Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель |
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. |
|
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 15 липня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 17.11.2021 № 197 (зі змінами), протокол розгляду тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ПП «ДОРСЕРВІС КПК» (далі – Переможець), ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ» (далі – Учасник), реєстр отриманих пропозицій, протокол розкриття, протокол засідання тендерного комітету від 30.12.2022 № 222, повідомлення про намір укласти договір від 30.12.2022, договір від 19.01.2022 № 03-24/22-7, пояснення Замовника від 08.07.2022 та від 11.07.2022 року.
Моніторингом установлено невідповідність тендерних пропозицій
Переможця та Учасника вимогам законодавством та умовам, встановленим у ТД.
Відповідно до пункту 4 частини 1 Розділу 3 ТД тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та завантаження зокрема документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції (повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджується випискою з протоколу засновників та/або наказом про призначення та/або довіреністю).
Переможцем у складі пропозиції надано наказ від 03.06.2016 № К-5 про призначення директором Телешуна С.Г. з 06.06.2016 року. Однак, вказаний наказ підписаний особою, яка станом на момент його підписання не мала повноважень директора.
Враховуючи зазначене, Переможцем документально не підтверджено повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції, чим не виконано вимоги пункту 4 частини 1 Розділу 3 ТД.
Відповідно до частини 1 статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Таким чином, в порушення частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII Замовником не відхилено тендерну пропозицію ПП «ДОРСЕРВІС КПК» як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, а укладено з ним договір на суму 32 700 000,00 грн з ПДВ.
Моніторингом документів та інформації, наданої Учасником у складі пропозиції, встановлено наступне.
Згідно з Додатком 2 до ТД учасники мають надати інформацію про наявність/залучення асфальтобетонного заводу (далі - АБЗ) та підтвердити таку наявність/залучення АБЗ. Інформація про АБЗ повинна обов'язково містити графи встановлені Таблицею № 3. Для АБЗ зазначених в Таблиці № 3 необхідно надати наступні документи:
1. Копію документа, що підтверджує право власності (надається власником копія атестату виробництва (при наявності) або технічний паспорт, або Витяг з реєстру нерухомого майна для стаціонарних АБЗ або інший документ).
2. Залучення АБЗ підтверджується відповідним чинним договором (договір надання послуг/оренди) на весь термін надання послуг та листом-підтвердженням від власника АБЗ щодо готовності надати послуги/використання АБЗ за предметом закупівлі на весь термін надання послуг.
3. У разі укладання договору на надання послуг з виготовлення асфальтобетонних сумішей з матеріалів учасника надається копія діючого договору або лист-погодження від постачальника на поставку основних матеріалів для виготовлення асфальтобетону.
ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ» у складі пропозиції надав інформацію, за формою Таблиці № 3 (довідка від 12.11.2021 № 3225-Т), стосовно наявності у нього мобільного АБЗ MARINI TOP TOWER 3000P який знаходиться за адресою: Полтавська обл., м. Решетилівка, автодорога Київ-Харків-Довжанський - 308 км (Полтавська обл., Решетилівський р-н, землі Решетилівської міської ради).
Однак, документів, які б підтверджували наявність/залучення АБЗ MARINI TOP TOWER 3000P у ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ», зокрема укладеного Учасником чинного договору (договір надання послуг/оренди) на весь термін надання послуг не надано, чим не виконано вимоги Додатку 2 до ТД.
Відповідно до частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Враховуючи зазначене, в порушення частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ» як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Вищевказане призвело до порушення пункту 2 частини другої статті 32 Закону № 922-VIII відповідно до якої тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону. |
|