Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 14 жовтня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі - постанова № 710), повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Чернівецьке міське комунальне підрядне шляхово-експлуатаційне підприємство» (далі - Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, тендерні пропозиції учасників АТ «Державний експортно-імпортний банк України» та ТОВ «УЛФ-ФІНАНС», протокол розгляду тендерних пропозицій від 03.12.2021, протокольне рішення уповноваженої особи від 14.12.2021 № 210, повідомлення про намір укласти договір від 14.12.2021, договір фінансового лізингу від 30.12.2021 № 21-37LL0003, повідомлення про внесення змін до договору від 17.02.2022, додаткова угода від 16.02.2022 № 21-37LL0003-0001, пояснення Замовника, з копіями документів, отримане через електронну систему закупівель 07.10.2022 року.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель, установлено ряд порушень, а саме:
- на порушення вимог пункту 19 частини 2 статті 22 та абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, визначений Замовником у пункті 1 розділу ІІІ та пункті 2 розділу V тендерної документації перелік формальних помилок не відповідає «Переліку формальних помилок», затвердженому Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998 (далі – наказ № 710), зокрема, Замовником до формальних помилок віднесено відсутність визначеної Замовником інформації (її окремих фрагментів) у змісті певного документу, подання якого вимагається згідно тендерної документації, та за умови наявності такої інформації в повному об’ємі у змісті іншого документу, наданого у складі тендерної пропозиції;
- на порушення вимог пункту 8 частини 2 статті 22 Закону тендерна документація Замовника не містить проєкта договору про закупівлю з зазначенням порядку змін його умов;
- на порушення вимог частини 4 статті 23 Закону, технічна специфікація Замовника (Додаток № 3 тендерної документації) містить посилання на конкретного виробника, що характеризує продукт (Ford, Ceskan, Bobcat, Ceksan) з виразом «або еквівалент», але без обґрунтування необхідності такого посилання.
Крім того, пунктом 18 частини 2 статті 22 Закону встановлено імперативну вимогу, що у тендерній документації зазначаються, зокрема, вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі неменше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг.
Однак, за результатами моніторингу встановлено, що тендерна документація Замовника не містить зазначеної вимоги, чим не дотримано вимоги пункту 18 частини 2 статті 22 Закону.
За результатами проведеного моніторингу установлено, що тендерна пропозиція учасника-переможця АТ «Державний експортно-імпортний банк України» не відповідала умовам тендерної документації Замовника.
Відповідно до пункту 13 частини 1 статті 17 Закону, встановлено імперативну умову, замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника, в разі, якщо:учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.
Так, відповідно до пункту 6 розділу 2 «Перелік документів та інформації, які вимагаються замовником, для підтвердження відповідності переможця вимогам, визначеним у статті 17 Закону «Про публічні закупівлі» Додатку № 2 тендерної документації, Замовником для підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, зокрема, що визначені в пункті 13 частини 1 статті 17 Закону, встановлено умову, що «У випадку якщо учасник-переможець має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), але здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника-переможця, він надає документ про розстрочення/ відстрочення такої заборгованості відповідним органом».
Відповідно до інформації, що міститься в електронній системі закупівель, а саме: відповіді на запит щодо надання інформації про відсутність або наявність заборгованості (податкового боргу) зі сплати податків, зборів, платежів, контроль за якими покладено на органи Державної фіскальної служби України, який сформований відповідно до «Порядку взаємодії електронної системи закупівель з інформаційними системами Державної фіскальної служби України щодо обміну інформацією про відсутність або наявність заборгованості (податкового боргу) зі сплати податків, зборів, платежів, контроль за якими покладено на органи Державної фіскальної служби України, в учасника процедури закупівель», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Міністерства фінансів України від 17.01.2018 № 37/11 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.02.2018 за № 139/31591, в переможця процедури закупівлі АТ «Державний експортно-імпортний банк України» станом на 15.12.2021 року наявна заборгованість зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів).
Однак, переможцем АТ «Державний експортно-імпортний банк України», в термін визначений частиною 6 статті 17 Закону, не надано Замовнику, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, документ щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством України, чим не дотримано вимоги пункту 6 розділу 2 «Перелік документів та інформації, які вимагаються замовником, для підтвердження відповідності переможця вимогам, визначеним у статті 17 Закону «Про публічні закупівлі» Додатку № 2 тендерної документації та частини 6 статті 17 Закону.
Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що в порушення вимог пункту 3 частини 1 статті 31 та частини 7 статті 33 Закону, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника АТ «Державний експортно-імпортний банк України», як такого, що не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, замовник відміняє тендер. |
|