Описание |
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог пункту 4 частини першої статті 30 Закону.
За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення установлено порушення частини другої статті 32 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено. |
|
Обязательства по устранениют нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок |
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку зокрема, шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. |
|
Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки |
Дата закінчення моніторингу: 12 березня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію (зі змінами), затверджену рішенням тендерного комітету від 15.01.2020 № 7, тендерну пропозицію державного підприємства «Автопідприємство господарсько-фінансового департаменту Секретаріату Кабінету Міністрів України» (далі – ДП «Автопідприємство господарсько-фінансового департаменту Секретаріату Кабінету Міністрів України») протокол засідання тендерного комітету від 28.01.2020 № 10, повідомлення про намір укласти договір від 28.01.2020, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія АМКУ, Орган оскарження) від 12.02.2020 № 2632-р/пк-пз, договір про закупівлю від 12.02.2020 № 21.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник у тендерній документації на підтвердження відповідності тендерних пропозицій учасників технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі установив вимогу щодо надання інформації та документів згідно з додатком № 3 тендерної документації (пункт 6 розділу ІІІ тендерної документації).
Так у розділі 5 додатку № 3 тендерної документації Замовник установив умови надання послуг, які передбачають зокрема, компенсацію шкоди заподіяної здоров’ю та майну пасажирів.
Водночас учасник ДП «Автопідприємство господарсько-фінансового департаменту Секретаріату Кабінету Міністрів України» у складі пропозиції надав інформацію згідно з додатком № 3 тендерної документації, яка не відповідає вимогам тендерної документації (пункт 6 розділу ІІІ тендерної документації), оскільки не містить відомостей про умови щодо компенсації шкоди заподіяної здоров’ю та майну пасажирів.
Однак на порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ДП «Автопідприємство господарсько-фінансового департаменту Секретаріату Кабінету Міністрів України», як таку, що не відповідає умовам тендерної документації та уклав з ним Договір.
Крім того моніторингом установлено, що 07.02.2020 в електронній системі закупівель оприлюднено скаргу до Органу оскарження, яка 12.02.2020 Колегією АМКУ (рішення від 12.02.2020 № 2632-р/пк-пз) залишена без розгляду.
Згідно з частиною восьмою статті 18 Закону розгляд скарги зупиняє перебіг строків, установлених частиною другою статті 32, абзацом восьмим частини третьої статті 35 Закону. Перебіг цих строків продовжується з дня, наступного за днем прийняття рішення органом оскарження за результатами розгляду скарги, рішення про припинення розгляду скарги або рішення про залишення скарги без розгляду.
Відповідно до частини першої статті 37 Закону договір про закупівлю є нікчемним зокрема, у разі його укладання з порушенням строків, передбачених частиною другою статті 32 та абзацом восьмим частини третьої статті 35 Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону.
При цьому Замовник 12.02.2020 (день оприлюднення рішення Колегією АМКУ) уклав договір про закупівлю, який є нікчемним у розумінні Закону, оскільки укладений з порушенням строків, передбачених частиною другою статті 32 Закону. |
|