Процедура закупки объявлена 22.11.2024 14:53. Дата последних изменений - 29.11.2024 16:04
набір солодощів для дітей до новорічних свят -
Идентификатор закупки | UA-2024-11-22-012037-a | |
ID | 500ab81f41c345cb8f093976af2199bb | |
Идентификатор плана | UA-P-2024-11-22-013978-a |
Общая ожидаемая стоимость закупки
1`000`000.00 Гривна
Вы еще не принимаете участие в обсуждении этой закупки
Вы еще не принимаете участие в этой закупке
Отметить публикацию
Добавить в избранное
Спрятать
Запланировать участие
Заказчик (Проводит закупку)
Наименование заказчика | Відділ освіти Іванківської селищної ради | |
Общая ожидаемая стоимость закупки | 1`000`000.00 Гривна (с НДС) | |
Процедура закупки | Открытые торги с особенностями | |
Метод оценки тендерных предложений участников | Оценка тендерных предложений участников по наименьшей предложением | |
Вид предмета закупки: | Закупка товаров |
Закупка объявлена
22.11.24
Период уточнений
до 28.11.24
Период обжалования
до 28.11.24
Прием предложений
до 01.12.24
Осталось1 день Спешите принять участие!
Имеются вопросы без ответа (жалобы без решения)
с27.11.24
Процедура приостановлена из-за жалобы
Аукцион
02.12.24
27.11.2024, 14:11. ID:
UA-2024-11-22-012037-a.b1
Жалоба в АМКУ
ТОВ " "КРАЇНА ВІЛЬНИХ""
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації Замовника
?:tender complaints objections sequenceNumber: 1
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації Замовника
Описание сущности пункта жалобы
Скаржник має підстави вважати, що Тендерна документація Замовника (з урахуванням останніх внесених змін) містить дискримінаційні умови, які порушують норми ст.5 ЗУ «Про Публічні закупівлі».
Додаток №2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі відповідна технічна специфікація» містить наступні вимоги:
П.5 Вимоги до якості товару: «Якість солодощів, які входять до набору, повинна відповідати державним стандартам України або технічним умовам заводів-виробників та не містити синтетичних барвників, ароматизаторів, підсилювачів смаку, консервантів, алкоголю та його похідних, генетично-модифікованих організмів. Усі солодощі мають бути вітчизняного виробництва торгових марок: TM «Roshen», К «Бісквіт-Шоколад», КК «АВК», ПП ВТК «Лукас». Учасник у складі тендерної пропозиції надає документи, що підтверджують якість та походження солодощів (усіх), які входять до складу набору (декларація виробника/якісне посвідчення/сертифікат відповідності тощо)».
Тобто, Замовник, свідомо, обмежує коло торгових марок вітчизняного виробництва до чотирьох. Крім того, у Примітках цього ж Додатку (сторінка 34) викладено наступне:
«Якщо учасник не може поставити продукцію відповідної конкретної марки чи виробника з причин, від нього не залежних, він може подати еквівалент продукції з технічним паспортом на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. У такому разі учасник повинен документально підтвердити (надати документ уповноваженого органу державної влади) неможливість виконання встановлених цією тендерною документацією вимог протягом відведеного строку та надати технічний паспорт разом із висновком уповноваженого органу державної влади про його відповідність/еквівалентність вимогам замовника».
Отже, Замовник наголошує «Якщо учасник не може поставити продукцію відповідної конкретної марки чи виробника». А як же бути коли Учасник не те щоб не може, а наприклад, хоче запропонувати цукерки торгової марки «Світоч» чи торгової марки «Конті» чи торгової марки «Житомирські ласощі» чи будь-якої іншої торгової марки, цукерки якої підходять під опис, викладений Замовником і з якими в Учасника укладені договори про співпрацю?
Згідно положень п. 28. «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»: Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
П.4. ст. 22 ЗУ «Про Публічні закупівлі» встановлено імперативну норму – «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
П.4. ст.23 ЗУ «Про Публічні закупівлі» встановлено наступне: «Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Встановивши п.5 Додатку №2 «Технічна специфікація» - «Вимоги до якості товару» вимогу щодо того, що «Усі солодощі мають бути вітчизняного виробництва торгових марок: TM «Roshen», К «Бісквіт-Шоколад», КК «АВК», ПП ВТК «Лукас» та не надавши обґрунтування такої необхідності (чому саме цих торгових марок), Замовник порушив відразу декілька імперативних норм законодавства, а саме положення ст.5, п.4 ст.22 та п.4 ст.23 ЗУ «Про Публічні закупівлі».
Встановивши наступну вимогу: «Якщо учасник не маже поставити продукцію відповідної конкретної марки чи виробника з причин, від нього не залежних, він може подати еквівалент продукції з технічним паспортом на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. У такому разі учасник повинен документально підтвердити (надати документ уповноваженого органу державної влади) неможливість виконання встановлених цією тендерною документацією вимог протягом відведеного строку та надати технічний паспорт разом із висновком уповноваженого органу державної влади про його відповідність/еквівалентність вимогам замовника», Замовник порушив норми ст.5 ЗУ «Про Публічні закупівлі» - принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, адже відповідно до НАКАЗУ від 28 травня 2004 року N 97 «Про затвердження національних стандартів України, державних класифікаторів України, національних змін до міждержавних стандартів, внесення зміни до наказу Держспоживстандарту України від 31 березня 2004 р. N 59 та скасування нормативних документів» до органів державної влади належать Верховна Рада, Кабінет Міністрів України та інші органи виконавчої влади, жоден з цих органів не підтверджує можливість чи не можливість виконання встановлених тендерною документацією вимог протягом відведеного строку.
Кожна з перерахованих у п.5 Додатку №2 торгових марок належить приватним компаніям, які в будь-який час, за власним бажанням можуть зупинити своє виробництво, або зняти з виробництва будь-який продукт власного виробництва, це їх право і жоден державний орган цього не буде підтверджувати чи спростовувати.
Щодо надання технічного паспорта чи скоріше технічної карти на продукцію, якщо це стосується власне кондитерських виробів, то такої інформації жоден з виробників не надасть на загальнодоступне користування, тому що це власна рецептура і розробка виробника, що становить комерційну таємницю.
26.11.2024 року, через майданчик закупівель, ми звернулися до Замовника з вимогою про усунення дискримінаційних вимог з тендерної документації, але, на момент складання скарги, відповідь Замовника – відсутня.
Крім того, дискримінаційні вимоги містить також внесені Замовником зміни до тендерної документації. Нагадаємо, що 26.11.2024 року 0 15:30 внесено наступні зміни:
«З метою гарантування підготовки якісної та відповідної цінової пропозиції, учасник повинен в термін до завершення періоду прийому пропозицій, надати Замовнику (07201, Україна, Київська область, смт Іванків, вул. Івана Проскури,42) зразок 1 набору, який планується для постачання(прийомні години з пн. – пт. з 10:00 по 15:00 год.). На підтвердження виконання даної вимоги учасник під час надання зразку 1 набору, який планується для постачання, складає та підписує за участю Замовника Акт відповідності новорічного подарунку. Акт відповідності має бути наданий у складі тендерної пропозиції.
Учасник який не надав свій зразок набору або який надав з невідповідністю у складі по-дарунку чи/або пакуванню, чи/або не підвантажив у складі пропозиції Акт відповідності – буде відхилений, як такий, що не відповідає умовам документації. У разі надання неякісного товару Замовник має право відмовитись від укладання договору».
Нагадаємо, період прийому пропозицій завершується 01.12.2024 о 00:00, це, доречі, вихідний день у Замовника, оскільки озвучено прийомні години з пн. - пт з 10 до 15:00. От-же, потенційні учасники до 15:00 п’ятниці передати зразок подарунку Замовнику та отримати від Замовника підписаний «Акт відповідності новорічного подарунку» і встигнути його завантажити у складі тендерної пропозиції. Якщо розрахувати час, використовуючи перевізника, наприклад Нова пошта (https://novaposhta.ua/onlineorder/estimatedate), то маємо наступну інформацію:
- Час відправлення: 27.11.2024 о 11:53
- Тип послуги: Адреса-Адреса
- Місто-відправник: Вінниця
- Місто одержувач: смт Іванків, Вишгородський район, Київська область
Плановий час доставки 28 листопада 2024 року 18:00. Оскільки Замовник «приймає з 10:00 до 15:00» то отримати зможе на наступний день 29.11, тому отримати назад підписаний Акт та підвантажити його разом із тендерною пропозицією фізично не можливо. Залишається лише один варіант - везти зразок особисто, а це створює додаткові фінансові витрати для учасників з інших міст/регіонів.
Ще один момент у вимозі Замовника викликає сумнів «З метою гарантування підготовки якісної та відповідної цінової пропозиції», оскільки ст.28 ЗУ «Про Публічні закупівлі» передбачено:
«1. Перед початком електронного аукціону автоматично розкривається інформація про ціни/приведені ціни тендерних пропозицій/пропозицій.
Розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону», тобто Учасники не можуть розкривати цінові пропозиції до подачі тендерної пропозиції, а Замовники не можуть її бачити до моменту проведення аукціону, як же Замовник може «оцінити» відповідність новорічного подарунку і взагалі, яким чином він планує оцінювати якість та відповідність цінової пропозиції.
Також Замовник зазначає, що «Учасник який не надав свій зразок набору або який надав з невідповідністю у складі подарунку чи/або пакуванню, чи/або не підвантажив у складі пропозиції Акт відповідності – буде відхилений, як такий, що не відповідає умовам документації. У разі надання неякісного товару Замовник має право відмовитись від укладання договору».
Ст.44 Особливостей чітко визначено підстави для відхилення тендерної пропозиції учасників, зразки товару не є складовою тендерної пропозиції, отже невідповідність наданих зразків, чи їх ненадання не можуть бути причиною відхилення тендерної пропозиції, згідно законодавства.
На підставі вищеперерахованого вважаємо, що Замовник виклав у тендерній документації дискримінаційні умови чим порушив норми ст.5 ЗУ «Про Публічні закупівлі» - «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників».
Классификация нарушения
Інші умови тендерної документації
?:tender complaint objection requested remedy
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації шляхом видалення дискримінаційних вимог
?:tender complaints objections argument evidence
Додаток №2 ТД. Даний документ містить вимоги, які на думку скаржника є дискримінаційними
?:tender complaints objections argument evidence
Перелік змін. Даний документ містить вимогу Замовника щодо надання зразка набору, що планується до постачання в термін до завершення періоду прийому пропозицій
Дата рассмотрения жалобы05.12.2024, 10:00
Место рассмотрения жалобыАнтимонопольний комітет України
Принято к рассмотрению Органом Обжалования
29.11.2024 16:04