Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 08.08.2023 16:18. Дата останього редагування моніторингу 29.09.2023 15:35

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2023-08-08-000083  
ID 7020356189024ff0b0c6057ad8fcdc49  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
08.08.23
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання дотримання вимог Постанови № 710 встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами аналізу питання дотримання вимог відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення пункту 4 частини 2 статті 4 Закону. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу 3 пункту 14 Порядку №1082. За результатами аналізу питання внесення змін до умов договору та їх оприлюднення встановлено порушення: абзацу 4 пункту 10 Постанови № 1178 та пункту 11 частини 1 статті 10 Закону. За результатом аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині неоприлюднення, несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу, встановлено порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель, встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публікації 31.08.2023 16:54  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 29 серпня 2023 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178, Особливості); дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Інституту свинарства і агропромислового виробництва національної академії аграрних наук України (далі – Замовник) UA-Р-2023-03-02-003738-a на 2023 рік; офіційний веб-сайт Замовника https://www.svinarstvo.com/index.php/ua/; офіційний веб-сайт Національної академії аграрних наук України http://naas.gov.ua/; оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-03-02-011064-a; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 02.03.2023 (б/н); тендерну пропозицію учасника ТОВ «САН ОЙЛ ТРЕЙДІНГ»; тендерну пропозицію учасника ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП»; протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2023-03-02-011064-a; протокол уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «САН ОЙЛ ТРЕЙДІНГ» від 16.03.2023 (б/н); вимога про усунення невідповідностей ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП»; протокол від 22.03.2023 про визнання переможцем ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП»; повідомлення про намір укласти договір від 22.03.2023; договір на відпуск нафтопродуктів від 29.03.2023 № 29 на суму 492 200,00 грн. (з ПДВ) укладений з ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП»; додаткові угоди: від 27.07.2023 № 1, від 31.07.2023 № 2, від 04.08.2023 № 3 до Договору № 29 від 29.03.2023; відповіді Замовника: від 14.08.2023, від 25.08.2023 на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені в електронній системі закупівель. Моніторингом питання дотримання вимог Постанови № 710 встановлено порушення замовником чинного законодавства, а саме: пункту 4-1 Постанови № 710 в частині не оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Так, пунктом 4-1 Постанови № 710 передбачено, що розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів мають забезпечити, зокрема, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. Разом з цим, встановлено, що замовником не оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, як розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня на власному веб-сайті (https://www.svinarstvo.com/index.php/ua/). При цьому, зазначена інформація відсутня також і на офіційному веб-сайті (http://naas.gov.ua/) головного розпорядника бюджетних коштів (ЄДРПОУ 00024360, КВК 659) Національної академії аграрних наук України. З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 09.08.2023 через електронну систему закупівель надано запит замовнику щодо документального обґрунтування виконання вимог Постанови № 710. Замовником 14.08.2023 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує задокументованого порушення. Так, у своїй відповіді замовник посилається на пункт 4 Постанови № 710 наголошуючи, що «…пункт 4 Постанови № 710 чітко передбачено, що її норми носять рекомендаційний, а не обов`язковий характер. А так як об’єм проведення закупівель великий, то уповноважена особа з тендерних закупівель не має фізичної змоги розміщувати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення власному веб-сайті». Поряд з цим, обов’язковими до виконання є норми пункту 4-1 Постанови № 710, якими передбачено, що розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. Згідно з відомостями Державного веб-порталу бюджету для громадян https://openbudget.gov.ua/ Інститут свинарства і агропромислового виробництва Національної академії аграрних наук України є розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня, код ЄДРПОУ 00497006, КВК 659. Отже, замовником на порушення пункту 4-1 Постанови № 710 не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Моніторингом питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення замовником чинного законодавства, а саме пункту 4 частини 2 статті 4 Закону в частині не зазначення коду економічної класифікації видатків бюджету. Згідно пункту 4 частини 2 статті 4 Закону у річному плані повинна міститися, зокрема, інформація про код економічної класифікації видатків бюджету (далі – КЕКВ) для бюджетних коштів. Так, відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що у пункті 8 річного плану закупівель UA-P-2023-03-02-003738-c вказано: Джерелом фінансування закупівлі є Державний бюджет України. Однак, в пункті 7 річного плану закупівель UA-P-2023-03-02-003738-c замовником зазначено, що код згідно КЕКВ відсутній. Отже, на порушення пункту 4 частини 2 статті 4 Закону, у річному плані замовником не вказано код економічної класифікації видатків бюджету. З метою підтвердження чи спростування встановленого порушення, замовнику 09.08.2023 через електронну систему закупівель, органом державного фінансового контролю надано відповідний запит. Замовником 14.08.2023 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує задокументованого порушення. Водночас, на усунення вказаного порушення, разом з відповіддю на запит, в електронну систему закупівель 14.08.2023, замовником завантажено Протокол від 11.08.2023 б/н щодо прийняття рішення уповноваженою особою про виправлення технічної помилки в частині зазначення КЕКВ 2281 «Дослідження і розробки, окремі заходи розвитку по реалізації державних (регіональних) програм…». Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення замовником норм чинного законодавства, а саме: абзацу 3 пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082) в частині не зазначення коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що замовником обрано код предмету закупівлі «ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти», що відповідає Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженому наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 (далі – Порядок № 708). Разом з цим, замовник в порушення абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082, в оголошенні про проведення відкритих торгів, а саме в окремому електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» не вказав код товару, визначеного згідно з Національним класифікатором України Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора України ДК 021:2007» від 23.12.2015 № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), що найбільше відповідає назві кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі. Так, відповідно до норм пункту 14 Порядку № 1082 в електронній системі закупівель зазначається номенклатурна позиція предмета закупівлі, а саме конкретне найменування товару, який замовник закуповує в межах предмета закупівлі. Згідно з відомостями веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2023-03-02-011064-a в графі «Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі» в окремому рядку зазначено номенклатурну позицію предмету закупівлі: «Дизельне паливо». При цьому, навпроти відповідного рядка в графі таблиці «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» зазначено «ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти». Натомість, відповідно до Єдиного закупівельного словника, код товару, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі «Дизельне паливо» - відповідає код «ДК 021: 2015: 09134200-9 – Дизельне паливо». Разом з цим, відповідно до абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082: під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим - четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація, зокрема, щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Таким чином, замовником не дотримано вимог абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082, в частині не зазначення коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Моніторингом питання внесення змін до умов договору та їх оприлюднення встановлено порушення замовником норм чинного законодавства, а саме: абзацу 4 пункту 10 Постанови № 1178 та пункту 11 частини 1 статті 10 Закону в частині оприлюднення додаткових угод до договору з порушенням встановлених строків. Відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що замовником до Договору на відпуск нафтопродуктів від 29.03.2023 № 29 на суму 492 200,00 грн. (з ПДВ), керуючись зокрема, підпунктами 5, 6 пункту 19 Постанови № 1178 та пунктом 6 частини 5 статті 41 Закону, з ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП» укладено додаткові угоди, зокрема: від 27.07.2023 № 1 (збільшення Суми договору на 32400,80 грн., на підставі частини 6 пункту 19 Постанови № 1178 та пункту 6 частини 5 статті 41 Закону), оприлюднено на шостий робочий день з дня її укладання (04.08.2023); від 31.07.2023 № 2 (зменшення Суми договору на 30 057,60 грн., на підставі підпункту 5 пункту 19 Постанови № 1178), оприлюднено на шостий робочий день з дня її укладання (08.08.2023). Нормами абзацу 4 пункту 10 Постанови № 1178 (особливості) зазначено, що повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, укладеного відповідно до цього пункту, та зміни до договору про закупівлю у випадках, передбачених пунктом 19 цих особливостей, оприлюднюється відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. Нормами пункту 11 частини 1 статті 10 Закону передбачено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін. Тож, замовником в порушення пункту 11 частини 1 статті 10 Закону, абзацу 4 пункту 10 Постанови № 1178 оприлюднено додаткові угоди на шостий робочий день з дня їх укладання угод. З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 22.08.2023 через електронну систему закупівель надано запит замовнику щодо причин оприлюднення додаткових угод з порушенням строків. Замовником 25.08.2023 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує задокументованих порушень. Зокрема, у своїй відповіді замовник зазначив, що: «…свою пропозицію надав тільки один постачальник ТОВ "СЕНТАЙМ ГРУП" юридична адреса: Україна, 08454, Київська обл., Бориспільський р-н, село Циблі, вул. Бойко-Павлова, будинок 104. Ми як Замовник товару знаходимося у м. Полтава. Всі офіційні документи направляються поштою… Як тільки ми отримували додаткові угоди, так зразу оприлюднювали через електронну систему закупівель. Тому були пропущені строки публікації додаткових угод, які не залежали від нас». Враховуючи викладене, відповідь замовника не спростовує факту порушення. Тож, замовником порушено норми абзацу 4 пункту 10 Постанови № 1178 та пункту 11 частини 1 статті 10 Закону в частині недотримання порядку оприлюднення інформації про закупівлю, а саме оприлюднення додаткових угод до договору з порушенням встановлених строків.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 31.08.2023 16:54  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Згідно з висновком Північно-східний офіс Держаудитслужби повідомляємо наступне: Пункт 4 Постанови №710 чітко передбачено, що її норми носять рекомендаційний, а не обов`язковий характер. Пункт 4-1 являється підпунктом пункту 4 Постанови №710. Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. 09130000-9 - Нафта і дистиляти 09134200-9 Дизельне паливо Четверта цифра в обох назвах однакова. Відповідно до частини першої статті 21 КЗпП України трудовий договір є угода між працівником і роботодавцем (роботодавцем - фізичною особою), за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, а роботодавець (роботодавець - фізична особа) зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Так як штатним розписом не передбачено уповноважену особу з публічних закупівель, то виконання обов’язків покладено за заступника головного бухгалтера Кудріну О.В. Працівника не можна визнати винним, якщо він неналежно виконує свою роботу внаслідок недостатньої кваліфікації, захворювання або відсутності відповідних умов для її виконання. Так як трудовий договір не заключений з працівником, застосовуватися дисциплінарні стягнення не можуть застосовуватися. В зв’язку з недостатнім фінансуванням Інституту свинарства і АПВ НААН крім доплати за виконання обов’язків уповноваженої особи ніяких доплат чи винагород даний працівник не отримує. Ця доплата є обов’язковою . Тому з уповноваженою особою проведено бесіду для подальшого уникнення помилок при проведенні процедур закупівель.  
Дата редагування  
Дата створення 05.09.2023 16:46  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 08.08.2023 № 70-З Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області 08.08.2023 № 70-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 3. UA-2023-03-02-011064-a, 02.03.2023, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 08.08.2023 00:00  
Дата публікації 08.08.2023 16:35  
Дата створення 08.08.2023 16:35  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 41127020  
Адреса організації Ukraine, Полтава  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.) 
+38 (0 50) 036-83-09
arhi1971@ukr.net 

Дати та терміни

Період моніторингу 08.08.2023 16:35 - 30.08.2023 00:00  
Дата публікації висновку про результати 31.08.2023 16:54 - 15.09.2023 00:00