника та може бути підставою для незаконного відхилення пропозиції Скаржника, що є дискримінаційним для Скаржника. Просимо зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність до положень чинних норм в сфері публічних закупівель. Доказ: Особливості.
Классификация нарушения
Інші умови тендерної документації
?:tender complaint objection requested remedy Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність до положень чинних норм в сфері публічних закупівель.
?:tender complaints objections argument evidence Постанова КМУ від 12.10.2022 р. № 1178
Причина отклонения жалобыОтменена автором
Возвращена как ошибочная
03.09.2024, 21:22. ID: UA-2024-08-23-003698-a.a2
Жалоба в АМКУ
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БУДІВЕЛЬНА ПЕРСПЕКТИВА"
Оскарження вимог тендерної документації
?:tender complaints objections sequenceNumber: 1
Вимога щодо субпідрядних організацій
Описание сущности пункта жалобы
1. Відповідно до п. 7.1. розділу 3 тендерної документації: У разі якщо учасник процедури закупівлі має намір залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників (для виконання окремих видів робіт чи в інших випадках, передбачених Законом або Особливостями) в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, учасник надає інформацію щодо кожного суб’єкта господарювання, якого планує залучати, за наступною формою: Залучення субпідрядників при виконанні робіт (наданні послуг) Повне найменування суб’єкта господарювання, код ЄДРПОУ, місцезнаходження, прізвище, ім’я та по батькові керівника, телефон Види робіт, які передбачається доручити для виконання Орієнтовна вартість робіт у % до ціни тендерної пропозиції учасника З інформацією про субпідрядників, у разі їх залучення, обов’язково додаються: оригінал гарантійного листа або листа-згоди на виконання видів робіт, які передбачається виконати йому як субпідряднику (даний лист повинен містити назву даної процедури закупівлі та перелік робіт, які йому буде доручено виконати учасником процедури); копія діючої ліцензії/діючого дозволу (у передбачених законодавством випадках) (надається у випадку якщо роботи, які будуть виконуватись залученою організацією, передбачають отримання такої ліцензії та/або дозволу). Окрім того, у складі тендерної пропозиції має міститися лист в довільній формі від субпідрядника, адресований замовнику, з інформацією про наявність необхідного обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для виконання робіт; лист в довільній формі від субпідрядника, адресований замовнику, з інформацією наявність працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід та які можуть бути залучені до виконання робіт. Примітка: якщо субпідрядник в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю не залучаються, то учасник процедури закупівлі повинен надати довідку (складену учасником в довільній формі) про те, що субпідрядники для виконання робіт, в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, не залучаються. Відповідно до ч.3 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі- Закон): Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. Відповідно до ч. 7 ст. 17 Закону: У разі якщо учасник процедури закупівлі має намір залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 цього Закону, замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав, визначених у частині першій цієї статті. Відповідно до п. 18 ч. 2 ст. 22 Закону: У тендерній документації зазначаються такі відомості: вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг. Відповідно до п.46 Постанови №1178 від 12.10.2022 року (надалі- Постанова): У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених цим пунктом. Закон та постанова передбачає надання лише інформації про найменування та місцезнаходження субпідрядника щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. Вимога про оригіналу гарантійного листа або листа-згоди на виконання видів робіт, які передбачається виконати йому як субпідряднику (даний лист повинен містити назву даної процедури закупівлі та перелік робіт, які йому буде доручено виконати учасником процедури); листа в довільній формі від субпідрядника, адресованого замовнику, з інформацією про наявність необхідного обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для виконання робіт; листа в довільній формі від субпідрядника, адресований замовнику, з інформацією наявність працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід та які можуть бути залучені до виконання робіт не узгоджується із нормами чинного законодавства у цій частині. На підтвердження надаємо копію Закону та Постанови. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Классификация нарушения
Інші умови тендерної документації
?:tender complaint objection requested remedy Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації та привести її у відповідність до чинних норм
?:tender complaints objections argument evidence Закон України "Про публічні закупівлі"
?:tender complaints objections argument evidence Постанова КМУ від 12.10.2022 р. № 1178
?:tender complaints objections sequenceNumber: 2
Щодо сертифіката інженера-проектувальника
Описание сущности пункта жалобы
2. Відповідно до п. 2 додатку 6 до тендерної документації: Відповідність поданої пропозиції за цим критерієм підтверджується наданням у складі пропозиції належним чином оформленої довідки та скан-копіями підтвердних документів. Учасник повинен надати довідку за підписом уповноваженої особи Учасника, яка завірена печаткою (у разі використання) з інформацію про наявність працівників (інженерно – технічних – таблиця 1 та робочих професій – таблиця 2), у тому числі таких, що будуть залучатися на договірних підставах тощо, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт відповідно до предмету закупівлі. Довідка (таблиця 1) має містити відомості щодо наявності інженерно – технічних працівників, а саме: - інженера - проєктувальника (надати скановану копію діючого кваліфікаційного сертифікату інженера - проєктувальника, що виконав кошторисну документацію включену до складу пропозиції учасника, дія сертифіката має бути чинна до закінчення строку виконання робіт); - виконроба та/або начальника дільниці (на підтвердження кваліфікації надаються: копія диплому (будівельна спеціальність); протокол або витяг з нього або посвідчення з перевірки знань з питань пожежної безпеки, з питань охорони праці); Скаржник планує залучати інженера-проектувальника Приблуденко Вікторія Юріївна, яка має діючий кваліфікаційний сертифікату інженера – проєктувальника, проте вказаний сертифікат дійсний до 26.12.2024 року, що є швидшою датою, ніж дата закінчення строку виконання робіт. Вказаний інженер кошторисник продовжить дію свого сертифікату до дати закінчення строку виконання робіт. Вимога про чинність вказаного сертифікату до закінчення строку виконання робіт розрахована на учасників торгів, в яких наявний інженер- кошторисник, в якого строк дії сертифіката чинний до закінчення строку виконання робіт, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. Доказ: сертифікат інженера-проектувальника Приблуденко Вікторія Юріївна
Классификация нарушения
Кваліфікаційні критерії учасників
?:tender complaint objection requested remedy Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації
?:tender complaints objections argument evidence Кваліфікаційний сертифікат інженера-проектувальника
?:tender complaints objections sequenceNumber: 3
Щодо аналогічного договору та листа-відгуку
Описание сущности пункта жалобы
3. Відповідно до п. 3 додатку 6 до тендерної документації: Довідка в довільній формі, за підписом уповноваженої особи Учасника, завірена печаткою (у разі використання), з інформацією про виконання аналогічного за предметом закупівлі договору. Наприклад, № з/п Назва, адреса та код ЄДРПОУ замовника, якому здійснювалось виконання робіт Предмет договору, дата його укладення та завершення Початок та завершення робіт (рік, місяць) Вартість договору, грн. ПІБ, посада, номер телефону контактної особи замовника 1 2 … Відповідний досвід роботи: не менше 1-го виконаного аналогічного договору з проведення капітального ремонту, який співпадає з предметом закупівлі (у тому числі договорів субпідряду) протягом 2022-2023 років та поточного року). Аналогічний договір має бути повністю виконаний. Відповідність поданої пропозиції за цим критерієм підтверджується наданням у складі пропозиції належним чином оформленої довідки та скан-копіями підтвердних документів, зокрема: - Скан-копією аналогічного договору з додатковими угодами (за наявності) та актів виконаних робіт на всю суму договору станом на час завершення виконання робіт (Форма КБ-2в або Форма КБ-3 або підготовлені самостійно та підписані замовником робіт форми актів приймання-передачі виконаних підрядних робіт у будівництві. - Скан-копією листів-відгуків від контрагентів, зазначених в довідці про виконання аналогічних договорів, адресованих замовнику даної закупівлі, з датою видачі відгуку не раніше оголошення про проведення процедури закупівлі в системі prozorro.gov.ua, також містити назву закупівлі та номер оголошення, предмета закупівлі із зазначенням інформації про належне виконання договору із зазначенням інформації про належне виконання договору, з додаванням підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва. 1) за вказаним вище договором скаржник отримав відгук № 811/02-13 від 30.05.2024 року (додаємо до скарги). Вказаний відгук не адресований замовнику торгів та він виданий раніше оголошення про проведення процедури закупівлі. Вимоги про адресування відгуку замовнику торгів та про вказівку дату видачі відгука, яка має бути не раніше оголошення про проведення процедури закупівлі в системі prozorro.gov.ua розраховані на учасників торгів, які вже мають відгук з вказаною інформацією, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника. 2) За результатами виконання вище вказаного договору № 3712023 від 04 грудня 2023 року не складалися документи про прийняття в експлуатацію закінчення об’єкту будівництва. Умови чинного законодавства не потребують складення документів про прийняття в експлуатацію об’єкту будівництва за даним типом договорів. Вказаний договір був виконаний, на підтвердження надаємо акти виконання робіт (кб-2 та кб-3). Вимога про обов’язкове надання документів про прийняття в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва розрахована на учасників торгів, в яких наявні вказані документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника. Скаржник взмозі виконати якісно та належно договір про закупівлю, проте через наявність дискримінаційних вимог позбавлений можливості взяти участь у закупівлі. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. Доказ: аналогічний договір № 3712023 від 04 грудня 2023 року
Классификация нарушения
Кваліфікаційні критерії учасників
?:tender complaint objection requested remedy Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо зобов'язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити дискримінаційні вимоги
?:tender complaints objections argument evidence аналогічний договір № 3712023 від 04 грудня 2023 року
?:tender complaints objections sequenceNumber: 4
Щодо Указу Президента України від 16.09.2015 №549/2015
Описание сущности пункта жалобы
4. Відповідно до п. 5 Розділу І. Загальні положення Замовник встановлює обмеження для участі Учасників: Враховуючи вимоги Закону України «Про санкції» від 14.08.2014 №1644-VII, Указу Президента України від 16.09.2015 №549/2015 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 02.09.2015 р. «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», Розпорядження Кабінету Міністрів України «Про пропозиції щодо застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів» від 11.09.2014 №829-р, рішення РНБО від 28.04.2017 (із змінами) «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», затвердженого Указом Президента України від 15.05.2017 № 133/2017 та рішення РНБО від 14.05.2020 «Про застосування, скасування і внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (cанкцій)», затвердженого Указом Президента України від 14.05.2020 № 184/2020) та інших чинних нормативно-правових актів тендерна пропозиція Учасника буде вважатися такою, що не відповідає умовам тендерної документації та буде відхиленою, якщо: - цей Учасник є юридичною особою – резидентом Російської Федерації державної форми власності та/або юридичною особою, частка статутного капіталу якого перебуває у власності Російської Федерації; - цей Учасник здійснює продаж товарів, робіт та послуг походженням з Російської Федерації, крім випадків, коли заміщення таких предметів закупівлі іншими неможливе, що підтверджено Міністерством економічного розвитку і торгівлі. Замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у громадян Російської Федерації / Республіки Білорусь / Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах); юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації / Республіки Білорусь / Ісламської Республіки Іран; юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація / Республіка Білорусь / Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації / Республіки Білорусь / Ісламської Республіки Іран (крім тих, що проживають на території України на законних підставах), або юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації / Республіки Білорусь / Ісламської Республіки Іран, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів; Скаржник вважає встановлені обмеження незаконними. Відповідно до Указу Президента України від 15.05.2017 р. № 133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)"» було визнано таким, що втратив чинність Указ Президента України від 16 вересня 2015 року № 549 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 вересня 2015 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)". Скаржник здійснює свою господарську діяльність у повній відповідності до чинних норм законодавства України. Проте посилання в тендерній документації на нормативно-правовий акт, який втратив чинність, може призвести неправильного трактування Замовником окремих дій Учасників і, в результаті, до можливого незаконного відхилення пропозиції Скаржника, що порушує права Скаржника. Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та привести її у відповідність до чинних норм. Доказ: Указ Президента України від 15.05.2017 р. № 133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)"».
Классификация нарушения
Інші умови тендерної документації
?:tender complaint objection requested remedy Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та привести її у відповідність до чинних норм.
?:tender complaints objections argument evidence Указ Президента України від 15.05.2017 р. № 133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року "Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)"»
?:tender complaints objections sequenceNumber: 5
Щодо кваліфікованого електронного підпису
Описание сущности пункта жалобы
5. Відповідно до п. 1 Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації вимагається: Відповідно до частини 3 статті 12 Закону створення та подання учасником документів тендерної пропозиції повинно бути здійснено з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», а також Закону України «Про електронні довірчі послуги» та шляхом накладення на неї кваліфікованого електронного підпису (КЕП) службовою (посадовою) особою (або представником учасника процедури закупівлі), яку уповноважено учасником на підписання тендерної пропозиції. Електронна печатка Учасника не вважається КЕП уповноваженої особи. Файл накладеного КЕП повинен бути придатний для перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням – http://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки КЕП повинні відображатися ПІБ особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа). У випадку невиконання вимоги щодо накладання КЕП уповноваженої особи, що відповідає вимогам чинного законодавства, відсутності при перевірці інформації про ПІБ особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції; посади, назви підприємства учасника (у разі, якщо учасник юридична особа), або у випадку не накладення учасником КЕП відповідно до умов цієї документації або незахищенним особистим ключем або неможливості перевірки валідності накладеного КЕП або у разі накладання електронної печатки замість КЕП уповноваженої особи, пропозиція учасника підлягає відхиленню як така, що не відповідає встановленим абзацом першим частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Скаржник вважає встановлену вимогу дискримінаційною. Звертаємо увагу, що відповідно до п. 64 Закону України № 2801-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення укладення угоди між Україною та Європейським Союзом про взаємне визнання кваліфікованих електронних довірчих послуг та імплементації законодавства Європейського Союзу у сфері електронної ідентифікації» найменування Закону України «Про електронні довірчі послуги» було змінено на «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» Відповідно до ст. 6 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис. Для підтвердження достовірності походження та цілісності електронного документа може використовуватися електронна печатка. Відповідно до ст. 7 «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги". Відповідно до ст. 12 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» перевірка цілісності електронного документа проводиться шляхом підтвердження удосконаленого або кваліфікованого електронного підпису чи печатки, а в разі накладання на електронний документ електронного підпису чи печатки іншого виду - із застосуванням інших засобів і методів захисту інформації з дотриманням вимог законодавства у сфері захисту інформації. Відповідно до п. 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до ч. 5 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги". Скаржник має в наявності Удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, що дає йому законне право і можливість створювати електронні документи, в тому числі і при формуванні тендерної пропозиції. При цьому Скаржник наразі не має в наявності Кваліфікованого електронного підпису, оскільки на даний момент Скаржник його переоформлює. Разом з тим через встановлену в тендерній документації вимогу Скаржник не може прийняти участь у даній закупівлі, що порушує його права. Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та доповнити встановлену вимогу можливістю використання Удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису. Доказ: Закон України «Про електронні документи та електронний документообіг», Закон України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги», удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
Классификация нарушения
Інші умови тендерної документації
?:tender complaint objection requested remedy Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та доповнити встановлену вимогу можливістю використання Удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
?:tender complaints objections argument evidence Скарга, підписана удосконаленим електронним підписом, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису
?:tender complaints objections argument evidence Закон України «Про електронні документи та електронний документообіг»
?:tender complaints objections argument evidence Закон України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги»
?:tender complaints objections sequenceNumber: 6
Щодо ліцензії
Описание сущности пункта жалобы
6. Відповідно до п. 4.6. Додатку № 6 до тендерної документації вимагається надати: 4.6. Скан-копію документа, підтверджуючий електрону реєстрацію декларації на право провадження будівельної діяльності СС3 (клас наслідків (відповідальності) об'єкта будівництва в Єдиної державної електронної системі у сфері будівництва, або скан-копію ліцензії, в якій термін не закінчився. Скаржник вважає дану вимогу незаконною та дискримінаційною. Відповідно до Постанови КМУ від 18 березня 2022 р. № 314 установлено, що 1) у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2. Відповідно до Додатку 2 до Постанови КМУ від 18.03.2022 р. № 314 виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об’єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками здійснюється на підставі дозволу на виконання будівельних робіт. Скаржник має в наявності Декларацію № 041513/23 про провадження господарської діяльності (дозвільний документ – ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з значними (СС3) наслідками, яка отримана згідно Постанови КМУ від 18.03.2022 р. № 314), а також планує виконувати роботи на підставі дозволу на виконання будівельних робіт, який буде оформлено у разі визначення Скаржника генпідрядником. Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та доповнити встановлену вимогу можливістю надання документів згідно Постанови КМУ від 18.03.2022 р. № 314. Доказ: Постанова КМУ від 18.03.2022 р. № 314, Декларація № 041513/23 про провадження господарської діяльності.
Классификация нарушения
Інші умови тендерної документації
?:tender complaint objection requested remedy Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та доповнити встановлену вимогу щодо ліцензії можливістю надання документів згідно Постанови КМУ від 18.03.2022 р. № 314.
?:tender complaints objections argument evidence Постанова КМУ від 18.03.2022 р. № 314
?:tender complaints objections argument evidence Декларація № 041513/23 про провадження господарської діяльності
?:tender complaints objections sequenceNumber: 7
Щодо відсутності переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції
Описание сущности пункта жалобы
7. Відповідно до оголошення про проведення закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу закупівля здійснюється за процедурою відкриті торги з особливостями. Відповідно до Постанови КМУ № 782 від 05.07.2024 було внесено зміни до Особливостей, зокрема в п. 28, а саме: тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Разом з тим всупереч вимогам Особливостей (зі змінами) в тендерній документації відсутній чітко визначений перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Якщо розглядати в якості такого переліку Додаток № 6 до тендерної документації, то: - по-перше, він містить найменування «КВАЛІФІКАЦІЙНІ КРИТЕРІЇ відповідно до статті 16 Закону та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим кваліфікаційним критеріям і вимогам», яке не дає можливості ідентифікувати даний додаток як чітко визначений перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, - по-друге, даний додаток не містить значної кількості документів, які вимагаються іншими частинами тендерної документації (наприклад, вимогу щодо згоди в довільній формі з умовами надання та повернення забезпечення виконання договору про закупівлю, яка зазначена в п. 6 Розділу VI тендерної документації) або містить вимоги, які не узгоджуються з вимогами інших частин тендерної документації (наприклад, в п. 7 Розділу ІІІ тендерної документації вимоги до субпідрядника містять необхідність надати: оригінал гарантійного листа або листа-згоди на виконання видів робіт, які передбачається виконати йому як субпідряднику (даний лист повинен містити назву даної процедури закупівлі та перелік робіт, які йому буде доручено виконати учасником процедури); копія діючої ліцензії/діючого дозволу (у передбачених законодавством випадках) (надається у випадку якщо роботи, які будуть виконуватись залученою організацією, передбачають отримання такої ліцензії та/або дозволу), при цьому вимога надати гарантійний лист чи ліцензію субпідрядної організації не міститься в Додатку № 6 до тендерної документації. Відсутність чітко визначеного документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції не узгоджується із нормами чинного законодавства в цій частині, вводить в оману Скаржника та може бути підставою для незаконного відхилення пропозиції Скаржника, що є дискримінаційним для Скаржника. Просимо зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність до положень чинних норм в сфері публічних закупівель. Доказ: Особливості.
Классификация нарушения
Інші умови тендерної документації
?:tender complaint objection requested remedy Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Просимо зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність до положень чинних норм в сфері публічних закупівель.
?:tender complaints objections argument evidence Постанова КМУ від 12.10.2022 р. № 1178
Дата рассмотрения жалобы13.09.2024, 10:00
Место рассмотрения жалобыАнтимонопольний комітет України
Не удовлетворена