Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 19 квітня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (в редакції від 22.11.2020 року) (далі – Закон), розгляду та відхилення тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель АТ "Укрпошта" в особі Івано-Франківської дирекції (далі – Замовник) на 2021рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника (далі – ТД), тендерні пропозиції ТОВ "СЕРВІСНЕТ", ТОВ "КІМ", ТОВ "ІТЛЮКС", ТОВ "ІТ ЛЮКС ТЕЛЕКОМ", протокол рішення розгляду тендерної пропозиції від 26.02.2021 №6, повідомлення про намір укласти договір, договір №28/277 від 09.03.2021 (далі - Договір).
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
За результатами моніторингу встановлено, що у Додатку 7 «Перелік документів для переможця процедури закупівель, що надаються для підтвердження відсутності підстав визначених статтею 17 Закону, а також документи що надаються для укладання договору*» до ТД Замовник вимагає від переможця торгів на підтвердження відсутності підстав передбачених частиною першою статті 17 Закону надати документи, що підтверджують відсутність підстав, а саме:
- документ, що підтверджує відсутність підстав, визначених пунктами 5 або 6 та 12 частини першої статті 17 Закону (довідка про відсутність не знятої чи непогашеної у встановленому законом порядку судимості за злочини, вчинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів) та за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми), за визначеною законодавством формою, виданий уповноваженим на це органом (далі - Довідка), що не відповідає вимогам встановленим пунктами 5 та 6 частини першої статті 17 Закону, якою передбачено, що «Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 цього Закону) в разі, якщо:
- фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
- службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку».
Таким чином, Замовником допущено порушення норм, встановлених пунктами 5 та 6 частини першої статті 17 Закону.
Замовником в окремому документі не оприлюднено у новій редакції тендерну документацію додатково до початкової редакції тендерної документації, чим порушено вимоги, встановлені частиною другою статті 24 Закону та вимоги частини статті 10 Закону.
На підставі протоколу розгляду тендерних пропозицій замовником допущено до аукціону тендерні пропозиції ТОВ "КІМ" та ТОВ "ІТЛЮКС".
Замовником у частині 4 Додатку 4 до Тендерної документації встановлено вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції скан - копію діючої ліцензії Учасника на здійснення діяльності у сфері телекомунікацій із правом на технічне обслуговування та експлуатацію телекомунікаційних мереж або завірену копію рішення НКРЗ щодо внесення Учасника до реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій.
У складі своєї тендерної пропозиції ТОВ «ІТ ЛЮКС» надано файл «НКРЗІ.jpg», який містить Повідомлення про включення до реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій №04-9220/111 від 21.12.2016 року. При цьому, відповідно Реєстру операторів, провайдерів комунікацій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації щодо ТОВ «ІТ ЛЮКС» міститься інформація про, а саме: вид та опис телекомунікаційних послуг, інформація про отримані ліцензії, дозволи, територія, на якій здійснюється діяльність у сфері телекомунікацій - надання послуг проводового доступу до Інтернету споживачам, зокрема забезпечення можливості з’єднання кінцевого обладнання споживача з Інтернетом з використанням підключення до проводової мережі за допомогою мідного або коаксіального кабелю, оптоволоконного підключення. FTTx.
При цьому, датою реєстрації цього повідомлення в НКРЗІ учасника ТОВ «ІТ ЛЮКС» вказано - 11.01.2021, тобто вже після закінчення періоду подання тендерних пропозицій (відповідно до інформації, що міститься у електронній системі закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу, кінцевий строк подання тендерних пропозицій - 28 грудня 2020).
Крім того, на цю ж вимогу, учасником ТОВ «КІМ» у складі своєї тендерної пропозиції завантажено в електронну систему закупівель тендерну пропозицію, яка містить документ «Реєстр НКРЗ (2).pdf» з Повідомленням про внесення змін до реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій від 11.02.2015 №02-688/111.
При цьому, згідно даних Реєстру операторів, провайдерів комунікацій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації щодо ТОВ «КІМ» міститься інформація про, а саме: вид та опис телекомунікаційних послуг, інформація про отримані ліцензії, дозволи, територія, на якій здійснюється діяльність у сфері телекомунікацій - надання послуг доступу до Інтернету операторам, провайдерам телекомунікацій в т.ч. ІР-транзит, зокрема надання послуг доступу до Інтернету, в т.ч. ІР-транзит, операторам, провайдерам телекомунікацій для надання послуг власним споживачам або іншим операторам, провайдерам. Надання послуг оператором здійснюється на підставі договору, укладеного з іншим оператором, провайдером.
При цьому, датою реєстрації цього повідомлення в НКРЗІ учасника ТОВ «КІМ» вказано - 18.01.2021, тобто вже після закінчення періоду подання тендерних пропозицій (відповідно до інформації, що міститься у електронній системі закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу, кінцевий строк подання тендерних пропозицій - 28 грудня 2020).
Також, у складі пропозиції учасників ТОВ «ІТ ЛЮКС» та ТОВ «КІМ» відсутня скан-копія ліцензії на здійснення діяльності у сфері телекомунікацій із правом на технічне обслуговування та експлуатацію телекомунікаційних мереж або рішення НКРЗ щодо внесення до реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій.
Таким чином, на порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерні пропозиції ТОВ «ІТ ЛЮКС» та ТОВ «КІМ» як такі, що не відповідають встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та допущено до аукціону.
Відповідно до частини другої статті 29 Закону, якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини третьої статті 10 цього Закону, проводиться оцінка лише тих тендерних пропозицій, що не були відхилені згідно з цим Законом.
Згідно пункту 2 частини другої статті 32 Закону Замовник відміняє торги в разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій. |
|