Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 19.08.2024 14:20. Дата останього редагування моніторингу 10.09.2024 15:09

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2024-08-19-000031  
ID 2e3f513f5946444a9eed00c2cc5a5f57  

Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
19.08.24
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи встановлено порушення підпункту 6 пункту 13, пунктів 3, 5, 10, абзацу третього пункту 17 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності укладеного договору вимогам законодавства; повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення), в частині (не)зазначення методу закупівлі замовником, Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публікації 05.09.2024 21:07  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 5 вересня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи; відповідності укладеного договору вимогам законодавства; повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ЗАКЛАДУ ПРОФЕСІЙНОЇ (ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ) ОСВІТИ "РЕГІОНАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ ТА АГРОТЕХНІЧНОГО СЕРВІСУ" (далі – Замовник) на 2024 рік, обґрунтування підстави для здійснення закупівлі за підпункту 6 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір від 27.06.2024 №ВК/Д на зальну суму 232 800,00 грн (далі – Договір), пояснення (інформація та документи) Замовника надані 28.08.2024 через електронну систему закупівель на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Згідно з нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. За результатами аналізу питання відповідності проведеної закупівлі, вимогам Закону Особливостей встановлено, що відповідно до пункту 13 Особливостей у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього. Відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації. Так, Замовником була оголошення закупівля за процедурою відкриті торги з особливостями, за предметом закупівлі «код ДК 021:2015 -09110000-3 - Тверде паливо (Вугілля кам’яне, дрова твердих порід)» в електронній системі закупівель за ідентифікатором UA-2024-05-15-006610-a, торги за якою були відмінені електронною системою закупівель з приводу відсутності пропозицій. Поряд з цим, здійснюючи закупівлю за номером UA-2024-06-27-003985-a, Замовником в порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей укладено Договір, який відрізняється від проєкту договору (Додаток №5 до тендерної документації за процедурою закупівлі UA-2024-05-15-006610-a) (далі – Проєкт договору), а саме: до Договору включено пункти 2.7, 2.8, 2.9, що не були передбачені проектом договору. Одночасно, до Договору не включено підпункти розділу 10 Забезпечення виконання договору, які були передбачені проектом договору. Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 19.08.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, стосовно невідповідності укладеного договору з ТОВ «ТЕХНО-АГРО-АЛЬЯНС» від проєкту договору по відміненим торгам за процедурою UA-2024-05-15-006610-a щодо підпунктів договору. На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 08.05.2024 Замовник 10.05.2025 оприлюднив пояснення зокрема наступного змісту: «Укладений договір про закупівлю товару від 27.06.2024 №ВК/Д відрізняється від проекту договору:1.п. 2.1.2. договору доповнений умовою що встановлює порядок поставки товару, який необхідний саме Покупцю (Замовнику): поставка здійснюється в обсягах , зазначених у заявці замовника, в залежності від фактичної потреби, окремими партіями орієнтовно 5 тонн (для вугілля). поставка здійснюється в обсягах , зазначених у заявці замовника, в залежності від фактичної потреби, окремими партіями орієнтовно 2 куб.м. (для дров). 2.п.4.5. договору доповнений умовою щодо проведення лабораторних досліджень щодо якісних показників товару та прийнятий сторонами по договору для забезпечення поставки якісного товару. Також слід зазначити, що п.4 р.6 тендерної документації по закупівлі за номером UA-2024-05-15-006610-a вказується, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, другої — п’ятої, сьомої — дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей. Істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії договору. Інші умови договору про закупівлю істотними не є та можуть змінюватися відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів. Наведені умови укладеного договору не є істотними та визначені відповідно до норм Господарського та Цивільного кодексів. Наведені зміни умов договору про закупівлю не стосується предмета закупівлі, його технічних, кількісних та якісних характеристик. На підставі викладеного, Замовником не порушені вимоги п.п.6 п.13 Особливостей..» Однак, Замовником надано пояснення, яке не спростовує факт порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей, оскільки проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей). Нормами підпункту 6 пункту 13 Особливостей не передбачено винятки та можливості внесення змін до умов договору про закупівлю, що не стосується предмета закупівлі, його технічних, кількісних та якісних характеристик. Крім того, на порушення частини п’ятої статті 8 Закону, пояснення надано Замовником на 7 робочий день. Крім того, на запит щодо того, яким чином ТОВ «ТЕХНО-АГРО-АЛЬЯНС», як суб’єкта з яким укладений договір про закупівлю товару від 27.06.2024 №ВК/Д виконало вимоги, що були визначені замовником у тендерній документації по закупівлі, інформація по якій оприлюднена за номером UA-2024-05-15-006610-a зокрема в частині надання забезпечення пропозицій, а також Вимоги про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики до предмета закупівлі. Вимоги про технічні, якісні, кількісні та інші характеристики до предмета закупівлі, які викладені в тендерній документації по закупівлі, інформація по якій оприлюднена за номером UA-2024-05-15-006610-a, виконані ТОВ «ТЕХНО-АГРО-АЛЬЯНС» в повному обсязі шляхом надання відповідних документів/інформації. Однак, на порушення частини п’ятої статті 8 Закону, Замовник не надав документального підтвердження виконання ТОВ «ТЕХНО-АГРО-АЛЬЯНС» технічні, якісні, кількісні та інші характеристики до предмета закупівлі. Таким чином, Замовник не врахував Особливості та без наявності підстав, визначених підпунктом 6 пункту 13 Особливостей, уклав Договір на придбання товарів, вартість яких перевищує 100 тис. гривень, без використання електронної системи закупівель. Відповідно до абзацу третього пункту 17 Особливостей забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення відкритих торгів/використання електронного каталогу, крім випадків, передбачених цими особливостями. На порушення підпункту 6 пункту 13, пунктів 3, 5, 10, абзацу третього пункту 17 Особливостей Замовник уклав договір, який передбачає придбання та оплату товарів до/без проведення відкритих торгів/використання електронного каталогу.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 05.09.2024 21:07  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис 1.На підставі висновку Північно-східного офісу Держаудитслужби від 05.09.2024р. про порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення), в частині (не)зазначення методу закупівлі замовником, ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом за процедурою закупівлі код ДК 021:2015 -09110000-3 - Тверде паливо (Вугілля кам’яне, дрова твердих порід)» усунути виявлене порушення шляхом припинення зобов’язань за Договором №ВК/Д від 27.06.2024 року.  
Дата редагування  
Дата створення 10.09.2024 15:08  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 19.08.2024 № 137 (дата) м. Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 19.08.2024 року В.о. начальника Артур ЄГІОЗАР’ЯН Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 19.08.2024 № 137 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 3 UA-2024-06-27-003985-a 27.06.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ`ЄВА  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 19.08.2024 00:00  
Дата публікації 19.08.2024 15:32  
Дата створення 19.08.2024 15:32  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40478572  
Адреса організації Ukraine, Харків  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) 
+38 (0 97) 292-78-60
ot_pohta@ukr.net 

Учасники моніторингу

Назва організації ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40478572  
Адреса організації Ukraine, Харків  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) 
+38 (0 99) 663-68-36
olgagrebenik@ukr.net 

Дати та терміни

Період моніторингу 19.08.2024 15:32 - 10.09.2024 00:00  
Дата публікації висновку про результати 05.09.2024 21:07 - 20.09.2024 00:00