Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Процедура закупки объявлена 08.02.2023 14:06. Дата последних изменений - 20.03.2023 15:13

код 34120000-4 (ДК 021:2015) “Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб” (Низькопідлогові автобуси) -

Идентификатор закупки UA-2023-02-08-009823-a  
ID 367d345567464725b7a8b70f2d97e9f0  
Идентификатор плана UA-P-2023-02-08-003931-c  
Общая ожидаемая стоимость закупки
125`000`000.00 Гривна
Вы еще не принимаете участие в обсуждении этой закупки
Вы еще не принимаете участие в этой закупке
Отметить публикацию
Добавить в избранное
Спрятать
Запланировать участие

Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 3 тендерної документації

Заказчик (Проводит закупку)

Наименование заказчика КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКИЙ ТРОЛЕЙБУС"  
Общая ожидаемая стоимость закупки 125`000`000.00 Гривна (с НДС)  
Общий размер обеспечения тендерных предложений 3`750`000.00 Гривна  
Процедура закупки Открытые торги с особенностями  
Метод оценки тендерных предложений участников Оценка тендерных предложений участников по наименьшей предложением  
Вид предмета закупки: Закупка товаров  
Закупка объявлена
08.02.23
Период уточнений
до 17.02.23
Период обжалования
до 17.02.23
Прием предложений
до 20.02.23
Квалификация
с28.02.23
Предложения рассмотрены
с08.03.23
Завершен
20.03.23
10.02.2023, 16:48. ID: UA-2023-02-08-009823-a.a1
Требование (Жалоба)
Вимога на дискримінаційні умови ТД


Ми маємо намір стати учасником закупівлі 10 низькопідлогових автобусів очікуваною вартістю 125 000 000,00 грн., що оголошений КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "МІСЬКИЙ ТРОЛЕЙБУС" (далі – Замовник), ідентифікатор закупівлі UA-2023-02-08-009823-a, з пропозицією закупівлі низькопідлогових автобусів марки ЕТАЛОН А12221 виробництва ТОВ «Чернігівський автозавод».
Проте, тендерною документацією закупівлі передбачені вимоги, які суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі та зокрема обмежують нашу участь у тендері.
Щодо дискримінаційних технічних вимог ТД.
Відповідно до Додатку № 3 , що визначає технічні вимоги до предмету закупівлі дискримінаційними по відношенню до автобусів марки ЕТАЛОН А12221 виробництва ТОВ «Чернігівський автозавод», які ми маємо намір запропонувати на тендер, є (нумерація згідно таблиці Додатку № 3ТД):

з/п Характеристики Параметри
(вимоги Замовника) Параметри
автобусу марки ЕТАЛОН А12221
3 Ширина автобуса по кузову , мм, не більше 2500 2550
4 Висота автобуса, мм, враховуючи кондиціонер, не більше 3150 3250
13 Передня вісь пневматична, незалежна пневматична, залежна
17 Рульова колонка Травмобезпечна, розташована з лівої сторони автобуса, повинна мати можливість регулювання разом з панелью приладів Травмобезпечна, розташована з лівої сторони автобуса, має можливість регулювання окремо від панелі приладів.
20 Максимальний крутний момент, Нм, не менше 1200 1000
26 Ємність паливного баку, л, не менше 200 160
38 Бокові панелі кузова, двері салону та облицювання. виконані з алюмінію. Передні та задні панелі, передні та задні бампери, кришка відсіку двигуна виконані зі склопластику виконані з оцинкованого металу. Передні та задні панелі, передні та задні бампери, кришка відсіку двигуна виконані зі склопластику
40 Підлога Підлога зроблена з високоякісної фанери товщиною не менше 15 мм, покрита протиковзким та вогнезахисним покриттям.
Нижня частина фанери покрита агентом на основі бітуму. Сервісні люки в підлозі добре ізольовані та герметичні, знаходяться всередині автобуса виконані з алюмінію. Підлога зроблена з високоякісної фанери товщиною не менше 15 мм, покрита протиковзким та вогнезахисним покриттям.
Нижня частина фанери покрита агентом на основі бітуму. Сервісні люки в підлозі добре ізольовані та герметичні, знаходяться всередині автобуса виконані з алюмінію та високоякісної фанери
49 Дзеркала заднього огляду 2 зовнішніх з підігрівом та електрорегулюванням та одне в кабіні 2 зовнішніх з підігрівом без електрорегулювання та одне в кабіні
51 Автобус повинний обладнуватись транспортними електронними інформаційними системами маршрутні покажчики (в кількості не менш 3-х од.: передній - маршрутний покажчик номера маршруту і назв кінцевих зупинок маршруту, - індикатор номеру маршруту - ззаду автобуса, - боковий маршрутний покажчик - номер маршруту , назв кінцевих і проміжних зупинок ( вулиць ) маршруту, на правій стороні автобусу) на світлодіодах, із звуковим та візуальним інформуванням пасажирів з двома, не менше 17' РК моніторами в салоні.
маршрутні покажчики (в кількості не менш 3-х од.: передній - маршрутний покажчик номера маршруту і назв кінцевих зупинок маршруту, - індикатор номеру маршруту - ззаду автобуса, - боковий маршрутний покажчик - номер маршруту , назв кінцевих і проміжних зупинок ( вулиць ) маршруту, на правій стороні автобусу) на світлодіодах, із звуковим та візуальним інформуванням пасажирів з одним таблом (бігуча строка у салоні)
52 Автобус повинний обладнуватись валідаторами для оплати та /або валідації проїзду Не менше двох стаціонарних валідаторів в салоні автобуса з встановленим програмним забезпеченням.
Валідатори/термінали повинні мати відкриту операційну систему нижнього рівня та забезпечувати функціонування з наявною автоматизованою системою обліку оплати проїзду в громадському транспорті м. Кривий Ріг та мати відкритий протокол взаємодії з іншим програмним забезпеченням для забезпечення можливості підключення до центральної бази даних незалежно від виробника/розробника.
Термінали повинні мати можливість функціонування за умов відсутності GSM-покриття, тобто в режимі «офф-лайн» та мати можливість працювати в режимі реального часу – «он-лайн».
В складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати підтвердження від третьої особищодо відповідності, сумісності та можливості функціонування в наявній системі АСООП в м. Кривий Ріг.
Замовник не може вимагати від учасника надання підтвердження від третьої особи як обов’язкову умову участі в тендері, особливо якщо ця третя особа є комунальним підприємством м. Кривого Рогу, що має того ж засновника, що і сам Замовник, тобто мають єдиний центр управління. Це надає можливість такій третій особі неправомірно впливати на результати тендеру.
57 Вентиляція кабіни повинна здійснюватися Через кватирку, через фронтальний опалювач Через кватирку, через фронтальний опалювач та кондиціонер кабіни водія
59 Автобус повинний обладнуватись незалежними для кабіни і салону системами опалення в салоні - не менше як 3 опалювачі, що мають 2 режими роботи вентиляторів та конвектор в салоні 4 що мають 2 режими роботи вентиляторів.
Конвектору нема
Також в розділі ІІІ Додатку № 3 Тендерної документації від учасника надання у складі тендерної пропозиції чинного на дату кінцевого строку подання пропозицій сертифікату ISO 14001:2015, виданого на ім’я виробника. Наше Товариство не має відповідного документу та не має змоги його отримати до кінця строку подачі тендерних пропозицій. Тому дана вимога також є дискримінаційною по відношенню до нас як до потенційного учасника закупівлі.
Вимоги додатку № 3 мають бути змінені Замовником таким чином, щоб технічні вимоги до предмета закупівлі, описані вище, дозволяли взяти участь в тендері нам з пропозицією автобусів марки ЕТАЛОН А12221.

Щодо дискримінаційних кваліфікаційних вимог ТД
Відповідно до Додатку 1 Тендерної документації визначено:
1 Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)* На підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 1, із зазначенням в ній не менше одного такого договору. Для підтвердження інформації, наведеної у довідці учасник має надати копію аналогічного договору з усіма додатками до нього та копію документу(ів), що підтверджують його виконання. Аналогічним вважається виконаний в повному обсязі договір поставки/купівлі/продажу того ж товару, що є предметом даної закупівлі, в якому учасник виступає продавцем/постачальником тощо.
В даній умові ТД чітко встановлено, що аналогічним вважається лише договір поставки/купівлі/продажу того товару, що є предметом даної закупівлі. Відповідно до п.4.1. тендерної документації таким предметом закупівлі є
4.1 назва предмета закупівлі код 34120000-4 (ДК 021:2015) “Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб” (Низькопідлогові автобуси)
Таким чином для відповідності цьому кваліфікаційному критерії треба надати договір поставки чи купівлі-продажу саме низькопідлогових автобусів.
Наше Товариство не укладало договорів поставки/купівлі-продажу саме низькопідлогових автобусів, проте укладало і виконувало багато договорів поставки/купівлі-продажу інших автобусів марки ЕТАЛОН виробництва ТОВ «Чернігівський автозавод», зокрема шкільних, приміських та міських автобусів.
Слід зазначити, що досвід поставки міських, приміських чи шкільних автобусів нічим не відрізняється від досвіду поставки низькопідлогових автобусів, всі процеси однакові.
Тому немає жодної обґрунтованої необхідності вимагати досвіду поставок автобусів саме низькопідлогових з наданням в якості підтвердження договору поставки саме низькопідлогових автобусів. В той же час така вимога обмежує коло учасників та дискримінує наше Товариство не надаючи можливості взяти участь у тендері.
Відновленням порушення наших прав є викладення цієї умови ТД в наступній редакції:
1 Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів)* На підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 1, із зазначенням в ній не менше одного такого договору. Для підтвердження інформації, наведеної у довідці учасник має надати копію аналогічного договору з усіма додатками до нього та копію документу(ів), що підтверджують його виконання. Аналогічним вважається виконаний в повному обсязі договір поставки/купівлі/продажу автобусів, в якому учасник виступає продавцем/постачальником тощо.


Фактично всі вимоги тендерної документації прописані лише під продукцію одного виробника - GULERYUZ COBRA GD 272 LF, а це значить, що закупівля порушує принципи публічних закупівель.
Відповідно до вимог п.3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у Тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Частиною 4 статті 5 та частиною 4 статті 22 того ж Закону встановлено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України дискримінацією суб`єктів господарювання органами влади у цьому Кодексі визнається:…встановлення обмежень на здійснення окремих видів господарської діяльності або виробництво певних видів товарів з метою обмеження конкуренції; примушування суб`єктів господарювання до пріоритетного укладання договорів, першочергової реалізації товарів певним споживачам або до вступу в господарські організації та інші об`єднання; прийняття рішень про централізований розподіл товарів, який призводить до монопольного становища на ринку; встановлення заборони на реалізацію товарів з одного регіону України в інший; надання окремим підприємцям податкових та інших пільг, які ставлять їх у привілейоване становище щодо інших суб`єктів господарювання, що призводить до монополізації ринку певного товару; обмеження прав суб`єктів господарювання щодо придбання та реалізації товарів; встановлення заборон чи обмежень стосовно окремих суб`єктів господарювання або груп підприємців.
Згідно ст. 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції» економічна конкуренція (конкуренція) - змагання між суб`єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб`єктами господарювання, внаслідок чого споживачі, суб`єкти господарювання мають можливість вибирати між кількома продавцями, покупцями, а окремий суб`єкт господарювання не може визначати умови обороту товарів на ринку.
Стаття 1 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» визначає, що непряма дискримінація - ситуація, за якої внаслідок реалізації чи застосування формально нейтральних правових норм, критеріїв оцінки, правил, вимог чи практики для особи та/або групи осіб за їх певними ознаками виникають менш сприятливі умови або становище порівняно з іншими особами та/або групами осіб, крім випадків, коли їх реалізація чи застосування має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
Цією ж статтею Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» визначено, що пряма дискримінація - це ситуація, за якої з особою та/або групою осіб за їх певними ознаками поводяться менш прихильно, ніж з іншою особою та/або групою осіб в аналогічній ситуації, крім випадків, коли таке поводження має правомірну, об`єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними.
Згідно із частиною першою статті 4 Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» дія цього Закону поширюється на відносини між юридичними особами публічного та приватного права, місцезнаходження яких зареєстровано на території України, а також фізичними особами, які перебувають на території України.
Бюджетні кошти, зібрані за рахунок платників податків, Замовник як комунальне підприємство, засновник якого є орган місцевого самоврядування, має витрачати розумно та обґрунтовано, а не користуватися власними забаганками. Замовник має право визначати технічні характеристики предмету закупівлі самостійно, але це не означає, що Замовник може ставити будь-які умови, адже умови тендерної документації повинні бути насамперед обґрунтованими і необхідними, оскільки вони впливають на ціну, що витратить місцева громада, тобто платники податків. Саме для здійснення контролю за витрачанням бюджетних коштів і створена відкрита та прозора система публічних закупівель.
Оскільки відповідно до умов тендерної документації заздалегідь визначено, що переможцем тендеру може стати лише учасник з пропозицією автобуса GULERYUZ COBRA GD 272 LF, це означає, що закупівлі будуть допущені лише учасники з вказаною продукцією, конкуренція - обмежена, а результати торгів – умисно спотвореними, що є складовими частинами ознак корупції на торгах.

Окрім вимог, що стосуються процедури закупівлі хочемо звернути увагу Замовника на наступне.
Бюджет закупівлі складає 125 000 000,00 гривень з ПДВ, відповідно вартість одного автобуса складає 12 500 000,00 гривень з ПДВ, що при поточному курсі Долара США по відношенню до української гривні складає еквівалент 341 900,00 Дол. США.
Нами на веб-порталі «PROZZORO» за період 2018-2022 років здійснено аналіз закупівель низькопідлогових автобусів великого класу та встановлено, що середня вартість поставлених автобусів не перевищувала суму, що еквівалентна 240 000,00 Дол. США за 1 одиницю.
Додатково звертаємо Вашу увагу, що як було викладено вище в сукупності всім вимогам оголошення закупівлі відповідає лише турецький автобус GULERYUZ COBRA GD 272 LF. Це додатково підтверджується тим, що такі автобуси закуповувалися в 2018 році КП "Електроавтотранс" Івано-Франківської міської ради і технічні вимоги до предмета закупівлі були аналогічні до ваших вимог. За результатами цієї закупівлі (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-11-15-000862-c) КП "Електроавтотранс" Івано-Франківської міської ради придбало 12 автобусів GULERYUZ COBRA GD 272 LF по ціні за 1 одиницю, що еквівалентна 236 200,00 Дол. США. Різниця в ціні за 1 одиницю складає більше 100 000 дол. США!
Отже, в довоєнний період автобуси в Україні закуповувалися по нижчій вартості ніж плануються до закупівлі КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "МІСЬКИЙ ТРОЛЕЙБУС" під час війни, коли зусилля всієї держави сконцентровані на фінансуванні Збройних Сил України, задля нашої перемоги.
ТОВ «ЧЕРНІГІВСЬКИЙ АВТОЗАВОД» може Вам запропонувати аналогічні низькопідлого
Номер вимоги: UA-2023-02-08-009823-a.a1
Відповідь:
Доброго дня. Ваша вимога була розглянута уповноваженою особою. За результатами розгляду уповноваженої особи повідомляємо наступне:
«Щодо дискримінаційних вимог ТД»
1.Щодо технічних характеристик, то Замовником були встановлені вимоги щодо предмета закупівлі виходячи з його потреб, дискримінаційною вимогою вважаються вимоги, які обмежують конкуренцію та можуть поставити в нерівні умови різних постачальників. Проте, Замовник, ніяким чином не обмежує конкуренцію та не ставить учасників в нерівні умови, оскільки, ринок виробників містить достатньо пропозицій, які відповідають вимогам, які встановлено тендерною документацією. Замовник не вбачає доцільності вносити зміни до тендерної документації.
Варто зазначити, що низка показників технічних характеристик, що описані у Вашій вимозі містять гірші характеристики, ніж передбачені вимогами Додатку №3 до тендерної документації. Внесення змін до Додатку №3 до тендерної документації із вказівкою на показники, викладені у вашій вимозі призвело б до погіршення характеристик предмета закупівлі вцілому.
Додаток №3 до тендерної документації містить виключний перелік показників та їх значень, що повністю описують технічні характеристики предмета закупівлі низькопідлогових автобусів, які б задовольнили потребу міста у пасажирських перевезеннях на достатньому рівні, зокрема для категорій осіб, які цього потребують.
Принагідно повідомляємо, що Замовником вивчається можливість внесення змін до тендерної документації, зокрема до Додатку №3, які б зумовили розширення кола потенційних учасників даної закупівлі.


2.Щодо підтвердження від організатора системи АСООП у м. Кривий Ріг (КП “Центр електронних платежів” Криворізької міської ради, ЄДРПОУ 43022656) щодо відповідності, сумісності та можливості функціонування в наявній системі АСООП в м. Кривий Ріг.
Дана вимога тендерної документації була включена до неї оскільки Замовник повинен мати впевненість, що запропонований товар є сумісним та відповідає автоматизованій системі обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті.
Кожен учасник, який постачає даний товар, що є предметом закупівлі може звернутися до відповідного органу та отримати таке підтвердження, відповідно до цього така умова не може бути дискримінаційною. Замовник не вбачає доцільності вносити зміни до тендерної документації.

3. Щодо надання сертифікату ISO 14001:2015.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Разом з тим, Замовник вважає за необхідне включити таку вимогу як наявність системи екологічного менеджменту виробника, яка відповідає вимогами міжнародного стандарту ISO 14001:2015, шляхом надання у складі тендерної пропозиції чинного на дату кінцевого строку подання пропозицій сертифікату ISO 14001:2015, виданого на імʼя виробника.
Вивчивши практику Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, Замовником встановлено, що вимоги щодо надання у складі тендерних пропозиції сертифікатів ISO, зокрема сертифікату ISO 14001:2015 не створює дискримінаційних умов, перешкод для суб’єктів господарювання, оскільки якщо діяльність такого суб’єкта господарювання здійснюється відповідно до норм чинного законодавства, отримання такого документу не спричинить перешкод для його отримання.
Враховуючи зазначене вище, Замовник не вбачає доцільності вносити зміни до тендерної документації, зокрема у цій частині.

4.Щодо аналогічного договору. Відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник встановлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Таким чином, Замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії у відповідності до загальних норм Закону з огляду на предмет закупівлі.
Оскільки, предметом закупівлі є саме низькопідлогові автобуси «код 34120000-4 (ДК 021:2015) “Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб” (Низькопідлогові автобуси)», то Замовник вбачає за необхідність включити таку вимогу як наявність аналогічного договору, що є предметом закупівлі. Для Замовника важливо встановити наявність досвіду поставки саме низькопідлогових автобусів, оскільки цей товар є досить специфічним. Наявність такого досвіду в Учасника запевнить Замовника у можливості поставки саме такого специфічного товару, якщо Учасник уже мав відповідний досвід поставки, його документального (митного у разі потреби) супроводження, передачі товару та інших необхідних супровідних документів.

5. Щодо очікуваної вартості. При визначені очікуваної вартості, Замовник керувався принципами, які закріплені Законом України «Про публічні закупівлі», а саме статтею 5, один із яких – принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності. Замовник вважає не доцільним порівнювати очікувану вартість минулих закупівель, тим більше закупівель що проводилися у 2018 році, оскільки, є багато факторів, які впливають на формування ціни, один із яких – курсова різниця.
Також, Замовником було проведено аналіз ринку щодо цін на товар, що є предметом закупівлі, були зроблені запити ціни у різних постачальників та попередні ринкові консультації.
Ответ заказчика: 13.02.2023 16:55
Типы ответа: Отклонено
Не удовлетворена
10.02.2023, 22:49. ID: UA-2023-02-08-009823-a.c2
Требование (Жалоба)
Тип связанного элемента Низькопідлогові автобуси
тендерна документація
Ряд вимог тендерної документації є дискримінаційними, значно обмежують конкуренцію в даній закупівлі та порушують принципи закупівель, визначені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
У ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимагаємо з метою усунення порушень принципів закупівель, визначених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» внести зміни в такі пункти тендерної документації:
У пункті 3 Розділу ІІ «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» Додатку 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» вказано: «Ширина автобуса по кузову , мм, не більше 2500» , пропонуємо викласти в такій редакції: ««Ширина автобуса по кузову , мм, не більше 2550». Максимально допустима ширина транспортних засобів становить 2550 мм згідно REGULATION (EU) No 1230/2012 of 12 December 2012 «Щодо вимог до затвердження типу мас і габаритів автотранспортних засобів та їх трейлерів» . Штучне її зменшення на 50 мм (5 см) суттєво обмежує конкуренцію в даній закупівлі.
У пункті 11 Розділу ІІ «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» Додатку 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» вказано: «Висота підлоги на входах над рівнем дороги, мм, не вище 360», пропонуємо викласти в такій редакції: «Висота підлоги на входах над рівнем дороги, мм, не вище 340». Дана вимога суперечить відповідній нормі ДСТУ UN/ECE R107. Автобус з висотою підлоги на входах над рівнем дороги більше 340 мм не може бути сертифікований в Україні.
У пункті 52 Розділу ІІ «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» Додатку 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» вказано: «Автобус повинний обладнуватись валідаторами для оплати та /або валідації проїзду -Не менше двох стаціонарних валідаторів в салоні автобуса з встановленим програмним забезпеченням. Валідатори/термінали повинні мати відкриту операційну систему нижнього рівня та забезпечувати функціонування з наявною автоматизованою системою обліку оплати проїзду в громадському транспорті м. Кривий Ріг та мати відкритий протокол взаємодії з іншим програмним забезпеченням для забезпечення можливості підключення до центральної бази даних незалежно від виробника/розробника. Термінали повинні мати можливість функціонування за умов відсутності GSM-покриття, тобто в режимі «офф-лайн» та мати можливість працювати в режимі реального часу – «он-лайн». В складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати підтвердження від організатора системи АСООП у м. Кривий Ріг (КП “Центр електронних платежів” Криворізької міської ради, ЄДРПОУ 43022656) щодо відповідності, сумісності та можливості функціонування в наявній системі АСООП в м. Кривий Ріг.», пропонуємо викласти в такій редакції: «Автобус повинний обладнуватись валідаторами для оплати та /або валідації проїзду -Не менше двох стаціонарних валідаторів в салоні автобуса з встановленим програмним забезпеченням. Валідатори/термінали повинні мати відкриту операційну систему нижнього рівня та забезпечувати функціонування з наявною автоматизованою системою обліку оплати проїзду в громадському транспорті м. Кривий Ріг та мати відкритий протокол взаємодії з іншим програмним забезпеченням для забезпечення можливості підключення до центральної бази даних незалежно від виробника/розробника. Термінали повинні мати можливість функціонування за умов відсутності GSM-покриття, тобто в режимі «офф-лайн» та мати можливість працювати в режимі реального часу – «он-лайн». В складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати гарантійний лист, що Учасником буде узгоджено з організатором системи АСООП у м. Кривий Ріг (КП “Центр електронних платежів” Криворізької міської ради, ЄДРПОУ 43022656) щодо відповідності, сумісності та можливості функціонування запропонованого обладнання і програмного забезпечення в наявній системі АСООП в м. Кривий Ріг.».
Система оплати проїзду є додатковою опцією для автобусів і в кожному місті реалізована на базі різних технічних рішень. Це питання вимагає часу на узгодження. Вирішити його за період з дати оголошення тендеру до дати подання пропозицій неможливо. Вимога про надання підтвердження від організатора системи АСООП у м. Кривий Ріг (КП “Центр електронних платежів” Криворізької міської ради, ЄДРПОУ 43022656) написана для учасника який заздалегідь погодив цю систему до оголошення даної закупівлі. Ця вимога є демонстрацією замовником анти конкурентних дій. Оскільки процедура відкритих торгів з особливостями допускає участь одного учасника, то ця вимога свідчить, що закупівля організована для одного конкретного учасника, який знав про цю вимогу заздалегідь.
Номер вимоги: UA-2023-02-08-009823-a.c2
Відповідь:
1.Щодо технічних характеристик, то Замовником були встановлені вимоги щодо предмета закупівлі виходячи з його потреб, дискримінаційною вимогою вважаються вимоги, які обмежують конкуренцію та можуть поставити в нерівні умови різних постачальників. Проте, Замовник, ніяким чином не обмежує конкуренцію та не ставить учасників в нерівні умови, оскільки, ринок виробників містить достатньо пропозицій, які відповідають вимогам, які встановлено тендерною документацією.
Принагідно повідомляємо, що Замовником вивчається можливість внесення змін до тендерної документації, зокрема до Додатку №3, які б зумовили розширення кола потенційних учасників даної закупівлі.


2.Щодо підтвердження від організатора системи АСООП у м. Кривий Ріг (КП “Центр електронних платежів” Криворізької міської ради, ЄДРПОУ 43022656) щодо відповідності, сумісності та можливості функціонування в наявній системі АСООП в м. Кривий Ріг.
Дана вимога тендерної документації була включена до неї оскільки Замовник повинен мати впевненість, що запропонований товар є сумісним та відповідає автоматизованій системі обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті.
Кожен учасник, який постачає даний товар, що є предметом закупівлі може звернутися до відповідного органу та отримати таке підтвердження, відповідно до цього така умова не може бути дискримінаційною. Замовник не вбачає доцільності вносити зміни до тендерної документації у цій частині.
Ответ заказчика: 13.02.2023 16:57
Типы ответа: Отклонено
Не удовлетворена
12.02.2023, 20:38. ID: UA-2023-02-08-009823-a.b3
Жалоба в АМКУ
Товариство з обмеженою відповідальністю "Завод ЕлектронМаш"
умови тендерної документації
Антимонопольний комітет України
Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45

Суб’єкт оскарження:
Найменування: Товариство з обмеженою відповідальністю «Завод ЕлектронМаш»
Ідентифікаційний код - 38172658
Місцезнаходження:
79069, м. Львів, вул. Шевченка, 315
Тел.: +38 (032)2395817
E-mail: office@electronmash.com

Замовник, рішення дії або бездіяльність якого оскаржуються:
Найменування:
Комунальне підприємство «Міський тролейбус»
Код в ЄДРПОУ – 34811465
Місцезнаходження:
50086, Україна , Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вул. Дніпровське шосе, буд.22

Процедура закупівлі:
Відкриті торги
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2023-02-08-009823-a
Назва предмета закупівлі:
код 34120000-4 (ДК 021:2015) “Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб” (Низькопідлогові автобуси)
Скарга
щодо порушення законодавства при проведенні закупівлі

1. Підстави для подання скарги.
08 лютого 2023 року Комунальним підприємством «Міський тролейбус» (далі - Замовник) було оприлюднено на веб-порталі уповноваженого органу з питань закупівель оголошення про закупівлю товарів за процедурою відкритих торгів з особливостями «код 34120000-4 (ДК 021:2015) “Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб” (Низькопідлогові автобуси)» (далі – Закупівля).
Також Замовник оприлюднив тендерну документацію (далі – ТД), затверджену Рішенням Уповноваженої особи Комунального підприємства «Міський тролейбус» Шокотько Т.В. від 08.02.2023 р., протокол № 77Ш.
Відповідно до тендерної документації Замовником встановлено строк для подання пропозицій учасників – 16.02.2023 року. до 00:00 год за київським часом.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Завод ЕлектронМаш» (далі – Суб’єкт оскарження або ТзОВ «Завод ЕлектронМаш») має намір взяти участь у вказаній Закупівлі.
Вважаємо, що Тендерна документація Замовника містить дискримінаційні умови, які не дають можливості ТзОВ «Завод ЕлектронМаш» взяти участь у вказаній Закупівлі.
Відповідно до п. 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Поставновою КМУ №1178 від 12.10.2022 р. (далі – Особливості) скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Отже, ТзОВ «Завод ЕлектронМаш» має право подати скаргу, що стосується тендерної документації Замовника, до 12.02.2023 р. включно.

2. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішень, дій чи бездіяльності Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено права та законні інтереси Суб’єкта оскарження.
Згідно з ч.1 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) скарга, серед іншого, повинна містити обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів особи з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Закон наділяє учасника процедури закупівлі такими правами:
- правом на неупереджену оцінку тендерної пропозиції (ст.3 Закону),
- правом на рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця (ч.3 ст.11 Закону),
- правом на визнання переможцем та укладення Договору про закупівлю (ст.32 Закону).
З огляду на рішенням Конституційного Суду України по справі 1-10/2004 від 01.12.2004 поняття "охоронюваний законом інтерес", що вживається в частині першій статті 4 Цивільного процесуального кодексу України та інших законах України у логічно-смисловому зв'язку з поняттям "права", треба розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об'єктивного і прямо не опосередкований у суб'єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загально правовим засадам.
Відповідно до ч.1 ст.79 Господарського кодексу України господарськими товариствами визнаються підприємства або інші суб'єкти господарювання, створені юридичними особами та/або громадянами шляхом об'єднання їх майна і участі в підприємницькій діяльності товариства з метою одержання прибутку.
Основним видом діяльності нашого підприємства є виробництво транспортних засобів. Наше підприємство реалізує транспортні засоби та послуги з технічного обслуговування та ремонту транспортних засобів, у тому числі шляхом участі у процедурах закупівлі, що проводяться за допомогою електронної системи публічних закупівель "РrоZоrrо".
Інтерес нашого підприємства в участі у публічних закупівлях в цілому та конкретно в цій процедурі закупівлі полягає в укладенні договору про закупівлі та одержанні прибутку від реалізації транспортних засобів. Цей інтерес за усіма ознаками відповідає визначенню, наведеному у вищезазначеному рішенні Конституційного Суду України, а отже може вважатися законним інтересом у контексті ч.1 ст.18 Закону.
Ряд вимог тендерної документації є дискримінаційними, значно обмежують конкуренцію в даній закупівлі та порушують принципи закупівель, визначені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а також порушують втмоги чинного законодавства України.
У ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Відповідно до ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

2.1. У пункті 3 Розділу ІІ «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» Додатку 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» вказано:
«Ширина автобуса по кузову , мм, не більше 2500».
Слід зазначити, що вимога Замовника про те, що ширина автобуса по кузову має бути не більше 2500 мм, є дискримінаційною оскільки не дає можливості виробникам, які виготовляють автобуси з шириною по кузову 2550 мм, взяти участь у цій Закупівлі.
Згідно REGULATION (EU) No 1230/2012 of 12 December 2012 «Щодо вимог до затвердження типу мас і габаритів автотранспортних засобів та їх трейлерів» максимально допустима ширина транспортних засобів становить 2550 мм.
Тому Замовником неправомірно встановлено вимогу про те, що ширина автобуса по кузову має бути не більше 2500 мм, а різниця в 50 мм жодним чином не впливає на експлуатаційні характеристики автобусів, а штучне її зменшення на 50 мм (5 см) суттєво обмежує конкуренцію в даній закупівлі.
Для усунення дискримінаційної вимоги Замовник має внести до цього пункту зміни та викласти його в наступній редакції:
«3. Ширина автобуса по кузову , мм, не більше 2550».

2.2. У пункті 11 Розділу ІІ «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» Додатку 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» вказано:
«Висота підлоги на входах над рівнем дороги, мм, не вище 360».
Дана вимога суперечить відповідній нормі ДСТУ UN/ECE R107 «Єдині технічні приписи щодо офіційного затвердження колісних транспортних засобів категорій М2 і М3 стосовно їхньої загальної конструкції».
Слід зазначити, що автобус з висотою підлоги на входах над рівнем дороги більше 340 мм не може бути сертифікований в Україні.
Отже, вимога Замовника не відповідає чинному законодавству України.
Для усунення вказаного порушення Замовнику необхідно внести зміни до Тендерної документації та викласти цей пункт в такій редакції:
«11. Висота підлоги на входах над рівнем дороги, мм, не вище 340».

2.3. У пункті 52 Розділу ІІ «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» Додатку 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» вказано:
«Автобус повинний обладнуватись валідаторами для оплати та /або валідації проїзду -Не менше двох стаціонарних валідаторів в салоні автобуса з встановленим програмним забезпеченням. Валідатори/термінали повинні мати відкриту операційну систему нижнього рівня та забезпечувати функціонування з наявною автоматизованою системою обліку оплати проїзду в громадському транспорті м. Кривий Ріг та мати відкритий протокол взаємодії з іншим програмним забезпеченням для забезпечення можливості підключення до центральної бази даних незалежно від виробника/розробника. Термінали повинні мати можливість функціонування за умов відсутності GSM-покриття, тобто в режимі «офф-лайн» та мати можливість працювати в режимі реального часу – «он-лайн». В складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати підтвердження від організатора системи АСООП у м. Кривий Ріг (КП “Центр електронних платежів” Криворізької міської ради, ЄДРПОУ 43022656) щодо відповідності, сумісності та можливості функціонування в наявній системі АСООП в м. Кривий Ріг.»
Така вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки система оплати проїзду є додатковою опцією для автобусів і в кожному місті реалізована на базі різних технічних рішень. Це питання вимагає часу на узгодження. Вирішити його за період з дати оголошення тендеру до дати подання пропозицій неможливо.
Вимога про те, що валідатори/термінали повинні забезпечувати функціонування з наявною автоматизованою системою обліку оплати проїзду в громадському транспорті м. Кривий Ріг, а також про те, що в складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати підтвердження від організатора системи АСООП у м. Кривий Ріг (КП “Центр електронних платежів” Криворізької міської ради, ЄДРПОУ 43022656) щодо відповідності, сумісності та можливості функціонування в наявній системі АСООП в м. Кривий Ріг, написана для учасника, який заздалегідь погодив цю систему до оголошення даної закупівлі. Ця вимога є демонстрацією замовником антиконкурентних дій. Оскільки процедура відкритих торгів з особливостями допускає участь одного учасника, то ця вимога свідчить, що закупівля організована для одного конкретного учасника, який знав про цю вимогу заздалегідь.
Інші учасники, у тому числі Суб’єкт оскарження, які не здійснювали постачання транспортних засобів Замовнику, не можуть виконати даної вимоги Замовника, а тому не можуть взяти участі у вказаній Закупівлі.
Для усунення цієї дискримінаційної умови Замовник повинен внести зміни до п. 52 Розділу ІІ «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» Додатку 3 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» та викласти його в наступній редакції:
«52. Автобус повинний обладнуватись валідаторами для оплати та /або валідації проїзду -Не менше двох стаціонарних валідаторів в салоні автобуса з встановленим програмним забезпеченням. Валідатори/термінали повинні мати відкриту операційну систему нижнього рівня та мати відкритий протокол взаємодії з іншим програмним забезпеченням для забезпечення можливості підключення до центральної бази даних незалежно від виробника/розробника. Термінали повинні мати можливість функціонування за умов відсутності GSM-покриття, тобто в режимі «офф-лайн» та мати можливість працювати в режимі реального часу – «он-лайн». В складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати гарантійний лист, що Учасником буде узгоджено з організатором системи АСООП у м. Кривий Ріг (КП “Центр електронних платежів” Криворізької міської ради, ЄДРПОУ 43022656) відповідність, сумісність та можливість функціонування запропонованого обладнання і програмного забезпечення в наявній системі АСООП в м. Кривий Ріг.».

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у Суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Додаток 3 до тендерної документації Замовника «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ».
2. Сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження завершеного колісного транспортного засобу UA.003.03580-21 на автобус А18501 «Електрон».

Керуючись абз. 2 ч. 15 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо Постійно діючу адміністративну колегію провести засідання з розгляду цієї скарги в присутності Скаржника задля надання останнім додаткових пояснень.
Для відновлення прав та законних інтересів ТзОВ «Завод ЕлектронМаш» необхідним є внесення Замовником відповідних змін до Тендерної документації на Закупівлю для усунення вказаних вище дискримінаційних умов та умов, які порушують чинне законодавство України.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,

ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури Закупівлі, допущених Замовником.
3. Зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації на Закупівлю та усунути вказані вище дискримінаційні умови та умови, які порушують чинне законодавство України.


Додатки:
1. Додаток 3 до тендерної документації Замовника «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ».
2. Сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження завершеного колісного транспортного засобу UA.003.03580-21 на автобус А18501 «Електрон».



Комерційний директор В.І. Будзан
Дата рассмотрения жалобы22.02.2023, 11:00
Место рассмотрения жалобыАнтимонопольний комітет України
Не удовлетворена