Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі |
Дата закінчення моніторингу: 23 липня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 в редакції, чинній на час здійснення закупівлі (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного навчального закладу «Браїлівський професійний ліцей» (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи 28 червня 2024 року №28/06/2024, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «ПОДІЛЛЯ ЕКОРЕСУРС», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10 липня 2024 року №1/10/07/2024, повідомлення про намір укласти договір, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 18 липня 2024 року №1/18/07/24 та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 18 липня 2024 року через електронну систему закупівель.
Згідно із абзацами першим та п’ятим пункту 28 Постанови №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Постанови №1178, зокрема відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому – восьмому пункту 28 Постанови №1178.
Так, абзацом п’ятнадцятим пункту 47 Постанови №1178 передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Постанови №1178.
За результатами моніторингу установлено, що пунктами 4.1. та 4.2. додатку 1 тендерної документації Замовником встановлено вимогу для переможця торгів щодо надання довідки в довільній формі про відсутність підстав, передбачених в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Постанови №1178, яка містить інформацію про те, що між переможцем та замовником раніше не було укладено договорів, або про те, що переможець процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним із замовником договором про закупівлю, відповідно, підстав, що призвели б до його дострокового розірвання і до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків, не було, або довідка з інформацією про те, що він надав підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі.
При цьому, постановою Кабінету Міністрів України від 02 квітня 2024 року №382 до Постанови №1178 внесені зміни, а саме виключені положення визначені абзацом чотирнадцятим пункту 47 Постанови №1178.
Отже, тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Постанови №1178.
Крім того, моніторингом процедури закупівлі установлено, що Замовник у пункті 7 додатку 1 тендерної документації установив вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі листа-гарантії за підписом уповноваженої особи учасника та завіреного печаткою (у разі її наявності та використання), щодо дотримання учасником в своїй діяльності норм чинного законодавства України, в тому числі: - рішення РНБО від 28 квітня 2017 року введеного в дію Указом Президента України від 15 травня 2017 року №133/2017 із змінами «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних Учасник заходів (санкцій)» згідно додатків; - Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 06 грудня 2019 року №361-IX із змінами; - постанова Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 року №1147 «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з російської федерації» із змінами.
Проте, учасником ТОВ «ПОДІЛЛЯ ЕКОРЕСУРС» в складі тендерної пропозиції не надано листа-гарантії за підписом уповноваженої особи учасника та завіреного печаткою (у разі її наявності та використання) щодо дотримання учасником в своїй діяльності норм чинного законодавства України, в тому числі: - рішення РНБО від 28 квітня 2017 року введеного в дію Указом Президента України від 15 травня 2017 року №133/2017 із змінами «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних Учасник заходів (санкцій)» згідно додатків; - Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 06 грудня 2019 року №361-IX із змінами; - постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 року №1147 «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з російської федерації» із змінами, чим не дотримався вимог пункту 7 додатку 1 тендерної документації Замовника.
Відповідно до вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Постанови №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Отже, Замовник на порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Постанови №1178 не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ПОДІЛЛЯ ЕКОРЕСУРС», як таку, що не відповідає умовам установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а визначив його переможцем (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10 липня 2024 року №1/10/07/2024).
В ході моніторингу, згідно із інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, Замовником на підставі протоколу від 18 липня 2024 року №1/18/07/24 процедуру закупівлі відмінено. |
|