Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель |
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом відміни тендеру відповідно до вимог пункту другого частини першої статті 32 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. |
|
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: ¬¬22 березня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності розміщення інформації про публічну закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції, чинній після 19.04.2020 (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, правомірність відхилення тендерної пропозиції, стану виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Колегія), своєчасність укладання та оприлюднення договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протоколом засідання Уповноваженої особи Комунального підприємства «Харківський Дата Центр» (далі – Замовник) від 22.09.2020 року, тендерні пропозиції ФОП ДАНИЛЮК МИКОЛА ІВАНОВИЧ, ТОВ «ЖИВА КРАПЛЯ», ФОП ФЕЛІК ВАДИМ ІВАНОВИЧ, ТОВ «ЕФ ДІ АЙ КАМПАНІ», ТОВ «НОВИЙ ЧАС - М» (далі - учасник-переможець), протоколи від 13 жовтня 2020 року, від 16 жовтня 2020 року, від 20 жовтня 2020 року, повідомлення про намір укласти договір від 20 жовтня 2020 року, рішення Колегія від 10.11.2020 №20858-р/пк-пз.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
За результатом моніторингу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що тендерна документація містить опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, які не відповідають переліку формальних помилок, затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710.
Крім того, за результатами моніторингу установлено, що відповідно до протоколів розгляду тендерних пропозицій від 13 жовтня 2020 року, від 16 жовтня 2020 року та від 20 жовтня 2020 року Замовником відхилені тендерні пропозиції учасників ФОП ДАНИЛЮК МИКОЛА ІВАНОВИЧ, ТОВ «ЖИВА КРАПЛЯ», ФОП ФЕЛІК ВАДИМ ІВАНОВИЧ, ТОВ «ЕФ ДІ АЙ КАМПАНІ» та обрано переможцем процедури закупівлі ТОВ «НОВИЙ ЧАС - М».
Однак встановлено, що рішенням Колегії від 10.11.2020 №20858-р/пк-пз Замовника зобов’язано скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП ДАНИЛЮК МИКОЛА ІВАНОВИЧ та рішення про визначення переможцем ТОВ «НОВИЙ ЧАС - М».
Втім, Замовник станом на 19.03.2020 (початок моніторингу закупівлі) не виконав рішення Колегії, чим порушив вимоги частини двадцять другої статті 18 Закону.
Також, за результатом моніторингу питання своєчасності укладання та оприлюднення договору встановлено, що станом на 22.03.2021 (дата закінчення моніторингу) процедура закупівлі знаходиться на стадії «Повідомлення про намір укласти договір», чим порушено частину 6 статті 33 Закону, а саме: Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладання договору може бути продовжений до 60 днів.
Відповідно до абзацу третього частини першої статті 32 Закону Замовник відміняє торги через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.
Ознаки порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо яких спрацювали автоматичні індикатори ризику не підтверджено, а саме - (RISK2-13). |
|