Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 21.04.2025 12:29. Дата останього редагування моніторингу 29.05.2025 17:07

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2025-04-21-000025  
ID 5137c98bfed64548b58a613deac45a71  

Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка

Моніторинг опубліковано
21.04.25
Вирішено

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом відхилення тендерної пропозиції переможця торгів ТОВ «КИЇВЛІФТСЕРВІС» відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).  
Дата публікації 01.05.2025 15:34  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 01 травня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 12.03.2025 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Дитяча клінічна лікарня Святої Зінаїди» Сумської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 27.03.2025 (протокол № 11), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 11.04.2025, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «КИЇВЛІФТСЕРВІС» (далі – ТОВ «КИЇВЛІФТСЕРВІС», учасник), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 15.04.2025 № 18, повідомлення про намір укласти договір від 15.04.2025, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 24.04.2025 та від 28.04.2025. 1. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно із пунктом 8 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити проєкт договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. При цьому, відповідно до частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством. За результатами проведеного моніторингу встановлено, що у пункті 4.1 проєкту договору підряду на виконання робіт з капітального ремонту (Додаток 4 до тендерної документації Замовника) зазначено, що Виконавець гарантує можливість експлуатації об'єкта протягом гарантійного строку. Гарантійний строк експлуатації становить 2 (два) роки відповідно до норм чинного законодавства України та починається з дати підписання останнього акту виконаних робіт і продовжується на час, упродовж якого об’єкт не міг використовуватися внаслідок недоліків, відповідальність за які несе Виконавець, за умови дотримання Замовником умов експлуатації. Відповідно до пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей. Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Загальні умови), які відповідно до Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів. Відповідно до вимог абзаців другого та третього пункту 103 Загальних умов гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості). Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Відповідно до пункту 5 Загальних умов істотною умовою договору підряду є гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва). Тобто нормами цього пункту закріплено тотожність понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «строк експлуатації об'єкта будівництва» для договорів будівельного підряду. Відповідно до статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проєктно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом. Таким чином мінімально можливий гарантійний строк якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва) капітального ремонту становить 10 років. В договорі підряду сторони можуть узгодити або визначений законодавчо термін в 10 років, або більший ніж 10 років. Таким чином положення пункту 4.1 проєкту договору, що є невід’ємною частиною тендерної документації, суперечать вимогам абзацу третього пункту 103 Загальних умов та статті 884 ЦКУ. Отже, в порушення вимог частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей Замовник включив до тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством. 2. Окрім того, за результатами моніторингу процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та документах, наданих у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «КИЇВЛІФТСЕРВІС» для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» та «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)», а також іншим вимогам, установленим у тендерній документації. Так, відповідно до вимог пункту 2 розділу «Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям» Додатку 5 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» (далі – Додаток 5) до тендерної документації учасник повинен надати, зокрема, довідку, яка містить інформацію про наявність працівників, при цьому, обов’язково зазначити в довідці працівника, який має кваліфікаційний сертифікат інженера кошторисника, на кожну особу зазначену в довідці для штатних працівників учасника – накази (розпорядження) про прийняття на роботу, а також надати відповідне документальне підтвердження про наявність проходження перевірки знань з питань охорони праці на працівників, що зазначені в довідці. На виконання вищезазначених вимог учасник ТОВ «КИЇВЛІФТСЕРВІС» у складі тендерної пропозиції надав довідку від 01.04.2025 № 42 «Про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», яка містить інформацію щодо працівника інженера-кошторисника - Ткаченка Миколи Євгеновича (с. 1-2 файлу «Довідуа працівники.pdf») та наказ від 17.05.2024 № 37/1-К про прийняття на роботу Ткаченка Миколи Євгеновича на посаду інженера-кошторисника (с. 5 файлу «Довідуа працівники.pdf»). Водночас, учасник ТОВ «КИЇВЛІФТСЕРВІС» у своїй тендерній пропозиції надав кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури від 06.04.2023 серія АР № 020530, в якому вказана особа інженера-проектувальника - Ткаченко Микита Євгенович (с. 11 файлу «Довідуа працівники.pdf»). Крім того, у складі тендерної пропозиції учасника відсутні документи на підтвердження наявності проходження перевірки знань з питань охорони праці на працівників, що зазначені в довідці. Відповідно до вимог підпункту 2 пункту 3 розділу «Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям» Додатку 5 до тендерної документації учасник повинен надати, зокрема, скан-копію договору, про виконання монтажних та пусконалагоджувальних робіт ліфтів із додатками, які є невід’ємною частиною договору (якщо є такі додатки). На виконання вищезазначеної вимоги учасником ТОВ «КИЇВЛІФТСЕРВІС» надано копію договору від 29.01.2024 № 29/01/2024, відповідно до пункту 13 якого невід’ємною частиною договору є Додаток № 1 Договірна ціна (с. 3-8 файлу «Довідка досвіду виконання робіт.pdf»). При цьому, зазначений додаток у складі тендерної пропозиції учасника відсутній. Відповідно до вимог пункту 3 розділу «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідно до пункту 6 цього розділу тендерної документації та Додатку № 3, до тендерної документації» Додатку 5 до тендерної документації учасник повинен надати гарантійний лист на підтвердження того, що будівельні матеріали та комплектуючі вироби, конструкції та системи, що застосовуються учасником при виконанні робіт, є новими та такими, що раніше не використовувалися і повністю відповідають вимогам щодо їх якості, а також усім технічним вимогам/державним стандартам та мають відповідні сертифікати, технічні паспорти та інші документи, що засвідчують їх якість та безпечність, та копії яких учасник зобов’язується надати на першу вимогу Замовника. На виконання зазначеної вимоги учасником ТОВ «КИЇВЛІФТСЕРВІС» надано гарантійний лист від 01.04.2025 №43 (с. 3 файлу «Довідки та ГЛ.pdf»), який не містить формулювання «копії яких учасник зобов’язується надати на першу вимогу Замовника». Крім того, у пункті 4 розділу «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідно до пункту 6 цього розділу тендерної документації та Додатку № 3, до тендерної документації» Додатку 5 Замовник установив вимогу щодо надання інформаційної довідки щодо можливості місцезнаходження машин та механізмів в межах м. Суми, на час виконання робіт, із зазначенням адреси та підтверджуючих документів (свідоцтва про право власності або оренди). На виконання зазначеної вимоги учасником ТОВ «КИЇВЛІФТСЕРВІС» надано, зокрема, договір оренди майна від 11.01.2022 № ДЗРП-0418 (файл «Довідка місцезнаходження.pdf»). Відповідно до пункту 2.1 цього договору Орендар вступає у строкове платне користування Майном у день підписання акта приймання-передачі майна. При цьому, акт приймання-передачі майна у складі тендерної пропозиції учасника відсутній. З огляду на викладене, у межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) 24.04.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень. На зазначений запит Управління Замовник 28.04.2025 надав пояснення, що документальне підтвердження про наявність проходження перевірки знань з питань охорони праці на працівників зазначено в файлі «Довідка працівники», сторінки 13-15, а також підтвердив наявність інших виявлених невідповідностей. При цьому, на сторінках 13-15 файлу «Довідуа працівники.pdf» містяться копії посвідчень працівників про присвоєння кваліфікації (на електромеханіків з ліфтів та монтажників електричних підйомників (ліфтів)), при цьому копії документів про проходження перевірки знань з питань охорони праці працівників на зазначених сторінках відсутні. Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «КИЇВЛІФТСЕРВІС» не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації. 3. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що тендерна документація Замовника містить Додаток 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі», який в свою чергу містить Відомість обсягу робіт та Підсумкову відомість ресурсів. У пункті 1 розділу «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідно до пункту 6 цього розділу тендерної документації та Додатку №3, до тендерної документації» Додатку 5 до тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції Договірної ціни та обов’язкових додатків (локальний кошторис, відомість ресурсів до локальних кошторисів, загальновиробничі витрати) до неї окремим архівом у відкритому форматі. Разом з тим, у відомостях ресурсів до локальних кошторисів, наданих у складі тендерної пропозиції ТОВ «КИЇВЛІФТСЕРВІС» (с. 15-19, 32-36, 43-44, 53-54 файлу «ДЦ з додатками.pdf») відсутні матеріали («Цвяхи дротяні оцинковані для азбестоцементної покрівлі 4,0х100 мм», «Гіпсові в'яжучі Г-3», «Гума листова вулканізована кольорова», «Шурупи з напівкруглою головкою, діаметр стрижня 5 мм, довжина 70 мм», «Ґрунтовка глибокого проникнення», «Круги армовані абразивні зачисні, діаметр 180х6 мм», «Толь з крупнозернистою посипкою гідроізоляційна, марка ТГ-350» та ін.), передбачені пунктами 55, 57, 59, 60, 67, 73, 74, 77, 79, 84, 86, 89, 90, 93, 103, 106, 123, 130, 134, 135, 138, 140, 144, 145, 147, 151-154, 156-161, 163 Підсумкової відомості ресурсів Замовника. З огляду на викладене, Управління 22.04.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень. На зазначений запит Управління Замовник 24.04.2025 надав пояснення, що перевірка документів учасника, а саме договірної ціни та додатків до неї на відповідність, була здійснена шляхом порівняння відомості обсягів робіт, визначених замовником у додатку 3 до тендерної документації, з локальними кошторисами на будівельні роботи, надані учасником. Обсяги робіт, зазначені в документах учасника, відповідають вимогам тендерної документації. Таким чином, Замовник не спростував відсутність зазначених матеріалів у відомостях ресурсів до локальних кошторисів, наданих у складі тендерної пропозиції ТОВ «КИЇВЛІФТСЕРВІС». Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. При цьому, відсутність матеріалів, передбачених Підсумковою відомістю ресурсів відповідно до Додатку 3 до тендерної документації, стосується випадків відсутності інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а отже, не є невідповідностями, які можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. Однак, Замовник на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «КИЇВЛІФТСЕРВІС», як таку що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та визначив його переможцем торгів. Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 01.05.2025 15:34  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушення законодавства у сфері державних закупівель, викладених у Висновку Управління Північно-Східного офісу Держаудитслужби в Сумській області області «Про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-03-27-006875-a в розрізі стадії проведення процедури закупівлі», опублікованого 01.05.2025року, Замовником здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом відхилення тендерної пропозиції переможця торгів ТОВ «КИЇВЛІФТСЕРВІС» відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей (Протокол Уповноваженої особи від 05.05.2025 № 20). Висновки за результатами моніторингу закупівлі будуть враховані в майбутніх закупівлях.  
Дата редагування  
Дата створення 05.05.2025 09:33  
Документи    

Підтвердження факту усунення порушення

Опис .  
Результат усунення порушень Усунуто  
Результат по кожному типу встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником: Підтверджено  
Дата створення 12.05.2025 10:20  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 21.04.2025 № 35-З Суми Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Виконувач обов’язків начальника Дмитро БОРОЗЕНЕЦЬ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 21.04.2025 №35-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 6 UA-2025-03-27-006875-a 27.03.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 21.04.2025 00:00  
Дата публікації 21.04.2025 14:26  
Дата створення 21.04.2025 14:26  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 41127036  
Адреса організації Ukraine, Суми  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 54) 222-46-18
v.b.kaliuzhna@dasu.gov.ua 

Дати та терміни

Період моніторингу 21.04.2025 14:26 - 13.05.2025 00:00  
Дата публікації висновку про результати 01.05.2025 15:34 - 16.05.2025 00:00