Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 19.02.2024 14:49. Дата останього редагування моніторингу 28.02.2024 09:21

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2024-02-19-000047  
ID b99d17ca76484cf2ba4646fb080febe6  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
19.02.24
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що тендерна документація не відповідає нормам абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП Яценко Г.М. встановлено порушення вимог передбачених абзацом 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо своєчасності укладання договору про закупівлю встановлено порушення вимог абзацу 4 пункту 49 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством, - порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації, встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій), встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель -  
Дата публікації 27.02.2024 17:29  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 27 лютого 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості, в редакції чинній на момент проведення процедури закупівлі), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю, своєчасність надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального виробничо-господарського підприємства (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 18.09.2023, тендерна пропозиція переможця торгів ФОП Яценко Г.М., протоколи щодо прийняття рішень уповноваженою особою Замовника від 03.10.2023, від 18.10.2023 та від 22.02.2024 № 21, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 17.10.2023, повідомлення про намір укласти договір від 19.10.2023, пояснення та копії документів, надані Замовником через електронну систему закупівель 22.02.2024. Відповідно до пункту 8 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Відтак, за результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що у підпункті 2 пункту 11.2 проекту договору про закупівлю (Додаток № 4 до тендерної документації) Замовником встановлено умову, що істотні умови цього договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, а саме: «погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення». Слід зазначити, що вказана підстава зміни істотних умов договору про закупівлю застосовується замовниками лише у разі, якщо предметом закупівель є товари, про що свідчить підпункт 2 пункту 19 Особливостей. В той же час, предметом закупівлі є послуги, що підтверджується інформацією, зазначеною Замовником у тендерній документації та оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями. З огляду на зазначене, відображення у тендерній документації вказаної вище зміни істотних умов договору не відповідає абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей в частині включення до тендерної документації інформації не у відповідності до законодавства. За результатами проведеного моніторингу питання дотримання законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП Яценко Г.М. встановлено наступне. Відповідно до пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та Додатку № 1 до тендерної документації Замовника передбачено, що на підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 1. Крім того, Замовником зазначено, що для підтвердження підстави володіння та / або користування учасник процедури закупівлі має надати документи, що підтверджують право власності або інший документ, який підтверджує право володіння або договори оренди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договори суборенди обладнання, матеріально-технічної бази та технологій або договір про надання послуг тощо, які підтверджують наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій визначені у довідці. На виконання вищевказаних вимог, у складі тендерної пропозиції ФОП Яценко Г.М. надано довідку від 25.09.2023 № 7 про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, яка зокрема містить інформацію про наявність в учасника: катка дорожнього BOMAG BW154AD-2, асфальтоукладача ABG TITAN 7820, катка дорожнього НАММ HD 130, комплексної системи Гудронатор BS-6000 H, гідрощітки JCB, трактора колісного Беларус – 82.1 та фрези дорожньої WIRTGEN W1000F. При цьому, у вищевказаній довідці вказано, що каток дорожній BOMAG BW154AD-2 та асфальтоукладач ABG TITAN 7820 залучено за договором про надання послуг у ПП «Будівництво-Арев», а каток дорожній НАММ HD 130, комплексну систему Гудронатор BS-6000 H, гідрощітку JCB, трактор колісний Беларус – 82.1 та фрезу дорожню WIRTGEN W1000F залучено за договором про надання послуг у ВКФ «Урарту». Однак, у складі тендерної пропозиції ФОП Яценко Г.М. не надано документальне підтвердження наявності катка дорожнього НАММ HD 130, комплексної системи Гудронатор BS-6000 H, гідрощітки JCB, трактора колісного Беларус – 82.1 та фрези дорожньої WIRTGEN W1000F (договору на надання послуг укладеного з ВКФ «Урарту»), чим не дотримано вимоги передбачені пунктом 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та Додатком № 1 до тендерної документації, та як наслідок не підтверджено відповідність тендерної пропозиції вказаного учасника кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій». В свою чергу, Замовником 17.10.2023 оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей та зазначено: «Під час розгляду тендерної пропозиції ФОП ЯЦЕНКО ГАЛИНА МИКОЛАЇВНА у процедурі закупівлі UA-2023-09-18-014208-a згідно пункту 39 Особливостей, виявлено невідповідності наданих документів відповідно Додатку № 1 до тендерної документації». Проте, ФОП Яценко Г.М. не надано на усунення виявлених невідповідностей документальне підтвердження наявності катка дорожнього НАММ HD 130, комплексної системи Гудронатор BS-6000 H, гідрощітки JCB, трактора колісного Беларус – 82.1 та фрези дорожньої WIRTGEN W1000F (договору на надання послуг укладеного з ВКФ «Урарту»). Разом з тим, відповідно до абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Враховуючи вищевикладене, Замовником в порушення вимог передбачених абзацом 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей визнано переможцем та не відхилено тендерну пропозицію подану учасником ФОП Яценко Г.М, як такого, що не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. За результатами проведеного моніторингу питання дотримання законодавства в сфері публічних закупівель щодо своєчасності укладання договору про закупівлю встановлено наступне. Так, відповідно до абзацу 4 пункту 49 Особливостей передбачено, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється. Проте, на порушення вимог абзацу 4 пункту 49 Особливостей, Замовником не укладено договір з переможцем торгів ФОП Яценко Г.М. в 60 денний термін з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю (19.10.2023). Разом з тим, підпунктом 4 пункту 21 Особливостей передбачено, що договір про закупівлю є нікчемним у разі, зокрема, укладення договору з порушенням строків, передбачених абзацом четвертим пункту 49 цих Особливостей. Відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. В той же час, відповідно до інформації оприлюдненої Замовником в електронній системі закупівель, протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 22.02.2024 № 21 відмінено зазначену вище процедуру закупівель.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 27.02.2024 17:29  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Дана закупівля відмінена Замовник  
Дата редагування  
Дата створення 28.02.2024 09:15  
Документи    

Підтвердження факту усунення порушення

Опис Порушення усунуто шляхом відміни процедури закупівлі.  
Результат усунення порушень Усунуто  
Результат по кожному типу встановлено порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації: Підтверджено; встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій): Підтверджено; встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником: Підтверджено  
Дата створення 28.02.2024 09:20  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 19.02.2024 № 20-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 19.02.2024 № 20-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 4. UA-2023-09-18-014208-a виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 19.02.2024 00:00  
Дата публікації 19.02.2024 17:09  
Дата створення 19.02.2024 17:09  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації Північний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40919579  
Адреса організації Ukraine, Житомир  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Північний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 67) 493-74-43
lenaradchenko1992@ukr.net 

Дати та терміни

Період моніторингу 19.02.2024 17:09 - 12.03.2024 00:00  
Дата публікації висновку про результати 27.02.2024 17:29 - 13.03.2024 00:00