|
Дата закінчення моніторингу: 20 грудня 2021 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, повноти виконання рішень Антимонопольного комітету України, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Управління капітального будівництва Одеської міської ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішеннями тендерного комітету від 28 травня 2021 року та від 10 червня 2021 року (протоколи №43Т/-2 та №43Т/-3, далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ТОВ «УКРСПЕЦПРОЕКТ», ТОВ «Проектно - будівельна компанія «УКРІНВЕСТБУД», ВКП «ТАУРУС» ТОВ, протокол розкриття тендерних пропозицій, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - колегія АМКУ) від 28 липня 2021 року №17333-р/пк-пз, повідомлення про обґрунтування аномально низької ціни ТОВ «Проектно - будівельна компанія «УКРІНВЕСТБУД», протоколи засідання тендерного комітету від 01 липня 2021 року №43/Т-4, 06 липня 2021 року №43/Т-5, 13 липня 2021 року №43/Т-6, 05 серпня 2021 року №43/Т-8 та №43/Т-9, 09 серпня 2021 року №43/Т-9, договір про закупівлю підрядних робіт за державні кошти від 25 серпня 2021 року №51-21/П (далі – Договір №51-21/П), додаткову угоду від 01 грудня 2021 року №3, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 26 серпня 2021 року, звіт про виконання договору про закупівлю від 01 грудня 2021 року, пояснення від 13 грудня 2021 року, отримане від Замовника через електронну систему закупівель.
Моніторинг закупівлі з питань дотримання законодавства у сфері публічних закупівель Замовником щодо тих порушень, обставин та підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
За результатами моніторингу установлено, що тендерна документація містить вимоги щодо надання учасником (переможцем) торгів на електронну адресу Замовника (zakupki.uks@gmail.com), документів, визначених додатком №8 тендерної документації.
Так, Замовником в додатку №8 зобов’язано учасника (переможця), тендерна пропозиція якого визначена як найбільш економічно вигідна за результатами аукціону, протягом одного робочого дня з дати проведення аукціону надіслати на електронну адресу Замовника (zakupki.uks@gmail.com), інформаційну модель договірної ціни та кошторисів, а також учасника торгів, остаточна пропозиція якого за результатами автоматичної оцінки визначена, як найбільш економічно вигідна та має статус «Переможець», але за результатами аукціону більше ніж на 10% нижча очікуваної вартості предмета закупівлі, протягом доби після настання цієї події - обґрунтування запропонованої ціни за результатами аукціону у вигляді гарантійного листа. При цьому, в додатку №8 тендерної документації визначено, що ненадання Учасником вказаних документів є відмовою від подальшого підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації і така тендерна пропозиція буде відхилена замовником відповідно до абзацу першого пункту 3 частини першої Закону.
Рішенням тендерного комітету від 05 серпня 2021 року (протокол №43/Т-8) тендерна пропозиція учасника ТОВ «УКРСПЕЦПРОЕКТ» відхилена внаслідок невідповідності наданих документів, а саме інформаційної моделі договірної ціни та кошторисів, вимогам, які передбачено додатком №8 тендерної документації.
Водночас, тендерна пропозиція учасника ТОВ «УКРСПЕЦПРОЕКТ», розміщена в електронній системі закупівель, не містить інформаційної моделі договірної ціни та кошторисів.
Згідно із частиною п’ятою статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області 08 грудня 2021 року звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації та документів, на підставі яких Замовник прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРСПЕЦПРОЕКТ».
Однак, Замовник на порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону не надав через електронну систему закупівель інформацію та документи, на підставі яких ним прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРСПЕЦПРОЕКТ», що унеможливило дослідження питання дотримання вимог законодавства у сфері публічних закупівель при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «УКРСПЕЦПРОЕКТ» та правомірності її відхилення.
Крім того, згідно із поясненням від 13 грудня 2021 року, отриманим через електронну систему закупівель, Замовником додатковою угодою від 01 жовтня 2021 року №1 внесені зміни до Договору №51-21/П, зокрема в частині зміни строку дії договору зокрема його зменшення на один рік.
Відповідно до вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на вебпорталі Уповноваженого органу повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін.
Частиною п’ятою статті 41 Закону визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім виключного переліку випадків, до яких зменшення строку дії договору не віднесено.
Водночас, пунктом 6 статті 1 Закону визначено, що договір про закупівлю – це господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Згідно з частиною першою статті 41 Закону, договір про закупівлю повинен бути укладеним відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Частинами другою та третьою статті 180 Господарського кодексу України визначено, що господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Враховуючи вищевикладене, визначений та погоджений сторонами у договорі строк його дії є істотною умовою, а відтак його зміни підлягають оприлюдненню на вебпорталі Уповноваженого органу у відповідності до вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону.
Однак, на вебпорталі Уповноваженого органу повідомлення про внесення змін додатковою угодою від 01 жовтня 2021 року №1 до Договору №51-21/П Замовником не оприлюднено, чим порушено вимоги пункту 11 частини першої статті 10 Закону. |
|