Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 07 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178 в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) із змінами, дотримання порядку внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, дотримання вимог Закону та Особливостей № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління поліції охорони в Чернівецькій області (далі – Замовник) на 2025 рік (ID: UA-P-2025-01-06-006329-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи та робочої групи з питань супроводу закупівель товарів, робіт та послуг від 01.04.2025, із змінами від 04.04.2025 (далі – тендерна документація); звернення до Замовника від 02.04.2025, відповідь Замовника від 02.04.2025; реєстр отриманих тендерних пропозицій від 09.04.2025; тендерну пропозицію учасника Приватного підприємства «ОККО-СЕРВІС» (далі – ПП «ОККО-СЕРВІС»); повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до учасника ПП «ОККО-СЕРВІС» до 10.04.2025; протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.04.2025 № 083/УО/П/2025 про визнання ПП «ОККО-СЕРВІС» переможцем та від 29.04.2025 № 103/УО/П/2025 про відхилення тендерної пропозиції ПП «ОККО-СЕРВІС»; пояснення (інформація, документи) Замовника, надані 24.04.2025 та 30.04.2025 через електронну систему закупівель (далі – Пояснення).
З результатами аналізу питання дотримання вимог Закону та Особливостей № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «ОККО-СЕРВІС» встановлено наступне.
Підпунктом 1.1 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації визначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема: інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) (згідно із заповненим Додатком № 5 до тендерної документації).
Згідно з підпунктом 6.1 пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, передбаченими Додатком № 5 до тендерної документації
У Додатку № 5 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ)» до тендерної документації та у розділі 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ)» Додатку № 8 до тендерної документації визначені документи, які повинен надати учасник.
Також, у розділі 3 Додатку № 8 до тендерної документації встановлено, що невиконання вимог Додатку № 5 до тендерної документації у пропозиції учасника призводить до її відхилення.
Відповідно до пункту 3.1 розділу 3 Додатку № 8 учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі за формою, наведеній у Додатку № 5 у заповненому вигляді та з врахуванням всіх вимог відповідно Додатку № 5 до тендерної документації.
Також, згідно Додатку № 5 та пункту 3.3 розділу 3 Додатку № 8 учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати Довідку з інформацією про автозаправні станції, що пропонуються учасником, оформлену згідно з вимогами Додатку № 7 до тендерної документації
Слід зазначити, що форми Додатків № 5 і № 7 містять тотожні таблиці, що передбачають заповнення учасниками інформації про адреси АЗС.
При цьому, відповідно до пункту 4.4 розділу І тендерної документації, Додатку № 5 до неї та Проєкту договору (Додаток № 3) поставка товарів здійснюється на АЗС Чернівецької області.
Так, учасник ПП «ОККО-СЕРВІС» надав документ «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» від 08.04.2025 № 29 (за формою Додатку № 5) та Довідку від 10.04.2025 № 41 (за формою Додатку № 7), в яких зазначив зокрема такі адреси АЗС: «Снятинський р-н, с. Хлібичин, вул. Жовтнева, 39», «смт. Муровані Курилівці, вул. Комарова, 7». Однак, запропоновані учасником АЗС за вказаними адресами знаходяться в Івано-Франківській та Вінницькій областях відповідно, що не відповідає вимогам пункту 4.4 розділу І тендерної документації, Додатку № 5 до неї та Проєкту договору (Додаток № 3).
Також, відповідно до Додатку № 5 та пункту 3.13 розділу 3 Додатку № 8 до тендерної документації учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати: оригінал або копію ліцензії на роздрібну торгівлю пальним на кожну АЗС/АЗК, вказану у таблиці 1 Додатку № 5 та Додатку № 7 до тендерної документації, а у разі її відсутності – дублікат або копію рішення органу ліцензування про видачу відповідної ліцензії, або довідку (за довільною формою) про наявність відповідної ліцензії, але із посиланням на відкритий (вільний у доступі) реєстр, який має відомості про ліцензіатів роздрібної торгівлі пальним.
Однак, на зазначену вимогу учасник ПП «ОККО-СЕРВІС» у складі своєї пропозиції не надав оригінали або копії ліцензії на роздрібну торгівлю пальним на запропоновані АЗС, розміщені за адресами: «Снятинський р-н, с. Хлібичин, вул. Жовтнева, 39», «смт. Муровані Курилівці, вул. Комарова, 7», «м. Хотин, вул. Шевченка, 22». Також, у пропозиції на вказані вище АЗС не надано дублікат або копію рішення органу ліцензування про видачу відповідної ліцензії, або довідку (за довільною формою) про наявність відповідної ліцензії, але із посиланням на відкритий (вільний у доступі) реєстр, який має відомості про ліцензіатів роздрібної торгівлі пальним.
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, оприлюднений в електронній системі закупівель 29.04.2025, щодо даної невідповідності пропозиції вимогам тендерної документації Замовник надав таке Пояснення: «Учасником надано гарантійний лист № 274 від 07.04.2025 року від ТОВ «ОККО-ДРАЙВ» адресований Учаснику ПП «ОККО-СЕРВІС» та Управлінню поліції охорони в Чернівецькій області, із зазначенням ідентифікатора закупівлі та переліком АЗС, в якому зазначено про наявність ліцензії на провадження господарської діяльності з роздрібної торгівлі пальним на кожній зазначеній АЗС, контактними даними посадової особи - директора.
- АЗС Коломийський район (зараз Снятинський район), село Хлібичин, вулиця Жовтнева 39;
- Могилів-Подільський р-н, смт. Муровані Курилівці, вулиця Комарова 7;
- Дністровський район, місто Хотин, вулиця Шевченка 22».
Проте, Пояснення Замовника не спростовує невідповідність пропозиції ПП «ОККО-СЕРВІС» вимогам тендерної документації, оскільки гарантійний лист від 07.04.2025 вих. № 274 не містить посилання на відкритий (вільний у доступі) реєстр, який має відомості про ліцензіатів роздрібної торгівлі пальним, як це вимагається тендерною документацією.
Таким чином, учасник ПП «ОККО-СЕРВІС» не дотримав вимог Додатку № 5 та пункту 3.13 розділу 3 Додатку № 8 до тендерної документації в частині надання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним на кожну АЗС, або рішення органу ліцензування про її видачу, або довідки про її наявність з посиланням на відкритий реєстр про ліцензіатів.
Також, Лист-гарантію від 07.04.2025 вих. № 274 (файли «Лист Драйв пол Чернівці А-95.pdf» та «Лист Драйв пол Чернівці А-95.pdf.p7s.zip») учасник ПП «ОККО-СЕРВІС» надав на вимогу Додатку № 5 та пункту 3.5 розділу 3 Додатку № 8 до тендерної документації: «У випадку залучення партнерських АЗС до обслуговування карток учасника, учасник надає гарантійний лист від суб’єкта господарювання (партнера), що безпосередньо здійснює заправку автотранспорту паливом через мережу АЗС та які здійснюють обслуговування зазначених смарт-карток та на якій підставі, на ім’я замовника щодо гарантійних зобов’язань, пов’язаних з поставкою в зазначених об’ємах товару. Лист повинен містити назву (бренд) під якою працюють АЗС, вихідний номер, дату, посилання на номер оголошення про проведення даної процедури закупівлі».
Однак, Лист-гарантія від 07.04.2025 вих. № 274 не містить посилання на номер оголошення про проведення даної процедури закупівлі (а містить номер іншого оголошення UA-2025-04-01-012966-a), що не відповідає вимогам Додатку № 5 та підпункту 3.5 пункту 3 Додатку № 8 до тендерної документації.
З приводу даної невідповідності Замовник надав Пояснення, в якому зазначив, що Лист-гарантія від 07.04.2025 вих. №274 містить посилання на номер оголошення UA-2025-04-01-012966-a, що є також закупівлею Управління поліції охорони в Чернівецькій області, тобто учасник гарантував поставку товару саме Управлінню поліції охорони в Чернівецькій області.
Проте, у Додатку № 5 та пункті 3.5 розділу 3 Додатку № 8 до тендерної документації встановлені чіткі вимоги до такого листа, які недотримані учасником.
Крім того, пунктом 43 Особливостей № 1178 передбачено розміщення замовником Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником, та/або подання яких передбачалося тендерною документацією (далі – Повідомлення), якщо замовником виявлені такі невідповідності.
Варто зазначити, що Замовник в електронній системі закупівель вже розміщував таке Повідомлення щодо невідповідностей у тендерній пропозиції учасника ПП «ОККО-СЕРВІС». Однак, невідповідності щодо Листа-гарантії від 07.04.2025 вих. № 274 Замовник не зазначав у цьому Повідомленні.
Відповідно до Додатку № 5 та пункту 3.12 розділу 3 Додатку № 8 до тендерної документації учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати: оригінал або копію протоколу випробування товару, що є предметом закупівлі та виданий не раніше 2025 року. Додатково учасник надає чинне на момент надання свідоцтво акредитації за належною галуззю лабораторії, що здійснила випробування та відповідний договір на здійснення оцінки відповідності між учасником та такою лабораторією.
На зазначені вище вимоги тендерної документації учасник ПП «ОККО-СЕРВІС» у складі своєї пропозиції надав:
Протокол випробувань від 17.03.2025 № 11/03-2025/К Рівненської випробувальної лабораторії Центру паливних випробувань «TFC» АТ «КОНЦЕРН ГАЛНАФТОГАЗ»;
Атестат про акредитацію від 20.12.2023 № 20934, виданий Центру паливних випробувань «TFC» АТ «КОНЦЕРН ГАЛНАФТОГАЗ» (далі - Атестат про акредитацію);
Договір про надання послуг щодо проведення лабораторного аналізу нафтопродуктів від 03.01.2023 № ОС/23/11, укладений між учасником ПП «ОККО-СЕРВІС» та АТ «КОНЦЕРН ГАЛНАФТОГАЗ» (далі – Договір № ОС/23/11).
Згідно Атестату про акредитацію сфера акредитації визначена додатком до цього атестата, який є невід’ємною його частиною і складається з 28 аркушів. Однак, учасник ПП «ОККО-СЕРВІС» такого додатку до Атестату про акредитацію у складі своєї пропозиції не надав.
Також, відповідно до пунктів 1.3 та 3.1 Договору № ОС/23/11 детальний перелік послуг, обсяг послуг, вартість (ціна) послуг та порядок надання послуг узгоджуються у додатках (додаткових угодах) до цього договору, які відповідно до пункту 9.1 Договору № ОС/23/11 становлять його невід’ємну частину.
Таким чином, учасник ПП «ОККО-СЕРВІС» надав лише частину Атестату про акредитацію та частину Договору № ОС/23/11 без їх невід’ємних частин, чим не дотримав вимог Додатку № 5 та пункту 3.12 розділу 3 Додатку № 8 до тендерної документації.
З огляду на зазначене вище, тендерна пропозиція ПП «ОККО-СЕРВІС» не відповідала вимогам тендерної документації та відповідно до пункту 44 Особливостей № 1178 підлягала відхиленню Замовником.
Проте, в порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ПП «ОККО-СЕРВІС» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, а визначив його переможцем згідно рішення від 10.04.2025 № 083/УО/П/2025.
В ході проведення моніторингу Замовник 29.04.2025 оприлюднив інформацію про відхилення тендерної пропозиції учасника ПП «ОККО-СЕРВІС», чим усунув виявлені моніторингом порушення. |
|