| Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 26 липня 2023 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця тендеру; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Ліцею імені Івана Пулюя (далі – Замовник) на 2023 рік (UA-P-2023-05-25-003255-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ТОВ «ЕКОНОМБУД-ЛВ»; протокольне рішення уповноваженї особи Замовника від 07.06.2023 №07/06/23; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані ТОВ «ЕКОНОМБУД-ЛВ» як переможцем тендеру документи та інформацію; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (в редакції Закону № 2526-IX від 16.08.2022) постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. №1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Згідно з пунктом 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Моніторингом встановлено, що у частині 3.2 розділу 3 тендерної документації Замовника зазначено, що у випадку відсутності інформації про прізвище, ім’я по батькові (або ініціали) особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції, найменування та коду ЄДРПОУ або ідентифікаційного коду /реєстраційного номеру облікової картки платника податків учасника при перевірці Замовником КЕП/УЕП учасника такий учасник вважається таким, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та його пропозицію буде відхилено на підставі абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
Водночас, підстави для відхилення тендерної пропозиції наведено у пункті 44 чинної для досліджуваної процедури закупівлі редакції Особливост ей №1178. Зокрема, відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Відповідно до умов частини 3.7 розділу 3 тендерної документації Замовника учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції, а переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6, і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону.
Проте, перелік підстав, відсутність яких учасник повинен підтвердити шляхом самостійного декларування в електронній системі закупівель, наведено у пункті 47 Особливостей №1178, відповідно до якого учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції, а переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Також, моніторингом встановлено, що у тендерній документації (Додаток 4 до тендерної документації) Замовником встановлено вимогу та визначено спосіб надання переможцем інформації про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, визначених пунктами 2 та 8 частини першої статті 17 Закону, що суперечить нормам пункту 47 Особливостей №1178.
Посилання на статтю 17 Закону міститься також у пунктах 3.1 та 3.9 розділу 3, пункті 4.2 розділу 4, пункті 5.4 озділу 5 та пункті 1 Додатку 4 тендерної документації.
Також, у частині 5.5 розділу 5 тендерної документації визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли учасник процедури закупівлі: зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону, не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного в частині чотирнадцятій статті 29 Закону, визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог частини другої статті 28 Закону.
Водночас, згідно з пунктом 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію, коли учасник процедури закупівлі: зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей, не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей, визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей.
У частині 5.5 розділу 5 тендерної документації визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей; надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону.
Проте, пунктом 44 Особливостей №1178 вказано, що пропозиція переможця процедури закупівлі відхиляється, коли він не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей; надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
У частині 6.3 розділу 6 тендерної документації зазначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої – п’ятої, сьомої та восьмої статті 41 Закону, тоді, як у пункті 17 Особливостей №1178 визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону.
Також у частині 6.4 розділу 6 тендерної документації вказано, що договір про закупівлю є нікчемним у разі: укладення договору з порушенням строків, передбачених абзацами третім та четвертим пункту 46 Особливостей №1178, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 Закону з урахуванням Особливостей №1178.
Водночас, у пункті 21 Особливостей №1178 визначено, що договір про закупівлю є нікчемним у разі: укладення договору з порушенням строків, передбачених абзацами третім та четвертим пункту 49 цих особливостей, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації не враховано чинні норми Особливостей №1178, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Відповідно до вимог пункту 3.2.1. частини 3.2 розділу 3 тендерної документації Замовника, тендерна пропозиція, яка подається учасником, повинна складатися з документів, що передбачені в Додатку №2 до тендерної документації.
За вимогою пункту 2 частини 1 Додатку №2 до тендерної документації Замовника, учасники в складі тендерної пропозиції документально підтверджують наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, шляхом подання довідки у довільній формі, що містить інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід для організації послуг.
При цьому, до довідки учасники повинні додати документ на кожного працівника (у документі має бути зазначено прізвище та ім’я працівника або прізвище та ініціали працівника або прізвище, ім’я, по батькові працівника), зазначеного в довідці, який засвідчує можливість використання праці такого працівника учасником/субпідрядником/співвиконавцем (наприклад: штатний розпис/трудовий договір/цивільно-правовий договір/копію трудової книжки (перша сторінка, що містить інформацію про ПІБ працівника, та сторінка, що містить запис про прийом на роботу)/інший документ).
Моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «ЕКОНОМБУД-ЛВ» у складі тендерної пропозиції надано довідку №31/05-04 від 31.05.2023 (файл «Довідка про наявність працівників.pdf») про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, в якій зазначено, зокрема, наступних працівників за укладеними цивільно-правовими договорами від 29.05.2023 (далі – ЦПД): Мельничук Андрій Миколайович (електромонтажник з освітлення та освітлюваних мереж, ЦПД №29-05-02), Панькевич Іван Іванович (маляр-штукатур, ЦПД №29-05-03), Чорний Володимир Григорович (монтажник – складальник метало-пластикових конструкцій, ЦПД №29-05-04), Маршаляк Олег Андрійович (підсобний робітник, ЦПД №29-05-05), Панькевич Олександр Іванович (сантехнік, ЦПД №29-05-06) та Фамуляк Євген Євгенович (монтажник вентиляційних систем, ЦПД №29-05-01).
Також у складі тендерної пропозиції вказаного учасника містяться скан-копії вищеперелічених цивільно-правових договорів (файл «Цивільно-правові договори.pdf»).
Однак, за умовами пунктів 1.1 та 6.1 усіх вищевказаних цивільно-правових договорів у термін надання послуг за договором та строк дії договору вказано з 29.05.2023 до 31.12.2022.
Слід зазначити, що відповідно до норм статті 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства, а відповідно до статті 638 Цивільного кодексу України істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Договір укладається на певний строк та на виконання конкретної роботи, тому ці умови мають бути чітко прописані в договорі (статті 846, 905 Цивільного кодексу України). Крім того, відповідно до сатті 631 Цивільного кодексу України строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов'язки відповідно до договору.
Таким чином, у вищенаведених наданих учасником ТОВ «ЕКОНОМБУД-ЛВ» у складі тендерної пропозиції цивільно-правових договорах сторонами не узгоджено істотні умови таких договорів (строк надання послуг та строк дії договору), оскільки містять кінцевий строк – 31.12.2022, тоді як такі договори укладені 29.05.2023.
За умовами частини 4.4. розділу 1 тендерної документації Замовника строк надання послуг за предметом закупівлі - до 31.12.2023 або до повного виконання сторонами договірних зобов’язань.
Отже, учасником ТОВ «ЕКОНОМБУД-ЛВ» не засвідчено можливість використання праці вищеперелічених працівників для надання послуг за предметом досліджуваної процедури закупівлі.
Згідно з вимогами пункту 3 частини 1 Додатку №2 до тендерної документації Замовника учасники в складі тендерної пропозиції документально підтверджують наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) за 2019-2023 роки шляхом подання довідки у довільній формі, що містить інформацію про досвід виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів), згідно поданої форми, а також наданням скан-копії не менше одного аналогічного договору, інформацію щодо якого вказано у довідці про виконання аналогічних договорів, скан-копії листів-відгуків про співпрацю за договорами від замовників, що вказані в таблиці, документів, що засвідчують факт виконання робіт/надання послуг повністю (довідки форми КБ-3).
При цьому, за вимогою пункту 3 частини 1 Додатку №2 до тендерної документації відгук повинен бути належно оформлений (містити вихідний номер та дату) із зазначенням дати і номера договору (на який надано відгук) та інформації про належне виконання договору, у тому числі стосовно якості та строків.
Проведеним моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «ЕКОНОМБУД-ЛВ» у складі тендерної пропозиції надано довідку від 31.05.2023 №31/05-05 про виконання аналогічного договору (файл «Довідка щодо аналогічних договорів.pdf»), у якій як аналогічний зазначено договір №8 від 27.06.2019 на суму 19 158 614,00 грн, укладений з управлінням державної реєстрації юридичного департаменту Львівської міської ради, а також скан-копії договору №8 від 27.06.2019 та додаткових угод до нього, та лист-відгук №03-вих-7 від 29.05.2023 (файл. Лист-відгук.pdf).
Однак, у вищевказаному листі-відгуку не вказано інформації про належне виконання договору, стосовно якості наданих послуг.
Аналізом наявної інформації в електронній системі закупівель (закупівля за ID: UA-2019-05-14-000566-c) встановлено, що згідно пункту 13.3 договору №8 від 27.06.2019 вказано, що всі зміни та доповнення до даного Договору оформляються у вигляді додаткових Договорів, і є його невід’ємною частиною.
Водночас, у довідці про досвід виконання аналогічного договору (№31/05-05 від 31.05.2023) сума аналогічного договору 19 158 614,00 грн, тоді як з врахуванням змін, внесених додатковою угодою №6 – сума договору - 15 729 372,14 грн.
Проте, відповідно до наданих учасником у складі пропозиції довідок форми КБ-3 за договором №8 від 27.06.2019 виконано робіт на загальну суму 12 807 235,34 грн з ПДВ, тоді як за додатковою угодою №6 сума договору – 15 729 372,14 грн з ПДВ, відповідно до опублікованого звіту про виконання договору (закупівля за ID: UA-2019-05-14-000566-c) сума оплати за договором №8 від 27.06.2019 - 15 729 372,14 грн.
Таким чином, учасником ТОВ «ЕКОНОМБУД-ЛВ» документально не підтверджено наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) за 2019-2023 роки у спосіб, визначений у пункті 3 частини 1 Додатку №2 до тендерної документації Замовника.
Відповідно до вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Проте, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЕКОНОМБУД-ЛВ», а визначено його переможцем процедури закупівлі (протокольне рішення уповноваженої особи від 07.06.2023 №07/06/23) та опубліковано повідомлення про намір укласти договір з вказаним учасником.
Слід зазначити, що відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей №1178 замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель. |
|