Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 11.04.2022 13:25. Дата останього редагування моніторингу 12.05.2022 11:58

Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 9 цього Закону

ID моніторингу UA-M-2022-04-11-000062  
ID 85ca5122bd404778a2ffc9f51193ea81  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
11.04.22
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис Аналізом визначення предмету закупівлі встановлено порушення пункту 4 Наказу №708. За результатами аналізу наявності умов для застосування переговорної процедури установлено порушення пункту 5 частини другої статті 40 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом - порушень не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині визначення предмета закупівлі, встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення), в частині (не)зазначення методу закупівлі замовником  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору від 28.12.2021 №293 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію, що свідчить про вжиття таких заходів.  
Дата публікації 20.04.2022 16:16  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 20 квітня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури, відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: протокольне рішення уповноваженої особи проведення переговорів від 17.12.2021 №1, протоколи виробничої наради по об’єкту від 03.08.2021 №1, від 13.09.2021 №2, №3 без дати, відомість обсягів робіт, експертний звіт (позитивний) щодо розгляду проектної документації на будівництво за робочим проектом «Ліквідація аварійного стану (влаштування консерваційного даху) Замку, пам’ятки архітектури національного значення XVII століття охор.№686, вул.Замкова,1 м.Чортків, Тернопільська область (коригування)» філії ДП «Укрдержбудекспертиза» у Тернопільській області від 16.12.2021 №20-0465/01-21, протокольне рішення уповноваженої особи від 17.12.2021 №2, щодо оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 17.12.2021, договір про закупівлю робіт за державні кошти від 28.12.2021 №293, додаткова угода від 29.12.2021 №1, відповідь Замовника на запит, оприлюднена в електронній системі закупівель 18.04.2022. За результатами аналізу встановлено, що умовою застосування переговорної процедури закупівлі у повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури Замовником зазначено пункт 5 частини другої статті 40 Закону, а саме: виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника, що передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендера та/або здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю і загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю. При цьому, в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, щодо обґрунтування застосування процедури закупівлі Замовником зазначено: «Замовником була проведена процедура «відкриті торги» за номером (UA-2021-06-18-002516-b) за предметом закупівлі «Ліквідація аварійного стану (влаштування консерваційного даху) Замку,пам’ятки архітектури національного значення XVII століття охор. № 686, вул. Замкова,1 м.Чортків, Тернопільська область» (код ДК 021-2015 – 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»), за результатами яких з ТОВ «СНВБ реставрація «Кам`янець» був укладений договір про закупівлю робіт за бюджетні кошти № 160 від 03.08.2021 на суму 14 353 141,70 грн. з ПДВ. Однак, в процесі виконання підрядником договірних зобов’язань виникла низка додаткових робіт, які неможливо було передбачити раніше і, які як наслідок, не були включені до проектно-кошторисної документації. При розробці початкової проектно-кошторисної документації багато робіт мали прихований характер, тому не могли бути передбачені в дефектній відомості. ТОВ «СНВБ реставрація «Кам`янець» звернулося до Національного заповідника «Замки Тернопілля» щодо необхідності виконання додаткових робіт, оскільки вони впливають на можливість якісного виконання підрядником взятих на себе зобов’язань. За результатами аналізу пропозицій Підрядника щодо необхідності виконання додаткових робіт на об’єкті «Ліквідація аварійного стану (влаштування консерваційного даху) Замку, пам’ятки архітектури національного значення XVII століття охор. № 686, вул. Замкова,1 м. Чортків, Тернопільська область» робочою групою за участю представників Заповідника, представників підрядника, головного архітектора проекту, директора Приватного підприємства «АРХІТЕКТУРНО-ПРОЕКТНІ РОБОТИ», що забезпечує здійснення технічного нагляду за будівельними роботами на об’єкті, визначено перелік робіт, що необхідно додатково виконати для забезпечення мети проведення «Ліквідація аварійного стану (влаштування консерваційного даху) Замку», а саме забезпечення якості виконання робіт та можливості експлуатації зазначеного об’єкту, про що складено протокол засідання робочої групи. За пропозицію членів робочої групи, зважаючи на необхідність проектування додаткових робіт та визначення їх вартості, було замовлено виготовлення проектно-кошторисної документації «Ліквідація аварійного стану (влаштування консерваційного даху) Замку, пам’ятки архітектури національного значення XVII ст. ох. №686, вул. Замкова, 1 м.Чортків, Тернопільська область (коригування). ДП «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА» було проведено експертизу зазначеної проектно-кошторисної документації і отримано позитивний Експертний звіт щодо розгляду проектної документації за робочим проектом: «Ліквідація аварійного стану (влаштування консерваційного даху) Замку, пам’ятки архітектури національного значення XVII ст. ох. №686, вул. Замкова, 1 м.Чортків, Тернопільська область (коригування) (код ДК 021-2015 – 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація») (Звіт №20-0465/01-21від16.12.2021року.). Підрядником було надано інформацію, що наразі він продовжує виконувати зобов’язання з виконання робіт за укладеним договором. Але для можливості виконання робіт в повному обсязі і належної якості необхідно виконати додаткові роботи, передбачені скоригованою проектно-кошторисною документацією. Отже, на сьогоднішній день роботи за зазначеним вище договором виконує ТОВ «СНВБ реставрація «Кам`янець», на об’єкті працюють працівники та використовується техніка Товариства. Враховуючи, що додаткові роботи технологічно пов’язані з роботами за основним договором, до виконання додаткових робіт доцільно залучити ТОВ «СНВБ реставрація «Кам`янець». Переважна частина додаткових робіт фактично є продовженням робіт, які виконуються за основним договором та які є неможливо відокремити. Залучення до виконання додаткових робіт іншого підрядника матиме негативні наслідки, пов’язані з технічною неможливістю виконання основних та додаткових робіт одночасно різними підрядними організаціями, призведе до несумісності додаткових робіт з уже розпочатими будівельними роботами, які знаходяться на різних стадіях виконання та потребують завершення, так як всі роботи є технологічно пов’язаними, а також може вплинути на якість виконання робіт в загальному та складність при визначенні відповідальності підрядників під час прийняття об’єкта в експлуатацію після будівництва та протягом гарантійних строків експлуатації об’єкта. Заміна підрядної організації передбачає тимчасове зупинення виконання робіт, що може призвести до пошкодження, псування, погіршення якісних та технічних показників окремих елементів будівництва, що в свою чергу може призвести до надлишкового витрачання коштів для відновлення таких якісних та технічних показників. Крім того, заміна виконавця робіт на даному етапі є небажаною у зв’язку з можливістю виникнення проблем технічного характеру, пов’язаних з його експлуатацією змонтованих конструкцій, експлуатацією та обслуговуванням устаткування, обладнання, зокрема гарантійним обслуговуванням та призведе до втрати гарантій на велику кількість будівельних та будівельно-монтажних робіт, які знаходяться на різних стадіях виконання, оскільки вони не будуть закінчені попереднім виконавцем робіт, а також спричинить додаткові витрати бюджетних коштів. Натомість, укладення договору на виконання додаткових робіт з ТОВ «СНВБ реставрація «Кам`янець» забезпечить сумісність виконання додаткових робіт з тими, що вже виконані та будуть виконуватись цим підрядником, а після закінчення будівництва забезпечить здійснення належним чином усіх випробувальних робіт та передачу об’єкта в експлуатацію в цілому. Тобто, буде забезпечена сумісність інженерних, технічних та конструктивних рішень для експлуатації об’єкта. Укладення договору на виконання додаткових робіт з ТОВ «СНВБ реставрація «Кам`янець» також забезпечить чітке визначення відповідальної особи за дотримання гарантійних строків якості закінчених робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників об’єкту, визначених у договорі та проектно-кошторисній документації та можливості безперервної та безпечної експлуатації об’єкта. У відповідності до листа Міністерства економічного розвитку та торгівлі України від 25.11.2016 року №3302-01/38216-06, у разі коли замовником було укладено договір на виконання робіт, у ході виконання яких виникла необхідність у додатковій закупівлі (проведення додаткових будівельних робіт), вартість якої перевищує межі, встановлені частиною першою ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник може здійснювати закупівлю таких самих робіт шляхом застосування переговорної процедури закупівлі. Отже, у Національного заповідника «Замки Тернопілля» після укладення договору від 03 серпня 2021 року з ТОВ «СНВБ реставрація «Кам`янець» виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника. Зважаючи, що виконавцем зобов’язань за зазначеним договором є ТОВ «СНВБ реставрація «Кам`янець», яке наділене правами та обов’язками, в тому числі в межах проведених раніше відкритих торгів із закупівлі за предметом «Ліквідація аварійного стану (влаштування консерваційного даху) Замку, пам’ятки архітектури національного значення XVII століття охор. № 686, вул. Замкова,1 м.Чортків, Тернопільська область» (код ДК 021-2015 – 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»). З моменту укладення договору від 03 серпня 2021 року № 160 не пройшло три роки. Додаткові роботи технічно та економічно пов’язані із зобов’язаннями, що виконуються ТОВ «СНВБ реставрація «Кам`янець» згідно із договором №160 від 03 серпня 2021року. Вартість додаткових робіт складає 7 076 424, 48 (сім мільйонів сімдесят шість тисяч чотириста двадцять чотири гривні 48 коп.) з ПДВ, що не перевищує 50 відсотків ціни основного договору. За зазначених вище обставин, до виконання додаткових робіт доцільно залучити підрядника – ТОВ «СНВБ реставрація«Кам`янець», що виконує роботи за умовами договору №160 від 03 серпня 2021року. Додаткові роботи в основному технічно пов’язані із роботами з Ліквідацією аварійного стану (влаштування консерваційного даху) Замку, що виконують на підставі вище зазначеного договору, відповідальність за якісне виконання яких несе ТОВ «СНВБреставрація «Кам`янець». Отже, зважаючи на вищенаведене, Закупівля для Замовника може бути здійснена переговорною процедурою закупівлі по предмету - «Ліквідація аварійного стану (влаштування консерваційного даху) Замку, пам’ятки архітектури національного значення XVII ст. ох. №686, вул. Замкова, 1м.Чортків, Тернопільська область (коригування) (код ДК 021-2015 – 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»), на підставі пункту 5 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме: якщо після укладання договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника. Можливість і умови таких додаткових робіт чи послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендера. Закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендера». Аналізом наданого на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області Замовником експертного звіту (позитивний) щодо розгляду проектної документації на будівництво за робочим проектом «Ліквідація аварійного стану (влаштування консерваційного даху) Замку, пам’ятки архітектури національного значення XVII століття охор. № 686, вул. Замкова,1 м. Чортків, Тернопільська область (коригування)» виданого філією ДП «УКРДЕРЖБУДЕКСПЕРТИЗА» у Тернопільській області від 16.12.2021 №20-0465/01-21, встановлено, що загальна кошторисна вартість робіт в поточних цінах станом на 08.12.2021 складає 26 139,664 тис.гривень. Згідно звіту про виконання договору за результатами процедури закупівлі ID:UA-2021-06-18-002516-b виконано робіт на суму 14 353 141,70 гривень (14 353,14 тис.грн). Відповідно до пункту 4 Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку та економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.01.2020 №708, визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятий наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301. Отже, Замовником при визначенні предмета закупівлі необхідно було від загального найменування робіт (їх обсягу та вартості - 26 139,664 тис.гривень.) відняти роботи (їх обсягу та вартості -14 353,14 тис.грн), які виконані згідно договору укладеного за результатами закупівлі ID:UA-2021-06-18-002516-b та витрати зазначені у главах 10 «Утримання служби замовника» в сумі 551 924,00 грн (551,92 тис.грн) та 12 «Проєктно-вишукувальні роботи та авторський нагляд» з врахуванням податку на додану вартість в сумі 184 641,00 гривень (184,64 тис.грн). Таким чином, очікувана вартість предмета закупівлі «Ліквідація аварійного стану (влаштування консерваційного даху) Замку, пам’ятки архітектури національного значення XVII століття охор. № 686, вул. Замкова,1 м. Чортків, Тернопільська область (коригування)» після проведеного коригування розрахунковим методом повинна становити 11 049,962 тис.гривень (26 139,66 тис.грн - 14 353,14 тис.грн – 551,92 тис.грн – 184,64 тис.грн) . Замовник на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області про надання пояснень, щодо визначення очікуваної вартості закупівлі в сумі 7 076 424,48 грн та надання інформації, які роботи із загального об’єму та їх вартість не включено при проведенні даної переговорної процедури закупівлі вказав, що « в процесі виконання ремонтно-реставраційних робіт виявилось, що початковим проектом не передбачена частина невідкладних, супутніх додаткових робіт, без яких неможливо виконати реставрацію з ліквідації аварійності несучих стін та перекриттів. В грудні 2021 року проведено коригування проектно-кошторисної документації, яке максимально врахувало додаткові роботи, які необхідні для завершення першої черги реставрації - ліквідації аварійного стану пам’ятки та враховано зміну законодавства України, (перехід із ДСТУ на КНУ), що значно підвищило очікувану (кошторисну) вартість виконання робіт станом на 08 грудня 2021 р, які виконувались раніше. Поряд з тим, з метою недопущення руйнування пам’ятки архітектури XVII століття охор. №686, для запобігання проблем технічного характеру, пов’язаних з обслуговуванням та експлуатацією об’єкту, а також тимчасовим зупиненням робіт з ліквідації аварійного стану пам’ятки архітектури, що могло призвести до пошкодження, псування, погіршення якісних та технічних показників окремих елементів об’єкту та будівлі в цілому, Замовником було прийнято рішення провести переговорну процедуру закупівлі на підставі п.5 ч.2 ст.40 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовником проведено переговори з Підрядником, щодо ціни та інших умов, а саме продовження виконання робіт з ліквідації аварійного стану у 2022 році в межах суми передбаченої п.5 ч.2 ст.40 Закону України «Про публічні закупівлі» (за основу розрахунку очікуваної вартості переговорної процедури було взято 50% ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендера, з конкретними фізичними об’ємами та відповідною відомістю обсягів робіт, яка враховувала першочергові роботи відповідно до коригованої проектно-кошторисної документації). Виходячи з нового коригованого кошторису, очікувана вартість закупівлі «Ліквідація аварійного стану (влаштування консерваційного даху) Замку, пам’ятки архітектури національного значення XVII століття охор. №686, вул. Замкова, 1 м.Чортків, Тернопільська область (коригування)» (код ДК 021-2015 - 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація», була визначена розрахунковим методом, шляхом проведення розрахунків вартості робіт, які необхідні та достатні для першого етапу збереження та ліквідації аварійного стану будівлі та можуть бути закуплені у того самого Учасника згідно п.5 ч.2 ст.40 Закону України «Про публічні закупівлі». Оскільки, виникла необхідність у розробленні нових проектних рішень щодо відновлення аркової галереї, із загального об’єму «Ліквідація аварійного стану (влаштування консерваційного даху) Замку, пам’ятки архітектури національного значення XVII століття охор. №686, вул. Замкова, 1 м. Чортків, Тернопільська область (коригування)» виключені реставраційно-відновлювальні роботи на суму 3385.156 тис.гривень». Отже, Замовником визначено предмет закупівлі з порушенням пункту 4 Наказу №708. Виходячи з вищенаведеного Замовником застосовано переговорну закупівлю за відсутності умови визначеної у пункті 5 частини другої статті 40 Закону.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 20.04.2022 16:16  
Документи    

Інформація щодо оскарження у суді

Опис Національний заповідник «Замки Тернопілля» повідомляє про те, що 6.05.2022 року до Адміністративного суду Тернопільської області подано позов до Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області про визнання протиправним та скасування висновку про проведення моніторингу процедури закупівлі UA-2021-12-17-010087-b  
Законодавство Закон України "Про публічні закупівлі" Стаття закону: 8.10 Версія законодавства: 2020-04-19  
Дата публікації 09.05.2022 16:04  
Дата створення 09.05.2022 16:04  
Дата відкриття провадження 11.05.2022  
Номер відкриття провадження 500/2016/22  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Порушення усунуто та вжито заходів для розірвання договору.  
Дата редагування  
Дата створення 27.04.2022 16:25  
Документи    

Підтвердження факту усунення порушення

Опис Порушення усунуто.  
Результат усунення порушень Усунуто  
Результат по кожному типу встановлено порушення законодавства в частині визначення предмета закупівлі: Підтверджено; встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення), в частині (не)зазначення методу закупівлі замовником: Підтверджено  
Дата створення 02.05.2022 13:27  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 11.04.2022 № 2-з Тернопіль Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою. Начальник Євген ДЕРЖЕРУКА Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області від 11.04.2022 № 2-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 7. UA-2021-12-17-010087-b від 17.12.2021 - інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону.  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 11.04.2022 00:00  
Дата публікації 11.04.2022 14:13  
Дата створення 11.04.2022 14:13  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації Західний офіс Держаудитслужби (Тернопільська обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40913637  
Адреса організації Ukraine, Тернопільська, Тернопіль  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа Західний офіс Держаудитслужби (Тернопільська обл.) 
+38 (0 98) 505-61-40
janna30081971@ukr.net 

Дати та терміни

Період моніторингу 11.04.2022 14:13 - 05.05.2022 00:00  
Дата публікації висновку про результати 20.04.2022 16:16 - 07.05.2022 00:00