| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 28 серпня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження (далі – Особливості); дотримання законодавства в частині внесення змін до тендерної документації; розгляду тендерної пропозиції; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства в частині внесення змін до договору; повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департамент капітального будівництва Харківської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2024-05-17-009725-a; тендерну документацію Замовника (нова редакція), затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 27.05.2024 №91; тендерну пропозицію Товариство з обмеженою відповідальністю «ДРОГОН ЕКО» (далі – ТОВ «ДРОГОН ЕКО», учасник, учасник - переможець); повідомлення про намір укласти договір під час застосування процедури відкритих торгів з особливостями від 03.06.2024; договір про закупівлю від 14.06.2024 №29-24 на загальну суму 4 421 325,38 грн, додаткові угоди від 18.07.2024 №1 та від22.07.2024 №2; пояснення Замовника, отримані 09.08.08.2024 та 15.08.2024 через електронну систему закупівель на запити Держаудитслужби.
За результатами моніторингу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено, що пунктом 4 Додатку 2 до Тендерної документації обумовлено перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника, а саме: «4. Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» у паперовому або електронному вигляді, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України, що виданий не раніше 30 днів до дати аукціону».
При цьому, переможцем ТОВ «ДРОГОН ЕКО» у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, не надано документів, для підтвердження відсутність підстав, зазначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби 12.08.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, щодо не оприлюднення повного витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» протягом чотирьох днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби 15.08.2024 Замовник оприлюднив пояснення зокрема наступного змісту: «Відповідно до вимог пункту 4 Додатку 2 до Тендерної документації 03 червня 2024 року переможцем ТОВ «ДРОГОН ЕКО» було надано замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» (файли «Витяг-4025057 – Кореняк – 2024 – 06 - 03.pdf», «Витяг – 4025057 – Кореняк – 2024 – 06 - 03.pdf.p7s». Зазначена дія була підтверджена листом торгівельного майданчика на електронну пошту уповноваженої особи.
З метою перевірки справжності, файли «Витяг-4025057-Кореняк-2024-06-03.pdf», «Витяг – 4025057 – Кореняк – 2024 – 06 - 03.pdf.p7s» були скачені з електронної системи закупівель.
Таким чином переможцем ТОВ «ДРОГОН ЕКО» було дотримано вимог Тендерної документації та чинного законодавства.
Додатково повідомляємо, що замовник не несе відповідальності за коректну роботу та збереження інформації торгівельними майданчиками та електронною системою закупівель.»
Однак, зазначене пояснення не спростовує наявність порушень, оскільки відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, протокол про визначення переможцем ТОВ «ДРОГОН ЕКО» та повідомлення про намір укласти договір розміщено Замовником в електронній системі закупівель о 13 год 38 хв та о 13 год 39 хв відповідно.
При цьому, згідно наданої Замовником до пояснення роздруківки з особистого кабінету SmartTender,biz, уповноважена особо Замовника отримала повідомлення про завантаження ТОВ «ДРОГОН ЕКО» файлів «Витяг-4025057-Кореняк-2024-06-03.pdf» та «Витяг – 4025057 – Кореняк – 2024 – 06 - 03.pdf.p7s» 03.06.2024 о 13 год. 09 хв, тобто до оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 37 частини першої статті 1 Закону № 922-VIII, установлено, що учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Разом з тим, відповідно до пункту 18 частини першої статті 1 Закону № 922-VIII, установлено, що переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Таким чином, на порушення абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовником не відхилено тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей. |
|