| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 25 березня 2024 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції на час проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладення договору про закупівлю; відповідності умов договору про закупівлю змісту тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2024 рік Комунального некомерційного підприємства Миколаївської міської ради «Центр первинної медико-санітарної допомоги № 2» (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена за рішенням уповноваженої особи Замовника згідно з протоколом від 16.02.2024 № 94 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (далі - ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 27.02.2024 № 122; повідомлення про намір укласти договір; договір про закупівлю товару від 04.03.2024 № TV234/24; пояснення, надані Замовником 15.03.2024 та 22.03.2024 через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено наступне.
Відповідно до пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо коду товару чи послуги, визначеного згідно з національним класифікатором України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженим наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-02-16-011685-a Замовник в електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» розмістив наступну інформацію: «ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти».
Відповідно до Єдиного закупівельного словника назвам номенклатурних позицій в оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2024-02-16-011685-a найбільше відповідають коди предмета закупівлі «ДК 021:2015: 09132000-3 — Бензин» та «ДК 021:2015: 09134200-9 — Дизельне паливо».
Таким чином, Замовник на порушення пункту 14 Порядку № 1082 в оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2024-02-16-011685-a не зазначив коди товарів, які найбільше відповідають назвам номенклатурних позицій предмета закупівлі згідно Єдиного закупівельного словника.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено наступне.
Відповідно до вимог пункту 28 Особливостей тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
На порушення вимог пункту 28 та пункту 47 Особливостей в таблиці «Спосіб підтвердження Учасником процедури закупівлі відсутності підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 47 Особливостей в електронній системі та під час подання тендерної пропозиції» (далі – таблиця «Спосіб підтвердження Учасником») та в таблиці «Документи і спосіб документального підтвердження для Переможця, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 47 Особливостей» (далі - таблиця «Спосіб документального підтвердження для Переможця») додатку 2 до тендерної документації Замовник зазначив підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі для учасника та переможця згідно зі статтею 17 Закону замість пункту 47 Особливостей.
Також на порушення вимог абзацу восьмого пункту 28 та пункту 47 Особливостей в пунктах 3, 6, 12 таблиці «Спосіб підтвердження Учасником» та в пунктах 3, 6, 12 таблиці «Спосіб документального підтвердження для Переможця» додатку 2 до тендерної документації при визначенні умов для відмови учаснику та переможцю в участі у процедурі закупівлі Замовник зазначив підстави для відхилення тендерної пропозиції, які стосуються «службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі» замість «керівника учасника процедури закупівлі».
Крім того, в пункті 11 таблиці «Спосіб підтвердження Учасником» та в пункті 11 таблиці «Спосіб документального підтвердження для Переможця» додатку 2 до тендерної документації Замовник зазначив підставу для відмови учаснику та переможцю в участі у процедурі закупівлі, яка не відповідає підставам, визначеним в підпункті 11 пункту 47 Особливостей в редакції, що набрала чинності 07.09.2023 та діяла на дату проведення процедури закупівлі. Зокрема, в тендерній документації відсутні наступні умови: «…або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі…» та «… крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА».
За результатами аналізу питання розгляду Замовником тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» встановлено наступне.
Відповідно до умов тендерної документації, учасники подають тендерну пропозицію в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, та завантаження файлів, які повинні містити наступну інформацію та документи.
Зокрема:
1. Згідно з частиною 7 розділу І тендерної документації «тендерна пропозиція та усі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою, про що учасник надає згоду у складі тендерної пропозиції». Крім того, «учасник має надати гарантійний лист у складі тендерної пропозиції про те, що всі завантажені файли учасником перевірені, є цілими та не мають пошкоджень»;
2. Згідно з підпунктом 6 пункту 1.1 частини 1 розділу ІІІ тендерної документації «інформацію у довільній формі щодо нарахування або не нарахування на запропонований товар ПДВ згідно положень чинного законодавства України, якщо учасник не є платником ПДВ, або на товар не нараховується ПДВ згідно чинного законодавства за підписом уповноваженої особи учасника та засвідченої печаткою Учасника»;
3. Згідно з підпунктом 14 пункту 1.1 частини 1 розділу ІІІ тендерної документації «лист-згоду щодо можливості звернення Замовника до органів державної влади, підприємств, установ, організацій на право отримання інформації щодо відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та наявності підстав, зазначених у ч. 1 ст. 17 Закону, чи зазначення в тендерної пропозиції будь-якої недостовірної інформації відповідно до їх компетенції»;
4. Згідно з пунктом 1.3 частини 1 розділу ІІІ тендерної документації «учасники надають у складі тендерної пропозиції гарантійний лист про те, що відомості, інформація та документи, що подані ними у складі тендерної пропозиції є чинними, дійсними та достовірними»;
5. Згідно з підпунктом 2 пункту 5.5.2 частини 5 розділу ІІІ тендерної документації учасник має підтвердити відповідність кваліфікаційному критерію «наявність фінансової спроможності, яка підтверджується наданням у складі тендерною пропозиції Учасника фінансовою звітністю відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 року № 996-XIV зі змінами за останній звітній період, крім цього, Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції документ, яким дану фінансову звітність було затверджено у відповідності до чинного законодавства України та/або установчих документів учасника, а також документ, що підтверджує прийняття фінансового звіту учасника для подальшої обробки від юридичної особи публічного права, що в межах наданих повноважень здійснює реалізацію державної політики у сфері статистики».
Крім того, учасником має бути надана «Довідка про наявність в учасника відповідального за виконання умов постачання товару, що складає предмет закупівлі, з зазначенням його посади, ПІБ, контактного телефону, а також місцезнаходження»;
6. Згідно з частиною 4 розділу VІ тендерної документації «з метою відповідності діяльності учасника законодавства про охорону праці у складі тендерної пропозиції подається довідка про уповноваженого працівника суб’єкта господарювання, що є відповідальним за дотримання законодавства про охорону праці, та пожежної безпеки на підприємстві учасника. На підтвердження достовірності вказаної інформації учасником додатково надається у складі тендерної пропозиції копія посвідчення про проходження такою особою відповідного навчання та перевірку знань з питань охорони праці»;
7. Згідно з частиною 3 розділу V тендерної документації «окремо, учасник закупівлі зобов’язаний надати довідку у довільній формі, яка інформує позицію учасника закупівлі щодо умов та порядку змін умов договору про закупівлю».
Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, у складі тендерної пропозиції ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» всі вище зазначені документи відсутні.
Відповідно до умов пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Разом з цим, Замовник не виявив зазначених у цьому висновку невідповідностей, про що вказано у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 27.02.2024 № 122, та, як наслідок, на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, виявлених в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі.
Внаслідок вказаних дій (бездіяльності) Замовника за станом на дату оприлюднення повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» виникли обставини, передбачені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей, а саме: Замовник зобов’язаний був відхилити тендерну пропозицію ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» у зв’язку з тим, що тендерна пропозиція цього учасника не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Натомість, Замовник визнав ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» переможцем процедури закупівлі.
Крім того, моніторингом процедури закупівлі встановлено наступне.
Згідно з пунктом 3 таблиці «Спосіб документального підтвердження для Переможця» додатку 2 до тендерної документації переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про укладення договору про закупівлю, для підтвердження відсутності підстав, встановлених пунктом 3 частини першої статті 17 Закону, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель:
«Витяг або довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення про те, що службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією».
Крім того, згідно з пунктами 6 та 12 таблиці «Спосіб документального підтвердження для Переможця» додатку 2 до тендерної документації, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про укладення договору про закупівлю, для підтвердження відсутності підстав, встановлених пунктами 6 та 12 частини першої статті 17 Закону, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель:
«Повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» про те, що «службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію до кримінальної відповідальності не притягується, незнятої чи непогашеної судимості не має та в розшуку не перебуває, з датою видачі не раніше дати оприлюднення оголошення про закупівлю».
Учасник ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», як переможець процедури закупівлі, не розмістив в електронній системі закупівель «Витяг або довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення про те, що службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією» та «Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості».
Отже, Замовник на порушення підпункту 3 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» як переможця, який не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 6 та 12 пункту 47 Особливостей. Натомість, Замовник уклав з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» договір про закупівлю товару від 04.03.2024 № TV234/24.
Під час моніторингу процедури закупівлі також встановлено, що Замовник на порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону на запит органу державного фінансового контролю надав відповідь у строк, що перевищує три робочих дні. Зокрема, запит оприлюднений 11.03.2024, відповідь на запит надана 15.03.2024. |
|