Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель |
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує вжити заходи на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів |
|
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 23 грудня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості); своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Комунального підприємства «Волинський обласний госпіталь ветеранів» Волинської обласної ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 01.11.2024 №194 (далі – тендерна документація); тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ХОРАЙЗОН М» та Приватного підприємства «РОУДІЗ»; протоколи уповноваженої особи Замовника від 19.11.2024 №202, від 20.11.2024 №210 та від 21.11.2024 №213; повідомлення про намір укласти договір від 21.11.2024; договір про закупівлю робіт від 27.11.2024 №2711 на суму 2 875 098,26 гривень; додаткова угода ід 03.12.2024 №1 до договору про закупівлю робіт від 27.11.2024 №2711, додаткова угода ід 03.12.2024 №2 до договору про закупівлю робіт від 27.11.2024 №2711; відповіді Замовника від 11.12.2024 та від 20.12.2024 на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднений в електронній системі закупівель.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. Так, згідно з абзацом десятим пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/ або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
За результатами моніторингу установлено, що Замовником в електронній системі закупівель 01.11.2024 оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товару, яка не містить окремого додатку з переліком документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі.
На письмовий запит Держаудитслужби, оприлюднений в електронній системі закупівель 17.12.2024 на запитання щодо не оформлення та не оприлюднення переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, як окремі додатки до тендерної документації Замовник повідомив, що «Замовником було складено тендерну документацію на закупівлю «Капітальний ремонт протирадіаційного укриття комунального підприємства «Волинський обласний госпіталь ветеранів війни» Волинської обласної ради на вул. Стефаника,3А в м.Луцьку», яка містить зокрема, наступні додатки: Додаток 4 яким встановлено перелік документів які надаються переможцем (юридичною особою), переможцем (фізичною особою чи фізичною особою — підприємцем). Інформуємо, що іншими додатками до тендерної документації також визначено необхідність подання певних документів, а саме: Додаток 4 визначає перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі», документів для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника іншим вимогам Замовника; Додатком 5 – перелік документів, що свідчать про відповідність встановленій Замовником сукупності технічних умов, необхідних для виконання робіт на об’єкті будівництва. Таким чином, зазначена тендерна документація містить окремі додатки щодо переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі.
З огляду на наведене, під час розроблення та затвердження тендерної документації на відкриті торги з особливостями за предметом закупівлі «Капітальний ремонт протирадіаційного укриття комунального підприємства «Волинський обласний госпіталь ветеранів війни» Волинської обласної ради на вул. Стефаника,3А в м. Луцьку» Замовником дотримано вимоги законодавства у сфері публічних закупівель в повному обсязі з урахуванням специфіки предмета закупівлі та його сфери застосування».
Разом з тим, проведеним моніторингом відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено, що в тендерній документації міститься Додаток 4 (аркуш 24-30) не окремим додатком, та в Додатку 4 до тендерної документації зазначена наступна інформація, а саме: «1. 1. Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”» , «Перелік критеріїв, які висуваються з метою визначення відповідності Учасників іншим вимогам, встановлених в тендерній документації», «2.1. Документи, які надаються ПЕРЕМОЖЦЕМ (юридичною особою)», «3.2. Документи, які надаються ПЕРЕМОЖЦЕМ (фізичною особою чи фізичною особою — підприємцем)», «3. Документи для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника іншим вимогам Замовника».
Таким чином, Замовником в порушення вимог абзацу десятого пункту 28 Особливостей при складанні, затвердженні та оприлюдненні тендерної документації в електронній системі закупівель не оформлено окремого додатку до тендерної документації з переліком документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. |
|