Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки |
Дата закінчення моніторингу: 03 червня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178) із змінами, дотримання порядку внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Міська поліклініка № 1» Чернівецької міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-03-29-010827-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 01.04.2024 № 47, із змінами (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 06.04.2024; тендерну пропозицію учасника СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКЕ ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «НАДІЯ» (далі – СТОВ «НАДІЯ»); рішення уповноваженої особи від 08.04.2024 (протокол № 49); повідомлення про намір укласти договір від 08.04.2024; договір підряду від 16.04.2024 № 120; пояснення (інформація та документи) Замовника, надані 23.05.2024 через електронну систему закупівель (далі – Пояснення).
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що Замовник визнав переможцем процедури закупівлі учасника СТОВ «НАДІЯ», пропозиція якого не відповідала вимогам тендерної документації, з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 3 розділу «Документи, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим замовником відповідно до ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі"» Додатку № 2 до тендерної документації для підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» учасники повинні, зокрема, надати:
довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору);
копію/ї договору/ів, зазначеного/них у довідці у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору).
Учасник СТОВ «НАДІЯ» у складі своєї пропозиції надав довідку від 04.04.2024 № 11, в якій зазначив про наявність у нього досвіду виконання одного аналогічного договору, а саме: договору про закупівлю робіт за бюджетні кошти від 16.09.2019 № 60 (далі – Договір № 60), укладеного із Департаментом капітального будівництва, містобудування та архітектури Чернівецької ОДА (далі – Департамент).
Також, учасник надав копію Договору № 60 з додатком до нього, та додаткові угоди від 04.10.2019 № 1, від 17.03.2021 № 1, від 31.05.2021 № 2.
Аналізом інформації, що є доступною в електронній системі закупівель встановлено, що між учасником СТОВ «НАДІЯ» та Департаментом, крім інших додаткових угод до Договору № 60 (тих, що надав учасник) було укладено додаткову угоду від 18.12.2020 № 1, яка розміщена в електронній системі закупівель (UA-2019-07-15-001448-b).
Однак, учасник СТОВ «НАДІЯ» додаткову угоду від 18.12.2020 № 1 до Договору № 60 у складі пропозиції не надав.
У Поясненні Замовник зазначив, що СТОВ «НАДІЯ» надав Договір № 60 у повному обсязі, а також надав позитивний відгук Департамента щодо виконання Договору № 60.
Проте, Замовник самостійно у тендерній документації встановив чітку вимогу про надання копії аналогічного договору у повному обсязі з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору.
Таким чином, учасник СТОВ «НАДІЯ» не надав додаткову угоду від 18.12.2020 № 1 до Договору № 60, чим не дотримав вимог пункту 3 розділу «Документи, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим замовником відповідно до ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі"» Додатку № 2 до тендерної документації.
Відповідно до підпункту 14.2 пункту 14 розділу «Інші вимоги до учасника» Додатку № 2 до тендерної документації учасники повинні надати чинний на кінцеву дату подання пропозиції сертифікат учасника закупівлі на систему екологічного управління ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015 IDT). Сертифікат має бути виданий акредитованими НААУ органами з сертифікації з відповідними повноваженнями в цій сфері акредитації (надати атестат про акредитацію виданий Національним агентством з акредитації України із засвідченням компетентності органу сертифікації, що видав сертифікат та додаток до атестата про сферу акредитації), на бланку сертифікату повинна бути відповідна позначка Національного агентства з акредитації України про те, що вони видані на ім'я учасника акредитованою НААУ установою оцінки відповідності.
Учасник СТОВ «НАДІЯ» надав сертифікат на систему екологічного управління щодо відповідності вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) (зареєстрований в реєстрі № UA.CRT.00160-24), виданий органом сертифікації ТОВ «УКРСИСТЕМС».
Однак, атестат про акредитацію, виданий Національним агентством з акредитації України із засвідченням компетентності органу сертифікації, що видав сертифікат, та додаток до атестата про сферу акредитації учасник СТОВ «НАДІЯ» у складі пропозиції не надав.
Через електронну систему закупівель Замовник надав Пояснення, в якому зазначив: «Учасник СТОВ «НАДІЯ» надав сертифікат ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), виданий органом сертифікації ТОВ «УКРСИСТЕМС». Сертифікати видаються тільки установами, що пройшли акредитацію в НААУ, та достовірність акредитації органу сертифікації ТОВ «УКРСИСТЕМС», що видав сертифікат на систему екологічного управління ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) учаснику, перевірено Замовником самостійно в реєстрі за посиланням: https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov».
Проте, окрім надання учасниками сертифікату ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), виданого органом з сертифікації, Замовник у тендерній документації встановив чітку вимогу про надання атестату про акредитацію з додатком, виданого НААУ із засвідченням компетентності органу сертифікації.
Крім того, перевіркою даних, розміщених в реєстрі за посиланням https://naau.org.ua/3-reiestr-akreditovanikh-oov, що надав Замовник у Поясненні, інформації стосовно акредитації органу сертифікації ТОВ «УКРСИСТЕМС» не знайдено.
З огляду на зазначене, учасник СТОВ «НАДІЯ» не надав атестат про акредитацію, виданий Національним агентством з акредитації України із засвідченням компетентності органу сертифікації, що видав сертифікат ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), та додаток до атестата про сферу акредитації, що не відповідає вимогам підпункту 14.2 пункту 14 розділу «Інші вимоги до учасника» Додатку № 2 до тендерної документації.
Таким чином, Замовник в порушення вимог абзацу п’ятого підпункту другого пункту 44 Особливостей № 1178 та абзацу другого пункту першого частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію учасника СТОВ «НАДІЯ» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та таку, що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону. |
|