Дата создания мониторинга 30.11.2021 15:46. Дата последнего редактирования мониторинга 31.12.2021 10:42
Выявленные органом государственного финансового контроля признаки нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок в информации, опубликованой в электронной системе закупок
ID мониторинга | UA-M-2021-11-30-000044 | |
ID | de3e126378de408393b12a2b1eb5c604 |
Планирование закупки и публикация информации о ее проведении. Расскрытие тендерных предложений, их рассмотрение и оценка. Заключение и исполнение договора о закупке (принятие решения об отмене торгов)
Мониторинг опубликован
30.11.21
Нарушения не выявлены
Выводы
Описание | За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю, чим порушено вимоги пункту 1 частини першої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання оприлюднення Замовником вимоги про усунення невідповідностей» установлено порушення вимог пункту 16 статті 29 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СНВБ реставрація «Кам`янець» установлено порушення вимог абзаців 2, 3 пункту 1 частини першої статті 31 Закону. |
Тип определенного нарушения | установлены нарушения законодательства в части рассмотрения и/или отклонения (не отклонения) заказчиком тендерной (тендерных) предложения (предложений), |
Обязательства по устранениют нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок | З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. |
Дата публикации | 23.12.2021 14:51 |
Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки | Дата закінчення моніторингу: 20 грудня 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель національного заповідника «Замки Тернопілля» (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням тендерного комітету Замовника, протокол від 18.06.2021 № 37, зі змінами, затвердженими рішенням тендерного комітету Замовника, протоколи від 24.06.2021 № 40 від 07.07.2021 № 43 (далі – тендерна документація), протокол розгляду тендерних пропозицій, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальність «СНВБ реставрація «Кам`янець» (далі – ТОВ «СНВБ реставрація «Кам`янець»), вимога про усунення невідповідностей до 22.07.2021, протокол від 23.07.2021 № 52 засідання тендерного комітету Замовника, повідомлення про намір укласти договір від 23.07.2021, договір від 03.08.2021 № 160 (далі – договір), пояснення Замовника, надані на запит Держаудитслужби 07.12.2021 через електронну систему закупівель. Встановлено, що відповідно до підпункту 2.1. пункту 2 «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» частини 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції, зокрема інформаційну довідку про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, що необхідні для виконання робіт, що є предметом закупівлі. Проте, учасник ТОВ «СНВБ реставрація «Кам`янець» у складі своєї тендерної пропозиції не надав довідку про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, чим порушив вимоги підпункту 2.1. пункту 2 частини 5 розділу III тендерної документації. Відповідно до пункту 3.5.4. частини 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації учасник надає у складі тендерної пропозиції оригінал Гарантійного листа на фірмовому бланку учасника за підписом та печаткою (у разі наявності) уповноваженої особи на підпис документів про те, що зазначене в довідці обладнання не перебуває в заставі або в іншому обтяженні. У випадку залучення субпідрядників, такий гарантійний лист також надають субпідрядники. У складі тендерної пропозиції ТОВ «СНВБ реставрація «Кам`янець» надав гарантійний лист від 14.07.2021 № 210 щодо залучення субпідрядника ТОВ «ПБФ «Схід» для виконання спецробіт з вогнетривкого просочування та блискавозахисту, проте не надав зазначений гарантійний лист від субпідрядника, чим порушив вимоги пункту 3.5.4. частини 5 розділу ІІІ тендерної документації Замовника. Проте, на порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «СНВБ реставрація «Кам`янець» як таку, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, та уклав з ними договір. За результатами моніторингу установлено, що учасник торгів ТОВ «СНВБ реставрація «Кам`янець» у складі тендерної пропозиції не надав гарантійний лист, що під час виконання робіт згідно розробленого проекту будуть неухильно дотримуватись діючих нормативних документів щодо охорони праці і промислової безпеки у будівництві, чим порушив вимоги пунктів 3.6.5 частини 6 розділу ІІІ тендерної документації. Проте, на порушення вимог абзацу 3 пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі «СНВБ реставрація «Кам`янець» як таку, що не відповідає встановленим абзацом 1 частини третьої статті 22 Закону. Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону у разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Тобто Замовник установлює до учасників вимоги про усунення невідповідностей у документах, що надані ними у складі тендерних пропозицій. Водночас, Замовник після розкриття тендерних пропозицій, опублікував вимогу про усунення невідповідностей до 22.07.2021 ТОВ «СНВБ реставрація «Кам`янець», зокрема щодо надання документів, що не були завантажені у складі тендерної пропозиції учасника, а саме: довідки про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації та гарантійного листа від субпідрядника, чим не дотримався вимог пункту 16 статті 29 Закону. Крім того, установлено, що відповідно до пункту 5.2.12. частини 2 «Інша інформація» розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника, на учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати в сумі 25 000.00 грн (двадцять п’ять тисяч грн. 00 коп.) на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Учасник має право ознайомитись з даним договором. Дані витрати оплачуються у наступному порядку: на рахунок Консультанта торгів, з яким Замовником укладено договір, з моменту укладення договору про закупівлю між Учасником-переможцем процедури закупівлі та Замовником протягом 5 робочих днів. Відповідно до пункту 22 статті 1 Закону предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Таким чином, зазначений договір про надання юридичних послуг, визначений Замовником у пункті 5.2.12. частини 2 розділу V тендерної документації не є предметом даної закупівлі. |
Обнаружены нарушения (да/нет) | ДА |
Дата создания | 23.12.2021 14:51 |
Документы |
Информация об устранении нарушения/отказа от устранения/причины не возможности устранения нарушения
Описание | На виконання вимог Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-06-18-002516-b повідомляємо, що Замовником здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, а саме укладено Додаткову угоду №2 від 30.12.2021р. про розірвання договору №160 від 03.08.2021 року укладеного з ТОВ «СНВБ реставрація «Кам’янець»». Додатково повідомляємо, що у Замовника відсутні підстави для застосування відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, у зв’язку із тим, що факт недійсності/нікчемності договору встановлюється виключно судом. Разом з тим, договір №160 від 03.08.2021 р. укладено відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції Учасника. Тому, відповідно до диспозиції статті 43 Закону України «Про публічні закупівлі» укладений договір №160 від 03.08.2021р. не вважається нікчемним. Також у Висновку вказано, що Учасник торгів ТОВ «СНВБ реставрація «Кам’янець»» у складі тендерної пропозиції не надав гарантійний лист, що під час виконання робіт згідно розробленого проекту будуть неухильно дотримуватись діючих нормативних документів щодо охорони праці і промислової безпеки у будівництві, чим порушив вимоги пунктів 3.6.5. частини 6 розділу ІІІ тендерної документації. Повідомляємо, що Учасником ТОВ «СНВБ реставрація «Кам’янець»» надано у складі тендерної пропозиції, на виконання вимог пункту 3.6.5. частини 6 розділу ІІІ тендерної документації, гарантійний лист №175 від 14.07.2021р. (файл «Частина 3 тендер Чортків» стор.7). Відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовником було прийнято рішення щодо розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах на підставі практики Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. |
Дата редактирования | |
Дата создания | 31.12.2021 10:39 |
Документы |
РЕШЕНИЕ О ПРОВЕДЕНИИ МОНИТОРИНГА
Описание оснований для проведения мониторинга | ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 30.11.2021 № 402 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 21 UA-2021-06-18-002516-b 18.06.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА |
Дата решения о начале мониторинга | 30.11.2021 00:00 |
Дата публикации | 30.11.2021 16:17 |
Дата создания | 30.11.2021 16:17 |
Документы |
УЧАСНИКИ МОНИТОРИНГА
Название организации | ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.) |
Идентификатор закупки | UA-EDR: 40165856 |
Адрес компании | Ukraine, Київ |
Роль | Співробітник Державної аудиторської служби України |
Контактное лицо | ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.) |
+38 (0 44) 485-17-99
|
opanashchuk.monitoryng@gmail.com |
Название организации | ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.) |
Идентификатор закупки | UA-EDR: 40165856 |
Адрес компании | Ukraine, Київ |
Роль | Співробітник Державної аудиторської служби України |
Контактное лицо | ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.) |
+38 (0 44) 425-51-73
|
savchenko.monitoryng@gmail.com |
Даты и сроки
Период мониторинга | 30.11.2021 16:17 - 22.12.2021 00:00 | |
Дата публикации решения о результатах | 23.12.2021 14:51 - 12.01.2022 00:00 |