Процедура закупки объявлена 23.01.2023 15:47. Дата последних изменений - 03.03.2023 12:33
Послуги зі створення топографічної основи масштабу 1:2000 території в межах сіл Східницької селищної територіальної громади -
Идентификатор закупки | UA-2023-01-23-011990-a | |
ID | 2e801bc027ff48b48e7abc60e5ae4ddc | |
Идентификатор плана | UA-P-2023-01-03-001154-c |
Общая ожидаемая стоимость закупки
3`500`000.00 Гривна
Вы еще не принимаете участие в обсуждении этой закупки
Вы еще не принимаете участие в этой закупке
Отметить публикацию
Добавить в избранное
Спрятать
Запланировать участие
Заказчик (Проводит закупку)
Наименование заказчика | Східницька селищна рада | |
Общая ожидаемая стоимость закупки | 3`500`000.00 Гривна (с НДС) | |
Общий размер обеспечения тендерных предложений | 100`000.00 Гривна | |
Процедура закупки | Открытые торги с особенностями | |
Метод оценки тендерных предложений участников | Оценка тендерных предложений участников по наименьшей предложением | |
Вид предмета закупки: | Закупка услуг |
Закупка объявлена
23.01.23
Период уточнений
до 29.01.23
Период обжалования
до 29.01.23
Прием предложений
до 01.02.23
Квалификация
с01.02.23
Предложения рассмотрены
с17.02.23
Завершен
03.03.23
24.01.2023, 15:30. ID:
UA-2023-01-23-011990-a.b1
Требование (Жалоба)
Вимога про усунення дискримінаційних вимог що не відповідають чинному законодавству України
Шановний Замовнику!
Ознайомившись з викладеною Вами тендерною документацію для учасників щодо підготовки тендерних пропозицій на закупівлю за предметом: Послуги зі створення топографічної основи масштабу 1:2000 території в межах сіл Східницької селищної територіальної громади, були виявлені вимоги, що суперечать чинному законодавству України:
1. Пунктом 2 підпунктом 2.1 Додатку 1 до Тендерної документації встановлено вимогу щодо надання Учасником спеціального дозволу на виконання топографо-геодезичних вишукувань під час дії воєнного стану, який надається сертифікованому інженеру-землевпоряднику та/або сертифікованому інженеру-геодезисту, отриманий від органу Служби безпеки України, відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей регулювання земельних відносин в умовах воєнного стану» від 12 травня 2022 р. № 2247-IX.
Підпункт 19 пункту 27 Розділу X Перехідні положення Земельного кодексу України, яким передбачалось надання спеціального дозволу на виконання топографо-геодезичних вишукувань під час дії воєнного стану, виключено відповідно до Закону України № 2698-IX від 19.10.2022 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відновлення системи оформлення прав оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення та удосконалення законодавства щодо охорони земель».
Зважаючи на те що закупівля було оголошена після набуття чинності Закону України № 2698-IX від 19.10.2022 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відновлення системи оформлення прав оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення та удосконалення законодавства щодо охорони земель», в якому зазначено «виключити підпункт 19 пункту 27 Розділу Х Перехідні положення Земельного кодексу України, просимо Вас внести відповідні зміни до Тендерної документації, а саме виключити з пункту 2 підпункту 2.1 Додатку 1 до Тендерної документації вимогу щодо надання спеціального дозволу на виконання топографо-геодезичних вишукувань під час дії воєнного стану отриманий від органу Служби безпеки України.
2. Пунктом 1 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції встановлено вимогу щодо надання довідки довільної форми, видану Замовником закупівлі не раніше дати оголошення, про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці із зазначеним Замовником. Дана вимога є дискримінаційною та порушує принципи здійснення публічних закупівель, що встановлені Законом України «Про публічні закупівлі», а саме недискримінації учасників та рівне ставлення до них.
Даною вимогою Замовник створює залежність між своїми діями та участю потенційного Учасника в оголошеній закупівлі, так як згідно вимоги Замовник повинен надати довідку Учаснику про відсутність негативного досвіду співпраці до моменту кінцевого терміну подання тендерних пропозицій, тобто Замовнику до кінцевого терміну подання тендерних пропозицій буде відомо кількість та назви Учасників, що планують взяти участь в оголошеній закупівлі. Зважаючи на це вимога є дискримінаційною та порушує добросовісну конкуренцію, об’єктивну та неупереджену оцінку поданих Тендерних пропозицій оскільки участь кожного потенційного Учасника безпосередньо залежить від Замовника, участь у оголошеній закупівлі зможуть взяти лише ті Учасники, які отримають передбачену вимогами довідку про відсутність негативного досвіду, у разі не надання такої довідки пропозиція Учасника буде відхилена через не відповідність вимогам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Антимонопольним комітетом України розглядались скарги на аналогічну вимогу Тендерної документації на користь Скаржника, наприклад рішення Антимонопольного комітету України № 7185-р/пк-пз від 06.12.2022 року підтверджує дискримінаційність вищезазначеної вимоги. З огляду на це просимо Вас внести зміни до Тендерної документації виключивши з п.1 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції вимогу щодо надання у складі Тендерної пропозиції довідки довільної форми, видану Замовником закупівлі не раніше дати оголошення, про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці із зазначеним Замовником.
3. Пунктом 1 підпунктом 1.1 Додатку 1 до Тендерної документації встановлено вимогу щодо БПЛА, а саме «безпілотні літальні апарати (БПЛА) для аерознімання, обладнані цифровою камерою з повнокадровою матрицею та об’єктивом з фіксованою фокусною відстанню, двочастотним високоточним GNSS приймачем, із частотою отримання даних не менше 20 Гц. Технічні характеристики та придатність до високоточного аерознімання повинні відповідати: діапазон швидкості польоту 65-110 км/год . Час польоту не менше ніж 120 хв., дальністю польоту від 110 км, швидкістю набору висоти від 5 м/с, робочою висотою польоту над точкою старту від 1900 м, обладнаною системою стабілізації кута крену, та парашутною системою безпеки і підтверджуватись довідкою– не менше 1-ї одиниці;»
Інструкція з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98) зареєстрована в Міністерстві юстиції України 23 червня 1998 р. за № 393/2833 встановлює вимоги до аерофотознімання різних масштабів, інструкцією встановлено вимоги виключно для фокусної відстані (АФА) знімання.
Розділом ІІ. Вимоги до технічного забезпечення виконавців робіт Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт затверджених наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.02.2014 року № 65 також не встановлено конкретних характеристик для технічного обладнання що використовується для виконання аерофототопографічних робіт, топографічних зйомок, кадастрових зйомок, топографічних робіт.
Отже, законодавчо встановленими вимогами до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт та інструкцією з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 не встановлені конкретні технічні характеристики БПЛА для проведення топографічної зйомки методом аерофотознімання. Зважаючи на вищезазначене просимо Вас внести зміни до Тендерної документації виключивши з вимог до БПЛА наступні технічні характеристики, що значно звужують коло потенційних учасників та призводить до їх дискримінації: діапазон швидкості польоту 65-110 км/год, час польоту не менше ніж 120 хв., дальність польоту від 110 км, швидкість набору висоти від 5 м/с, робоча висота польоту над точкою старту від 1900 м, система стабілізації кута крену, та парашутна система безпеки, або зазначити якими законодавчими актами та вимогами технічного завдання обґрунтовано встановлення вищезазначених технічних характеристик до безпілотного літального апарату.
Ознайомившись з викладеною Вами тендерною документацію для учасників щодо підготовки тендерних пропозицій на закупівлю за предметом: Послуги зі створення топографічної основи масштабу 1:2000 території в межах сіл Східницької селищної територіальної громади, були виявлені вимоги, що суперечать чинному законодавству України:
1. Пунктом 2 підпунктом 2.1 Додатку 1 до Тендерної документації встановлено вимогу щодо надання Учасником спеціального дозволу на виконання топографо-геодезичних вишукувань під час дії воєнного стану, який надається сертифікованому інженеру-землевпоряднику та/або сертифікованому інженеру-геодезисту, отриманий від органу Служби безпеки України, відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей регулювання земельних відносин в умовах воєнного стану» від 12 травня 2022 р. № 2247-IX.
Підпункт 19 пункту 27 Розділу X Перехідні положення Земельного кодексу України, яким передбачалось надання спеціального дозволу на виконання топографо-геодезичних вишукувань під час дії воєнного стану, виключено відповідно до Закону України № 2698-IX від 19.10.2022 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відновлення системи оформлення прав оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення та удосконалення законодавства щодо охорони земель».
Зважаючи на те що закупівля було оголошена після набуття чинності Закону України № 2698-IX від 19.10.2022 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відновлення системи оформлення прав оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення та удосконалення законодавства щодо охорони земель», в якому зазначено «виключити підпункт 19 пункту 27 Розділу Х Перехідні положення Земельного кодексу України, просимо Вас внести відповідні зміни до Тендерної документації, а саме виключити з пункту 2 підпункту 2.1 Додатку 1 до Тендерної документації вимогу щодо надання спеціального дозволу на виконання топографо-геодезичних вишукувань під час дії воєнного стану отриманий від органу Служби безпеки України.
2. Пунктом 1 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції встановлено вимогу щодо надання довідки довільної форми, видану Замовником закупівлі не раніше дати оголошення, про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці із зазначеним Замовником. Дана вимога є дискримінаційною та порушує принципи здійснення публічних закупівель, що встановлені Законом України «Про публічні закупівлі», а саме недискримінації учасників та рівне ставлення до них.
Даною вимогою Замовник створює залежність між своїми діями та участю потенційного Учасника в оголошеній закупівлі, так як згідно вимоги Замовник повинен надати довідку Учаснику про відсутність негативного досвіду співпраці до моменту кінцевого терміну подання тендерних пропозицій, тобто Замовнику до кінцевого терміну подання тендерних пропозицій буде відомо кількість та назви Учасників, що планують взяти участь в оголошеній закупівлі. Зважаючи на це вимога є дискримінаційною та порушує добросовісну конкуренцію, об’єктивну та неупереджену оцінку поданих Тендерних пропозицій оскільки участь кожного потенційного Учасника безпосередньо залежить від Замовника, участь у оголошеній закупівлі зможуть взяти лише ті Учасники, які отримають передбачену вимогами довідку про відсутність негативного досвіду, у разі не надання такої довідки пропозиція Учасника буде відхилена через не відповідність вимогам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Антимонопольним комітетом України розглядались скарги на аналогічну вимогу Тендерної документації на користь Скаржника, наприклад рішення Антимонопольного комітету України № 7185-р/пк-пз від 06.12.2022 року підтверджує дискримінаційність вищезазначеної вимоги. З огляду на це просимо Вас внести зміни до Тендерної документації виключивши з п.1 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції вимогу щодо надання у складі Тендерної пропозиції довідки довільної форми, видану Замовником закупівлі не раніше дати оголошення, про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці із зазначеним Замовником.
3. Пунктом 1 підпунктом 1.1 Додатку 1 до Тендерної документації встановлено вимогу щодо БПЛА, а саме «безпілотні літальні апарати (БПЛА) для аерознімання, обладнані цифровою камерою з повнокадровою матрицею та об’єктивом з фіксованою фокусною відстанню, двочастотним високоточним GNSS приймачем, із частотою отримання даних не менше 20 Гц. Технічні характеристики та придатність до високоточного аерознімання повинні відповідати: діапазон швидкості польоту 65-110 км/год . Час польоту не менше ніж 120 хв., дальністю польоту від 110 км, швидкістю набору висоти від 5 м/с, робочою висотою польоту над точкою старту від 1900 м, обладнаною системою стабілізації кута крену, та парашутною системою безпеки і підтверджуватись довідкою– не менше 1-ї одиниці;»
Інструкція з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98) зареєстрована в Міністерстві юстиції України 23 червня 1998 р. за № 393/2833 встановлює вимоги до аерофотознімання різних масштабів, інструкцією встановлено вимоги виключно для фокусної відстані (АФА) знімання.
Розділом ІІ. Вимоги до технічного забезпечення виконавців робіт Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт затверджених наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.02.2014 року № 65 також не встановлено конкретних характеристик для технічного обладнання що використовується для виконання аерофототопографічних робіт, топографічних зйомок, кадастрових зйомок, топографічних робіт.
Отже, законодавчо встановленими вимогами до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт та інструкцією з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 не встановлені конкретні технічні характеристики БПЛА для проведення топографічної зйомки методом аерофотознімання. Зважаючи на вищезазначене просимо Вас внести зміни до Тендерної документації виключивши з вимог до БПЛА наступні технічні характеристики, що значно звужують коло потенційних учасників та призводить до їх дискримінації: діапазон швидкості польоту 65-110 км/год, час польоту не менше ніж 120 хв., дальність польоту від 110 км, швидкість набору висоти від 5 м/с, робоча висота польоту над точкою старту від 1900 м, система стабілізації кута крену, та парашутна система безпеки, або зазначити якими законодавчими актами та вимогами технічного завдання обґрунтовано встановлення вищезазначених технічних характеристик до безпілотного літального апарату.
Щодо вашого звернення повідомляємо наступне:
1. Повідомляємо, що станом на теперішню дату, діє наказ №159 від 23.06.2022 року, «Про затвердження Порядку видачі спеціальних дозволів на виконання топографо-геодезичних вишукувань під час дії воєнного стану, їх обліку та зберігання». Відповідно до п.1. наказу, Цей Порядок визначає механізм видачі Службою безпеки України (далі - СБУ) спеціального дозволу на виконання топографо-геодезичних вишукувань під час дії воєнного стану (додаток 1) (далі - спеціальний дозвіл) сертифікованим інженерам-землевпорядникам та/або сертифікованим інженерам-геодезистам (далі - заявник) на підставі поданих клопотань, його обліку та зберігання. А отже, відповідно із зазначеним наказом, такий документ, що вимагається тендерною документацією є обов’язковий.
2. Повідомляємо, що зазначена вимога, жодним чином, не є дискримінаційною, так як підтверджує факт відсутності негативного досвіду співпраці із замовником. Зазначений документ буде надано кожному потенційному учаснику на підставі листа-звернення, в максимально короткий час, в разі, якщо, учасник добросовісно надав послуги замовнику, та до нього не відсутні претензії, або якщо учасник не мав раніше укладених угод із замовником.
3. Повідомляємо, що вимоги, щодо обладнання (БПЛА), яким учасник має здійснювати аеро-фото зйомку місцевості, встановлено за для отримання якісного результату, в порівнянні із більш простими моделями, які надають гірший результат, а також вимагають більшого часу для отримання результату, або і взагалі можуть створити певні неточності при виконанні зазначеної послуги.
Таким чином, замовником прийнято рішення залишити ваше звернення без задоволення.
1. Повідомляємо, що станом на теперішню дату, діє наказ №159 від 23.06.2022 року, «Про затвердження Порядку видачі спеціальних дозволів на виконання топографо-геодезичних вишукувань під час дії воєнного стану, їх обліку та зберігання». Відповідно до п.1. наказу, Цей Порядок визначає механізм видачі Службою безпеки України (далі - СБУ) спеціального дозволу на виконання топографо-геодезичних вишукувань під час дії воєнного стану (додаток 1) (далі - спеціальний дозвіл) сертифікованим інженерам-землевпорядникам та/або сертифікованим інженерам-геодезистам (далі - заявник) на підставі поданих клопотань, його обліку та зберігання. А отже, відповідно із зазначеним наказом, такий документ, що вимагається тендерною документацією є обов’язковий.
2. Повідомляємо, що зазначена вимога, жодним чином, не є дискримінаційною, так як підтверджує факт відсутності негативного досвіду співпраці із замовником. Зазначений документ буде надано кожному потенційному учаснику на підставі листа-звернення, в максимально короткий час, в разі, якщо, учасник добросовісно надав послуги замовнику, та до нього не відсутні претензії, або якщо учасник не мав раніше укладених угод із замовником.
3. Повідомляємо, що вимоги, щодо обладнання (БПЛА), яким учасник має здійснювати аеро-фото зйомку місцевості, встановлено за для отримання якісного результату, в порівнянні із більш простими моделями, які надають гірший результат, а також вимагають більшого часу для отримання результату, або і взагалі можуть створити певні неточності при виконанні зазначеної послуги.
Таким чином, замовником прийнято рішення залишити ваше звернення без задоволення.
Ответ заказчика: 27.01.2023 22:06
Типы ответа: Не удовлетворено
Оставлено без рассмотрения
24.01.2023, 20:35. ID:
UA-2023-01-23-011990-a.a2
Требование (Жалоба)
Усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Шановний Замовнику, після ознайомлення з вимогами тендерної документації по закупівлі (далі – ТД) маємо до Вас наступні запитання та вимоги:
1. Відповідно до пп. 2.1 п. 2 Додатку №1 до тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
«Учасник подає спеціальний дозвіл на виконання топографо-геодезичних вишукувань під час дії воєнного стану, який надається сертифікованому інженеру-землевпоряднику та/або сертифікованому інженеру-геодезисту, отриманий від органу Служби безпеки України, відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей регулювання земельних відносин в умовах воєнного стану» від 12 травня 2022 р. № 2247-IX».
Вимагаємо усунути цю вимогу з тендерної документації, оскільки вона скасована Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відновлення системи оформлення прав оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення та удосконалення законодавства щодо охорони земель» № 2698-IX від 19.10.2022 року, а саме: підпункт 19 пункту 27 Перехідних положень Земельного Кодексу України, яким було передбачено отримання спеціального дозволу на виконання топографо-геодезичних вишукувань під час дії воєнного стану, виключений.
Отже, вимагати від Учасників надання спеціального дозволу СБУ на виконання топографо-геодезичних вишукувань під час дії воєнного стану є неправомірним, тому вимагаємо виключити дану вимогу зі змісту тендерної документації.
2. Відповідно до пп. 1.1 п. 1 Додатку №1 до тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен підтвердити наявність:
«- безпілотні літальні апарати (БПЛА) для аерознімання, обладнані цифровою камерою з повнокадровою матрицею та об’єктивом з фіксованою фокусною відстанню, двочастотним високоточним GNSS приймачем, із частотою отримання даних не менше 20 Гц. Технічні характеристики та придатність до високоточного аерознімання повинні відповідати: діапазон швидкості польоту 65-110 км/год. Час польоту не менше ніж 120 хв., дальністю польоту від 110 км, швидкістю набору висоти від 5 м/с, робочою висотою польоту над точкою старту від 1900 м, обладнаною системою стабілізації кута крену, та парашутною системою безпеки і підтверджуватись довідкою– не менше 1-ї одиниці»;
Вважаємо, що Замовником встановлено надмірні та необґрунтовані вимоги щодо технічних характеристик безпілотного літального апарату з метою звуження кола потенційних учасників закупівлі.
Ні Інструкцією з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 23 червня 1998 р. за № 393/2833, ні Вимогами до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт, затвердженими наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.02.2014 року № 65, ні жодним іншим чинним нормативно-правовим актом в даній сфері не встановлено конкретних характеристик для технічного обладнання, що використовується для виконання аерофототопографічних робіт, топографічних зйомок, кадастрових зйомок, топографічних робіт, тим паче настільки деталізованих.
До того ж, звертаємо вашу увагу, що використання безпілотних літальних апаратів під час дії воєнного стану на території України заборонено.
Указ Президента України №64/2022 ввів воєнний стан в Україні із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року. У цей же день Державне підприємство обслуговування повітряного руху України “Украерорух” оголосило про закриття повітряного простору України. Тобто цивільним заборонено літати у повітряному просторі. Це правило стосується і безпілотників. Схожі рішення про заборону користування дронами для цивільних ухвалюють і на місцевому рівні – прикладом є повідомлення Управління СБУ у Львівській області (https://www.facebook.com/ssu.lviv/posts/329660979203702).
З огляду на зазначене, вимагаємо виключити з тендерної документації технічні характеристики БПЛА та викласти у такій редакції: «- безпілотні літальні апарати (БПЛА)».
3. Відповідно до п. 1 Розділу ТД «Інструкція з підготовки тендерної документації» учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
«довідку довільної форми, видану Замовником закупівлі не раніше дати оголошення, про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці із зазначеним Замовником».
Вважаємо дану вимогу такою, що порушує принципи здійснення публічних закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Через наявність даної вимоги у тендерній документації не видається можливим об’єктивно та неупереджено оцінити тендерні пропозиції учасників, оскільки ще до закінчення строку на подання пропозиції учасниками Замовник буде ознайомлений із їх повним потенційним переліком, що є прямим порушенням Закону.
До того ж, Замовник має можливість зловживати своїми правами та не надати у встановлений ним у ТД термін необхідну довідку учаснику, якого «не бажає» бачити у закупівлі, чим унеможливить його участь.
Дискримінаційність такої вимоги неодноразово підтверджувалася й рішеннями Органу оскарження (Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель).
Отже, вимагаємо усунути порушення та виключити зі змісту тендерної документації вимогу щодо надання «довідки довільної форми, виданої Замовником закупівлі не раніше дати оголошення, про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці із зазначеним Замовником».
4. Відповідно до п. 2 Розділу ТД «Подання та розкриття тендерної пропозиції» встановлено:
«Замовником торгів укладено договір про надання юридично-консультаційних послуг з Виконавцем, оплата яких може здійснюватися учасником-переможцем торгів. Вартість послуг, що надаються, становить 10 000,00 грн. (Десять тисяч грн., 00 коп.). Зазначена сума сплачується після підписання актів виконаних робіт в порядку застосування ст. 6, 511, 512, 528, 627, 636 ЦК України протягом 5 робочих днів на рахунок Виконавця торгів, відповідно до умов укладеної між Замовником та Виконавцем угоди».
Просимо Вас пояснити:
1) сутність даного договору;
2) зміст юридично-консультаційних послуг, які надаються (будуть надані за даним договором);
3) хто є Виконавцем (другою стороною) за даним договором;
4) підтвердити правомірність такою вимоги тендерної документації та зазначеного договору відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» та інших чинних нормативно-правових актів України;
5) визначити можливість та порядок ознайомлення потенційних учасників закупівлі з даним договором.
Шановний Замовнику, просимо розглянути усі зазначені у зверненні вимоги, усунути усі порушення та дискримінаційні положення тендерної документації шляхом внесення до неї відповідних змін та надати роз’яснення на всі відображені питання.
1. Відповідно до пп. 2.1 п. 2 Додатку №1 до тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
«Учасник подає спеціальний дозвіл на виконання топографо-геодезичних вишукувань під час дії воєнного стану, який надається сертифікованому інженеру-землевпоряднику та/або сертифікованому інженеру-геодезисту, отриманий від органу Служби безпеки України, відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей регулювання земельних відносин в умовах воєнного стану» від 12 травня 2022 р. № 2247-IX».
Вимагаємо усунути цю вимогу з тендерної документації, оскільки вона скасована Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відновлення системи оформлення прав оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення та удосконалення законодавства щодо охорони земель» № 2698-IX від 19.10.2022 року, а саме: підпункт 19 пункту 27 Перехідних положень Земельного Кодексу України, яким було передбачено отримання спеціального дозволу на виконання топографо-геодезичних вишукувань під час дії воєнного стану, виключений.
Отже, вимагати від Учасників надання спеціального дозволу СБУ на виконання топографо-геодезичних вишукувань під час дії воєнного стану є неправомірним, тому вимагаємо виключити дану вимогу зі змісту тендерної документації.
2. Відповідно до пп. 1.1 п. 1 Додатку №1 до тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен підтвердити наявність:
«- безпілотні літальні апарати (БПЛА) для аерознімання, обладнані цифровою камерою з повнокадровою матрицею та об’єктивом з фіксованою фокусною відстанню, двочастотним високоточним GNSS приймачем, із частотою отримання даних не менше 20 Гц. Технічні характеристики та придатність до високоточного аерознімання повинні відповідати: діапазон швидкості польоту 65-110 км/год. Час польоту не менше ніж 120 хв., дальністю польоту від 110 км, швидкістю набору висоти від 5 м/с, робочою висотою польоту над точкою старту від 1900 м, обладнаною системою стабілізації кута крену, та парашутною системою безпеки і підтверджуватись довідкою– не менше 1-ї одиниці»;
Вважаємо, що Замовником встановлено надмірні та необґрунтовані вимоги щодо технічних характеристик безпілотного літального апарату з метою звуження кола потенційних учасників закупівлі.
Ні Інструкцією з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 23 червня 1998 р. за № 393/2833, ні Вимогами до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт, затвердженими наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.02.2014 року № 65, ні жодним іншим чинним нормативно-правовим актом в даній сфері не встановлено конкретних характеристик для технічного обладнання, що використовується для виконання аерофототопографічних робіт, топографічних зйомок, кадастрових зйомок, топографічних робіт, тим паче настільки деталізованих.
До того ж, звертаємо вашу увагу, що використання безпілотних літальних апаратів під час дії воєнного стану на території України заборонено.
Указ Президента України №64/2022 ввів воєнний стан в Україні із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року. У цей же день Державне підприємство обслуговування повітряного руху України “Украерорух” оголосило про закриття повітряного простору України. Тобто цивільним заборонено літати у повітряному просторі. Це правило стосується і безпілотників. Схожі рішення про заборону користування дронами для цивільних ухвалюють і на місцевому рівні – прикладом є повідомлення Управління СБУ у Львівській області (https://www.facebook.com/ssu.lviv/posts/329660979203702).
З огляду на зазначене, вимагаємо виключити з тендерної документації технічні характеристики БПЛА та викласти у такій редакції: «- безпілотні літальні апарати (БПЛА)».
3. Відповідно до п. 1 Розділу ТД «Інструкція з підготовки тендерної документації» учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
«довідку довільної форми, видану Замовником закупівлі не раніше дати оголошення, про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці із зазначеним Замовником».
Вважаємо дану вимогу такою, що порушує принципи здійснення публічних закупівель, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Через наявність даної вимоги у тендерній документації не видається можливим об’єктивно та неупереджено оцінити тендерні пропозиції учасників, оскільки ще до закінчення строку на подання пропозиції учасниками Замовник буде ознайомлений із їх повним потенційним переліком, що є прямим порушенням Закону.
До того ж, Замовник має можливість зловживати своїми правами та не надати у встановлений ним у ТД термін необхідну довідку учаснику, якого «не бажає» бачити у закупівлі, чим унеможливить його участь.
Дискримінаційність такої вимоги неодноразово підтверджувалася й рішеннями Органу оскарження (Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель).
Отже, вимагаємо усунути порушення та виключити зі змісту тендерної документації вимогу щодо надання «довідки довільної форми, виданої Замовником закупівлі не раніше дати оголошення, про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці із зазначеним Замовником».
4. Відповідно до п. 2 Розділу ТД «Подання та розкриття тендерної пропозиції» встановлено:
«Замовником торгів укладено договір про надання юридично-консультаційних послуг з Виконавцем, оплата яких може здійснюватися учасником-переможцем торгів. Вартість послуг, що надаються, становить 10 000,00 грн. (Десять тисяч грн., 00 коп.). Зазначена сума сплачується після підписання актів виконаних робіт в порядку застосування ст. 6, 511, 512, 528, 627, 636 ЦК України протягом 5 робочих днів на рахунок Виконавця торгів, відповідно до умов укладеної між Замовником та Виконавцем угоди».
Просимо Вас пояснити:
1) сутність даного договору;
2) зміст юридично-консультаційних послуг, які надаються (будуть надані за даним договором);
3) хто є Виконавцем (другою стороною) за даним договором;
4) підтвердити правомірність такою вимоги тендерної документації та зазначеного договору відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» та інших чинних нормативно-правових актів України;
5) визначити можливість та порядок ознайомлення потенційних учасників закупівлі з даним договором.
Шановний Замовнику, просимо розглянути усі зазначені у зверненні вимоги, усунути усі порушення та дискримінаційні положення тендерної документації шляхом внесення до неї відповідних змін та надати роз’яснення на всі відображені питання.
Щодо вашого звернення повідомляємо наступне:
1. Повідомляємо, що станом на теперішню дату, діє наказ №159 від 23.06.2022 року, «Про затвердження Порядку видачі спеціальних дозволів на виконання топографо-геодезичних вишукувань під час дії воєнного стану, їх обліку та зберігання». Відповідно до п.1. наказу, Цей Порядок визначає механізм видачі Службою безпеки України (далі - СБУ) спеціального дозволу на виконання топографо-геодезичних вишукувань під час дії воєнного стану (додаток 1) (далі - спеціальний дозвіл) сертифікованим інженерам-землевпорядникам та/або сертифікованим інженерам-геодезистам (далі - заявник) на підставі поданих клопотань, його обліку та зберігання. А отже, відповідно із зазначеним наказом, такий документ, що вимагається тендерною документацією є обов’язковий.
2. Повідомляємо, що вимоги, щодо обладнання (БПЛА), яким учасник має здійснювати аеро-фото зйомку місцевості, встановлено за для отримання якісного результату, в порівнянні із більш простими моделями, які надають гірший результат, а також вимагають більшого часу для отримання результату, або і взагалі можуть створити певні неточності при виконанні зазначеної послуги.
3. 3. Повідомляємо, що зазначена вимога, жодним чином, не є дискримінаційною, так як підтверджує факт відсутності негативного досвіду співпраці із замовником. Зазначений документ буде надано кожному потенційному учаснику на підставі листа-звернення, в максимально короткий час, в разі, якщо, учасник добросовісно надав послуги замовнику, та до нього не відсутні претензії, або якщо учасник не мав раніше укладених угод із замовником.
4. Повідомляємо, зазначену угоду укладено між Замовником та установою, яка здійснює юридичний супровід зазначеної процедури. Така угода укладена, на підставі вимог чинного законодавства та Цивільного кодексу. Зазначена угода не суперечить вимогам законодавства, що не раз було підтверджено рішеннями Верховного суду України.
Таким чином, замовником прийнято рішення залишити ваше звернення без задоволення.
1. Повідомляємо, що станом на теперішню дату, діє наказ №159 від 23.06.2022 року, «Про затвердження Порядку видачі спеціальних дозволів на виконання топографо-геодезичних вишукувань під час дії воєнного стану, їх обліку та зберігання». Відповідно до п.1. наказу, Цей Порядок визначає механізм видачі Службою безпеки України (далі - СБУ) спеціального дозволу на виконання топографо-геодезичних вишукувань під час дії воєнного стану (додаток 1) (далі - спеціальний дозвіл) сертифікованим інженерам-землевпорядникам та/або сертифікованим інженерам-геодезистам (далі - заявник) на підставі поданих клопотань, його обліку та зберігання. А отже, відповідно із зазначеним наказом, такий документ, що вимагається тендерною документацією є обов’язковий.
2. Повідомляємо, що вимоги, щодо обладнання (БПЛА), яким учасник має здійснювати аеро-фото зйомку місцевості, встановлено за для отримання якісного результату, в порівнянні із більш простими моделями, які надають гірший результат, а також вимагають більшого часу для отримання результату, або і взагалі можуть створити певні неточності при виконанні зазначеної послуги.
3. 3. Повідомляємо, що зазначена вимога, жодним чином, не є дискримінаційною, так як підтверджує факт відсутності негативного досвіду співпраці із замовником. Зазначений документ буде надано кожному потенційному учаснику на підставі листа-звернення, в максимально короткий час, в разі, якщо, учасник добросовісно надав послуги замовнику, та до нього не відсутні претензії, або якщо учасник не мав раніше укладених угод із замовником.
4. Повідомляємо, зазначену угоду укладено між Замовником та установою, яка здійснює юридичний супровід зазначеної процедури. Така угода укладена, на підставі вимог чинного законодавства та Цивільного кодексу. Зазначена угода не суперечить вимогам законодавства, що не раз було підтверджено рішеннями Верховного суду України.
Таким чином, замовником прийнято рішення залишити ваше звернення без задоволення.
Ответ заказчика: 27.01.2023 22:08
Типы ответа: Не удовлетворено
Оставлено без рассмотрения
27.01.2023, 18:33. ID:
UA-2023-01-23-011990-a.b3
Требование (Жалоба)
Виписка координат та висот пунктів ДГМ
Шановний Замовнику, згідно з пп. 1.1 п. 1 Додатку №1 до тендерної документації встановлена вимога щодо надання:
«виписку координат та висот пунктів Державної геодезичної мережі із Банку геодезичних даних(в системі СК 63 на території Львівської області). Учасник підтверджує, що є легальним користувачем координат та пунктів ДГМ із Банку геодезичних даних, які є чинними на момент подання пропозиції за предметом закупівлі».
Звертаємо вашу увагу, що під час дії воєнного стану, введеного на території України Указом Президента України №64/2022 від 24.02.2022 р., публічна кадастрова карта відключена, а доступ до координат та висот пунктів Державної геодезичної мережі обмежено з метою нерозповсюдження даної інформації.
З огляду на зазначене, Науково-дослідний інститут геодезії і картографії під час дії воєнного стану не видає виписки координат та висот пунктів Державної геодезичної мережі із Банку геодезичних даних та не надає документи на підтвердження легального користування координатами та пунктами ДГМ із Банку геодезичних даних. Дійсними (чинними) залишаються відповідні документи, отримані до 24.02.2022 року.
Зважаючи на вищенаведене, просимо Вас виключити з тендерної документації вимогу пп. 1.1 п. 1 Додатку №1 щодо надання таких документів: «виписку координат та висот пунктів Державної геодезичної мережі із Банку геодезичних даних(в системі СК 63 на території Львівської області). Учасник підтверджує, що є легальним користувачем координат та пунктів ДГМ із Банку геодезичних даних, які є чинними на момент подання пропозиції за предметом закупівлі».
«виписку координат та висот пунктів Державної геодезичної мережі із Банку геодезичних даних(в системі СК 63 на території Львівської області). Учасник підтверджує, що є легальним користувачем координат та пунктів ДГМ із Банку геодезичних даних, які є чинними на момент подання пропозиції за предметом закупівлі».
Звертаємо вашу увагу, що під час дії воєнного стану, введеного на території України Указом Президента України №64/2022 від 24.02.2022 р., публічна кадастрова карта відключена, а доступ до координат та висот пунктів Державної геодезичної мережі обмежено з метою нерозповсюдження даної інформації.
З огляду на зазначене, Науково-дослідний інститут геодезії і картографії під час дії воєнного стану не видає виписки координат та висот пунктів Державної геодезичної мережі із Банку геодезичних даних та не надає документи на підтвердження легального користування координатами та пунктами ДГМ із Банку геодезичних даних. Дійсними (чинними) залишаються відповідні документи, отримані до 24.02.2022 року.
Зважаючи на вищенаведене, просимо Вас виключити з тендерної документації вимогу пп. 1.1 п. 1 Додатку №1 щодо надання таких документів: «виписку координат та висот пунктів Державної геодезичної мережі із Банку геодезичних даних(в системі СК 63 на території Львівської області). Учасник підтверджує, що є легальним користувачем координат та пунктів ДГМ із Банку геодезичних даних, які є чинними на момент подання пропозиції за предметом закупівлі».
Повідомляємо, що надати зазначений перелік послуг без вищевказаного документа не є можливим, Таким чином, подання зазначеного документа є обов'язковою вимогою тендерної документації на надання послуг.
Ответ заказчика: 30.01.2023 23:06
Типы ответа: Не удовлетворено
Оставлено без рассмотрения