Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 02 вересня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, в редакції чинній на час здійснення закупівлі (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Комунального некомерційного підприємства «Вінницька міська клінічна лікарня «Центр матері та дитини» (далі - Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 12 липня 2024 року №12/07/2 (із змінами), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, звернення за роз’ясненням від 19 липня 2024 року, відповідь на звернення від 22 липня 2024 року, вимогу про усунення порушення №UA-2024-07-12-009954-a.a1, рішення Замовника від 09 серпня 2024 року, тендерну пропозицію ФОП «Барчук Віталій Анатолійович», протокольне рішення уповноваженої особи від 31 липня 2024 року №31/07, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, договір про закупівлю від 13 серпня 2024 року №145 (далі – Договір №145) та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 19 серпня 2024 року через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу установлено, що Замовником у пункті 1 Розділу 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено вимогу щодо надання учасником інформації що підтверджує відповідність його кваліфікаційним критеріям згідно з Додатком №1 до тендерної документації.
Так, у підпункті 3 пункту 1. «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника, та повинні надаватися учасниками в складі тендерної пропозиції» Додатку №1 до тендерної документації, встановлено що на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку в довільній формі, з обов’язковим зазначенням наступної інформації: найменування обладнання, матеріально-технічної бази та технологій необхідних для виконання робіт визначених у технічних вимогах; кількості; підстав користування (власне, оренда, найм, тощо).
При цьому, Замовником у пункті 1 Розділу 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено вимогу щодо розміщення в електронній системі закупівель інформації та документів, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, відповідно до вимог встановлених у Додатку №2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації.
Так, Замовником у Додатку №2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації визначені обсяги та види робіт для виконання робіт з реконструкції мережі електропостачання будівлі стаціонару (літера Л) та будівлі пологового будинку (літера В) зі встановленням дизель-генератора для забезпечення резервного живлення в КНП «Вінницька міська клінічна лікарня «Центр матері та дитини» (далі – роботи з реконструкції мережі).
Одночасно, для підтвердження інформації про відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати наступні документи: договірну ціну; пояснювальну записку; підсумкову відомість ресурсів; зведений кошторисний розрахунок; локальні кошториси; розрахунки загальновиробничих та адміністративних витрат; розрахунок кошторисного прибутку.
На виконання вимог Додатку №2 до тендерної документації учасником ФОП «Барчук Віталій Анатолійович», якого обрано переможцем, у складі тендерної пропозиції надано підсумкову відомість ресурсів витрат на роботи з реконструкції мережі.
Так, у складі витрат на виконання робіт з реконструкції мережі, передбачених в розрахунку Договірної ціни, учасником ФОП «Барчук Віталій Анатолійович», враховано вартість експлуатації будівельних машин і механізмів.
Згідно з даними розділу ІІ. Будівельні машини і механізми, підсумкової відомості ресурсів витрат для виконання робіт з реконструкції мережі, зазначено вартість експлуатації інвентора зварювального зі зварювальним струмом до 200 А.
Проте, у довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт визначених у технічних вимогах від 22 липня 2024 року №22/07/2024-09 наданої у складі тендерної пропозиції учасника ФОП «Барчук Віталій Анатолійович», відсутня інформація про наявність інвентора зварювального з технічними характеристиками, а саме, зі зварювальним струмом до 200 А.
Поряд з цим, учасником ФОП «Барчук Віталій Анатолійович» у вищезазначеній довідці наведено інформацію про наявність інвентора зварювального (напівавтомат Kaiser MIG-305 220В, 7,0 кВт) зі зварювальним струмом 305 А, на підставі користування згідно з договором про надання послуг від 10 січня 2024 року №10/01/2024-01 укладеного з ФОП «Барчук Г.С.».
Крім того, проведеним моніторингом встановлено, що відповідно до пунктів 3.3 та 3.3.1 розділу 3. «Ціна договору» проєкту договору, який є невід’ємною частиною тендерної документації (Додаток №3) Замовником передбачено, що договірна ціна є твердою та розраховується відповідно до Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року №281 (далі – Настанова). Заробітна плата в договірній ціні розраховується відповідно до «Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів», затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №281 від 20 жовтня 2016 року (зі змінами, внесеними наказом Мінрегіону від 27 липня 2018 року №196, зареєстрованим у Мін'юсті 16 серпня 2018 року за №931/32383).
Водночас, у пункті 1.1 розділу I Настанови передбачено, що Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Так, пунктом 5.3 Настанови визначено, що вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу.
Слід відмітити, що у період дії воєнного стану в Україні не застосовуються норми законодавства про працю у частині відносин, врегульованих Законом України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» (далі – Закон №2136), яким визначено особливості трудових відносин у період дії воєнного стану, введеного відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану».
На період дії воєнного стану норми передбачені Законом №2136 мають пріоритет над Кодексом законів про працю України.
Згідно із положеннями частини шостої статті 6 Закону №2136 на період дії воєнного стану не застосовуються норми статті 53 (тривалість роботи напередодні святкових, неробочих і вихідних днів), частин третьої - п’ятої статті 67 (перенесення вихідного дня, що збігається зі святковим чи неробочим днем), статтей 71, 73 (святкові і неробочі дні) Кодексу законів про працю України.
Отже, з урахуванням положень Закону №2136 та з урахуванням Указу Президента України від 06 травня 2024 року №271/2024, затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 06 травня 2024 року №271/2024, яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 14 травня 2024 року строком на 90 діб, показник середньомісячної норми тривалості робочого часу на 2024 рік складає 172,33 людино-години.
Разом з тим, у пояснювальній записці, яку подано у складі тендерної пропозиції учасника ФОП «Барчук Віталій Анатолійович» (файл «Пояснювальна записка.pdf») зазначено, що середньомісячна норма тривалості робочого часу для будівельних, монтажних і ремонтних робіт складає 167,33 людино-години, для ремонтно-будівельних і ремонтно-монтажних робіт – 166,17 людино-години, для пусконалагоджувального персоналу – 165,58 людино-години, що є порушенням пункту 5.3 розділу V. Настанови.
Відповідно до пункту 3 Постанови №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Постанови №1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Враховуючи вищевказане, Замовник на порушення вимог абзацу 2 пункту 1 частини першої статті 31 Закону та підпункту 2 пункту 44 Постанови №1178 не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП «Барчук Віталій Анатолійович», як таку, що не відповідала кваліфікаційним критеріям, установленим статтею 16 Закону, а також як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Постанови №1178, а уклав з ним Договір №145 на суму 1 550 755,48 грн. |
|