Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель |
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом розірвання договору, укладеного з ТОВ «СКАЙСТРОЙ» № 183 від 01.11.2021 року (припинення зобов’язань за укладеним договором), з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України та статті 651 Цивільного кодексу України, з урахуванням пункту 2 частини першої статті 43 Закону № 922-VIII та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку. |
|
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 08 серпня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані на 2021 рік, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління капітального будівництва Одеської міської ради на 2021 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію затверджену рішенням тендерного комітету від 16.09.2021 року №72Т/-2; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «СКАЙСТРОЙ» (далі – ТОВ «СКАЙСТРОЙ»); повідомлення про намір укласти договір від 13.10.2021 року; договір №183 від 01.11.2021 року; пояснення та документи, надані Замовником через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 26.07.2022.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII встановлено що, Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено проект договору, в якому відсутній порядок змін його умов, чим порушено пункт 8 частини другої статті 22 Закону № 922-VIII.
В ході перевірки питання розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації Замовника та вимогам законодавства встановлено, що відповідно до в Додатку 1 до тендерної документації, учасником подається довідка про наявність обладнання і матеріально-технічної бази- таблиця № 2. При цьому обов’язковою є наявність в Учасника наступної матеріально-технічної бази: Багатофункціональний пристрій, ПК (ноутбуки), Лазерний далекомір, Програмне забезпечення, Ліцензійна система автоматизованого проектування розроблена спеціально для створення креслень, Ліцензійний програмний комплекс для автоматизованого визначення вартості будівництва АВК-5. У разі, якщо обладнання є власне надаються скановані копії виготовлені з оригіналів договорів та/або накладних на їх придбання з копіями платіжних доручень.
Так, учасником ТОВ «СКАЙСТРОЙ» на виконання зазначеної вимоги тендерної документації, надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 01.10.2021 року №97/6, проте на підтвердження власного обладнання, а саме: Багатофункціональний пристрій, ПК (ноутбуки), Лазерний далекомір, у поданій тендерній пропозиції, відсутні скановані копії виготовлені з оригіналів договорів та/або накладних на їх придбання з копіями платіжних доручень.
Враховуючи зазначене, учасником ТОВ «СКАЙСТРОЙ» документально (в повному обсязі) не підтверджено кваліфікаційний критерій щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, у спосіб, встановлений Замовником у тендерній документації та який би в повній мірі відповідав вимогам Замовника (Додатку 1 до тендерної документації), чим порушено абзац другий та третій пункту 1 частини першої статті 31 Закону № 922-VIII.
Згідно повідомлення про намір укласти договір від 13.10.2021 року ТОВ «СКАЙСТРОЙ» було визначено переможцем торгів та укладено з ним договір від №183 від 01.11.2021 року на суму 3 820 000,00грн.
Відповідно до норми частини шостої статті 33 Закону № 922-VIII, Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Згідно з частиною четвертою статті 41 Закону № 922-VIII, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі.
При цьому, за результатами аналізу питання відповідності умов договору до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця ТОВ «СКАЙСТРОЙ» установлено, що умови договору не відповідають вимогам тендерної документації Замовника та тендерної пропозиції, а саме: в умовах договору №183 від 01.11.2021 року, в пункті 6.1 зазначено термін виконання робіт – листопад 2021р. - грудень 2022р., тоді як в Проекті договору термін виконання робіт – жовтень 2021 року - квітень 2022 року, на що учасником ТОВ «СКАЙСТРОЙ» в складі тендерної пропозиції надано лист-згода з проектом договору від 01.10.2021 №97/12, чим порушено частину четверту статті 41 Закону № 922-VIII.
Враховуючи наведене, договір №183 від 01.11.2021 року укладений з ТОВ «СКАЙСТРОЙ» є нікчемним відповідно до норм частини першої статті 43 Закону № 922-VIII.
Також, в ході проведення моніторингу у відповідності до частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII, Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, 26 липня 2022 року направлено запит про надання пояснень з питань, які є предметом досліджень в рамках моніторингу, проте Замовником не надано відповіді в частині надання інформації (документів), забезпечення виконання договору, чим порушено абзац перший частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII. |
|