Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата створення моніторингу 14.04.2022 18:26. Дата останього редагування моніторингу 04.05.2022 11:01

Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель

ID моніторингу UA-M-2022-04-14-000068  
ID fba0a8836f3d4d57b24e1c82de17a9b2  

Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення.. Розкриття тендерних пропозиції, їх розгляд та оцінка. Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)

Моніторинг опубліковано
14.04.22
Порушення виявлені

ВИСНОВКИ

Опис За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація Замовника, не відповідає нормам частини 4 статті 23 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Сапсан-КР» установлено порушення вимог пунктів 1 та 2 частини 1 статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації відповідно до вимог Закону, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору, - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.  
Тип виявленого порушення встановлено порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації, встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій), встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником пропозицій(ї) учасника(ів)  
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема, через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 23.11.2021 № 140, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.  
Дата публікації 27.04.2022 16:12  
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі Дата закінчення моніторингу: 27 квітня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Криворізька міська лікарня № 5» Криворізької міської ради (далі - Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, тендерна пропозиція переможця ТОВ «Сапсан-КР», повідомлення про намір укласти договір від 14.11.2021, договір про закупівлю від 23.11.2021 № 140, додаткові угоди від 28.12.2021 № 1, від 04.02.2022 № 2, повідомлення про внесення змін до договору від 29.12.2021 та від 07.02.2022. За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що на порушення вимог частини 4 статті 23 Закону, тендерна документація Замовника (Додаток № 5 тендерної документації) містить посилання на конкретні марки, виробника, торгові марки (посилання на товари виробника «MAPEI» - суміш цементна однокомпонентна антикорозійна «Mapefer 1K», ремонтний розчин «Thixotropic Mapegrout Tissotroporo», розчинник «Mapecure S», герметик «Mapeflex»; посилання на виробників «Ceresit», «Альбатрос», «DELTA», «АТЕМ» та «VIKO» в найменуванні самих матеріальних ресурсів, зокрема, «фарба грунтуюча «Ceresit» CT 16», «вентильована фасадна система «Альбатрос», «клеюча стрiчка для мембрани «DELTA-DUO TAPE», «плитки керамічні Pimento K 0601 300х300х7, 5 («АТЕМ»)», «вимикач одноклавішний накладний монтажа ІР54 «VIKO» Palmiye»)) з виразом «або еквівалент», але без обґрунтування необхідності такого посилання. Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 Додатку № 2 тендерної документації, на відповідність кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» від учасника у складі тендерної пропозиції вимагалось надання довідки, з інформацією про наявність в учасника (власної, орендованої чи залученої) техніки (машини та/або механізми та/або обладнання та/або устаткування тощо), яка в нього буде зазначена у підсумковій відомості ресурсів (відомості ресурсів), яку він складає та надає у складі своєї тендерної пропозиції. Слід відмітити, що у пункті 26 розділу II пiдсумкової вiдомості ресурсів (I пусковий комплекс), що надана у складі тендерної пропозиції учасника (файли «Кошторис І пусковий комплекс» та «Кошториси»), передбачено використання для виконання робіт згідно технічного завдання, крана на автомобiльному ходу, вантажопiдйомнiстю 6,3 т. Поряд з тим, у складі тендерної пропозиції переможця ТОВ «Сапсан-КР» міститься лист від 08.11.2021 № 638, в якому зазначено, що учасник не планує для виконання робіт залучення субпідрядника (субпідрядників). При цьому, на підтвердження інформації про наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для виконання робіт згідно технічного завдання, у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «Сапсан-КР» надано довідку від 10.11.2021 № 697 (далі - Довідка № 697), в якій відсутня інформація про наявність в учасника вищевказаного крана на автомобiльному ходу, який відповідно підсумкової відомості ресурсів учасник буде використовувати для виконання робіт згідно технічного завдання та вартість роботи якого учасником включено до ціни тендерної пропозиції, чим не дотримано вимоги підпункту 1.1 пункту 1 Додатку № 2 тендерної документації та відповідно не підтверджено наявність в нього необхідного обладнання та матеріально-технічної бази для виконання робіт, що є предметом закупівель, а відтак не підтверджено відповідність учасника кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій». Також, відповідно до підпункту 1.3 пункту 1 Додатку № 2 тендерної документації, на відповідність кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати копію дозвільного документу (дозвіл або декларація) на використання/застосування техніки підвищеної небезпеки, відповідно до переліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107 «Про затвердження порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» (зі змінами). Разом з тим, у разі, якщо техніку (машини, механізми) взято в оренду, лізинг, договір про надання послуг техніки та інше, учасник надає копії зазначених вище дозвільних документів власника техніки (машин, механізмів). Слід зазначити, що в пунктах 15 та 39 Довідки № 697, а також даних пункту 9 розділу II підсумкової відомості ресурсів (файли «Кошторис III пусковий комплекс» та «Кошториси»), наданих у складі тендерної пропозиції ТОВ «Сапсан-КР», вказаним учасником для виконання робіт передбачених технічним завданням (Додаток № 5 тендерної документації), заплановано використання на умовах надання послуг вантажного автопідйомника ГАЗ 3309 АП-18-09 та автогідропідіймача висотою 12 м, вартість роботи яких включено до ціни тендерної пропозиції переможця. Разом з тим, відповідно до вимог пункту 6 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107 (далі - Порядок № 1107), експлуатація машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у пункті 7 Переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки групи А, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 № 77, зокрема, вантажопідіймальних кранів і машин та підйомників для підіймання працівників, здійснюється на підставі дозволу на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки. В той же час, слід відмітити, що відповідно до підпунктів 74 та 75 пункту 1 частини 2 розділу I Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 19.01.2018 № 62, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 27 лютого 2018 за № 244/31696, визначено, що підйомник автомобільний - вантажопідіймальна машина циклічної дії (підйомник), змонтована на автомобільному шасі, що призначена для переміщення працівників з інструментами та матеріалами в робочу позицію і проведення там робіт з робочої платформи. Проте, моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції переможця ТОВ «Сапсан-КР» відсутні копії дозволів на експлуатацію (застосування) вищевказаних машин підвищеної небезпеки (автопідйомника та автогідропідіймача), що не відповідає умовам підпункту 1.3 пункту 1 Додатку № 2 тендерної документації, чим не підтверджено відповідність учасника кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій». Відповідно до Додатку № 4 тендерної документації, встановлено імперативну умову, що у разі якщо, під час виконання робіт, видами робіт передбачені роботи, які вимагають отримання дозволу та/або декларації на виконання таких робіт відповідно до Порядку № 1107, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати скановану копію таких документів. Поряд з тим, Додатком № 5 («Технічне завдання») тендерної документації передбачено відомість обсягів робіт, яка містить перелік та обсяги робіт, які є предметом вищевказаної процедури закупівлі. Вищевказаним Додатком, зокрема пунктами 100, 103, 104, 155, 199, 212, 220, 221, 237, 242, 250 розділу «Будівельні роботи Капітальний ремонт фасаду, утеплення будівлі хірургічного корпусу для Комунального некомерційного підприємства «Криворізька міська лікарня №5» Криворізької міської ради (І пусковий комплекс)», пунктами 114, 115, 118, 119, 132, 135 розділу «Будівельні роботи Капітальний ремонт фасаду, утеплення будівлі хірургічного корпусу для Комунального некомерційного підприємства «Криворізька міська лікарня №5» Криворізької міської ради (ІII пусковий комплекс)» Додатку № 5 до тендерної документації, передбачено виконання робіт з нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо) та робіт з застосування мастик на бітумній основі. В той же час, відповідно до вимог пункту 21 Порядку № 1107, роботи підвищеної небезпеки, що зазначені у пунктах 17 та 22 Переліку видів робіт підвищеної небезпеки групи Б Додатку № 2 цього Порядку, а саме: «Нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо)» та «Виготовлення та застосування скловати, шлаковати, азбесту, мастик на бітумній основі, перхлорвінілових і бакелітових матеріалів», здійснюються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. Однак, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «Сапсан-КР» відсутня декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, що підтверджує відповідність матеріально-технічної бази та умов праці вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки під час виконання робіт з нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо) та під час виконання робіт з виготовлення та застосування скловати, шлаковати, азбесту, мастик на бітумній основі, перхлорвінілових і бакелітових матеріалів, чим не дотримано вимоги Додатку № 4 тендерної документації. Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог пунктів 1 та 2 частини 1 статті 31 Закону, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «Сапсан-КР», як таку, що не відповідає кваліфікаційному критерію установленому статтею 16 Закону, як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, замовник відміняє тендер.  
Виявлено порушення (так/ні) Так  
Дата створення 27.04.2022 16:12  
Документи    

Інформація про усунення порушень/відмову від усунення/причини не можливості усунення

Опис Порушення усунено шляхом розірвання договору. Додаткова угода на розірвання договору додається.  
Дата редагування  
Дата створення 03.05.2022 17:52  
Документи    

Підтвердження факту усунення порушення

Опис Порушення уснуто шляхом розірвання договору про закупівлю  
Результат усунення порушень Усунуто  
Результат по кожному типу встановлено порушення законодавства в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації: Підтверджено; встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) пропозиції (пропозицій): Підтверджено; встановлено порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником пропозицій(ї) учасника(ів): Підтверджено  
Дата створення 04.05.2022 11:01  
Документи    

РІШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ

Опис підстав для здійснення моніторингу ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ Н А К А З 14.04.2022 № 114 Житомир Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу, Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 14.04.2022 № 114. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 2. UA-2021-10-26-005801-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель  
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу 14.04.2022 00:00  
Дата публікації 15.04.2022 17:02  
Дата створення 15.04.2022 17:02  
Документи    

УЧАСНИКИ МОНІТОРИНГУ

Учасники моніторингу

Назва організації ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.)  
Ідентифікатор організації UA-EDR: 40479560  
Адреса організації Ukraine, Київ  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактна особа ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.) 
+38 (0 97) 304-12-32
berd.slava.83@i.ua 

Дати та терміни

Період моніторингу 15.04.2022 17:02 - 12.05.2022 00:00  
Дата публікації висновку про результати 27.04.2022 16:12 - 14.05.2022 00:00