Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: «16» вересня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності обрання процедури закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Замовника на 2021 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію (далі - ТД) Замовника, тендерні пропозиції учасників.
Предметом закупівлі є ремонтні та реставраційні роботи по будівлі закладу охорони здоров'я «Студентська поліклініка» по пр. Леніна, 59 в м. Запоріжжя.
Відповідно до постанови Ради Міністрів Української РСР від 06.09.1979 442 та рішення виконавчого комітету Запорізької обласної ради депутатів трудящих від 10.02.1971 55 будівля по пр. Соборний (Леніна), 59 (Садиба родини Бадовських, кол. «Жилий будинок», «Будинок Ревкому та штабу Червоної Гвардії») належить до пам’яток архітектури національного значення.
Статтею 26 Закону України «Про охорону культурної спадщини» передбачено, що консервація, реставрація, реабілітація, музеєфікація, ремонт, пристосування пам'яток національного значення здійснюються за наявності письмового дозволу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини (яким в Україні є Міністерство культури та інформаційної політики України) на підставі погодженої з ним науково-проектної документації.
Розробленню проектів консервації, реставрації, реабілітації, музеєфікації, ремонту, пристосування пам'яток передує проведення необхідних науково- дослідних робіт, у томі числі археологічних і геологічних.
При цьому, згідно з інформацією Міністерства культури та інформаційної політики України (лист від 05.08.2021 №9149/6.11.6), наданої на запит Запорізької обласної прокуратури погодження проектної документації та надання дозволів на проведення будь-яких робіт на вказаній пам’ятці не здійснювалось. Як наслідок, Міністерством культури та інформаційної політики України на адресу КП «УКБ» направлено припис від 28.07.2021 №877/6.11.6 щодо негайного припинення будь-яких будівельних робіт на об’єкті.
Викладені факти свідчать про наявність порушення ст. 26 Закону України «Про охорону культурної спадщини» з боку Замовника в частині планування та здійснення ремонтних та реставраційних робіт на об’єкті, що є пам’яткою архітектури національного значення без відповідного погодження уповноваженого органу.
Крім того, дослідженням тендерної пропозиції переможця торгів ТОВ "АЛВС", з яким Замовник уклав договір №014-21-48 від 28.07.2021, на предмет її відповідності ТД Замовника встановлено наступне. Відповідно до п. 6.7 ТД Замовника, затвердженої протокольним рішенням Уповноваженої особи від 15.06.2021 18/1, «учасник відповідає за одержання всіх необхідних дозволів, ліцензій, сертифікатів на роботи, запропоновані на торги, та самостійно несе всі витрати на отримання таких дозволів, ліцензій, сертифікатів».
Статтею 37-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» господарська діяльність з будівництва об ’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об ’єктів з середніми (СС2) та значними наслідками (ССЗ), підлягає ліцензуванню за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Проте, ТОВ «АЛВС» у складі тендерної пропозиції подано відповідну ліцензію від 26.11.2019 №67-Л, видану Державною архітектурно-будівельною інспекцією України, яка не містить код «1.11.00. Реставрація, консервація, ремонтні роботи, реабілітація пам’яток культурної спадщини». Цю інформацію також підтвердило Управління ліцензування, обстеження та паспортизації Державної архітектурно-будівельної інспекції України у листі від 28.07.2021 №40-40-21-1446, направленому на запит Запорізької обласної прокуратури.
Отже, ТОВ «АЛВС» не відповідає вимогам п.6.7 ТД Замовника.
Відповідно до п.3 ч.1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію якщо, зокрема, переможець процедури закупівлі не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону, яка передбачає, що учасник - переможець процедури закупівлі під час укладання договору повинен надати дозвіл або ліцензію на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання такого дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законодавством.
Натомість, незважаючи на викладені факти протокольним рішенням від 01.07.2021 уповноваженої особи визнано, що ТОВ «АЛВС» відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим у ТД та 28.07.2021 з ним укладено договір підряду №014-21-48 від 28.07.2021, чим порушено п.1 та п.3 ч.1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності тендерної документації вимогам Закону порушень не установлено. |
|